ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Aug 30 2004, 12:18 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Figura e alta... raportul ideal carburant-aer are semnificatie doar la motoarele cu aprindere prin scanteie, adica la benzine. Daca bagi aer prea mult si bezina prea putina, atunci ai o ardere nasoala si nu faci nici o afacere. Daca bagi si benzina mai multa, atunci obtii puteri mari la capacitati cilindrice mici.
La motoarele cu aprindere prin compresie (diesel) cantitatea de motorina bagata nu depinde de cantitatea de aer. Injectia se face dupa ce a avut loc compresia, si motorina aia arde oricum in momentul in care este introdusa, nu ai nevoie sa ai un front de ardere care sa se propage in tot cilindrul, ca la aprinderea prin scanteie. Aer bagi cat poti, si motorina cat decide calculatorul functie de ce ai de gand sa faci, bagi la greu daca accelerezi sau deloc daca esti in frana de motor. Cu cat cantitatea de aer e mai mare, cu atat randamentul motorului este mai bun, energia de ardere se transforma mai mult in lucru mecanic si mai putin in caldura eliminata. Din motivul asta turbo-dieselele sunt mai puternice si uneori mai economice decat diesele aspirate. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 05:22 AM |