ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Nov 12 2005, 09:03 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
QUOTE(MR28673) Malin, ai idee daca se pupa chiptuningul cu instalatia GPL? Ma refer la un motor euro 2 cu injectie multipuct de gaz, nu cu injectie secventiala. Adica, are chiptuningul vre-un efect la mersul pe gaz, sau nu influenteaza calculatorul instalatiei GPL?
Probabil ca nu are efect asupa cantitatii de gaz, ci doar asupra avansului la aprindere. Ma insel? La instalatiile cu injectie secventiala, probabil ca efectul chiptuningului se reflecta si asupra aprinderii, si asupra injectiei de gaz... Pentru unele modele de instalatii ai dat singur raspunsul. Pentru altele cum ar fi cele Vialle sau BRC care au un Ecu separat si de sine statator,pot prelua controlul total chiar si asupra ecu benzina. Iar despre ideea topicului: Bineinteles ca este influentata fiabilitatea motorului. Legat de limita de turatie , eu unul nu am recomandat-o niciodata la masinile de strada desi am modificat-o si eu atunci cand a dorit-o expres clientul. Umila mea parere este ca trebuie lucrat la sarcinile si turatiile joase si nici decum la cele din varful curbelor unde pericolul de distrugere este mai mare. Si ca sa ma explic, la sarcina maxima curba de avans ar trebui redusa catre cea originala pentru a preveni spargerea pistoanelor in cazul unui sprint prelungit (ex pe autostrada). in acest caz devine inutila urcarea limitei de turatie. Asta este valabil la aspirate. La supaalimentate acelasi lucru se procedeaza cu urcarea de presiune care odata marita catre sarcinile mari sau cea maxima, presiunea mare va impiedica urcarea in turatie, deci vei obtine moment mai bun datorita umplerii mai bune a cilindrului, in schimb nu vei progresa sau chiar vei pierde in putere din lipsa urcarii in turatie, lucru care cere scaderea automata a avansului si deci si implicit a dozajului amestecului. La masinile de curse chestia asta este compensata de modificari mecanice care permit modificarea substantiala a plajei la sarcini mari (mase reduse , incrucisare ridicata a axelor cu came,...) Cei noua cai de la logan ii vei simti bine, n-ai frica, pt ca de fapt sunt 10% din puterea maxima adaugati la puterea de progresie (cam 20 de cai sunt folositi pentru consumul intern al motorului(ppa apa, alternator , lucrul mecanic "neutil", clima si altele) randamentul motorului fiind de 45% aprox. una peste alta , chiptunuingul are multe fete si nu este neaparat benefic, si ceea ce am afirmat pe celalalt topic despre posibilitatile din ce in ce mai limitate odata cu inaintarea in normele de poluare este perfect viabil , fara a mai aminti de ESP care masoara momentul motor si il compara cu cel din memoria sa si alte sisteme care sunt din ce in ce mai restrictive la modificari. -------------------- Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 08:55 AM |