ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Nov 11 2005, 07:35 PM
Post
#2
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(Vlad6) QUOTE(Radu55476) tipu mi-a zis ca imi da un chip care imi scoate 9 cp... ce inseamna asta? merita 200€? chair se simt 9 cai? ca mie mi se pare relativ putin... (pt cei care nu stiu, loganul de 1.6 are 90cp de la mama lui)
Si cei 9CP inseamna ceva tinand cont ca reprezinta 10% din puterea masinii insa cel mai important este ca ai cuplu mare la turatii mai mici deci poti accelera mai repede. Iti vor muta ( sau scoate) si limitatorul la turatii deci vei putea scimba viteza mai tarziu si nu vei mai risca sa-ti taie calculatorul alimentarea. In orice caz sfatul meu este sa lasi Chip-tuningul pentru la primavara pentru ca iarna te poate incurca si cum nu esti inca obisnuit cu masina...... Dezavantajele legate de folosirea motorului la turatii mari cred caa-si au locul la sectiunea de service nu aici Nu cred ca vreun tuner care se respecta va scoate limitatorul de turatzii. Cel mult il ridica mai sus. Un Stage-2 Subaru are linia rosie respectiv limitatorul de turatzii ridicat...500 de rpm. Care este nimica toata...de la 6500 la 7000. Si e facut mai eficient...cel vechi itzi oprea motorul...si tzi-l repornea...o experientza brutala...de ziceai ca tzi-au sarit 3 cilindri din 4. Mai nou...dupa tuning...scade scinteia si alimentarea cu benzina...ceea ce este mult mai gradual...Nu ma intzelege gresit...turatzia scade instantaneu...dar nu te mai sperii in halul ala... -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 04:37 PM |