ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Sep 2 2004, 10:17 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
F1, chiar vroiam sa te intreb de priza de aer, cum ai facut-o ? in sensul cum faci sa nu iti vina ploaia in motor ? Ca nu stiu daca e o idee buna sa lasi filtrul de aer sa filtreze apa... La masinile mai vechi stiu ca exista o clapeta care se putea deschide sau inchide in functie de vreme, dar presupun ca nu ai optat pt o solutie asa "low-tech"... Si eu m-am gandit la priza de aer dar nu stiu cum as rezolva cu apa, frunzele, si toate mizeriile care cad... sa lasi toate astea in seama unui filtru de aer mi se pare cam riscant.
Golf 2.0 FSI turbo e un motor excelent, am citit despre el in numai stiu care revista de masini, la ala clar mai poti adauga 30-40 sau chiar mai multi ponei prin chiptuning, filtru de aer, priza de aer, esapament, etc... Dar daca vrei sa folosesti cei 200 de cai ai golfuletzului atunci nu te astepta la consumuri mici... aia 8 litri/100 medie este o cifra care indica consumul in conditii normale (fara porniri violente la stop, fara depasiri in scurt, fara viteze peste 120, etc...) ori daca conduci in stilul asta iti dau eu opelul meu 2.0 DTL cu 82 de cp si consum mediu de 5 litri... ca si ala stie sa mearga incet... btw, la opelul meu daca ma enervez rau si fac full throtle la fiecare schimbare de viteza, si tin saracul diesel undeva intre 3000 si 4000 rpm (la 4000 are forta maxima), deci condus sportiv atunci reusesc performanta de 8 l/100 dar asta inseamna masina supraturata de la pornire pana la oprire. De aceea eu as accepta orice metoda care sa-mi creasca poneii chiar si cu riscul de a-mi creste consumul... momentan e extrem de mic... la drum intins scot un consum de 4.5 l/100... nu m-ar deranja sa fie 6.5 daca as castiga niste ponei si cuplu... de aceea mi-am comandat filtru de aer K&N (care trebuie sa soseasca maine cica) si chiptuning (care inca nu mi l-am comandat pt ca e plecat in vacanta distribuitorul or something like that). |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 9th May 2024 - 11:54 PM |