IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

ECU / Chip / Powerbox Tuning

This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, James Kilowatt, wrote about: Malin, ai idee daca se pupa chiptuningul cu instalatia GPL? Ma refer la un motor euro 2 cu injectie multipuct de gaz, nu cu injectie secventiala. Adic ... To read more just scroll down

19 Pages V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ECU / Chip / Powerbox Tuning
James Kilowatt
post Nov 11 2005, 12:46 PM
Post #61


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Malin, ai idee daca se pupa chiptuningul cu instalatia GPL? Ma refer la un motor euro 2 cu injectie multipuct de gaz, nu cu injectie secventiala. Adica, are chiptuningul vre-un efect la mersul pe gaz, sau nu influenteaza calculatorul instalatiei GPL?
Probabil ca nu are efect asupa cantitatii de gaz, ci doar asupra avansului la aprindere. Ma insel?

La instalatiile cu injectie secventiala, probabil ca efectul chiptuningului se reflecta si asupra aprinderii, si asupra injectiei de gaz...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariacu
post Nov 11 2005, 01:19 PM
Post #62


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 230
Joined: 27-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 59.570



Malin, acolo nu scria nimic despre pompa de vacum electrica pentru servo frana dar nici nu ma incumet sa te contrazic pentru ca intradevar, la turatii de sub 1,800 pot intervenii probleme. Aceasta piesa este reglabila deci presupun ca poate fi setata pentru a deschide turbo la 2,000 - 2,200 rpm.

Mai jos sunt 2 poze cu un motor 951, inainte si dupa tuning undeva in America. Peste 600cp si peste.... 6,000 usd!

Am si eu o curiozitate....daca as vrea sa fac si eu aceasta schimbare la masina (teoretic bineinteles, ca nu ma dau banii afara din casa) as gasii oameni in Romania care sa poata face aceasta schimbare?

[img=http://img379.imageshack.us/img379/8664/inainte0us.th.png]

[img=http://img370.imageshack.us/img370/2915/tunat7wa.th.png]


--------------------
Porsche 944 turbo S2, 2.5L, 370hp
BMW 520i
Skoda Octavia 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radu55476
post Nov 11 2005, 02:25 PM
Post #63


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 10-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.469



Salut! sunt incepator in domeniul, asa ca e posibil sa pun intrebari care pot parea stupide.. imi cer scuze pt asta..smile.gif am folosti linkurile date de Doru, si am dat un telefon firmei de acolo. Masina mea este in Logan de 1.6 (va rog sa va abtineti de la comentarii rautacioase:P ) si tipu mi-a zis ca imi da un chip care imi scoate 9 cp... ce inseamna asta? merita 200€? chair se simt 9 cai? ca mie mi se pare relativ putin... (pt cei care nu stiu, loganul de 1.6 are 90cp de la mama lui)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radu55476
post Nov 11 2005, 02:27 PM
Post #64


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 10-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.469



aaa. si inca o intrebare... merita sa pun un cip pe o masina nou-noutza? adica a mea inca nu a venit:)) vine pe 14 noi:D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Nov 11 2005, 02:48 PM
Post #65


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Nu se recomanda... trebuie facut rodajul, cel mai bine ar fi sa faci ciptuning dupa primul schimb de ulei... adica asa recomanda cei cu care am vorbit...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Nov 11 2005, 02:49 PM
Post #66


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



nu


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Nov 11 2005, 04:09 PM
Post #67


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Mariacu)
Am si eu anumite nelamuriri referitoare la cipuri. Ce efect au aceste chipuri asupra motorului, adica, ii scurteaza durata de viata si-i creste uzura? Este adevarat ca odata schimbate se pierde limitatorul de turatie si risti sa-ti explodeze motorul daca nu esti atent la turatie? si o ultima intrebare, cam cati cp poate aduce un cip in plus pentru un motor turbo de 2.5 si 290cp?


Pai este un link pe FORUM HOME despre tuning, respectiv Chip Tuning. Cu citeva precizari...Nu peste tot se face asa iar eu unul as refuza daca trebuie sa desfaci computerul.

Pt ca eu am doar o masina de om simplu si sarac...nu prea ma pricep si nu sint calificat sa raspund. Cu toate acestea pot spune ca ar fi bine sa nu te duci pe calea unui Manual(Electric) Boost Controler. Sint discutzii aprinse pe forumul masinii muritorilor de rind despre avantajele si desavantajele acestei piese. DA...daca o folosesti cu cap, poate ajuta. Dar really...tuning nu este doar cresterea "boost pressure" - presiunii. Trebuisc reglate avansuri, cantitatea de benzina pompata, amestecul aer-benzina samd. Turbo lag - eu nu am turbo lag...ce ma deranja era ca atunci cind intra turbo in actziune...efectul se simtzea prea brusc...perioada de tranzitzie non-existenta. Iar din nou la MBC (Manual Boost Control) - daca aduci piesa aia...trebuie sa instalezi musai un boost-gauge (indicator de presiune) si sa ai grija sa nu depasesti o anumita presiune...si de asemenea piesa aia trebuie verificata ca la - say 18 psi - lasa "gazele" sa iasa...si sa nu mai creeze presiune.

Depinde cine face chip tuning si pe ce masina. Dupa cum am aflat cu stupoare ca numai nemtzii fac masini iar tuning adevarat nu fac decit diviziile M, AMG sau S ale anumitor vestitzi producatori vest-europeni, NU pot spune decit MARE GRIJA. Nu inseamna ca masina va fi mai putzin fiabila dupa chip tuning - desigur...difera de la masina la masina. Eu la a mea ...ma astept sa imi cada rotzile din clipa in clipa. Deja bancheta pe spate s-a rupt dupa ce am umblat la motor. In general totul depinde de reputatzia tuner-ului si de cit de bine se preteaza masina la tuning. O alta chestie despre tuning este ca mai in general toate necesita benzina premium. Aici in State ar fi o diferentza de 20 de centzi la galon...daca tzi-o potzi permite...excelent. Si alta treaba...ai grija sa potzi aduce masina inapoi la starea "stock". Fie prin indepartarea chip-ului, prin re-flsh, prin vizita inapoi la compania de tuning...prin orice. Nu accepta metode radicale. Sfatul Meu...
Cit potzi sa obtzii...30 CP fara alte modificari ? E ceva super-realist (daca pleci de la 290) mai mult in functzie de alte chestii. Si altceva...computerul tau (la masina) e destept de invatza sau NU ? Aici e important.

Radu...eu nu as face chip tuning pe o masina nou noutza. Defineste "nou noutza"...daca vorbim de 1 luna de zile si 1500 de KM - Raspunsul este NU: Daca vorbim de 5000 KM...MAYBE...dar sincer...as tzine-o macar 3 cicluri de skimbat uleiul (presupun 3000 km). Lasa motorul ala sa se rodeze bine. 9 Cai putere se simt. Priza, filtru, evacuare...o scotzi la 20. De ce nu ? Din nou...depinde cine o face.

Si pot spune pe proprie raspundere si experientza ca ECU tuning NU inseamna neaparat fiabilitate redusa sau consum mai mare. Depinde cind, cine, cum si pe ce masina.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariacu
post Nov 11 2005, 04:48 PM
Post #68


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 230
Joined: 27-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 59.570



Firma de tuning care face piesa de mai sus este din America si este specializata in tuning pentru Porsche. Are si piesele originale dar si tunate de ei sau alte firme si ei le comercializeaza. Am intrat si pe alte forum-uri "internationale" se le zicem si cei de acolo folosesc aceste piese cu succes. Problema este ca desi sunt la preturi acceptabile ele devin scumpe odata cu transportul si o alta problema ar fi ca nu stiu cat de priceputi sunt cei de aici sa faca tuning-ul respectiv. Am postat mai devreme o poza cu o masina tunata de firma din America, aici in Romania nu am vazut asa ceva pana acum.

In Europa nu am gasit piese de tuning pentru masina mea care este din 1990, cei de la AMG fac pentru masini mai noi.

Cred ca o sa mai astept si o sa mai cercetez piata, nu as vrea sa stric computerul masinii si motorul pentru 30cp in plus.


--------------------
Porsche 944 turbo S2, 2.5L, 370hp
BMW 520i
Skoda Octavia 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad6
post Nov 11 2005, 05:59 PM
Post #69


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 472
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.369



QUOTE(Radu55476)
tipu mi-a zis ca imi da un chip care imi scoate 9 cp... ce inseamna asta? merita 200€? chair se simt 9 cai? ca mie mi se pare relativ putin... (pt cei care nu stiu, loganul de 1.6 are 90cp de la mama lui)

Si cei 9CP inseamna ceva tinand cont ca reprezinta 10% din puterea masinii insa cel mai important este ca ai cuplu mare la turatii mai mici deci poti accelera mai repede. Iti vor muta ( sau scoate) si limitatorul la turatii deci vei putea scimba viteza mai tarziu si nu vei mai risca sa-ti taie calculatorul alimentarea.
In orice caz sfatul meu este sa lasi Chip-tuningul pentru la primavara pentru ca iarna te poate incurca si cum nu esti inca obisnuit cu masina......
Dezavantajele legate de folosirea motorului la turatii mari cred caa-si au locul la sectiunea de service nu aici smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Nov 11 2005, 07:35 PM
Post #70


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Vlad6)
QUOTE(Radu55476)
tipu mi-a zis ca imi da un chip care imi scoate 9 cp... ce inseamna asta? merita 200€? chair se simt 9 cai? ca mie mi se pare relativ putin... (pt cei care nu stiu, loganul de 1.6 are 90cp de la mama lui)

Si cei 9CP inseamna ceva tinand cont ca reprezinta 10% din puterea masinii insa cel mai important este ca ai cuplu mare la turatii mai mici deci poti accelera mai repede. Iti vor muta ( sau scoate) si limitatorul la turatii deci vei putea scimba viteza mai tarziu si nu vei mai risca sa-ti taie calculatorul alimentarea.
In orice caz sfatul meu este sa lasi Chip-tuningul pentru la primavara pentru ca iarna te poate incurca si cum nu esti inca obisnuit cu masina......
Dezavantajele legate de folosirea motorului la turatii mari cred caa-si au locul la sectiunea de service nu aici smile.gif


Nu cred ca vreun tuner care se respecta va scoate limitatorul de turatzii. Cel mult il ridica mai sus. Un Stage-2 Subaru are linia rosie respectiv limitatorul de turatzii ridicat...500 de rpm. Care este nimica toata...de la 6500 la 7000. Si e facut mai eficient...cel vechi itzi oprea motorul...si tzi-l repornea...o experientza brutala...de ziceai ca tzi-au sarit 3 cilindri din 4. Mai nou...dupa tuning...scade scinteia si alimentarea cu benzina...ceea ce este mult mai gradual...Nu ma intzelege gresit...turatzia scade instantaneu...dar nu te mai sperii in halul ala...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad6
post Nov 11 2005, 10:19 PM
Post #71


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 472
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.369



Cunosc oameni ce au renuntat la acesta deoarece vor sa scoata tot ce pot de la masina pana la "ultima suflare", eu unul nu as face asta deoarece imi e frica sa nu cumva sa fie muzica tare, depasirea cu exces de adrenalina si sa disturg motorul,......dar asta sunt eu - fiecare face cum vrea smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Nov 12 2005, 09:03 PM
Post #72


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



QUOTE(MR28673)
Malin, ai idee daca se pupa chiptuningul cu instalatia GPL? Ma refer la un motor euro 2 cu injectie multipuct de gaz, nu cu injectie secventiala. Adica, are chiptuningul vre-un efect la mersul pe gaz, sau nu influenteaza calculatorul instalatiei GPL?
Probabil ca nu are efect asupa cantitatii de gaz, ci doar asupra avansului la aprindere. Ma insel?

La instalatiile cu injectie secventiala, probabil ca efectul chiptuningului se reflecta si asupra aprinderii, si asupra injectiei de gaz...

Pentru unele modele de instalatii ai dat singur raspunsul. Pentru altele cum ar fi cele Vialle sau BRC care au un Ecu separat si de sine statator,pot prelua controlul total chiar si asupra ecu benzina.
Iar despre ideea topicului: Bineinteles ca este influentata fiabilitatea motorului. Legat de limita de turatie , eu unul nu am recomandat-o niciodata la masinile de strada desi am modificat-o si eu atunci cand a dorit-o expres clientul. Umila mea parere este ca trebuie lucrat la sarcinile si turatiile joase si nici decum la cele din varful curbelor unde
pericolul de distrugere este mai mare. Si ca sa ma explic, la sarcina maxima curba de avans ar trebui redusa catre cea originala pentru a preveni spargerea pistoanelor in cazul unui sprint prelungit (ex pe autostrada). in acest caz devine inutila urcarea limitei de turatie.
Asta este valabil la aspirate. La supaalimentate acelasi lucru se procedeaza cu urcarea de presiune care odata marita catre sarcinile mari sau cea maxima, presiunea mare va impiedica urcarea in turatie, deci vei obtine moment mai bun datorita umplerii mai bune a cilindrului, in schimb
nu vei progresa sau chiar vei pierde in putere din lipsa urcarii in turatie, lucru care cere scaderea automata a avansului si deci si implicit a dozajului amestecului. La masinile de curse chestia asta este compensata de modificari mecanice care permit modificarea substantiala a plajei la sarcini mari (mase reduse , incrucisare ridicata a axelor cu came,...)
Cei noua cai de la logan ii vei simti bine, n-ai frica, pt ca de fapt sunt 10% din puterea maxima adaugati la puterea de progresie (cam 20 de cai sunt folositi pentru consumul intern al motorului(ppa apa, alternator , lucrul mecanic "neutil", clima si altele) randamentul motorului fiind de 45% aprox. una peste alta , chiptunuingul are multe fete si nu este neaparat benefic, si ceea ce am afirmat pe celalalt topic despre posibilitatile din ce in ce mai limitate odata cu inaintarea in normele de
poluare este perfect viabil , fara a mai aminti de ESP care masoara momentul motor si il compara cu cel din memoria sa si alte sisteme care sunt din ce in ce mai restrictive la modificari.


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan43846
post Nov 17 2005, 05:36 PM
Post #73


sofer
***

Group: Membri
Posts: 83
Joined: 3-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 43.839



Cineva mi-a spus ca imi poate pune chip pe skoda O1 si poatew scoate cam 130 de cp din 1,9 (90cp),voi ce ziceti este adevarat sau sunt gogosi asta in conditiile in care ma costa 200 de euro si baieti sunt profi


--------------------
Skoda O1 1,9 Tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Nov 17 2005, 07:07 PM
Post #74


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



ce legatura are cu admin masini.ro ? blink.gif

>>>L-am mutat unde trebuie biggrin.gif (Mike)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DragosS
post Nov 17 2005, 07:27 PM
Post #75


specialist
******

Group: Membri
Posts: 877
Joined: 10-December 04
From: Bucuresti
Member No.: 37.032



Se poate scoate si mai mult din 1,9tdi.Depinde ce versiune de chip preferi.O versiune "safe" ar avea cam 130-135cp.Daca baietii de care zici sunt profesionisti si ai incredere in ei eu zic ca e ok.

Daca doresti eu pot sa iti mai recomand o persoana care face chip-tuning in special pe masinile VAG si o face foarte bine.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voinea
post Nov 24 2005, 11:45 AM
Post #76


sofer
***

Group: Membri
Posts: 52
Joined: 18-March 03
From: Bucuresti
Member No.: 10.460



@bogdan43846> vezi ca uneori nu tot ce este ieftin e si bun

2. in cataloghezi " baieti sunt profi" . Ce intelegi prin asta ? Sunt firma cu acte in regula si sediu unde sa-i gasesti , au feedback pozitiv de la multi clienti , lucreaza cu un tuner bun sau au ani de experienta in realizarea mapelor, ofera customer support bun ?
Sunt si eu curios pentru ca am o afacere si vreau sa stiu cum ajungi sa fi caracterizat "profi"


--------------------
1998 Jazz Blue :: VW GOLF GTI TDI
2006 Tornado Red :: VW Golf PLUS TDI
2008 Deep Blue :: VW GOLF R32 DSG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voinea
post Nov 24 2005, 11:56 AM
Post #77


sofer
***

Group: Membri
Posts: 52
Joined: 18-March 03
From: Bucuresti
Member No.: 10.460



QUOTE(DORU)
www.aspad.ro
www.chiptuning.ro

Sper sa te ajute!


as completa din firmele serioase de pe piata de chiptuning cu www.tcmturbo.ro si www.dimsport.ro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
google41800
post Nov 26 2005, 01:58 AM
Post #78


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 7-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 41.793



"Profi" ii consideri pe aia de care ai auzit si de la altii, esti multumit si ii treci in semnatura... biggrin.gif


--------------------
Clio Bicorp 1.5 dCI/80 CP Dynamique full options. (din 16.06.2005)
VW Polo 1.4 TDI PD/105CP Attractive chiptuning by TCM Turbo.(din 24.10.2005)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Nov 26 2005, 06:59 PM
Post #79


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Domnilor sunt nevoit sa va reamintesc fatpul ca publicitatea este interzisa pe acest forum, iar dumneavoastra sunteti la un pas de a fi sanctionati pentru acest lucru.


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cosmin45741
post Nov 26 2005, 07:34 PM
Post #80


specialist
******

Group: Membri
Posts: 992
Joined: 1-May 05
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 45.734



intrebare intrebatoare: stiti vreun tunner care face chestia asta fara ca sa "interactioneze" cu garantia masinii? :angel:


--------------------
MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post

19 Pages V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 10th May 2024 - 12:57 AM