IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

ECU / Chip / Powerbox Tuning

This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, Iulian HondaFan, wrote about: yep, makes sense now... nu am procesat chestia cu treapta de viteza, gagah... la cum sunt etajate vitezele la GTI 1.8T a-5-a ar fi pe la 1000-1500rpm ... To read more just scroll down

19 Pages V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ECU / Chip / Powerbox Tuning
Iulian HondaFan
post Sep 3 2004, 02:23 PM
Post #21


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



yep, makes sense now... nu am procesat chestia cu treapta de viteza, gagah...

la cum sunt etajate vitezele la GTI 1.8T a-5-a ar fi pe la 1000-1500rpm la 60km/h. la turatia asta nu ai nici un efect turbo si cuplul e mic, asa ca poate sa ia ceva timp sa o scoti catre 2000rpm de unde vine valul de cuplu eu schimb a 5-a dupa 80km/h. dar nu face sens sa exploatezi motorul asa.

care e deci spielul cu chestia asta, i.e timpul de la 60 la100 in viteza a5-a?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 7 2004, 10:48 AM
Post #22


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Dupa indelungi cugetari, m-am prins ce vrea sa insemne ca raportul ala de compresie de 10.5/1 e unul mare..... e intr-adevar mare pentru o masina Turbo. In general din cate am vazut, la masinile supraalimentate raportul de compresie e cu 20-25% mai scazut decat la cele aspirate la aceeasi capacitatea cilindrica.... asa ca probail 10.5:1 e destul de mult pentru un turbo.
Are careva idee cat costa golful asta GTI?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 7 2004, 02:03 PM
Post #23


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



asta nou iata:

http://www.volkswagen.co.uk/gti/carconfig.jsp

al dreaqu de scump, dar toate preturile in UK sunt f. mari la masini...

raportul de compresie mare s-ar putea safie in legatura cu FSI, care este, din cate inteleg eu, un hibrid intre diesel si otto clasic...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 7 2004, 03:05 PM
Post #24


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Mersi pentru informatii.
Intr-adevar, FSI-ul e un hibrid intre diesel si otto. Injectia se face dupa compresie, ca la diesele, totusi aprinderea e prin scanteie, ca la otto, nu e autoaprindere.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
octavian31755
post Sep 15 2004, 03:37 PM
Post #25


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 1-September 04
From: Oltenita (Calarasi)
Member No.: 31.748



QUOTE(MR28673)
Mersi pentru informatii.
Intr-adevar, FSI-ul e un hibrid intre diesel si otto. Injectia se face dupa compresie, ca la diesele, totusi aprinderea e prin scanteie, ca la otto, nu e autoaprindere.



FSI=Fuel Stratified Injection
Este injectia directa de benzina (varianta Bosch),unde amestecul este stratificat.
Adik in jurul bujiei se formeaza un "nor" de amestec comb/aer (proportie 14.7/1->amestec stoechiometric) ,iar in spre extremitati se afl amestec sarac (adik proportia aer/combustibil este mult mai mare).
Avantajele sunt f mari...
in primul rand asupra emisiilor de gaze poluante, consum, un mai bun control al arderii in cilindru,etc
Deci:nu este HIBRID,este injectie directa de benzina...care indeplineste normele Euro 4 si probabil ca le poate indeplini si pe Euro 5 (care o sa apara in cativa ani)....
Injectia nu se face dupa compresie..se pot face mai multe injectii intr-un ciclu (preinjecti,injectie principala (care poate fi si asta divizata in mai multe),post injectie (asta pentru reducere hidrocarburilor))....
La fel este si la Diesel...cel mai bun exemplu este cel de la Fiat..1,3 l 70 cp Multijet
daca vreti detalii scrieti-mi pe mail....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 15 2004, 04:14 PM
Post #26


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



octavian, am discutat si noi de FSI si GDI (varianta lui Mitsubishi care pare chiar mai buna dar nu am vazut inca masini pe piata cu asa ceva) in alta parte si intelegem ce este.

eu am zis ca e un hibrid pt. ca injectia se face direct in cilindru ca la diesel si pt. ca in unul din cele 2 moduri de combustie injectia se face la sfarsitul compresiei:

http://www.mitsubishi-motors.co.jp/inter/t.../GDI/page5.html

http://www.audi.co.uk/acs/ownershipbenefit...ls.jsp?id=11614

e ironic ca aceste noi motoare GDI si Multijet au fost dezvoltate de Fiat si Mitsubishi care altfel "have a very hard time" sa convinga cumparatorii ca fac masini bune...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 15 2004, 06:30 PM
Post #27


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



..... si pentru ca desi injectia se face direct, aprinderea e prin scanteie si nu prin compresie... suntem de acord, a fost doar o problema de definire a termenilor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
octavian31755
post Sep 16 2004, 12:48 PM
Post #28


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 1-September 04
From: Oltenita (Calarasi)
Member No.: 31.748



Nu se poate spune ca GDI-ul este mai bun decat FSI-ul...sau mai bun decat sistemul de la Renault...de fapt singurul lucru care ar motiva aparitia injectiei directe de benzina (cel putin la cilindree pana in 2 l) ar fi cel ar emisiilor de gaze poluante...caci in rest , se credea ca injectia directa o sa fie o "revolutie" si motoarele or sa fie cu mult superioare celor cu injectie indirecta,dar de fapt (in practica,nu teorie) in unele cazuri e chiar invers....
Revolutia injectie directe a aparut intr-adevar la motoarele Diesel...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 17 2004, 08:36 AM
Post #29


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Toate dieselele sunt cu injectie directa, de acum 100 ani cand au fost inventate.... la ce revolutie te referi?!
Avantajul teoretic al motoarelor pe benzina cu injectie directa vine de la faptul ca pot merge cu amestec mai sarac decat cel optim fara probleme de ardere cu detonatii. GDI-ul e mai bun decat injectia multipunct, in materie de raport putere/consum. De FSI nu prea stiu inca mare lucru, iar panarama de la Renault e intr-adevar o chestie nereusita fata de cea de la mitsubishi, tocmai datorita faptului ca nu-si exploateaza bine avantajul amestecului sarac, n-au fost in stare sa creeze turbionul ala de care vorbeste si Mitsubishi si VAG. Prin reviste apar comparatii intre Renault si Peugeot cu injectie directa, iar peugeot are motorul cumparat de la mitsubishi si e constant in avantaj....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
octavian31755
post Sep 17 2004, 09:53 AM
Post #30


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 1-September 04
From: Oltenita (Calarasi)
Member No.: 31.748



Nu inteleg o chestie?
Cum toate dieselurile sunt cu injectie directa....vrei sa spui ca Td-ul de la VW (cel de 1,9 l ,spre ex care are 75 cp )are injectioe directa?De fapt e injectie indirecta ...poate te mai informezi putin , nu din revistele auto (Autoshow,Supercar etc),ci uita-te la Autotechnology (spre ex) si o sa vezi explicatii ingineresti...
Apropos :tu ai auzit de "pompa sprit"?????Scrie intr-un numar in Supercar...bineinteles respectivul se referea la pompa-injector sau pompa-duza (cum i se mai spune), dar sprit... :joker:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 17 2004, 01:45 PM
Post #31


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



este spritz , da laugh.gif

se mai da si ea pe un ulei din cand in cand laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 17 2004, 06:15 PM
Post #32


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



TDI=turbodiesel DIRECT injection

http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html

TDI sunt cu injectie directa in cilindru. dieselurile mai vechi si common rail-urile au tot injectie directa, dar se face intr-o precamera de injectie. multijetul este tot cu injectie directa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
octavian31755
post Sep 20 2004, 08:49 AM
Post #33


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 1-September 04
From: Oltenita (Calarasi)
Member No.: 31.748



QUOTE(Marius-Iulian)
TDI=turbodiesel DIRECT injection

http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html

TDI sunt cu injectie directa in cilindru. dieselurile mai vechi si common rail-urile au tot injectie directa, dar se face intr-o precamera de injectie. multijetul este tot cu injectie directa.



Frate, ceea ce zici tu este incorect...exista injectie indirecta (injectia se face in alta camera decat cea principala de ardere)->exemplu:Aro,Dacia Solenza Diesel,etc si injectie directa(Tdi,Hdi, chiar si primele autocamioane Roman aveau injectie directa ->un sistem Man ,dar care era f poluant, apoi au schimbat sistemul de injectie cu cel actual)....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 20 2004, 02:25 PM
Post #34


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



TDI e injectie directa, asta a fost mesajul meu, tu ai spus ca nu este.

TDI-PD (pompe duse) datorita acestor noi injectoare PD dezvoltate de Bosch este mai eficient din cauza ca pot face injectia la presiuni f. mari in cilindru la sfarsitul fazei de compresie.

common rail-ul permite de asemenea injectie la presiuni mari, dar nu atat de mari ca TDI PD. nu stiam ca injectia se face direct la variantele common rail exceptand noul multijet. mai spune-ne amanunte daca stii.

VAG este f. confident in tehnologia PD si nu considera folosirea common-rail-ului.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Sep 21 2004, 09:01 AM
Post #35


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



Diferenta dintre motoarele cu injectie "directa" si cele cu injectie "indirecta" este folosirea unei antecamere de injectie situata in chiulasa deasupra cilindrului. Injectia se face in aceasta camera pentru ca la dieselurile vechi nu exista un control al detonatiei (care poate rupe biele si topi pistoane) cum se face la motoarele diesel noi. De altfel aceasta camera din chiulasa a fost mutata in capul pistonului la motoarele TDI. VAG a introdus sistemul TDI in 1993 cu motorul de 1,9 si 90 de cai care foloseste o pompa clasica de injectie. Prin adaptarea unei turbine variabile a aparut motorul de 110 cai care are I - ul rosu. In 1998 s-a introdus sistemul pompa injector (initial cu 115 cai) si DI rosu Apoi au aparut variantele de 100, 130, 150 de cai putere bazate pe aceeasi tehnologie. Presiunea de injectie al PD-ului original era de 2050 bari, mai mare decat sistemele common rail existente atunci. In plus sistemul permite o dozare mai precisa a injectiei.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 21 2004, 01:46 PM
Post #36


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



danke schoen pt. lamuriri! mai zi si de common rail vs. TDI-PD daca stii.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 22 2004, 09:34 AM
Post #37


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Mie presiunile astea de ordinul miilor de bari ma fac sa cred ca si unele si altele sunt sensibile la impuritatile motorinei.... Performantele pare asemanatoare, interesant ar fi fiabilitatea....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Sep 22 2004, 12:45 PM
Post #38


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



Calitatea motorinei e principalul vinovat (in RO) pentru griparea sistemelor de injectie. Am o cunostinta in Cluj care lucreaza la un atelier specializat in injectoare. Dupa zisele amicului motorina "agricola" omoara cele mai multe injectoare. Iar un set de PD e undeva la 1400-1500 de euro. Sa raspund la PD vs Common Rail. Common rail e un sistem de "stocare" a presiunii de injectie intr-o rampa comuna cu ajutorul unei pompe actionata de motor. Din aceasta rampa se alimenteza injectoarele, care se deschid conform computerului. S-au obtinut presiuni de injectie de 1300 - 1800 de bari. Sistemul PD presupune ca fecare injector este si pompa de injectie. In corpul injectorului se creeaza presiune prin intermediul unui "plunger" antrenat de un ax cu came secundar. Admisia si returul motorinei in injector e comandat de o supapa electromagnetica care poate cobori rapid presiunea astfel ca injectia sa fie foarte precis dozata. De asemeni presiunea de injectie este mai mare, intrucat nu exista pierderi prin conducte iar volumul de compresat este mai mic. Un dezavantaj ar fi greutatea ceva mai mare in cazul PD-ului


--------------------
DIESEL POWER
VW Golf Variant TDI 110 CP
VW Passat TDI 130 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 23 2004, 06:23 PM
Post #39


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



..... si faptul ca poti pica oricare din 4 pompe cu plunjer delicate, in locul uneia singure care poate fi facuta mai solid.... sau ma insel?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 24 2004, 01:34 AM
Post #40


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



depinde de pretul unei PD... daca e in jur de 25% din cel al unui common-rail atunci e mai bine sa ai 4 decat 1 mare.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post

19 Pages V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th April 2024 - 03:12 AM