Limbajul semnelor intre soferi |
This topic is about Limbajul semnelor intre soferi, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Limbajul semnelor intre soferi |
May 10 2004, 08:29 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 795 Joined: 24-November 03 From: Bucuresti Member No.: 18.486 |
Daca aveti vreo parere pe tema asta sau daca stiti vreun semn pe care nu-l regasiti aici, va rog sa interveniti. Ce sti eu: Flash din spate - sa ma dau de pe banda cu pricina Flash-uri de la masinile de pe contrasens - pe undeva prin vreun boschet e ascuns un radar Flash scurt de la masini de pe contrasens - merg cu faza lunga si-i orbesc (in cazul in care farurile sunt dereglate raspund tot cu un flash ca sa-si dea cei de pe contrasens seama ca nu am ce le face). Avarii - semn de multumire pentru cineva care m-a ajutat cu ceva in trafic (sa depasesc, sa intru in trafic de pe vreo straduta) - semn de scuze daca am deranjat cu ceva in trafic (taiat fata) - semn ca ce pe care tocmai l-am depasit merge cu faza lunga si ma orbeste (de asta multi nu se prind). Semnal drepata in alta situatie decat atunci cand se vireaza sau stationeaza - cel mai des am intalnit pe serpentine la soferii de tir, care observad ca vreau sa depasesc, imi dadeau semnal drepata daca vedeau ca din fata nu vine nimic si deci ca am timp. De la ei de sus e vede mai bine. Super recomandat sa nu mergeti 100% pe ajutorul camionului si sa fiti siguri ca nu semnaizeaza din alte motive. Semnal stanga in alta situatie decat atunci cand se vireaza - cel mai sed intalnit tot la siferii de camioane pe drumuri cu vizibilitate scazuta, care vazand intentia gresita/riscanta de a depasi a celui din spate, semnalizeaza dreapta pentru ca cel din urma sa nu se bage, fie pentru ca a inteles semnul fi ca sa nu faca triplare. Dupa o manevra de depasire asistata de cel din fata se multumeste cu avariile, iar cel care te-a ajutat raspunde cu un flash scurt Cam atat |
|
|
Aug 21 2004, 05:09 PM
Post
#2
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 20-August 04 From: Bucuresti Member No.: 31.105 |
Intii ii voi raspunde lui Mihai la citeva elemente legate de semnalizarea luminoasa. Din pacate amanuntele sunt explicate din prisma unui sofer de TIR, sau un "idiot" asa cum suntem denumiti de multi soferi.
Flash din spate : -intra pe o banda inferioara, sau -ai grija, cel care te depaseste are gabarit mare, va fi o manevra care necesita atentie. 1 Flash din fata: - lasa faza lunga jos 2 Flashuri din fata - radar, politie in drumul tau Flashuri repetate (3,4) - un pericol mai mare, un eventual accident in calea ta, un filtru rutier mai sever, dar pentru alta gama de soferi mai inseamna si controlul actelor (economicul), eventual cintarul. Flashuri repetate cind camionul din fata ta e in depasire inseamna "incetineste! sint in depasire, sint mare, nu ma mai pot incadra!" sunt situatii neplacute, va spun sincer, dar se intimpla in cazurile cind un camion sau TIR cum i se zice in mod normal "are tupeul" sa vrea sa depaseasca o masina mica, de regula sport, cu un proaspat sofer care are linga el citeva colege blonde, si le intreaba pe sub ochelarii de soare:"idiotu asta vrea sa ma depasesca? las sa vezi ce-l ard". Si apoi daca se intimpla ceva sau se vede "strins" la marginea soselei de "jigodia aia mare" se enerveaza foc. "Stringerea" spre interior este singura solutie pentru evitarea impactului frontal, mai ales cu un camion. Cit despre "multumire".....e normal ca un sofer cu bun simt care tocmai a depasit in conditii grele si riscante un camion, iar acesta a frinat taman 40 de tone pentru ai face loc omului sa se incadreze, dupa ce trece sa faca un gest de "mersi ma nene". Asta se face printr-o simpla apasare a avariilor, avind ca rezultat doar un flash al avariilor. In schimb, 3-4 flasuri cu avariile pe timp de noapte inseamna clar "fa ceva cu faza lunga, ma deranjeaza" Daca asa cum zici "multi nu pricep", urmeaza 3-4 apasari scurte ale stopurilor ceata sau frina concomitent cu avariile. Daca nici asa......depinde ce masina are. Aici glumeam. Este pacat ca exista tot timpul astfel de disensiuni datorate gabaritului, dar de fapt nu exista sofer de Solenza sau sofer de TIR. Suntem toti soferi, doar daca ne dam jos din masini nimeni nu ne poate deosebi. Exceptie fac "baietii de baieti" pe care se vede clar banul lui tata exprimat prin BMWul care il au si prin tonele de fier ca care le au la git, miini, urechi.... Cit despre soferi de TIR "idioti", ar fi bine sa observati provenienta lor. Daca acestia sunt turci (TR), polonezi (PL) si mai ales unguri (H), atunci intradevar se aplica regula cu "idiotia". Si noi suntem de aceeasi parere. Opinia "sint mare, pot sa-l fac praf" nu e buna. Dar ei o aplica. Probabil vi se pare stressant un drum in care trebuie sa depasiti TIRuri conduse de idioti, dar macar cu masina mica o puteti efectua mai usor. De asta se intimpla cite o depasire TIR-TIR care dureaza 2 minute si necesita uneori flashuri disperate, claxoane, si conform traditiei, opriri ulterioare pentru un duel cu "betigasul din usa". Dar totusi sa nu asociem termenul de sofer de TIR cu idiot in toate cazurile, si sa intelegem ca asa cum padure fara uscaciuni nu e, asa nici sosea fara turc nu e! Un sofer de camion care merge aprope continuu 2-3 zile (cu saiba de la taho smenuita) e normal ca e mai satul si mai "fara chef de glume" decit cel care merge juma de ora pe zi cu un Mercedes. Oricum, poate ati observat, TIRurile nu fac semne luminoase niciodata degeaba. Invers se intimpla in mod curent. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 03:48 AM |