Roti - jante&anvelope |
This topic is about Roti - jante&anvelope, the author, bogdan37203, wrote about: Eu cred ca mai mult conteaza recomandarea producatorului....aceleasi roti poti sa le ai pe o masina de 800 kg sau o masina de 1500 kg si cred ca neces ... To read more just scroll down
Roti - jante&anvelope |
Dec 16 2004, 10:09 AM
Post
#121
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 14-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.196 |
|
|
|
Dec 16 2004, 01:18 PM
Post
#122
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
@Marius-Iulian. La toate moasinile cu care amavut eu contact se recomanda mai mare presiunea in spate. Mi-am imaginat ca e vorba de posibila incarcatura mai mare pepuntea respectiva. La Sprinter de exemplu diferenta e imensa: 3.3 pe fata si 4.5 pe spate... De aici am facut deductia
|
|
|
Dec 16 2004, 01:39 PM
Post
#123
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pai la majoritatea masinilor obisnuite (nu la dube ) e mai mare greutatea pe puntea din fata decat pe cea din spate. La unele masini chiar dezechilibrul asta e destul de pronuntat... megane de exemplu. Ar trebui sa fie diferente mari de presiune recomandata pe cele doua punti, nu? Poate apare Vlad si ne povesteste
|
|
|
Dec 16 2004, 03:08 PM
Post
#124
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
2) si mie mi separe mai normal sa umfli mai mult pneurile pe puntea din farta care la masinile cu tractiune pe fata are mai multa greutate. de ce se recomanda invers nu am habar, trebuie ca exista un motiv care imi(ne) scapa... La Civic insa presiunile recomandate sunt egale pe toate cele 4 pneuri. :scratch: -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Dec 16 2004, 05:17 PM
Post
#125
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
|
|
|
Dec 17 2004, 10:52 AM
Post
#126
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 14-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.196 |
Cunoaste cineva vreun loc de unde as putea sa imi iau niste jante la mana 2 bune?
|
|
|
Dec 18 2004, 02:06 AM
Post
#127
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
L-ati inebunit si pe omul asta! A pus o intrebare simpla si cere un raspuns simplu.
Motorul e mic. Lasa rotile de 14". Altfel iti rapesti placerea de a conduce sportiv atunci cand te roade. Functie de drumurile pe care circuli poti cobora valoarea talonului. |
|
|
Dec 20 2004, 07:35 AM
Post
#128
|
|
novice Group: Membri Posts: 25 Joined: 19-December 04 From: Focsani (Vrancea) Member No.: 37.378 |
Eu am un opel tigra si am pus cercuri in aliaj de 16" avea cercuri normale de 14" daca si tu pui in aliaj masina are doar de castigat chiar si in acceleratie . Dar cel mai important lucru este ca tinuta de strada se mareste foarte mult incearca si nu vei regreta dar numai cu cercuri in aliaj!!!
|
|
|
Dec 23 2004, 04:38 PM
Post
#129
|
|
novice Group: Membri Posts: 36 Joined: 13-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.286 |
Salut! Poate ma ajutati si pe mine cu niste idei. Vreau si eu niste roti pe 15 de tabla (4 prezoane) noi sau la mana a doua si daca mai au pe ele si niste anvelope de iarna in stare buna ar fi si mai bine. De unde as putea sa-mi iau? Thx.
|
|
|
May 15 2005, 01:51 PM
Post
#130
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
Cine aduce Yokohama in Romania?!
Pliz, am nevoie de date de contact cat mai repede Mersi -------------------- |
|
|
May 16 2005, 07:29 PM
Post
#131
|
|
novice Group: Membri Posts: 32 Joined: 9-February 05 From: Iasi Member No.: 40.155 |
Salutari tuturor, interesant topic!
Am si eu o intrebare: daca imi schimb dimensiunile rotilor, nu trebuie setat cumva ceva si pentru kilometraj si vitezometru, pentru ca nu va mai bate cu ce e real. Pareri mai avizate? Cum se poate proceda? |
|
|
May 17 2005, 03:35 AM
Post
#132
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
daca se schimba diametrul rotii atunci trebuie sa faci ajustarile respective. daca pui jante mai mari cu un numar si taloane mai joase s-ar putea sa iesi cam pe acolo. citeste topicul si gasesti si explicatiile...
-------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
May 17 2005, 06:27 AM
Post
#133
|
|
novice Group: Membri Posts: 32 Joined: 9-February 05 From: Iasi Member No.: 40.155 |
Totusi ma puteti lamuri exact care este formula de calcul a diametrului rotii? Am intalnit in acest topic urmatoarea formula:
165/70/r13 inseamna : 165mm * 0.7+13 inchi -165mm latimea -70% din 165mm grosimea balonului -13 inchi diametrul jantei Daca balonul este 165mm * 0.7, atunci diametrul rotii nu ar fi: 2 * 165mm * 0.7+13 inchi adica 2 * 165mm * 0.7 + 13 * 25.4mm ? Multumesc anticipat |
|
|
May 17 2005, 09:15 AM
Post
#134
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Nu uita ca daca maresti diametrul, automat soliciti mai tare si cutia si motorul, si suspensia (si risti sa atingi aripile interioare). Nu ti-as recomanda deloc acest lucru.
-------------------- |
|
|
May 17 2005, 11:27 AM
Post
#135
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
depinde ce jante vrei sa pui.
daca maresti doar cu 1inch diametru nu-i problema. eu am in talon trecute doua dimensiuni. si altii au la fel la masinile noi. asa ca.. nu trebuie sa schimbi nimic nici la directie si nici la frane, etc. doar daca exagerezi si vrei pe 17, 18 toli. atunci da, s-ar putea sa ai mai multi factori de luat in calcul. -------------------- |
|
|
May 17 2005, 11:43 AM
Post
#136
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
corect. de la 15 la 16 ma gandesc sa trec si eu cand se vor uza astea actuale.
-------------------- |
|
|
May 17 2005, 12:01 PM
Post
#137
|
|
novice Group: Membri Posts: 32 Joined: 9-February 05 From: Iasi Member No.: 40.155 |
Mi-am imaginat si eu ca daca maresc diametrul rotilor, motorul va fi mai solicitat la plecari sau turatii mici, dar daca e suficient de puternic, nu cred ca vor fi probleme. Si la masina mea producatorul da 3 dimesiuni:
175/65 R14 195/50 R15 205/45 R16 Inseamna ca motorul duce iar aripa permite! !!! Totusi, care este formula corecta de calcul a diametrului rotii ??? Si inca o intrebare: mai apar pe anvelope niste date, gen 82T sau 82H sau 91T. Ce reprezinta aceste date? |
|
|
May 17 2005, 01:32 PM
Post
#138
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
diametrul rotii e cam acelasi la cauciucurile pe care le dai tu acolo pt. ca talonul scade...
iata un calculator pt. diam rotilor: http://www.net-comber.com/tirecalc.html -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
May 17 2005, 02:05 PM
Post
#139
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
QUOTE(George40162) Si inca o intrebare: mai apar pe anvelope niste date, gen 82T sau 82H sau 91T. Ce reprezinta aceste date?
91 este indicele de incarcare pe fiecare roata (615 kg), iar T denomineaza viteza maxima (210 km/h). In detaliu: http://www.chris-longhurst.com/carbibles/ -------------------- |
|
|
Jul 6 2005, 06:32 PM
Post
#140
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
cred ca am o explicatie de ce mie VW mi recomanda 2.8atm pe spate si 2.4atm pe spate. distribuind astfel presiunea pata de contact pe fata este mult mai mare, mai multa greutate e distribuita pe fata si tractiunea e mai buna. deasemnea suspensia pe spate devine mai rigida si ridica botul mai putin la acceleratii bruste.
am incercat cu 2.8atm si pe fata si revenind acum la ce au recomandat ei constat ca am obtinut un consum mai mic cu 1-2 mpg in medie cand am mers cu 2.8atm pe toate cele 4 roti... asadar inginerii VW corecteaza din pneuri limitele suspensiei pe care tot dumnealor au facut-o din capu' locului mai putin stralucita. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2024 - 04:04 AM |