IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Roti - jante&anvelope

This topic is about Roti - jante&anvelope, the author, bogdan37203, wrote about: Eu cred ca mai mult conteaza recomandarea producatorului....aceleasi roti poti sa le ai pe o masina de 800 kg sau o masina de 1500 kg si cred ca neces ... To read more just scroll down

10 Pages V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Roti - jante&anvelope
bogdan37203
post Dec 16 2004, 10:09 AM
Post #121


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 14-December 04
From: Bucuresti
Member No.: 37.196



Eu cred ca mai mult conteaza recomandarea producatorului....aceleasi roti poti sa le ai pe o masina de 800 kg sau o masina de 1500 kg si cred ca necesita presiuni diferite...parerea mea!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Dec 16 2004, 01:18 PM
Post #122


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



@Marius-Iulian. La toate moasinile cu care amavut eu contact se recomanda mai mare presiunea in spate. Mi-am imaginat ca e vorba de posibila incarcatura mai mare pepuntea respectiva. La Sprinter de exemplu diferenta e imensa: 3.3 pe fata si 4.5 pe spate... De aici am facut deductia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 16 2004, 01:39 PM
Post #123


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pai la majoritatea masinilor obisnuite (nu la dube laugh.gif ) e mai mare greutatea pe puntea din fata decat pe cea din spate. La unele masini chiar dezechilibrul asta e destul de pronuntat... megane de exemplu. Ar trebui sa fie diferente mari de presiune recomandata pe cele doua punti, nu? Poate apare Vlad si ne povesteste laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Dec 16 2004, 03:08 PM
Post #124


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



1) trebuie avut in vedere ca masina in final sta pe aerul din pneuri. deci presiunea optima = greutatea masinii/ suprafata totala a petelor de contact. cum ideal vrei o pata de contact cat mai mica ca sa nu iti creasca FFR-ul trebuie umflate la o presiune proportional cu greutatea masinii. mie si la civic si la GTI mi se recomanda presiuni mai mari pt. masina incarcata la aprox. 500kg. prod de pneuri recomanda numai presiunea maxima la care poti umfla cauciucul, dar de regula asta este binisor peste cea recomandata de producatorul vehiculului, ceea ce mi se pare si normal.

2) si mie mi separe mai normal sa umfli mai mult pneurile pe puntea din farta care la masinile cu tractiune pe fata are mai multa greutate. de ce se recomanda invers nu am habar, trebuie ca exista un motiv care imi(ne) scapa...

La Civic insa presiunile recomandate sunt egale pe toate cele 4 pneuri. :scratch:


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 16 2004, 05:17 PM
Post #125


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Si la seat Ibiza :bounce: Macar seatu' stiu ca are distributia de mase 52 - 48, asa ca era de asteptat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan37203
post Dec 17 2004, 10:52 AM
Post #126


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 14-December 04
From: Bucuresti
Member No.: 37.196



Cunoaste cineva vreun loc de unde as putea sa imi iau niste jante la mana 2 bune?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Dec 18 2004, 02:06 AM
Post #127


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



L-ati inebunit si pe omul asta! A pus o intrebare simpla si cere un raspuns simplu.
Motorul e mic. Lasa rotile de 14". Altfel iti rapesti placerea de a conduce sportiv atunci cand te roade. Functie de drumurile pe care circuli poti cobora valoarea talonului.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tiliu37385
post Dec 20 2004, 07:35 AM
Post #128


novice
**

Group: Membri
Posts: 25
Joined: 19-December 04
From: Focsani (Vrancea)
Member No.: 37.378



Eu am un opel tigra si am pus cercuri in aliaj de 16" avea cercuri normale de 14" daca si tu pui in aliaj masina are doar de castigat chiar si in acceleratie . Dar cel mai important lucru este ca tinuta de strada se mareste foarte mult incearca si nu vei regreta dar numai cu cercuri in aliaj!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alina-GSI
post Dec 23 2004, 04:38 PM
Post #129


novice
**

Group: Membri
Posts: 36
Joined: 13-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.286



Salut! Poate ma ajutati si pe mine cu niste idei. Vreau si eu niste roti pe 15 de tabla (4 prezoane) noi sau la mana a doua si daca mai au pe ele si niste anvelope de iarna in stare buna ar fi si mai bine. De unde as putea sa-mi iau? Thx.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post May 15 2005, 01:51 PM
Post #130


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



Cine aduce Yokohama in Romania?!
Pliz, am nevoie de date de contact cat mai repede smile.gif

Mersi


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George40162
post May 16 2005, 07:29 PM
Post #131


novice
**

Group: Membri
Posts: 32
Joined: 9-February 05
From: Iasi
Member No.: 40.155



Salutari tuturor, interesant topic!
Am si eu o intrebare: daca imi schimb dimensiunile rotilor, nu trebuie setat cumva ceva si pentru kilometraj si vitezometru, pentru ca nu va mai bate cu ce e real.
Pareri mai avizate? Cum se poate proceda?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post May 17 2005, 03:35 AM
Post #132


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



daca se schimba diametrul rotii atunci trebuie sa faci ajustarile respective. daca pui jante mai mari cu un numar si taloane mai joase s-ar putea sa iesi cam pe acolo. citeste topicul si gasesti si explicatiile...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George40162
post May 17 2005, 06:27 AM
Post #133


novice
**

Group: Membri
Posts: 32
Joined: 9-February 05
From: Iasi
Member No.: 40.155



Totusi ma puteti lamuri exact care este formula de calcul a diametrului rotii? Am intalnit in acest topic urmatoarea formula:

165/70/r13 inseamna : 165mm * 0.7+13 inchi

-165mm latimea
-70% din 165mm grosimea balonului
-13 inchi diametrul jantei

Daca balonul este 165mm * 0.7, atunci diametrul rotii nu ar fi:
2 * 165mm * 0.7+13 inchi

adica

2 * 165mm * 0.7 + 13 * 25.4mm ?

Multumesc anticipat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post May 17 2005, 09:15 AM
Post #134


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



Nu uita ca daca maresti diametrul, automat soliciti mai tare si cutia si motorul, si suspensia (si risti sa atingi aripile interioare). Nu ti-as recomanda deloc acest lucru.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post May 17 2005, 11:27 AM
Post #135


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



depinde ce jante vrei sa pui.
daca maresti doar cu 1inch diametru nu-i problema.
eu am in talon trecute doua dimensiuni. si altii au la fel la masinile noi.
asa ca.. nu trebuie sa schimbi nimic nici la directie si nici la frane, etc.
doar daca exagerezi si vrei pe 17, 18 toli. atunci da, s-ar putea sa ai mai multi factori de luat in calcul.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post May 17 2005, 11:43 AM
Post #136


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



corect. de la 15 la 16 ma gandesc sa trec si eu cand se vor uza astea actuale.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George40162
post May 17 2005, 12:01 PM
Post #137


novice
**

Group: Membri
Posts: 32
Joined: 9-February 05
From: Iasi
Member No.: 40.155



Mi-am imaginat si eu ca daca maresc diametrul rotilor, motorul va fi mai solicitat la plecari sau turatii mici, dar daca e suficient de puternic, nu cred ca vor fi probleme. Si la masina mea producatorul da 3 dimesiuni:
175/65 R14
195/50 R15
205/45 R16
Inseamna ca motorul duce iar aripa permite!

!!! Totusi, care este formula corecta de calcul a diametrului rotii ???

Si inca o intrebare: mai apar pe anvelope niste date, gen 82T sau 82H sau 91T. Ce reprezinta aceste date?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post May 17 2005, 01:32 PM
Post #138


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



diametrul rotii e cam acelasi la cauciucurile pe care le dai tu acolo pt. ca talonul scade...

iata un calculator pt. diam rotilor:

http://www.net-comber.com/tirecalc.html


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post May 17 2005, 02:05 PM
Post #139


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



QUOTE(George40162)
Si inca o intrebare: mai apar pe anvelope niste date, gen 82T sau 82H sau 91T. Ce reprezinta aceste date?


91 este indicele de incarcare pe fiecare roata (615 kg), iar T denomineaza viteza maxima (210 km/h). In detaliu:

http://www.chris-longhurst.com/carbibles/


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jul 6 2005, 06:32 PM
Post #140


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



cred ca am o explicatie de ce mie VW mi recomanda 2.8atm pe spate si 2.4atm pe spate. distribuind astfel presiunea pata de contact pe fata este mult mai mare, mai multa greutate e distribuita pe fata si tractiunea e mai buna. deasemnea suspensia pe spate devine mai rigida si ridica botul mai putin la acceleratii bruste.

am incercat cu 2.8atm si pe fata si revenind acum la ce au recomandat ei constat ca am obtinut un consum mai mic cu 1-2 mpg in medie cand am mers cu 2.8atm pe toate cele 4 roti...

asadar inginerii VW corecteaza din pneuri limitele suspensiei pe care tot dumnealor au facut-o din capu' locului mai putin stralucita.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Pages V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 10th May 2024 - 04:04 AM