QUOTE
Originally posted by DragosV
Deci, revizie cu Astra H 1.7 CDTI de 100 de cai a unui prieten de-al meu facuta la di-bas :
- programare la 15.30, intarat masina la 15.30;
- ceva relatii au facut sa avem acces in service amandoi; am stat langa masina si am discutat cu mecanicul despre masina, filtre, motorina, fiabilitate, s.a.;
- ulei 5W30 Opel facut de Mobil full sintetic; este long life si rezista 30k km dar s-a dorit schimbarea la 15k datorita conditiilor mai aprige de exploatare; filtru de motorina incredibil de curat si fara pic de apa - numai euro 4 de la petrom; filtru de aer si polen incredibil de murdare; la filtru de ulei am fost putin (mai mult) surprins ca este tot din panza (sau ce e materialul acela) si nu metalic ca la alte modele mai vechi la care stiam cum e;
- am aflat ca la Astra H nu au fost probleme mecanice majore pana acuma; s-a schimbat un motor 1.6 Twinport pentru ca proprietarul a lovit masina si a spart baia de ulei dupa care a mers asa 500 de km fara oprire cu becul de ulei aprins :hammer::hammer: ;
Cu banii a fost asa :
- filtru ulei - 44.54 RON
- filtru motorina - 63.03 RON
- filtru aer - 63.87 RON
- filtru polen - 147.90 RON
- ulei 5W30 5 litrii - 189.10 RON
- manopera - 133.17
Total 641.61 RON fara TVA
cu TVA 763.52 RON
Schimbarea uleiului si a filtrului de motorina nu erau obligatorii.
Am aflat ca la 1.6 benzina revizia cu toate schimbarile de mai sus e 650 RON.
S-a lucrat frumos, curat, cu atentie, cu explicatii amanuntite la orice intrebare si am fost foarte multumit. Cred ca unii ar da si banii sa poata sta in service (eu as da
) si ma bucur ca este posibil asa ceva.
Daca sunt si alte intrebari le astept!
Revizie la 1.9 CDTI comparata cu 1.7 de 100 CDTI. Am fost de data asta la GTT ca sa testez "piata". Mi-au facut o impresie mai buna ca di-bas-ul. Lucreaza mai ingriji, "cerceteaza" mai bine situatia, verifica - reverifica operatiile facute, iti curata compartimentul motor cu aer comprimat si sterg pe cat posibil cu carpe ude, mai politicosi, atenti. Nu exagerat dar parca mai bine ca la concurenta. M-au intrebat de 3 ori ce probleme am (una minora - un intinzator care suiera circa 15-20 de secunde dupa pornire foarte incet) de reclamat si le-au notat pe anexa. Nu s-a putut face nimic pentru ca de abia se aude cand e masina foarte rece iar dupa deloc pana dupa inca o noapte. Dar s-a notat si merge si post garantie daca pica. Oricum e de la umiditate si stiu si am zis mai mult sa vad reactia lor. Pozitiva ca au zis ca daca se aude se schimba fara probleme insa stiam ca nu se aude ca e cald. Am mai aflat ca distributia se schimba relativ tarziu dupa parerea mea - 10 ani sau 150.000 de km (1.9) si 120.000 de km (1.7).
1.7 CDTI------------------------------------------1.9 CDTI
- filtru ulei - 44.54 RON ---------------------- 32.03 (putin mai ieftin)
- filtru motorina - 63.03 RON-----------------148.86 (metalic foarte diferit mult mai scump)
- filtru aer - 63.87 RON -----------------------40.96 (mai putin ca la 1.7)
- filtru polen - 147.90 RON--------------------105.74 (mult mai putin ca la 1.7)
- ulei 5W30 5 litrii - 189.10 RON-------------135 (acelasi tip si aceiasi cantitate)
- manopera - 133.17------------------------- 113.88 (acelasi timp dar mai ieftin)
- --------------------------------------------0-ring buson baie ulei 4 RON (unica folosinta)
Total 641.61 RON fara TVA--------------------572 RON
cu TVA 763.52 RON-----------------------------680 RON
Garantie pentru manopera si piese - 18 luni. Au intrat 4.4 litri de ulei si e la max. Mi-au mai ramas 0.6 litri in bidon in porbagaj. In 15k km a consumat cam 250 ml ulei consum de care sunt multumit tinand cont de cum am mers cu ea.
Pentru alte intrebari raspund cu placere.
P.S. Am filtrele toate in portbagaj si le inspectez maine. Nu stiu ce gasesc dar arunc o privire