Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Individ in deriva, cauta ghid
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
hdi
Subby a ajuns acasa. De ieri seara.
Impresii? E mai decent sa ma abtin. Sunt prea incantat si as fi mai degraba ridicol.
Ceva poze insa nu strica.
vlademir
Happy Subby!
Asa de tare m-am bucurat vazand pozele, mi-am adus aminte de momentul intalnirii cu Maraila al meu! Sa o stapanesti sanatos si la drum!
Acum, treburi mai serioase. In stanga volanului cred ca ai un buton in plus fata de mine. La mine, in dreapta joystickului de oglinzi am un buton fals, la tine e la fel? (Cred in teoriile conspiratiei, adica eu fiind cel mai destept si frumos dintre voi, pe mine m-au tzepuit la echipare.)
V_I_C_T_O_R
Sa o folosesti sanatos si sa va bucurati de ea toata familia, ca doar deh'...e o masina de familie in fond si la urma urmei... teehee.gif

Si eu ca si vlademir mi-am adus aminte de ziua in care am fost la reprezentanta sa-mi ridic masina. Emotia din suflet si bucuria stiind ca voi pleca cu ea de acolo....ca si reclama cu MasterCard....PRICELESS.

Abia astept sa ne vedem cu totii la sf acestei luni!

P.S.: Tre sa pun si eu niste poze sa nu ma las mai prejos tongue.gif
hdi
Va multumesc tuturor.
Asteptam un anunt similar si din partea lui Marian thumbsup.gif

Azi am inmatriculat-o!!! Nu mi-a venit sa cred:
-RAR-10min
-Birou de copiat acte -20 min
-Finante - 30 min (taxa de urgenta 150RON)
-Politie- 30 min
Luni ma duc sa iau talonul si numerele.
Toate astea se intampla in Romania, la Ploiesti
M A R I A N
Am ajuns si eu acasa obosit dar fericit ca in garaj se odihneste un superb Outback negru... rolleyes.gif

Vreau sa spun doar atat: nu-mi mai pasa de gropi, de pietre, de zapada etc.

Inainte de a pleca din Iasi am facut o incursiune la manastirea Dobrovat (pe un traseu forestier acoperit de zapada) si nu m-am putut stapani sa intru cu tractorasul pe o tarla ... cred ca daca ii pun si o prasitoare ma pot apuca de agricultura. biggrin.gif

HDI, alarma ta este pe cheie sau ai telecomanda separata?
Hoinar
QUOTE (M A R I A N @ Jan 8 2009, 11:58 PM) *
Am ajuns si eu acasa obosit dar fericit ca in garaj se odihneste un superb Outback negru... rolleyes.gif

Vreau sa spun doar atat: nu-mi mai pasa de gropi, de pietre, de zapada etc.

Inainte de a pleca din Iasi am facut o incursiune la manastirea Dobrovat (pe un traseu forestier acoperit de zapada) si nu m-am putut stapani sa intru cu tractorasul pe o tarla ... cred ca daca ii pun si o prasitoare ma pot apuca de agricultura. biggrin.gif

HDI, alarma ta este pe cheie sau ai telecomanda separata?


Pff.... sad.gif verymad.gif
Banuiesc ca stii ce-ti zic in gand biggrin.gif. Si am ganduri foarte neortodoxe smile.gif.















































PS: hai totusi sa nu fiu rau: Sa-ti traiasca masina si sa te bucuri de ea mai mult decat de Corolla anterioara. Multi ani fericiti sa aveti impreuna! (ma rog...nu mai multi ani decat vrei tu sa tii masina smile.gif ).
hdi
QUOTE (M A R I A N @ Jan 8 2009, 11:58 PM) *
HDI, alarma ta este pe cheie sau ai telecomanda separata?


Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea.
Alarma e una simpla si are comenzile pe cheia originala. Asa mi-am ales eu. Se putea si cu telecomanda separata.
V_I_C_T_O_R
QUOTE (M A R I A N @ Jan 8 2009, 09:58 PM) *
Inainte de a pleca din Iasi am facut o incursiune la manastirea Dobrovat (pe un traseu forestier acoperit de zapada) si nu m-am putut stapani sa intru cu tractorasul pe o tarla ... cred ca daca ii pun si o prasitoare ma pot apuca de agricultura. biggrin.gif

HDI, alarma ta este pe cheie sau ai telecomanda separata?


Ai reusit deja sa pui cauciucuri de iarna?
Rebel
QUOTE (M A R I A N @ Jan 3 2009, 06:49 PM) *
.....
Fabrica nu o poti identifica.



Desigur ca poti identifica fabrica. A unsprezecea cifra din VIN Number reprezinta fabrica unde a fost asamblat.
M A R I A N
Hoinare, te rog nu te supara pe mine! Nu a depins 100% de mine pentru ca n-am fost singur in Iasi.
In curand vin pentru verificarea de 5000 km (deja am 1000) si stam la taclale... thumbsup.gif

Victor, n-am pus anvelope de iarna (am comandat dar nu stiu cand vor aparea) insa pana acum n-am intalnit vreo problema cu tractiunea pe nicio suprafata. Cei de la Subaru spuneau ca, pe drum alunecos, franatul in panta (la vale) este destul de periculos cu pneurile astea Yokohama Geolandar
Hoinar
QUOTE (M A R I A N @ Jan 10 2009, 02:40 AM) *
Hoinare, te rog nu te supara pe mine! Nu a depins 100% de mine pentru ca n-am fost singur in Iasi.
In curand vin pentru verificarea de 5000 km (deja am 1000) si stam la taclale... thumbsup.gif
...

Mariane, nu-ti fa probleme, ne vedem cand vii la verificare thumbsup.gif ...Si ar fi super fain daca ai putea sta ceva mai tarzior, sa avem timp de taclale si sa-ti vada si Hoinarita masina smile.gif. Ma bucur ca ti-ai indeplinit visul de a avea Subaru si sper sa te faca fericit cat mai mult timp.

PS: excelent pret are acum Subaru pt Outback. Foarte buna lovitura..Reducere de 6500 de euro (reducere oficiala) n-aveau nici la Mercedes (unde la clasa E iti plateau avansul pt o masina noua - vreo 5000 euro, si atunci mi se parea imens..)
hdi
Subby a implinit 500km. Multi inainte!
Am inceput sa am si ceva impresii.
Sa incepem cu cele proaste:
-sarea de pe drum nu da prea bine pe negru....
-filtrul de polen daca exista este ca si cum n-ar fi; n-am mai simtit mirosurile non-euro in forma asa de pura de cand aveam Dacie; la revizia de 5000km pun botu' la unul d'ala cu carbon activ
-pe drum prost (vezi Paraul Rece-Bran) se aud voci in portbagaj .... cred ca vorbeste rama jaluzelei cu spatarul banchetei; se va proceda la linistirea lor cu mijloace romanesti autentice: isolir-band pe urechile banchetei, purfix in lacasul ramei jaluzelei etc.
Iar acum de bine:
-motorul-e o bijuterie; trage atat de uniform incat ai zice ca e un motor electric; si nu oboseste. De ex: tr.5-120km/h; retrogradez in tr. a 4-a si in loc de clasica frana de motor simt cum masina continua sa mearga cu aceeasi viteza si fara nici un efort (2800rpm). Eu m-am straduit sa stau sub 3000rpm insa ajungeam la 3500rpm fara sa vreau. Nu am depasit 3500rpm decat de 4-5 ori insa absolut accidental whistling.gif
-tot despre motor: are 150 cp in versiunea Subaru; daca era un TDI avea 180cp; trage ca nebunu' si pierde destul de putini caluti intre arbore si roti comparativ cu alte marci; eu am simtit cei 150 cp mult mai vanosi decat la alte masini. Boxer Diesel-laser nene! Am spus cu alta ocazie ca Boxer Diesel si 2.2 CTDI Honda sunt cam pe acolo. M-am inselat! Subaru e mai bun nu doar pe hartie. Raman un admirator al 2.2 CTDI insa cred ca si-a gasit nasul. Invit posesorii de Honda la drive-test si ii astept cu opinii (eu oricum nu mai pot fi obiectiv).
-Cutia de viteze: impecabila (erau cativa care se plangeau...nu inteleg de ce). Precisa, scurta, echilibrata impecabil. Are doar 5 trepte. Ce mama dreaq sa faci cu a 6-a? S-o tii in portbagaj? Eu pana la 140km/h nu am simtit nevoia sa schimb a 5-a. Deci, pentru a ramane in limita vitezei legale ajung si 4 trepte. Va spun eu: la Outback viteza a 6-a pe diesel ar compromite definitiv dinamica exceptionala a ansamblului motor-cutie. Parerea mea, hac! Intra greu in viteza? Poate daca incerci s-o bagi pe langa....Aaaa, in marsarier? A intrat ceva mai greu primele 2-3 ori dupa care eu n-am mai avut probleme. La orice masina marsarierul mai da chix cateodata. Calci din nou ambreiajul et voila'!. La 307 se schimba vitezele mai greu pe ger decat la Subby.
-Interior-nu e Mercedes dar e facuta cu grija-mie imi place. Au zis unii ca plasticele de la partea inferioara puteau fi mai de buna calitate. Va spun parerea mea cand voi sta cu capul pe presuri ca stand pe scaun nu mi s-a parut nimic.
-Pozitia la volan-oameni care nu si-au pierdut timpul degeaba in WRC. Foarte tare! Stai aproape lungit iar reglajul electric al scaunului iti permite sa-ti gasesti pozitia cea mai buna. Important e sa stii ce cauti. Schimbatorul si frana de mana sunt exact acolo unde poti umbla la ele fara nici un efort, fara sa-ti dezlipesti omoplatii de spatar. Mergea un sprijin lateral ceva mai pronuntat dar probabil ca ar fi speriat pe tipii in costum care nu vor sa-si sifoneze sacourile. Chiar si asa, ne apropiem de Civic. Incalzirea din scaune isi face datoria: happy wife, happy life.
-Sistemul audio mai mult decat decent; ma asteptam la mai rau. Tip: activati SRS-WOW (parca) si reduceti basii.
-Tinuta de drum: eu am fortat curbele cat am putut insa nu suficient cat sa ma plezenesca peste bot VDC-ul. Cred ca pe uscat nu ai sanse decat daca exagerezi la modul nesimtit. Pe zapada n-am avut unde...Si mai e o chestie: masina asta da din cur la mine rolleyes.gif I-am acceptat avansurile interesat iar acum flirtam in fiecare curba. Nu sunt un cunoscator, este primul 4x4 permanent pe care il conduc si trebuie sa invat cum sa o satisfac. Oricum, este mai mult decat evident ca spatele nu mai este unul pe care il tragi dupa tine ci are si el personalitatea lui. Provocator, placut, entuziasmant.

Plecand de la premiza ca o masina nu este o investitie ci o cheltuiala, incep sa cred ca nu-mi puteam cheltui banii intr-un mod mai placut.
Dan52141
Mai hdi ... tu vorbesti ca un indragostit smile.gif
Sa o stapanesti sanatos si sa-ti aduca numai satisfactii, ai facut o investitie foarte inteleapta !
M A R I A N
QUOTE (hdi @ Jan 12 2009, 06:02 PM) *
Subby a implinit 500km. Multi inainte!
Am inceput sa am si ceva impresii.
Sa incepem cu cele proaste:
-sarea de pe drum nu da prea bine pe negru....
-filtrul de polen daca exista este ca si cum n-ar fi; n-am mai simtit mirosurile non-euro in forma asa de pura de cand aveam Dacie; la revizia de 5000km pun botu' la unul d'ala cu carbon activ
-pe drum prost (vezi Paraul Rece-Bran) se aud voci in portbagaj .... cred ca vorbeste rama jaluzelei cu spatarul banchetei; se va proceda la linistirea lor cu mijloace romanesti autentice: isolir-band pe urechile banchetei, purfix in lacasul ramei jaluzelei etc.
Iar acum de bine:
-motorul-e o bijuterie; trage atat de uniform incat ai zice ca e un motor electric; si nu oboseste. De ex: tr.5-120km/h; retrogradez in tr. a 4-a si in loc de clasica frana de motor simt cum masina continua sa mearga cu aceeasi viteza si fara nici un efort (2800rpm). Eu m-am straduit sa stau sub 3000rpm insa ajungeam la 3500rpm fara sa vreau. Nu am depasit 3500rpm decat de 4-5 ori insa absolut accidental whistling.gif
-tot despre motor: are 150 cp in versiunea Subaru; daca era un TDI avea 180cp; trage ca nebunu' si pierde destul de putini caluti intre arbore si roti comparativ cu alte marci; eu am simtit cei 150 cp mult mai vanosi decat la alte masini. Boxer Diesel-laser nene! Am spus cu alta ocazie ca Boxer Diesel si 2.2 CTDI Honda sunt cam pe acolo. M-am inselat! Subaru e mai bun nu doar pe hartie. Raman un admirator al 2.2 CTDI insa cred ca si-a gasit nasul. Invit posesorii de Honda la drive-test si ii astept cu opinii (eu oricum nu mai pot fi obiectiv).
-Cutia de viteze: impecabila (erau cativa care se plangeau...nu inteleg de ce). Precisa, scurta, echilibrata impecabil. Are doar 5 trepte. Ce mama dreaq sa faci cu a 6-a? S-o tii in portbagaj? Eu pana la 140km/h nu am simtit nevoia sa schimb a 5-a. Deci, pentru a ramane in limita vitezei legale ajung si 4 trepte. Va spun eu: la Outback viteza a 6-a pe diesel ar compromite definitiv dinamica exceptionala a ansamblului motor-cutie. Parerea mea, hac! Intra greu in viteza? Poate daca incerci s-o bagi pe langa....Aaaa, in marsarier? A intrat ceva mai greu primele 2-3 ori dupa care eu n-am mai avut probleme. La orice masina marsarierul mai da chix cateodata. Calci din nou ambreiajul et voila'!. La 307 se schimba vitezele mai greu pe ger decat la Subby.
-Interior-nu e Mercedes dar e facuta cu grija-mie imi place. Au zis unii ca plasticele de la partea inferioara puteau fi mai de buna calitate. Va spun parerea mea cand voi sta cu capul pe presuri ca stand pe scaun nu mi s-a parut nimic.
-Pozitia la volan-oameni care nu si-au pierdut timpul degeaba in WRC. Foarte tare! Stai aproape lungit iar reglajul electric al scaunului iti permite sa-ti gasesti pozitia cea mai buna. Important e sa stii ce cauti. Schimbatorul si frana de mana sunt exact acolo unde poti umbla la ele fara nici un efort, fara sa-ti dezlipesti omoplatii de spatar. Mergea un sprijin lateral ceva mai pronuntat dar probabil ca ar fi speriat pe tipii in costum care nu vor sa-si sifoneze sacourile. Chiar si asa, ne apropiem de Civic. Incalzirea din scaune isi face datoria: happy wife, happy life.
-Sistemul audio mai mult decat decent; ma asteptam la mai rau. Tip: activati SRS-WOW (parca) si reduceti basii.
-Tinuta de drum: eu am fortat curbele cat am putut insa nu suficient cat sa ma plezenesca peste bot VDC-ul. Cred ca pe uscat nu ai sanse decat daca exagerezi la modul nesimtit. Pe zapada n-am avut unde...Si mai e o chestie: masina asta da din cur la mine rolleyes.gif I-am acceptat avansurile interesat iar acum flirtam in fiecare curba. Nu sunt un cunoscator, este primul 4x4 permanent pe care il conduc si trebuie sa invat cum sa o satisfac. Oricum, este mai mult decat evident ca spatele nu mai este unul pe care il tragi dupa tine ci are si el personalitatea lui. Provocator, placut, entuziasmant.

Plecand de la premiza ca o masina nu este o investitie ci o cheltuiala, incep sa cred ca nu-mi puteam cheltui banii intr-un mod mai placut.


Multi km inainte! Super descriere!
A mea a trecut de o mie.

PS Se pare ca pretul de 23681 DDP incepe sa scada. Am fost anuntat ca mai exista Outback diesel pe stoc la 22850 DDP... huh.gif

PPS Un prieten de-al meu si-a pus Golful Kombi diesel nou (2 luni) la vanzare. Pana sa vin eu cu Outbackul de la Iasi era foarte incantat de nemtoaica lui. Acum nu mai este. wink.gif
V_I_C_T_O_R
QUOTE (hdi @ Jan 12 2009, 10:02 PM) *
Subby a implinit 500km. Multi inainte!
Am inceput sa am si ceva impresii.
..............................


Sa o folosesti sanatos si fara incidente. Imi place foarte mult propozitia de mai sus care poate fi interpretata in 2 feluri. Daca era scrisa de un posesor de masina nemtzeasca stiam sigur care e sensul. Dar avand in vedere ca majoritatea celor posesori de masini fabricate la aia mici si galbeni sunt oameni cu capul pe umeri, sunt sigur ca te-ai referit la impresii adica pareri. Oricum, citeste de cateva ori sa-ti dai seama ce fain suna: "Am inceput sa am si ceva impresii...." Genial!!

P.S.: Vezi ca ti-am trimis ieri un mail. Daca crezi ca e interesant trimite un mail cu nr de telefon sa-ti povestesc un pic ce si cum.
hdi
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Jan 13 2009, 10:09 AM) *
Oricum, citeste de cateva ori sa-ti dai seama ce fain suna: "Am inceput sa am si ceva impresii...." Genial!!


Multumesc. N-am avut niciodata o masina germana. Unele or fi bune (BMW) dar in Romania sunt masini comune. Si da, impresii=pareri. thumbsup.gif
Si mai am o convingere vis-a-vis de Outback; cred asa de mult in ea incat am pus-o in semnatura.
hdi
QUOTE (vlademir @ Jan 7 2009, 11:57 PM) *
In stanga volanului cred ca ai un buton in plus fata de mine. La mine, in dreapta joystickului de oglinzi am un buton fals, la tine e la fel? (Cred in teoriile conspiratiei, adica eu fiind cel mai destept si frumos dintre voi, pe mine m-au tzepuit la echipare.)


Asa e! Am un buton in plus fata de tine! Yes!
Probabil ca tu nu l-ai meritat sau ti l-au furat in service whistling.gif
Eu am varianta AC si este butonul pt. reglare faruri de care tu nu ai nevoie, avand ZS (cu Xenon). thumbsup.gif
V_I_C_T_O_R
Este foarte OK ceea ce spui dar sunt niste chestii care se contrazic sau poate imi scapa ceva. Este adevarat ca orice masina cu xenon nu are reglarea farurilor, pt ca trebuie sa aiba autoreglaj, dar avand in vedere suspensia spate autonivelanta a OBK-uluicare este si pe varianta cu xenon si pe cea fara, care este totusi rolul acestui reglaj pe varianta fara xenon? Dupa parerea mea este total in plus sau repet poate imi scapa mie ceva...
hdi
QUOTE (hdi @ Jan 15 2009, 10:49 PM) *
QUOTE (vlademir @ Jan 7 2009, 11:57 PM) *
In stanga volanului cred ca ai un buton in plus fata de mine. La mine, in dreapta joystickului de oglinzi am un buton fals, la tine e la fel? (Cred in teoriile conspiratiei, adica eu fiind cel mai destept si frumos dintre voi, pe mine m-au tzepuit la echipare.)


Asa e! Am un buton in plus fata de tine! Yes!
Probabil ca tu nu l-ai meritat sau ti l-au furat in service whistling.gif
Eu am varianta AC si este butonul pt. reglare faruri de care tu nu ai nevoie, avand ZS (cu Xenon). thumbsup.gif


Ei, si tu. Si daca nu merge "autonivelanta"?
Oricum, in carte scrie ca masina nu ramane orizontala imediat dupa ce a fost incarcata ci ea isi capata pozitia dupa ce ai mers nitel cu ea.
Dar intrebarea ramane una buna.
Mircea104901
Off-topic

@hdi - am vazut in semnatura ca ai o Katana. Cat te-a costat? Ca ma cam bate gandul.... ninja.gif
GLC120
Intrebarea e buna dar butonul nu e in plus. Xenon-ul isi regleaza singur nivelul. Farurile normale nu se pot baza pe suspensia spate. Daca soseaua e perfecta si nu apar oscilatii ale amortizoarelor va dura mult pana masina revine la orizontala, si probabil exista si niste limite. Sarcina maxima la OBK nu este extraordinara. 460 kg ? Sunt multe masini din clasa mica care au mai mult. S-ar putea ca self livelizer-ul sa nu mearga "ceas" daca se pun 300 kg in portbagaj.
hdi
QUOTE (Mircea104901 @ Jan 16 2009, 11:12 AM) *
Off-topic

@hdi - am vazut in semnatura ca ai o Katana. Cat te-a costat? Ca ma cam bate gandul.... ninja.gif


Este o metafora.... thumbsup.gif
Zetics
QUOTE (GLC120 @ Jan 16 2009, 11:13 AM) *
.... S-ar putea ca self livelizer-ul sa nu mearga "ceas" daca se pun 300 kg in portbagaj.


Asa cred si eu, deoarece am cautat in manualul Foresterului (care are si el acest self-levelizer) la butonul de reglaj electric al farurilor si ei ziceau sa tin pe pozitia 0 pt masina goala sau incarcata cu pana la 3 persoane si bagaje, sau pozitia... nu mai stiu, 1 sau 2 pentru masina full. Deci trag concluzia ca peste o limita nu functioneaza (suficient de bine) self-ul lu' peste. Nu ca m-ar deranja.
Mircea104901
QUOTE (hdi @ Jan 16 2009, 05:35 AM) *
QUOTE (Mircea104901 @ Jan 16 2009, 11:12 AM) *
Off-topic

@hdi - am vazut in semnatura ca ai o Katana. Cat te-a costat? Ca ma cam bate gandul.... ninja.gif


Este o metafora.... thumbsup.gif


teehee.gif teehee.gif
am luat-o mot-a-mot smile.gif

V_I_C_T_O_R
QUOTE (hdi @ Jan 16 2009, 09:35 AM) *
QUOTE (Mircea104901 @ Jan 16 2009, 11:12 AM) *
Off-topic

@hdi - am vazut in semnatura ca ai o Katana. Cat te-a costat? Ca ma cam bate gandul.... ninja.gif


Este o metafora.... thumbsup.gif


Si ma zici ca romanul nu s-a nascut poet.... whistling.gif
hdi
Stie cineva ce este ce face "senzorul solar"? Definitia apartine manualului si e o pastiluta pe bord, la baza parbrizului, in partea dreapta.
Zetics
Face parte din climatronic. Din cate imi aduc aminte ca scrie in manual, climatronicul tine cont de trei senzori: cel solar de care pomeneai, senzorul de temperatura exterioara si senzorul de temperatura interioara (care la forester am inteles ca e pe langa coloana volanului, in zona centrala).
M A R I A N
QUOTE (hdi @ Jan 16 2009, 12:16 PM) *
Stie cineva ce este ce face "senzorul solar"? Definitia apartine manualului si e o pastiluta pe bord, la baza parbrizului, in partea dreapta.


Parca am citit undeva ca masoara temperatura interioara si trimite la climatronic datele respective.

Pot comanda din State o oglinda electrica autodimming cu busola, speciala pentru Outback 2.5. Oare daca o montez trebuie sa trag si fire sau o pun in locul celei vechi si merge? Are vreo varianta de Outback asa ceva?
hdi
QUOTE (M A R I A N @ Jan 16 2009, 10:51 PM) *
QUOTE (hdi @ Jan 16 2009, 12:16 PM) *
Stie cineva ce este ce face "senzorul solar"? Definitia apartine manualului si e o pastiluta pe bord, la baza parbrizului, in partea dreapta.


Parca am citit undeva ca masoara temperatura interioara si trimite la climatronic datele respective.

Pot comanda din State o oglinda electrica autodimming cu busola, speciala pentru Outback 2.5. Oare daca o montez trebuie sa trag si fire sau o pun in locul celei vechi si merge? Are vreo varianta de Outback asa ceva?


Senzorul pt temp int e altul; nu cred ca m-am lamurit.
Cum e oglinda aia? Ai un link ceva? Si daca vrem si noi cum facem? ohmy.gif
Zetics
Se pare ca trebuie sa scriu cu fonturi mai mari. Senzorul solar masoara cat de tare bate soarele in parbriz, n-are treaba cu senzorul de temperatura interioara sau exterioara.
GLC120
QUOTE (Zetics @ Jan 16 2009, 11:40 PM) *
Senzorul solar masoara cat de tare bate soarele in parbriz, n-are treaba cu senzorul de temperatura interioara sau exterioara.


N-am mai auzit... si in functie de "cat de tare bate soarele" regleaza functionarea climatizarii?
M A R I A N
QUOTE (GLC120 @ Jan 16 2009, 06:49 PM) *
QUOTE (Zetics @ Jan 16 2009, 11:40 PM) *
Senzorul solar masoara cat de tare bate soarele in parbriz, n-are treaba cu senzorul de temperatura interioara sau exterioara.


N-am mai auzit... si in functie de "cat de tare bate soarele" regleaza functionarea climatizarii?


Da, are dreptate Zetics, in sensul ca, daca intr-o zi e soare puternic care va incalzi senzorul de pe bord (parbrizul devenind un fel de lupa) atunci acel senzor va transmite climatronicului "sa ia atitudine"... laugh.gif M-am exprimat bine?

http://www.subaruparts.com/catalog/?section=1068

Astia sunt doar unii dintre cei care au asa ceva. Din pacate, nu expediaza in Romania dar mai sunt destule alte magazine on-line;daca nimeni nu trimite, voi incerca sa apelez la un localnic sa mi le puna la posta.
Deja eu mi-am facut o lista destul de lunga (mi-am luat de cateva zile de la un magazin din Timisoara tava pentru portbagaj si covorase de cauciuc care nu sunt originale dar sunt dedicate acestui model, in sensul ca sunt taiate dupa conturul masinii. Am comandat deja barele transversale+un portbagaj tip grilaj de la Thule) . Ca fapt divers, produse care in State costa sa zicem $ 500, in Germania le-am gasit cu ~900 euro...Deci chiar adaugand si taxele de expediere+vamale se pare ca ies mai ieftin.

In alta ordine de idei, mie computerul de bord imi arata un incredibil 6.8% in oras...Ieri am iesit din localitate (computerul imi arata ca mai pot merge 190 km cu motorina din rezervor) si am mers ~100 km. Cand m-am reintors in oras, computerul imi indica faptul ca tot 190 km mai pot merge cu motorina ramasa... biggrin.gif Se pare ca ultimele 2 liniute de la indicatorul de combustibil tin strans cu dintii acul ca sa nu coboare prea jos. laugh.gif
GLC120
QUOTE (M A R I A N @ Jan 17 2009, 02:10 AM) *
In alta ordine de idei, mie computerul de bord imi arata un incredibil 6.8% in oras...Ieri am iesit din localitate (computerul imi arata ca mai pot merge 190 km cu motorina din rezervor) si am mers ~100 km. Cand m-am reintors in oras, computerul imi indica faptul ca tot 190 km mai pot merge cu motorina ramasa... biggrin.gif Se pare ca ultimele 2 liniute de la indicatorul de combustibil tin strans cu dintii acul ca sa nu coboare prea jos. laugh.gif


6.8 in oras e mult prea optimist, majoritatea arata mai putin ca ridice moralul proprietarilor. Cat despre autonomie, chiar e corect. Autonomia e calculata pe baza consumului din ultimii aproximativ 50 km. Mergand afara consumul mai mic deci continuand in afara poti face tot 190 km, desi e mai putin combustibil.

Dupa a noua zi in oras autonomia va scade brusc sub 100.
hdi
QUOTE (M A R I A N @ Jan 17 2009, 02:10 AM) *
In alta ordine de idei, mie computerul de bord imi arata un incredibil 6.8% in oras...


Ia ai tu grija cu turatiile. Un consum mai mic decat da producatorul poate insemna si o exploatare defectuoasa.
Din cate am vazut eu nu prea ai nici un motiv sa schimbi in oras sub 3000rpm. Afara si mai sus (ai vazut cum se aude Boxer diesel peste 3500rpm? woot.gif )Sa nu te superi, am zis si eu.
hdi
Jurnal de bord Subby Sama Black Pearl
Data stelara ******: 1000km thumbsup.gif
Car status: dirty but happy
Driver status: seven heaven (in romana, dat pe spate!)
Traseu : Ploiesti - Bran (Zanoaga)-Ploiesti

Capitolul "D-alea rele": angry.gif

-Daca e umezeala afara si nu te-ai prins sa pornesti climatizarea imediat, in 3 min te-ai umplut de condens pe geamuri; n-ar fi o problema dar se scapa al dreaq de greu (mai ales pe geamurile laterale spate-ultimele)
-Nu are nici un fel de climatizare pt. locurile din spate (nici macar pe sub scaune)
-Stergatoarele sunt de Dacie; cand sunt si inghetate sterg cam 35% din suprafata pe care se plimba. Am oprit masina, le-am flexat cu mana ca sa sparg gheta de pe articulatii si au inceput sa stearga mai bine. Daca ma duc cu stergatoarele de pe 307 pe muntele Fuji ma umplu de bani. Poate ma ajutati cu un sfat de upgrade la ceva mai decent.
-Nu prea am priceput cum e cu climatizarea in modul auto; mi se pare ca nu se mentine aceeasi temperatura in habitaclu desi nu umblu la temperaturi. De 2 ori mi s-a parut ca intai s-a incalzit destul de zdravan dupa care s-a facut cam frig. Senzorul de temp. int. a fost liber ca pasarea cerului. (poate mi s-a parut...)
-Stergatorul din stg este prevazut cu un deflector de aer; cel din dreapta nu! La voi cum e?
-Suspensia autonivelanta are si un efect advers: la trecerea peste hopuri scurte cu oarecare viteza (gen cocoasele de incetinire din apropierea trecerilor de pietoni), in momentul in care rotile spate "cad" inapoi pe sol, o fac cu zgomot si intr-un mod foarte rigid. Nu este un pericol insa te poate lua prin surprindere.


Capitolul "D-alea bune": woot.gif
-Motorul e prastie! (in sensul bun!). Ma explic: de cate ori accelerez, zici ca am plecat dintr-o prastie. Si nu d-aia cu jartea, ci d-aia cu zgarci de lapte (ai mai batrani stiu termenii). Abia astept sa mai creasca pentru a-l impinge la limita. Oricum, parca in carte scrie sa nu mergi cu a 3-a mai mult de 127km/h si cu a 4-a sa stai sub 170km/h (nu sunt foarte sigur de precizia valorilor insa eroarea nu poate fi mare. Si daca asta nu este suficient de spectaculos, atunci adaug ca se ajunge la valorile astea numaidecat!
-Ce motor au facut astia domne'...noi in Europa le dezvoltam de zeci de ani si astia, in autismul lor insular, se hotarasc brusc sa ne seduca si vin cu CEL MAI TARE MOTOR DE 2 LITRI DIESEL (nici la 2.2 litri nu gasesti ceva mai bun). Asa a fost si cu Honda la vremea ei insa recordurile sunt facute pt. a fi batute. Honda se pare chiar a facut un pas inapoi cu noul i-DTEC.
-Cutia de viteze e sport si foarte precisa. E o placere sa te joci cu facaletul. A 3-a zzzzzzzz a-4-a zzzzzzzz a 5-a zzzzzzz a 4-a grghhhgrhhh....he-he rodaj-rodaj da' e voie sa gusti un pic! Peste 3500rpm sunetul motorului e de FIA (Wagner e o virgula in propozitie-Vanghelie dixit)
-Pozitia la volan e super. Eu intru mai greu insa odata intrat stau ca la curse. Bordul este asimetric, orientat catre pilot (nu sofer beeeyyyy!), ca la Alfa; chestia asta imi place intr-un mare fel. Nu trebuie sa cauti nimic, toate sunt la locul lor: schimbator, frana de mana, cruise control, cadrane. Ba da, trebuie sa cauti comenzile audio. angry.gif
-Nu mai flirtam in curbe; am devenit intimi whistling.gif ; ne cunoastem destul de bine ca sa nu ne cerem unul altuia ceea ce nu putem oferi.
-Suspensia este destul de moale insa paradoxal masina sta bine in viraje; singurele drifturi si palme din partea VDC-ului le-am simtit pe zapada, pe drumul din Bran dintre partie si DN, unde am avut cateva portiuni unde am putut sa exagerez o tara; am si un filmulet insa nu e edificator
-Am senzatia ca lipsa de fermitate a suspensiei se manifesta doar in plan vertical, lucru tradus prin confort insa ruliul lateral lipseste cu desavarsire.
-Nokian WR G2 rulez! Anvelope de mare respiratie hibernala! N-ai treaba. Nu stiu cum or fi pe zapada mare, off-road etc insa pe drum si zapada batatorita merg de nu se poate.

Este o placere sa conduci o astfel de masina; se poate alimenta din mers? drive.gif Revin si cu alte impresii.

Concluzie: de cate ori ma dau jos din Subby imi aprind o tigara; nu orice tigara: tigara de dupa... thumbsup.gif


Aaaa, sa nu uit: sambata la Bran, la partie era venit un Forester nou cu numere rosii; Azi la Azuga-Cazacu era paracat la 3 masini de mine un Outback negru cu nr. de leasing si cand m-am dus sa o spal la Ploiesti, in capatul str. Rudului era parcat un alt Outback (negru sau gri inchis) in fata unei case. Se simte cineva?
DRAGOS
superba descrierea! biggrin.gif

btw, daca vezi prin oras vreun individ dubios care da din maini aiurea incercand sa-ti atraga atentia, io sunt ala biggrin.gif

inc-o data, s-o stapanesti/stapaniti sanatos/sanatosi! smile.gif
GLC120
Hdi, referitor la stergatoarele de Dacie: ai folosit butonul de dezghetare pentru stergatoare?

Pare ireal ca nu are ventilatie pentru spate pe sub scaune. Nu am vazut de mult o masina fara asa ceva.

Oricum remarc doua lucruri: cam cusurgii ... dar in acelasi timp e si o dovada de seriozitate sa analizezi obiectiv masina de vis PROPRIE. rolleyes.gif
hdi
QUOTE (DRAGOS @ Jan 18 2009, 10:47 PM) *
superba descrierea! biggrin.gif

btw, daca vezi prin oras vreun individ dubios care da din maini aiurea incercand sa-ti atraga atentia, io sunt ala biggrin.gif

inc-o data, s-o stapanesti/stapaniti sanatos/sanatosi! smile.gif


Merci. Fa-mi semn ca sa te dau o tura.

QUOTE (GLC120 @ Jan 18 2009, 11:28 PM) *
Hdi, referitor la stergatoarele de Dacie: ai folosit butonul de dezghetare pentru stergatoare?

Pare ireal ca nu are ventilatie pentru spate pe sub scaune. Nu am vazut de mult o masina fara asa ceva.

Oricum remarc doua lucruri: cam cusurgii ... dar in acelasi timp e si o dovada de seriozitate sa analizezi obiectiv masina de vis PROPRIE. rolleyes.gif


Am folosit toate cele 3 butoane de dezghetare/dezaburire.
Pt. ventilatie m-am aplecat sa ma uit sub scaune. Adevarul este ca nu m-a dus capul s-o fac cu motorul pornit ca poate nu se vede dar se simte. Verific si va zic.
Caut defectele cu lumanarea. Nu-mi place sa ma mint singur si pentru mine a fost f. important sa am niste informatii oneste inainte de a cumpara. Nu-ti dai seama de absolut tot in drive-test si in showroom.
M A R I A N
Confirm problema cu stergatoarele. La mine n-au apucat sa inghete insa daca mergi in spatele altei masini pe un drum cu mazga, atunci risti sa-ti consumi toata apa pentru ca mizeria pur si simplu nu se ia de pe parbriz decat cu stropire abundenta in permanenta...Cand ploua este ok, la fel cand ninge, stergatoarele isi fac treaba.
HDI, eu n-am avut nici la Corolla, nici la TS decat un singur stergator cu deflector. Asa ca stai linistit.

Confirm si faza cu hopurile si zgomotul suspensiei. La mine a fost mult mai dur. Azi mergeam pe soseaua de centura din Galati cu ~120 km/h pe banda 1 pentru ca nimeni nu vrea sa mearga pe ea, fiind foarte proasta. La un moment dat soseaua era atat de deformata incat facuse o mica rampa...va inchiputi ce a urmat, un fel de plonjare, mie mi s-a parut ca am avut toate 4 rotile in aer, apoi o aterizare destul de lina pentru rinichii mei insa destul de brutala dpdv al zgomotului suspensiei. Oricum, masina nu a dat semne ca se dezechilibreaza iar la "aterizare" si-a continuat drumul exact pe directia care trebuia. In orice caz, mi-a placut senzatia de siguranta.

Mie mi s-a parut ca modul auto isi face bine treaba.

Nu te mai uita dupa ventilatie pentru spate pentru ca nu exista. Insa eu intreb permanent pe nevasta-mea si pe fii-miu care stau in spate daca le este frig la picioare si imi spun ca ajunge caldura la ei, deci e OK.

Abia astept sa comand accesoriile din State (se pare ca pot comanda inclusiv sistem de remorcare original).

Pana atunci, alarma, senzori fata-spate la Iasi (saptamanile urmatoare) + folie antiefractie pe geamuri si de protectie pe faruri la Bucuresti (sper saptamana asta).

Deja mi-au ajuns tava pentru portbagaj + presurile si sunt taiate exact dupa conturul masinii.

Ultimul consum in oras dupa realimentare si resetare...7%, cu schimbare a vitezelor intre 2200 rpm si 3500 rpm.

Am observat ca la 2000 rpm evacuarile intra intr-o scurta rezonanta de zgomot sport, la fel ca la TS. Super.

Pneurile Nokian WR-G2 sunt excelente, confirm, chiar daca eu am cumparat momentan doar pentru TS.
hdi
Un filmulet facut in Bran, la intoarcerea de la partie. (LE-nu s-a incarcat; probabil e prea mare)
Aaaa, am ajuns la partie pe la 10.00 (am plecat pe la 08.15 din Ploiesti ca sa iau fata bucurestenilor care au obiceiul sa blocheze Valea Prahovei whistling.gif -lasa beeyy ca asa e ), am urcat drumeagul de la parcare pana la partie cu awd-ul din dotare. Sus, zapada aproape neatinsa, bariera nepusa. Hmmm-urc ultima parte pana la baza partiei unde ma conversez cu un monitor de schi despre starea partiei, ora la care pornesc cablul etc. Intorc masina cu siguranta unui capre negre si cobor usor pana la "parcarea" de langa bariera. Parcasem primul.
Ma dau jos, mandru de performanta mea si a lui Black Pearl cand aud un bazait de drujba dinspre drumeag. Peste cateva secunde apare un Matiz! verymad.gif sick.gif care parcheaza fix langa mine, in zapada proaspata. Gagica din dreapta deschide maiestuos portiera si imi zboara o bucatica de vopsea de pe portiera mea.
-Ce dreacu faci mami?
El din stanga:
-Ti-am zis draga sa fii mai atenta! Ce v-a facut?
-Mi-a luat o bucata de vopsea!
-E rau?
-Atat cat e!
-Si la mine?
-Chiar nu ma intereseaza!
Ma calmez si observ ca drujba avea lanturi pe rotile din fata. Pe partie m-am mai conversat cu omul cu drujba, altfel simpatic.
Continui sa folosesc termenul de drujba la adresa Matizului doar pt. ca sunt increzut si ofticos! Altfel...stiu pe cineva care a fost in concediu in Spania cu druj...Matizul.
Valentin35722
QUOTE (hdi @ Jan 19 2009, 02:39 PM) *
...Gagica din dreapta deschide maiestuos portiera si imi zboara o bucatica de vopsea de pe portiera mea...


Uahhhhhh...
M A R I A N
Eu, in locul tau, as fi impins drujba in sant...
Zilele trecute m-a blocat unu' cu un Logan si, dupa 10 minute de claxonat nervos, vine marlanu' agale si plescaind din buze: "Ce claxonezi asa, domne', ca n-am stat decat 5 minute?" Eu: "Frate, de acuma sunt 10 minute si nu inteleg de ce nu poti sa-ti pui ca toti oamenii masina in parcare?" El: "Cand ma grabesc o las oriunde vor muschii mei, ce vrei sa nu mai pleci de aici?" si reincuie masina si mimeaza ca pleaca. In momentul urmator ma duc si iau din portbagaj patura catelului, o pliez in 2, deschid capota motorului si presez cu ea o bucata a paturii astfel incat cealalta parte a ramas atarnand peste bara fata (ca sa nu o zgarii). Ma sui la volan, pornesc motorul si incep sa inaintez usor catre Loganul tolomacului (spre uluiala lui) si-l intreb: "Te dai sau te imping eu?" El (rosu ca un rac si transpirat): "Da' ce, nu stii de gluma?" In secunda urmatoare s-a urcat in masina si a disparut...

Concluzia (si intreb cat se poate de serios): Unde imi montez un bull-bar?
Valentin35722
@Marian,

Bull bar-ul e scump, un pic de super glue in yala portierei si-ti garantez ca se va gandi de doua ori inainte de asi mai lasa masina aiurea... banana.gif
pista
@Marian
Parerea mea este ca bull-barul nu are ce cauta pe un OBK. Vorbim despre un break elegant.
andrei5130
sunt deacord cu Pista un bullbar ar strica imaginea masini, de ce sa nu recunoastem ca e mult mai de efect ideea cu patura, superglue e putin cam mult si nu stie de unde i-se trage,
hdi
QUOTE (andrei5130 @ Jan 20 2009, 05:51 PM) *
sunt deacord cu Pista un bullbar ar strica imaginea masini, de ce sa nu recunoastem ca e mult mai de efect ideea cu patura, superglue e putin cam mult si nu stie de unde i-se trage,


Ce bullbar?
E mai ieftina o Dacie din '80 si disclipinezi pe toata lumea
hdi
Plimbare pe drum cu zapada (Bran)

http://www.youtube.com/watch?v=USBvdgjsKL4
hdi
Pana la urma stie cineva cum pot schimba titlul acestui topic?
Ma ajuta vreun moderator?

Hai sa va aduc in atentie o discutie interesanta despre doua ciudatenii ale lui Boxer Diesel despre care se discuta f. putin aici dar despre care altii au umplut pagini intregi si anume:
VIBRATII ALE MOTORULUI SI SCADERI DE TURATIE LA RELANTI
SI
FUM IN EXCES LA EVACUARE
Multi au fost dezamagiti ca o masina de peste 30000EU scoate fum ca o non euro sau ca se scutura la semafor de zici ca se opreste etc.
Am studiat eu intens problema si am inteles ca cele 2 probleme sunt in mod surprinzator legate una de alta. Am gasit cele 2 scrisori atasate trimise de Subaru UK, una catre un client care reclama problema si alta catre ateliere si dealeri cu instructiuni asupra modului in care trebuie “prelucrati clientii” in asteptarea manualului MY2009 care se pare ca va fi actualizat in acest sens.
Despre ce e vorba?
Boxer Diesel are programat prin codul lui genetic sa efectueze un asa-numit “self-learning” in etape ce au loc la intervale de km prestabilite. Procedura consta in reglarea automata si optimizarea parametrilor de functionare si poate dura cateva minute la fiecare etapa.
Atentie: Procedura este intrerupta de apasarea acceleratiei!
Daca procedura va fi intrerupta, ea va fi reluata cu urmatoarea ocazie in care motorul va functiona la relanti. Daca asta se va intampla la semafor nu inseamna ca trebuie sa ramai acolo cu avaria pusa; pleci insa te opresti undeva unde se poate sau cand ajungi la destinatie si lasi masina pornita pentru ca motorul sa-si efecueze etapa de self-learning.
Cei care nu au stiut despre acest “amanunt” si care au interupt in mod repetat procedura au toate sansele sa aiba parte de functionare neconforma sau macar sub parametrii a motorului si in consecinta de fumegari excessive ale esapamentului, caz in care este bine sa mearga la service unde se poate face un self-learning fortat.

Cititi cele 2 scrisori si actionati in consecinta!
V_I_C_T_O_R
Foarte interesant postul acesta cu toate ca era mai corect sa-l postezi in topicul Subaru Outback Diesel.

Tre sa recunosc ca m-am lovit de ambele probleme: foarte foarte rar (de vreo 3 ori in 5000 km) am simtit ca imediat dupa ce am oprit pe loc masina dupa un drum mai mult sau mai putin lung am simtit niste vibratii asemeni celor cand motorul e subalimentat si sta sa moara. Fumul l-am observat noaptea, cand in accelerari mai violente vedeam gazele in farurile celui din spate. Nu stiu daca era fum negru sau nu, dar clar era mai dens ca si in conditii normale. Chestia asta nu am stiut ca are legatura cu self-learningul despre care stiam deja de cand aveam Impreza. Dupa decuplarea bateriei pentru diverse interventii, la primul drum murea motorul la fiecare lasare la relanti a motorului. Speriat am cerut asistenta de la reprezentanta si atunci mi s-a explicat chestia cu self-learningul. Multumim oricum pentru avertisment si sfat - il vad foarte folositor, pentru ca nu mi s-a spus ca tre sa stau pe loc pentru self-learning, deci stiam jumate din problema.

Mi-am adus eu aminte de o chestie pe care am vrut sa o discut cu voi pe forum, chestie care mi se pare strigatoare la cer, dar poate din nou ca si cu farurile si autoleveling-ul imi scapa ceva. Domle' masina asta NU ARE HILL-HOLDING blink.gif verymad.gif . Aveam pe Impreza, masina care nu prea are de-a face cu ce ai deaface cand esti posesor de Outback + ca facilitatea mi se pare una super comoda si necesara la OBK. Ori s-au tampit astia, ori nu imi functioneaza mie.

O sa postez chestia asta si pe subaru outback diesel unde va rog sa continuam discutia.
hdi
Mica poveste off-road:
Din cauza conditiilor meteo nefavorabile, w-e asta stau cu laptopul in pat si scriu pe forum.
Totusi, de dimineata am facut un drum la Breaza cu mama mea, pentru a vizita un unchi. (40km dus-40km intors).
Am lasat-o pe mama la unchiul si m-am dus la o alta casa unde aveam putina treaba.
In fata gardului pamantul este mai jos decat nivelul soselei (nu foarte evident insa suficient cat sa mie opreasca motorul la 307 de vreo 3-4 ori pana acum atunci cand plecam).
Astazi vin cu Subby Sama ninja.gif ! Cand ma apropii imi dau seama ca nu prea pot sa ies de pe strada si sa parchez langa gard pentru ca tocmai au inlocuit conducta de apa si in urma sapaturii a ramas o cocoasa de pamant afanat lata de vreo 1.5m si inalta de vreo 30cm. Toata noaptea a plouat si mai ploua inca.
Nu prea voiam sa-mi murdaresc rotile insa nu puteam nici sa blochez singura banda de circulatie...Sa ma duc mai departe nici atat....Asa ca dupa ce m-am scarpinat in barba bine-bine am traversat cocoasa si am parcat in fata portii. Nimic deosebit dar.....la plecare am avut de facut aceeasi figura insa in urcare.....
Nu a fost greu (imi pare rau ca nu m-am gandit sa fac o poza ca sa puteti rade de mine rolleyes.gif ) insa am inceput sa patinez pe loc pentru cca 1-1.5 sec., dupa care am simtit impulsuri venind cand din stanga, cand din dreapta in functie de cum prindeam putina aderenta. Am ajuns pe asfalt lasand in urma mea dare de noroi ca_camionul...Mi-era rusine dar ce sa fac? Am mers cam 1 km aruncand cu noroi in urma mea (basca ca pe primii 50m alunecam de ziceai ca sunt pe gheata!) pana am gasit o strada laterala plina de gropi pe care am intrat si unde am luat toate gropile la rand ca sa-mi spal rotile.
A fost prima mea aventura off-road. Pentru prima data, awd-ul mi-a fost alaturi si tot pentru prima data am beneficiat de faptul ca am 4x4!
arigato.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.