Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Individ in deriva, cauta ghid
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
pista
CITAT(M A R I A N @ May 7 2009, 12:28 AM) *
CITAT(hdi @ May 6 2009, 05:27 PM) *
motorina EU5 de la OMV, adusa din Austria.


si marmota invelea ciocolata in staniol...
Cand mergi odata in Austria sa pui motorina OMV, dar nu din asta EU5 ci mai slaba si sa vezi diferenta.

Oare cum se explica faptul ca eu nu simt aceasta diferenta nici la benzina E95 la OBK si nici la motorina la 120d ? confused.gif
La Mondeo 2.0 TDDi si urmatorul TDCi la fel nu am observat diferenta. Eu ies din tara de 5 - 6 ori pe an.
Ba din contra multi prieteni plecati din tara si stabiliti in Austria, Germania, Ungaria au spus ca motorina de la Petrom e chiar foarte buna... whistling.gif

Diferenta cred ca vine de la drumurile mai bune(rezistenta de rulare mai mica), deplasarea cu viteze mai constante care imlicit reduc consumul. Pe drumurile nationale (nu autostrazi) in general am un consum mai mic la aceleasi stil de condus dacat la noi in tara.
bobita
QUOTE (pista @ May 7 2009, 05:07 AM) *
QUOTE (M A R I A N @ May 7 2009, 12:28 AM) *
QUOTE (hdi @ May 6 2009, 05:27 PM) *
motorina EU5 de la OMV, adusa din Austria.


si marmota invelea ciocolata in staniol...
Cand mergi odata in Austria sa pui motorina OMV, dar nu din asta EU5 ci mai slaba si sa vezi diferenta.

Oare cum se explica faptul ca eu nu simt aceasta diferenta nici la benzina E95 la OBK si nici la motorina la 120d ? confused.gif
La Mondeo 2.0 TDDi si urmatorul TDCi la fel nu am observat diferenta. Eu ies din tara de 5 - 6 ori pe an.
Ba din contra multi prieteni plecati din tara si stabiliti in Austria, Germania, Ungaria au spus ca motorina de la Petrom e chiar foarte buna... whistling.gif

Diferenta cred ca vine de la drumurile mai bune(rezistenta de rulare mai mica), deplasarea cu viteze mai constante care imlicit reduc consumul. Pe drumurile nationale (nu autostrazi) in general am un consum mai mic la aceleasi stil de condus dacat la noi in tara.



Pista, bine ca mai e unul care zice asa...incepusem sa cred ca eu nu simt deloc motorul...
Eu, de cind conduc, nu am reusit sa vad diferenta dintre benzine.Nici la motocicleta si nici la masina.Si pun benzina de prin multe locuri, nu am nici o preferinta. Nu pot vorbi despre dif la consum, nu-l urmaresc niciodata, dar cred ca ai dreptate cu drumurile.
Acu, sigur, o diferenta poate fi la performante, dar cred ca e prea putin sesizabila in conditii normale de mers.
bobita
A, mi-am adus acu aminte.
Nevasta-mea in schimb, zice ca la solenza ce am avut-o pina nu de mult, simtea diferenta la benzina laugh.gif
Nici eu nu mai stiu ce sa cred blink.gif
hdi
QUOTE (M A R I A N @ May 7 2009, 02:28 AM) *
QUOTE (hdi @ May 6 2009, 05:27 PM) *
motorina EU5 de la OMV, adusa din Austria.


si marmota invelea ciocolata in staniol...
Cand mergi odata in Austria sa pui motorina OMV, dar nu din asta EU5 ci mai slaba si sa vezi diferenta.


Asta chiar nu e poveste. Alpin (iarna) si Premium (vara) vin din Austria. Stiu de la baietii de la benzinarie. Ca sunt de kkt, se poate, desi nu mi se pare. Dar oricum e kkt austriac.
Am mai alimentat si eu de prin alte tari si nu mi s-a parut ca ar fi vreo diferenta. Nu vreau sa spun ca e o regula insa eu am observat ca foarte multi din cei care resimt foarte acut diferenta calitatii carburantului sunt cei care in Ro alimenteaza de la Gheorghe & Fii sau de la o cunostinta care e sofer pe greder iar cand sar gardul sunt obligati sa puna d-aia buna ca nu gasesc proasta. Desigur exista si exceptii, exista si motoare mai sensibile...
Mai povesteam eu undeva, contraexemplul este o cunostinta de-a mea care a injurat 3 zile motorina pusa in Grecia de la nu stiu ce lant de benzinarii (el fiind client Petrom in Ro).
M A R I A N
Nu contrazic pe nimeni.
Eu personal am observat si la benzina si la motorina diferente.
La Corolla pe benzina pe care am avut-o inainte de Outback era diferenta chiar si la zgomotul motorului. In plus, cu Corolla si benzina de 95 de la Aral am reusit sa ajung la 210 km/h in conditiile in care viteza maxima a masinii era 195 km/h. Cu OMV Carerra 100 n-am reusit sa ating in Romania 200 km/h.
In Outback inca n-am pus motorina din vest dar am facut un drum la Madrid (eram 2 masini) cu un prieten care conducea un Passat 2.0 si amandoi am constatat diferente la accelerare dar in special la fumul care iesea din evacuarea Passatului.
Inca o data, nu vreau sa contrazic pe nimeni.

PS HDI, la greci masinile sunt 90% pe benzina (care este excelenta). Procentul pompelor care au si motorina este destul de mic. Nu ma mira cele spuse de tine.
andrei5130
la OBK nu simt nici o diferenta intre carburanti, fie ei mai scumpi sau mai ieftini de la diverse benzinari, nu bag decat in caz de forta majora de la Gheorge & Fii si niciodata plinul, insa la tico simteqam un mic plus de putere cand bagam Carera 100 mai ales la viteze peste 100km/h...
pista
E adevarat ca la noi alimentez numai de la OMV, Petrom, Rompetrol si MOL. In masini nu am alimentez niciodata de la statii gen Gheorge & Fii. Am incercat 98 si +100, dar nu am sesizat diferente fata de 95. Daca 95 e 95 nici nu trebuie sa fie diferenta. Motorul e reglat pentru CO 95 , scadere de putere apare cand combustibilul are CO inferior fata de 95.
pista
Dupa testele efectuate de reviste specialitate a reiesit o diferenta de +1-2% la putere. Iar pretul de +10% nu este justificat. Dar marketingul ne baga multe in cap, pe gat, etc... whistling.gif
Sigur ca la o masina care e reglat pentru min. CO98 lucrurile se prezinta altfel. Aici diferentele fata de CO95 sunt sesizabile si la putere si la consum.
hdi
Benzina ca benzina insa la motorina nu exista nicio diferenta la cum functioneaza motorul insa..... cea mai scumpa are continut de S si P mai scazut (eu vorbesc de cea de la OMV acum). Am mai scris undeva. S si P sunt considerate impuritati si au o puternica actiune coroziva iar rafinariile incearca eliminarea lor in procent cat mai mare (si spre binele utilajelor lor: coloane, cuptoare, reactoare, vase etc). Incepand de la un anumit procent in jos, eliminarea lor este costisitoare, necesitand tehnologii si utilaje speciale. De aceea o astfel de motorina va costa mai mult. Nu e doar marketing (de fapt nu am vazut niciun fel de marketing cu privire la motorina asta).
AS25
QUOTE (Marius30562 @ Feb 9 2009, 06:05 PM) *
Referitor la problema semnalata anterior - respectiv fumul ce apare la accelerare puternica.

Inclin sa cred ca este de la curatirea filtrului de particule.
Nu sunt mare maestru in motoare & stuff, dar observatia mea se bazeaza pe urmatoarele elemente:
1. Locatia colegilor ce reclama aceasta problema: Bucuresti !
Traficul din capitala inseamna mai mult stationare decat deplasare. In aceasta situatie, gazele de ardere nu ajung la temperatura si debitul necesar pentru autocuratirea (regenerarea) filtrului buclucas. Ca atare, cand masinuta prinde un drum in afara si o tzara de talpa scapa si ea de jegul adunat in filtru.
2. La al meu Forester nu am vazut in cei 5000 km parcursi, NICIODATA fum in spatele masinii. Si o mai ?frig? si eu !
DAR, in cazul meu, peste 70-80 % din km de mai sus au fost facuti extraurban.

Deci, sfatul meu de ne-profesionist este, ca, ori de cate ori aveti ocazia (daca nu aveti - faceti-va !) scoateti masinutele la aer, sa mai ?respire? si ele !
Macar 10-15 min la peste 60 km/h si 3000 rot/min, o data la saptamana, rezolva regenerarea filtrului.

ATENTIE !
Nenorocirea de Filtru de Particule NU ESTE ACOPERIT de GARANTIE !!!

Toate cele bune !


Cine imi poate spune si mie daca exista vroe soluti (spay, lichid, etc) cu care se poate curata filtrul de particule. Am citi pe niste siteuri ca ar fi o solutie cu acid citric cu care ar functiona. Dar daca aveti mai multe detalii spuneti-mi si mie.
Si in alta oridine de idei am vazut ca un posesor de Forester si-ar fi comandat presuri si placa de cauciuc pentru porbagaj, dar nu cele originale. De unde e intrebarea si cit au costat?

PS: HDI am si eu o sugestie, vorbeste cu un modelator sa schimbe titlul topicului in BOXER DIESEL. Ca sa cuprinda toate masinile de la Subaru cu acest motor. Merci
GLC120
Exista un topic Subaru Boxer Diesel si un topic cu Reparatii/revizii.... care ar fi poate mai potrivite pentru filtrul de particule.

Fumul din spate nu cred ca poate fi vazut de sofer, dar e adevarat masina trebuie scoasa la alergat periodic mai ales daca mergeti zilnic bara-la-bara prin oras.
AS25
QUOTE (GLC120 @ May 9 2009, 09:48 AM) *
Exista un topic Subaru Boxer Diesel si un topic cu Reparatii/revizii.... care ar fi poate mai potrivite pentru filtrul de particule.

Fumul din spate nu cred ca poate fi vazut de sofer, dar e adevarat masina trebuie scoasa la alergat periodic mai ales daca mergeti zilnic bara-la-bara prin oras.


Da-mi si mie linkurile spre cele doua topicuri. Sint destul de nou pe acest forum.
GLC120
Cand scrii un post apare sus:

> Masini.ro Forum > Marci de masini > Subaru

da click pe Subaru si vezi toate topicurile Subaru.
AS25
QUOTE (GLC120 @ May 9 2009, 12:24 PM) *
Cand scrii un post apare sus:

> Masini.ro Forum > Marci de masini > Subaru

da click pe Subaru si vezi toate topicurile Subaru.


Da, intre timp le-am gasit.

Merci
hdi
Astazi, sitemul de franare in combinatie cu G900 m-au facut inca o data sa ma conving de mediocritatea lor. A trebuit sa pun o frana brusca pt. a nu lovi o alta masina care s-a oprit tot brusc in fata mea. Cand m-am uitat mai bine, omul se oprise la semafor si semaforul era rosu..... Oricum, ABS-ul nu s-a mai gandit la nimic si a intrat instantaneu, mult mai devreme decat eram eu obisnuit (aici sa multumim Subaru pt. alegerea gumelor OEM arigato.gif ) insa dupa zgomotul facut sunt aproape convins ca m-am dus taras...Cum asa? Nu stiu...Distanta de franare a fost imensa. M-am oprit la 1/2m de omul ala care, pentru sanatatea inimii lui, sper ca nu se uita in oglinda chiar atunci.
Cu prima ocazie trebuie schimbate anvelopele si franele.
Zetics
O situatie foarte similara am trait si eu azi, cand mergeam pe banda 2 (din 2) si ne apropiam de un semafor pe rosu. Pe banda 1 erau deja masini oprite, in fata mea un nene care cum ar veni era primul. Eu curgeam dupa el, numai ca fara nici un motiv sau avertisment, individul din fata mea s-a gandit el ca e mai bine sa astepte la semafor cam in dreptul celei de-a 3-a masini de pe banda 1. Frana, ABS, senzatie de sanie... oprit la vreo 30 cm. Dupa care l-am depasit de nervi si m-am dus pana aproape in dreptul semaforului, cum ar fi fost si normal.
M A R I A N
QUOTE (AS25 @ May 9 2009, 02:56 AM) *
Si in alta oridine de idei am vazut ca un posesor de Forester si-ar fi comandat presuri si placa de cauciuc pentru porbagaj, dar nu cele originale. De unde e intrebarea si cit au costat?


http://www.rimimg.ro/

Sunt foarte promti, eu am luat tava pentru portbagaj+covorase de cauciuc pentru Outback.
Zetics
Yeap, de acolo am luat si eu tavita de portbagaj, care este priceless! (ca si functionalitate... sweat.gif )

Covorasele le-am lasat pe cele originale subaru, care sunt intr-adevar foarte bune, dupa un an si ceva nu s-au uzat delocr (eu aveam prostul obicei de a gauri cu calcaiul covorasul de la sofer, cam 1 la 1-2 ani, depinde cat de Cora/Careffour-like erau!
hdi
Nu stiu daca sa recunosc sau nu......eu mi-am luat 2 tavite din alea de spuma de la Selgros si imi fac treaba cu ele. Tavita originala mi s-a parut un furt la drumul mare (vorbesc de pretul de la SMT). Una o aveam deja in 307 si costa vreo 25RON/buc. Acum am vazut ca are si mai mari (vreo 45RON), cam cat portbagajul de OBK. Sunt rectangulare si nu profilate iar marginea este inalta de vreo 2 cm.
Imi sunt utile mai ales iarna cand venim de la schi iar pana acum s-au dovedit absolut OK, mocheta ramanand mereu curata.
Si am mai facut o inovatie.... am cumparat tot de la Selgros niste seturi de corzi elastice (4RON/4buc parca) si am creat in portbagaj o retea elastica cu care ancorez absolut orice pun in el. 100% eficient si trebuie spus ca eu sunt maniac in a nu auzi niciun zgomot de bagaje, obiecte plimbatoare etc. Poze la cerere.
GLC120
Nu ar strica niste poze. Mi-am luat si eu un maldar de corzi dar inca nu le-am folosit.
hdi
QUOTE (GLC120 @ May 11 2009, 10:04 AM) *
Nu ar strica niste poze. Mi-am luat si eu un maldar de corzi dar inca nu le-am folosit.


Colorata, maine gata!
Acum, privind cu ochi critic imi dau seama ca lipsesc pe laterale (in forma de triunghi) si ar mai fi ceva combinatii. Ma upgradez la primul drum la supermarket.
bobita
QUOTE (hdi @ May 11 2009, 03:23 PM) *
QUOTE (GLC120 @ May 11 2009, 10:04 AM) *
Nu ar strica niste poze. Mi-am luat si eu un maldar de corzi dar inca nu le-am folosit.


Colorata, maine gata!
Acum, privind cu ochi critic imi dau seama ca lipsesc pe laterale (in forma de triunghi) si ar mai fi ceva combinatii. Ma upgradez la primul drum la supermarket.


Mama ce retea...miine imi fac si eu una in portbagaj,e o idee buna.Azi toata ziua m-a stresat un bidon de solutie de spalat parbrizul ce se plimba cind intr-o parte cind in alta....
thumbsup.gif
hdi
QUOTE (bobita @ May 11 2009, 04:59 PM) *
Mama ce retea...miine imi fac si eu una in portbagaj,e o idee buna.Azi toata ziua m-a stresat un bidon de solutie de spalat parbrizul ce se plimba cind intr-o parte cind in alta....
thumbsup.gif

Sunt atat de disperat cu zgomotele incat claparii ii transport incheiati, altfel aud legaturile zdranganind laugh.gif
DRAGOS
tavitele alea zici ca-s luate din selgros? rolleyes.gif

misto reteaua de corzi, esti inginer nu? laugh.gif si taicamiu are asa ceva prin masina...d-aia intreb laugh.gif
hdi
QUOTE (DRAGOS @ May 11 2009, 05:15 PM) *
tavitele alea zici ca-s luate din selgros? rolleyes.gif

misto reteaua de corzi, esti inginer nu? laugh.gif si taicamiu are asa ceva prin masina...d-aia intreb laugh.gif


Selgros, raftul de langa anvelope. Are si mai mari, cred ca la fix pt. Civic.
Sunt inginer, da rolleyes.gif
bobita
QUOTE (hdi @ May 11 2009, 03:13 PM) *
QUOTE (bobita @ May 11 2009, 04:59 PM) *
Mama ce retea...miine imi fac si eu una in portbagaj,e o idee buna.Azi toata ziua m-a stresat un bidon de solutie de spalat parbrizul ce se plimba cind intr-o parte cind in alta....
thumbsup.gif

Sunt atat de disperat cu zgomotele incat claparii ii transport incheiati, altfel aud legaturile zdranganind laugh.gif


laugh.gif
Desi nu sint chiar asa, te inteleg perfect.
AS25
QUOTE (M A R I A N @ May 11 2009, 03:37 AM) *
QUOTE (AS25 @ May 9 2009, 02:56 AM) *
Si in alta oridine de idei am vazut ca un posesor de Forester si-ar fi comandat presuri si placa de cauciuc pentru porbagaj, dar nu cele originale. De unde e intrebarea si cit au costat?


http://www.rimimg.ro/

Sunt foarte promti, eu am luat tava pentru portbagaj+covorase de cauciuc pentru Outback.


Interesante preturile fata de SMT.

QUOTE (hdi @ May 11 2009, 04:23 PM) *
QUOTE (GLC120 @ May 11 2009, 10:04 AM) *
Nu ar strica niste poze. Mi-am luat si eu un maldar de corzi dar inca nu le-am folosit.


Colorata, maine gata!
Acum, privind cu ochi critic imi dau seama ca lipsesc pe laterale (in forma de triunghi) si ar mai fi ceva combinatii. Ma upgradez la primul drum la supermarket.



E wireles? Foarte tare ideea.
hdi
QUOTE (AS25 @ May 11 2009, 10:03 PM) *
E wireles? Foarte tare ideea.


Wireless era aia stock insa se deconectau bagajele cam des asa ca am trecut-o pe "clasic" ca e mai stabila!!!! laugh.gif
Vad ca am succes cu reteaua asta a mea. Sa nu ma cautati dimineata ca sunt o fuga pana la OSIM smile.gif .
M A R I A N
Eu mi-am luat plase originale din State (laterale, pentru spatele banchetei si pentru jumatatea portbagajului) dar nici acum nu le-am montat.
HDI, parca-i o retea de unde laser! 36182451.gif
Zetics
Eu tot cred ca o tavita dupa chipul si forma masinii este mai buna:
Click to view attachment

Detaliu:
Click to view attachment

teehee.gif
hdi
QUOTE (Zetics @ May 12 2009, 07:46 AM) *
Eu tot cred ca o tavita dupa chipul si forma masinii este mai buna:


Nici nu incape indoiala. Eu nu am fost dispus sa o platesc.
pista
@hdi
Cat au costat cele doua tavite ?
Un timp si eu am cautat tavita mare in SG , dar nu aveau pe stoc, numai din cele mici erau.
Acum am un fel de covor universal din cauciuc pentru portbagaj, cu o zona mediana delimitata (un fel de minitavita) pentru lucruri ude.
Avantaje: foarte durabil, nu aluneca lucrurile in portbagaj (eventual se rastoarna teehee.gif )
Dezavantaje: nu urmareste perfect conturul portbagajului, e mai greu, nu "retine" mai mult de 0,5l lichid
Urmeaza si poza.

@Zetics
Tavita ta din ce material e ? Vad ca mai ai un "ajutor" antiderapant pus deasupra.
Zetics
Tavita e un plastic mai moale ( de exemplu ea vine prin curier facuta sul) iar pe mijloc are un fel de cauciuc mai spongios, antiderapant care este pus peste materialul tavitei (adica nu curge prin el, evident). Eu am dat parca vreo 140 de lei acum un an.
hdi
QUOTE (pista @ May 12 2009, 10:41 AM) *
@hdi
Cat au costat cele doua tavite ?


O tavita d-aia e vreo 25RON insa la Selgros am vazut duble ca marime (la fix pt. OBK zic eu...) si costa vreo 45RON. Buza e inalta de vreo 2cm si sunt facute dintr-un fel de spuma expandata (cred ca una d-aia cantareste vreo 200-300g) insa sunt rezistente. Una dintre ele o am in portbagaj de 2 ani si nu a patit nimic.
AS25
DPF nimeni, nimic ??? Cum se poate curata, etc
GLC120
Nu te stresa cu DPF-ul. Nu am auzit de vreo metoda/substanta de curatare.

Sa nu mergi o luna (1000 km) bara la bara prin oras in continuu. Sa nu mergi sub 2000 rpm tot anul.

La un condus normal nu vei avea probleme.
andrei5130
QUOTE (AS25 @ May 12 2009, 06:09 PM) *
DPF nimeni, nimic ??? Cum se poate curata, etc

Daca inteleg eu bine si e vorba de filtru de particule... el se curata singur la acceleratii puternice pana in turatii de peste 3500 sau la drumuri mai lungi, daca nu mergi cu masina subturata nu ai de ce sa iti bati prea tare capul, eu merg in fiecare dimineata pe Iuliu Maniu si cand scap si am unde merg mai mult cu a 2-a(nu cu 20 -30 km/h ci pana in 3000 - 4000 rpm, cred eu ca fluxul mare de gaze curata filtru) ca sa curete oarecum ce se strange cat merg bara la bara, nu stiu daca intradevar ajuta sau nu masina dar pe mine ma ajuta la pisihic asa ca poti linistit sa incerci si tu ...
hdi
Rog pe cei cu porniri moralizatoare sau cu o fire mai sensibila, inclinati catre educarea maselor sa nu citeasca povestirea de mai jos sau, daca o vor face, sa o considere un simplu exercitiu de imaginatie care nu necesita interventii cu scop educativ. Thx. arigato.gif

M-am programat azi la service la Brasov pt. revizia de 5000km.
Programarea a fost pentru 8.30, ca sa am timp sa mai fac si altceva.
Mi-am facut eu calculele si mi-am zis ca daca plec de acasa la 7.30 ajung la timp insa n-ar fi rau sa plec la 7.00 ca sa nu ma grabesc (asa o iau pe Cheia... banana.gif ).
In timp ce mancam mi-am dat seama ca am gresit calculele cu 1 ora asa ca am plecat rapid renuntand la varianta Cheia. Am plecat la 7.00 si la 8.26 eram in fata concesionarului. M-am grabit un pic. devil.gif
Am facut revizia, m-am dus pana in centru la Intersport sa-mi caut o pereche de adidasi de alergat (am gasit insa daca ii luam imi era mila sa alerg cu ei...). Mi-am mai clatit ochii prin centrul istoric si am hotarat: inapoi acasa pe Cheia!
Ploaie mocaneasca, zone cu ceata, carosabil ud: adica toate premizele sa nu ma plictisesc. Codru-i frate cu romanul, ploaia-i frate cu Subaru. Sa purcedem deci.
Eram pus pe scandal. La iesirea din Sacele am facut din scurt si prima victima: un Daewoo Damas (la masina asta daca nu puneau volan nu era nicio greseala ca nu are ce sa caute acolo unde nu e drumul drept). Dupa ce am rapus Damasul, drumul a devenit numai al meu.
Nu avusesem inca ocazia sa intrevad limitele masinii pentru ca era prima oara cand mergeam singur pe un astfel de drum.
Reduc volumul muzicii ca sa-mi aud caucioacele. Nu ca mi-ar fi drag sa le aud insa nu vreau sa ignor vreun avertisment.
Incep sa-i arat cine-i stapanul. Din fata nu vine nimic, din spate nici poveste (as fi vrut eu... verymad.gif ). Incep sa ignor marcajul si sa indulcesc curbele (oricum largi la iesirea din Sacele). Anvelopele nu dau semne de suferinta iar eu ma torturez incercand sa trec peste instinctul de conservare si sa continui sa accelerez (usor) in ciuda fortelor care ma imping intr-o parte sau alta.
Constat ca veriga cea mai slaba a masinii intr-o exploatare de genul asta este sustinerea laterala. Nimic grav pana acum, am centura legata. rolleyes.gif
Acestea fiind constatate, pornesc in cautarea urmatoarei verigi slabe, oricare ar fi ea. Merg din ce in ce mai tare. Ploaia se inteteste. Stergatoarele sunt mai bune decat la Dacia cu motor cu injectie pe care am avut-o mai demult. Nu cu mult mai bune.
Sunt intrerupt de un Ford XLT (parca) tarandu-se in spatele unui VW dubita (d'ala vechi-flower power). Ma asez la rand si la primul aliniament de 50 m ii spulber vitejeste. Savurez victoria trecand pe Guns'n Roses . Niste tampiti. Ce bine mai cantau....
Continui de unde am ramas insa vitezele sunt prea mari ca sa risc mai mult de atat. Asfaltul este impecabil. Ud dar nu este nici cea mai mica gropita sau denivelare care sa deranjeze. Ajung din urma un camion. Ma lupt voiniceste si il fac sa planga numai cu a 2-a. Ploaia de inteteste!
Babarunca! Se impute treaba. Cei ce au idee despre ce povestesc eu aici, stiu ca de aici in colo nu prea mai e de joaca. Curbele nu doar ca sunt mai stranse (n-ar fi nicio problema) ci sunt inselatoare. Daca nu cunosti bine drumul poti sa iei teapa. Daca mergi normal nu-i nicio problema insa daca vrei sa te joci ar fi bine sa mai fi trecut pe aici. Toata lucrarea se face in treapta a III-a alternand (putin mai sus pe serpentine) cu a II-a.
Nu am monitorizat cu precizie (nu-mi permit sa-mi iau ochii de la drum) insa de aici si pana la intrarea in Maneciu turatia de baza e in jur de 3800-4000.
Muzica este acum in surdina. Curbele se succed cu repeziciune schimbandu-si sensul in mod aleator. Este si putina ceata pe alocuri care, impreuna cu ploaia, fac destul de greu de anticipat cat de stransa este urmatoarea curba.
Scaunele sunt demult depasite de situatie si ma vad obligat sa ma ancorez din ce in ce mai puternic de volan iar asta imi ingreuneaza miscarile. Incerc sa fortez derapajul accelerand la podea in curba. Insist pana cand ma intalnesc cea de-a 2 veriga slaba: anvelopele. Nu scartaie in sensul clasic (nu stiu pe uscat cum fac) ci se aude mai degraba un scrasnet destul de voalat. Ridic nivelul de alerta si pornesc spre urmatoarea reduta.
Mai iau vreo 2 scurte pauze cat timp depasesc 2 camioane si continui sa imi explorez masina, AWD-ul, boxer diesel etc. Dupa 5000km stiu foarte putine despre ele si absolut nimic despre limitele lor.
La un moment dat trec printr-o curba unde 2 crestini aduna crengile aduse de ploaie la marginea carosabilului. Cand am intrat in curba culeageau craci iar cand am iesit mi-am permis luxul de a ma uita in oglinda. Erau amandoi cu mainile in solduri privind in urma mea. Nu m-am intors sa-i intreb ce au zis insa am o vaga banuiala. woot.gif
Urmeaza o curba stransa care are si un mic spatiu de degajare. Cred ca sunt doar 2 sau 3 curbe care au asa ceva. Ma hotarasc sa inchei preludiul si trec la fapte. Franez, schimb a II-a si apas acceleratia la podea. Dinspre cauciucuri se aude un vaiet prelung iar spatele masinii intra in balans. Reduc acceleratia (cred ca VDC-ul o facuse deja inaintea mea), masina se scutura si apoi se reaseaza cuminte pe traiectorie. Sa va spun ca speram la un mic derapaj? Va spun ca asta e adevarul insa asa ceva nu s-a intamplat. Nu sunt nici pe departe un cunoscator al sofatului sportiv sau al comportamentului la limita al masinilor, asa ca nu pot spune ca am inteles cu precizie ce s-a intamplat: ori VDC-ul a intrat inainte sa se produca derapajul ori suspensia spate prea moale a destabilizat masina si asta a facut sa intre VDC-ul. Poate va dati si voi cu parerea daca ati experimentat ceva similar.
Si pt. ca nu eram prea convins ca am inteles tot ce era de inteles, in ciuda faptului ca m-am speriat putin, am continuat sa repet figura si sa ma bucur de binefacerile VDC-ului pe care am platit bani grei ,fiind optional, la set cu roata de rezerva si pachetul fumatori; stai asa ca s-ar putea sa ma insel: astea erau la o marca germana, la Subaru VDC-ul e standard si nu ti-l vinde impreuna cu nimic. Scuze, sunt obosit.
Am mai simtit deci VDC-ul de inca 4 ori: de alte 2 ori in curbe stranse si de 2 ori in curbe mai largi si la viteza mai mare. Nu insist sa povestesc cum am reusit ca sa scutesc de emotii firile mai sensibile.
Am reusit sa inteleg cate ceva despre noua mea masina. Stiu cat de cat la ce ma pot astepta. VDC-ul este foarte permisiv si te lasa sa te bucuri de faptul ca ai AWD. Intra muuult dupa ce orice limita de bun simt a fost depasita sau mai degraba poate ar trebui sa spun ca avand sub fund un AWD, nu vei avea nevoie de controlul stabilitatii decat daca esti exagerat de nesimtit sau daca (Doamne fereste) esti pus intr-o situatie cu adevarat grava din care cu greu scapi daca nu ai un AWD (un obstacol aparut brusc in fata ta la viteza mare sau ceva similar). Sa speram ca nimeni nu va afla asta vreodata.
Ca sa fiu mai direct, atunci cand majoritatea masinilor reusesc sa ramana cat de cat pe drum gratie ESP-ului, Subaru o face en fanfare, in mod natural, doar datorita AWD-ului, VDC-ul fiind un extrabonus pe care celelalte masini din pacate nu-l au. Un condus normal nu se bazeaza pe ESP insa cu AWD iti permiti mai multe pt. ca ai si VDC. Parerea mea, hac!
By the way: n-am vazut martorul de VDC aprins. N-am avut tupeu sa ma uit pe bord in momentele alea. N-am avut tupeul necesar nici pt. a dezactiva VDC-ul. Poate data aviatoare.

De la Sacele la Maneciu sunt vreo 60 km de pure fun. Am mai exagerat alta data si cu 307-le si m-am distrat si atunci (nu am ESP). Exista o singura diferenta: cu 307-le te dai in carusel, cu OBD-ul te dai in montaigne russe.
Cheers!
andrei5130
Obosit zici, haah, aproape ca te invidiez, da lasa ca nu au intrat zilele in sac, si revine tacanitul la volan cand are sa ajunga Scooby (OBKd) pe astfel de drumuri ... mai ales ca ma apropi de revizia de 15000 si tre sa faca un drum la Brasov... dragutz drumu pe la Sacele, zici!
AS25
Abia astept sa fac si eu drumul asta Cu Subi. L-am facut de zeci de ori fie cu masina fie cu motorul. E un drum frumos si chiar ca scoate dracul din tine, o singura data am simtit placerea de a conduce cu un Golf 4 caruia i-am dat nu gluma, dar nu avea nici ESP nici alceva similar, doar ABS ca se intimpla de mult si in mai multe curbe am simtit clar cum pleaca spatele. Dar vom vedea continuarea in episodul Subi.
Cit te-a costat revizia in BV? Si ce ti-au facut la 5000 k?
Mircea104901
Savuros!

@hdi, te-ai gandit vreodata sa scrii literatura? Ai talent, nu gluma! rolleyes.gif
Diesel
hdi, foarte frumos povestit, dar VDC este acelasi lucru cu ESP. ESP fiind sub trademark si cateva patente, se gaseste sub numele asta doar la cateva marci europene. detalii aici
hdi
Va multumesc pt. aprecieri. Sunteti voi prea amabili arigato.gif

@Diesel, am preferat sa ma refer la ESP si VDC in mod diferit considerand ca ESP-ul este un dispozitiv ce priveste exclusiv controlul stabilitatii iar VDC include si controlul tractiunii. Poate ca n-a fost cea mai buna idee si a creat un pic de confuzie. thumbsup.gif
DRAGOS
HDI: frumos scris! felicitari! thumbsup.gif

VDC(subaru)=VSA(honda)=VSC + TRC(toyota)=ASR +ESP (restu' lumii)
pista
@hdi
Incep sa ma indoiesc ca esti inginer, mai degreaba scriitor sau poet. thumbsup.gif

@DRAGOS
Merci pentru precizari. smile.gif (si in numele celor care fac confuzii)
hdi
Pista, Dragos,
Va multumesc arigato.gif . O pun pe seama bunei relatii virtuale pe care o avem.
andrei5130
QUOTE (hdi @ May 14 2009, 08:51 PM) *
Pista, Dragos,
Va multumesc arigato.gif . O pun pe seama bunei relatii virtuale pe care o avem.


Man, cand un om iti spune ca esti beat nu il bagi in seama, asa si la al 2-lea, da cand vine si al 3-lea si iti zice te duci sa te culci !!!

... sau te apuci de scris in cazul tau ...

AS25
QUOTE (andrei5130 @ May 14 2009, 09:40 PM) *
QUOTE (hdi @ May 14 2009, 08:51 PM) *
Pista, Dragos,
Va multumesc arigato.gif . O pun pe seama bunei relatii virtuale pe care o avem.


Man, cand un om iti spune ca esti beat nu il bagi in seama, asa si la al 2-lea, da cand vine si al 3-lea si iti zice te duci sa te culci !!!

... sau te apuci de scris in cazul tau ...


Eu nu inteleg remarca! In teorie toate pot fi la fel, in practica pot diferi un pic mai mult, asta iti spun eu concret de la motoare. Multe au ABS si se cheama ABS la toate modelele, dar la unele actioneaza intr-un fel la altele altfel, depinde de producatorul motorului respectiv si de cit de avansat e ABS ala (senzori citire, disc frina, sistem frinare Brembo sau nu, etc). Sa nu-mi spuneti ca si masinile au ABS ca stiu si eu, dar acolo diferentele sint mai greu de depistat. Eu vorbesc aici de acelasi an de fabricatie si acelasi tehnologie a ABS-ului.

Aaaaaaaa cred ca totusi o inteleg, deci cind bem o bere si unde. thumbsup.gif
hdi
Ma voi apuca de scris, OK. O sa incep cu cererea de suspendare a activitatii firmei, asa de incalzire.
Am scris mai demult un acrostih care cred ca s-ar potrivi de minune si aici. Poate il caut si facem un cerc literar pe teme auto. Daca vom avea succes ne transformam in Cenaclu si pornim sa facem turnee in tara, prilej cu care eu imi voi lasa mustati pe oala si-mi voi tatua AWD RULZ pe ceafa. Vom face prozeliti si vom infiinta mici tonete pt. vanzarea unor kituri de "completare a tractiunii" pentru transformarea FWD-urilor si RWD-urilor in AWD. Masinile astfel transformate se vor numi AWD like si vor purta stikere cu .... sunt off-topic? Pardon!
Diesel
Nu e nevoie sa fii rautacios. Chiar ai talent la povestit. Poti face un topic aici http://masini.ro/forum/category/171/Vacante-si-calatorii/ in care sa ne povestesti aventurile la volan. Cu mai putina proslavire a masinii si cu mai multa placere de a conduce.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.