Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Individ in deriva, cauta ghid
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
hdi
Inca o poveste cu morala.
Nu ratati finalul.
Este traducerea unui post de pe forumul itaian ( http://forum.subaru-impreza.it/discussioni....html#post39323 ).
Am tradus-o din 2 motive: ca semnal de alarma si pentru frumusetea descrierii.

Mie mi-a placut in mod deosebit.

"Strada e dintre cele cu trafic redus, recomandata mai ales biciclistilor, valurita dar totusi bine intretinuta, panoramica, stramta intre indicatoarele Franciacortei (NT-regiune a provinciei Brescia / Lombardia)

Soarele nu incalzeste inca asa cum ar trebui iar petele de apa de pe jos amintesc o noapte frigurosa si umeda.

In masina, umbrele se pierd iar curbele trec cu viteza, cu mintea relaxata si linistita de o conducere vioaie si de o melodie placuta la radio.

Timpul se imparte in doua.

Afara trece cu rapiditate, cu o curba care in loc sa se deschida la fel ca si vecinele sale continua in mod sec sa se inchida dupa colt. In interior trece lent, cu mintea ce realizeaza ca situatia se prelungeste dar ramane calma, viteza este cam mare si deci este sufficient sa se insiste putin cu frana.

Scartaitul anvelopelor spate si fundul care derapeaza in lateral dau alarma. Alarma rosie.

Afara curba continua, pare infinita, in continuare oarba, in continuare stramta. In interior, pulsul creste.

Afara curba este gata sa se termine, spatele decide sa nu se mai opuna derapajului parca mirandu-se de ciudatenia miscarii laterale, ocupand toata banda si mangaind arbustii de pe partea opusa a strazii si obligandu-l (pe fraier ) sa priveasca pe geam maslinii seculari apropiandu-se.


Inauntru este resemnarea si certitudinea de a fi facut tot ce era posibil. Apoi se intampla neprevazutul in inevitabilul dezastru, de acum.

Mana Milei Ceresti pune la locul lui spatele, de acum pierdut, cu atata naturalete ca, daca nu as fi unul care a trecut prin multe inca de la varste fragede, as fi zis ca m-am priceput sa o fac eu (dar nu este asa).

Mintea respira aerul si citeste 2 C°, intelege ca strada este umeda, ca este o curba stransa (un cot) si usor descendenta, ca viteza de intrare este exagerata si mai ales ca cel ce conduce e un ……



Imi cer scuze pentru romantare si retorica dar este ceea ce mi s-a intamplat de dimineata si inca ma mai gandesc la asta

Fara VDC s-ar fi terminat muuuult mai rau.

Multumesc VDC, multumesc SUBARU, va multumesc voua ca ati citit."
vlademir

Se vede ca italienii sunt romantici. Un roman, dupa asa o vijulie, se imbata crita o data ajuns acasa, nicidecum nu se apuca de scris eseuri.
hdi
QUOTE (vlademir @ Jan 30 2009, 09:39 AM) *
Se vede ca italienii sunt romantici. Un roman, dupa asa o vijulie, se imbata crita o data ajuns acasa, nicidecum nu se apuca de scris eseuri.


Un roman cu TDI la scara, da!.
Cred ca in schimb, si romanii cu boxer diesel ar scrie un eseu sau macar ar reflecta asupra evenimentului.
Cand voi mai gasi ceva frumos pe la ei, il import!
V l a d
am testat vdc-ul indelung pe suprafele umede, inghetate, acoperite cu zapada, la viteze mult peste medie si pot spune ca e genial. Te lasa sa derapezi cat sa te distrezi, te corecteaza in caz ca exagerezi extrem de eficient. Sincer e cel mai bun sistem de control pe care l-am intalnit cand vine vorba de curbe si sicane. La accelerarea in linie dreapta insa, pe aceleasi genuri de carosabil taie puterea mult prea mult ucigand brusc si pe o durata de timp mult prea mare orice tentativa de crestere a vitezei, pentru 2-4 secunde viteza ramanand constanta in ciuda pedalei apasate. Sincer sistemul imi pare genial pentru curbe dar prost in linii drepte pe suprafete ude sau acoperite de mazga.
bogdaro
Am si eu o curiozitate...se aprinde vreun martor pe bord in momentul in care intra in actiune?
Si eu am incercat sa vad care e treaba, mai ales intrand in curbe tare, si masina in general a derapat cu tendinta supraviratorie. Dar pe bord nu s-a aprins nimic.
V l a d
da se aprinde martorul in partea dreapta jos pe toata durata functionarii vdc-ului. in orice caz, daca vrei fun si te-ai obisnuit cu masina vdc off whistling.gif cu responsabilitate, evident rolleyes.gif
bogdaro
QUOTE (V l a d @ Jan 30 2009, 05:00 PM) *
da se aprinde martorul in partea dreapta jos pe toata durata functionarii vdc-ului. in orice caz, daca vrei fun si te-ai obisnuit cu masina vdc off whistling.gif cu responsabilitate, evident rolleyes.gif


Inseamna ca nu am reusit inca sa-l declansez...da de derapat, a derapat...oare nu ar fi trebuit sa-si faca aparitia in mod salvator? biggrin.gif
V l a d
Asta e si componenta geniala in cazul vdc-ului. Nu intra in actiune imediat, te lasa sa o arunci destul de mult inainte sa intervina. La megane-ul pe care l-am avut inainte, intra esp-ul imediat si taia orice fel de actiune agresiva din fasa, la subaru intra numai cand e nevoie sa te traga de urechi si sa te puna pe drum sau sa iti ofere tractiune in conditii de aderenta foarte scazuta.
hdi
Martorul pt VDC este in partea stanga a cadranelor de bord, cam in dreptul gradatiei minime a temperaturii de apa.
Confirm si eu ca VDC-ul te lasa sa te joci inainte sa te traga de urechi. Subaru se lauda cu placerea de a conduce. Daca VDC-ul s-ar napusti sa te indrepte imediat, unde ar mai fi placerea?
Vlad, apropos de taiatul gazului in linie dreapta: ai anvelope OK pt. astfel de suprafete? Daca da, nu ramane decat sa conduci cu mana stanga pe butonul de VDC OFF. Sau il facem cu comanda vocala.
V l a d
am Dunlop winter sport, pentru vremea asta si stau excelentatat in review-uri cat si in testele "individuale" teehee.gif Bridgestone potenza made in japan pt vara. Cauciucurile sunt bune si noi, e ok.
Despre martorul luminos chiar m-ai facut curios si acum cobor la masina sa vad dacae in dreapta sau stanga ca nu mai stiu. teehee.gif
hdi
QUOTE (V l a d @ Jan 30 2009, 05:24 PM) *
am Dunlop winter sport, pentru vremea asta si stau excelentatat in review-uri cat si in testele "individuale" teehee.gif Bridgestone potenza made in japan pt vara. Cauciucurile sunt bune si noi, e ok.
Despre martorul luminos chiar m-ai facut curios si acum cobor la masina sa vad dacae in dreapta sau stanga ca nu mai stiu. teehee.gif


Dunlop Winter Sport sunt foarte bune. Printre cele mai bune. Asta e, atunci, facem comanda vocala pt. VDC.
Nu mai cobori ca e in stg.
V l a d
coborasem deja, am facut si poza. smile.gif) in stanga jos e pentru vdc off, in dreapta jos e pentru vdc in functiune laugh.gif , na ca am avut dreptate... doar l-am vazut de atatea ori aprins, ce naiba laugh.gif am postat prima oara si ti-am dat dreptate, aproape ca m-ai convins, apoi m-am mai uitat la poza odata... happy.gif
V_I_C_T_O_R
Sunteti de coma laugh.gif
hdi
QUOTE (V l a d @ Jan 30 2009, 05:30 PM) *
coborasem deja, am facut si poza. smile.gif ) in stanga jos e pentru vdc off, in dreapta jos e pentru vdc in functiune laugh.gif , na ca am avut dreptate... doar l-am vazut de atatea ori aprins, ce naiba laugh.gif



Stii ce e mai grav? Ca eu nici macar nu mi-am pus problema ca e alt martor si nu VDC OFF. Desi era normal si logic.
hdi
Tocmai m-am intors dintr-o scurta vacanta de schi, la Ranca-Parang.
Am mai pomenit asta si intr-un alt topic insa aici voi dezvolta putin problema.
Am plecat din Ploiesti luni la ora 7.00. Mi-am alungat somnul cu o portie de Black Ice de la AC/DC. Muzica suna chiar bine in Outback. Nu uitati: activati chestia aia cu nu_stiu_ce-WOW.
Era calatoria care urma sa-mi incheie rodajul. Nu ca as fi menajat-o prea tare...insa face bine la "pisic" sa stii ca merge catinel si ca i-au dat tuleii.
Am exclus din start ruta prin Targoviste intrucat soseaua Ploiesti-Targoviste este ciur. Probabil ca mai rau de asa nici nu se poate. Nu a fost reabilitata NICIODATA de la constructia sa, acum vreo 30-40 de ani.
Am evitat intrarea in Bucuresti, fentand traficul pe varianta Corbeanca-Buftea-Mogosoaia-A1 si intrebandu-ma daca nu cumva ar trebui sa dezlipesc abtibildul ala de pe parasolar... Nu am reusit sa-mi dau un raspuns satisfacator nici pana acum asa ca abtibildul ma priveste in continuare de sus, de la locul sau.
Pe A1 am vazut o gramada de Loganuri inscriptionate cu "Quartz" parca. Nu stiu ce erau exact insa pareau un fel de Big Brother de pe DN1, intr-o versiune de-a dreptul tampita. Erau atat de multe incat as putea sa jur ca pazeau ceva. Garcea dormea cu clabuci la ora aia asa ca nu prea l-am vazut. Oricum, din respect pentru lege nu am depasit 180 kPa la hectar (?).
Pitestiul este o prezenta discreta. Daca te uiti in retrovizoare mai lung sau clipesti de cateva ori, ai toate sansele sa il ratezi. E drept ca drumul nu cred ca trece fix prin inima lui (o avea asa ceva?).
La Rm Valcea am deviat de la traseu ca sa ajungem in centru pentru a cumpara o inutila cartela prepay Zapp pt. modem. Inutila pt. ca si semnalul de la Vodafone este floare de colt la Ranca (sau dropie, sau zimbru, sau....) Orasul este cochet, cu cladiri interbelice renovate, un mall circular cu o arhitectura indoielnica, ce dadea ca nuca in perete in ambientul zonei.
Am contribuit la resuscitatrea economiei americane cu un Happy Meal & stuff la inevitabilul McDonald's si am plecat.
Ce mi-a placut in Oltenia este ca, spre diferenta de Muntenia, orice bucata de drum mai denivelata este marcata corespunzator cu indicatoare de reducere a vitezei+drum denivelat. Sunt destul de rare situatiile de genul asta, drumul fiind OK insa atunci cand se intampla sa fie 20m de asfalt mai prost reparat vei fi avertizat.
Ce nu mi-a placut: Intri dintr-o localitate in alta fara sa ai indicatoare ca ai iesit din cea precedenta. Nu am inteles nici acum daca cele pentru care nu am avut indicatoare de iesire din localitate tindeau la infinit sau se terminau undeva dupa Transalpina. Oricum, lipsa lor imi inducea o neliniste similara cu cea pe care o aveam la matematica sau cand programam ceva si lasam paranteze neinchise iar programul nu rula. Asta erau: paranteze neinchise. Damn!
Ajunsi la Novaci, am inceput sa simtim prezenta iernii. Urme de zapada in brazi, un pic de polei, oameni cu caciuli si copii cu obrajii imbujorati.
Dupa Novaci incepe ascensiunea. Pe undeva pe aici ar fi trebuit sa fie si un filtru de politie care sa ne oblige sa montam lanturile antiderapante. Aveam lanturi la mine pentru ca fusesem avertizat de cei de la pensiune insa speram sa scap convingandu-l pe organ ca abtibildul cu Symmetrical AWD inseamna de fapt "GIP". Zice ca ar fi obligatoriu pt. ca drumul e destul de abrupt si daca se blocheaza vr'unu nu ai pe unde sa-l depasesti. Am vazut mai tarziu ca este adevarat. Nu era nici un filtru, asa ca nu a trebuit sa conving pe nimeni de nimic. Oricum lanturile mele nu stiu daca se potrivesc pentru ca nu sunt scrise pe ele si dimensiunile anvelopelor mele. Le-am cumparat inainte de plecare, in disperare de cauza, facand un calcul simplu al diametrului exterior al rotii mele si echivalandu-l cat de cat cu o dimensiune dintre cele scise acolo.
Ascensiunea a fost lejera. Pe prima parte vizibilitatea era sub 25m (eu am crezut ca era ceata insa s-a dovedit a fi nor...). In a 2-a parte, dupa ce am iesit din nor, am avut ocazia sa admir una dintre cele mai frumoase privelisti de care m-am putut bucura pana acum. Drumul a inceput treptat sa fie acoperit cu zapada pana cand a devenit complet alb.
Este inutil sa spun ca am depasit orice aveam in fata: Dacie, Tuareg, Microbuz, FWD-uri, tot! De-al naibii, nu ca m-as fi grabit. E bine ca soferii sa invete ca atunci cand vad niste masini ciudate cu 6 stele e bine sa stea cat mai pe dreapta, orice opozitie fiind inutila.
In Ranca era festivalul lanturilor; autoturisme, microbuze, camioane, SUV-uri, toate aveau lanturi. Existau si masini fara lanturi, majoritatea parcate. M-am ingrijorat gandindu-ma ca nu degeaba si ca in curand o sa incep si eu sa merg pe loc... dar pana atunci am hotarat sa-mi continui drumul cu demnitate si in loc sa capitulez montandu-mi lanturi sa ma las invins cu glorie. Nici pana acum n-am inteles daca Subby este cu mult mai capabila sau daca ceilalti erau cu mult mai prudenti sau neincrezatori in masinile lor. Am vazut si un Freelander cu lanturi. Exagerat.
Pensiunea la care am stat era aproape de iesirea din Ranca si am parcurs tot drumul fara nici cea mai mica emotie. Nu am vazut martorul de VDC insa nu as garanta ca nu a fost din cauza ca peisajul te absoarbe complet.
La partie am mers zilnic cu masina, pentru ca distanta era de 1,5-2km. Am avut ocazia sa vad ca mai erau masini fara lanturi insa cel mai glorios era vecinul meu de pensiune cu un Matiz, plin cu nevasta, copil, schiuri etc si venit tocmai de la Constanta. Am avut de asemenea ocazia sa mi se confirme pt. a n-a oara ca Dacia (berlina) este o masina buna la orice, oriunde si oricand. Masina parintilor nostri, care ne-a dus oriunde fara probleme atunci cand eram mici, mergea si prin Ranca, mai obosita, mai batrana insa la fel de putin impresionata ca oricand, chiar in prezenta unor 4x4, SUV-uri entry level cu 2WD, sau alte masini mari si degeaba. Am avut si eu una, cumparata noua si tin minte ca in iarna de dupa ce am schimbat-o pe un Cielo, am regretat comportamentul ei pe zapada. Cu Cielo nu reuseam sa merg drept nici impins.
Suficient cu povestea asta. Ar mai fi si altele insa in acelasi registru si avand in vedere ca ce-i mult strica....
pista
Ce am observat si ce am mai citit prin forumuri: pe Subi rareori ai nevoie de lanturi.
S-a confirmat inclusiv la testele cu masini pe Madaras, si la recunoastrea din ziua precedenta. Pana nu atinge cu burta AWD inainteaza cu brio.
Exceptie ar fi la coborire pe drum acoperit cu gheata.
iulian_1976
Foarte frumoasa prezentare hdi@ thumbsup.gif

PS...intru pe sit mai mult pentru a vedea pe unde mai strabat Romania Suby-urile voastre.
bogdaro
QUOTE (hdi @ Jan 23 2009, 12:28 PM) *
Pana la urma stie cineva cum pot schimba titlul acestui topic?
Ma ajuta vreun moderator?

Hai sa va aduc in atentie o discutie interesanta despre doua ciudatenii ale lui Boxer Diesel despre care se discuta f. putin aici dar despre care altii au umplut pagini intregi si anume:
VIBRATII ALE MOTORULUI SI SCADERI DE TURATIE LA RELANTI
SI
FUM IN EXCES LA EVACUARE
Multi au fost dezamagiti ca o masina de peste 30000EU scoate fum ca o non euro sau ca se scutura la semafor de zici ca se opreste etc.
Am studiat eu intens problema si am inteles ca cele 2 probleme sunt in mod surprinzator legate una de alta. Am gasit cele 2 scrisori atasate trimise de Subaru UK, una catre un client care reclama problema si alta catre ateliere si dealeri cu instructiuni asupra modului in care trebuie “prelucrati clientii” in asteptarea manualului MY2009 care se pare ca va fi actualizat in acest sens.
Despre ce e vorba?
Boxer Diesel are programat prin codul lui genetic sa efectueze un asa-numit “self-learning” in etape ce au loc la intervale de km prestabilite. Procedura consta in reglarea automata si optimizarea parametrilor de functionare si poate dura cateva minute la fiecare etapa.
Atentie: Procedura este intrerupta de apasarea acceleratiei!
Daca procedura va fi intrerupta, ea va fi reluata cu urmatoarea ocazie in care motorul va functiona la relanti. Daca asta se va intampla la semafor nu inseamna ca trebuie sa ramai acolo cu avaria pusa; pleci insa te opresti undeva unde se poate sau cand ajungi la destinatie si lasi masina pornita pentru ca motorul sa-si efecueze etapa de self-learning.
Cei care nu au stiut despre acest “amanunt” si care au interupt in mod repetat procedura au toate sansele sa aiba parte de functionare neconforma sau macar sub parametrii a motorului si in consecinta de fumegari excessive ale esapamentului, caz in care este bine sa mearga la service unde se poate face un self-learning fortat.

Cititi cele 2 scrisori si actionati in consecinta!


Am patit-o si eu de curand. La relanti motorul parea ca moare si masina mergea foarte urat. Cand am ajuns acasa am lasat-o vreo 5 minute cu motorul pornit la relanti. Dupa cateva secunde au inceput sa varieze turatiile, motorul facand zgomote dintre cele mai dubioase. Toata distractia a durat vreo 2 minute dupa care s-a calmat. Dupa aceea masina a mers ok, dar fum la acceleratii puternice tot scoate...si scoate mult; toata lumea din spate ramane in ceata. O sa reclam chestia asta cand ajung in service sa vedem ce zic baietii.
V_I_C_T_O_R
Eu am patit treaba cu fumu la relanti, stand pe loc. Timp de vreo 1 minut a scos un fum foarte dens de culoare albastru- spre negru. M-am speriat, am crezut ca mi-a cazut turbina. A mai tremurat 1 minut dupa care totu a revenit la normal. Sa o punem tot pe seama selflearning-ului.

Mie la acceleratii puternice nu imi scoate mult fum. Pe timp de noapte dor vad in farurile celui din spate asa....urme de fum. Cel din spate fiind prieten de-al meu, l-am sunat si mi-a spus ca nu este vizibil fumu. Hdi zicea ceva de filtrul de particule care se curata singur. Poate asta e explicatia.
bogdaro
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Feb 9 2009, 12:22 PM) *
Eu am patit treaba cu fumu la relanti, stand pe loc. Timp de vreo 1 minut a scos un fum foarte dens de culoare albastru- spre negru. M-am speriat, am crezut ca mi-a cazut turbina. A mai tremurat 1 minut dupa care totu a revenit la normal. Sa o punem tot pe seama selflearning-ului.

Mie la acceleratii puternice nu imi scoate mult fum. Pe timp de noapte dor vad in farurile celui din spate asa....urme de fum. Cel din spate fiind prieten de-al meu, l-am sunat si mi-a spus ca nu este vizibil fumu. Hdi zicea ceva de filtrul de particule care se curata singur. Poate asta e explicatia.


La mine fumul se vede si pe timp de zi. Ma mai gandesc ca motorul nu este inca in parametrii normali de functionare dpdv temperatura, pentru ca dimineata, pana la serviciu, nu apuca sa se incalzeasca complet. Oricum am evitat sa o calc vreo 15 minute de la pornire, dar apoi ma mai dau in ea si cam asta este finalitatea...o perdea de fum...sper sa nu fie ceva in neregula.
andrei5130
Aceiasi problema o am si eu indiferent cat de incalzit este motorul sau de viteza de deplasare chiar si la 130 cand am redus intr-a 4 si am accelerat a scos fum ca la nebuni nu acelasi lucru se intampla daca inloc sa apas pe pedala folosesc pilotul automat

... presupun ca in loc sa mai recircule gazele ares la evacueaza direct pe prioada accelerari puternice pentru a nu ingreuna arderea cu gaze arse, este doar o presupunere ....


Zetics
Problema (desi nu inca, cel putin 1 an jumate de aici incolo) se va pune la ITP. Daca vor continua aceste motoare sa scoata un asa fum, cum vor trece ITP-ul?
Ma rog, pe voi (inca) nu va doare (prea tare) aceasta problema, pentru ca la 2 ani masinile vor fi inca in garantie.
bogdaro
QUOTE (Zetics @ Feb 9 2009, 01:18 PM) *
Problema (desi nu inca, cel putin 1 an jumate de aici incolo) se va pune la ITP. Daca vor continua aceste motoare sa scoata un asa fum, cum vor trece ITP-ul?
Ma rog, pe voi (inca) nu va doare (prea tare) aceasta problema, pentru ca la 2 ani masinile vor fi inca in garantie.


Nu scoate fum decat la acceleratii puternice. Din cate imi amintesc aia nu o accelereaza cand ii fac testul pentru ITP biggrin.gif
V l a d
Atentie! Nu e o problema cu fumul, dar poate deveni. masina este echipata cu filtru de particule, filtru care, daca masina merge subturat sau in regim de oras aglomerat se infunda. Trebuie mers turat, desi e diesel nu va fie frica sa urcati in ture. Zilnic 3000 fara probleme si urcat in 4000-4500 din cand in cand. Filtrul se va mentine curat, va disparea problema cu relanti-ul si cu fumul. E bine sa se iasa din oras sau sa se mearga pe drumuri libere cu turatie constanta 2000-2500 ture si filtrul se curata iar. Aceeasi problema o avea octavia RS la inceput, tot cu filtrul de particule. Daca se continua mersul in regimul asta la un moment dat se va aprinde si martorul de poluare in bord.
Mai citeam sus ca rar se pun lanturi pe subaru. GRESIT!!! Nu se pun lanturi pe subaru deloc!!! Atentie se distruge diferentialul!
GLC120
In carte spune ca daca e nevoie sa pui lanturi numai pe fata si sa mergi sub 30 km/h. De unde stii ca distrugi diferentialul?
V l a d
mi-au spus mai multe persoane care se pricep mai bine ca mine, unul dintre ei chiar de la subaru. Doar fata sub 30 inseamna ca e de rau dupa mine. Poate asa in situatii extreme de viata si moarte. IN rest daca ai cauciucuri bune nu prea ramai inzapezit. Daca ramai cu burta pe zapada suspendat degeaba ai lanturi oricum.
Marius30562
Referitor la problema semnalata anterior - respectiv fumul ce apare la accelerare puternica.

Inclin sa cred ca este de la curatirea filtrului de particule.
Nu sunt mare maestru in motoare & stuff, dar observatia mea se bazeaza pe urmatoarele elemente:
1. Locatia colegilor ce reclama aceasta problema: Bucuresti !
Traficul din capitala inseamna mai mult stationare decat deplasare. In aceasta situatie, gazele de ardere nu ajung la temperatura si debitul necesar pentru autocuratirea (regenerarea) filtrului buclucas. Ca atare, cand masinuta prinde un drum in afara si o tzara de talpa scapa si ea de jegul adunat in filtru.
2. La al meu Forester nu am vazut in cei 5000 km parcursi, NICIODATA fum in spatele masinii. Si o mai ?frig? si eu !
DAR, in cazul meu, peste 70-80 % din km de mai sus au fost facuti extraurban.

Deci, sfatul meu de ne-profesionist este, ca, ori de cate ori aveti ocazia (daca nu aveti - faceti-va !) scoateti masinutele la aer, sa mai ?respire? si ele !
Macar 10-15 min la peste 60 km/h si 3000 rot/min, o data la saptamana, rezolva regenerarea filtrului.

ATENTIE !
Nenorocirea de Filtru de Particule NU ESTE ACOPERIT de GARANTIE !!!

Toate cele bune !
V l a d
deci nu sunt singurul care spune asta. Eu sunt sigur ca asta e problema. thumbsup.gif
chiar daca e diesel, e un motor care merge cu placere mai turat, evident dupa ce s-a incalzit.
Zetics
Ah, deci e vesnica problema cu filtrul de particule!

Atentie! La ITP se tureaza orice masina cand se fac noxele!!
mike.omega
Desi HDI-ul nu prea e tot aia cu dieselul de la Subaru, confirm faptul ca toti producatorii care au echipat masinile cu FAP recomanda un drum in exterior la turatii mai mari tocmai pentru a nu avea probleme cu filtrul. Neavand probleme cu filtrul(deci mergand mai turat) sansele de a aparea probleme la injectoare/turbina sunt si ele foarte scazute.
Citronelul dupa aproape 2 ani si 20k de km nu scoate pic de fum in nicio situatie smile.gif
V l a d
eu am patit treaba cu fum si turatii variabile. De atunci o calc neconditionat si problema a disparut laugh.gif deci solutia e talpa fratilor laugh.gif fara mila laugh.gif
V_I_C_T_O_R
QUOTE (mike.omega @ Feb 9 2009, 05:04 PM) *
Desi HDI-ul nu prea e tot aia cu dieselul de la Subaru, confirm faptul ca toti producatorii care au echipat masinile cu FAP recomanda un drum in exterior la turatii mai mari tocmai pentru a nu avea probleme cu filtrul. Neavand probleme cu filtrul(deci mergand mai turat) sansele de a aparea probleme la injectoare/turbina sunt si ele foarte scazute.
Citronelul dupa aproape 2 ani si 20k de km nu scoate pic de fum in nicio situatie smile.gif


Nu orice HDI are filtru de particule. Nu inteleg de ce si mi se pare aiurea sa existe unitati fabricate fara.
V l a d
nu stiu sincer, ma gandesc ca poate fi atat vorba de pret cat si de tehnologie. Dar asta e o simpla presupunere.
hdi
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Feb 9 2009, 06:17 PM) *
Nu orice HDI are filtru de particule. Nu inteleg de ce si mi se pare aiurea sa existe unitati fabricate fara.


Din ciclul, "hdi despre HDI":
Era o vreme cand DPF-ul nu era obligatoriu (Euro3) insa puteai sa cumperi aceeasi masina si cu DPF pentru ca in unele tari asta insemna sa ai niste avantaje: de la a plati taxe mai mici si pana la a avea dreptul de a circula in anumite orase unde dieselurile fara DPF nu aveau drept de circulatie.
pista
CITAT(V l a d @ Feb 9 2009, 03:17 PM) *
Mai citeam sus ca rar se pun lanturi pe subaru. GRESIT!!! Nu se pun lanturi pe subaru deloc!!! Atentie se distruge diferentialul!


Apreciez increderea ta in AWD, dar sa nu informam colegii GRESIT smile.gif .(Nu gasesc butonul cu semn al exclamarii)
Pe Subaru se pun lanturi la nevoie. Vezi Manualul Proprietarului capitolul Deplasarea in timpul iernii, subcapitolul Lanturile pentru zapada. Aici gasesti instructiunile cum trebuie folosite lanturile in caz de nevoie.
La postul meu din pagina 6 gasesti un exemplu concret cand ai nevoie de lant. Daca panta e suficient de inclinata si acoperita cu gheata, nu mai ai nici un control asupra masinii fara lanturi. In acest caz ai sanse sa distrugi masina. Montand lanturi nu distrugi nici masina, nici diferentialul.
Afirmatiile mele se bazeaza inclusiv pe experienta unui moderator de pe un alt Forum Subaru, moderator care conduce de 18 ani Subaru, actualmente un OBK 3.0R.
hdi
QUOTE (bogdaro @ Feb 9 2009, 11:42 AM) *
Am patit-o si eu de curand. La relanti motorul parea ca moare si masina mergea foarte urat. Cand am ajuns acasa am lasat-o vreo 5 minute cu motorul pornit la relanti. Dupa cateva secunde au inceput sa varieze turatiile, motorul facand zgomote dintre cele mai dubioase. Toata distractia a durat vreo 2 minute dupa care s-a calmat. Dupa aceea masina a mers ok, dar fum la acceleratii puternice tot scoate...si scoate mult; toata lumea din spate ramane in ceata. O sa reclam chestia asta cand ajung in service sa vedem ce zic baietii.


Cum mai e? Tot face figuri?

Mi-am adus aminte si de discutia asta despre consum care la tine este, continui sa cred, cam prea mare:
QUOTE (bogdaro @ Jan 24 2009, 11:47 PM) *
QUOTE (hdi @ Jan 24 2009, 11:33 PM) *
Parca e cam mare....Stai mult blocat in trafic? Si-a facut self-learningul pana acum? Ai zis ceva la revizie?


Ca in Bucuresti...aici esti mereu blocat in trafic.
Si plus de asta, se conduce ca o benzina (si ador asta) asa ca turbina nu are pace nici un moment biggrin.gif
La revizie nu am zis nimic (am fost undeva la 4k pentru ca urma sa fac un drum lung si am zis sa o fac inainte) si m-am gandit ca poate trebuie sa mai treaca niste timp (km) pana cand se va mai reduce consumul


Inteleg ca nu mergi subturat. Nu stiu ce-i dai sa bea dar incearca un OMV Alpin Diesel (in general o gasesti la prima si la ultima pompa din statie). Eu de 4 ani cumpar numai d-asta (vara se numeste altfel) si nu m-a suparat.
Daca nici asa nu se-astampara, probabil ca a cam ratat niste self-learninguri pe care nu le mai poate recupera (si nu e de mirare daca mergi mult in Bucuresti), caz in care va trebui sa soliciti un self-learning fortat, mergand bineinteles la un service unde sa fie oameni care sa inteleaga despre ce vorbesti (dai niste telefoane inainte). Ia-ti si scrisorile alea la tine ca sa le dai cu ele peste bot daca o ard aiurea.
Oricum, consum de 10-13/100km parca n-am mai auzit nici macar la Outback care e mai mare si mai grea. Parca nici cei cu Forester n-au raportat consumuri d-astea.
andrei5130
QUOTE (hdi @ Feb 12 2009, 02:25 PM) *
Oricum, consum de 10-13/100km parca n-am mai auzit nici macar la Outback care e mai mare si mai grea. Parca nici cei cu Forester n-au raportat consumuri d-astea.


ma apropi vertiginos de 5000si consumul a scazut pana aproape de 8.1 in oras in Bucuresti e adevarat ca nu mai e asa de aglomerat de cand cu criza dar totusi trag nadejde ca dupa 5000 sa mai scada putin macar 7,5 dar nu cred am trecut pe motorina de la petrom si nu e nici o diferenta in modul cum merge masina e adevarat ca le drumuri mai lungi fac plinul cu Rompetrol ....
pista
La tractorasul din familie nu simt nici o diferenta la motorina alimentata. Alimentez la Petrom, Rompetrol si Mol motorina standard mai ieftina. Nu cred ca Subi e mai sensibila.
bogdaro
QUOTE (hdi @ Feb 12 2009, 02:25 PM) *
QUOTE (bogdaro @ Feb 9 2009, 11:42 AM) *
Am patit-o si eu de curand. La relanti motorul parea ca moare si masina mergea foarte urat. Cand am ajuns acasa am lasat-o vreo 5 minute cu motorul pornit la relanti. Dupa cateva secunde au inceput sa varieze turatiile, motorul facand zgomote dintre cele mai dubioase. Toata distractia a durat vreo 2 minute dupa care s-a calmat. Dupa aceea masina a mers ok, dar fum la acceleratii puternice tot scoate...si scoate mult; toata lumea din spate ramane in ceata. O sa reclam chestia asta cand ajung in service sa vedem ce zic baietii.


Cum mai e? Tot face figuri?

Mi-am adus aminte si de discutia asta despre consum care la tine este, continui sa cred, cam prea mare:
QUOTE (bogdaro @ Jan 24 2009, 11:47 PM) *
QUOTE (hdi @ Jan 24 2009, 11:33 PM) *
Parca e cam mare....Stai mult blocat in trafic? Si-a facut self-learningul pana acum? Ai zis ceva la revizie?


Ca in Bucuresti...aici esti mereu blocat in trafic.
Si plus de asta, se conduce ca o benzina (si ador asta) asa ca turbina nu are pace nici un moment biggrin.gif
La revizie nu am zis nimic (am fost undeva la 4k pentru ca urma sa fac un drum lung si am zis sa o fac inainte) si m-am gandit ca poate trebuie sa mai treaca niste timp (km) pana cand se va mai reduce consumul


Inteleg ca nu mergi subturat. Nu stiu ce-i dai sa bea dar incearca un OMV Alpin Diesel (in general o gasesti la prima si la ultima pompa din statie). Eu de 4 ani cumpar numai d-asta (vara se numeste altfel) si nu m-a suparat.
Daca nici asa nu se-astampara, probabil ca a cam ratat niste self-learninguri pe care nu le mai poate recupera (si nu e de mirare daca mergi mult in Bucuresti), caz in care va trebui sa soliciti un self-learning fortat, mergand bineinteles la un service unde sa fie oameni care sa inteleaga despre ce vorbesti (dai niste telefoane inainte). Ia-ti si scrisorile alea la tine ca sa le dai cu ele peste bot daca o ard aiurea.
Oricum, consum de 10-13/100km parca n-am mai auzit nici macar la Outback care e mai mare si mai grea. Parca nici cei cu Forester n-au raportat consumuri d-astea.


Masina merge foarte bine. A facut figuri numai cand vroia sa faca self-learning-ul. Consumul urban de Bucuresti s-a stabilizat la nivelul de 10l/100km biggrin.gif
Subturat sigur nu se merge. Sotia mea, care o conduce seara (eu conduc dimineata biggrin.gif), merge exact ca mine. Sincer cred ca este datorat stilului de condus, pentru ca si pe Megane-ul dinainte consumul urban nu a scazut sub 12, in conditiile in care colegi cu acelasi model nu sareau de 10.

Motorina pana acum am pus numai OMW Sprint Diesel. Plec acum vreo 2 saptamani cu ea si am de gand, cel putin pana la iesirea din tara, sa bag Alpin Diesel. Sunt curios sa vad cum se comporta.

Crezi ca poate sari niste self-learning-uri? Parca intelesesem ca se chinuie sa le faca pana reuseste. Plus ca seara, sotia mea, mai lasa motorul pornit la relanti vreo 2 minute. Deci ar fi avut ocazia sa le faca.
Si daca le-a sarit, crezi ca in service o poate forta sa le faca pe cele mai din urma? Ma gandesc ca ultimul self-learning ar trebui sa fie de ajuns.

V l a d
E posibil sa ai dreptate cu lanturile, dar eu unul nu as pune. In plus sunt absolut convins ca AWD + cauciucuri bune de iarna nu vor avea nevoie niciodata de lanturi.
Cat despre motorina, nu am pus decat de la euro 5 in sus, in general petrom sau omw. Masina nu face figuri decat atunci cand e chinuita in trafic aglomerat zile la rand. Daca merg in schimb constant 10-15km isi revine imediat. E clar ca e vorba de filtru. Consumul in oras variaza intre 7.8 si 10 in functie de greutatea piciorului si dispozitia soferului rolleyes.gif
pista
CITAT(V l a d @ Feb 13 2009, 09:17 AM) *
E posibil sa ai dreptate cu lanturile, dar eu unul nu as pune. In plus sunt absolut convins ca AWD + cauciucuri bune de iarna nu vor avea nevoie niciodata de lanturi.


Avand in vedere zona in care stau, e posibil sa circul un pic mai mult fata de tine pe suprafete alunecoase. Depresiunea Gheorgheniului si Ciucului nu sunt zonele cele mai calde din tara. Am studiat inclusiv tematica referitoare la utilizarea Subaru pe timp de iarna, si teoretic si practic. Referitor la lanturi intrebarea este: poti monta si la rotile din spate sau numai la cele din fata cum scrie in Manual ?
Cauciucuri bune de iarna: depinde ce inseamna acest termen mai larg pentru tine ? Daca inseamna cauciucurile cu ghimpi de otel sunt de acord cu tine smile.gif .
Nici eu nu am lanturi in portbagaj, dar rutele montane pe care le parcurg de 2 - 3 ori pe saptamana le cunosc foarte bine si nici unul nu pune probleme de nerezolvat pentru Subaru, nici daca e "patinoar". Trebuie redusa viteza si atat.
In schimb exista rute pe care daca e "gheata ca oglinda" fara lanturi sau cauciucuri cu ghimpi pierzi controlul masinii. De 2 ori am dat acest exemplu. Testeaza afirmatia ta coborand pe o panta destul de inclinata acoperita cu gheata(nu zapada) si verifica cum vireaza masina. Daca reusesti sa urci o panta dificila coborirea este si mai dificila.
Astept feed-backul.
V_I_C_T_O_R
Pentru amatorii de lanturi recomand IcemanZ, sunt scumpe dar mult mai utile decat lanturile normale.
Reclama este interzisa pe forum
Cu astea sigur nu strici difu
V l a d
da, corect pe gheata nu mai functioneaza clar. Dar din cate stiu eu exista alternative in fata lanturilor. In cazul ghetii as incerca o camasa pentru roata, zale, cauciuc cu tinte, orice altceva decat lanturi. Lanturile imi par o solutie destul de primitiva si brutala cu masina, fie ea si cu tractiune fata.
In cazuri extreme probabil ca pui lanturile, dar banui ca sunt extrem de rare cazurile in care chiar ai nevoie de asa ceva. Dar avand in vedere viteza atat de limitata in cazul lanturilor, cu siguranta ca nu fac bine masinii. Altfel eu nu imi explic. Poate gresesc totusi, nu zic nu.
hdi
E clar ca lanturile nu sunt o fericire pt. masina dar nici de speriat nu sunt. Daca mergi incet nu are ce sa se intample. Fortele excentrice ce ar putea dauna apar doar la turatii mari ale rotii, lucru exclus atata timp cat mergi pe o suprafata care a impus folosirea lanturilor.
O pereche in portbagaj ca sa stai linistit si gata. Eu nu le-am scos din cutie niciodata insa mie mi-a fost mereu frica de altceva cu lanturile astea: sa nu zgarii jantele... whistling.gif
andrei5130
Eu am ramas intepenit in mijlocul Bucurestiului langa piata Unirii si nu am reusit sa ies decat cu lantzurile, am mai folosit lanturile si pe drumuri forestiere dupa ploaie este adevarat ca masina nu avea awd fiind vorba de Opel Astra si pot sa spun ca a fost o idee inspirata dupa cum va puteti inchipui nu am mai avut probleme mari cu tractiune si cu controlul, sunt situati cand te pot scoate din multe incurcaturi si combinate cu un cauciuc bun de iarna poate face chiar minuni, un lant pe roate conteaza in situati critece, din punctul meu de vedere, viata are prioritate, dupa cum zicea si HDI nu se intampla nimic daca nu mergi cu vitezea, credeti ce vreo diferenta intre lanturi si macadam?

Ori cat de mult as avea incredere in sistemul AWD subaru cred ca lanturile te pot ajuta, cat despre camasa de forta cum ii zic eu acelei panze care se pune pe roata nu am cuvinte de lauda am dat o caruta de bani si intr-un final tot lanturile le-am scos asa ca dati-mi voie sa ma abtin !
pista
CITAT(hdi @ Feb 13 2009, 10:51 PM) *
E clar ca lanturile nu sunt o fericire pt. masina dar nici de speriat nu sunt. Daca mergi incet nu are ce sa se intample. Fortele excentrice ce ar putea dauna apar doar la turatii mari ale rotii, lucru exclus atata timp cat mergi pe o suprafata care a impus folosirea lanturilor.


@Vlad
Asta am incercat sa spun si eu, ca pisica sa nu se sperie daca Suby incepe sa alunece... wink.gif
In Manual mai scrie: viteza maxima recomandata cu lanturi 30kmph.

Revin cu intrebarea: pe AWD se pot monta lanturi pe toate cele 4 roti sau numai pe cele din fata cum scrie in Manual ?
hdi
QUOTE (pista @ Feb 14 2009, 10:41 AM) *
Revin cu intrebarea: pe AWD se pot monta lanturi pe toate cele 4 roti sau numai pe cele din fata cum scrie in Manual ?


Raspuns: nu stiu insa, nepriceput fiind pe subiectul asta, imi incerc si eu norocul sugerandu-ti o directie de studiu.
Are treaba cu diferentialul? LSD?
Ai observat ca in conditii de aderenta scazuta axele fata si spate nu se comporta identic? In timp ce fata sta cuminte, ai vazut ca spatele se invarte ca nebunul? Mai uita-te o data la clipul asta:
http://www.youtube.com/watch?v=38Wg763Tgu0
Si atunci zic eu: de acord 50%-50% dar axele nu se comporta identic. Si poate ca nu e nimic anormal atat timp cat miscarea se transmite direct axei fata si prin intermediul LSD axei spate.

Am si citit ceva pe tema asta si unii zic ca nu se pun lanturi pe spate din cauza ca nu ar fi spatiu suficient intre roata si caroserie (n-am verificat insa nu prea cred).

Vezi si tu daca alegi ceva din cele spuse mai sus.
PalCo
CITAT(pista @ Feb 14 2009, 10:41 AM) *
Revin cu intrebarea: pe AWD se pot monta lanturi pe toate cele 4 roti sau numai pe cele din fata cum scrie in Manual ?

eu zic: DA, pe toate 4, pentru ca electronica are ca reper aderenta pe roti ... astfel ca si raspunsul (forta motrica) n-ar strica sa fie in aceeasi maniera.

In iarna asata am incaltat si eu masina mea cu lanturi, pentru o portiune de 50 m (panta de vreo 10 grade, cu zapada de vreo 15 cm) si m-a impersionat cat de FRUMOS s-a derulat totul. Parca eram pe asfalt: a fost foarte multa forta (tractiune), nici nu s-a simtit vreun efort, iar prezenta lanturilor (ca ceva inplus si deranjant pe roti) nu s-a simtit, fiind - evident - atenuate de (in) zapada
V_I_C_T_O_R
Masina ta este ma gandesc Toyota din semnatura, deci nu inteleg care este legatura cu problema ridicata de pista.
PalCo
Ai fi putut sa intelegi ceva, daca nu-ti opreai ratiunea in eticheta (semnatura).
"Nu conteaza cat de lung am părul, ..."

Deci, zic: se pot monta.
Mersul prin zapada, in vit. I, ca sa iesi dintr-o situatie dificila, nu deranjeaza nimic. Si nici pe nimeni.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.