Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Individ in deriva, cauta ghid
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
V_I_C_T_O_R
Ratiunea mea nu se opreste la nici o eticheta. Nu intelegeam postul tau deoarece polemica a inceput de la ideea ca cineva zicea ca nu se pot monta lanturi pe Subaru deoarece va afecta mai mult sau mai putin diferentialul. Tu ai venit cu un exemplu total general despre o masina cu tractiune pe fata, la care ai montat lanturi, rezultatul fiind exact acelasi cu unul obtinut de oricine altcineva cu o masina cu tractiune fata.

Si da-mi voie sa nu iau de bun sfatul tau foarte bine argumentat : "Deci zic, se pot monta"
pista
CITAT(PalCo @ Feb 14 2009, 08:49 PM) *
CITAT(pista @ Feb 14 2009, 10:41 AM) *
Revin cu intrebarea: pe AWD se pot monta lanturi pe toate cele 4 roti sau numai pe cele din fata cum scrie in Manual ?

eu zic: DA, pe toate 4, pentru ca electronica are ca reper aderenta pe roti ... astfel ca si raspunsul (forta motrica) n-ar strica sa fie in aceeasi maniera.



In Manualul Proprietarului scrie clar: lanturile se mnoteaza pe rotile din fata.
In schimb in academia4x4, revista off-road online scrie clar: pe toate cele 4 roti. Controlul directiei e mai slab fata de situatia cu lanturi numai pe fata, dar permite o viteza de deplasare mai ridicata, fara ca spatele sa "scape de sub control".
Totusi spun: urmariti recomandarea din manualul de utilizare al autovehicolului.
hdi
QUOTE (pista @ Feb 15 2009, 07:04 PM) *
In schimb in academia4x4, revista off-road online scrie clar: pe toate cele 4 roti.


Am gugalit si eu dupa site-ul de care zici tu dar nu l-am gasit.
Nu stiu daca merita deschis un topic nou insa ar fi interesant sa postati aici link-uri catre site-uri cu informatii utile despre Subaru sau care sa fie valabile si pt. Subaru.
Hai sa incep eu:
http://www.subiesport.com/
pista
Ai dreptate, site-ul e in lb. maghiara.
Titlul e : Lanturi de zapada pentru masini cu tractiune pe 4 roti. Aici explica comportamentul masinilor 4WD/AWD cu lanturi montate in cele trei variante: pe cele 4 roti, pe rotile din fata, pe rotile din spate. Daca exista interes maine pot traduce.
http://www.4x4akademia.hu/of-06003-holanc.shtml

Acum am observat ca e tradus din engleza. Scap de traducere !
http://www.4x4abc.com/jeep101/chains.html
GLC120
Eu zic in cazuri extreme sa puneti numai pe fata cum scrie in carte. Daca reuseste cineva sa mearga cu lanturi pe fata si SA PIARDA CONTROLUL MASINII (adica sa ii fuga spatele).... cred ca soferul are o problema nu lanturile, nici masina.

Care e ideea? Daca poti merge cu viteza inseamna ca poti merge foarte bine fara lanturi. Lanturi si viteza, sau lanturi pe pneuri de vara sunt idei ciudate, sper sa nu fie nevoie sa le dezbatem....
V l a d
Am avut lanturi pe pneuri de vara la megane si pot spune ca in momentul in care aruncam fundul cu frana de mana, puteam sa ies din derapaj absolut instant datorita lanturilor care ofereau o supertractiune rotilor din fata. Da, miam zgariat jantele desi erau pe 16 si da m-am enervat ca le-am zgariat laugh.gif
Revenind la oile noastre, daca merg lanturi pe fata la subaru nu cred sa fie nevoie si pe spate. Daca garda la sol permite trecerea fara a ramane cu burta pe zapada lanturi fata + tractiunea 4x4 cred sunt ultra suficiente pentru a nu ramane impotmolit nicaieri. Cat despre derapajele la 30km/h ma indoiesc ca sunt asa periculoase, sau ca se pot produce in asa fel incat sa te ia prin surprindere.
pista
CITAT(V l a d @ Feb 16 2009, 01:50 PM) *
Revenind la oile noastre, daca merg lanturi pe fata la subaru nu cred sa fie nevoie si pe spate. Daca garda la sol permite trecerea fara a ramane cu burta pe zapada lanturi fata + tractiunea 4x4 cred sunt ultra suficiente pentru a nu ramane impotmolit nicaieri. Cat despre derapajele la 30km/h ma indoiesc ca sunt asa periculoase, sau ca se pot produce in asa fel incat sa te ia prin surprindere.

Foarte probabil cu lanturi pe rotile din fata si viteza sub 30kmph nu apar probleme. Eu nu vreau sa te indemn ca trebuie sa folosesti lanturi, ci numai faptul ca exista situatii concrete(e adevarat rare) cand fara lanturi pierzi controlul masinii. Asta poate sa se intample si sub 20kmph. Nimeni nu pune la indoiala experienta ta, dar daca nu l-ai intalnit o situatie de agest gen, asta nu inseamna ca nu exista wink.gif . Intreaba pe cei care merg la schi in Alpi pe trasee montane, cum e sa cobori pe un drum acoperit cu gheata, cum franezi si virezi fara lanturi sad.gif.

P.S. Sper ca la urmatoarea intalnire vii si tu smile.gif .
hdi
QUOTE (pista @ Feb 16 2009, 03:38 PM) *
Intreaba pe cei care merg la schi in Alpi pe trasee montane, cum e sa cobori pe un drum acoperit cu gheata, cum franezi si virezi fara lanturi sad.gif .

P.S. Sper ca la urmatoarea intalnire vii si tu smile.gif .


Se face in Alpi?
Daca as stii ca voi fi nevoit vreodata sa pun lanturi, as investi in niste chestii d-alea de care zicea Victor (ca sa nu-mi zgari jantele).
Azi am luat-o cu masina prin pamant sapat proaspat. Si umed. Practic erau niste brazde. Tata a zis ca nu mai ies de acolo. Cand m-a vazut intrat cu totul in camp m-a sfatuit sa dau cu spatele pe aceleasi urme. Eu: ce vorbesti dom'ne? Si am intors frumos facand un arc de cerc cu lungimea pi*d/1.5 (). Dupa ce am iesit zice tata: te scoate asta de oriunde. Eu: Daaaaa!
V l a d
whistling.gif iarna asta am fost la ski in Alpe D'Huez (Alpi) in Franta cu Legy si fara lanturi laugh.gif ce pot sa fac daca a coincis situatia cu cea descrisa de tine laugh.gif . Tot acolo am facut si un curs de pilotaj pe zapada si gheata smile.gif fara lanturi bineinteles. Instructoarea mea a fost o bunica de 60 de ani care vara participa la raliul frantei cu o impreza wrc. Am ramas masca si mi-am scos palaria si m-am si asezat pe ea in fata talentului pe care il avea "o biata batranica". Tot nu prea inteleg cum pierzi o masina la 30km/h rolleyes.gif
As vrea tare mult sa vin si eu la urmatoare intalnire
hdi
QUOTE (V l a d @ Feb 16 2009, 09:57 PM) *
whistling.gif iarna asta am fost la ski in Alpe D'Huez (Alpi) in Franta cu Legy si fara lanturi laugh.gif ce pot sa fac daca a coincis situatia cu cea descrisa de tine laugh.gif . Tot acolo am facut si un curs de pilotaj pe zapada si gheata smile.gif fara lanturi bineinteles. Instructoarea mea a fost o bunica de 60 de ani care vara participa la raliul frantei cu o impreza wrc. Am ramas masca si mi-am scos palaria si m-am si asezat pe ea in fata talentului pe care il avea "o biata batranica". Tot nu prea inteleg cum pierzi o masina la 30km/h rolleyes.gif
As vrea tare mult sa vin si eu la urmatoare intalnire


Daca ai vreme, mi-ar placea sa aud mai multe despre asta. Sper ca nu sunt singurul. Ai si poze?
Pt. schi avem un topic separat iar despre cursul de pilotaj si d-na instructor poti scrie inclusiv aici.
V l a d
cam 3,5 gb de poze rolleyes.gif e fain, o sa povestesc mai multe in celalat topic. Cat despre batranica si afacerea pe care o avea cu fiul ei... ce pot sa zic.... foarte fain. Traseul era superb si le apartinea, aveau inclusiv tunuri de zapada in caz ca ar fi aparut probleme... desi la cata zapada era acolo.... Masinile nu erau fanstastice, dar erau facute special ca sa fie chinuite. Oricum primul lucru pe care l-am invatat e ca nu trabuie sa ai 1000cp si bmw ca sa te distrezi pe zapada. Al doilea lucru a fost ca desi aveam impresia ca sunt foarte tare cu volanul, am aflat cu stupoare ca nu stiu nimic laugh.gif si ca orice fel de condus sportiv contrazice aproape toate regulile pe care le stiam eu despre asta. Dupa am inceput sa ma descurc mai bine, dar tot incurcat eram de faptul ca trebuia sa ignor 90% din ce invatasem in 11 ani de condus si trebuia sa arunc instinctele la gunoi. In final evindent sedinta s-a incheiat si am ramas frustrat ca nu mai am timp, a doua zi plecam, ca as fi facut cursul de 6 ore care zic ei ca iti garanta un pilotaj de exceptie. Am consdus pe masina ei de antrenament, un Citroen BX 4x4 care la prima vedere arata vai de staua lui. Cand in schimb te urcai sa il conduci, treaba se schimba radical si realizai ca daca probabil pe asfalt ai fi ras de masina, pe zapada si gheata trebuia sa lupti ca sa o tii pe traictorie cum trebuie. A fost o experienta oricum absolut genial si clar vreau sa ma inscriu la o scoala de pilotaj pe la noi. Sunt mult mai scumpe, dar eu zic ca merita.
hdi
Uneori ma cam sperie OBD-ul atunci cand intru in curba mai tare si se intampla sa fie drumul putin denivelat. Simt ca spatele nu are stabilitate. Am senzatia ca se misca necontrolat. Ce ar putea sa o faca sa se comporte ceva mai aproape de un hatchback? O bara antiruliu mai zdravana? Nu ma pricep...
PS: suspensia e moale insa parca nu are balans lateral ....astept si impresiile voastre.
mike.omega
Nu are stabilitate in ce sens? Se inclina?
Atat timp cat nu pleaca spatele eu nu mi-as face prea mari griji, pe asfalt uscat. Vezi ca pentru pasagerii din spate e mai nasol, ei simt altfel faptul ca se inclina masina wink.gif
M A R I A N
Bara de rigidizare care se monteaza la motor (upper front strut tower bar) e cea mai simpla si accesibila solutie. Pana sa montez la TS, nu credeam ca poate fi atat de eficienta in curbe. Practic, masina se inclina foarte putin spre deloc.
Mai poti pune rear strut bar in portbagaj dar o sa-ti manance din spatiu.
Mai este si sway bar care se monteaza sub masina, in dreptul suspensiei spate.
pista
CITAT(hdi @ Feb 19 2009, 09:20 PM) *
Uneori ma cam sperie OBD-ul atunci cand intru in curba mai tare si se intampla sa fie drumul putin denivelat. Simt ca spatele nu are stabilitate. Am senzatia ca se misca necontrolat. Ce ar putea sa o faca sa se comporte ceva mai aproape de un hatchback? O bara antiruliu mai zdravana? Nu ma pricep...
PS: suspensia e moale insa parca nu are balans lateral ....astept si impresiile voastre.


Asa simt si eu, probabil suspensia moale e de vina. Miscarea mare pe plan vertical combinata cu o inclinare pronuntata in curbe da o senzatie de nesiguranta. Dar practic ai stabilitate. Eu am incercat inclusiv derapaj controlat pe asfalt in curbe, ca sa stiu unde e limita. Nu stiu ce poti sa faci. Avem un break cu picioare lungi. Modelul premergator avea suspensiile mult mai ferme, un feeling mai placut pe asfalt de calitate buna.
hdi
Ziceam ca simt suspensia moale in plan vertical insa ca nu are ruliu, nu?
Cred ca am citit ceva care explica comportamentul asta care pentru mine este straniu si care probabil pentru un subarist cu experienta este ceva normal.
Zice ca datorita motorului boxer, amplasat simetric, este loc in ambele parti sa se monteze suspensii long-travel capabile sa amortizeze mult mai bine denivelarile terenului fata de un autovehicul clasic unde se monteaza in mod obligatoriu suspensii short-travel datorita faptului ca motorul "traditional" ocupa mai mult spatiu intr-una dintre laterale.
Sursa: http://www.symmetrical-awd.com/allwheeldrive.htm

@Marian,
Crezi ca montand o bara stabilizatoare in compartimentul motor o sa simt spatele mai stabil? Ai idee unde pot gasi asa ceva?
Ce s-ar intampla cu pasagerul de pe locul din spate? Ar deveni mai putin confortabil sau din contra? Nu as vrea sa fac nimic care sa amplifice eventualul rau de masina. Pasagerul din spate este mai pretios decat orice pe lume pt. mine. rolleyes.gif
hdi
Nici franele nu ma impresioneaza. Trebuie sa fiu mai prevazator decat cu 307-le.
Cineva parca spunea ca s-ar potrivi franele de WRX. O fi costisitor transplantul? Stiti ceva?

Apropos de frane, hai sa pun si-o poza.
M A R I A N
QUOTE (hdi @ Feb 22 2009, 06:37 PM) *
@Marian,
Crezi ca montand o bara stabilizatoare in compartimentul motor o sa simt spatele mai stabil? Ai idee unde pot gasi asa ceva?
Ce s-ar intampla cu pasagerul de pe locul din spate? Ar deveni mai putin confortabil sau din contra? Nu as vrea sa fac nimic care sa amplifice eventualul rau de masina. Pasagerul din spate este mai pretios decat orice pe lume pt. mine. rolleyes.gif


Cu aceasta bara de rigidizare pentru compartimentul motor (front strut bar/brace) toata masina va sta altfel in curbe. Nu te gandi ca fata va sta dreapta si spatele se va inclina.
Pasagerii din spate n-au nici o treaba.
Problema care intervine este insa una psihologica. Daca pana la montarea barei pe TS ziceam "Gata, nu mai accelerez in curba asta pentru ca inclinarea laterala a masinii va duce probabil la pierderea aderentei", dupa montarea barei practic nu mai am un feed-back al curbei pentru ca masina nu se mai inclina (sau se inclina aproape imperceptibil). In acest moment in mod sigur tot greul cade pe pneuri care trebuie sa suporte forte de frecare mult mai mari pentru ca viteza cu care iau curba este mult mai mare.
Chiar azi am constatat ca o curba pe care de obicei o luam destul de tare pe la 80 km/h, acum o abordez fara probleme cu 100-110 km/h.

Linkuri...ca de obicei tot americane... confused.gif

http://www.rallitek.com/cuossttobr.html

http://www.subaruparts.com/catalog/?section=904 - prima de sus

http://www.modyourcar.com.au/whiteline-fro...bp-0903on-p5097
hdi
QUOTE (M A R I A N @ Feb 23 2009, 01:18 AM) *


Stiti la ce m-am gandit? Si daca imi fac eu unul d-asta, ce are? E ceva studiat, sau este o bara rigida pur si simplu?
Daca iese bine imi fac firma de tuning....si primesc si asociati! teehee.gif
mike.omega
Normal ca e ceva studiat, imagineaza-ti ca in bara aia se transmite o anumita forta deci trebuie sa reziste la xkN aplicati ori intr-un punct ori uniform, dar mai sigur intr-un punct biggrin.gif
Si daca faci tu una, mai dupa ureche, risti sa o faci prea rigida sau prea moale si nici atunci nu e bine smile.gif
M A R I A N
QUOTE (hdi @ Feb 23 2009, 12:33 PM) *
Stiti la ce m-am gandit? Si daca imi fac eu unul d-asta, ce are? E ceva studiat, sau este o bara rigida pur si simplu?


Poti incerca dar nu sunt sigur ca bara aia e doar o simpla bara de aluminiu.
Poti incerca sa cauti si la noi in tara. Tin minte ca Andrei Suzuki a cumparat una pentru SSS-ul lui de la racing nick.
hdi
Azi, 2 turturele se vrajeau pe un cablu deasupra masinii mele, ca..nd-se la foc automat fix pe ea. mad.gif
Cunoscand binefacerile gainatului de la precedentele masini m-am dus sa spal cu o perie si apa+carpa toata opera pictata mai ales pe plafon.....si cum dadeam eu cu carpa sa dezlipesc abtibildurile am observat ca eleronul nu este fixat foarte ferm scotand si niste pac-pac-uri atunci cand il misti. Cam ca Becali: pac-pac.
Intra pe "to do list"-ul de revizie la 5000km.
La voi e la fel?
mike.omega
Pentru urme de pasari si pomi am gasit pe la hipermarketuri(Metro adica) un flacon de tip spray de la Turtle Wax, negru, ceva de genu Bug Remover. Foarte bun! Mai ales pt urmele de pasari!
hdi
O sa caut si eu. Thx.
Stii ce ma framanta si mai tare? Ce sa folosesc impotriva pisicilor... Ca mie imi vin in minte doar solutii letale.... Am cautat cu Google dar nu am gasit o solutie cu feed-back-uri majoritar pozitive.
M A R I A N
QUOTE (mike.omega @ Feb 25 2009, 06:12 PM) *
Pentru urme de pasari si pomi am gasit pe la hipermarketuri(Metro adica) un flacon de tip spray de la Turtle Wax, negru, ceva de genu Bug Remover. Foarte bun! Mai ales pt urmele de pasari!

E bun, il am si eu.
mike.omega
Pisicile in afara de urme de labe si eventual par, nu lasa nimic smile.gif Daca le sperii atunci s-ar putea sa-si scoata si ghearele rolleyes.gif
hdi
QUOTE (mike.omega @ Feb 25 2009, 11:53 PM) *
Pisicile in afara de urme de labe si eventual par, nu lasa nimic smile.gif Daca le sperii atunci s-ar putea sa-si scoata si ghearele rolleyes.gif


Hai sa-ti povestesc, atunci.
Intr-o zi am gasit capota de la 307 zgariata de numa-numa. Am fost convins ca m-au facut niste copii care se joaca prin parcare pana cand....intr-o zi am vazut urmatoarea scena: o pisica statea pe capota masini mele, lasand urme de labute si par si 2 caini latrau cu spume la ea stand pe labele din spate si cu labele din fata incercand sa ajunga la ea si lasand urme adanci de ghierute. angry.gif
Imi plac foarte mult cainii si pisicile.....dar numai atunci cand au si stapan.
FAR EASTERN
QUOTE (mike.omega @ Feb 26 2009, 12:12 AM) *
Pentru urme de pasari si pomi am gasit pe la hipermarketuri(Metro adica) un flacon de tip spray de la Turtle Wax, negru, ceva de genu Bug Remover. Foarte bun! Mai ales pt urmele de pasari!



"Tar, Bug and... Pasaratz Remover" smile.gif biggrin.gif laugh.gif

l.e. serios vorbind, e foarte eficient, chiar daca nu imediat, pentru ca daca ploconu' sta de mai mult timp, ramane o mica pata acolo, care dispare la o a doua aplicare...
Mircea104901
QUOTE (hdi @ Feb 25 2009, 06:29 PM) *
O sa caut si eu. Thx.
Stii ce ma framanta si mai tare? Ce sa folosesc impotriva pisicilor... Ca mie imi vin in minte doar solutii letale.... Am cautat cu Google dar nu am gasit o solutie cu feed-back-uri majoritar pozitive.


Un pistol cu aer comprimat si un pic de antrenament inainte ninja.gif Si daca ai ratat ... whistling.gif ...

Pt animale, doar o husa de masina poate rezolva problema (din aia cum era pe vremuri la Dacie, de avea toata lumea).
V l a d
laugh.gif si eu am o pisica care ma pandeste sa ajung acasa si se suie direct pe capota unde se culca cat mai aproape de gaura de admisie de la intercooler.. deh afara frig... acolo cald laugh.gif . Noroc ca nu am caini in zona si nu lasa decat urme pe capota, asa ca nu ma deranjeaza.

Da din povestea de mai sus cainii sunt devina, ce aveti cu saraca pisica? laugh.gif
M_A_R_I_U_S
vai ce forum minunat! ...ia sa scriu si eu ceva p-aici whistling.gif ..apropo de pisici rolleyes.gif


deci eu am plimbat o pisica sub capota cam 2 ore jumate ...si asta in conditiile in care in Buc era o temperatura aproape de 40 de grade (vara lu 2006 parca..) ..sub capota nici nu vreau sa stiu cate grade erau ...ideea e ca in momentul in care am ridicat capota si am vazut-o pe amarata aia acolo cu gura cascata si cu limba pe umar si aproape lesinata nu mi-a venit sa cred ohmy.gif ...nu stiu de unde a avut putere sa sara de acolo si sa mearga pana sub primul copac la umbra..
sa nu va mai spun ca socul a fost maxim in primele secunde cand am zarit-o in conditiile in care era exact neagra ...adica fix cum e pisica mea din casa ermm.gif

scuze de offtopic.gif ..n-am putut sa ma abtin



in rest... trai-v-ar subarurili la toti! thumbsup.gif
GLC120
"subarurili" nu trebuie scris cu 2 de i la sfarsit? Cam mult doua ore jumate. Poate s-a urcat la un semafor unsure.gif
De ce ai ridicat capota? Se auzeau zgomote?

Interesant topic pana si pisicile simt ca Subaru sunt mai bune decat "restul lumii"...
Mircea104901
Apropo de asa-zisa "adulatie" a marcii Subaru, "mirosita" de unii admini:

http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Inc...A-din-lume.html

mai sunt si alte marci de masini cu fanii lor. Si chiar mai uniti se pare.
M_A_R_I_U_S
QUOTE (GLC120 @ Feb 26 2009, 10:16 AM) *
Cam mult doua ore jumate. Poate s-a urcat la un semafor unsure.gif
De ce ai ridicat capota? Se auzeau zgomote?

Interesant topic pana si pisicile simt ca Subaru sunt mai bune decat "restul lumii"...

eu nu eram cu subaru desi mi-ar fi placut...


nu cred ca avea cum sa se urce la un semafor... totusi, afara canicula, motorul incins.. ce dracu sa o tenteze sa faca lucrul acela?
ce-i drept pe durate celor 2-3 ore m-am mai oprit o data cateva minute sa iau pe cineva in drum dar nici acolo nu erau prea mari sansele s-o faca. am stat in masina cu motorul pornit pe motiv de A/C On rolleyes.gif

iar ca sa fiu mai explicit peripetia a fost cam asa:
am plecat de acasa (zona Bucur Obor) pana in Berceni sa-mi iau prietena cu care a trebuit sa ajungem pe Valea Cascadelor ...pentru cine nu cunoaste Bucurestiul, as zice ca sunt vreo 20 de km. aglomeratie in oras fiind cam atat estimez c-am facut pe drum, oricum, peste 2 ore cu siguranta...
au fost toate bune si frumoase in prima parte a drumului... in schimb, cand mai aveam putin sa ajung si ma deplasam ca ochii mortului pe Iuliu Maniu din semafor in semafor am auzit ceva trosnituri venind din partea din fata a masinii dar nu prea reuseam sa localizez sau sa identific cauza acestor zgomote ...parca simteam ceva la directie ...totul a fost foarte ciudat deoarece nici macar viteza n-aveam, bagam a 1-a, mergeam 10-15 metri dupa care iar franam... nu prea imi dadeam seama ce poate fi.mai ales in conditiile in care nu era un zgomot fluent ...cand si cand mai auzeam 2-3 pocnituri.
merg mai departe, ajung la destinatie, dau sa parchez lateral cu bordura.. moment in care deja incep sa fac manevrele necesare si sa aud iarasi zgomotele deranjante.
termin parcarea, ma dau jos, ma uit la roata dreapta-fata ce cu o zi inainte fusese de/montata (nu mai retin motivul, am echilibrat-o, am facut pana, nu mai stiu..) si nimic... aia statea bine merci la locul ei.
dau sa plec dar ce-mi zic... ia sa ma uit sub capota sa vad poate-mi sare ceva in ochi... si asta am facut ....dar nu mi-a sarit in ochi, norocul meu ninja.gif

cam asta a fost...

daca vreti va povestesc si cum am gasit un sobolan sub capota whistling.gif ...dar dupa ce am vandut masina aia si d-abia o luasem pe actuala de 3-4 saptamani blush.gif
hdi
QUOTE (M_A_R_I_U_S @ Feb 26 2009, 03:44 PM) *
vai ce forum minunat! ...ia sa scriu si eu ceva p-aici whistling.gif ..apropo de pisici rolleyes.gif

in rest... trai-v-ar subarurili la toti! thumbsup.gif


Salut si welcome. Frumoasa poveste. Noroc ca ai avut parte de o pisica linistita ca altfel iti umplea motorul de ADN.... Sper ca nu te vei opri la povestile cu pisici rolleyes.gif . Ce zici de topicul asta http://masini.ro/forum/content/Subaru/2111...-Lumii-Reloded/ ? Ai ceva de adaugat?

PS: dupa parerea mea si a altor oameni de stiinta, subarurili se scrie subaru_realy. teehee.gif
V_I_C_T_O_R
@hdi: Esti deja la a 3-a... Continua thumbsup.gif
hdi
Astazi am fost la schi la Azuga (ieri am fost la Clabucet teehee.gif ). La plecare, cand sa ies in DN1 era coloana si se statea... verymad.gif . Un motiv suficient de bun sa lungesc putin traseul catre casa. Asa ca in loc sa o iau la stanga si sa ingros randurile celor ce asteptau resemnati am luat-o la dreapta si am plecat catre Ploiesti via Brasov-Cheia... rolleyes.gif
Masinuta ma surprinde placut cu fiecare drum pe care il fac. Motorul este piesa de baza. Are o placere nebuna sa fie turat. O cere pur si simplu. Se incapataneaza sa traga pana dincolo de 4000rpm cu acceasi vigoare. Si nu se multumeste cu atat: peste 4000rpm adauga puterii cu care impinge si trage in acelasi timp (a se citi AWD) si un raget de felina care ataca. Probabil ca suna gretos dar asta aud eu... Traseul ales abunda in curbe insa este atat de pitoresc incat de cele mai multe ori am preferat sa ma bucur de peisaj in loc sa testez limitele masinii. Am avut si portiuni unde a trebuit sa depasesc pentru a ma putea bucura de peisaj si de aer curat... devil.gif Cel mai frumos a fost cu un Santa Fe condus de un tip ambitios si cam imprudent care tinea cu tot dinadinsul sa fie primul...Dupa ce l-am observat de la distanta si mi-am dat seama ca era hotarat sa le demonstreze celor din masina ca dihania are gene de supercar, m-am hotarat sa dezmortesc putin atmosfera si sa asmut fiara pe el. Asa ca l-am luat la fuga...Dupa vreo 5 min am reusit sa depasesc masinile dintre mine si el si m-am apropiat provocator rolleyes.gif Asa ceva nu era de acceptat. A inceput sa taie curbele si mai dihai ca inainte. Eu stateam lipit de el fara nici cea mai mica intentie de a-l depasi. Doar stateam lipit de el.. rolleyes.gif S-a zbatut omul vreo 5-7 km sa se distanteze insa zadarnic. Subby avea chef de joaca si nu ceda o palma de sosea...Dupa cei 5-7 km de incercari disperate, dihania a fost imblanzita si a cedat in fata felinei...Omu' a incetinit, a renuntat sa se mai straduiasca si s-a inclinat in fata evidentei: stabilitatea in viraje este invers proportionala cu inaltimea centrului de greutate (de cele mai multe ori si cu inaltimea vehiculului....).
Felina nu avea nicio intentie sa vaneze astazi... teehee.gif Voia doar sa se joace asa incat in momentul in care dihania nu a mai vrut sa lupte nu a mai fost nicio distractie. Pe prima portiune in aliniament am incetinit si l-am lasat sa se duca continuand sa ma ocup cu contemplatul peisajelor. Trebuie specificat ca toata joaca s-a petrecut exclusiv in treapta a 3-a. Fantastic!
Inchei rugand respectuos pe cei cu ambitii neimplinite de moralisti sa se abtina de la lectii de circulatie, etica, constiinta si in general de la orice fel de lectii, precizand cat se poate de clar ca nu dau 2 bani pe parerea lor.
Cheers!
hdi
Uite ce a facut fetita mea pentru tati al ei. Ce-o fi oare?
Recunosc ca am ajutat putin si eu.... whistling.gif
andrei5130
...sa intelegem ca tati al ei a avut grija sa ii sadeasca microbul, sau nu a putut sa se abtina sa se bage in joaca copilului?... Zilele trecute am zacut 30 de minute in fata unei cuti imense de LEGO Tehnic intre bandu-ma daca sa il iau sau nu, nu l-am luat ...

Ca tot veni vorba de aventuri pe aventuri pe drumurile patriei, sambata trecuta ma intorceam de la Buzau din vizita de la socrii,undeva inainte de Urziceni, am avut si eu parte de un mic duel al orgoliilor, tin sa spun inca de la inceput ca am plecat din Buzau cu gandul de a scoate un consum demn dee invidiat chiar si de catre sotia mea (specialista in consumuri minune), dupa ce am mers o buna bucata de drum cu viteze mai mult de cat regulamentare am reusit sa scot un consum mediu de 4, moment in care ma trezesc ca in spatele meu in timp de depaseam o dacie a aparut un A4s care dadea disperat din ochi la mine, am rezistate tentatiei si dupa ce am depasit pionierul masinilor de pe la noi ii fac loc sa se duca intracolo unde vroia el si nu unde as fi vrut eu sa se duca (mama lui ar fi avut de suferit) gandindu-ma in continuare la consumul minunat pe care am sa-l am la sfarsitul calatoriei, absorbit de peisaj dupa cate va localitati se repeta faza cu acelasi individ si minunatul lui A4s care dadea si mai nervos din ochi la mine, o fi avut o urgenta fiziologica si a trbuit sa opreasca, numai ca de data asta il las asa treaca si ma lipesc de el moment in care vrea sa imi arate ce poate bijuteria lui de masina si o calca eu dupa el si el o calca si mai tare, eu dupa el ca un scai, nervozat individul pune frana in prima localitate si merge regulamentar sa vada ce breck se tine dupa S-ul lui bine inteles ca nu l-am depasit, la iesire iar o calca si eu dupa el, masin trage ca nebuna sinici nu stiu cand am ajuns la 1,8,0, individul era deja isteric inainte de prima localitate se opreste, eu imi vad de drum in localitate cand am vrut sa retrogradez din 5 in 4 am sesizat ca masina a fost in permanenta in 4 si nu a strambat din nas tipand dupa a 5-a eu am fost convins ca eram intr-a 5-a la cat de incet se auzea motorul, inca 2 descoperiri dintrastea si cred ca ma mut in masina cu totu wink.gif ...


G e o r g e
voi ce alte masini puternice ati mai condus ? sunt doar curios , nu vreau flame !
gont
QUOTE (G e o r g e @ Mar 3 2009, 04:14 PM) *
voi ce alte masini puternice ati mai condus ? sunt doar curios , nu vreau flame !


Subaru Impreza STI se pune? woot.gif A fost un DT mai lung biggrin.gif
De atunci nu mai sunt viteaz cand merg cu Legy-ul meu. geek.gif
G e o r g e
QUOTE (gont @ Mar 3 2009, 06:36 PM) *
QUOTE (G e o r g e @ Mar 3 2009, 04:14 PM) *
voi ce alte masini puternice ati mai condus ? sunt doar curios , nu vreau flame !


Subaru Impreza STI se pune? woot.gif A fost un DT mai lung biggrin.gif
De atunci nu mai sunt viteaz cand merg cu Legy-ul meu. geek.gif

se pune smile.gif
GLC120
George, ce inseamna condus? Daca te-ai dat juma de ora sau 50-100-200 km cu masina unchiului Willi se cheama condus?

Oricum vei fi dezamagit dar macar sa clarificam intrebarea. Vedem apoi cine se incumeta sa raspunda.

Andrei in carte zice ca 1,6,9 sunt cordonatele extreme in treapta 4. Oricum banuiesc ca este si ceva zgomot de la vant acolo + adrenalina, s-ar putea intr-adevar sa nu se simta ca merge motorul.
hdi
QUOTE (GLC120 @ Mar 3 2009, 04:56 PM) *
Oricum banuiesc ca este si ceva zgomot de la vant acolo + adrenalina, s-ar putea intr-adevar sa nu se simta ca merge motorul.


Motorul este mai zgomotos la relanti decat in mers. Asa e asta!
NB: ce se aude dinspre motor la peste 4000rpm nu se poate numi zgomot thumbsup.gif
Mircea104901
Eu am avut mai demult o Calibra. Am tinut-o vreo 120.000 km.
Dup-aia am avut Diesel. Si nu o sa mai imi cumpar, decat, POATE, vreun bi-turbo. Am condus un 535d si mi-a placut.
Mircea104901
Varful auto pe care l-am condus a fost un 745i model 2003(cred, nu mai tin minte, a trecut ceva vreme de atunci). O masina de vis. smile.gif
iulian_1976
QUOTE (hdi @ Mar 1 2009, 07:23 PM) *
: Cel mai frumos a fost cu un Santa Fe condus de un tip ambitios si cam imprudent care tinea cu tot dinadinsul sa fie primul...Dupa ce l-am observat de la distanta si mi-am dat seama ca era hotarat sa le demonstreze celor din masina ca dihania are gene de supercar, m-am hotarat sa dezmortesc putin atmosfera si sa asmut fiara pe el. Asa ca l-am luat la fuga...Dupa vreo 5 min am reusit sa depasesc masinile dintre mine si el si m-am apropiat provocator rolleyes.gif Asa ceva nu era de acceptat. A inceput sa taie curbele si mai dihai ca inainte. Eu stateam lipit de el fara nici cea mai mica intentie de a-l depasi. Doar stateam lipit de el.. rolleyes.gif S-a zbatut omul vreo 5-7 km sa se distanteze insa zadarnic. Subby avea chef de joaca si nu ceda o palma de sosea...Dupa cei 5-7 km de incercari disperate, dihania a fost imblanzita si a cedat in fata felinei...Omu' a incetinit, a renuntat sa se mai straduiasca si s-a inclinat in fata evidentei: stabilitatea in viraje este invers proportionala cu inaltimea centrului de greutate (de cele mai multe ori si cu inaltimea vehiculului....).
Felina nu avea nicio intentie sa vaneze astazi... teehee.gif Voia doar sa se joace asa incat in momentul in care dihania nu a mai vrut sa lupte nu a mai fost nicio distractie. Pe prima portiune in aliniament am incetinit si l-am lasat sa se duca continuand sa ma ocup cu contemplatul peisajelor. Trebuie specificat ca toata joaca s-a petrecut exclusiv in treapta a 3-a. Fantastic!
Inchei rugand respectuos pe cei cu ambitii neimplinite de moralisti sa se abtina de la lectii de circulatie, etica, constiinta si in general de la orice fel de lectii, precizand cat se poate de clar ca nu dau 2 bani pe parerea lor.
Cheers!


.... poate intalnesti un ,,ambitios,, cu un Audi Allroad Quattro sau macar cu un A4 Quattro rolleyes.gif
Interesante ar fi atunci senzatiile thumbsup.gif
T u d o r
Nu e nevoie de quattro pentru asta daca soseaua e uscata. Probabil avea binecunoscutul tdi de 131 cai, 1.9. Cu un spor de 10 cai si cu tractiunea integrala (sa nu mai pun la socoteala eventuala diferenta dintre soferi) poti usor sa te tii dupa altul. Discutia e daca reusesti sa te duci peste el fiind primul. Pentru ca nu toti sunt lipoti, pentru ca daca esti primul ti-e frica si de un posibil radar mobil care sa te astepte dupa colt... chestii de-astea. smile.gif
Logic e ca A4 e mai stabil decat Obk. Chestia e ca pe serpentine probabil te pierdea daca stia cat de cat sa se foloseasca de masina. Dar de la Buzau la Bucuresti... drum drept de campie...caii conteaza cel mai mult. (si o succesiune avantajoasa a masinilor pe sosea, desigur)
hdi
QUOTE (iulian_1976 @ Mar 5 2009, 04:01 AM) *
.... poate intalnesti un ,,ambitios,, cu un Audi Allroad Quattro sau macar cu un A4 Quattro rolleyes.gif
Interesante ar fi atunci senzatiile thumbsup.gif


Ma tu vrei sa ma provoci... De ce Audi? Mai bine un M3 sau chiar un Porsche, de ce nu?
Na, ca nu ti-am raspuns! confused.gif
hdi
Urmatorul citat rupt intentionat din context a facut deliciul multor aplaudaci care reverbereaza la orice litera scrisa de ......zi sa-i zic. Se intampla in sectiunea celor care gusta discutiile contondente. teehee.gif

QUOTE (f1anatic @ Feb 24 2009, 12:52 AM) *
QUOTE (hdi @ Feb 22 2009, 04:37 PM) *
@Marian,
Crezi ca montand o bara stabilizatoare in compartimentul motor o sa simt spatele mai stabil? Ai idee unde pot gasi asa ceva?
Ce s-ar intampla cu pasagerul de pe locul din spate? Ar deveni mai putin confortabil sau din contra? Nu as vrea sa fac nimic care sa amplifice eventualul rau de masina. Pasagerul din spate este mai pretios decat orice pe lume pt. mine. rolleyes.gif

http://masini.ro/forum/content-page/20756/...-ghid/page/160/
Mesajul 166

Ah. thumbsup.gif Fara cuvinte.


Bineinteles ca nu dau replici celor care dovedesc in mod constant ca nu le merita, asa ca pana acum nu a fost cazul insa vad ca persoane pe care le stimez sunt atacate din cauza spuselor mele. Replica mea se adreseaza lor: nu e cazul sa va scuzati, cine citeste si posturile anterioare stie ca nu este cazul. Cu putina reacredinta, patima si lipsa de fair-play il poti transforma intr-un caraghios chiar si pe Cioran.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.