Examenul de Bacalaureat 2011, De ce avem rezultate slabe? |
This topic is about Examenul de Bacalaureat 2011, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Examenul de Bacalaureat 2011, De ce avem rezultate slabe? |
Jul 4 2011, 06:25 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Momentan fara comentarii... This post has been edited by mike.omega: Jul 4 2011, 06:25 AM -------------------- |
|
|
Jul 7 2011, 05:41 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
JK, trebuie sa ne hotarim la ce ne foloseste liceul, daca e sa-l consideram o platforma de cultura generala, sau o forma de specializare. eu zic ca liceul e suficient sa ne invete matematica atit cit sa stim sa interpretam un grafic, fizica atit cit sa stim de la ce s-a stricat masina, geografie cit sa nu ne ratacim daca n-avem gps, si asa mai departe. (ok, poate un pic mai mult, dar asta e ideea.) unii elevi pot considera liceul ca o rampa de lansare pentru dezvoltari viitoare, caz in care un profesor ar trebui sa stie sa raspunda la intrebari mai delicate. in opinia mea nu e neaparat ca fiecare profesor de liceu sa toarne in toti stiinta cu lingura, ci doar sa ii identifice pe cei care prezinta interes. nu cred ca e treaba profesorului sa-i faca pe elevi sa le placa materia: asta e un lucru greu si riscant, si in definitiv un om care are preferinte, pin la urma si le descopera singuri. io de exemplu am descoperit singur ca-mi plac si femeile si berea.
pe vremuri examenul de bac era numit "de maturitate", si era considerat un examen serios. maturitatea nu inseamna specializare; specializarea e data de meserie, sau de facultate. odata ce vrei sa te specializezi, incepi sa vrei sa lucrezi cu chestii sofisticate, de exemplu cu modele matematice, ca asa venise vorba de transformata fourier. dar tot experienta e aia care te invata ca la forme de unda patratzoase transformata fourier e cu pluta. si trebuie multa experienta, multa siguranta de sine, ca sa poti sa spui "ba, fourier asta sucks de la un anumit punct incolo". la fel, meseria, experienta, te invata ca la schimbari bruste de viteza, sau de directie, uleiul nu mai e distribuit uniform in motor, si incep sa apara probleme. asta nu e musai o chestie care-ti trece prin cap din ziua in care ai pus masina pe strada, dar de care un mecanic isi poate da seama, dupa ce-o pateste, si daca n-are studii aprofundate. ceea ce spun eu e ca de multe ori experienta devine mai importanta decit teoria, si ca e mai practic sa inveti intii din experienta, decit din teorie. citeam acum vreo luna o pledoarie a unui tip din silicon valley, care remarca foarte simplu ca tendinta printre antreprenorii de pe-acolo e sa intre la o facultate buna, si pe urma sa renunte la ea dupa vreo doi ani. asta arata clar ca pot, ca sint capabili, dar ca dupa aia e o pierdere de vreme sa stea pina la capat - isi irosesc exact perioada cea mai productiva a vietii. si pentru ca stiu o multime de oameni care au avut succes in felul asta, inclin sa-i dau dreptate. in fine. cind am vazut subiectele alea de care se plinge toata lumea, asta mi-am zis si eu - oare ce or fi vrut sa demonstreze cu ele. acuma evident ca nu ma mai pricep, dar la 18 ani nu cred c-as fi avut probleme sa le fac - si asta-nseamna ca nu sint imposibile, ca io nu eram super-tare la matematica. mi s-au parut niste subiecte foarte exotice, ne-necesar de exotice. in america, desi cunostintele puse la dispozitie de un liceu sint cam la fel, examenele arata cu totul altfel - se pune mai mult accent pe aspectul practic, si nu trebuie sa rezolvi tot ca sa poti sa treci. nici n-ai avea timp. deci una sint cunostintele puse la dispozitie, alta sint alea care se considera necesare. -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 02:26 PM |