Marii constructori de masini si accidentele |
This topic is about Marii constructori de masini si accidentele, the author, bodescu29824, wrote about: Mi se pare ca legea este cam proasta nu inteleg de ce nu ai voie sa bei cafea si sa conduci in acelasi timp. OK inteleg ca la masinile mai vechi nu ai ... To read more just scroll down
Marii constructori de masini si accidentele |
Jul 26 2004, 08:12 PM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 34 Joined: 25-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.817 |
OK inteleg ca la masinile mai vechi nu ai unde sa iti pui cana dar la cele mai noi ai unde sa iti pui o cana, asa este civilizat. Deci industria iti baga in masina un mijloc care te duce la amenda, sa inteleg ca o sa existe masini care o sa aiba detector de radar inclus? Chiar daca si folosirea sau detinerea de detectoare radar este interzisa. Mie asa mi se pare logic, iti iei un Ferrari cu detector, si cand treci pe langa politie chinui masina mergand cu 50 :evil: -------------------- bodescu jr.
deb@ssa.ro |
|
|
Jul 26 2004, 08:28 PM
Post
#2
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
si in rest mergi cu 250 prin oras si chiar 300 cand prinzi vreo 50 de metri liberi, nu ?
ai ferrari si nu poti sa mergi cu mai mult de 50 ? :roll: -------------------- |
|
|
Jul 27 2004, 12:34 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
Ideal ar fi sa nu bei cafea, mananci sandwich-ul, etc. cand conduci din respect pt. viata si integritatea ta corporala si a celorlalti din jur, mai ales cand conduci intr-un oras ca Bucurestii, mai ales cu masini cu transmisie manuala. Ca o exceptie e OK, toti o facem, dar ca un obicei si sa fie si permis prin lege nu e o idee buna. Si asa este un adevarat carnagiu pe soselele si drumurile Romaniei, si asa respectul legii este vorba in vant.
In USA au fost facute niste studii care au aratat ca masinile cu transmisie manuala au o rata mai mica de accidente pt. ca in cele automate toata lumea se tine de alte chestii cand conduce pt ca au o mana libera tot timpul. Si asta in conditiiile in care cele mai multe locuri aici au un trafic extrem de ordonat si de fluent, nimic de genul Bucurestilor. |
|
|
Jul 27 2004, 07:22 AM
Post
#4
|
|
novice Group: Membri Posts: 34 Joined: 25-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.817 |
QUOTE(G e o r g e) si in rest mergi cu 250 prin oras si chiar 300 cand prinzi vreo 50 de metri liberi, nu ?
ai ferrari si nu poti sa mergi cu mai mult de 50 ? :roll: Nu, am dorit doar sa fac o paralela intre cele doua instrumente care ti le baga un constructor de masini si legea ii permite. Sunt sigur ca studiul facut in SUA se poate aplica si in Romania dar aici nimeni nu vrea sa impuna nimic pozitiv. -------------------- bodescu jr.
deb@ssa.ro |
|
|
Jul 27 2004, 07:41 AM
Post
#5
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
nu te pune nimeni sa-ti iei detector de radar ! nu te pune nimeni sa folosesti suportul de pahare. nu-ti vei lua amenda pt ca bei cafeaua la un semafor. (cand acesta este pe culoarea rosie) toate acestea sunt puse LA DISPOZITIA clientului. adica dc simti ca ai nevoie sa ai si de unde lua , intelegi? este o evolutie normala a conceptului de piata libera ! -------------------- |
|
|
Jul 27 2004, 08:48 AM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
Conditiile din US nu se aseamana nici intr-un fel cu cele de aici. In primul rand, abia 4% din masinile noi sunt vandute cu transmisii manuale. Conditiile de trafic sunt altele etc. Plus exista legislatie care-ti permite folosirea detectoarelor de radar, asa ca exista tentatia sa faci si altceva pe langa condus. Numarul de cupholdere plus LCD-urile montate peste tot inclusiv in parasolar (ce sa mai vorbim de tempomat) sunt evidente clare ca masina nu mai este doar un simplu mijloc de a ajunge de la A la B, ci un loc unde te distrezi, bei (suc), mananci, ai tot felul de activitati pe langa cea principala. Personal nu cred ca e o chestie prea buna. Sunt destui cei care au facut accident pe autostrada pentru ca faceau orice altceva numai nu erau atenti la mersul masinii.
|
|
|
Jul 27 2004, 08:49 AM
Post
#7
|
|
novice Group: Membri Posts: 34 Joined: 25-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.817 |
QUOTE(G e o r g e) pai atunci la ce ne mai trebuie masini cu peste 90 cp. ca doar in oras esti restrictionat la 50 si in afara la 90 / 120. chiar si 90 cp sunt multi.
nu te pune nimeni sa-ti iei detector de radar ! nu te pune nimeni sa folosesti suportul de pahare. nu-ti vei lua amenda pt ca bei cafeaua la un semafor. (cand acesta este pe culoarea rosie) toate acestea sunt puse LA DISPOZITIA clientului. adica dc simti ca ai nevoie sa ai si de unde lua , intelegi? este o evolutie normala a conceptului de piata libera! In Germania de exemplu nu exista limitare de viteza pe autostrada. :bounce: Categoric piata libera este spectaculoasa. La cantina de sindicat pe vremea lu Ceasca existau 2 feluri de mancare, ca sa ai de unde alege. Nu conta ca era proasta, conta ca ai de unde alege.:idea: Poate a mai vazut si cineva filmul "Fight Club". Eu nu dau vina pe industrie doar sublinez ceva ce exista. Mie mi se pare ca se stie ce si cum duce la accident dar nu se face nimic. In America am inteles ca in anii '50 constructorii de masini stiau ca accidentele fatale intervin in urma unor deficiente de constructie totusi sau luat niste masuri doar in anii '70 cati oameni au murit in acel timp. -------------------- bodescu jr.
deb@ssa.ro |
|
|
Jul 27 2004, 10:40 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
Se presupune ca orice om este dotat cu inteligenta si are capacitatea de a alege. Daca nu ai aceasta capacitate, esti un caz clinic si in nici-un caz nu ai voie sa conduci o masina.
Orice mare producator iti ofera elemente de siguranta fie standard, fie optionale. Daca tu vrei tabiterie din piele in loc de airbag cortina ca optional, e alegerea ta. Ce ar trebui sa faca producatorii, sa limiteze electronic pentru fiecare tara, viteza oricarei masini vandute, la limita maxima adimisa?!? Daca esti intr-o depasire si nu ai calculat corect distanta sau a aparut o alta masina de pe o strada laterala daca nu ai un plus de resurse la masina ta? In acel caz, poti doar sa accelerezi la maxim si sa treci pe banda ta. Daca tie ti se pare ca suportul de pahare prezent in masina, te face sa bei ceva in timp ce conduci, te inseli amarnic! Daca eu plecde acasa cu un pahar de cafea in mana, ajung in masina si trebuie sa plec, avand suportul de pahare, pun linistita acolo paharul si conduc concentrta la trafic. daca nu-l aveam trebuia sa tin cu o mana paharul. Cauzele accidentelor sunt extrem de putine ori din vina masinii. Iar producatorul, nu poate face nimic in privinta soferului. Imi pare rau daca tu esti incapabiol sa faci o alegere si ai o problema ca exista posibilitatea alegerii. |
|
|
Jul 27 2004, 10:47 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Madalina are dreptate....accidentele sunt facute de soferi, nu de masini. Plus ca eu nu m-as simti in siguranta intr-o masina conceputa pentru viteza maxima de 130.... sa merg pe autostrada la limita. Asta imi ofera aceeasi senzatie de siguranta pe care o ofera o dacie le 140, sau un renault clio sa spunem la 180... cam stresant, nu? Probabil din motive economice, toti marii producatori ar incepe sa subdimensioneze piesele de siguranta, avand in vedere ca masina nu va depasi 130.... elementele de suspensie, de directie.... ar face masini mai usoare, mai ieftine, mai economice insa mai nesigure. Eu unul as prefera una "clasica", la care limita de viteza sa o aleg eu, nu masina.
|
|
|
Jul 27 2004, 02:51 PM
Post
#10
|
|
novice Group: Membri Posts: 34 Joined: 25-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.817 |
Viteza categoric o alege fiecare.
Am inteles ca la camione exista limitator de viteza unedeva pe la 100 km/h. Categoric masinile prezinta multe elemente de siguranta care asigura protectie, dar sa nu ne amagim masinile sunt mult mai periculoase decat dorim sa credem. Apropos de ce alegem, studiile au aratat ca masinile rosii sunt periculoase, deci aveti grija la ce alegeti. -------------------- bodescu jr.
deb@ssa.ro |
|
|
Jul 27 2004, 03:10 PM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
Oricat de multe elemente de siguranta poate avea o masina, exista limite peste care acestea nu mai pot face fata. ABS si ESP nu pot inving legile fizicii. Aceste elemente de siguranta pasiva si activa iti maresc sansele de supravietuire in caz de accident, nu iti garanteaza ca vei pleca pe picioare dintr-o coliziune frontala cu viteze combinate de 100+ kmh. Daca iei un stalp de beton la 90 de kmh poti avea 100 de airbaguri ca tot iti canta popa. Asa ca siguranta deplasarii provine si de la masina dar in primul rand de la sofer.
|
|
|
Jul 27 2004, 06:14 PM
Post
#12
|
|
novice Group: Membri Posts: 34 Joined: 25-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.817 |
Din pacate in Romania modul de a primi permis nu este prea bun.
Chiar daca am permis de la 18 ani sunt impotriva ca sa se poata lua permisul la o varsta asa de frageda. Masina este foarte ispitoare pentru cei tineri, de aceea cred ca anumite accesorii sunt doar daunatoare. Exemplu Un tanar de 19 ani il vede pe tatal sau si pe alti soferi care beau cafea in timp ce conduc, ca se vorbeste la telefon, ca se mai citeste putin si din ziar. Deci tanarul incearca si el sa faca ca si tatal sau nu vede ca intre ei sunt mii si mii de kilomentrii, deci pustiul face accident facand ce fac si altii dar nu el a ales masina. Accesoriile acelea categoric nu l-au obligat sa faca, dar l-au ajutat. -------------------- bodescu jr.
deb@ssa.ro |
|
|
Jul 27 2004, 06:21 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
Omule, exista inteligenmta proprie. Daca asta l-a dus pe el capul sa faca, plateste! Acele accesorii sunt acolo pentru a ajuta, asa cum ti-am demonstrat. Initial a fost situatia in care un sofer bea ceva la volan, stationat, si nu avea ce face cu paharul in timp ce mergea. Apoi a aparut suportul de pahar.
Hai sa nu mai punem nici vitezometru ca asa vede copilu' ce viteza are si vrea sa mearga si el cu viteza celor din formula 1! Asa daca nu stie, nu va mai incerca sa depaseasca vreun record personal! Fi serios si gandeste putin inainte de a posta! In SUA iau permisul de la 16 ani, daca ti se pare ca in Romania se ia prea devreme! |
|
|
Jul 27 2004, 06:29 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Madalina are dreptate... plus ca incepator si neexperimentat tot esti, indiferent de varsta la care ei carnetul. Important e sa fii cu capul pe umeri, sa fii constient ca ai de invatat si atunci treci fara probleme peste perioada asta....
|
|
|
Jul 27 2004, 07:34 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
Aici masina este o necesitate. Daca nu poti conduce ca pustan esti practic legat de casa si scoala. Nu te poti duce nicaieri daca nu te ia cineva cu masina, pt. ca in cea mai mare parte (exceptand marile orase) nu exista transport in comun viabil. Realmente aici nu exista socializare ( si stim cu totii ce importanta este aceasta la varsta respectiva) fara autovehicul. Multi parinti lucreaza toata ziua si nu sunt disponibili pt. a-si transporta pustiul/pustoaica.
Chiar daca iau carnet la 16 ani multe state au restrictii pentru adolescenti: nu pot conduce intre 10 seara si 5 dimineata, decat ca sa mearga intre casa si McDonalds/BurgerKing, etc. unde multi liceeni lucreaza ca sa isi poata permite o masina (asigurarea pt. un adolescent este imensa), carnetul li se supenda mult mai usor pt. cea mai mica abatere. |
|
|
Jul 27 2004, 09:46 PM
Post
#16
|
|
novice Group: Membri Posts: 34 Joined: 25-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.817 |
QUOTE(madalina) In SUA iau permisul de la 16 ani, daca ti se pare ca in Romania se ia prea devreme!
Ei au alta procedura de a da permise. De altfel procedura din Romania pe care eu o critic se va schimba si va copia modelul din EU. Adica profesorul va sta cu tine si nu iti va da permis decat daca nu prezinti pericol. -------------------- bodescu jr.
deb@ssa.ro |
|
|
Jul 28 2004, 12:44 AM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
procedura e cam aceeasi (cel putin la cele 3 state in care eu am locuit), dau un test grila, un examen sumar al vederii si daca le trec primesc learner permit cu care pot exersa condusul cu un adult detinator de driver license in masina. cand se simt gata dau o proba de condus in oras cam ca la noi si daca o trec li se da temporary driver license pana implinesc 18 ani cand li se da driver license permanent, daca nu au facut vreo boroboatza intre timp.
|
|
|
Jul 28 2004, 10:38 AM
Post
#18
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Are cineva o statistica referitoare la numarul de accidente in America, UE si Romania? Sunt curios daca chiar suntem cei mai tampiti si daca problema vine de la sistem....
|
|
|
Jul 28 2004, 01:59 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
|
|
|
Jul 28 2004, 03:50 PM
Post
#20
|
|
novice Group: Membri Posts: 34 Joined: 25-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.817 |
Eu stiu ca in germania primesti un instructor care te invata sa conduci iti urmareste progresul.
Examneul il dai cu el, nu cu un politist care te vede pentru prima oara in viata si are o moaca de te sperie. -------------------- bodescu jr.
deb@ssa.ro |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 01:48 PM |