IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Marii constructori de masini si accidentele

This topic is about Marii constructori de masini si accidentele, the author, madalina, wrote about: Nu te supara, dar iar faci comparatii fara a cunoaste realitatea din Romania. In comparatie cu ce descrii tu, autostrazile din Romania, cele prezente ... To read more just scroll down

4 Pages V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Marii constructori de masini si accidentele
madalina
post Aug 1 2004, 07:11 PM
Post #41


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



Nu te supara, dar iar faci comparatii fara a cunoaste realitatea din Romania.

In comparatie cu ce descrii tu, autostrazile din Romania, cele prezente si viitoare, pot fi numite "drumuri comunale".

Inainte sa spui ca suntem mult prea prosti pentru a invata cateva reguli simple, gandeste-te ca mult mai bine pentru romani sa existe drumuri de doua benzi, cu spatiu intre sensuri si care evita localitatile.

Atat timp cat tie nu-ti da nimeni sfaturi legate de stilul de condus din State, poti si tu sa te abtii.

Evident mi-as dori sa existe pe drumurile din Romania numai masini ultimul tip, sosele cu 6 benzi, fara carute si animale, gropile sa fie accidente reparate imediate, dar pana acolo este o distanta de zeci de ani. Pana atunci ma bucur ca macar incep sa se miste lucrurile in acest sens, desi se fac greseli mari economice si politice in acest domeniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 1 2004, 10:14 PM
Post #42


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



%No seek complete%


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 1 2004, 10:22 PM
Post #43


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



vad ca lucrurile s-au incins. eu deschid un topic nou plecand de aici:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=16919#16919

f1natic, eu iti inteleg indignarea ( ca si eu am simtit-o la vremea vietii anterioare in Ro) dar cred ca si tu esti foarte paternalistic si peiorativ in mesajele tale catre prietenii de forum din tzara. nici unul dintre noi nu detine adevarul.

cred ca trebuie sa arati acelasi respect interlocutorului tau ca si cel care ti l-ai arata tie insuti, chiar daca in sinea ta crezi ca interlocutorul nu merita. eu de o vreme am aplicat asta si, aici, lucreaza: am de a face zilnic cu zeci de oameni de la cel mai civilizat pana la cel mai bovin autohton. e adevarat ca in romania nu cred ca ar merge, dar eu m-am straduit cat am putut si acolo. imi venea sa iau cate un diazepam/xanax la fiecare 10 min, dar am rezistat 2 saptamani ( nu am luat nimic vorba vine, ma-ntelegi).

dar daca ne purtam asa ca ei ( si nu ma refer la participantii la forum care, spre lauda moderatorilor, este civilizat) nu facem decat sa contribuim la balacareala generala din tzara. e drept ca daca traiesti in mocirla esti stropit si tu, dar macar ai inima curata, si daca exista D-zeu vede si iti baga o bila alba la catastif.

Eu nu cred ca D-zeu exista, dar cred ca spiritul legendei lui Iisus este cel de ales, iarta si lasa de la tine.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 1 2004, 11:30 PM
Post #44


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(f1anatic)
Parca'n 1998 a fost mare tambalau aici cu cauciucurile Firestone montate pe sute de mii de Ford Explorer (si varianta Mercury )vindute intre nu stiu ce ani. .


asta e o tampenie americana. studii ulterioare au aratat ca, cauciucurile alea aveau o rata de explozie cu putin mai mare decat a altor marci ceva de genul o explozie la 10mil de mile rulate. au gasit niste avocati flamanzi si au bagat mortul in casa.

ca si baba care s-a oparit cu cafea si castigat procesul cu McDonalds ca nu i-a spus nimeni ca e fierbinte.

face parte din mentalitatea americana ca cineva e de vina cand nu deschid ei ochii. de aia si toate anunturile de genul nu baga cuiul x in priza, nu spray insecticidul in ochi, nu lasa copilul sa bage capul in punga de la ambalajul y. dah..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 1 2004, 11:51 PM
Post #45


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



si nu cred ca e o idee f rea cu 16 ani daca pustiul e cu capul pe umeri, de ce sa nu conduca. cred ca trebuie lasat la latitudinea parintilor. marea majoritate nu fac accidente. pt. cateva poame nu poti pedepsi pe toti. masina e aici o NECESITATE.

de acord cu batranii. trebuie verificati medical, dar de multe ori nu au cu ce se duce sa-si faca si ei cumparaturi. nici tu nu ai vrea sa sfarsesti in Nursing Home, si daca vor sa stea acasa si sa se ingrijeasca singuri le trebuie masina. ar trebui si americanii sa se gandeasca la comunitati in care sa poti trai si fara masina.

Eu stiu pe propria piele: ii vad in office: abia respira, au angina pectorala, lesina din cand in cand, pot sa faca un atac de cord in orice minut, tremura, abia merg si se urca in Buick si conduc acasa. Cand sunt chiar nasoi chem politia si le salta carnetele, dar pe urma ma afurisesc rudele ca trebuie sa ii care ei la vizitele medicale si sa se duca la walmart sa le faca piatza.

de aceea trebuie sa conducem si noi cu atentie si preventiv. eu unul stau la distanta de buick-uri si in general de vapoarele americane din anii '80 ca stiu cine e la volan de regula.

am avut un mosulica care conducea fara carnet si cand l-am intrebat a zis ca oricum nu o sa il tina la mititica. i-am luat cheile de la masina si l-am chemat pe fi-su' sa-l ia acasa.

cred ca ma suspenda de pe forum cu off-off-off topicul asta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 2 2004, 12:37 AM
Post #46


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Iulian26584)
si nu cred ca e o idee f rea cu 16 ani daca pustiul e cu capul pe umeri, de ce sa nu conduca. masina e aici o NECESITATE.

Am dubiile mele daca 16 ani este o virsta potrivita. Ma rog...instructia poate sa inceapa la virsta respectiva iar copilul sa conduca sub supravegherea unui adult grad inaintat (>21 ani). Nu stiu...eu nu am avut masina cind mergeam la liceu :-) poate nici la 16 ani nu e chiar asa necesitate. Vine si te ia cu autobuzul de scoala de acasa. Dar ma rog...

de acord cu batranii. trebuie verificati medical, [...] Nursing Home,[...]americanii sa se gandeasca la comunitati in care sa poti trai si fara masina.

Just. Prea putzine comunitatzi cu Nursing Home linga un Jewel, Dominiks, Walmart etc.

[...] ca stiu cine e la volan de regula.

Ha ha ha...si eu ma feresc de vapoare din anii 80's. Tot de-aia.


Uite, cred ca o problema pe care nu am dezbatut-o este treaba cu Crash Safety Ratings pentru ca titlul original implica accidente. Voi ce parere avetzi...testele care trebuie luate in consideratzie sa fie cele facute de producator sau cele facute de guvern ? Cine face la noi testele gov. ? NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration?) de multe ori da 3-4 stele la masinile care producatorul le considera de 5.

Si o alta treaba pe care Americanii ar putea sa o invetze de la Romani: revizia auto. Aici nu exista acest concept. Potzi sa ai ultima rabla, aripa lipsa...portbagage-ul infundat...nu conteaza./..aici se merge. Nu te fortzeaza nimeni sa o repari...iar militzia nu prea da amenzi. Cite masini nu vad eu carora nu le merg stopurile pe spate... Atita doar...la masinile mai vechi de 6 ani exista un test de poluare care trebuie efectuat la fiecare 2 ani, pentru care potzi lua amenda sau ti se anuleaza carentul de conducere daca nu il ai facut. O revizie tehnica anuala ar fi foarte indicata pentru masinile peste 6 ani...asa cum faci testul de poluare...sa te duci la diverse centre autorizate (eventual prin dealer) si sa-tzi verifice macar frine, instalatzie electrica, suspensie, etc.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 2 2004, 01:27 AM
Post #47


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



in IN nu exista revizie auto si nici test de poluare. asta e conceeptul local de libertate.

in NY/NJ este test de poluare si revizie tehnica: frane si directie numai, dar zic ca e suficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Aug 2 2004, 04:25 PM
Post #48


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Cred ca anumite discutii nu au rostull l acest subiect.
Dar apropo cu poluarea Americanii au vrut toate normele cat mai riguroase la masini euro 1,2,3,4 si asa mai departe cum le cunoastem noi din europa vin din America sigur cu alte denumiri si sa nu mai vorbim de siguranta e ceea mai mare in constructia de masini depaseste orice imaginatie si asa masini nici nu se fac pentru europa cel putin asa o vor americani de la restul lumii,si ei circula cu nu stiu ce masini.Am trait si eu visul america dar prefer Romania asa cum e e totusi mai multa ordine si disciplina si oamenii nu sunt altfel.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Androne30051
post Aug 3 2004, 06:04 PM
Post #49


novice
**

Group: Membri
Posts: 25
Joined: 29-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 30.044



Citesc de o ora la discutziile astea si ma minunez!

1.Asa cum s-a mai spus accidentele sunt facute de oameni nu de masini. Duminica un pusti de 18 a intrat intr-un viraj in Bolintin cu 120, s-a speriat de o masina din fata, a intrat intr-un copac de i-a zburat motorul intr-o curte PESTE DRUM! Masina, un BMW cu ABS airbaguri si tot tacamul, nu a facut decat SA-I SALVEZE VIATA! Cum sa califici un asa teribilist? Concluzia punctului 1: Educatie la volan nu avem de nici o culoare, suntem cei mai tari si mari si cand ne supara careva mai ridicam si mijlociul, ca de! suntem shmecheri nu?

2. Sistemul de sosele si autostrazi din Romania, este sublim, dar lipseste cu desavarsire. Pana n-om avea si noi sosele ci cate trei benzi pe sens PENTRU TOATA LUMEA, autostrazi cu sase benzi pe sens, in asa fel incat si Feraristii dar si cei cu Dacia sa poata sa circule, nu avem ce face! Americanii sa-i multumeasca lui Eisenhover ca ala le-a facut drumurile pe care le au acum, iar vest europenii americanilor pentru al lor plan Marshall. Pana atunci pe vestita noastra autostrada Buc-Pitesti (ca pe ailalta nu am fost inca!) o sa tot flasheze si clacsoneze unii care cred ca daca au masini puternice, TREBUIE sa-i dea-n gusha cat de tare pot ei!

3. Fabricantii de automobile isi imbunatatzesc masinile pe care le vand din ce in ce mai mult: La-nceput erau doar centurile de siguranta si nici alea nu erau obligatorii, dupa care au aparut airbagurile frontale si laterale, abs-urile, etc. etc, Asha ca "nu mai tragetzi in pianist" face ce poate din ce in ce mai mult!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 3 2004, 08:10 PM
Post #50


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



e clar ca factorul uman este nr. 1 in accidente, cu asta cam toata lumea e de acord.

totusi faptul ca BMW i-a salvat viata pustanului e un lucru bun, poate il lecuieste de teribilism, si il face sa mediteze la ce se intampla in jurul lui.

de aceea si factorul masina e bun, si exista clar progres si preocupare in aceasta privinta pe toate continentele.

factorul infrastructura este f. important, eu l-as pune nr. 2 dupa cel uman. aici nu putem cere prea mult in Ro ca asta e situatia. ar trebui insa macar sa introducem ceva ordine prin respectarea regulilor de circulatie si in marcaje, sens unic, reglementarea parcarii. asta nu ar costa mult si cred ca ar salva si ceva vieti. dar ai nevoie de politie si administratie locala devotate ideii.

ma bucur ca mai sunt si altii care nu gasesc flash-uitul si mijlociul normal...

Eisenhower a fost impresionat de Autobahn cand a intrat in Germania in 1945 si a inceput sistemul ce ii poarta numele atat din motive de trafic cat si militare si economice. Pe vremea aia si in America era un adevarat carnagiu pe sosele...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodescu29824
post Aug 10 2004, 12:52 PM
Post #51


novice
**

Group: Membri
Posts: 34
Joined: 25-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.817



Eisenhower a construit asa america ca din 5 in 5 mile sa fie lini drepte care in caz de razboi sa poata fi folosite de avioane ca pista de decolare.


--------------------
bodescu jr.

deb@ssa.ro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Androne30051
post Aug 10 2004, 03:22 PM
Post #52


novice
**

Group: Membri
Posts: 25
Joined: 29-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 30.044



Asa a vrut si Ceausescu cu autostrada numai ca a iesit altceva: din 5 in 5 metri sunt gropi antitanc laugh.gif !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 10 2004, 04:11 PM
Post #53


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



nu cred ca asta a fost un considerent nici macar in vremea aceea. autostrazile sunt drepte pe sute de mile pt ca asta este tara si nici chiar USA nu are atata avioane ca sa aiba nevoie de atatea piste.

in plus astazi numarul avioanelor este mult mai mic decat in WW2 ( USA are doar cateva mii fata de zeci de mii in WW2), infrastructura aviatica consta mai mult din alte chestii decat piste de beton sau asfalt ( apropos supersonicele nici nu aterizeaza optim pe asfalt, suprafetele de beton pt decolare/aterizare avand cu totul alte caracteristici decat cele de la sosele).

putem sa-l mutam la off topic cred ca suntem de mult pe aratura.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodescu29824
post Aug 12 2004, 12:55 PM
Post #54


novice
**

Group: Membri
Posts: 34
Joined: 25-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.817



Spunele asta lui Eisenhower. Cert este ca la momentul acela exista un pericol de a fi in r?zboi cu Rusia, deci daca te ataca cu bombe nucleare, vei folosii pentru avioane orice fel de pista poti pentru a le tine in aer.

Planurile SUA in cazul unui atac nuclear asupra lor este de a ridica in aer cat mai multe avioane. Autostrazile din zilele moderne sunt foarte bune si pentru a fi folosite ca piste de aterizare.


--------------------
bodescu jr.

deb@ssa.ro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 12 2004, 01:58 PM
Post #55


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Solutia rusilor a fost Su 25.... care poate ateriza si decola de pe un camp ceva mai drept. Astea toate sunt niste chestii fanteziste, venite dintr-o perioada de paranoia mondiala. Oricum un razboi atomic nu ar fi avut nici un castigator.... si nici acum nu l-ar avea. Cred ca genul asta de zvonuri erau lansate pentru popor... presedintele nostru s-a gandit la toate, daca au rusii curaj sa se dea la noi, le arata noi lor chiar daca ramanem cu avioanele in camp...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 12 2004, 03:27 PM
Post #56


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



bodescule, ce spui tu nu are logica. nu construiesti zeci de mii de km de autostrada pt. a avea piste pt cateva mii de avioane ( care majoritatea oricum erau in Europa de Vest sau Japonia la vremea aceea) care ar fi putut fi deservite de cateva sute de km de piste. plus, gandeste-te ca ai nevoie de alte chestii: hangare de intretinere si reparatii, depozite de combustibil si munitie, cladiri pt. personal, radiolocatoare, etc.

Cine putea ataca Dakotele ( si de ce?) ca sa ai nevoie de piste acolo? rusii aveau cel mult cateva sute de avioane de bombardament cu raza mare de actiune la ora aceea care ar fi putut teoretic atinge Seattle venind din Kamceatka, dar asta era totul. in plus odata cu aparitia rachetelor cu raza lunga si focoase nucleare puteai sa scoti mii de avioane in aer... nu ajuta la nimic.

Eisenhower era un elvetian destept... nu il mai putem intreba acum, dar nici nu poti sa ii atribui toate aberatiile.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Androne30051
post Aug 13 2004, 07:40 AM
Post #57


novice
**

Group: Membri
Posts: 25
Joined: 29-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 30.044



Eisenhower a fost impresionat de Autobahn cand a intrat in Germania in 1945 si a inceput sistemul ce ii poarta numele atat din motive de trafic cat si militare si economice. Pe vremea aia si in America era un adevarat carnagiu pe sosele...[/quote]

Revenind la topicul nostru, marii constructori de automobile sunt pusi, in cazul Romaniei, in imposibilitatea de a scoate in evidenta calitatile masinilor pe care le construiesc tocmai din cauza infrastucturii soselelor din Ro. E adevarat ca in Romania nu prea am vazut accidente in lant cum vad prin America, Franta, Germania, dar asta este un semn ca suntem inca foarte mult in urma Europei , sa nu mai vorbim de America. Aseara am vazut un Ferrari (pe cuvantul meu) la mine in Pantelimon. Nu era roman si era tare "pist off". Dupa cateva incercari de a depasi coloana de masini pe linia de tramvai, a renuntat si a stat cumintel la coada. Sa fie educatia cea care l-a impins sa se cuminteasca, sa fi fost frica de accidente, nu stiu. Cert e ca avea cu ce, dar nu avea UNDE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 13 2004, 10:25 AM
Post #58


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu merg prin oras cu bicicleta, nu cu masina. In fiecare zi depasesc doua trei Porscheuri.... Cam odata pe saptamana, si un ferrari, si cam o data pe luna cate un Lamborghini. Aici sunt masini din astea pe toate drumurile, si toate drumurile sunt aproape impracticabile in marile orase... asa ca problema cu coloanele de masini nu e una romaneasca. De fapt, eu n-am vazut nicaieri in Romania asa trafic nasol ca afara.... Asa ca nu va inchipuiti ca pe afara peste tot se poate merge cu 200.... Cu exceptia autostrazilor, se merge in general mai prost decat la noi, si in orase, si afara. Plus ca majoritatea soferilor de pe aici nu stiu sa depaseasca... daca e un camion pe un druml national, in spatele lui se face coloana. Foarte putini am vazut sa depaseasca, intrand pe contrasens... Pe aici nu sunt gropi, insa sunt miliarde de masini... :bounce:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 13 2004, 01:05 PM
Post #59


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



mortalitatea si rata accidentelor raportata la numarul de masini sau numarul de km rulati pe soselele RO este mult mai ridicata decat in Vest sau USA. In USA fatalitatile auto sunt in usoara crestere si chiar un pic peste unele tari europene, dar media este f. aproape de media EU, multi cred ca se datoreaza parcului auto american unde sunt cateva zeci de milioane de SUV -uri grele si trucks cu problemele iscate de ele.

este trafic si in Vest fara indoiala mai mult, dar problema in RO nu este aglomeratia ci lipsa unei discipline in trafic si in imediata vecinatate a drumului cat si a infrastructurii limitate si prost organizate. parcul de masini cred ca vine ultimul pe lista.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madalina
post Aug 13 2004, 01:20 PM
Post #60


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



Problema in Romania este de atitudine. Daca fiecare sofer ar avea respect pentru ceilalti, daca s-ar respecta cat de cat regulile de circulatie, ar fi mult mai placut sa conduci in Romania.

De exemplu, ce pierzi daca esti pe o strada principala intr-un ambuteiaj sa-l lasi si pe cel care vrea sa iasa de pe o strada laterala sau parcare sa intre in trafic?

Nu ca in alte tari in orase nu s-ar circula greu sau haotic!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th April 2024 - 06:47 PM