Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Marii constructori de masini si accidentele
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
bodescu29824
Mi se pare ca legea este cam proasta nu inteleg de ce nu ai voie sa bei cafea si sa conduci in acelasi timp.

OK inteleg ca la masinile mai vechi nu ai unde sa iti pui cana dar la cele mai noi ai unde sa iti pui o cana, asa este civilizat.

Deci industria iti baga in masina un mijloc care te duce la amenda, sa inteleg ca o sa existe masini care o sa aiba detector de radar inclus? Chiar daca si folosirea sau detinerea de detectoare radar este interzisa.

Mie asa mi se pare logic, iti iei un Ferrari cu detector, si cand treci pe langa politie chinui masina mergand cu 50 :evil:
G e o r g e
si in rest mergi cu 250 prin oras si chiar 300 cand prinzi vreo 50 de metri liberi, nu ?

ai ferrari si nu poti sa mergi cu mai mult de 50 ? :roll:
Iulian HondaFan
Ideal ar fi sa nu bei cafea, mananci sandwich-ul, etc. cand conduci din respect pt. viata si integritatea ta corporala si a celorlalti din jur, mai ales cand conduci intr-un oras ca Bucurestii, mai ales cu masini cu transmisie manuala. Ca o exceptie e OK, toti o facem, dar ca un obicei si sa fie si permis prin lege nu e o idee buna. Si asa este un adevarat carnagiu pe soselele si drumurile Romaniei, si asa respectul legii este vorba in vant.

In USA au fost facute niste studii care au aratat ca masinile cu transmisie manuala au o rata mai mica de accidente pt. ca in cele automate toata lumea se tine de alte chestii cand conduce pt ca au o mana libera tot timpul. Si asta in conditiiile in care cele mai multe locuri aici au un trafic extrem de ordonat si de fluent, nimic de genul Bucurestilor.
bodescu29824
QUOTE(G e o r g e)
si in rest mergi cu 250 prin oras si chiar 300 cand prinzi vreo 50 de metri liberi, nu ?

ai ferrari si nu poti sa mergi cu mai mult de 50 ? :roll:


Nu, am dorit doar sa fac o paralela intre cele doua instrumente care ti le baga un constructor de masini si legea ii permite.

Sunt sigur ca studiul facut in SUA se poate aplica si in Romania dar aici nimeni nu vrea sa impuna nimic pozitiv.
G e o r g e
pai atunci la ce ne mai trebuie masini cu peste 90 cp. ca doar in oras esti restrictionat la 50 si in afara la 90 / 120. chiar si 90 cp sunt multi.

nu te pune nimeni sa-ti iei detector de radar ! nu te pune nimeni sa folosesti suportul de pahare. nu-ti vei lua amenda pt ca bei cafeaua la un semafor. (cand acesta este pe culoarea rosie)

toate acestea sunt puse LA DISPOZITIA clientului. adica dc simti ca ai nevoie sa ai si de unde lua , intelegi? este o evolutie normala a conceptului de piata libera !
Echo
Conditiile din US nu se aseamana nici intr-un fel cu cele de aici. In primul rand, abia 4% din masinile noi sunt vandute cu transmisii manuale. Conditiile de trafic sunt altele etc. Plus exista legislatie care-ti permite folosirea detectoarelor de radar, asa ca exista tentatia sa faci si altceva pe langa condus. Numarul de cupholdere plus LCD-urile montate peste tot inclusiv in parasolar (ce sa mai vorbim de tempomat) sunt evidente clare ca masina nu mai este doar un simplu mijloc de a ajunge de la A la B, ci un loc unde te distrezi, bei (suc), mananci, ai tot felul de activitati pe langa cea principala. Personal nu cred ca e o chestie prea buna. Sunt destui cei care au facut accident pe autostrada pentru ca faceau orice altceva numai nu erau atenti la mersul masinii.
bodescu29824
QUOTE(G e o r g e)
pai atunci la ce ne mai trebuie masini cu peste 90 cp. ca doar in oras esti restrictionat la 50 si in afara la 90 / 120. chiar si 90 cp sunt multi.

nu te pune nimeni sa-ti iei detector de radar ! nu te pune nimeni sa folosesti suportul de pahare. nu-ti vei lua amenda pt ca bei cafeaua la un semafor. (cand acesta este pe culoarea rosie)

toate acestea sunt puse LA DISPOZITIA clientului. adica dc simti ca ai nevoie sa ai si de unde lua , intelegi? este o evolutie normala a conceptului de piata libera!


In Germania de exemplu nu exista limitare de viteza pe autostrada. :bounce:

Categoric piata libera este spectaculoasa. La cantina de sindicat pe vremea lu Ceasca existau 2 feluri de mancare, ca sa ai de unde alege.
Nu conta ca era proasta, conta ca ai de unde alege.:idea:

Poate a mai vazut si cineva filmul "Fight Club".

Eu nu dau vina pe industrie doar sublinez ceva ce exista. Mie mi se pare ca se stie ce si cum duce la accident dar nu se face nimic.

In America am inteles ca in anii '50 constructorii de masini stiau ca accidentele fatale intervin in urma unor deficiente de constructie totusi sau luat niste masuri doar in anii '70 cati oameni au murit in acel timp.
madalina
Se presupune ca orice om este dotat cu inteligenta si are capacitatea de a alege. Daca nu ai aceasta capacitate, esti un caz clinic si in nici-un caz nu ai voie sa conduci o masina.

Orice mare producator iti ofera elemente de siguranta fie standard, fie optionale. Daca tu vrei tabiterie din piele in loc de airbag cortina ca optional, e alegerea ta.

Ce ar trebui sa faca producatorii, sa limiteze electronic pentru fiecare tara, viteza oricarei masini vandute, la limita maxima adimisa?!?

Daca esti intr-o depasire si nu ai calculat corect distanta sau a aparut o alta masina de pe o strada laterala daca nu ai un plus de resurse la masina ta? In acel caz, poti doar sa accelerezi la maxim si sa treci pe banda ta.

Daca tie ti se pare ca suportul de pahare prezent in masina, te face sa bei ceva in timp ce conduci, te inseli amarnic! Daca eu plecde acasa cu un pahar de cafea in mana, ajung in masina si trebuie sa plec, avand suportul de pahare, pun linistita acolo paharul si conduc concentrta la trafic. daca nu-l aveam trebuia sa tin cu o mana paharul.

Cauzele accidentelor sunt extrem de putine ori din vina masinii. Iar producatorul, nu poate face nimic in privinta soferului.

Imi pare rau daca tu esti incapabiol sa faci o alegere si ai o problema ca exista posibilitatea alegerii.
James Kilowatt
Madalina are dreptate....accidentele sunt facute de soferi, nu de masini. Plus ca eu nu m-as simti in siguranta intr-o masina conceputa pentru viteza maxima de 130.... sa merg pe autostrada la limita. Asta imi ofera aceeasi senzatie de siguranta pe care o ofera o dacie le 140, sau un renault clio sa spunem la 180... cam stresant, nu? Probabil din motive economice, toti marii producatori ar incepe sa subdimensioneze piesele de siguranta, avand in vedere ca masina nu va depasi 130.... elementele de suspensie, de directie.... ar face masini mai usoare, mai ieftine, mai economice insa mai nesigure. Eu unul as prefera una "clasica", la care limita de viteza sa o aleg eu, nu masina.
bodescu29824
Viteza categoric o alege fiecare.

Am inteles ca la camione exista limitator de viteza unedeva pe la 100 km/h.

Categoric masinile prezinta multe elemente de siguranta care asigura protectie, dar sa nu ne amagim masinile sunt mult mai periculoase decat dorim sa credem.

Apropos de ce alegem, studiile au aratat ca masinile rosii sunt periculoase, deci aveti grija la ce alegeti.
Echo
Oricat de multe elemente de siguranta poate avea o masina, exista limite peste care acestea nu mai pot face fata. ABS si ESP nu pot inving legile fizicii. Aceste elemente de siguranta pasiva si activa iti maresc sansele de supravietuire in caz de accident, nu iti garanteaza ca vei pleca pe picioare dintr-o coliziune frontala cu viteze combinate de 100+ kmh. Daca iei un stalp de beton la 90 de kmh poti avea 100 de airbaguri ca tot iti canta popa. Asa ca siguranta deplasarii provine si de la masina dar in primul rand de la sofer.
bodescu29824
Din pacate in Romania modul de a primi permis nu este prea bun.

Chiar daca am permis de la 18 ani sunt impotriva ca sa se poata lua permisul la o varsta asa de frageda.

Masina este foarte ispitoare pentru cei tineri, de aceea cred ca anumite accesorii sunt doar daunatoare.

Exemplu
Un tanar de 19 ani il vede pe tatal sau si pe alti soferi care beau cafea in timp ce conduc, ca se vorbeste la telefon, ca se mai citeste putin si din ziar.

Deci tanarul incearca si el sa faca ca si tatal sau nu vede ca intre ei sunt mii si mii de kilomentrii, deci pustiul face accident facand ce fac si altii dar nu el a ales masina.

Accesoriile acelea categoric nu l-au obligat sa faca, dar l-au ajutat.
madalina
Omule, exista inteligenmta proprie. Daca asta l-a dus pe el capul sa faca, plateste! Acele accesorii sunt acolo pentru a ajuta, asa cum ti-am demonstrat. Initial a fost situatia in care un sofer bea ceva la volan, stationat, si nu avea ce face cu paharul in timp ce mergea. Apoi a aparut suportul de pahar.

Hai sa nu mai punem nici vitezometru ca asa vede copilu' ce viteza are si vrea sa mearga si el cu viteza celor din formula 1! Asa daca nu stie, nu va mai incerca sa depaseasca vreun record personal!

Fi serios si gandeste putin inainte de a posta!

In SUA iau permisul de la 16 ani, daca ti se pare ca in Romania se ia prea devreme!
James Kilowatt
Madalina are dreptate... plus ca incepator si neexperimentat tot esti, indiferent de varsta la care ei carnetul. Important e sa fii cu capul pe umeri, sa fii constient ca ai de invatat si atunci treci fara probleme peste perioada asta....
Iulian HondaFan
Aici masina este o necesitate. Daca nu poti conduce ca pustan esti practic legat de casa si scoala. Nu te poti duce nicaieri daca nu te ia cineva cu masina, pt. ca in cea mai mare parte (exceptand marile orase) nu exista transport in comun viabil. Realmente aici nu exista socializare ( si stim cu totii ce importanta este aceasta la varsta respectiva) fara autovehicul. Multi parinti lucreaza toata ziua si nu sunt disponibili pt. a-si transporta pustiul/pustoaica.

Chiar daca iau carnet la 16 ani multe state au restrictii pentru adolescenti: nu pot conduce intre 10 seara si 5 dimineata, decat ca sa mearga intre casa si McDonalds/BurgerKing, etc. unde multi liceeni lucreaza ca sa isi poata permite o masina (asigurarea pt. un adolescent este imensa), carnetul li se supenda mult mai usor pt. cea mai mica abatere.
bodescu29824
QUOTE(madalina)
In SUA iau permisul de la 16 ani, daca ti se pare ca in Romania se ia prea devreme!


Ei au alta procedura de a da permise. De altfel procedura din Romania pe care eu o critic se va schimba si va copia modelul din EU.

Adica profesorul va sta cu tine si nu iti va da permis decat daca nu prezinti pericol.
Iulian HondaFan
procedura e cam aceeasi (cel putin la cele 3 state in care eu am locuit), dau un test grila, un examen sumar al vederii si daca le trec primesc learner permit cu care pot exersa condusul cu un adult detinator de driver license in masina. cand se simt gata dau o proba de condus in oras cam ca la noi si daca o trec li se da temporary driver license pana implinesc 18 ani cand li se da driver license permanent, daca nu au facut vreo boroboatza intre timp.
James Kilowatt
Are cineva o statistica referitoare la numarul de accidente in America, UE si Romania? Sunt curios daca chiar suntem cei mai tampiti si daca problema vine de la sistem....
bodescu29824
Eu stiu ca in germania primesti un instructor care te invata sa conduci iti urmareste progresul.

Examneul il dai cu el, nu cu un politist care te vede pentru prima oara in viata si are o moaca de te sperie.
bodescu29824
LA statisticile de la EU nu am inteles prea mult.

Nu am inteles daca accidentele sunt facute de soferi proaspeti si de asemena care este marca cea mai busita.
Rai
Nu cred ca se poate scrie despre anumite marci ca se intampla mai multe accidente.Depinde mult si de cine conduce.
Un adevar din pacate exista tinerii 18-23 ani fac cel putin in Germania mai multe accidente si cele mai multe sunt noaptea si sub influenta alcoolului.Se vede si la asigurari pana la 23 de ani platesti de nebun mai ales la masinile mai mici in pret ce un tanar si-o poate permite aici.
Si un lucru sigur si definitiv nu exista pe pamant o masina sigura 100%,si asta zice mult dar cu technica actuala sansele de supravetuire sunt f mari o zic statisticile daca ma gandesc ca azi avem de 2-3 ori mai multe masini pe strazi in comparatie cu anii 70 si victimele sunt mai putine la accidente mai multe inseamna ca technica e mai buna chiar f buna.
bodescu29824
QUOTE(M a r i u s)
Nu cred ca se poate scrie despre anumite marci ca se intampla mai multe accidente.Depinde mult si de cine conduce.
Un adevar din pacate exista tinerii 18-23 ani fac cel putin in Germania mai multe accidente si cele mai multe sunt noaptea si sub influenta alcoolului.Se vede si la asigurari pana la 23 de ani platesti de nebun mai ales la masinile mai mici in pret ce un tanar si-o poate permite aici.
Si un lucru sigur si definitiv nu exista pe pamant o masina sigura 100%,si asta zice mult dar cu technica actuala sansele de supravetuire sunt f mari o zic statisticile daca ma gandesc ca azi avem de 2-3 ori mai multe masini pe strazi in comparatie cu anii 70 si victimele sunt mai putine la accidente mai multe inseamna ca technica e mai buna chiar f buna.


Apropo de tehnica, adica limita din localitate care este de 50-60 este facuta dupa masinile din anii de demult asa ca acum ar trebui sa se poate circula cu si mai mult?
Echo
Limita de 50 de kmh in localitate este o chestie sanatoasa, in anumite locuri, si nu, nu este data de masinile de demult ci de bunul simt si de distantele de franare, timpi de reactie ai soferului, conditii de trafic etc. Sunt destule localitati unde pe anumite portiuni limita de viteza e ridicata la 70 kmh.
James Kilowatt
Plus ca in multe orase din Europa, chiar si cei 50km/h sunt un ideal greu de atins... smile.gif
calin...
cele mai idioate legi le gasesti ca de obicei in...America. ma refer la faptul ca-ti poti lua carnet la 16 ani dar devii major la 21.cine raspunde de faptele la volan ale unui pusti de 16-17 ani. presupun ca parintii. in Franta se intampla multe accidente din cauza tinerilor teribilisti, imbibati de alcool si(sau) droguri care se intorc dimineata din cluburi dupa o noapte "tare". eu consider ca varsta optima pt. obtinerea carnetului este de 20 de ani.
in privinta fabricantilor, e bine ca doteaza masinile cu optionale cat mai multe,confortul e f. important, depinde de sofer sa stie sa le foloseasca la momentul oportun.
Rai
Limitele de viteza nu sunt facute pentru masini noi sau vechi ci pentru conducatori auto si condusul din cate stiu eu nu s-a schimbat sau gresesc?
bodescu29824
Ba da condusul s-a schimbat nu mai exista Dacia 1300, generatiile noi de masini cer o altfel de reglementare.

Drumurile nu mai sunt la fel de proste, deci ca atare ar trebui niste adaptari la timpurile noi.

In Romania nu sunt autostrazi de aceea sistemul este prost.

Cand am fost in Germania era o placere sa mergi cu 50 in localitate pentru ca nu ma grabeam, in Romania cand trebuie sa plec de la Bucuresti la Brasov ...
madalina
Vrei sa spui ca o limita maxima de viteza in localitate de 70-80 km/h este mai utin periculoasa in Romania decat un suport de pahar?


Sincer, tu mergi prin satele din Romania cu carute, biciclisti, oameni beti, oameni care merg pe sosea desi exista trotuar, oameni pentru care nu exista nici-o regula de circulatie?

Mergi relaxat si prin Romania, pleaca mai devreme, organizeaza-ti timpul mai bine si vei conduce cu 50 km/h in localitate asa cum ai condus in Germania.
Echo
QUOTE
Ba da condusul s-a schimbat nu mai exista Dacia 1300, generatiile noi de masini cer o altfel de reglementare.

Or fi alte masini, nu zic nu dar oamenii nu au evoluat chiar atat in ultimii 20 de ani, iar condusul e prestat de catre oameni. Cand or fi masini de merg singure pe strada conduse de computere atunci pot sa ridice limita de viteza la 300 de kmh. La fel ca si la avioanele de vanatoare, factorul limitator nu e masina, e omul. De ce crezi ca toate masinile (exceptand cele super super sportive) sunt limitate electronic la 250 kmh? Ca fapt divers acu vreo cativa zeci de ani in US vitezometrele de pe masini indicau pana la 85 mph, rar erau cele cu vitezometru pana la 120 su 150, asta ca sa descurajeze viteza excesiva (eu personal nu vad cum, dar asta e) laugh.gif Si inca ceva. In fiecare an sunt mai multe masini pe sosele => trafic mai greu intrucart soselele sunt si acum subdimensionate => viteza de deplasare mai scazuta. Degeaba ai o bomba pe roti, ca ambuteiajul e tot ambuteiaj.
James Kilowatt
Plus ca regulile si limitele sunt aceleasi si pentru un sofer de 35 ani in plina forma fizica si mentala, si pentru un incepator de 18 ani obosit de la discoteca sau de un batran de 80 putin cam la limita cu vizita medicalai.... Trebuie sa existe un factor de siguranta, pe undeva.... Sunt oameni care fac accidente la 60 la ora si altii care merg cu 200 fara probleme.
MAsinile se schimba, e adevarat... nu mai sunt dacii 1300. Insa cu dacia mergi cu 80, iar cu o masina noua mergi cu 130.... Degeaba e mai sigura, un accident e cel putin la fel de grav. O neatentie la 80 e una, aceeasi neatentie la 130 e alta, cu sau fara abs si ebd...
bodescu29824
Categoric daca compari pe cineva de 20 cu 10.000 km experienta condus cu cineva de 35 care are 200.000 km balanta va inclina pentru cel din urma.

Masina este cum este ea buna rea, dar sunt totusi niste chestii care nu neaparat ca duc la accidente dar ...

Daca o firma a construit niste masini care dupa 100.000 km nu le mai tine frana in cat timp crezi ca vor recunoaste ei, cati trebuie sa buseasca viata si masina.

Multi spun ca au facut un accident cu un fel de masina care le-a salvat viata, dar ce ar spune daca ar stii ca masina care le-a salvat viata este cea responsabila pentru accident?
cristianc
QUOTE(bodescu29824)
Cand am fost in Germania era o placere sa mergi cu 50 in localitate pentru ca nu ma grabeam, in Romania cand trebuie sa plec de la Bucuresti la Brasov ...


Ai niste raspunsuri teribile si sunt numai 16.
In Germania era o placere sa stii ca daca mergi cu 51, elicopter, motocicleta, Polizei iti ardeau o amenda de ti se facea rau.
In Romania, printre ai nostri , te descurcai tu, mai ales cu politistii de pe DN1, ca nu degeaba vor sa bage camere de luat vederi, nu?
bodescu29824
QUOTE(cristianc)
Ai niste raspunsuri teribile si sunt numai 16.
In Germania era o placere sa stii ca daca mergi cu 51, elicopter, motocicleta, Polizei iti ardeau o amenda de ti se facea rau.
In Romania, printre ai nostri , te descurcai tu, mai ales cu politistii de pe DN1, ca nu degeaba vor sa bage camere de luat vederi, nu?


Sanchi daca crezi ca circuli regulamentar pentru ca ti-o arde cinva asta estechiar aiurea.

Distanta de la buc la satu mare se face de regula in 10-12 ore, treci prin toate satele, in germania in 10-12 ore intrii din Austria si iesi in Olanda.

Daca circuli fara tihna nai treaba sa depasesti viteza, este simplu.
madalina
Problema este de infrastructura si nu de limita de viteza. Daca aveam si noi autostrazi, puteam merge pe acolo mult mai repede si pe drumurile nationale mergeau cei care nu se grabeau.
Iulian HondaFan
idealizezi, Mada. experienta de aici ne spune ca ei tot vor merge incet dar nu pe drumurile nationale, ci pe autostrada, cand o da bunul Dumnezeu sa se faca si in Ro una, care macar sa duca de la Buc in Ungaria ( asa sa ne fie macar mai usor sa ne ushchim de acolo).
madalina
Iulian, eu fac saptamanal 2-3 drumuri pe bucatica asta de autostrada dintre Bucuresti si Lehliu. Nu am intalnit masini care sa mearga in mod constant sub 100 km/h. Cei care merg asa de incet sunt, de obicei, speriati de ideea de autostrada si merg tot pe drumul national.

Oricum solutia pentru a merge mai usor, mai rapid si mai sigur pe drumurile din Romania nu este marirea limitei de viteza. Prin aceasta masura, doar micsorezi spaga politistilor.
Rai
Infrastructura e una sigur ca lipseste inca se va rezolva in timp,pe mine ma ingijoreaza starea masinilor.Adica nu stiu cine da RAR in Ro dar circula masini multe ca si cum ar fii bombe pe 4 roti si asta face parte caci degeaba ai o masina super cu toate cum am avut eu si un tampit era sa ma loveasca in plin din cauza ca era curba si plouase a derapat cu frana blocata si glont spre mine am avut noroc ca m-a tusat numai putin dar e s-a facut praf de unde sa stie ca fara ABS se bocheaza rotile.Deci poti tu sa fi bun si sa ai o masina buna daca vine altul tot praf te face eu oricum as interzice sa se circule cu asemenea bombe,dar ce am eu de zis.
f1anatic
Mah ce topic interesant care n-are nici o legatura cu titlu si este "all over the place".

Cu multi zeci de ani in urma, vitezometrele la masinile americane aratau viteza maxima pina la 85mph ca sa descurajeze blah blah duh

Astia citiva zeci de ani sint de fapt vreo 7-8 pentru ca masinile Ford pina in 1995 (inclusiv) aratau viteza max. 85 mph.
*****
Marii constructori de masini si accidentele. Parca'n 1998 a fost mare tambalau aici cu cauciucurile Firestone montate pe sute de mii de Ford Explorer (si varianta Mercury )vindute intre nu stiu ce ani. Mare tambalau, s-a lasat cu judecata si "class action" pentru ca s-a dovedit ca a fost defect de constructie. Cert este ca au fost mortzi, victime, si atit Ford cit si Firestone au avut de suferit. Ford si-a revenit in schimb Firestone a disparut de pe piatza. Masinile au fost rechemate la dealer, incaltzate gratis...etc etc...bani dati de firme cetatzenilor etc. Anual, constructorii recheama la service diverse modele fabricate intre diferitzi ani pentru a se repara gratis anumite defecte de constructie...ca este o centura de sigurantza care nu se blocheaza...sau frine care nu tin...sau ca e vreo supapa "automatic shut-off valve" la rezervorul de benzina care nu functioneaza cind si cum trebuie ca ia masina foc in caz de coliziune (Ford Crown Victoria - citiva mortzi printre militzieni - militzia si taximetristii - principalii utilizatori ai acestui model). Personal, am avut 2 module de comanda: inchiderea centralizata si cred ca PNRDL module schimbate de dealer: (1) ca se puteau deschide usile in mers, (2) ca putea sa iasa masina din PARK cu motorul oprit. Aceasta politica de rechemare pentru reparatzii de catre fabrica este la cam toate produsele: carucioare sau jucarii pentru copii, aparate de uz casnic, etc. Nu stiu daca aceasta politica de protectie a consumatorului este in Europa (in Romania sint convins ca NU)- mai ales ca acolo ai de a face cu o situatie internationala...cu tari si legislatzii diferite. (cel putzin pina in trecutul "recent").

*****
http://www.safespeed.org.uk/speedlimits.html
In priviintza limitelor de viteza...consider ca limitele acestea de viteza stabilite in SUA prin anii 60 nu tin cont de avansurile facute in domeniul automobilelor si a calitatzii drumurilor. Cimentul de ieri a fost inlocuit de asphalt ultra adesiv care se usuca repede dupa ploaie si nu tine apa...Masinile enorme si poluante de ieri au fost inlocuite de masini usoare, cu distantze de frinare reduse, nepoluante (daca consideri standardele din 60).

Arizona Department of Transportation
http://www.dot.state.az.us/ROADS/traffic/speed.htm

Orice limita de viteza va fi in general incalcata. Studiile reflecta o realitate care ar trebui acceptata de diversele organe legislative. In general soferii daca au posibilitatea (conditiile de drum, masina sa permita) vor merge mai iute decit limita de viteza afisata. Dar este tot atit de adevarat ca marea majoritate a soferior nu depasesc viteza maxima admisa cu mai mult de 8-10%. Noi studii propun ridicarea limitei de viteza astfel incit 85% din participantzii la trafic sa mearga la respectiva viteza sau mai incet. AZ DOT ofera mai bine explicatiile. Vezi link mai sus. Caz clar... pe o sosea cu trafic redus , si limita de viteza 65 mph (IL), traficul se va deplasa in general cu o medie de approx. 75 mph indiferent de prezenta politziei.

*****

Carentul de condus la 16 ani. Este o prostie. Limita ar trebui ridicata la 18 ani. Iar virsta minima de 21 de ani pt. baut ar trebui redusa la 18. Oricum se bea in liceu. Ce este o prostie...la 18 anii ai dreptul de a vota...de atzi alege viitorul (mai mult sau mai putzin)...dar nu ai dreptul sa cumperi alcool. Limita de virsta federala este de 21 ani pt alcool dar sint zelosi precum Butera (magazin de haleala si bautura) care cu muskii lor au ridicat-o la 23. Pai daca vrei sa bei si nu ai virsta, ii dai unui nene 5 dolari in plus si ti-o cumpara el, tu asteptindu-l la intrarea in magazin. Virsta de 18 ani este mai reprezentativa...esti cam gata cu liceul, ai drept de vot...esti adult in marea majoritate a culturilor vestice. Ca adolescent, incepi sa itzi asumi ceva responsabilitate, mai putzine prostii in cap...cred ca atunci e cazul sa potzi lua carentul de conducere.

Prin 1996, studiile aratau ca dpdv al asigurarilor auto si al accidentelor rutiere, conducatorii auto intre 16-21 ani prezentau riscul cel mai mare, urmat de categ. de virsta peste 70 ani. (Iulian a explicat cum se obtine permisul auto aici). Ei bine, studii mai recente arata totusi ca babalicii sint ai mai periculosi, urmatzi de juvenilii plini de hormoni. O serie de accidente la sfirsitul anilor 90...parca in vara lui 1999, cind in Chicago o serie de babalici au intrat in magazine, in pietoni pe trotuar, in autobuze de scoala a dus la schimbarea legislatziei. Peste 70 trebuie sa fii controlat anual - proba scrisa si practica. Personal il tot amenintz pe tata ca ii ascund cheile daca il vad conducind (zilnic vedem moshi si babutze mergind cu 20mph prin zone de 35 incurcind traficul, trecind pe rosu, pierdutzi si fara sens de directie etc). Tata raspunde ca cel mai bine e sa arunc cheile...ca cu multa rabdare, incepind de dimineatza, tot le-ar gasi daca le ascund. Acum sincer...eu zic ca dupa la 75 de ani GATA. Potzi fi tu mai bun ca Fangio, Senna si Schumacher la un loc...ai imbatrinit, nu mai vezi, nu mai auzi bine, gindesti mai incet...lasa-tzi copii si nepotzii sa te duca de colo colo prin oras cu masina. Din pacate zilnic vad pesoane care si-au sarbatorit mileniul trecut 80 de ani care inca merg de colo colo. Da-o incolo....daca il claxonez ca merge prea incet in banda 2-3 etc...risc sa-i cauzez infarct.

M-am plictisit. Pa.
f1anatic
Si ca veni vorba de faimoasa autostrada. Cred ca romanii nu sint pregatitzi mental (in marea majoritate - doar daca nu au condus in vest ) pentru conceptul de autostrada. Lasind deoparte propunerea periculoasa de a avea Dacii 1300 si Oltcituri impartind drumul cu BMW si AUDI de ultimul racnet (((aici, de bine de rau masinile au performantze mai uniforme...nu o Dacie de 15 sec la suta linga un Suby de 5 s%)...romanii nu stiu ce este aia autostrada si ce presupune mersul pe asemenea artere.

La Chicago cu 6-8 benzi pe sens, cu iesiri de pe autostrada si pe dreapta si pe stinga (median), cu viaducte etajate cite 3-4 pentru schimbarea autostrazilor, camioane cu cite 10 axe care trec pe linga tine daca te misti mai incet de 70-75 mph de itzi zguduie masina...cu accelerari pentru inscrierea pe autostrada care pot aproxima starturile lui Schumacher (exista stopuri pe rampa de access a autostrazii incit de multe ori trebuie sa te inscrii pe autostrada plecind de pe loc).

http://www.dot.state.il.us/maps.html

Si ce presupune mersul pe autostrada...respect pt. ceilaltzi participantzi la trafic...mentinerea de distantze sigure de frinare, semnalizarea schimbarii benzilor...si mai ales fluidizarea traficului..."conduci mai incet...treci pe dreapta", cunoasterea destinatziei si a drumului pina acolo, si sa nu fii claustrofob, sa stii cum sa te incadrezi cu traficul, cum sa te adaptezi lui, etc.
madalina
Nu te supara, dar iar faci comparatii fara a cunoaste realitatea din Romania.

In comparatie cu ce descrii tu, autostrazile din Romania, cele prezente si viitoare, pot fi numite "drumuri comunale".

Inainte sa spui ca suntem mult prea prosti pentru a invata cateva reguli simple, gandeste-te ca mult mai bine pentru romani sa existe drumuri de doua benzi, cu spatiu intre sensuri si care evita localitatile.

Atat timp cat tie nu-ti da nimeni sfaturi legate de stilul de condus din State, poti si tu sa te abtii.

Evident mi-as dori sa existe pe drumurile din Romania numai masini ultimul tip, sosele cu 6 benzi, fara carute si animale, gropile sa fie accidente reparate imediate, dar pana acolo este o distanta de zeci de ani. Pana atunci ma bucur ca macar incep sa se miste lucrurile in acest sens, desi se fac greseli mari economice si politice in acest domeniu.
f1anatic
%No seek complete%
Iulian HondaFan
vad ca lucrurile s-au incins. eu deschid un topic nou plecand de aici:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=16919#16919

f1natic, eu iti inteleg indignarea ( ca si eu am simtit-o la vremea vietii anterioare in Ro) dar cred ca si tu esti foarte paternalistic si peiorativ in mesajele tale catre prietenii de forum din tzara. nici unul dintre noi nu detine adevarul.

cred ca trebuie sa arati acelasi respect interlocutorului tau ca si cel care ti l-ai arata tie insuti, chiar daca in sinea ta crezi ca interlocutorul nu merita. eu de o vreme am aplicat asta si, aici, lucreaza: am de a face zilnic cu zeci de oameni de la cel mai civilizat pana la cel mai bovin autohton. e adevarat ca in romania nu cred ca ar merge, dar eu m-am straduit cat am putut si acolo. imi venea sa iau cate un diazepam/xanax la fiecare 10 min, dar am rezistat 2 saptamani ( nu am luat nimic vorba vine, ma-ntelegi).

dar daca ne purtam asa ca ei ( si nu ma refer la participantii la forum care, spre lauda moderatorilor, este civilizat) nu facem decat sa contribuim la balacareala generala din tzara. e drept ca daca traiesti in mocirla esti stropit si tu, dar macar ai inima curata, si daca exista D-zeu vede si iti baga o bila alba la catastif.

Eu nu cred ca D-zeu exista, dar cred ca spiritul legendei lui Iisus este cel de ales, iarta si lasa de la tine.
Iulian HondaFan
QUOTE(f1anatic)
Parca'n 1998 a fost mare tambalau aici cu cauciucurile Firestone montate pe sute de mii de Ford Explorer (si varianta Mercury )vindute intre nu stiu ce ani. .


asta e o tampenie americana. studii ulterioare au aratat ca, cauciucurile alea aveau o rata de explozie cu putin mai mare decat a altor marci ceva de genul o explozie la 10mil de mile rulate. au gasit niste avocati flamanzi si au bagat mortul in casa.

ca si baba care s-a oparit cu cafea si castigat procesul cu McDonalds ca nu i-a spus nimeni ca e fierbinte.

face parte din mentalitatea americana ca cineva e de vina cand nu deschid ei ochii. de aia si toate anunturile de genul nu baga cuiul x in priza, nu spray insecticidul in ochi, nu lasa copilul sa bage capul in punga de la ambalajul y. dah..
Iulian HondaFan
si nu cred ca e o idee f rea cu 16 ani daca pustiul e cu capul pe umeri, de ce sa nu conduca. cred ca trebuie lasat la latitudinea parintilor. marea majoritate nu fac accidente. pt. cateva poame nu poti pedepsi pe toti. masina e aici o NECESITATE.

de acord cu batranii. trebuie verificati medical, dar de multe ori nu au cu ce se duce sa-si faca si ei cumparaturi. nici tu nu ai vrea sa sfarsesti in Nursing Home, si daca vor sa stea acasa si sa se ingrijeasca singuri le trebuie masina. ar trebui si americanii sa se gandeasca la comunitati in care sa poti trai si fara masina.

Eu stiu pe propria piele: ii vad in office: abia respira, au angina pectorala, lesina din cand in cand, pot sa faca un atac de cord in orice minut, tremura, abia merg si se urca in Buick si conduc acasa. Cand sunt chiar nasoi chem politia si le salta carnetele, dar pe urma ma afurisesc rudele ca trebuie sa ii care ei la vizitele medicale si sa se duca la walmart sa le faca piatza.

de aceea trebuie sa conducem si noi cu atentie si preventiv. eu unul stau la distanta de buick-uri si in general de vapoarele americane din anii '80 ca stiu cine e la volan de regula.

am avut un mosulica care conducea fara carnet si cand l-am intrebat a zis ca oricum nu o sa il tina la mititica. i-am luat cheile de la masina si l-am chemat pe fi-su' sa-l ia acasa.

cred ca ma suspenda de pe forum cu off-off-off topicul asta.
f1anatic
QUOTE(Iulian26584)
si nu cred ca e o idee f rea cu 16 ani daca pustiul e cu capul pe umeri, de ce sa nu conduca. masina e aici o NECESITATE.

Am dubiile mele daca 16 ani este o virsta potrivita. Ma rog...instructia poate sa inceapa la virsta respectiva iar copilul sa conduca sub supravegherea unui adult grad inaintat (>21 ani). Nu stiu...eu nu am avut masina cind mergeam la liceu :-) poate nici la 16 ani nu e chiar asa necesitate. Vine si te ia cu autobuzul de scoala de acasa. Dar ma rog...

de acord cu batranii. trebuie verificati medical, [...] Nursing Home,[...]americanii sa se gandeasca la comunitati in care sa poti trai si fara masina.

Just. Prea putzine comunitatzi cu Nursing Home linga un Jewel, Dominiks, Walmart etc.

[...] ca stiu cine e la volan de regula.

Ha ha ha...si eu ma feresc de vapoare din anii 80's. Tot de-aia.


Uite, cred ca o problema pe care nu am dezbatut-o este treaba cu Crash Safety Ratings pentru ca titlul original implica accidente. Voi ce parere avetzi...testele care trebuie luate in consideratzie sa fie cele facute de producator sau cele facute de guvern ? Cine face la noi testele gov. ? NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration?) de multe ori da 3-4 stele la masinile care producatorul le considera de 5.

Si o alta treaba pe care Americanii ar putea sa o invetze de la Romani: revizia auto. Aici nu exista acest concept. Potzi sa ai ultima rabla, aripa lipsa...portbagage-ul infundat...nu conteaza./..aici se merge. Nu te fortzeaza nimeni sa o repari...iar militzia nu prea da amenzi. Cite masini nu vad eu carora nu le merg stopurile pe spate... Atita doar...la masinile mai vechi de 6 ani exista un test de poluare care trebuie efectuat la fiecare 2 ani, pentru care potzi lua amenda sau ti se anuleaza carentul de conducere daca nu il ai facut. O revizie tehnica anuala ar fi foarte indicata pentru masinile peste 6 ani...asa cum faci testul de poluare...sa te duci la diverse centre autorizate (eventual prin dealer) si sa-tzi verifice macar frine, instalatzie electrica, suspensie, etc.
Iulian HondaFan
in IN nu exista revizie auto si nici test de poluare. asta e conceeptul local de libertate.

in NY/NJ este test de poluare si revizie tehnica: frane si directie numai, dar zic ca e suficient.
Rai
Cred ca anumite discutii nu au rostull l acest subiect.
Dar apropo cu poluarea Americanii au vrut toate normele cat mai riguroase la masini euro 1,2,3,4 si asa mai departe cum le cunoastem noi din europa vin din America sigur cu alte denumiri si sa nu mai vorbim de siguranta e ceea mai mare in constructia de masini depaseste orice imaginatie si asa masini nici nu se fac pentru europa cel putin asa o vor americani de la restul lumii,si ei circula cu nu stiu ce masini.Am trait si eu visul america dar prefer Romania asa cum e e totusi mai multa ordine si disciplina si oamenii nu sunt altfel.
Androne30051
Citesc de o ora la discutziile astea si ma minunez!

1.Asa cum s-a mai spus accidentele sunt facute de oameni nu de masini. Duminica un pusti de 18 a intrat intr-un viraj in Bolintin cu 120, s-a speriat de o masina din fata, a intrat intr-un copac de i-a zburat motorul intr-o curte PESTE DRUM! Masina, un BMW cu ABS airbaguri si tot tacamul, nu a facut decat SA-I SALVEZE VIATA! Cum sa califici un asa teribilist? Concluzia punctului 1: Educatie la volan nu avem de nici o culoare, suntem cei mai tari si mari si cand ne supara careva mai ridicam si mijlociul, ca de! suntem shmecheri nu?

2. Sistemul de sosele si autostrazi din Romania, este sublim, dar lipseste cu desavarsire. Pana n-om avea si noi sosele ci cate trei benzi pe sens PENTRU TOATA LUMEA, autostrazi cu sase benzi pe sens, in asa fel incat si Feraristii dar si cei cu Dacia sa poata sa circule, nu avem ce face! Americanii sa-i multumeasca lui Eisenhover ca ala le-a facut drumurile pe care le au acum, iar vest europenii americanilor pentru al lor plan Marshall. Pana atunci pe vestita noastra autostrada Buc-Pitesti (ca pe ailalta nu am fost inca!) o sa tot flasheze si clacsoneze unii care cred ca daca au masini puternice, TREBUIE sa-i dea-n gusha cat de tare pot ei!

3. Fabricantii de automobile isi imbunatatzesc masinile pe care le vand din ce in ce mai mult: La-nceput erau doar centurile de siguranta si nici alea nu erau obligatorii, dupa care au aparut airbagurile frontale si laterale, abs-urile, etc. etc, Asha ca "nu mai tragetzi in pianist" face ce poate din ce in ce mai mult!
Iulian HondaFan
e clar ca factorul uman este nr. 1 in accidente, cu asta cam toata lumea e de acord.

totusi faptul ca BMW i-a salvat viata pustanului e un lucru bun, poate il lecuieste de teribilism, si il face sa mediteze la ce se intampla in jurul lui.

de aceea si factorul masina e bun, si exista clar progres si preocupare in aceasta privinta pe toate continentele.

factorul infrastructura este f. important, eu l-as pune nr. 2 dupa cel uman. aici nu putem cere prea mult in Ro ca asta e situatia. ar trebui insa macar sa introducem ceva ordine prin respectarea regulilor de circulatie si in marcaje, sens unic, reglementarea parcarii. asta nu ar costa mult si cred ca ar salva si ceva vieti. dar ai nevoie de politie si administratie locala devotate ideii.

ma bucur ca mai sunt si altii care nu gasesc flash-uitul si mijlociul normal...

Eisenhower a fost impresionat de Autobahn cand a intrat in Germania in 1945 si a inceput sistemul ce ii poarta numele atat din motive de trafic cat si militare si economice. Pe vremea aia si in America era un adevarat carnagiu pe sosele...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.