IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ce fel de benzina?

This topic is about Ce fel de benzina?, the author, TheCube, wrote about: Cei de la Opel m-au pus sa jur pe rosu /biggrin.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":D" border="0" alt="biggrin.gif" /> ca o sa bag numai benzin ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Ce fel de benzina?
TheCube
post Sep 29 2006, 04:04 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 191
Joined: 2-April 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.312



Cei de la Opel m-au pus sa jur pe rosu biggrin.gif ca o sa bag numai benzina Euro 4 la Astra-ul meu 1.6. La benzinarii insa clasificarile sunt altele: cu/fara plumb si dupa cifra octanica. Daca-i intreb pe cei de acolo, habar n-au ce sa-mi recomande, in general confunda cifra octanica cu normele de poluare Euro. Adica, pe scurt, imi recomnda de 98 sau de 100.
In cartea tehnica a masinii am vazut insa ca e recomandata benzina de 95, iar ca posibile alternative, de 91 (numai in caz de nevoie disperata) sau de 98. Ideea principala e sa fie fara plumb, cred.
Cine ma poate lamuri in privinta asta? Ce fel de benzina ar trebui sa folosesc?


--------------------
Opel Astra H Enjoy, 1.6 Twinport, 2006, Moonland
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Sep 29 2006, 04:26 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Mergi la OMV biggrin.gif
Cel putin pe pompa ei zic ca benzina(oricare ar fi ea) este Euro 4 smile.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad75531
post Sep 29 2006, 04:36 PM
Post #3


sofer
***

Group: Membri
Posts: 95
Joined: 5-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 75.524



OMV, MOL, PETROM din cate stiu eu aia de 95 e euro 4! Daca pui de 98 e si mai bine. Aia e sigur euro 4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi.mitrea
post Sep 29 2006, 05:30 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



La mine in carte scrie ca este indicat sa bag benzina de 98 sau mai mai mult. Benzina de 95 nu este indicata si spune ca pot pune asa ceva numai in caz de forta majora.

motor 1.4 twinport 90 de cai (Z14XEP). Sunt convins ca si pentru motorul tau Z16XEP este indicata tot benzina de 98. Citeste cu mare atentie manualul utilizatorului.

Cei de la Radacini mi-au spus la fel. De 98. In plus, m-au avertizat ca daca masina va avea probleme cu aprinderea si alte treburi pe la motor si gasesc in rezevor benzina de 95 sunt bun de plata.

Pana acum am alimentat numai de la OMW (super 100 primele 3 plinuri) si apoi am trecut pe super 98 de la ROMPETROL. Acum merg cu TOP 99+ (3,7 lei incepand cu 30 septembrie) de la PETROM. Masina trage foarte bine si consumul este relativ mic (extraurban ~ 6,2%).


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mandula
post Sep 29 2006, 10:36 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 162
Joined: 3-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.754



Extrem de ciudat, Adi, in conditiile in care conducem acelasi lucru... la mine in carte scrie exact ce a mentionat The Cube: recomandat 95, acceptat la nevoie 98, dar cu precizarea ca performantele nu se vor ameliora. Asadar, eu fiind chiar acum cu cartea in fata, trag concluzia ca avem prevederi diferite in manuale !!! Ceea ce e extrem de grav, acestea fiind contradictorii.

Eu pun de cca 12.000 km exclusiv OMV de 95 si nu am avut pana acum (14 luni) niciun fel de probleme, consumul similar cu al tau, dupa cum am mai scris si in alte topicuri. Mai mult, nu s-a intamplat sa imi tremure motorul si sa varieze dubios turatia la motor rece, cum am mai auzit la posesori, si nici sa nu porneasca la sfert de cheie nu s-a intamplat.

Parerea mea e ca ar fi bine sa dam un mail la Opel south east europe sa ne explice oamenii de ce ni se recomanda combustibili de cifra octanica diferita.

Revenind la discutia din topic, mi se pare ca toate benzinele de 95 si peste comercializate in cele 5-6 retele mari de benzinarii indeplinesc normele EURO IV. Atata vreme cat nu pui benzina de la Petron sau Petrol :bash: sau Nelu Galbenus Oil sau mai stiu eu ce altceva, nu cred ca vei avea probleme.


--------------------
Opel Astra II Classic 1.4 twinport

Scientists have finally discovered what is wrong with the female brain : on the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin82761
post Sep 30 2006, 10:38 AM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 489
Joined: 19-July 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 82.754



Am si eu o intrebare la mine in cartea tehnica scrie sa bag benzina fara plumb cu cifra octanica cel putin 95 , eu pana acum am bagat omv de 100 , dar am auzit multi spunnd ca benzina de 100 arde supapele , daca e asa nu ar trebui specificat in cartea tehnica ?


--------------------

MY FIAT IS FANTASTIC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Legionaru'
post Sep 30 2006, 04:18 PM
Post #7


Alergator de viteza
******

Group: Membri
Posts: 3.371
Joined: 19-September 05
From: Craiova
Member No.: 56.143



Asa e, OMV Carerra 100 :angel: arde supapeleeeeeeeeeeeeeee!
Le arde in asa fel incat se inchid si se deschid nebuneste, iar masina fuge de o ia dracu'! :wave:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tarabostes
post Sep 30 2006, 05:30 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 749
Joined: 3-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 64.446



biggrin.gif Pai din cauza asta face suta in 8'.


--------------------
Honda Accord 2009 2.0 iVTEC - Festina lente
Suzuki Swift 2007 1.3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Legionaru'
post Oct 1 2006, 02:00 PM
Post #9


Alergator de viteza
******

Group: Membri
Posts: 3.371
Joined: 19-September 05
From: Craiova
Member No.: 56.143



Peste o saptamana schimb filtru de aer si face suta in 7,5 sec !:boxing:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cornel001
post Oct 2 2006, 12:13 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 320
Joined: 15-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.297



Bai io habar n-am de care e mai bine sa pun. A observat cineva diferente putere si consum la 95 fata de 98/99/100 ?
adi ai observat diferenta intre 98 rompetrol si 99 petrom ? De la ce benzinarii (locatii) ai pus ?


--------------------
service ford suckz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Oct 2 2006, 12:30 PM
Post #11


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



cornel , ti-am mai spus , si spune-i si danei la fel , doar benzinade 98, 99 , 100 sa puneti .

masina trage mai bine, consumul ESTE MAI MIC !!! si la sfarsit iesi la aceesai bani . diferenta ? dai mai mult la pompa , dar te tine si mai mult rezervorul .

iar motorul este fericit smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Oct 2 2006, 12:45 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



la fiat 1.2 16V, daca pui 98-99-100 consumul creste. verificat si rasverificat. masina se infige mai bine si e ok din cind in cind sa amesteci carburantul.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Oct 2 2006, 12:46 PM
Post #13


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



domnu , consumu creste daca o arzi mai tare pe acceleratie , la acelasi stil de mers scade ! pentru ca : mai multa forta din explozie - > mai putin trebuie apasata pedala - > mai putin gaz consuma . capishi ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cornel001
post Oct 2 2006, 01:00 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 320
Joined: 15-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.297



Ultimii 75 L au fost 98, 50 de la MOL si 25 de la Rompetrol (de fapt p-astia 25 abia i-am pus). Acu in general motorul parca merge mai rotund, tinde mai putin sa "dea in nas" asa cum facea uneori dupa ce schimbam vitezele, inclusiv retrogradare, dar la consum, nu prea am simtit inca; de fapt nici nu prea am cum sa compar exact, ca s-au schimbat conditiile, merg mai mult fara AC, partial am inceput sa o iau pe o ruta mai rapida, a mai scazut ceva.

Si totusi, desi merg pe la periferie, trafic relativ mai lejer, putine semafoare si max 1-2 la care stau mai mult de un rand, inca n-am scazut sub 10 mediu, mai mult cu 1.5 L aprox decat cel declarat. Merg mai repede decat majoritatea , unele portiuni mai "virane" si cu doua benzi pe sens imi permit sa ating viteze de extraurban, dar nu-i bag gen talpa brusca decat rar (La o alimentare am tinut-o in talpi si a consumat si mai mult evident). Ca o idee, Vm a crescut la 26 km/h , 10-12 km ii fac in medie in 20-25 min.

Oare sa fie cum ziceai adica trebuie sa mai fac niste alimentari cu CO mare ? Esti sigur ?

Danei oricum vroiam sa-i zic ca la inceput cel putin in rodaj sa-i puna CO mare. Dar mersi de sfat.

Eu am impresia ca faceam si alte greseli, cum ar fi sa las sa se goleasca prea mult rezervorul inainte sa reumplu, acu m-am lecuit.


--------------------
service ford suckz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Oct 2 2006, 01:03 PM
Post #15


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



pai rezervorul trebuie sa primeasca plinul cand acul atinge ultima liniuta verde sau alba sau albastra . whatever smile.gif sa nu se aprinda becul asta e ideea.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Oct 2 2006, 01:03 PM
Post #16


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



eu am constatat altceva, si anume ca nu conteaza doar pedala. mai ai si ralanti in oras si acolo te arde mai mult cu octanica mai mare.
si oricum, la mine cu acelasi stil de mers creste. si in aproape 500.000km zic eu ca mi-am format deja un stil de condus, nici agresiv dar nici molatec.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cornel001
post Oct 3 2006, 12:04 PM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 320
Joined: 15-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.297



Sincer eu nu fac plinul (exceptand cand tre sa merg in afara orasului), ii pun cam juma de rezervor, si cand ajungea aproape de terminate (acu nu-l mai las sa ajunga asa de terminat), ii mai pun inca jumate. Ce avantaje ar fi daca i-as face plinul ? N-ar fi masina ceva mai grea ?


--------------------
service ford suckz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Oct 3 2006, 02:24 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



vara n-ai nici un avantaj. aia cu plinul e valabil la dacia 1xxx, unde rezervorul este 2/3 benzina iar 1/3 este compusa din rugina, apa, alte elemente necunoscute dar exterm de daunatoare biggrin.gif

eu merg cu ea in jur de 50%, mai putin pe perioada iernii cind bag in jur de 80% si nu o las sub 50% din considerente de aderenta.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius43590
post Oct 3 2006, 05:10 PM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 279
Joined: 30-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 43.583



in conditiile in care fac 6 km in 30 minute pot sa bag si cherosen, ca dupa 5 m tot trebuie sa opresc.

poate la drum lung o fi mai buna cu cifra octanica mai mare :angel:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai63349
post Oct 4 2006, 08:42 AM
Post #20


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 476
Joined: 12-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.342



In mod normal, un motor aspirat cu raport de compresie <10 ar trebui sa functioneze fara probleme cu benzina avand CO 95. Problema este ca nu sunt foarte sigur ca benzina din Romania de 95 este chiar de 95. In sensul ca noi inca n-am adoptat standardul european. In vest exista 3 feluri de benzine: de 91, de 95 si de 98. La noi, 2 feluri: ieftina si scumpa.
Motoarele cu injectie directa si/sau turbo cer, clar, benzina de min. 98. Cele aspirate normal, cu raport de compresie in jur de 9, dar nu departe, pot merge fara probleme cu 95 de la noi, chiar daca are 92-93 real.
Iar restul - marea majoritate a benzinarelor moderne - ar trebui alimentate cu benzina "scumpa" de la noi, profilactic macar.


--------------------
Subaru Outback black sportshift 165 CP

_______________________________________

"Prostul - daca nu-i fudul, parca nu e prost destul"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th August 2018 - 04:25 AM