IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ce fel de benzina?

This topic is about Ce fel de benzina?, the author, mihai83654, wrote about: /biggrin.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":D" border="0" alt="biggrin.gif" /> /biggrin.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":D" border=" ... To read more just scroll down

3 Pages V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Ce fel de benzina?
mihai83654
post Oct 16 2006, 04:12 PM
Post #41


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 135
Joined: 31-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 83.647



biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
vreau sa alimentez...acum imi cumpar masina.


--------------------
Amabilitatea este cea mai scurta distanta dintre doi oameni.

Proverb popular

Dacia Logan Laureate Plus 1.4 MPI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai83654
post Nov 13 2006, 03:25 PM
Post #42


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 135
Joined: 31-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 83.647



Am alimentat pana acum doar de la MOL si OMV odata. Sunt mai multi care spun ca e buna si benzina de la petrom, dar eu din diverse motive nu am inca incredere. Aici se inscriu istoria marcii, si faptul ca benzina e produsa la noi ( de exemplu am scris la MOL intreband daca benzina lor este importata si mi-au spus ca cea de 98 este importata). Acum eu nu stiu ce sa zic, as alimenta si cu petrom 99+ daca as stii ca este chiar 98 macar si ca nu o dilueaza cu cine stie ce.


--------------------
Amabilitatea este cea mai scurta distanta dintre doi oameni.

Proverb popular

Dacia Logan Laureate Plus 1.4 MPI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai83654
post Nov 13 2006, 03:26 PM
Post #43


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 135
Joined: 31-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 83.647



Diferenta insa la pret este cam usturatoare 3.4 ron pentru petrom 99+ si 3.82 pt mol 98.


--------------------
Amabilitatea este cea mai scurta distanta dintre doi oameni.

Proverb popular

Dacia Logan Laureate Plus 1.4 MPI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai83654
post Nov 14 2006, 03:32 PM
Post #44


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 135
Joined: 31-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 83.647



HELLOOOOOOOOOO. ATI PLECAT CU TOTII??
Exista vreo metoda de masurare a cifrei octanice pentru benzine. Ar trebui sa fie facute teste pentru fiecare tipd e benzina cumparata si in functie de asta ca cumperi cea mai buna in functie de calitate/pret.


--------------------
Amabilitatea este cea mai scurta distanta dintre doi oameni.

Proverb popular

Dacia Logan Laureate Plus 1.4 MPI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mandula
post Nov 14 2006, 05:20 PM
Post #45


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 162
Joined: 3-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.754



Uite ca am venit eu !

Am pus ieri Lukoil 98 (3.41 de lei) si nu mi-a placut deloc ! Initial mi s-a parut ca nu e nicio diferenta fata de combustibilul utilizat default (Omv 95), dar dupa ceva drum (Buc. - Brasov - Buc.) a devenit clar ca desi e de 98, comportamentul masinii e mai naspa decat cu Omv 95. Asa ca m-am lamurit cu Lukoil-ul, o sa ma feresc.

Am pus Lukoil pentru ca nu am mai gasit benzinarii Mol care sa comercializeze benzina Mol (voiam sa pun Mol 98, multa lume zice ca e buna, e de import si chiar are CO de 98). Toate Mol-urile vizitate (vreo 4-5) comercializau benzine Omv. Care sa fie chestia ? Am auzit parca ceva de o concentrare economica realizata de cele doua holdinguri, insa nu stiu detalii. Stie cineva ?


--------------------
Opel Astra II Classic 1.4 twinport

Scientists have finally discovered what is wrong with the female brain : on the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai83654
post Nov 14 2006, 09:33 PM
Post #46


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 135
Joined: 31-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 83.647



mol a vandut 30 de benzinarii catre petrom(sau omv), si cumpara altele la randul ei, astfel incat sa realizeze o acoperire cat mai buna. observasem si eu, ca in unele zone erau cate 3 benzinarii concentrate iar in alte zone deloc. si eu sunt de parere ca mol 98 este o benzina foarte buna, si o managerita de la ei mi-a confirmat ca e de import, dupa ce i-am scris un email.


--------------------
Amabilitatea este cea mai scurta distanta dintre doi oameni.

Proverb popular

Dacia Logan Laureate Plus 1.4 MPI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel65671
post Nov 15 2006, 09:09 AM
Post #47


specialist
******

Group: Membri
Posts: 722
Joined: 18-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 65.664



Si eu, de cand am luat Fabia, pun benzina de 98 de la MOL si sunt foarte multumit. O data am pus de 95 si pot sa spun ca se simte diferenta cum trage.

Mai mult, am inceput sa bag de 98 si in Dacie, chiar daca este Euro 4 si Dacia doar Euro 3 sau 2.


--------------------
Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!

Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007
Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Liviu90675
post Nov 16 2006, 03:59 PM
Post #48


novice
**

Group: Membri
Posts: 20
Joined: 24-October 06
From: Bucuresti
Member No.: 90.668



Din cate am mai studiat pe net, reiese ca nu e importanta numai cifra octanica a benzinei, ci si continutul de sulf (exprimat in mg/kg sau ppm - parti pe milion) - ceea ce si da clasificarea EURO X a benzinei. Corespondenta e cam asa:
<500 ppm sulf -> EURO 2
<150 ppm sulf -> EURO 3, norma valabila la momentul actual in Romania
< 50 ppm sulf -> EURO 4, norma care trebuie respectata de benzinele comercializate in Romania incepand cu 01.01.2007
< 10 ppm sulf -> EURO 5, norma impusa de la 01.01.2009

Continutul de sulf mic da poluare mai mica (sulful se transforma in oxizi de sulf, daunatori). Pana aici, nimic nou (adica soferul de rand nu cred ca e dispus sa dea mai multi bani pe o benzina care polueaza mai putin... ca asa e la romani...). Insa, continutul de sulf dauneaza si catalizatorului si traseului de evacuare (S devine SO2, care mai apoi devine H2SO4, care e acid etc.); mai exact, daca am masina care respecta EURO 4 si eu bag benzina EURO 2, s-ar putea sa mi se strice catalizatorul... Ei, aici s-ar putea ca soferii sa fie dispusi sa dea un ban in plus pe benzina (daca studiati tabelul de mai jos, o sa vedeti ca eventual nu e nevoie sa dai un ban in plus, ci e de ajuns sa schimbi furnizorul...).

Petrom
"Benzina COR 95/500ppm" - sulf < 500ppm, deci e EURO 2
"Top Premium 99+" - sulf < 50 ppm, deci e EURO 4


OMV
"OMV Carrera 95" - sulf < 50ppm, deci e EURO 4
"OMV Carrera 100" - sulf < 10ppm, deci e EURO 5


MOL
"MOL Tempo Plus 95" - sulf < 50 ppm, deci e EURO 4
"MOL Tempo Plus 98" - sulf < 10 ppm, deci e EURO 5
"MOL Evo" - sulf < 10 ppm, deci e EURO 5

LUKOIL
"Benzina FP COR 95" - sulf < 150 ppm, deci e EURO 3
"Benzina FP COR 98" - sulf < 150 ppm, deci e EURO 3

Rompetrol
"EFIX COR 95" - sulf < 50 ppm, deci e EURO 4
"EURO SUPER 98 FARA PLUMB" - sulf < 50 ppm, deci e EURO 4

PS: remarci personale: mi se pare de jena prestatia carburantilor Petrom din punct de vedere al continutului de sulf ("combustibili mai buni la aceleasi preturi bune" - daca acum combustibilii sunt mai buni, cum erau in trecut?) si LUKOIL - care vinde benzina de 98 EURO 3. Rompetrol, la mijlocul clasamentului. OMV si MOL, cei mai ok (eu alimentez de la MOL, 98, si pe pompa scrie clar "EURO 5"; ar fi bine sa scrie si la celelalte marci clasificarea, sa stie omul ce cumpara).
PPS: eu am masina EURO 4, ma gandeam sa fac un downgrade sa pun benzina de 95 de la MOL (EURO 4). Inca ma mai gandesc.
PPPS: va rog interveniti cu comentarii daca am afirmat chestii aiurea.


--------------------
Toyota Corolla sedan Terra, 1.4 VVT-i, light blue, iunie 2006.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 16 2006, 04:59 PM
Post #49


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Voi sunteti convinsi ca diferentele de performanta sau consum nu sunt pur placebo? Eu n-am reusit sa simt vreuna intre 95 si 98 blush.gif
Si ca sa ma conving am incerca si sa masor performantele si diferentele obtinute sunt mai mici decat eroarea de masura.... am facut experienta si cu fosta ibiza si cu Nubira si degeaba.
E drept, aici nu prea am multitudinea de tipuri de benzina din Ro si nici nu cred ca sunt diferente mari de calitate de la o statie la alta.
In ro am mers cu Petrom 95 si nu mi s-a parut cu nimic mai proasta decat cea luxemburgheza sau austriaca nici la consum nici la performante. Si am dubii ca OMV 99 e mai buna decat OMV-ul vandut in austria.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mandula
post Nov 16 2006, 08:47 PM
Post #50


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 162
Joined: 3-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.754



Calitatea carburantului din Romania variaza atat de la un distribuitor la altul, cat si de la o statie la alta (ambele ale aceluiasi distribuitor). De aia uneori simti diferente enorme la comportamentul masinii, alteori deloc (desi ar fi trebuit). Si poate de aia lui MR i s-a parut ca a pus benzina austriaca, desi alimentase cu Petrom de 95: a nimerit la pompa pana sa adauge baietii apa :minigun:

Multe statii sunt operate de francizori, si unii dintre ei nu au nicio jena in a dilua continutul de combustibil, a il "subtia", indoi cu apa sau cine stie ce alte metode, a nu curata la intervalele legale rezervoarele, etc etc. Cum se pare ca nu ii controleaza nimeni la calitatea produselor vandute, isi permit sa faca asta, iar romanul o inghite cu voluptate si pe nemestecate. Daca ma gandesc mai bine, nu imi fac iluzii ca si statiile nefrancizate, operate chiar de "brand", s-ar da inapoi de la atare practici.

Surveyul facut de Liviu propune o ierarhie calitativa pe care o sesizasem si eu prin prisma propriei experiente de "consumator". Alt argument in favoarea veridicitatii ierarhiei e pretul benzinelor respective: Petrom 99 si Lukoil 98 mai ieftine (cca 3.40-3.45 lei) decat Rompetrol 98, OMV 100 si MOL 98 (cca 3.8-4 lei), care sunt sensibil mai scumpe, dar si, afirma majoritatea, sensibil superioare calitativ. Nu cred ca fie o coincidenta.

Am insa si o nelamurire: Petrom 95 (si asta pe baza datelor de pe siteul producatorului-distribuitor) sa indeplineasca doar standardul Euro 2, in conditiile in care standardul minim actual e Euro 3, iar de la 1.01.2007 Euro 4 ? Adica vand pe fata in mod nelegal un produs inferior si prohibit de la vanzare ?


--------------------
Opel Astra II Classic 1.4 twinport

Scientists have finally discovered what is wrong with the female brain : on the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai83654
post Nov 20 2006, 04:09 PM
Post #51


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 135
Joined: 31-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 83.647



Eu cred ca desi buna benzina cu cifra octanica ne va imbunatati semnificativ performantele masinilor. In sensul ca daca ai dacie nu va deveni mercedes, iar daca ai mercedes nu va deveni ferrari. Cu siguranta ca ajuta benzina cu cifra octanica mai buna, insa (desi nu o pot cuantifica in cifre) nu cred reprezinta o imbunatire cu mai mult de cateva procente...
Am renuntat la benzina mol 98 (singura cu care am alimentat pana acum) pentru ca era f scumpa 3.82 ron, voi merge pe benzina de la omv 95. va spun daca voi sesiza vreo diferenta...desi nu cred...


--------------------
Amabilitatea este cea mai scurta distanta dintre doi oameni.

Proverb popular

Dacia Logan Laureate Plus 1.4 MPI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 21 2006, 09:04 AM
Post #52


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



O benzina cu cifra octanica ridicata ar fi putut inmbunatati consumul.. daca nu ar exista regulile de poluare. In regim de mers constant s-ar fi putut intra intr-un "lean mode" cu amestec sarac (benzina cu cifra octanica scazuta poate sa dea detonatii in caz de amestec sarac) si cu avans mare la aprindere.
Problema este ca gazele de esapament au o temperatura la care catalizatorul nu-si mai face treaba, si nu stiu ce noxe nu mai sunt respectate (altele decat CO2-ul). Unele ECM-uri (cum sunt cele de la GM de ex) au implementat regimul asta insa cand s-au inasprit regulile de poluare l-au dezactivat. Un tuner care se pricepe il poate reactiva ...

Din fericire insa pe GPL se poate face mai usor figura pe unele instalatii. Si GPL-ul are cifra octanica si mai ridicata, si in felul asta unii au scos cu legantza de exemplu consumuri de 7% afara pe gaz... Unii cu Logan au scos si sub 7, insa Loganul e cu motor mai mic si e mai usor.

PS
Cifra octanica si entalpia (cantitatea de energie (caldura) obtinuta prin ardere unitatii de masa, sau de volum) nu sunt neaparat corelate.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd April 2024 - 07:13 PM