IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Profile
Personal Photo
Rating
 
Options
Options
Personal Statement
Vlad75531 doesn't have a personal statement currently.
Personal Info
Vlad75531
sofer
Age Unknown
Gender Not Set
Bucuresti
Birthday Unknown
Interests
No Information
Statistics
Joined: 5-May 06
Profile Views: 56*
Last Seen: 23rd April 2007 - 11:01 PM
Local Time: Apr 25 2024, 07:35 PM
95 posts (0.01 per day)
Contact Information
AIM No Information
Yahoo No Information
ICQ No Information
MSN No Information
Contact Private
* Profile views updated each hour

Vlad75531

Membri

***


Topics
Posts
Comments
Friends
My Content
23 Sep 2006
Audi a stat in fruntea tehnologiilor diesel in ultimele trei decenii. Marca de la Ingolstadt prezinta acum o alta premiera mondiala – primul motor diesel V12 pe un model de serie. Noul Audi Q7 V12 TDI este propulsat de un motor diesel cu 12 cilindri, care contine o multitudine de tehnologii inovatoare. Dezvoltand o uluitoare putere de 500 CP si un cuplu de 1.000 Nm, motorul de 6 litri prezent pe acest SUV ofera performantele unei masini sport.

Sprintand de la 0 la 100 km/h in numai 5,5 secunde si dezvoltand o viteza maxima limitata electronic la 250 km/h, Audi Q7 V12 TDI a fost catapultat in randul masinilor sport de top. Datorita acestei puteri uluitoare au fost stabilite noi orizonturi pe piata motoarelor diesel. Nici unul dintre competitorii nostri nu poate oferi un motor comparabil.

Performantul SUV de la Audi accelereaza cu o usurinta impresionanta. Rezervele de putere in orice situatie sunt oferite de primul sistem Common Rail de 2.000 de bari, oferit de Bosch. Sistemul ultra-modern de injectie piezo ofera un sunet impresionant, la cele mai inalte nivele de confort.

Confort exceptional

Noua cutie de viteze automata tiptronic, cu sase trepte, care beneficiaza de ranforsari extinse, schimba treptele rapid si confortabil. Aceasta transfera enorma putere catre sistemul de tractiune integrala permanenta quattro. Noul Audi Q7 V12 TDI ofera un consum mediu de combustibil de numai 11,9 litri la 100 km.

Toate motoarele diesel de la Audi sunt foarte dinamice datorita caracteristicilor mari de putere si cuplu pe care le ofera. Audi si-a dovedit deseori caracterul sportiv pe modelele de serie, cel mai recent exemplu fiind cel al motoarelor cu sase cilindri si opt cilindri, 3.0 TDI, respectiv 4.2 TDI. Audi a rescris recordurile in acest an, pe pista. Dupa debutul de la Sebring, Florida, prototipul sportiv R10 a castigat toate cursele de anduranta la care a participat.
Aici se poate include si cursa de 24 de ore la de Le Mans, probabil cea mai dificila din lume, atat pentru om, cat si pentru masina.

Motorul V12 de curse de pe R10 a dezvoltat 650 CP din motorul de 5,5 litri, atingand o viteza de top de 330 km/h. Puterea si rezistenta lui R10 au avut succes imediat in randul fanilor si al expertilor. Cu toate acestea, ceea ce a surprins pe toata lumea a fost sunetul motorului: spre deosebire de majoritatea motoarelor de curse, puternicul propulsor diesel de la Audi functioneaza extrem de silentios.

Transferarea tehnologiei de curse catre productia de serie este o traditie pentru Audi. Motorul FSI al predecesorului lui R10, modelul R8, a obtinut cinci victorii la Le Mans, prin intermediul injectiei directe de benzina. Audi a transferat deja performantele FSI pe linia de productie. Cele mai recente exemple sunt motorul de turatii ridicate V8 de pe RS4, precum si V10 FSI de pe S6 si S8.

Performante tehnologice inovative

Noul V12 TDI de serie este asamblat in fabrica noastra de la Gyor, Ungaria, dezvoltand o spectaculoasa putere de „numai“ 500 CP. Atunci cand au proiectat motorul de 6 litri, s-a tinut cont de faptul ca acesta face parte din familia de motoare in V a lui Audi, care erau limitate la sase, opt sau zece cilindri pana acum. Principalele caracteristici ale masinii de curse au fost transferate catre motorul de serie. Propulsorul V12 TDI ofera o toleranta de 90 mm a cilindrilor, care este standard pentru acest tip de motoare. Cu toate acestea, motorul ofera un unghi al cilindrilor de 60 de grade si nu de 90 de grade, conducand la eliminarea inertiei in acest tip de motor V12. Confortul la condus este, astfel, asigurat in orice situatie.

Capacitatea totala a motorului, de 5.934 cmc, este derivata dintr-un alezaj de 83 mm si o cursa de 91,4 mm, exact aceleasi cu ale motorului 3.0 TDI. Puternicul motor diesel este extrem de compact. Masurand 684 mm in lungime, acesta este cu numai 166 mm mai lung decat V8 TDI. Aceste dimensiuni reprezinta principalele solicitari pentru integrarea lui V12 in Audi Q7.

Blocul motor al lui V12 TDI este construit din fier turnat, combinat cu grafit. Acest materiale de ultima generatie, cunoscut ca si GJV-450, a fost deja folosit pentru modelele V6 si V8.

Produs prin intermediului unui mod patentat de turnare, GJV-450 este cu circa 40% mai rigid si cu 100% mai rezistent la efort decat fierul turnat. Acest lucru le-a permis constructorilor sa reduca grosimea peretilor. Scaderea greutatii fata de fierul turnat conventional este de 15 la suta.

Arborele cotit, forjat dintr-un aliaj de crom si otel molybdenum, este sprijinit de un suport principal extrem de rigid, construit din fier turnat, ranforsat cu grafit.

Capetele de cilindru sunt compuse din trei elemente principale. Sectiunea inferioara, unde sunt integrate admisia si canalele de evacuare, este realizata dintr-un aliaj foarte rezistent si foarte usor din aluminiu. Sectiunea superioara ghideaza fluxul de ulei, in timp ce ambii arbori cu came sunt asezati intr-o carcasa ranforsata.

Injectie ultra-moderna

La fel ca majoritatea motoarelor in V de la Audi, cureaua de transmisie este localizata in partea posterioara a motorului, intr-un spatiu special amenajat. Noul V12 TDI foloseste o noua asezare. Cureaua de transmisie a arborelui cotit se blocheaza in roata cutiei de viteze. De aici, doua lanturi simplex conduc axa cu came. Alte doua lanturi actioneaza pompa de ulei si ambele pompe de inalta presiune din sistemul de injectie common rail.

Ambele pompe de inalta presiune fac parte din sistemul de injectie common rail dezvoltat de specialistii de la Bosch. Ambele pompe dezvolta o presiune de pana la 2.000 de bari in rampe; pana in prezent, putea fi atinsa o presiune de maxim 1.600 bari.

Injectoarele piezo, cu duze cu opt orificii, au fost, de asemenea, imbunatatite in mod radical. Datorita presiunii ridicate, in camera de combustie este creat un dozaj optim de combustibil. Acest lucru permite o aprindere mai rapida si mai omogena, ceea ce duce la un sunet mai bun. Combustia eficienta imbunatateste performantele, reducand emisiile si consumul de combustibil.

Generatia actuala de injectoare in linie foloseste efectul piezo. Atunci cand se creeaza un curent electric, cristalele piezo se extind in milisecunde. Aceasta extindere este transportata direct (in linie) de catre injectoarele motorului V12 TDI – care contin peste 100 de placi piezo – catre duzele injectoatelor, fara folosirea vreunui mecanism.

Numarul proceselor de injectie pe ciclu de admisie pot varia foarte mult prin folosirea tehnologiei piezo, iar in cazul lui V12 TDI se poate ajunge la cinci injectii.

Pe langa injectia principala, exista si posibilitate pre- si post-injectiilor. Pre-injectiile reduc zgomotul puternic al combustiei. Post-injectiile folosesc la cresterea temperaturii emisiilor, ajutand la regenerarea celor doua filtre de particule.

Ambele turbocompresoare sunt montate pe exteriorul motorului in V, fiecare deservind un banc de cilindri. Datorita geometriei reglabile, fluxul de gaze emise este transmis mereu prin turbine. Compresoarele raspund si la turatii reduse si ating nivele ridicate de eficienta.

Ambele turbocompresoare ofera o presiune de incarcare de pana la 2,6 bari si sunt un aspect cheie in obtinerea celor 1.000 Nm de cuplu furnizati de motorul V12 TDI in mod constant, intre 1.750 si 3.500 rpm. Cu puterea sa de 368 kW (500 CP), propulsorul diesel atinge o putere specifica de 62 kW (84,3 CP)/ litru.

Doua radiatoare de mari dimensiuni reduc temperatura aerului comprimat. Motorul V12 ofera un sistem de evacuare cu flux dublu si cu doua filtre de particule. Unitatea absorbtie este construita intr-un mod similar – fiecare banc de cilindri contine un filtru de aer, in spatele caruia se afla un manometru. Doua unitati de control verifica ce se intampla in motor, conform setarii originale.

Audi Q7 V12 TDI indeplineste normele Euro 5, care vor intra in vigoare in 2010 si care cer reducerea consistenta a emisiilor de oxid de nitrogen. Pe langa analiza precisa a sistemului de injectie de tip common rail, inginerii de la Audi s-au concentrat si in privinta recircularii gazelor de esapament. In sarcina partiala, circa 50 la suta din emisii sunt recirculate prin sistemul de admisie a aerului, pentru a reduce emisiile de oxid de nitrogen. Sistemul de recirculare de dimensiuni mari este plasat in sectiunea superioara a cilindrilor in V si include un radiator de apa, care reduce temperatura emisiilor in mod semnificativ.

Designul

Audi Q7 V12 TDI nu impresioneaza numai prin intermediul tehnologiei folosite, ci si prin aspect. Cele mai vizibile schimbari ale lui Audi sunt panourile protectoare din fata si din spate. Grila radiatorului cromata, de tip single-frame, evoca traditia lui S6 si S8. Cele doua masini, dotate cu motoare V10 FSI, sunt cele mai sportive din clasele lor. V12 TDI ofera, de asemenea, un puternic sistem de franare.

Progres prin tehnologie
Propulsoare diesel celebre de la Audi

Odata cu aparitia noului V12 TDI a fost atinsa o alta piatra de hotar in tehnologia diesel. Marca de la Ingolstadt este un pionier in domeniul diesel de peste trei decenii. In 1978, Audi a introdus Audi 100, primul diesel din lume care oferea cinci cilindri. Primul motor TDI din istorie a fost introdus pe succesorul acestuia, in 1989. Propulsorul in cinci cilindri, de 2,5 litri, dezvolta 88 kW (120 CP) si 261 Nm de cuplu, aducand motoarele diesel intr-o dimensiune complet noua.

In 1994, a fost produsa o versiune mai puternica, ce dezvolta 103 kW (140 CP). Motorul era disponibil si cu optiunea tractiunii integrale – primul TDI quattro. In acelasi timp, a fost introdus noul motor diesel in patru cilindri, pe modelele Audi 100 si Audi 80, precum si deja legendarul 1.9 TDI, de 66 kw (90 CP).

Spre sfarsitul lui 1995, motorul cu patru cilindri a cucerit noi culmi, cu 85 kW (115 CP), prin intermediul injectiei pump-jet. La inceputul lui 1997, primul 2.5 V6 TDI debuta pe piata. Acest motor cu patru supape pe cilindru dezvolta o putere de 110 kW (150 CP). Cu o viteza maxima de 220 km/h, Audi 80 devenea cel mai rapid diesel de serie de pe piata. Primul TDI cu opt cilindri a urmat in 1999, un V8 cu capacitate de 3,3 litri. Propulsorul 3.0 TDI a fost introdus in primavara lui 2006, fiind primul diesel V6 cu injectoare in linie piezo, in sistemul common rail.

Propulsorul 4.2 TDI este, in acest moment, varful gamei TDI de la Audi. Acesta a fost introdus in premiera pe A8, anul trecut. Fiecare al treilea client de A8 din Germania a decis sa opteze pentru acest V8. Acesta va fi disponibil si pe Audi Q7, in prima jumatate a lui 2007.

Fratilor... blink.gif blink.gif
6 Jun 2006
salut! sry daca mai exista, eu am cautat si nu am gasit nimic referitor la asta.
ce se intampla...in mers uneori variaza acul care indica temp. apei. adica de la 90 de grade scade putin si dupa revin si tot asa... e aleator cand vrea el. am inteles ca e vb. de un senzor dublu (unul indica la bord altul la ECu). Eu ma gandesc ca e un contact imperfect la mufa acestui senzor. Stie cineva unde se afla? ca tare as vrea sa desfac mufa sa dau cu spray de contacte.
multumesc (BORa 1.6 74KW)
Last Visitors
Vlad75531 has no visitors to display.

Comments
Other users have left no comments for Vlad75531.

Friends
There are no friends to display.
RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 01:35 AM
IPS Driver Error

IPS Driver Error

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here