Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce fel de benzina?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
TheCube
Cei de la Opel m-au pus sa jur pe rosu biggrin.gif ca o sa bag numai benzina Euro 4 la Astra-ul meu 1.6. La benzinarii insa clasificarile sunt altele: cu/fara plumb si dupa cifra octanica. Daca-i intreb pe cei de acolo, habar n-au ce sa-mi recomande, in general confunda cifra octanica cu normele de poluare Euro. Adica, pe scurt, imi recomnda de 98 sau de 100.
In cartea tehnica a masinii am vazut insa ca e recomandata benzina de 95, iar ca posibile alternative, de 91 (numai in caz de nevoie disperata) sau de 98. Ideea principala e sa fie fara plumb, cred.
Cine ma poate lamuri in privinta asta? Ce fel de benzina ar trebui sa folosesc?
mike.omega
Mergi la OMV biggrin.gif
Cel putin pe pompa ei zic ca benzina(oricare ar fi ea) este Euro 4 smile.gif
Vlad75531
OMV, MOL, PETROM din cate stiu eu aia de 95 e euro 4! Daca pui de 98 e si mai bine. Aia e sigur euro 4
adi.mitrea
La mine in carte scrie ca este indicat sa bag benzina de 98 sau mai mai mult. Benzina de 95 nu este indicata si spune ca pot pune asa ceva numai in caz de forta majora.

motor 1.4 twinport 90 de cai (Z14XEP). Sunt convins ca si pentru motorul tau Z16XEP este indicata tot benzina de 98. Citeste cu mare atentie manualul utilizatorului.

Cei de la Radacini mi-au spus la fel. De 98. In plus, m-au avertizat ca daca masina va avea probleme cu aprinderea si alte treburi pe la motor si gasesc in rezevor benzina de 95 sunt bun de plata.

Pana acum am alimentat numai de la OMW (super 100 primele 3 plinuri) si apoi am trecut pe super 98 de la ROMPETROL. Acum merg cu TOP 99+ (3,7 lei incepand cu 30 septembrie) de la PETROM. Masina trage foarte bine si consumul este relativ mic (extraurban ~ 6,2%).
Mandula
Extrem de ciudat, Adi, in conditiile in care conducem acelasi lucru... la mine in carte scrie exact ce a mentionat The Cube: recomandat 95, acceptat la nevoie 98, dar cu precizarea ca performantele nu se vor ameliora. Asadar, eu fiind chiar acum cu cartea in fata, trag concluzia ca avem prevederi diferite in manuale !!! Ceea ce e extrem de grav, acestea fiind contradictorii.

Eu pun de cca 12.000 km exclusiv OMV de 95 si nu am avut pana acum (14 luni) niciun fel de probleme, consumul similar cu al tau, dupa cum am mai scris si in alte topicuri. Mai mult, nu s-a intamplat sa imi tremure motorul si sa varieze dubios turatia la motor rece, cum am mai auzit la posesori, si nici sa nu porneasca la sfert de cheie nu s-a intamplat.

Parerea mea e ca ar fi bine sa dam un mail la Opel south east europe sa ne explice oamenii de ce ni se recomanda combustibili de cifra octanica diferita.

Revenind la discutia din topic, mi se pare ca toate benzinele de 95 si peste comercializate in cele 5-6 retele mari de benzinarii indeplinesc normele EURO IV. Atata vreme cat nu pui benzina de la Petron sau Petrol :bash: sau Nelu Galbenus Oil sau mai stiu eu ce altceva, nu cred ca vei avea probleme.
Sorin82761
Am si eu o intrebare la mine in cartea tehnica scrie sa bag benzina fara plumb cu cifra octanica cel putin 95 , eu pana acum am bagat omv de 100 , dar am auzit multi spunnd ca benzina de 100 arde supapele , daca e asa nu ar trebui specificat in cartea tehnica ?
Legionaru'
Asa e, OMV Carerra 100 :angel: arde supapeleeeeeeeeeeeeeee!
Le arde in asa fel incat se inchid si se deschid nebuneste, iar masina fuge de o ia dracu'! :wave:
Tarabostes
biggrin.gif Pai din cauza asta face suta in 8'.
Legionaru'
Peste o saptamana schimb filtru de aer si face suta in 7,5 sec !:boxing:
Cornel001
Bai io habar n-am de care e mai bine sa pun. A observat cineva diferente putere si consum la 95 fata de 98/99/100 ?
adi ai observat diferenta intre 98 rompetrol si 99 petrom ? De la ce benzinarii (locatii) ai pus ?
G e o r g e
cornel , ti-am mai spus , si spune-i si danei la fel , doar benzinade 98, 99 , 100 sa puneti .

masina trage mai bine, consumul ESTE MAI MIC !!! si la sfarsit iesi la aceesai bani . diferenta ? dai mai mult la pompa , dar te tine si mai mult rezervorul .

iar motorul este fericit smile.gif
air_wolf
la fiat 1.2 16V, daca pui 98-99-100 consumul creste. verificat si rasverificat. masina se infige mai bine si e ok din cind in cind sa amesteci carburantul.
G e o r g e
domnu , consumu creste daca o arzi mai tare pe acceleratie , la acelasi stil de mers scade ! pentru ca : mai multa forta din explozie - > mai putin trebuie apasata pedala - > mai putin gaz consuma . capishi ?
Cornel001
Ultimii 75 L au fost 98, 50 de la MOL si 25 de la Rompetrol (de fapt p-astia 25 abia i-am pus). Acu in general motorul parca merge mai rotund, tinde mai putin sa "dea in nas" asa cum facea uneori dupa ce schimbam vitezele, inclusiv retrogradare, dar la consum, nu prea am simtit inca; de fapt nici nu prea am cum sa compar exact, ca s-au schimbat conditiile, merg mai mult fara AC, partial am inceput sa o iau pe o ruta mai rapida, a mai scazut ceva.

Si totusi, desi merg pe la periferie, trafic relativ mai lejer, putine semafoare si max 1-2 la care stau mai mult de un rand, inca n-am scazut sub 10 mediu, mai mult cu 1.5 L aprox decat cel declarat. Merg mai repede decat majoritatea , unele portiuni mai "virane" si cu doua benzi pe sens imi permit sa ating viteze de extraurban, dar nu-i bag gen talpa brusca decat rar (La o alimentare am tinut-o in talpi si a consumat si mai mult evident). Ca o idee, Vm a crescut la 26 km/h , 10-12 km ii fac in medie in 20-25 min.

Oare sa fie cum ziceai adica trebuie sa mai fac niste alimentari cu CO mare ? Esti sigur ?

Danei oricum vroiam sa-i zic ca la inceput cel putin in rodaj sa-i puna CO mare. Dar mersi de sfat.

Eu am impresia ca faceam si alte greseli, cum ar fi sa las sa se goleasca prea mult rezervorul inainte sa reumplu, acu m-am lecuit.
G e o r g e
pai rezervorul trebuie sa primeasca plinul cand acul atinge ultima liniuta verde sau alba sau albastra . whatever smile.gif sa nu se aprinda becul asta e ideea.
air_wolf
eu am constatat altceva, si anume ca nu conteaza doar pedala. mai ai si ralanti in oras si acolo te arde mai mult cu octanica mai mare.
si oricum, la mine cu acelasi stil de mers creste. si in aproape 500.000km zic eu ca mi-am format deja un stil de condus, nici agresiv dar nici molatec.
Cornel001
Sincer eu nu fac plinul (exceptand cand tre sa merg in afara orasului), ii pun cam juma de rezervor, si cand ajungea aproape de terminate (acu nu-l mai las sa ajunga asa de terminat), ii mai pun inca jumate. Ce avantaje ar fi daca i-as face plinul ? N-ar fi masina ceva mai grea ?
air_wolf
vara n-ai nici un avantaj. aia cu plinul e valabil la dacia 1xxx, unde rezervorul este 2/3 benzina iar 1/3 este compusa din rugina, apa, alte elemente necunoscute dar exterm de daunatoare biggrin.gif

eu merg cu ea in jur de 50%, mai putin pe perioada iernii cind bag in jur de 80% si nu o las sub 50% din considerente de aderenta.
Marius43590
in conditiile in care fac 6 km in 30 minute pot sa bag si cherosen, ca dupa 5 m tot trebuie sa opresc.

poate la drum lung o fi mai buna cu cifra octanica mai mare :angel:
Mihai63349
In mod normal, un motor aspirat cu raport de compresie <10 ar trebui sa functioneze fara probleme cu benzina avand CO 95. Problema este ca nu sunt foarte sigur ca benzina din Romania de 95 este chiar de 95. In sensul ca noi inca n-am adoptat standardul european. In vest exista 3 feluri de benzine: de 91, de 95 si de 98. La noi, 2 feluri: ieftina si scumpa.
Motoarele cu injectie directa si/sau turbo cer, clar, benzina de min. 98. Cele aspirate normal, cu raport de compresie in jur de 9, dar nu departe, pot merge fara probleme cu 95 de la noi, chiar daca are 92-93 real.
Iar restul - marea majoritate a benzinarelor moderne - ar trebui alimentate cu benzina "scumpa" de la noi, profilactic macar.
Sorin82761
Nu stiu ce sa zic mie multa lume in momentul cand au auzit ca am bagat benzina doar omv 100 mi-au spus sa nu mai bag ca arde supspele , pentru ca e ardere uscata , si nu e bine .. ca in timp se dus supapele ..., ca benzina de 98 si 95 mai are prin ea si uleiuri si alte chestii care ajuta la ungere blink.gif
Mihai63349
Stiau aia ceva, dar nu destul. Arderea este mai "uscata" la orice benzina fara plumb. Deci problema cu uscatul este de cand cu benzina f.p. Asta nu inseamna ca trebuie sa treci pe benzina cu plumb. Iar uleiuri in benzine se gasesc, intr-adevar, la motoarele in doi timpi.
In concluzie, stai linistit, nu ti se arde nicio supapa. Si nu mai pleca urechea la "specialisti".

P.S. Inca nu ti-au spus sa nu pui ulei de transmisie in cutie, ca-i mai bun ala de motor amestecat cu rumegus? biggrin.gif
Sorin82761
Ok mersi biggrin.gif , numai ca m-am speriat un pic cand mi-au spus eu am vrut sa bag de 100 ca m-am gandit ca e mai buna , si dupa ce am inceput sa aud ca se ard supape :bash:
air_wolf
am mers cu dacie cu kerosen... nu cred ca am facut 4-5km cu ea biggrin.gif cind i-am dat talpa serios s-a auzit krrrank ca dracu. rezultatul a fost o dacie fara motor si cutie. biggrin.gif dar a meritat, fugea dacia de ziceai ca-i racheta. biggrin.gif
James Kilowatt
Era kerosen sau benzina de aviatie? Din cate stiam, sunt diferite smile.gif
air_wolf
kerosen, si a costat ca naiba de scump, a fost luat de la armata smile.gif cifra octanica peste 130. benzina de aviatie mai bag si eu iarna din cind in cind pe post de fuel booster.
James Kilowatt
kerosenul are cifra octanica sub cea a benzinei, si din cate stiu e si mai ieftin, fiind probabil mai putin taxat. Ce spui tu cred ca era totusi benzina de aviatie blush.gif
eddie
Are si pretul pe raft ? :angel:
James Kilowatt
ultima oara cand am vazut la aprozar era 55 eurocenti kilul laugh.gif
air_wolf
inseamna ca a fost benzina de aviatie. omul zicea ca e luata de la mig-uri.
eddie
Eu din cate stiu,motoarele cu reactie functioneaza cu kerosen(gaz triplu-rafinat) inclusiv Mig-urile.
Mai sunt avioane mai mici,cu elice,care folosesc benzina de aviatie(cifra octanica 120),spre exemplu bimotorul BN 2 si biplanul AN2 (ala pus la rond la Doamna Ghica)care este momentan folost ca prafuitor de aviatia utilitara(dar merge si cu benzina de 90 !!)
Benzina de aviatie era importata din Grecia inainte,si era de culoare albastra,asta ca sa nu se fure ! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
air_wolf
iarna am mai multi vecini care lucreaza pe aeroport si care isi mai aduc de acolo cite 3-4 litri de benzina de la avioane pe care o combina cu cea din rezervor. si aia cu dacie si aia cu masini pe injectie. am incercat si eu faza, dar avind experienta daciei de test n-am pus niciodata mai mult de 1l la 80% din rezervor.
asta iarna de exemplu lichidul atni-inghet pentru benzina a inghetat, benzina mea din rezervor: nu. mi se pare ca trage mai bine (am sa pun si saptamina viitoare sa-mi dau seama si pe uscat cum e).
acum naiba stie, o fi o combinatie intre kerosen si altceva, o fi benzina de 120, habar n-am. chimia a fost singura materie la care n-am avut niciodata nota mai mare de 5. (5 pe linie toti anii, mai putin cei 3 de facultate - culmea: aeronave). asa ca... biggrin.gif
James Kilowatt
Si eu stiam tot ce zice Eddie, insa fara detaliile cu culoarea.

Cu benzina de aviatie merge si Moskwich 1500 laugh.gif
Cu kerosen nu stiu, poate doar amestecat cu tetraetil de plumb ca sa nu detoneze.

La chimie eu am trecut examenul la facultate pentru simplul motiv ca macar ecuatia unui potential de coroziune pe care am inventat-o la tabla dadea la unitatea de masura voltul, chiar daca n-avea nici o legatura cu realitatea.... blush.gif
ozz86651
Kerosenul e petrol lampant, fractie inferioara benzinei. Daca faci o dacie sa fuga cu asa ceva inseamna ca ai fumat planta gresita si esti pe scaun in bucatarie de fapt.
Benzina de avaiatie iarasi e o benzina de CO mai mare (105, speculativ vorbind ca fizic ce e peste 100 e nonsens). CO nu-ti da absolut nici un avantaj in putere... cel mut un CO mic scade puterea la motoarele construite pentru CO superior prin reglarea avansului, nu-i cazul la dacie (Accord V6 si BMW 330 vin cu doua cifre de putere, in functie de benzina).
Deci band.gif barbi.
Puterea se poate creste intradevar cu nitrometan sau oxid de azot (N2O). Primul se toarna in benzina (se foloseste in modelism), si e foarte scump, al doilea necesita o instalatie relativ complicata si scumpa si o butelie in potbagaj.
Nicolae30758
ozz are dreptate. kerosenul este denumirea gazului (petrolului) lampant. toate avioanele cu reactie folosesc kerosen, tocmai pentru ca fiind o fractie inferioara benzinei este mai ieftin. inchipuiti-va cat ar costa sa pui intr-un Boeing 747, benzina OMV 100 biggrin.gif ?? ar calatori cu avionul numai milionarii.
air_wolf
cu atit mai mult o sa intreb ce dracu pun in benzina aia. sincer nu-mi suride ideea unei infundari de injectoare. blink.gif
ozz86651
Lasa infundatul, ca daca bagi kerosen e aproape ca si cum ai baga motorina... faci praf motorul ca detoneaza.
air_wolf
iti dai seama ca il faceam praf daca era kerosen kior... de asta zic ca VREAU sa aflu!!!!
mihai83654
Care sunt cei mai buni distribuitori de benzina? OMV, MOL, ROMPETROL, PETROM???
R a z v a n
vrei sa-ti faci benzinarie? chiar te intereseaza distributia sau calitatea benzinei?
mihai83654
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
vreau sa alimentez...acum imi cumpar masina.
mihai83654
Am alimentat pana acum doar de la MOL si OMV odata. Sunt mai multi care spun ca e buna si benzina de la petrom, dar eu din diverse motive nu am inca incredere. Aici se inscriu istoria marcii, si faptul ca benzina e produsa la noi ( de exemplu am scris la MOL intreband daca benzina lor este importata si mi-au spus ca cea de 98 este importata). Acum eu nu stiu ce sa zic, as alimenta si cu petrom 99+ daca as stii ca este chiar 98 macar si ca nu o dilueaza cu cine stie ce.
mihai83654
Diferenta insa la pret este cam usturatoare 3.4 ron pentru petrom 99+ si 3.82 pt mol 98.
mihai83654
HELLOOOOOOOOOO. ATI PLECAT CU TOTII??
Exista vreo metoda de masurare a cifrei octanice pentru benzine. Ar trebui sa fie facute teste pentru fiecare tipd e benzina cumparata si in functie de asta ca cumperi cea mai buna in functie de calitate/pret.
Mandula
Uite ca am venit eu !

Am pus ieri Lukoil 98 (3.41 de lei) si nu mi-a placut deloc ! Initial mi s-a parut ca nu e nicio diferenta fata de combustibilul utilizat default (Omv 95), dar dupa ceva drum (Buc. - Brasov - Buc.) a devenit clar ca desi e de 98, comportamentul masinii e mai naspa decat cu Omv 95. Asa ca m-am lamurit cu Lukoil-ul, o sa ma feresc.

Am pus Lukoil pentru ca nu am mai gasit benzinarii Mol care sa comercializeze benzina Mol (voiam sa pun Mol 98, multa lume zice ca e buna, e de import si chiar are CO de 98). Toate Mol-urile vizitate (vreo 4-5) comercializau benzine Omv. Care sa fie chestia ? Am auzit parca ceva de o concentrare economica realizata de cele doua holdinguri, insa nu stiu detalii. Stie cineva ?
mihai83654
mol a vandut 30 de benzinarii catre petrom(sau omv), si cumpara altele la randul ei, astfel incat sa realizeze o acoperire cat mai buna. observasem si eu, ca in unele zone erau cate 3 benzinarii concentrate iar in alte zone deloc. si eu sunt de parere ca mol 98 este o benzina foarte buna, si o managerita de la ei mi-a confirmat ca e de import, dupa ce i-am scris un email.
Daniel65671
Si eu, de cand am luat Fabia, pun benzina de 98 de la MOL si sunt foarte multumit. O data am pus de 95 si pot sa spun ca se simte diferenta cum trage.

Mai mult, am inceput sa bag de 98 si in Dacie, chiar daca este Euro 4 si Dacia doar Euro 3 sau 2.
Liviu90675
Din cate am mai studiat pe net, reiese ca nu e importanta numai cifra octanica a benzinei, ci si continutul de sulf (exprimat in mg/kg sau ppm - parti pe milion) - ceea ce si da clasificarea EURO X a benzinei. Corespondenta e cam asa:
<500 ppm sulf -> EURO 2
<150 ppm sulf -> EURO 3, norma valabila la momentul actual in Romania
< 50 ppm sulf -> EURO 4, norma care trebuie respectata de benzinele comercializate in Romania incepand cu 01.01.2007
< 10 ppm sulf -> EURO 5, norma impusa de la 01.01.2009

Continutul de sulf mic da poluare mai mica (sulful se transforma in oxizi de sulf, daunatori). Pana aici, nimic nou (adica soferul de rand nu cred ca e dispus sa dea mai multi bani pe o benzina care polueaza mai putin... ca asa e la romani...). Insa, continutul de sulf dauneaza si catalizatorului si traseului de evacuare (S devine SO2, care mai apoi devine H2SO4, care e acid etc.); mai exact, daca am masina care respecta EURO 4 si eu bag benzina EURO 2, s-ar putea sa mi se strice catalizatorul... Ei, aici s-ar putea ca soferii sa fie dispusi sa dea un ban in plus pe benzina (daca studiati tabelul de mai jos, o sa vedeti ca eventual nu e nevoie sa dai un ban in plus, ci e de ajuns sa schimbi furnizorul...).

Petrom
"Benzina COR 95/500ppm" - sulf < 500ppm, deci e EURO 2
"Top Premium 99+" - sulf < 50 ppm, deci e EURO 4


OMV
"OMV Carrera 95" - sulf < 50ppm, deci e EURO 4
"OMV Carrera 100" - sulf < 10ppm, deci e EURO 5


MOL
"MOL Tempo Plus 95" - sulf < 50 ppm, deci e EURO 4
"MOL Tempo Plus 98" - sulf < 10 ppm, deci e EURO 5
"MOL Evo" - sulf < 10 ppm, deci e EURO 5

LUKOIL
"Benzina FP COR 95" - sulf < 150 ppm, deci e EURO 3
"Benzina FP COR 98" - sulf < 150 ppm, deci e EURO 3

Rompetrol
"EFIX COR 95" - sulf < 50 ppm, deci e EURO 4
"EURO SUPER 98 FARA PLUMB" - sulf < 50 ppm, deci e EURO 4

PS: remarci personale: mi se pare de jena prestatia carburantilor Petrom din punct de vedere al continutului de sulf ("combustibili mai buni la aceleasi preturi bune" - daca acum combustibilii sunt mai buni, cum erau in trecut?) si LUKOIL - care vinde benzina de 98 EURO 3. Rompetrol, la mijlocul clasamentului. OMV si MOL, cei mai ok (eu alimentez de la MOL, 98, si pe pompa scrie clar "EURO 5"; ar fi bine sa scrie si la celelalte marci clasificarea, sa stie omul ce cumpara).
PPS: eu am masina EURO 4, ma gandeam sa fac un downgrade sa pun benzina de 95 de la MOL (EURO 4). Inca ma mai gandesc.
PPPS: va rog interveniti cu comentarii daca am afirmat chestii aiurea.
James Kilowatt
Voi sunteti convinsi ca diferentele de performanta sau consum nu sunt pur placebo? Eu n-am reusit sa simt vreuna intre 95 si 98 blush.gif
Si ca sa ma conving am incerca si sa masor performantele si diferentele obtinute sunt mai mici decat eroarea de masura.... am facut experienta si cu fosta ibiza si cu Nubira si degeaba.
E drept, aici nu prea am multitudinea de tipuri de benzina din Ro si nici nu cred ca sunt diferente mari de calitate de la o statie la alta.
In ro am mers cu Petrom 95 si nu mi s-a parut cu nimic mai proasta decat cea luxemburgheza sau austriaca nici la consum nici la performante. Si am dubii ca OMV 99 e mai buna decat OMV-ul vandut in austria.
Mandula
Calitatea carburantului din Romania variaza atat de la un distribuitor la altul, cat si de la o statie la alta (ambele ale aceluiasi distribuitor). De aia uneori simti diferente enorme la comportamentul masinii, alteori deloc (desi ar fi trebuit). Si poate de aia lui MR i s-a parut ca a pus benzina austriaca, desi alimentase cu Petrom de 95: a nimerit la pompa pana sa adauge baietii apa :minigun:

Multe statii sunt operate de francizori, si unii dintre ei nu au nicio jena in a dilua continutul de combustibil, a il "subtia", indoi cu apa sau cine stie ce alte metode, a nu curata la intervalele legale rezervoarele, etc etc. Cum se pare ca nu ii controleaza nimeni la calitatea produselor vandute, isi permit sa faca asta, iar romanul o inghite cu voluptate si pe nemestecate. Daca ma gandesc mai bine, nu imi fac iluzii ca si statiile nefrancizate, operate chiar de "brand", s-ar da inapoi de la atare practici.

Surveyul facut de Liviu propune o ierarhie calitativa pe care o sesizasem si eu prin prisma propriei experiente de "consumator". Alt argument in favoarea veridicitatii ierarhiei e pretul benzinelor respective: Petrom 99 si Lukoil 98 mai ieftine (cca 3.40-3.45 lei) decat Rompetrol 98, OMV 100 si MOL 98 (cca 3.8-4 lei), care sunt sensibil mai scumpe, dar si, afirma majoritatea, sensibil superioare calitativ. Nu cred ca fie o coincidenta.

Am insa si o nelamurire: Petrom 95 (si asta pe baza datelor de pe siteul producatorului-distribuitor) sa indeplineasca doar standardul Euro 2, in conditiile in care standardul minim actual e Euro 3, iar de la 1.01.2007 Euro 4 ? Adica vand pe fata in mod nelegal un produs inferior si prohibit de la vanzare ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.