IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Roti - jante&anvelope

This topic is about Roti - jante&anvelope, the author, silviu32989, wrote about: Pentruca eu a luat 3 la fizica poate ne explici la toti cum este valavila ceea ce ai scris """5) forta de frecare de rostogolire este un factor secund ... To read more just scroll down

10 Pages V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Roti - jante&anvelope
silviu32989
post Oct 23 2004, 07:01 PM
Post #61


sofer
***

Group: Membri
Posts: 94
Joined: 21-September 04
From: Suceava (Suceava)
Member No.: 32.982



Pentruca eu a luat 3 la fizica poate ne explici la toti cum este valavila ceea ce ai scris

"""5) forta de frecare de rostogolire este un factor secundar rezistentei aerului ca element de limitare a aceleratie si a vitezei maxime. o putem reduce alegand cauciucuri cu CFR mic si mentinand cauciucurile umflate corespunzator."""

pentru cazul in care deplasarea se face pe planul inclinat.
Adica masina urca dealul, ca sa intelegi.

Iar daca frecarea cu aerul este efect secundar spune-le si la turma de prosti de la fabricile producatoare sa nu mai studieze aerodinamicitatea in tunele, pentru fiecare tip de caroserie, mai fac si ei o economie la banii alocati pentru cercetare.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu32989
post Oct 23 2004, 07:05 PM
Post #62


sofer
***

Group: Membri
Posts: 94
Joined: 21-September 04
From: Suceava (Suceava)
Member No.: 32.982



Si tot la intrebarea de mai inainte poate ne explici si :

"""..... la cele de iarna care au striuri mai proeminente coeficientul de frecare e mai mare pe uscat dar este si mai mare pe zapada. forma striurilor este importanta si la mersul pe carosabil umed putand creste tractiunea daca sunt gandite sa lase apa sa se duca in striuri si nu pe suprafata de contact cu solul evitand aquaplanarea."

Tot tu ai scris asta, nu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu32989
post Oct 23 2004, 07:09 PM
Post #63


sofer
***

Group: Membri
Posts: 94
Joined: 21-September 04
From: Suceava (Suceava)
Member No.: 32.982



Am o mare rugaminte ca toti soferii sa nu aplice

"""5) forta de frecare de rostogolire este un factor secundar rezistentei aerului ca element de limitare a aceleratie si a vitezei maxime. o putem reduce alegand cauciucuri cu CFR mic si mentinand cauciucurile umflate corespunzator."""

ci
"".... tractiunea e mai buna cand ai o suprafata de contact mai mare si desigur depinde si de tipul cauciucului folosit la constructia anvelopei si de forma striurilor ( tractiunea este data de striuri mai mult decat de cauciucul neted).""

Tot tu ai scris si asta, nu?

Comentarii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Oct 23 2004, 07:47 PM
Post #64


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Sa fiu albastru daca nu sunteti de groaza. laugh.gif :colors:


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 08:18 PM
Post #65


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(silviu32989)
Pentruca eu a luat 3 la fizica poate ne explici la toti cum este valavila ceea ce ai scris

"""5) forta de frecare de rostogolire este un factor secundar rezistentei aerului ca element de limitare a aceleratie si a vitezei maxime. o putem reduce alegand cauciucuri cu CFR mic si mentinand cauciucurile umflate corespunzator."""

pentru cazul in care deplasarea se face pe planul inclinat.
Adica masina urca dealul, ca sa intelegi.

Iar daca frecarea cu aerul este efect secundar spune-le si la turma de prosti de la fabricile producatoare sa nu mai studieze aerodinamicitatea in tunele, pentru fiecare tip de caroserie, mai fac si ei o economie la banii alocati pentru cercetare.


pai ce am spus este ca frecarea rotilor de asfalt nu conteaza atat de mult ca si rezistenta aerului ( forta de frecare aerului, si de aceea coeficientul de aerodinamicitate conteaza asa cum am spus tot timpul de-a lungul discutiei). factorul secundar e forta de frecare de rostogolire FFR data de anvelopa si asta e clar din sintaxa frazei. nu e nici o contradictie.

la deal ai nevoie de mai multa forta sa misti vehicolul. componenta paralela cu planul a greutatii masinii se adauga rezistentei aerului si FFR.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 08:25 PM
Post #66


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(silviu32989)
Si tot la intrebarea de mai inainte poate ne explici si :

"""..... la cele de iarna care au striuri mai proeminente coeficientul de frecare e mai mare pe uscat dar este si mai mare pe zapada. forma striurilor este importanta si la mersul pe carosabil umed putand creste tractiunea daca sunt gandite sa lase apa sa se duca in striuri si nu pe suprafata de contact cu solul evitand aquaplanarea."

Tot tu ai scris asta, nu?


ce poate nu intelegi tu este ca tractiunea este una si FFR este alta.
tractiunea este forta de frecare de reactiune care se opune fortei de rotire a rotii.

diferenta intre un cauciuc de vara si unul de iarna este ca cel de vara are tractiune mai buna si CFR mai mic pe uscat. cauciucurile de iarna au tractiune mai buna pe zapada si/sau noroi, dar au CFR mai mare pe uscat.

exprimarea mea a fost neclara si nu am separat clar tractiunea de FFR. ai partiala dreptate.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 08:26 PM
Post #67


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(silviu32989)
Am o mare rugaminte ca toti soferii sa nu aplice

"""5) forta de frecare de rostogolire este un factor secundar rezistentei aerului ca element de limitare a aceleratie si a vitezei maxime. o putem reduce alegand cauciucuri cu CFR mic si mentinand cauciucurile umflate corespunzator."""

ci
"".... tractiunea e mai buna cand ai o suprafata de contact mai mare si desigur depinde si de tipul cauciucului folosit la constructia anvelopei si de forma striurilor ( tractiunea este data de striuri mai mult decat de cauciucul neted).""


primul paragraf se refera la FFR.

al doilea paragraf se refera la tractiune. nu e nici o contradictie.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 08:40 PM
Post #68


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(silviu32989)
Daca nu stiam despre ce este vorba nu te corectam. Asa este, prin opozitia mea nu ai facut decit sa pui mina pe carte si sa-ti dai seama ce ineptii poti sa scri.

prin cum ai formulat critica ta suna ca tot ce am spus e o prostie. ar fi fost mai constructiv sa explici exact ce ti se pare incorect in loc sa adopti atitudinea celui care sta pe margine si face caterinca.

Nu faci altceva decit sa citesti pe alte site-uri si incerci sa faci o recenzie la ce crezi ca ai inteles.

nu am facut nic o recenzie. am scris prima parte cand eram la serviciu in pauza de masa si nu am recenzat nimic. apoi m-am uitat si am adus completari. care a fost contributia ta constructiva la clarificarea problemei?

Cind te vezi contrat adopti atitudine de cocos si iar te duci si mai citesti ceva poate te va crede lumea ca ai habar. Vi apoi si spui ca : stiti eu a gresit da asta este a gresi e omeneste.

nu m-am dus si am citit nicaieri. cuplu e un fel de lucru mecanic si a fost doar o inversiune din neatentie cand am intors formula pe dos. pe care am corectat-o. in schimb tu ai dat cu bata in balta mai flagrant spunand ca se masoara ( cuplul) in newtoni.

Unde nu sti este mai bine sa taci ca daca taceai filozof ramineai

Daca stai bine sa te gindesti cred ca contributia mea este mult mai are decit a ta. Eu nu fac traduceri îi las pe altii.


contributia ta este profund cinica si distructiva, dar iti acord meritul ca m-ai stimulat sa imi dezvolt intelegerea asupra subiectului. imi pare rau ca eu nu am putut face acelasi lucru cu tine, dupa cum toate mesajele scrise de tine azi au dovedit-o.

si cu asta am incheiat discutia cu tine la acest capitol, e inutil sa mai continui. astept si parerile altora.

P.S. Silviu si cu gramatica stai prost, dar nu mai intru si in asta, pt. ca nu mai are rost.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Oct 24 2004, 12:26 AM
Post #69


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



cauta sa ramai cu rotile care le ai. Nu avem drumuri si nici bani sa na permitem super roti. Parerea mea este sa-ti protejezi masina punand chiar cauciucuri cu talon mai inalt , chiar daca altereaza stabilitatea in viraje. Cu talon mic iti vor vibra creierii si vei schimba bielete de dir. si stabilizare pina te saturi. Respectatii pe constructori , stiu ce au proiectat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 24 2004, 05:33 AM
Post #70


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



va intrerup un pic cearta, pt ca eu tot n-am priceput faza cu greutatea rotii nu conteaza... adica... se fac roti din aluminiu si alte aliaje usoare DOAR fiindca arata bine ? C'mon... nu pot sa cred una ca asta... mai ales ca am auzit de jenti mai scumpe care se laudau ca sunt mai usoare decat jentile din aluminiu obisnuit... revenind la exemplul cu rotile de plumb, care nu stiu cat de relevant este: daca pui 800 kg intr-o dacie va porni si va merge fara probleme (foarte mari) daca schimbi rotile din fata cu 2 roti de 400 kg eu am serioase indoieli ca masina o va lua din loc, sau oricum chiar daca va porni (si pe parcurs ar prinde si viteza) daca ar fi o "liniutza" intre cele 2 dacii ar castiga cea care are 800 in masina... nu pe roti...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 24 2004, 02:34 PM
Post #71


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



pai sa vedem ce se poate schimba cu roata mai usoara:

1) coeficientul de aerodinamicitate nu se modifica.

2) cum acceleratia depinde de forta la roata ( presupunind ca ai tractiune pe masura) si masa totala a masinii, nici aici nu se intampla o mare chestie daca scazi 10-20 kg dintr-o masina de 800-1500kg

3) FFR depinde putin de masa si mai mult de tipul de anvelopa. pentru a calcula FFR masa totala in kg se inmulteste cu 0.006-0.015 ( functie de tipul de anvelopa) si apoi cu viteza in m/s si obtii cati Watt-i e puterea dedicata rostogolirii rotilor la o anumita viteza uniforma. apoi watii ii poti transforma in CP impartind la 746( 1CP= 746W = 0.746KW).

daca rotile ar fi de 400kg, da, ar fi o problema. nu stiu exact cu cat ar fi mai grea o janta de fier obisnuita fata de una de aliaj (desigur depinde de marime, dar sa zicem pentru jante de 6-8 inches).

ar putea sa conteze si faptul ca sunt mai bine echilibrate, ca nu ruginesc, ca poti sa pui cauciucuri mai late (ca sa iti cresti tractiunea) si, da, arata mai bine...

oricum discutia se refera la puterea/cuplul/forta care ajunge la roata ( pt. ca vorbeam sa schimbam rotile pastrand restul masinii la fel). e clar ca de la motor la suprafata anvelopei sunt pierderi de putere inertiale: de-a lungul intregii transmisii si pana la rulmentul rotii. aici la nivelul rulmentului rotii este unde ai putea avea o scadere a fortelor inertiale daca invarti o roata mai grea sau una mai usoara, dar din cate stiu un rulment de calitate are coef. de frecare f. mic, de aceea nu cred ca ai avea forta de frecare mult mai mare cu o roata un pic mai grea si deci raman la perceptia ca nu poate insemna o putere mare pierduta invingand acesta forta inertiala la orice viteza din domeniul rezonabil pentru o masina.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 24 2004, 05:23 PM
Post #72


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Eu as vrea sa ne intoarcem putin cu discutia la talonu anvelopelor, mai precis la ideea ca presiunea din roti conteaza si ca SUVurile au presiune mai mica si de-aia amortizeaza mai bine.
Am urmatoarele contra-argumente:
-la Sprinter pun 4,5 atmosfere conform specificatiilor Mercedes, pe cand la masinile mici pun 2 atmosfere...L-am sunat pe un prieten care a avut jante imense pe Z3 gen 245/45/ZR17 si a zis ca nu baga presiune mai mare (sa-i fi sarit in ochi - gen 4 atm). Din pacate la Freelander nu a gasit specificatiile cat am vorbit. Daca are cineva SUV-uri, sau off-roader-e va rog sa spuneti ce presiune bagati in roti....
-Daca nu ar conta deloc cantitatea de aer ci numai presiunea, de ce nu se fac mai mici anvelopele de off-roadere (ar iesi mai ieftin - mai putin cauciuc)

Inca o data: consider ca un talon mai gros (SUV, off-road) la anvelopa iti ofera o amortizare mai buna prin faptul ca contine mai mult aer (si cred ca presiunea e mai mare sau egala fata de 'normale'), nu pentru ca are presiune mai mica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 24 2004, 05:25 PM
Post #73


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



La acest moment al discutiei, as zice ca reclama ca jantele acelea sunt mai usoare e reclama, trebie sa spuna ceva. Si ar mai fi o diferenta: daca ajungem la limita, in gen nivel competitional, atunci orice avantaj obtenibil e important, poate si 300 grame la janta (dar repet, acentuez, la limita, in conditii de competitie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 24 2004, 05:46 PM
Post #74


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Watcher, la chestia cu talonul mic dupa alte sapaturi am aflat ca peretele lateral al acestor cauciucuri este foarte rigid si sunt deja considerate partialy run flat tires. adica elasticitatea/rigiditatea nu e data numai de presiunea aerului ci si de rezistenta armaturii din peretii laterali ai anvelopei si chiar dezumflate sustin partial greutatea masinii. deci diferenta de rigiditate vine si de aici.

la cauciucurile masinilor mele producatorii au facut urmatoarele recomandari:

GTI (1330kg) cu 225/45/R17 42psi=2.85 atm ( 1psi= 1lb/1square inch, 1atm=14.7psi)

Civic (1190kg) cu 185/65/R15 33psi (2.24atm)

ca regula generala cu cat masina e mai grea cu atat presiunea in pneuri trebuie sa fie mai mare.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 24 2004, 06:24 PM
Post #75


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Pai atunci trebuie sa-mi dai si mie dreptate ca la SUVuri nu sunt mai moi anvelopele (fiind mai grele decat alte masini). Si deci nu din aceasta cauza amortizeaza mai bine. Ci pentru ca e mai mult aer. smile.gif

Rigiditatea provenita de la run flat mi se pare un argument foarte bun...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Oct 24 2004, 07:13 PM
Post #76


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Marius m-am uitat azi la roti si cauciucurile sunt 160/75 r14. In talon e gresit.
Pana la urma are merge 175/65 R14 pe jentile astea? Ar trebui sa mearga nu?Ca nu e diferenta chiar asa de mare


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 24 2004, 07:51 PM
Post #77


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Watcher)
Pai atunci trebuie sa-mi dai si mie dreptate ca la SUVuri nu sunt mai moi anvelopele (fiind mai grele decat alte masini). Si deci nu din aceasta cauza amortizeaza mai bine. Ci pentru ca e mai mult aer. smile.gif


pai mie mi se pare ca un SUV e mai rigid decat un turism, acum unele SUV-uri de aici care au suspensia inmuiata sunt la fel de moi ca un turism dar nu credca tine de cauciuc ci de suspensie.

cel mai bine este sa testezi aceeasi masina cu cauciucuri diferite: unele cu talon 50-55 care inca au peretele lateral normal si una cu talon 65-70, sa le umfli la aceeasi presiune si sa iesi pe una din strazile cele mai proaste ale Bucurestilor si sa vezi care e diferenta.

eu am o buna parte din drumul care il fac 1 saptamana din 3, care e f. crapat si ma cam zdruncin cu Golful GTI pe el. vreau sa-mi iau cauciucuri de iarna ( am niste jante de otel de 15 si o sa-mi iau probabil Pirelli Winter 210 SnowSport 185/65/R15 care sunt recomandate de CR si o sa vad care e diferenta daca le umflu la fel ca pe cele actuale care sunt cu talon mic).


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 24 2004, 07:53 PM
Post #78


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Andrei Suzuki)
Marius m-am uitat azi la roti si cauciucurile sunt 160/75 r14. In talon e gresit.
Pana la urma are merge 175/65 R14 pe jentile astea? Ar trebui sa mearga nu?Ca nu e diferenta chiar asa de mare


ar trebui sa mearga chiar si mai late... vezi si ce latime au jantele tale. uite aici un ghid:

http://www.yokohamatire.com/utrimwidth.asp


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 24 2004, 10:19 PM
Post #79


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Cauciucurile mele sunt varza... trebuie neaparat sa le schimb (cred ca sunt de o varsta cu masina... si masina e din 97 smile.gif), intentionez sa le schimb odata cu jentile de preferinta inainte de venirea iernii (desi nu stiu daca e recomandabil sa-mi pun jenti de aluminiu odata cu venirea iernii... gropi chestii)...

Anywayz, la Opel nu am gasit indicatii referitoare la presiunea optima in pneuri... eu obisnuiam sa pun 2.3-4 pana la 2.5 atm... dar rotile mi se par un pic deformate... par tot timpul "un pic desumflate" desi sunt tari... poate e o deformare a gumelor... sau nu bag eu presiunea corecta... cum as putea sa aflu ce presiune ar trebui sa bag?

Eu nu bag mai mult de 2.5 pt ca din cate stiu presiunile foarte mari pot sa faca "poc" in schimb o presiune mica mareste aderenta si consumul... mai bine decat sa faca poc smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 24 2004, 11:43 PM
Post #80


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



pai ce cauciucuri ai? uita-te pe site-ul producatorului daca sunt informatii despre modelul respectiv (modelul trebuie sa fie scris pe anvelope), si eventual trimite un email la consumer support daca au asa ceva pe site. trebuie sa iti dea presiunea maxima de umflare.

totusi presiunile in pneuri sunt recomandate de producatorul vehiculului si producatorii de pneuri spun sa respecti acele presiuni pt. ca ele iau in consideratie caracteristicile vehicului (cea mai importanta este greutatea).

daca sunt prea dezumflate pneurile duc la un consum mai mare de carburant, cresc FFR si se uzeaza mai repede pe margini. Daca creste FFR pneurile au si riscul de a se incalzi prea puternic ( mai ales la viteze mari) si daca temperatura creste f. mult duce la degradarea cauciucului si armaturii in mod iremediabil si in consecinta scade rezistenta structurala a anvelopei care poate sa explodeze.

In scandalul Ford Explorer/Firestone Wilderness se crede ca un rol important l-a avut tocmai faptul ca multi americani nu si-au verificat presiunea si au mers cu ele relativ dezumflate, ceea ce a dus la supraincalzire, degradarea structurii de rezistenta a pneurilor si consecutiv exploziile care au avut fatale pentru sute de persoane.

daca sunt prea umflate pneurille se si uzeaza neuniform mai mult pe mijloc si mai repede.

ideal este sa le tii la presiunile recomandatede producator. pe VW am Michelin. presiunile recomandate depind de viteza anticipata de rulare ( mai mare daca mergi cu viteze peste 160km/h) si daca sau nu masina merge incarcata maxim (400kg), caz in care de asemenea presiunea recomandata este mai mare. De asemenea VW recomanda presiuni semnificativ mai mici la pneurile din fata fata de cele din spate, desi greutatea pe puntea din fata este mai mare. asta cred ca are de a face cu nevoia de a creste tractiunea.

pe Civic am 3 Firestone :oops: si 1 Kelly ( Made in Poland :oops:) Unul din Firestone a trebuit sa-l schimb ca avea o taietura mare pe care nu s-a mai putut repara. cum nimeni in oras nu avea disponibil Firestone si dura 2-3 saptamani sa imi aduca unul, am luat ce am gasit. cred ca ar trebui sa imi iau un set jante si cauciucuri noi si la Civic :roll: mai ales ca pe marginile Firestone-lor au inceput sa pare semne de imbatranire a cauciucului :shock: (niste crapaturi fine).


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Pages V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 06:24 AM