IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Roti - jante&anvelope

This topic is about Roti - jante&anvelope, the author, Iulian HondaFan, wrote about: 1) rotile mai mari zdruncina mai putin in general. grosimea cauciucului(talonul) nu influenteaza mult zdruncinarea, aerul e la fel de elastic la aceea ... To read more just scroll down

10 Pages V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Roti - jante&anvelope
Iulian HondaFan
post Oct 21 2004, 02:36 PM
Post #21


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



1) rotile mai mari zdruncina mai putin in general. grosimea cauciucului(talonul) nu influenteaza mult zdruncinarea, aerul e la fel de elastic la aceeasi presiune si daca e mai gros si daca e mai subtire. cauciucurile sport zdruncina mai mult pt. ca sunt mai rigide si armatura de sarma sau fibre de plastic e mai densa si necesita o presiune optima mai mare in general de unde rezulta ca toata anvelopa e mai rigida.

2) cauciucurile late si subtiri cresc putin rezistenta la frecare si duc la un consum un pic mai mare dar cresc mult aderenta si manevrabilitatea/stabilitatea in curbe. Un dezvantaj notabil pt. drumurile cu gropi ale Ro este ca poti buli jantile mai usor.

3) o masina cu roata de diametru mai mare ( janta + talon cauciuc) accelereaza mai repede, dar cum are nevoie de un cuplu mai mare trebuia turata mai mult deci iti va creste si consumul. factorul limitant pt montarea unei roti mai mari este marimea locasului rotii al masinii, dar se poate modifica suspensia ( inalta masina) ca sa acomodeze rotile mai mari. asta insa afecteaza stabilitatea in curbe pt. ca ridica centrul de greutate al masinii.

4) viteza maxima nu e influentata de diametrul rotii, principalii factori limitanti sunt rezistenta aerului ( se imbunatateste cu cresterea coeficientului de aerodinamicitate al masinii) si puterea motorului. frecarea cauciucului de asfalt este o componenta neglijabila si poate fi crescuta semnificativ doar daca anvelopele sunt mult mai late. insa anvelopele sport au o frecare mai mica ( tipul cauciucului folosit in fabricarea anvelopei este mai de calitate) de aceea chiar daca sunt un pic mai late decat cele originale nu afecteaza mult, ba chiar frecarea este mai mica. forma striurilor este de asemena importanta, la cele de iarna care au striuri mai proeminente coeficientul de frecare e mai mare pe uscat dar este si mai mare pe zapada. forma striurilor este importanta si la mersul pe carosabil umed putand creste tractiunea daca sunt gandite sa lase apa sa se duca in striuri si nu pe suprafata de contact cu solul evitand aquaplanarea.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan_ieu
post Oct 21 2004, 03:22 PM
Post #22


specialist
******

Group: Membri
Posts: 518
Joined: 8-July 02
From: Bucuresti
Member No.: 5.114



Asta cu viteza maxima e de discutat daca se modifica o data cu modificarea diametrului rotii. Poti privi din 2 puncte de vedere :
a) cum spune George : masina ajunge in treapta X la turatia Y => turatia Z a rotilor. Daca cresti diametrul rotilor, la aceiasi turatie Z masina va parcurge o distanta mai mare => viteza mai mare.
cool.gif cum spune Iulian : de fapt ca sa ajunga la turatia Z a rotilor masina trebuie sa dezvolte o anumita putere pentru a invinge anumite forte printre care, la viteza mare, rezistenta aerului e cea mai importanta. Asta inseamna ca de fapt la viteza mare masina cu rotile cu diametrul mai mare nu va mai ajunge la turatia Z, ci la o turatie mai mica.

Cum e pana la urma ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 21 2004, 04:16 PM
Post #23


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



depinde de puterea motorului... de asemenea depinde si de greutatea jentii, daca momentan are jenti de tabla si le schimba cu unele de aluminiu atunci s-ar putea sa creasca viteza maxima... pe de alta parte depinde ce talon va avea cauciucul, daca nu se modifica considerabil diametrul rotii (janta+cauciuc) atunci va avea (logic) cam aceleasi performante. Oricum, avand in vedere ca nu te duci cu o ibiza 1.2 la curse, si chiar daca viteza maxima sau acceleratia creste sau scade diferenta va fi oricum relativ mica. Eu zic ca ar trebui sa se orienteze in primul rand dupa o pereche de jenti frumoase... daca scade un pic din talonul cauciucului e si mai bine...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 21 2004, 04:30 PM
Post #24


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Nu te supara, dar eu am alte pareri:

QUOTE(Marius-Iulian)
1) rotile mai mari zdruncina mai putin in general. grosimea cauciucului(talonul) nu influenteaza mult zdruncinarea, aerul e la fel de elastic la aceeasi presiune si daca e mai gros si daca e mai subtire.


Cauciucurile MULT mai mari (de camioneta, jeep, basculanta) filtreaza mai bine denivelarile - in special gropile - pentru ca nu mai coboara in ele, dar o perna de aer mai groasa (garda anvelopei/balonul/talonul -cum o fi sa-i zicem) amortizeaza mai bine decat una mai subtire. Nu conteaza presiunea aerului. Exemplu: cand sari de pe bloc (cascador) sari intr-un airbag GROS, nu poti spune ca ar amortiza la fel de bine unul mai subtire.

QUOTE(Marius-Iulian)
2) cauciucurile late si subtiri cresc putin rezistenta la frecare si duc la un consum un pic mai mare dar cresc mult aderenta si manevrabilitatea/stabilitatea in curbe.


Suprafata (latimea) anvelopelor mai mare decat cea proiectata duce la o scadere a aderentei prin faptul ca presiunea exercitata este mai mica : aceeasi greutate distribuita la o suprafata mai mare - de aceea la raliurile pe zapada se folosesc roti foarte inguste, ca sa se 'infiga' in zapada
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 21 2004, 07:31 PM
Post #25


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



nu ma supar dar...

la aceeasi presiune nu conteaza cat de groasa e anvelopa. la exemplul pe care il dai perna cascadorului este vorba de o presiune aprox. atmosferica sau putin mai mare. anvelopele sunt umflate la presiuni mult supraatmosferice. cauciucurile de tip SUV care sunt cu talon mai inalt zguduie mai putin pt. ca sunt umflate la presiuni mai mici decat cele subtiri. presiunea aerului care depinde de rigiditatea peretului anvelopei este factorul principal in amortizare.deformabilitatea unei anvelope umflate la presiune mai mare este mai mica decat a alteia umflate la o presiune mai mica.

ce spui despre rotile pentru raliuri pe zapada este adevarat dar nu e adevarat si pe asfalt uscat sau umed si nici pentru o pelicula de zapada subtire. tractiunea este mult mai buna cu anvelope mai late decat cu cele mai inguste, diferenta de presiune de contact fiind mai putin importanta in acest caz, tractiunea e mai buna cand ai o suprafata de contact mai mare si desigur depinde si de tipul cauciucului folosit la constructia anvelopei si de forma striurilor ( tractiunea este data de striuri mai mult decat de cauciucul neted).

rotile mai mari au nevoie de un cuplu mai mare de aceea motorul nu va putea atinge turatia maxima in ultima treapta, decat eventual la vale. totul depinde si de caracteristicile motorului: la ce turatii se atinge puterea si cuplul maxim. de aceea diferenta de circumferinta a rotilor mai mari nu poate fi folosita la aceasta extrema de viteza, dar este un factor la cresterea acceleratiei in treptele inferioare unde cuplul la roata este adecvat


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Oct 22 2004, 02:24 AM
Post #26


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Iuliane...eu cred ca rotzile mai mari intr-adevar amortizeaza mai bine socurile...dar sa stii ca dezavantajul este ca induce ''lateral movement''. De aceea sint de preferat jante mari unor cauciucuri cu talonul mare. Pe de alta parte, nu numai ca accelereaza mai repede, dar la aceeasi turatzie a motorului, mergi mai repede cu jante mai mari...creste viteza. Oricum, anvelopele mele 215/65/R15 ar putea fi mai late (Taurusul parca are 225/70/R16) si mai inguste la profil iar ca presiune zice 44 psi max pe ele (le umflu la 42 chiar daca GMC zice max 35) si se simte...mai rigida si stabila, si amortizeaza mai bine hirtoapele. Deci totusi air does matter.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 22 2004, 05:19 AM
Post #27


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



f1anatic,

incearca cu roti de acelasi diametru: una cu janta mare si talon mic si una cu janta mica si talon mare, si umfla-le la aceeasi presiune si vei vedea ca nu este diferenta de cum amortizeaza hartoapele sau crapaturile in asfalt sau ce-o fi. in general rotile cu talon mic au presiuni de umflare mai mari si de aceea sunt mai dure si are si sens pentru ca in curbe ai nevoie de rezistenta mare la fortele transversale.

viteza la aceeasi turatie e mai mare ( NU AM SUSTINUT CONTRARIUL), dar viteza MAXIMA a unei masini, ca de viteza maxima era vorba, nu depinde de diametrul rotii.

pt. orice masina, viteza maxima este prin definitie viteza la care forta de propulsie dezvoltata de motor este egala cu forta de rezistenta la inaintare. la viteza maxima ecuatia echilibrului de forte ar fi:

forta propulsoare a motorului = fortele de rezistenta la acea viteza (Vmax)

puterea maxima a motorului Pmax= f ( forta) x distanta/timp= forta x Vmax de unde rezulta ca:

Vmax= Pmax/ F de rezistenta

forta de rezistenta la inaintare care este data de rezistenta aerului plus rezistenta de frecare a rotilor cu asfaltul. cum rotile se invart, frecarea pt. miscarea de rostogolire ( de unde si truismul ca cea mai mare inventie e ROATA) este mult mai mica "<<" decat rezistenta aerului "impins" de masina in miscare.

doar la extreme de marime ale rotii ( care sunt cred in afara diametrului practic al rotilor auto) se poate ca viteza maxima a masinii sa fie limitata fie de o roata prea mica, care chiar invartindu-se la turatia maxima nu ar permite o viteza f. mare, fie de o roata prea mare la care cuplul motorului respectiv nu ar putea-o urni din loc si motorul ar muri cum ai ridica piciorul de pe ambreiaj. pentru toate marimile intre aceste extreme viteza maxima nu tine de diametrul rotii ci de legile lui Newton.

tot un caz extrem ar fi roti disproportional de late care ar avea o frecare semnificativa si atunci ar limita Vmax pt. ca parte din puterea motorului ar fi dedicata acestui scop si nu impingerii aerului...

daca am merge in vid atunci Vmax ar fi limitata de fortele de frecare de rostogolire.

check this out:

http://auto.howstuffworks.com/tire.htm


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eugen32333
post Oct 22 2004, 07:12 AM
Post #28


sofer
***

Group: Membri
Posts: 51
Joined: 12-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.326



Cand folosesti roti cu diametrul mai mare creste viteza pe care o ai la aceeasi turatie, sau altfel spus, la aceeasi viteza turatia motorului va fi mai mica. De exemplu, la 120 Km/h in loc sa ai 3300 rpm vei avea numai 2900, ceea se traduce intr-o mica economie de combustil.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu32989
post Oct 22 2004, 04:08 PM
Post #29


sofer
***

Group: Membri
Posts: 94
Joined: 21-September 04
From: Suceava (Suceava)
Member No.: 32.982



Bai fratilor lasati-o mai moale cu forulele si punerea in ecuatie a problemelor ca se mai uita si profesori de fizica si-i cam umfla risul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 22 2004, 04:38 PM
Post #30


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Esti tu profesor de fizica? Si te umfla rasul? De ce? Ce e gresit? Cum e corect? In loc sa razi/critici , de ce nu esti constructiv? Poate cei care au scris stiu totusi ceva fizica (ingineri,etc) nu neaparat fiind profesori de fizica (de ce nivel btw? scoala generala? liceu? universitari?)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 22 2004, 06:33 PM
Post #31


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



DOM' profesor Silviu din Cetatea Sucevei, binevoieste Maria-Ta si ne lumineaza si pe noi, prostimea, cu stiinta matale.

ce am spus este ca Vmax a unui autovehicul depinde de puterea max a motorului din dotare si de rezistenta aerului si nu are de-a face cu diametrul rotii. daca matale detii alte date, sau daca ceva e in neregula in rationamentul meu explica-te.

postul tau nu este decat o dovada de lipsa de respect fata de interlocutorul de forum. fii specific.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Oct 22 2004, 06:49 PM
Post #32


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Bey io nu inteleg de ce trebuie voi sa vorbiti asa..sa va certati tot timpu.Asta e...unii sunt mai destepti ca altii...da acu nu trebuie sa ne certam din cauza asta si sa iasa scandaluri.E normal ca cineva sa stie mai mult ca altcineva,asa cum este normal ca acel cineva sa demonstreze ca nu doar vorbeste ca sa se afle in treaba,ci chiar stie,nu?


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu32989
post Oct 22 2004, 07:02 PM
Post #33


sofer
***

Group: Membri
Posts: 94
Joined: 21-September 04
From: Suceava (Suceava)
Member No.: 32.982



Nu sunt profesor de fizica.

"forta propulsoare a motorului = fortele de rezistenta la acea viteza (Vmax)"


Din punct de vedere matematic rezultatul acestei ecuatii este zero.
Din punct de vedere fizic egalitatea fortelor nu da viteza, dar nici logica nu are.
Daca apar forte de frecare, apar si din frecarea cu aerul, iar daca apar forte de frecare avem si masa si coeficient de frecare.
Dar avem si energie cinetica pentruca avem miscare pe orizontala.
Dar ai avem si acceleratia solidului rigid.
Dar odata cu miscarea rotii avem si forte centripete si centrifuge iar rezultanta acestora da o forta numita coriolis.

Eu cind incerc sa explic ceva din punct de vedere fizic incerc sa aplic formule deja consacrate, nu inventez altele. Poate aici apare lipsa de respect.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 02:59 AM
Post #34


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



pai e simplu. ecuatia de egalitate citata de tine nu e inventia mea ci e exact aplicarea primei legi a miscarii a lui Newton care spune ca pt. un corp aflat in miscare uniforma suma fortelor care actioneaza asupra lui este egala cu zero.

iata legile lui Newton: http://csep10.phys.utk.edu/astr161/lect/hi...ewton3laws.html

ea a servit pt. a explica inlocuirea in formula puterii mecanice a Fortei de rezistenta a aerului plus frecarea rotilor ( pe care eu am subestimat-o insa) cu cuplul la roata/raza rotii=forta de impingere a motorului.

de altfel acum realizez :banghead: ca o roata de diametru mai mare nu face decat sa scada putin raportul de multiplicare al cuplului motor de catre transmisie.

cei de pe howstuffworks.com au si calculat cata putere ar fi dedicata invartirii rotilor functie de greutatea masinii, viteza si coeficientul de frecare de rostogolire ( pe care ei l-au luat cel de cauciucuri ordinare nu cel de cauciucuri performante) si iacata ca se aduna de 12CP la o viteza de 120km/h pt. o masina de 1.8 tone (mult mai mult decat Ibiza amicului nostru).

http://auto.howstuffworks.com/tire4.htm

aici am fost si eu la furat :oops: pt. ca am estimat aceste forte de frecare de rostogolire contribui mai putin de 1% ( ceea ce eu as considera neglijabil) din totalul puterii motorului si la viteze maxime. oricum nu am fost prea departe :blackeye: e poate un 5-10%.

eu folosesc forumul si ca un mod de invata singur, pt. ca cel mai sigur mod de a fi verifica daca ai inteles bine ceva este sa il explici altcuiva care nu stie.

fizica nu inseamna sa stii formulele, de aceea ai carti, ci sa stii unde si cum formulele se aplica.

deci o masina va fi cu atat mai rapida cu cat are un motor cu putere mai mare ( desigur puterea trebuie si adusa eficient pana la roti), un coeficient de aerodinamicitate cat mai mic, in principal, si, mai putin important, masa masinii si coeficientul de frecare de rostogolire al anvelopelor.

Vmax tot NU depinde inca de diametrul rotilor decat cum am spus in mesajul anterior in cazuri extreme.
forta de frecare a rotilor pe asfalt= m x CFR, unde m e masa si CFR e coef. de frecare de rostogolire

iar energia ( puterea) dedicata frecarii rotilor = m x CFR x Vmax ( asta la viteza maxima).

de aici rezulta ca eventual niste cauciucuri bine umflate si cu coeficient de frecare de rostolire mic ar putea creste viteza maxima a masinii folosind mai putin din puterea motorului pentru acest scop si deci lasand mai multa pentru impinsul aerului. :cheers:

chestiile de miscare circulara nu conteaza pentru ca nu ma interesa problema asta in demonstratia mea, ci stabilirea factorilor care determina viteza maxima a unei masini pe sosea.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 03:40 AM
Post #35


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



si n-am inteles pe cine il umfla rasul? :evil:

trebuia sa vina sa ne spuna ce si cum, nu sa rada. iata ca tot d-l profesor de fizica HOWSTUFFWORKS.COM ne scoate din rahat si de data asta. :roll:


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 04:04 AM
Post #36


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Halba-2)
de asemenea depinde si de greutatea jentii, daca momentan are jenti de tabla si le schimba cu unele de aluminiu atunci s-ar putea sa creasca viteza maxima...

Eu zic ca ar trebui sa se orienteze in primul rand dupa o pereche de jenti frumoase...


cred ca greutatea jantei chiar ca nu are nimic de a face in povestea asta, cred ca daca ridici masina pe cric poti sa invarti niste roti imense cat se poate de repede si cu un motor de dacie, dar daca o lasi pe asfalt se misca tot ca o Dacie :scratch: . poate cineva sa ne mai dea vreo idee aici?

dar am retinut ca lui halba2 ii plac jantele frumoase, lucru cu care sunt total de acord. laugh.gif


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu32989
post Oct 23 2004, 08:06 AM
Post #37


sofer
***

Group: Membri
Posts: 94
Joined: 21-September 04
From: Suceava (Suceava)
Member No.: 32.982



""cu cuplul la roata x raza rotii=forta de impingere a motorului.""

Cuplu la roata se masoara in Newtoni da?
Raza rotii se asoara in metri da?
Daca inmultesti Newtoni cu metri ce-þi dã, forþa?

Hai Iuliane, te stiam baiat destept ce naiba!!
Eu zic ca ar fi mai bine sa-i explici cuiva care stie nu celui care nu stie, pentruca numai in acest mod poti sa-ti dai seama daca ai invatat corect sau nu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 23 2004, 11:39 AM
Post #38


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



nu ma pricep la fizica, dar bunul simt imi spune ca ar conta si greutatea jantei... adica daca iti pui jenti din plumb si niste cauciucuri umplute cu mercur nu cred ca masina se va deplasa la fel de sprinten smile.gif

..si sa nu imi demonstrati ceva cu formule ca toata viata mea am fost la limita corigentei la fizica, ca si la matematica de altfel.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu32989
post Oct 23 2004, 12:08 PM
Post #39


sofer
***

Group: Membri
Posts: 94
Joined: 21-September 04
From: Suceava (Suceava)
Member No.: 32.982



Poate chiar mai sprinten. Paradoxal nu?
Da nu interpreta ca de la 0 la 100Km/h timpu va scadea.
Ca sa o urnesti din loc va fi mai greu pentruca creste masa specifica foarte mult. Crescind masa apare reactiunea din partea Pamintului implicit creste forta de frecare.
Dar dupa ce ai pornit-o te-ai gindit ce inertie va avea roata respectiva, implicit toate patru?

Vezi aici incep sa apara probleme de impulsul fortei, de miscari de rotatie, pentruca miscarea corpului nu se realizeaza numai in conditiile in care v=0 si a=0 adica miscare rectilinie si uniforma conform Legilor lui Newton.
Cind incepi sa ai viteza variabila legile se cam modifica.

Da eu zic sa respectam datele din cartea tehnica pentruca e ai bine. Stiu aia de ce au proiectat-o cu astfel de roti.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 23 2004, 01:18 PM
Post #40


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Aha, deci vei avea acceleratie 0-100 mai lenta si distanta de franare mai mare. Dar poate consumul va fi diminuat mai ales la drum lung... va merge din inertie multi km.. . smile.gif

Ideea e ca pe majoritatea oamenillor ii intereseaza mai mult acceleratia 0-100 decat viteza maxima care oricum nu e folosita foarte des... si atunci... de ce sa nu ne punem niste jenti cromate de 17" ? :cheers: eu mi-as pune da n-am bani momentan sad.gif plus ca rotile mele sunt in 4 suruburi si nu se prea gasesc jenti mari cu 4 suruburi sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Pages V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 03:11 PM