azot in pneuri |
This topic is about azot in pneuri, the author, CRG, wrote about: Am avut timp de aproape un an azot in pneuri. N-am simtit nici o diferenta, am revenit la aer normal. Nu se merita diferenta de bani pentru simplul mo ... To read more just scroll down
azot in pneuri |
Jul 17 2006, 08:09 AM
Post
#61
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
-------------------- |
|
|
Jul 17 2006, 03:18 PM
Post
#62
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 6-July 06 From: Bacau (Bacau) Member No.: 81.769 |
metoda cu azot in pneuri e imprumutata din formula 1 unde orice mic amanunt si diferenta de temperatura, presiune in pneuri, etc...conteaza...
ma indoiesc tare de tot ca un utilizator obisnuit poate spune...da, de cind am azot ... e alta masina, alt consum, etc. -------------------- vine punto "il grande" in septembrie!!!
|
|
|
Jul 26 2006, 06:05 PM
Post
#63
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.471 Joined: 18-November 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 61.358 |
Discutia cu azotul nu poate fi lamurita cred eu si pentru ca nimeni nu a dat niste parametri care sa ateste diferentele majore dintre azot sau aer in pneuri si mai ales care sint avantajele azotului , avantaje evidentiate dupa un studiu serios.
Si eu cred ca e doar o gaselnita in cazul in care nu ar fi fost asa s-ar fi umplut service-urile de afise cu diferente de presiune azot/aer etc..... Poate o fi util la Formula 1 unde sarcinile la care sint supuse cauciucurile sint enorme fata de cele ala unei masini normale si unde cauciucurile nu sint ventilate neavand striatii ( si care ajuta si la ventilarea cauciucului).Acolo e un domeniu in care orice diferenta chiar si minima poate sa conteze. In plus, incalzirea nu se produce doar in interiorul anvelopei ci mai ales pe suprafata de contact, ori respectiva suprafata se incazeste oricum (poate cu azot in pneu intr-o masura mai mica). De fapt cred ca transferul de caldura spre aerul din anvelopa se face mai greu dar nu se modifica foarte mult datele problemei in felul acesta. Sint convins ca in situatia in care lasi aer in cauciucuri dar le umfli corect si la presiunea recomandata de producator nu pot sa apara probleme de care azotul te-ar scuti. In opinia mea nu merita . -------------------- Skoda Octavia I, 1.9 TDI
|
|
|
Sep 6 2006, 09:12 AM
Post
#64
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 235 Joined: 6-June 05 From: Bucuresti Member No.: 48.545 |
-------------------- Subaru Impreza WRX Wagon
|
|
|
Sep 6 2006, 09:31 AM
Post
#65
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Despite the advantages in specialised tyres subject to extreme conditions, the benefits of Nitrogen inflation for tyres used primarily on ordinary roads in standard driving conditions are not at all clear. Explicatia cu vaporii o da si goodyear, in linkul de mai sus. Iar celelalte explicatii s-au dat si in mesajele anterioare. Deja, goodyear, michelin si acum bridgestone admit ca azotul e frectie la picior de lemn pe sosele. Singurii care ii vad nenumarate virtuti sunt niste SRL-uri obscure care vand azot sau aparate de facut azot. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 30 2007, 09:43 PM
Post
#66
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.135 Joined: 9-May 06 From: Bucuresti Member No.: 76.040 |
Masina mea nu prinde 250 la ora. Si nici pustan nu sunt. Deci n-o sa-mi pun azot in roti. Sau n-o sa merg pana la otopeni cu 250 la ora. Fiindca nu-s baiat de bani gata si nu vreau sa ma vad la ora 5 la stiri.
A, si inca una: inconstienta la volan s-ar putea sa te coste. Nu numai permisul, poate chiar viata. Si atunci s-ar putea sa nu mai conteze ce-ai avut in roti, ar fi bine sa te gandesti daca ai avut ceva in cap cand ai mers cu viteza aia pe un drum national. Conduceti prudent, pe sosele nu exista a doua sansa! -------------------- FIAT Albea Dynamic 2006
|
|
|
Jun 30 2007, 11:43 PM
Post
#67
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
QUOTE James Kilowatt discuta teme care il depasesc. mai cititi si voi niste carti si apoi vorbiti. aici este vorba numai de fizica. daca ati fi invatat si voi la scoala cate ceva...
-------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Jul 2 2007, 02:04 PM
Post
#68
|
|
specialist Group: Membri Posts: 539 Joined: 18-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.270 |
Marean,
Ai vrut sa te unfli in pene cu ce masina grozava ai? Macar este a ta sa e a tatalui? Banuiesc ca numai la atat se reduc dotarile tale, ca altfel nu spuneai de James. Si mai am o mare curiozitate, stiintifica, bineinteles - la amandoua probe ai mers cu aceleasi cauciucuri, cu aceeasi masina, deci frecare identica, o data cu aer adica 78% -azot (nitrogen - pentru fraierii care musca), 21% oxigen (asta e periculos rau ca oxideaza tot), 1% alte gaze si vapori de apa. Avantaju' lui N2 este ca nu este higorscopic, deci poti avea mai putina umezeala in cauciuc. Umezeala este cea care ti-a marit presiunea cu 30%. Deci pentru e diferenta de 22% rezultatele sunt asa de spectaculoase/ A, si inca o chestie, cei 22% nu justifica disiparea de caldura de care spuneai tu... |
|
|
Aug 11 2007, 10:50 AM
Post
#69
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 9-June 07 From: Bucuresti Member No.: 108.018 |
well mi-am bagat si eu azot si ce sa spun... am pus frana de urgenta la 190/h si a inceput masina sa danseze....
am scos azotul si nu mai am problema in rest in afara de faptul ca isi mentine presiunea n-am observat absokut nici o diferenta |
|
|
Jun 9 2008, 02:15 PM
Post
#70
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 218 Joined: 4-May 08 From: Craiova Member No.: 117.024 |
Ce parere aveti cu privire la acest subiect?
Reduce riscul unei explozii in cazul supraincalzirii cauciucului sau oxidarea accelerata a anvelopei, la solicitari mai intense. Mareste gradul de siguranta al tuturor anvelopelor prin asigurarea unei presiuni constante un timp mai indelungat, ceea ce ar micsora riscul de a face pene in rulaj. In absenta oxigenului, lipseste umiditatea care, in timp, influenteaza imbatranirea amestecurilor, a structurii interne a cauciucului si a elementelor metalice. -------------------- |
|
|
Jun 10 2008, 06:54 AM
Post
#71
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Eu credeam ca parerile sint pe ultimele 4 pagini. Tzeapa, cu alte cuvinte. Nu face nimic din ce spui tu decit in cantitati infime, neobservabile de catre soferul normal pe masina de strada.
PS: asta cu oxidarea e cea mai tare. Nu stiu daca ai observat da extetriorul cauciucului sta tot in aer. Si-n soare. Si calca pe asfalt care e mai naspa ca oxidarea. Doamne nu mai stiu oamenii cum sa salte un ban de la creduli. This post has been edited by ozz86651: Jun 10 2008, 06:56 AM -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Jun 11 2008, 10:18 AM
Post
#72
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 118 Joined: 21-February 07 From: Bucuresti Member No.: 99.952 |
acum cateva zile bagat in anvelope 2.1(standard) aer.dupa o plimbare prin oras am oprit sa bag benzina si am pus aparatu de bagat presiune de omv,aveam 2.5(daca in anvelopa creste presiunea suprafata de contact cu asfaltu nu este mai mica?).
ma gandesc cand or fi 34-36 C afara si stai pe asfaltu ala fierbinte ce presiune o sa fie in anvelopa -------------------- Chevy Aveo 1.4 Albastru Sport
|
|
|
Jun 11 2008, 11:34 PM
Post
#73
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Ferrari baga CO2 in pneuri - voi nu ati citit in paginile tehnice pe care le-a pbtinut mcLaren ilicit anul trect ? Get in line with tehnology ! Eu sint mai al dracu', bag Helium ca e mai usor ca aeru' si se ridica..."gives me wings" si accelerez mai iute si consum mai putin !
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Aug 27 2008, 06:30 PM
Post
#74
|
|
novice Group: Membri Posts: 47 Joined: 9-October 07 Member No.: 115.019 |
De ce credeti voi ca in industria aviatica se foloseste numai azot in pneuri.Constructorii Airbus Industries si Boeing merg pe aceeasi solutie.
Este benefic Nitrogenul in cazul supraincalzirilor repetete,de ordinul sutelor de grade celsius si la diferente mari de temperaturi,11.000 metri -50 Celsius nu apar modificari majore in plaja acceptabila de presiuni.Mai sunt si alte avantaje,dar astea mai tarziu. Sunt de acord ca pentru un automobil obisnuit nu este nevoie de Azot in pneuri. Cu stima, Adrian E. Specialist Boeing 737. -------------------- Suzuki Grand Vitara 4 Doors-2004\2000 benzina
Suzuki Grand Vitara 3 Doors-2003\ 1,6 benzina Mitsubishi Pajero SWB 3Doors/1994\2,8TD- Noua jucarie !! |
|
|
Aug 27 2008, 06:48 PM
Post
#75
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Noi vorbim aici de azot în pneuri de maºini, nu de avioane.
-------------------- |
|
|
Aug 28 2008, 12:35 AM
Post
#76
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
QUOTE de ordinul sutelor de grade celsius si la diferente mari de temperaturi,11.000 metri -50 Celsius nu apar modificari majore in plaja acceptabila de presiuni. Domnu specialist, dar nu cumva e vorba de orice gaz uscat? Care e diferenta intre azot si aer uscat? Nu tot legile termodinamicii se aplica? -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Aug 28 2008, 02:27 PM
Post
#77
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE de ordinul sutelor de grade celsius si la diferente mari de temperaturi,11.000 metri -50 Celsius nu apar modificari majore in plaja acceptabila de presiuni. Domnu specialist, dar nu cumva e vorba de orice gaz uscat? Care e diferenta intre azot si aer uscat? Nu tot legile termodinamicii se aplica? Molecula de azot e mai babana comparata cu restul moleculelor din compozitia aerului. Aerul contine apa...indiferent cit de uscat l-ai face. Nu cred ca exista aer uscat - adica aer fara H2O - ci doar aer cu % apa mai scazut, acolo un 10-20%. Iar aerul mai contine oxygen, hydrogen - gaze combustibile. Oare de ce un instrument GC-MS foloseste azot si nu aer ? Si instrumentul acela opereaza la temp ridicate respectiv presiuni mari ? This post has been edited by f1anatic: Aug 28 2008, 02:29 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Aug 28 2008, 09:29 PM
Post
#78
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Hidrogen liber in aer? Greu de crezut
Exista aer uscat, filtrat, purificat, nu asta e problema. Ce inseamna instrument GC-MS? Oricum, poate ca azotul are avantaje..... insa alea nu au legatura cu legile termodinamicii. Daca foloseste la ceva, explicatia e alta. De exemplu, poate la avion temperaturile din interiorul pneului sunt suficient de mari incat sa produca aprinderea cauciucului.... atunci are sens sa bagi un gaz inert inauntru. E doar o speculatie, nu o teorie. PS Cei care sustin ca azotul nu e sensibil la temperatura, trebuie sa ia totusi in considerare faptul ca motoarele termice (indiferent ca sunt auto sau de avion) taman datorita sesibilitatii lui la temperatura functioneaza. PS2 Ce importanta are presiunea din pneul de avion la 11.000m? -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 3 2008, 01:56 PM
Post
#79
|
|
novice Group: Membri Posts: 47 Joined: 9-October 07 Member No.: 115.019 |
Hai sa revin putin asupra subiectului legat de utilizarea azotului in rotile avioanelor,azotul comprimat este un gaz inert,iar molecula mult mai mare ca dimensiune de cat a aerului atmosferic,beneficiile sunt legate de pierderea de presiune din pneuri,mult mai mica decat in cazul aerului si nivelul oxidarii (coroziunii) din interiorul rotii-tamburii sunt din otel-este minima . Putem sa evidentiem si caracterul neexploziv neintretinand arderea.
Anul trecut am fost la un curs in Amsterdam,la EASA sunt obligatorii pentru noi,numit Fuel Tank Safety,este vorba de cum sa facem si ce sa facem ca sa putem prevenii producerea scanteii in rezervoarele aeronavelor,aveti in vedere ca pompele Booster din rezervoare sunt electrice,am aflat ca ultimele generatii de aeronave,incep sa fie dotate cu generatoare de azot,azot care este injectat in rezervoarele de Kerosen(nu se amesteca cu Kerosenul ci ia locul aerului care era deasupra combustibilului) tocmai pentru a crea o atmosfera cat mai putin prielnica producerii exploziei.Am avut ocazia sa vad pe viu o astfel de instalatie lucrand pentru Ryanair(nu fac reclama companiei),care si-a dotat ultimile achizitii de 737-800 cu acest sistem. Mai revin cu detalii daca sunt cerute. -------------------- Suzuki Grand Vitara 4 Doors-2004\2000 benzina
Suzuki Grand Vitara 3 Doors-2003\ 1,6 benzina Mitsubishi Pajero SWB 3Doors/1994\2,8TD- Noua jucarie !! |
|
|
Sep 4 2008, 05:31 PM
Post
#80
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Defineste te rog "molecula de aer obisnuit"....
Ideea cu pompatul gazelor inerte in tancuri e antica, petrolierele o aplica de zeci de ani. Ideea este ca daca se formeaza vapori de produse petroliere e aspru... se poate lasa cu explozii urate. Tancurile goale bubuie mult mai urat decat cele pline. La nave se folosesc des gaze de esapament, la avioane cumgazele de esapamentu nu pot fi recuperate decat prin "punctii" in circuitul de aer primar al motorului dupa camera de ardere devine complicat si ineficient, e mai simplu cu azotul... In domeniul naval se evita actionarile electrice sau pneumatice in preajma rezervoarelor, preferandu-se aburul care teoretic nu poate provoca scantei, si tot se folosesc gaze inerte. Sunt surprins ca gazele inerte s-au introdus in domeniul aeronautic atat de tarziu... Oricum, asta nu prea are legatura cu azotul din pneurile masinilor. chestia cu coroziunea mi se pare frectie chiar si in cazul avioanelor, uzura mecanica impunand schimbarea pneurilor si a elementelor de franare cu mult inainte sa fie corodate. In plus, si aerul uscat previne coroziunea componentelor metalice. Explicatia trebuie sa fie alta. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 5th May 2024 - 07:51 AM |