IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

azot in pneuri

This topic is about azot in pneuri, the author, James Kilowatt, wrote about: QUOTE(G e o r g e) MR pe mine m-ai pierdut. vino cu ceva informatii ca eu nu ma pricep si nici nu mai pricep nimic din topicul asta . Pai, in rezumat, ... To read more just scroll down

5 Pages V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> azot in pneuri
James Kilowatt
post Jul 26 2005, 03:09 PM
Post #21


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(G e o r g e)
MR pe mine m-ai pierdut. vino cu ceva informatii ca eu nu ma pricep si nici nu mai pricep nimic din topicul asta .



Pai, in rezumat, nici una din explicatiile alea nu are vre-un sens. Sunt trase de par si inca barbar. Daca exista totusi un avantaj al azotului pentru care sa merite sa-l cumparam, in loc sa-l folosim amestecat cu oxigen ca omul de rand, inca nu ni l-a spus nimeni pe forumul asta:)


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post Jul 26 2005, 03:40 PM
Post #22


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



poveshti sau nepoveshti, au patit-o cu o RX8 pe care desteptii de la Romcar o umflasera cu aer, in timp ce ea era umflata din fabrica cu azot, sau oricum altceva decat aer normal. Si-apoi venea proprietarul la service ca sunt descentrate rotile, ca vibreaza volanul la viteze mari, etc. Au tinut-o asa fara sa-i dea de cap pana au desumflat complet rotile de amestecul existent si l-au umplut cu aer comprimat normal.

Acuma o explicatie gasita pe wikipedia: "Nitrogen is also used in filling automotive tires due to its relatively flat line of thermal expansion."


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post Jul 26 2005, 03:42 PM
Post #23


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



Mai citez: "The rubber tyre is like a membrane, through which oxygen permeates three times faster than the nitrogen. The result is that the oxygen slowly leaks out through the rubber walls, and the under-inflation leads to higher tyre wear with a consequent decrease in safety and comfort, and higher fuel costs." Luat de pe: http://www.blackcircles.com/general/technology


iar linkul asta o sa va dea ceva de lucru: blink.gif

http://www.toyo.com.au/tech_info11.html


Have fun !!!

Hasta la vista!

Btw MR28673, dealeru' meu se pare ca a avut dreptate cu ambele lui afirmatii ("Adding even a small amount of compressed air to a tyre inflated with nitrogen will negate the advantages of nitrogen inflation").


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 26 2005, 04:09 PM
Post #24


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Am priceput chestia cu temperatura. E legata de vaporii de apa si nu de aerul in sine, chestie confirmata in ultimul paragraf.
Admitand chestia cu oxigenul care scapa, refacand presiunea regulat (michelin o recomanda indiferent ca e cu aer sau azot) pana la urma vei ajunge oricum sa ai doar azot in pneuri.
De ce e o problema daca il amesteci, asta e scoasa din top pe site fara nici o explicatie : blink.gif Si de aici pana la chestia cu descentrarea ... blink.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 26 2005, 04:19 PM
Post #25


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Aici e o chestie care are cat de cat sens

http://www.tirelast.com/id15.html

Cica prezenta oxigenului duce la oxidarea cauciucului, si deci la imbatranirea lui. Chiar si o cantitate mica de oxigen (peste 2%) isi face "treaba". Avand in vedere ca situl e al unora care vand aparate de azot pentru mii de dolari, ma intreb cat exagereaza biggrin.gif
Ma intreb de ce nu zic marii producatori nimic...

Goodyear il recomanda pentru masini babane, desi au si ei dubii mari legate de asta, insista chiar pe faptul ca nu exista date concludente...
Insa vorbesc si ei despre chestia cu prezenta vaporilor de apa, recomandand aerul uscat.

http://www.goodyear.com/truck/pdf/radialre...etread_S5_V.pdf


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics40545
post Jul 26 2005, 10:09 PM
Post #26


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 298
Joined: 16-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.538



Chestia cu apa si cu oxidatul jentilor o admit. Dar tot mi se pare total nesemnificativ. Pai daca dau 50k/roata la doua luni sa zicem, ajung la 120 de roni pe an. Banii astia mai bine îi bag intr-o guma noua...

Anyway, din februarie cind am luat masina si cind i-am umflat putin rotile, ca erau cam moi, eu nu am mai umblat la roti. La o inspectie visuala nu se vede nimic la nici o roata, iar volanul pot sa merg un km fara sa tin de el ca tot drept sta.


--------------------
Daewoo Matiz E A/C 0.8 6v (!) :) 48CP '06;
Hyundai Accent 1.6 16v 105CP '05;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 27 2005, 08:47 AM
Post #27


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Aia care vand aparatele de azot spun ca oxigenul reactioneaza chimic si cu pneul, mai ales cand se incalzeste, nu doar cu janta, si duce la imbatranirea lui accelerata. Chiar si doar 2% oxigen spun ei, ajunge. De aia recomanda azotul cat mai pur (adica cel obtinut cu aparatele lor biggrin.gif ). De aici probabil teoria ca daca ai bagat aer chiar si putin n-ai facut nici o sfaraiala.

La michelin, liniste.
Iar goodyear spune ca nu exista date concludente, singurul factor care li se pare important pe verificate e prezenta vaporilor de apa.

Asa ca mie mi se pare in coada de peste. Cei care il recomanda cu ardoare sunt mici firmulete care nu a prezentat nicuna vre-un studiu legat de eficienta lui, ci doar teorii. Mi se pare suspecta indiferenta marilor firme....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics40545
post Jul 27 2005, 10:52 AM
Post #28


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 298
Joined: 16-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.538



Oxigenul interactioneaza si cu cauciucul! Alta smekerie cu miros de marketing!

Pai pe din-afara cum il mai apara de oxigen? ca acolo sufera cel mai mult!
La tico cam dat jos cauciucurile vechi de 6 ani ( ca sa le schimb), si pe dinauntru nu am vazut nimic deosebit, in timp ce pe din-afara era tot zbîrcit si cu milioane de crapaturi fine samd...
Vrajeala! :evil:


--------------------
Daewoo Matiz E A/C 0.8 6v (!) :) 48CP '06;
Hyundai Accent 1.6 16v 105CP '05;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 27 2005, 11:01 AM
Post #29


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cam suna a vrajeala, ai dreptate, desi eu unul sunt pe dinafara la chimie.
Dar daca intr-adevar oxigenul iese mai repede din pneuri decat azotul, atunci in interiorul cauciucului concentratia de oxigen e intotdeauna mai mica decat in afara, deci ar trebui sa imbatraneasca mai repede afara decat inauntru. Sau poate nu conteaza, tot ce e peste 2% oxigen imbatraneste la fel...
Oricum nu cred ca conteaza, pentru ca uzura e mult mai rapida decat imbatranirea cel putin in cazul meu. In doi ani oricum nu are timp sa imbatraneasca datorita oxigenului biggrin.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 27 2005, 03:32 PM
Post #30


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Mai MR, de ce te tzii tu contra la ce spun altzii ? Cred ca macar 5 insi tzi-au spus deja acelasi lucru. Asta incepe sa fie la fel ca cu ABS-ul. Chiar trebuie sa prezentam statistica si pt asta ? O vom gasi...stai linistit. Uite putzina lectura ...

http://www.tirelast.com/id15.html

Si bineintzeles...in F1 este moda asta de 'jde ani !

Azotul este un gaz inert. In chimie (in laboratoare) este folosit ca gaz propulsant prin tot felul de detectoare gen FIDs (Flame Ionization detection), GLC (Gas-Liquid Chromatography), PIDs (Photo Ionization detection), HPLC (High Performance Liquid Chromatography) etc. (post scriptum...chiar daca zice liquid...lichidul este ce vrei tu sa analizezi...il injectezi...este vaporizat si transportat de catre nitrogen (azot) - prin camerele de detectzie. Azotul este gaz inert, nu prea reatzioneaza cu nimic, nu arde, isi mentzine mai bine volumul la temperatura, nu oxideaza, etc).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jul 27 2005, 03:44 PM
Post #31


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Argumentul cu '5 insi ti-au zis ceva' nu are nici o valoare. Adica numai numarul contraopinentilor nu este un ergument in sine. Citez si pe Lapusneanu aici biggrin.gif:D si iti dau si eu exemplu: si la Caritas si la FNI erau sute nu 5 oameni care ziceau ca e o treaba buna...
Argumentele conteaza si mi se pare ca argumentele mao solide le-a adus MR. Faptul ca se foloseste in F1 iarasi nu e relevant, caci acolo costurile nu consituie o problema, si un plus de 1% la ceva este imens de important. Pe cand la masinile de strada sa platesti infinit mai mult (5 ron azot imparit la 0 ron aerul la orice benzinarie sau singur la pompa) pentru un avantaj de tipul Formula 1 nu mi se pare normal.
De atatia ani folosim aer si merge totul ok, nu vad de ce sa te usuci de bani pentru ca se face la fel si in F1....


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 27 2005, 03:59 PM
Post #32


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Watcher)
Argumentul cu '5 insi ti-au zis ceva' nu are nici o valoare.


Depinde pt cine. Atita vreme cit 5 insi spun acelasi lucru sustzinut si de alte link-uri argument...atunci intr-adevar nu are valoare decit pentru cei care intentzionat nu ii accepta relevantza.

Comparatzia cu F1 isi are rostul. Pt ca cel putzin eu gindesc ca F1 este locul cu cea mai inalta technologie rutiera din lume. Daca aia il folosesc...inseamna ca e (mai) bun, ca ofera un avantaj fatza de...folosirea aerului.

Costurile de acolo nu ma intereseaza...dupa cum nici pe voi nu va intereseaza cele de aici. A-pro-pos la noi aerul costa...la benzinarie e nevoie de 50 de centzi ca sa itzi ajustezi presiunea la cele 4 rotzi. Prefer sa dau 1 $ pe roata si sa stiu ca am o presiune constanta in rotzi... Dar din nou...nu cred ca discuta nimeni de $$$ si cit de economic este aerul fatza de azot. Noi discutam tehnologia...nu aspectul economic. Ramii pe problema.

Ce este interesant este ca MR aduce argumentele cele mai bune...prin prisma ta...iar noi totzi ailaltzi care sustzinem ca azotul ofera avantaje...NU aducem argumente valide. Ma rog oare de ce nu datzi si voi macar un search pe Google...inainte sa sustzinetzi ceva ? Sau cel putzin cititzi link-urile noastre asa cum si noi le citim pe ale voastre ?

Eu pina acum...din discutziile de pe acest website am intzeles ca masina de vis este un Bemvé 330i fara ABS si fara AWD si cu aer in cauciucuri !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 27 2005, 04:06 PM
Post #33


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(f1anatic)
Mai MR, de ce te tzii tu contra la ce spun altzii ? Cred ca macar 5 insi tzi-au spus deja acelasi lucru. Asta incepe sa fie la fel ca cu ABS-ul. Chiar trebuie sa prezentam statistica si pt asta ? O vom gasi...stai linistit. Uite putzina lectura ...

http://www.tirelast.com/id15.html
.



Am vazut siteul, chiar am comentat ce scrie mai sus. Intamplator l-am postat inaintea ta biggrin.gif, si chiar admis ca o parte din teorii au sens. Nu ma tin contra la tot ce spun altii, ci doar la tampeniile evidente. Cum ca amestecul aer - azot ( presupunand ca exista asa ceva blink.gif ) descentreaza rotile sau ca volumul azotului nu depinde cu temperatura, spre deosebire de aer smile.gif . "Punandu-ma contra" am descoperit macar ca de fapt vaporii de apa pun intr-adevar problema cu incalzirea excesiva, si nu aerul in sine, si ca oxigenul chiar si in concentratie mica ar putea duce la imbatranire accelerata, reusind deci sa explicam de ce se anuleaza avantajele azotului daca se amesteca cu aer. Ca la mine oricum pneul nu are timp sa imbatraneasca asta nu inseamna ca ma pun contra.
Si "amesteca cu" nu e cacofonie, e licenta poetica biggrin.gif

Arunca si tu o privire pe siteul goodyear care l-am bagat mai sus. Nu toti sunt de acord cu evidenta avantajelor azotului. Goodyear e totusi mai important decat un producator obscur de pneuri austriac.

Eu n-am nimic impotriva nici a azotului nici a ABS-ului, vreau doar sa aflu la ce-s bune si la ce nu, pe bune biggrin.gif Si daca se poate din studii serioase si nu din folclor popular sau din experiente izolate smile.gif Daca astia care vand azot mi-ar fi spus de la inceput chestia cu vaporii sau cu imbatranirea, si nu povesti de marketing atunci ma puneam contra mult mai rar biggrin.gif


PS Argumentul cu linkurile si numarul lor e ce spunea watcher mai devreme. Cu google putem afla si cate specii extraterestre se afla printre noi.

Uitati un link haios
http://www.fuelmax.ro
Un srl (ltd) obscur a dezvotat o tehnologie pe care dintr-un motiv si mai obscur n-o recomanda nici un producator serios de masini. Ar trebui s-o cumpere Renault si sa-si sparga concurenta in materie de consum.

Daca nu te duci sa-ti iei in seara asta dispozitivul ala, inseamna ca "te pui contra"? biggrin.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jul 27 2005, 05:01 PM
Post #34


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



QUOTE(f1anatic)
Comparatzia cu F1 isi are rostul. Pt ca cel putzin eu gindesc ca F1 este locul cu cea mai inalta technologie rutiera din lume. Daca aia il folosesc...inseamna ca e (mai) bun, ca ofera un avantaj fatza de...folosirea aerului.


Continui sa cred ca nu ai dreptate. Si anume nu tii cont de cat de mult se foloseste o masina: maxim un weekend. Daca ar fi F1 un exemplu de urmat ar trebui sa pleci cu rezervorul trei sferturi gol cand te duci la drum, doar cu atata benzina cat sa iti ajunga pana la prima benzinarie, unde alimentezi cat pana la a doua, etc. Sau sa mergi singur in masina biggrin.gif, etc. You get the point...

La F1, unde orice milimetru conteaza, e de inteles orice setare, modificare, etc. La masinile normale, majoritatea chestiilor de la F1 sunt useless.
Iar daca ar fi numai pentru ca e cea mai avansata tehnologie, de ce sa nu facem un pas mai departe si sa urmam exemplele NASA penrtu navete spatiale, ca e mai avansata tehnologia wink.gif


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 27 2005, 05:21 PM
Post #35


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Off topic. Desi poate ai dreptate, exemplul e prost ales smile.gif


QUOTE(Watcher)
Iar daca ar fi numai pentru ca e cea mai avansata tehnologie, de ce sa nu facem un pas mai departe si sa urmam exemplele NASA penrtu navete spatiale, ca e mai avansata tehnologia wink.gif



Eu sper sa nu, tehnologia aia are mai bine de 25 ani, si in plus navetele au fost gandite de-andoaselea biggrin.gif Decizia de a le construi asa a fost politica, si nu tehnica, trebuiau sa dea de lucru, nu rezultate sau performante, si cand politica decide si nu tehnica sau piata iese lastunul sau zaporojetzul biggrin.gif De exemplu, au fost "upgradate" cu procesoare 386 abia in 1997....
Toti inginerii seriosi de la Lockheed si Nasa au propus un proiect cu prima treapta reutilizabila, nu ultima biggrin.gif

Din fericire piata auto e mai liberala si mai capitalista smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 27 2005, 06:55 PM
Post #36


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Watcher)
Continui sa cred ca nu ai dreptate.

Si anume nu tii cont de cat de mult se foloseste o masina: maxim un weekend.

La masinile normale, majoritatea chestiilor de la F1 sunt useless.

...sa urmam exemplele NASA penrtu navete spatiale, ca e mai avansata tehnologia wink.gif


E dreptul tau.

Cred ca majoritatea technologiilor de pe masinile de strada proviin din curse. Frinele pe disc, ABS-ul au venit din industria aeronautica...pe masinile de curse...si apoi pe masinile de strada. Centurile de sigurantza? Suspensiile ?

Apoi uitzi o chestie.. Masinile alea se folosesc maxim un week-end. Eu pe a mea o folosesc zilnic. Daca ar fi sa aiba cineva mai mult avantaj de pe urma unei noi technologii...ar fi ala care o foloseste mai mult ? Ei au nevoie de presiuni constante...in pneuri. Ei si le umfla tot timpul...de 14 ori pe zi. Eu unul vreau sa mi le umflu la citeva saptamini. Si eu am nevoie de presiune constanta in pneuri. De buna seama...trebuie sa mentzin un raport. fatza spate. care cica trebuie sa fie 35 psi F - 33 psi S. Eu pun insa 40 psi fatza...37 psi spate. Si cum inca nu imi pot balansa masina prin arcuri/suspensii (pentru ca nu am mopdificat asta)...o aranjez prin reglarea presiunii in cauciucuri. Astfel am 2 PSI mai mult pe stinga fatza decit pe dreapta respectiv 1 psi mai mult pe stinga spate decit pe dreapta spate.


SF 42
DF 40
SS 38
DS 37

In felul asta masina este mai balansata. Da...am un manometru precis (digital) iar numerele sint descoperite impreuna cu altzi posesori de Subaru LEgacy. Este o diferentza notabila. IAr acum...nu vreau sa intru in detalii cu aerul din rotzi care se incalzeste cind mergi pe sosea....


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 28 2005, 08:48 AM
Post #37


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cu un OZN ca al tau merita sa fii perfectionist smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mojito
post Jul 28 2005, 09:13 PM
Post #38


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 199
Joined: 5-July 05
From: Constanta
Member No.: 50.576



Naveta Discovery ce are in pneuri la intoarcerea din spatiu ,la aterizare? sau nu are ca sunt pneuri pline si nu tubeless? biggrin.gif


--------------------
Suzuki Grand Vitara 2L AT,Honda Jazz 1.4 iDSI CVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 29 2005, 08:42 AM
Post #39


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



http://www.airmichelin.com/space.html smile.gif

Roverul care a ajuns pe luna a avut pneuri goodyear, insa nu stiu cu ce-au fost umflate blush.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Nov 27 2005, 05:11 PM
Post #40


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Pretul este de 30.000 ROL /roata umflata cu azot la o vulcanizare meseriasa de pe soseaua Fundeni.


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Pages V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th April 2024 - 05:58 PM