azot in pneuri |
This topic is about azot in pneuri, the author, Armyman, wrote about: QUOTE(MR28673) Cam suna a vrajeala, ai dreptate, desi eu unul sunt pe dinafara la chimie. Dar daca intr-adevar oxigenul iese mai repede din pneuri dec ... To read more just scroll down
azot in pneuri |
Dec 1 2005, 02:23 AM
Post
#41
|
|
sofer Group: Membri Posts: 66 Joined: 22-July 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 51.818 |
QUOTE(MR28673) Cam suna a vrajeala, ai dreptate, desi eu unul sunt pe dinafara la chimie.
Dar daca intr-adevar oxigenul iese mai repede din pneuri decat azotul, atunci in interiorul cauciucului concentratia de oxigen e intotdeauna mai mica decat in afara, deci ar trebui sa imbatraneasca mai repede afara decat inauntru. Sau poate nu conteaza, tot ce e peste 2% oxigen imbatraneste la fel... Oricum nu cred ca conteaza, pentru ca uzura e mult mai rapida decat imbatranirea cel putin in cazul meu. In doi ani oricum nu are timp sa imbatraneasca datorita oxigenului Aici nu vorbim de oxigen ci de aer atmosferic si daca iese prin pori iese tot aer cu toate componentele lui,nu are cum sa ramana doar azot in pneuri! -------------------- |
|
|
Dec 1 2005, 11:17 AM
Post
#42
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pai aer atmosferic inseamna azot + oxigen + impuritati, printre care si vaporii de apa.
Azot = ok Oxigen = imbatranire, insa e discutabil daca imbatranirea e semnificativa fata de uzura. In plus, scapa mai usor, teoretic. Practic, chiar si companiile care recomanda azotul spun sa verifici presiunea la fel de des. Vapori de apa = problema datorita incalzirii excesive. Unii recomanda azot (michelin), altii spun ca si aerul e ok daca e uscat (goodyear). -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Dec 1 2005, 09:39 PM
Post
#43
|
|
sofer Group: Membri Posts: 66 Joined: 22-July 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 51.818 |
Fara sa fiu malitios din ce spuneai mai sus reiese ca azotul se poate obtine prin presarea sa zicem intr-un cilindru care la un capat ar avea pori si prin presarea aerului atmosferic ar iesi oxigenul si ar ramane azot.
E mai complicat un pic .In ce priveste ultima explicatie,sant total deacord. -------------------- |
|
|
Dec 1 2005, 10:03 PM
Post
#44
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Constructorii seriosi de pneuri nu fac prea mare tam-tam pe teoria asta cu evadarea oxigenului, chiar daca se pierde prin porozitatile cauciucului e probabil infim si nesemnificativ fata de ce se pierde prin neetanseitati. De asta recomdanta acelasi interval de verificare a presiunii ca si in cazul folosirii aerului "chior" Personal sunt sceptic si in ce priveste teoria cu imbatranirea datorata oxigenului: vanzatorii de azot sustin ca oxigenul chiar si in concentratie de 2% face ravagii in interiorul pneului, in timp ce aerul cu 21% oxigen n-are nici un efect la exterior. Insa trebuie sa convinga publicul ca dupa ce pun azot, sa faca si completarea tot la ei.. alfel, degeaba pui azot si apoi completezi cu aer, ca vine oxigenul mai rau decat acidul clorhidric si-ti digera pneul :angel: .... Chiar si presupunand prin absurd ca ar fi adevarat, oare aia care fac pneuri sunt retardati, de le fac dintr-un material sensibil la aer?! -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Dec 6 2005, 01:27 AM
Post
#45
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
Iata ce stiu eu: ceea ce se foloseste cel mai nou si mai des este CO2-ul adica bioxidul de carbon. Ideea este ca roata sa mentina pe cat posibil temperatura constanta si cat mai scazuta (injur de 60 grade maxim). De aici a venit mai de mult ideea cu azotul. Dar este scump si "ozone unfriendly". apoi a venit moda cu CO2 care se foloseste mult in FR, It, Germania. Oxigenul nu afecteaza cauciucul ci LUMINA (razele gamma)il fac sa cristalizeze (se intareste). de aceea cand cumparati gume aveti grija sa fi fost tinute in depozit intunecos si sa nu aiba mai mult de sase luni de la fabricatie (data este trecuta pe guma in model an-sptamana). am vrut sa intru la topicul de ales de cauciucuri dar si acolo am asteptat sa se potoleasca discutiile contradictorii. Folositi CO2. -------------------- Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
|
|
|
May 5 2006, 08:07 PM
Post
#46
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 9-November 04 From: Bucuresti Member No.: 35.513 |
Eu din cate am citit si aflat in legatura cu azotul in pneuri, toate sunt numai de bine. Principalele avantaje ale azotului fata de aerul comprimat (azot+oxigen+argon+dioxid de carbon + multe altele in procente mici) sunt urmatoarele:
#1. este mai usor decat oxigenul -->umplutura mai usoara #2. are molecule mai mari --> iese mai greu prin pori #3. mentine temperatura scazuta in anvelope, nu se incalzeste la fel de mult ca aerul #4. aderenta mai buna a pneurilor, manevrabilitate crescuta a masinii, risc de explozie si uzura mai mic, usoara scadere la consumul de carburant #5. in conditii normale este inert --> o crestere cu 15-20% a duratei de viata a anvelopelor #6 nu arde Totusi... #1. NU este recomandat pe vreme rece --> aderenta mult mai proasta decat aerul. Este recomandat NUMAI pentru vreme calduroasa. #2. NU se combina cu aer nici macar in procente mici, pentru ca in combinatie cu oxigenul produce oxizi de azot, cu hidrogenul produce amoniac si sulfuri cu sulful --> deteriorarea rapida a cauciucului si n-ai facut nici o treaba... In concluzie, azotul in pneuri este bun, dar nu tot anul . Intr-adevar, cam scump si nici nu ai vreo garantie ca este de puritate mare, dar merita incercat. Eu am pus vara trecuta si intr-adevar s-a simtit diferenta. Totusi ma intreb in continuare cum poti face sa elimini TOT aerul din cauciuc ca sa ai la sfarsit NUMAI azotul pe care-l bagi :evil:. Deci la noi tot lautarie se face si banii sa fie luati... :death: PS: Se pare ca este folosit de ani de zile la NASCAR. |
|
|
May 5 2006, 08:27 PM
Post
#47
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 188 Joined: 9-July 05 From: Alba Iulia Member No.: 50.831 |
QUOTE(Alex35520) ... Totusi ma intreb in continuare cum poti face sa elimini TOT aerul din cauciuc ca sa ai la sfarsit NUMAI azotul pe care-l bagi :evil:. Deci la noi tot lautarie se face si banii sa fie luati... :death:
Mi-ai luat vorba din gura....cum pozna se poate face sa scoti tot aerul din pneuri? Teoretic ar trebui sa ai un aparat de facut vid, care se va folosi inaintea azotului.... dar oare cum rezista anvelopa la asa ceva? - bineinteles daca exista asa ceva... Sau alta intrebare intrebatoare: cum pozna poti sa demonstrezi ce anume ti-a bagat ala (care pretinde ca iti baga azot) in pneuri, asa doar... ca sa te duci la protectia consumatorului daca nu iti umfla roata klumea. Eu zic ca e mai mult o masinarie de scos bani de la pasionatii de masini decat ceva real, sa poata fi folosit la scara larga. In cadrul curselor profesioniste gen Nascar sunt convins ca e posibil si util, dar in comert.... m-as gandi de 10 ori inainte sa pun asa ceva. |
|
|
May 6 2006, 08:40 AM
Post
#48
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Alex
1. Fals. Daca ar fi mai usor decat aerul (cum e heliul) ar fi la limita superioara a atmosferei, iar jos aici printre noi ar fi oxigen pur Cum naiba azotul poate fi mai usor decat aerul care e tot majoritar azot? Chiar si heliul, care e intr-adevar mai usor, nu are vre-o influenta semnificativa. Ai vazut Mythbusters-ul cu Helium Football? 2. S-a discutat. Dupa cateva completari cu AER (azot + oxigen), oxigenul scapa si in pneu ramane azotul pur GRATIS . ORicum, cat aer scapa prin pori si cat scapa prin neetanseitati? 3. Nu AERUL se incalzeste, ci vaporii de apa. Citeste tot topicul. Din nou, AER=78%AZOT 4. Ai un studiu, o referinta ceva? Interesanta teorie. Ai cumva idee care e cauza, si cum azotul din interior actioneaza asupra aderentei care e la exterior? 5. Majoritatea care ruleaza masinile normal, uzeaza pneurile mult inainte sa imbatraneasca chimic. Uzura mecanica prin abraziune si prin oboseala, nu chimica. In plus, nu cred ca fabricantii de pneuri sunt atat de idioti incat sa le faca dintr-un material pentru care aerul sa fie coroziv.. totusi, sunt folosite pe pamant, nu pe luna. :angel: 6. Si ce daca Oricum nu am idee cum poti da foc interiorului pneului -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 6 2006, 01:33 PM
Post
#49
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.060 Joined: 28-June 05 From: vecin cu Obama Member No.: 49.917 |
vreu sa-mi explicati si mie cum oxigenul scapa?
Mai repede scapa azotul fiindca atomul de azot este mai mic decat cel de oxigen(consultati si voi tabelul periodic al elementelor a lui mendelev) in primul rand ar scapa hidrogenul, apoi heliul..........apoi azotul, oxigenul,CO2-ul. Eu spun ca sunt doar reclame comerciale ca sa faca si ei bani de pe "multime". -------------------- The world contains a lot of awfully fast drivers.
And a few good ones, too. |
|
|
May 6 2006, 05:49 PM
Post
#50
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Da, da' oxigenul molecular e O2, nu O simplu.... trebuie comparate moleculele stabile, nu atomii. Oricum, teoria cu porii tot o jumatate de adevar mi se pare, ca sa nu fiu prea dur.
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 7 2006, 08:32 PM
Post
#51
|
|
pilot Group: Membri Posts: 318 Joined: 26-April 06 From: Focsani (Vrancea) Member No.: 74.737 |
azotul e folosit doar ptr pneurile care sufera o dif mare de temperatura .la avioane pneurile inaintea aterizarii au temp sub 0 grade in momentul aterizarii ajung de la 0 la 280 km/h in 0,1 sec. iar temp depaseste 240 grade ,daca ar avea aer ar exploda deoarece aerul la temp mari isi mareste volumul ,azotul nu. la formula 1 tot acesta e motivul folosirii azotului . nu vad motivul folosirii lui la masinile de serie . :brave:
-------------------- +SMART 790 cdi
Ne nastem nudisti si virgini si murim imbracati si obsedati sexual ! Protestez fata de forma actuala a taxei de prima inmatriculare! |
|
|
May 7 2006, 09:03 PM
Post
#52
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Asta cu avioanele e alta goanga. Si oxigenul si azotul respecta in aceeasi masura gazelor perfecte.
Ideea s-ar putea sa fie corecta, insa explicatia e gresita. Mai degraba temperaturile mari ar putea sa produca aprinderea vreunei componente ale cauciucului. Ar fi foaaaarte usor sa se instaleze o supapa de siguranta care sa lase sa scape suprapresiunea. Explicatia trebuie sa fie in alta parte, nu in dilatare pentru ca e o absurditate. Sau poate faptul ca azotul nu se dilata cand e incalzit explica randamentul pacalit al motoarelor termice care folosesc ca fluid de lucru 78% azot -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 7 2006, 10:04 PM
Post
#53
|
|
pilot Group: Membri Posts: 318 Joined: 26-April 06 From: Focsani (Vrancea) Member No.: 74.737 |
ideea a fost dezvoltata pe discovery , eu am reluat ceea ce am retinut.
-------------------- +SMART 790 cdi
Ne nastem nudisti si virgini si murim imbracati si obsedati sexual ! Protestez fata de forma actuala a taxei de prima inmatriculare! |
|
|
May 8 2006, 09:38 AM
Post
#54
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Cu ideea sunt de acord, insa explicatia trebuie sa fie alta. Fie in ceva legat de aprindere, unde oxigenul e o problema, fie, daca e vorba de temperatura, de "vechea" teorie cu vaporii de apa din aer.
Sau poate, la 240 grade teoria cu imbatranirea accelerata datorita oxigenului are sens... nu stiu sigur, insa stiu sigur ca aerul sau azotul se dilata la fel cand sunt incalzite. Oricum, probabil in aviatie nu-si iau nici un risc in privinta pneurilor. Ati vazut, ultimul dezastru al Concorde-ului, care a dus si la retragerea lui a plecat de la pneuri... Mi se pare jenant ca in 40 ani nu s-a construit un succesor, insa asta e alta discutie. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 15 2006, 11:56 PM
Post
#55
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 10 Joined: 10-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.469 |
ce stiti de azot in cauciucuri, in loc de aer? am inteles ca se practica, dar nu stiu cat de buna e ideea... foarte scump nu e (am inteles ca este pana in 10 ron la vulcanizare) dar nu stiu cat de bine e... oare se pastreaza presiunea? sau se schimba? Primul avantaj pe care il vad eu, este ca nu se mai supraincalzesc cauciucurile (azotul ramane rece). Astept pareri pro si contra. Multumesc!
-------------------- Logan 1.6, 90CP. It ain't much, but I love it!
|
|
|
Jul 16 2006, 02:46 AM
Post
#56
|
|
specialist Group: Membri Posts: 522 Joined: 4-March 03 From: Bistrita (Bistrita) Member No.: 9.856 |
teoretic, e mai bine. practic, parerile sint impartite.
dupa cum stim, aerul are deja peste 70% din compozitie azot. -------------------- VW GOLF VI 1.6 102 CP TORNADO RED
SUPERB COMBI 2.0TDI 170cp |
|
|
Jul 16 2006, 08:10 AM
Post
#57
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Daca temperatura nu se schimba inseamna ca nici celelalte constante(din ecuatia de stare a gazelor ) nu se schimba, parerea mea
-------------------- |
|
|
Jul 16 2006, 08:58 AM
Post
#58
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Subiectul a fost indelung discutat aici
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=5307&start=0 s-au spus pareri si teorii, s-au dat si linkuri Parerea mea e ca cele doua topicuri ar putea fi reunite -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 17 2006, 01:03 AM
Post
#59
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 10 Joined: 10-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.469 |
ok, a trebuit sa citesc 57 de mesaje ca sa imi gasesc postul, si ca sa inteleg ce s-a intamplat de nu este primul:)) Scuzele mele, nu stiam ca a mai fost un topic de gen.
Oricum, ca idee generala, m-ati bagat in ceata mai rau... din cate am vorbit cu o chimista, teoria cu schimbarea volumului nu pica chiar in totalitate. Nu zice nimeni ca azotul nu isi modifica volumul in urma schimbarii de temperatura, dar variatia volumului acestuia este mai mica la schimbarea temperaturii decat a oxigenului, si aici apare avantajul... (ma rog, eu sunt programator, nu chimist:P) Decat sa elaboram o gramada de teorii ca pana acum, mai bine am vorbi cu cineva care a folosit (a postat cineva mai sus, si a zis ca A SIMTIT DIFERENTA), asa ca haideti sa mai bagam cativa, si comentam dupa ( NU, nu fac reclama si nu incerc sa vand azot:P) Numai bine! -------------------- Logan 1.6, 90CP. It ain't much, but I love it!
|
|
|
Jul 17 2006, 08:03 AM
Post
#60
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Cu tot respectul, prietena ta bate campii. Nu e nevoie sa fii chimist ca sa-ti dai seama.
In cele 57 posturi s-a explicat problema cu schimbarea volumului: Nu oxigenul pune probleme, ci vaporii de apa care se supraincalzesc mai usor. Azotul are avantajul ca e mai pur si nu contine vapori de apa. Asta nu are nici o legatura cu prezenta oxigenului. O parte din teoriile expuse mai sus sunt elaborate de fabricanti de pneuri, nu de noi Eu stiu pe cineva care a cumparat o icoana care ii scade consumul.... A SIMTIT DIFERENTA Fara nici un pic de misto. Chestiile astea de simtit ar fi bine daca ar putea fi masurate mai exact. Aia de la Goodyear si de la Michelin au recunoscut ca nu au reusit sa faca o masuratoare concludenta, iar noi simtim diferentele -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th April 2024 - 01:27 AM |