IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

azot in pneuri

This topic is about azot in pneuri, the author, Cipp, wrote about: Eu am azot in pneuri. Foarte multumit, dupa un drum pe autostrada, anvelopele erau călâi. Nicidecum fierbinti ... To read more just scroll down

5 Pages V  « < 3 4 5  
Reply to this topicStart new topic
> azot in pneuri
Cipp
post Sep 4 2008, 05:54 PM
Post #81


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.135
Joined: 9-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 76.040



Eu am azot in pneuri. Foarte multumit, dupa un drum pe autostrada, anvelopele erau călâi. Nicidecum fierbinti!


--------------------
FIAT Albea Dynamic 2006
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NGZ
post Sep 4 2008, 07:02 PM
Post #82


expert in grafice si tabele
******

Group: Membri
Posts: 648
Joined: 8-October 07
From: Ploiesti
Member No.: 114.999



CITAT(Cipp @ Sep 4 2008, 06:54 PM) *
Eu am azot in pneuri. Foarte multumit, dupa un drum pe autostrada, anvelopele erau călâi. Nicidecum fierbinti!



Nivelul temperaturii pneurilor este dat, in principal, de temperatura asfaltului, viteza de deplasare (de ea depinzand in mare masura frecarile dintre pneuri si asfalt) si intensitatea razelor solare (anvelopele fiind inchise la culoare).
Sigur aici pot intervenii si alti factori, cum ar fi presiunea in pneuri. O presiune mica conduce la frecari mari si, implicit, la incalzirea pneurilor.
In concluzie, incalzirea pneurilor nu are nimic in comun cu gazul din interior.


--------------------
OPEL ASTRA K

Daca e s-o dam anonima, atunci o semnez si eu !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Sep 4 2008, 07:15 PM
Post #83


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Gazele inerte sunt afectate mult mai putin de temperatura. Avioanele trec prin diferente foarte mari de temperatura, cum spunea cineva aici de la +35C la -50C. La autovehicule avantajele unui gaz inert in pneuri nu sunt rentabile. Tehnologia e prea scumpa fata de cat se economiseste in combustibil si durata de viata a pneurilor.

La F1 unde au buget nelimitat e normal sa bage si argon in pneuri daca ar castiga 0.1 secunde pe tur.

Ferrari are un sistem ecologic de transfer al gazelor arse din motor in pneuri, care ajuta si la consum biggrin.gif

This post has been edited by Diesel: Sep 4 2008, 07:16 PM


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emanoeladrian
post Sep 5 2008, 12:39 PM
Post #84


novice
**

Group: Membri
Posts: 47
Joined: 9-October 07
Member No.: 115.019



QUOTE (James Kilowatt @ Sep 4 2008, 03:31 PM) *
Defineste te rog "molecula de aer obisnuit"....

Ideea cu pompatul gazelor inerte in tancuri e antica, petrolierele o aplica de zeci de ani. Ideea este ca daca se formeaza vapori de produse petroliere e aspru... se poate lasa cu explozii urate. Tancurile goale bubuie mult mai urat decat cele pline. La nave se folosesc des gaze de esapament, la avioane cumgazele de esapamentu nu pot fi recuperate decat prin "punctii" in circuitul de aer primar al motorului dupa camera de ardere devine complicat si ineficient, e mai simplu cu azotul... In domeniul naval se evita actionarile electrice sau pneumatice in preajma rezervoarelor, preferandu-se aburul care teoretic nu poate provoca scantei, si tot se folosesc gaze inerte. Sunt surprins ca gazele inerte s-au introdus in domeniul aeronautic atat de tarziu...

Oricum, asta nu prea are legatura cu azotul din pneurile masinilor. chestia cu coroziunea mi se pare frectie chiar si in cazul avioanelor, uzura mecanica impunand schimbarea pneurilor si a elementelor de franare cu mult inainte sa fie corodate. In plus, si aerul uscat previne coroziunea componentelor metalice.

Explicatia trebuie sa fie alta.



James Kilowatt, cred ca mai ai putin si patentezi un nou model de motor cu reactie!! teehee.gif
M-am amuzat copios,nu te supara,pe seama ´punctiilor´tale.Gazele dupa camera de ardere si inainte de intrarea in treapta de High Pressure Turbine au undeva la 700-850 grade celsius,cum crezi tu ca s-ar incumeta cineva sa introduca gaze cu o asemenea temperatura si presiune de ordinul miilor de PSI in rezervoarele de Kerosen ale avionului.Prin absurd,racindu-le si reducandu-le presiunea,afla ca,aceste gaze mai contin inca aer,elementul tocmai de care trebuie scapat in interiorul rezervoarelor.
Cat priveste coroziunea din interiorul tamburilor rotilor de avioane comerciale,asta este adevarul,jentile sunt formate din 2 jumatati care vin ansamblate prin buloane,coroziunea lor trebuie controlata.
Nu cauta alta explicatie si crede un specialist cu 24 de ani vechime in aviatie.


--------------------
Suzuki Grand Vitara 4 Doors-2004\2000 benzina
Suzuki Grand Vitara 3 Doors-2003\ 1,6 benzina
Mitsubishi Pajero SWB 3Doors/1994\2,8TD- Noua jucarie !!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 5 2008, 02:29 PM
Post #85


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



La intrarea in HPT gazele au +1500 grade, nu 800....
Iar "dupa camera de ardere" ar putea insemna chiar si "dupa LPT", care e si ea dupa camera de ardere si unde gazele sunt mai reci. "Punctii" in circuitul primar de aer in motor se fac, nu sunt o inventie proprie. Turbina de inalta presiune (HPT-ul) e racit cu aer "furat" de undeva dupa booster taman printr-o "punctie". Ce pierzi din randament prin furtul de aer il castigi urcand temperatura gazelor la intrarea in hpt. Insa probabil nu iti spun nimic nou, dupa 24 ani de aeronautica....

Insa in mesajul meu spuneam ca o asemenea "punctie" pentru a recupera gaze de esapament nu se face, e munca multa bani putini.... nu te contrazic si nu patentez un nou dispozitiv. La nave e simplu sa folosesti gazul de esapament ca gaz inert, la avioane e ceva mai complicat si atunci azotul e la indemana.

"Elementul aer" inca nu am reusit sa il gasesc in tabelul lui Mendeleev.... fii te rog amabil si mai explica o data, ca tot n-am priceput.

Oricum, eu caut inca explicatia azotului in pneurile auto. Nu vorbesc de cea a azotului folosit ca gaz inert. Asta inca nu are nici o legatura cu coroziunea sau alte prostii. Oricum elementele de franare sunt in AFARA pneului iar jentile auto se corodeaza cu mult dupa ce masina ajunge la cimitirul de masini.

Azotul o avea rolul lui ca gaz inert in rezervoare, sau in ingrasaminte (unde numai inert nu e) sau chiar explozibili (si mai ne-inert biggrin.gif) insa in cauciuc la rablele noastre ramane marketing curat.

This post has been edited by James Kilowatt: Sep 5 2008, 02:34 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Sep 5 2008, 08:12 PM
Post #86


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrogen#Applications
QUOTE
Filling automotive and aircraft tires due to its inertness and lack of moisture or oxidative qualities, as opposed to air, though this is not necessary for consumer automobiles.
Nitrogen molecules are less likely to escape from the inside of a tire compared with the traditional air mixture used. Air consists mostly of nitrogen and oxygen. Nitrogen molecules have a larger effective diameter than oxygen molecules and therefore diffuse through porous substances more slowly


Eu pentru inceput as vrea o vulcanizare unde sa ma duc sa imi verifice presiunea si inainte sa se apuce sa ma intrebe ce presiune vreau.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NGZ
post Sep 5 2008, 09:40 PM
Post #87


expert in grafice si tabele
******

Group: Membri
Posts: 648
Joined: 8-October 07
From: Ploiesti
Member No.: 114.999



CITAT(Diesel @ Sep 4 2008, 08:15 PM) *
Gazele inerte sunt afectate mult mai putin de temperatura. Avioanele trec prin diferente foarte mari de temperatura, cum spunea cineva aici de la +35C la -50C. La autovehicule avantajele unui gaz inert in pneuri nu sunt rentabile. Tehnologia e prea scumpa fata de cat se economiseste in combustibil si durata de viata a pneurilor.

La F1 unde au buget nelimitat e normal sa bage si argon in pneuri daca ar castiga 0.1 secunde pe tur.

Ferrari are un sistem ecologic de transfer al gazelor arse din motor in pneuri, care ajuta si la consum biggrin.gif



Azotul nu este un gaz inert.


--------------------
OPEL ASTRA K

Daca e s-o dam anonima, atunci o semnez si eu !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Sep 5 2008, 09:48 PM
Post #88


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



Este inert, de obicei.



--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emanoeladrian
post Sep 5 2008, 10:08 PM
Post #89


novice
**

Group: Membri
Posts: 47
Joined: 9-October 07
Member No.: 115.019



QUOTE (James Kilowatt @ Sep 5 2008, 12:29 PM) *
La intrarea in HPT gazele au +1500 grade, nu 800....
Iar "dupa camera de ardere" ar putea insemna chiar si "dupa LPT", care e si ea dupa camera de ardere si unde gazele sunt mai reci. "Punctii" in circuitul primar de aer in motor se fac, nu sunt o inventie proprie. Turbina de inalta presiune (HPT-ul) e racit cu aer "furat" de undeva dupa booster taman printr-o "punctie". Ce pierzi din randament prin furtul de aer il castigi urcand temperatura gazelor la intrarea in hpt. Insa probabil nu iti spun nimic nou, dupa 24 ani de aeronautica....

Insa in mesajul meu spuneam ca o asemenea "punctie" pentru a recupera gaze de esapament nu se face, e munca multa bani putini.... nu te contrazic si nu patentez un nou dispozitiv. La nave e simplu sa folosesti gazul de esapament ca gaz inert, la avioane e ceva mai complicat si atunci azotul e la indemana.

"Elementul aer" inca nu am reusit sa il gasesc in tabelul lui Mendeleev.... fii te rog amabil si mai explica o data, ca tot n-am priceput.

Oricum, eu caut inca explicatia azotului in pneurile auto. Nu vorbesc de cea a azotului folosit ca gaz inert. Asta inca nu are nici o legatura cu coroziunea sau alte prostii. Oricum elementele de franare sunt in AFARA pneului iar jentile auto se corodeaza cu mult dupa ce masina ajunge la cimitirul de masini.

Azotul o avea rolul lui ca gaz inert in rezervoare, sau in ingrasaminte (unde numai inert nu e) sau chiar explozibili (si mai ne-inert biggrin.gif) insa in cauciuc la rablele noastre ramane marketing curat.




´James´ ma uimesti, ai tu ceva cunostinte de motoare cu reactie,hai sa-ti raspund acum:
1.Chiar nu stiu la cat se face arderea kerosenului in camera de ardere,dar ma uit in carti,pentru noi alta indicatie este ca reper,EGT care ia informatia undeva dupa Low Pres.Turbine, in cazul motoarelor pentru care am eu licenta max.admis este 930 grade C. pentru 5 minute in decolare.
In zbor ´Cruise´ maximul este 895 dar de obicei pentru motoarele bune el este sub 800 grade.
Ai dreptate cu ´punctiile´tale,noi le spunem ´Bleed air´ si se face de pe treptele de compresor 5,9 in cazul CFM 56,este adevarat ca se foloseste pentru racirea turbinei prin asazizul HPTCC High press.Turbine Clearance Control.
Ai 10 pana acum!.
Cat priveste ´elementul aer´ amestecul kerosenului se face cu aer din atmosfera in camera de ardere si deaceea l-am folosit,puteam sa zic oxigen sau hidrogen dar oricum ele compun aerul.
Rezervoarele din aripi sunt presurizate ´natural´cu aer cu ajutorul unor prize dinamice pe la varful aripilor,aerul din atmosfera intra deci in rezervoare in tot timpul zborului,solutia cautata este tocmai scoaterea lui si inlocuirea cu altceva care sa nu arda.Este ceeace ii preocupa pe inginerii americani.
Europenii,insa,concurentul Airbus bate moneda pe securizarea sistemului electric care alimenteaza pompele booster si nu le pasa de amestecul vapori combustibil/aer din rezervoare.
Revenind la roti de autoturisme,eu personal m-as simti bine sa stiu ca am azot comprimat si dezumidificat in rotile mele...dar n-am!


--------------------
Suzuki Grand Vitara 4 Doors-2004\2000 benzina
Suzuki Grand Vitara 3 Doors-2003\ 1,6 benzina
Mitsubishi Pajero SWB 3Doors/1994\2,8TD- Noua jucarie !!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 6 2008, 11:45 AM
Post #90


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Offtopic
emanoeladrian

Atunci vorbim aceeasi limba.... la LPT e normal ca temperatura sa fie mult mai scazuta decat la intrarea in hpt.
Clearence control-ul nu e doar racirea palelor turbinei.... e control activ al jocurilor, la turbina de inalte jocurile rotor-stator au impact foarte mare asupra randamentului turbinei si prin urmare asupra intregului motor. Orice procent de randament castigat la hpt e important si merita efortul. Racirea in sine e mai "primitiva" se injecteaza pur si simplu aer "rece" in interiorul palei, si apoi iese prin niste gaurele si formeaza o pelicula care protejeaza pala de contactul direct cu gazele foarte fierbinti.
Temperatura de ardere e limitata de limitele materialelor din HPT si de regulile de poluare, daca creste prea mult se formeaza NOx. Toata stiinta motoristilor se concentreaza in a urca cat mai mult temperatura medie din camera de ardere, fara ca ea sa depaseasca punctul de formaze a nox-ului nicaieri. Insa este o evolutie asimptotica, mare branza nu se mai poate castiga aici fara o revolutie. Asta e alt exemplu in care regulile de poluare limiteaza randamentul motoarelor....

Ontopic
Mie tot mi se pare frectie azotul in pneul auto. Daca oxigenul evadeaza prin porotizati, dupa cateva completari ar trebui sa ramana azot in pneu... gratis biggrin.gif.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bebelacus
post Dec 17 2008, 02:15 PM
Post #91


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 384
Joined: 20-November 06
From: pe drum
Member No.: 92.818



totusi, aerul normal contine o cantitate enorma de azot. pe de alta parte e posibila eliminarea completa a aerului din anvelopa inainte de a baga azot? eu zic ca este imposibil la vulcanizare sa iti scoata tot aerul. ar putea face ceva de genul: dezumfla roata-baga azot, iar o dezumfla-iar baga azot pina la un punct in care aerul normal sau amestecul de gaze este redus la minim. totusi, de cite ori va terbui sa faci asta pt a obtine o puritate cit mai mare? este rentabil? caci am vazut ca un plin cu azot e destul de scump.
eu unul zic ca nu prea merita, e prea complicat si prea scump. ced ca e mai ieftin si mai sigur sa dai 2 ron pe saptamina sau de 2 ori/luna pt a verifica presiunea si sa iti bage si niste aer.


--------------------
Avensis 2.0 D-4D
Aygo 1.0 M/M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Dec 17 2008, 03:16 PM
Post #92


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



bebelacus, tu n-ai citit topicul de la inceput????
laugh.gif laugh.gif laugh.gif dry.gif


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariusvdm
post Jan 22 2009, 11:38 AM
Post #93


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 19-January 09
Member No.: 119.025



nu am pretentia ca ma pricep dar nu puteti inceta cu tampenia cum ca aerul se descompune asa pur si simplu? daca mai aud chestia asta jur ca ma apuc sa vantur apa si sa separ oxigenul de hidrogen. parerea mea...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NGZ
post Jan 22 2009, 03:04 PM
Post #94


expert in grafice si tabele
******

Group: Membri
Posts: 648
Joined: 8-October 07
From: Ploiesti
Member No.: 114.999



CITAT(mariusvdm @ Jan 22 2009, 11:38 AM) *
nu am pretentia ca ma pricep dar nu puteti inceta cu tampenia cum ca aerul se descompune asa pur si simplu? daca mai aud chestia asta jur ca ma apuc sa vantur apa si sa separ oxigenul de hidrogen. parerea mea...


N-am inteles prea bine ce-ai vrut sa spui. Vrei sa detaliezi ?


--------------------
OPEL ASTRA K

Daca e s-o dam anonima, atunci o semnez si eu !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Jan 22 2009, 06:43 PM
Post #95


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



A vrut sa zica ca molecula de aer nu se poate sparge cu una cu doua. Doua topicuri mai incolo e unul care lauda sistemul de invatamint romanesc smile.gif.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 7 2011, 07:35 AM
Post #96


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



In ceea ce ma priveste, chestia asta cu azotul in pneuri e de ieri mythbusted. Eu eram destul de circumspect dinainte, insa ieri am avut si confirmarea experimentala.

Am facut o sesiune de practice impreuna cu Mgabi pe Euroring. La intrare temperatura exterioara a pneurilor era in jur de 23 grade, iar presiunea era 2.6 la mine (aer) si 2.3 la mgabi (azot).
Dupa cateva tururi dure cronometrate temperatura exterioara a pneurilor a ajuns in jur de 50 grade la amandoi. Deci, de incalzit, se incalzesc cam la fel.
Presiunea la mine 2.9, la el, 2.6. Au crescut deci fix la fel de mult.

Valoarea cresterii nu trebuie luata foarte in serios la modul absolut, intrucat cea initiala a fost masurata cu manometrul meu, care in timpul celor cateva ture s-a stricat. Pe cea finala am masurat-o cu un manometru imprumutat de la niste motociclisti. E deci posibil sa nu fi crescut cu 0.3 bari la modul absolut, insa diferentele s-au mentinut.

Teoria mi-e clara. Singura chestie care m-ar fi putut surprinde ar fi fost nu o crestere diferita de presiune, ci una de temperatura. Adica, presupunand ca eu am pe langa aer si vapori de apa in pneu, se spune ca asta ar fi dus la o crestere mai mare de temperatura si implicit una de presiune. La aceeasi crestere de temperatura insa e absolut normal si previzibil ca si cresterea de presiune e aceeasi. Si viceversa, faptul ca presiunea a crescut la fel e pentru mine dovada ca si temperatura a crescut la fel (noi am masurat-o pe cea exterioara a pneului, pe cea interioara nu aveam cum).

Daca diferentele de comportament intre azot si aer sunt sub limita masurabililui dupa 10 minute de tortura intensa pe circuit (franele mele sarisera de 300 grade!), pe strada cu atat mai mult sunt probabil complet insignifiante.

Bine, exista si o diferenta masurabila, mgabi a fost cu 3s mai rapid decat mine biggrin.gif O fi fost de la azot, ca de la putere nu e, am vreo 60CP in plus fata de el si in liniile drepte il pierdeam in zare... insa in viraje pneurile lui sport erau putin altfel decat pneurile mele de grinpis.

This post has been edited by Diesel: May 7 2011, 08:45 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Pages V  « < 3 4 5
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 01:14 PM