azot in pneuri |
This topic is about azot in pneuri, the author, Cipp, wrote about: Eu am azot in pneuri. Foarte multumit, dupa un drum pe autostrada, anvelopele erau călâi. Nicidecum fierbinti ... To read more just scroll down
azot in pneuri |
Sep 4 2008, 05:54 PM
Post
#81
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.135 Joined: 9-May 06 From: Bucuresti Member No.: 76.040 |
-------------------- FIAT Albea Dynamic 2006
|
|
|
Sep 4 2008, 07:02 PM
Post
#82
|
|
expert in grafice si tabele Group: Membri Posts: 648 Joined: 8-October 07 From: Ploiesti Member No.: 114.999 |
Eu am azot in pneuri. Foarte multumit, dupa un drum pe autostrada, anvelopele erau călâi. Nicidecum fierbinti! Nivelul temperaturii pneurilor este dat, in principal, de temperatura asfaltului, viteza de deplasare (de ea depinzand in mare masura frecarile dintre pneuri si asfalt) si intensitatea razelor solare (anvelopele fiind inchise la culoare). Sigur aici pot intervenii si alti factori, cum ar fi presiunea in pneuri. O presiune mica conduce la frecari mari si, implicit, la incalzirea pneurilor. In concluzie, incalzirea pneurilor nu are nimic in comun cu gazul din interior. -------------------- OPEL ASTRA K
Daca e s-o dam anonima, atunci o semnez si eu ! |
|
|
Sep 4 2008, 07:15 PM
Post
#83
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Gazele inerte sunt afectate mult mai putin de temperatura. Avioanele trec prin diferente foarte mari de temperatura, cum spunea cineva aici de la +35C la -50C. La autovehicule avantajele unui gaz inert in pneuri nu sunt rentabile. Tehnologia e prea scumpa fata de cat se economiseste in combustibil si durata de viata a pneurilor.
La F1 unde au buget nelimitat e normal sa bage si argon in pneuri daca ar castiga 0.1 secunde pe tur. Ferrari are un sistem ecologic de transfer al gazelor arse din motor in pneuri, care ajuta si la consum This post has been edited by Diesel: Sep 4 2008, 07:16 PM -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Sep 5 2008, 12:39 PM
Post
#84
|
|
novice Group: Membri Posts: 47 Joined: 9-October 07 Member No.: 115.019 |
Defineste te rog "molecula de aer obisnuit".... Ideea cu pompatul gazelor inerte in tancuri e antica, petrolierele o aplica de zeci de ani. Ideea este ca daca se formeaza vapori de produse petroliere e aspru... se poate lasa cu explozii urate. Tancurile goale bubuie mult mai urat decat cele pline. La nave se folosesc des gaze de esapament, la avioane cumgazele de esapamentu nu pot fi recuperate decat prin "punctii" in circuitul de aer primar al motorului dupa camera de ardere devine complicat si ineficient, e mai simplu cu azotul... In domeniul naval se evita actionarile electrice sau pneumatice in preajma rezervoarelor, preferandu-se aburul care teoretic nu poate provoca scantei, si tot se folosesc gaze inerte. Sunt surprins ca gazele inerte s-au introdus in domeniul aeronautic atat de tarziu... Oricum, asta nu prea are legatura cu azotul din pneurile masinilor. chestia cu coroziunea mi se pare frectie chiar si in cazul avioanelor, uzura mecanica impunand schimbarea pneurilor si a elementelor de franare cu mult inainte sa fie corodate. In plus, si aerul uscat previne coroziunea componentelor metalice. Explicatia trebuie sa fie alta. James Kilowatt, cred ca mai ai putin si patentezi un nou model de motor cu reactie!! M-am amuzat copios,nu te supara,pe seama ´punctiilor´tale.Gazele dupa camera de ardere si inainte de intrarea in treapta de High Pressure Turbine au undeva la 700-850 grade celsius,cum crezi tu ca s-ar incumeta cineva sa introduca gaze cu o asemenea temperatura si presiune de ordinul miilor de PSI in rezervoarele de Kerosen ale avionului.Prin absurd,racindu-le si reducandu-le presiunea,afla ca,aceste gaze mai contin inca aer,elementul tocmai de care trebuie scapat in interiorul rezervoarelor. Cat priveste coroziunea din interiorul tamburilor rotilor de avioane comerciale,asta este adevarul,jentile sunt formate din 2 jumatati care vin ansamblate prin buloane,coroziunea lor trebuie controlata. Nu cauta alta explicatie si crede un specialist cu 24 de ani vechime in aviatie. -------------------- Suzuki Grand Vitara 4 Doors-2004\2000 benzina
Suzuki Grand Vitara 3 Doors-2003\ 1,6 benzina Mitsubishi Pajero SWB 3Doors/1994\2,8TD- Noua jucarie !! |
|
|
Sep 5 2008, 02:29 PM
Post
#85
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Iar "dupa camera de ardere" ar putea insemna chiar si "dupa LPT", care e si ea dupa camera de ardere si unde gazele sunt mai reci. "Punctii" in circuitul primar de aer in motor se fac, nu sunt o inventie proprie. Turbina de inalta presiune (HPT-ul) e racit cu aer "furat" de undeva dupa booster taman printr-o "punctie". Ce pierzi din randament prin furtul de aer il castigi urcand temperatura gazelor la intrarea in hpt. Insa probabil nu iti spun nimic nou, dupa 24 ani de aeronautica.... Insa in mesajul meu spuneam ca o asemenea "punctie" pentru a recupera gaze de esapament nu se face, e munca multa bani putini.... nu te contrazic si nu patentez un nou dispozitiv. La nave e simplu sa folosesti gazul de esapament ca gaz inert, la avioane e ceva mai complicat si atunci azotul e la indemana. "Elementul aer" inca nu am reusit sa il gasesc in tabelul lui Mendeleev.... fii te rog amabil si mai explica o data, ca tot n-am priceput. Oricum, eu caut inca explicatia azotului in pneurile auto. Nu vorbesc de cea a azotului folosit ca gaz inert. Asta inca nu are nici o legatura cu coroziunea sau alte prostii. Oricum elementele de franare sunt in AFARA pneului iar jentile auto se corodeaza cu mult dupa ce masina ajunge la cimitirul de masini. Azotul o avea rolul lui ca gaz inert in rezervoare, sau in ingrasaminte (unde numai inert nu e) sau chiar explozibili (si mai ne-inert ) insa in cauciuc la rablele noastre ramane marketing curat. This post has been edited by James Kilowatt: Sep 5 2008, 02:34 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 5 2008, 08:12 PM
Post
#86
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrogen#Applications
QUOTE Filling automotive and aircraft tires due to its inertness and lack of moisture or oxidative qualities, as opposed to air, though this is not necessary for consumer automobiles. Nitrogen molecules are less likely to escape from the inside of a tire compared with the traditional air mixture used. Air consists mostly of nitrogen and oxygen. Nitrogen molecules have a larger effective diameter than oxygen molecules and therefore diffuse through porous substances more slowly Eu pentru inceput as vrea o vulcanizare unde sa ma duc sa imi verifice presiunea si inainte sa se apuce sa ma intrebe ce presiune vreau. -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Sep 5 2008, 09:40 PM
Post
#87
|
|
expert in grafice si tabele Group: Membri Posts: 648 Joined: 8-October 07 From: Ploiesti Member No.: 114.999 |
Gazele inerte sunt afectate mult mai putin de temperatura. Avioanele trec prin diferente foarte mari de temperatura, cum spunea cineva aici de la +35C la -50C. La autovehicule avantajele unui gaz inert in pneuri nu sunt rentabile. Tehnologia e prea scumpa fata de cat se economiseste in combustibil si durata de viata a pneurilor. La F1 unde au buget nelimitat e normal sa bage si argon in pneuri daca ar castiga 0.1 secunde pe tur. Ferrari are un sistem ecologic de transfer al gazelor arse din motor in pneuri, care ajuta si la consum Azotul nu este un gaz inert. -------------------- OPEL ASTRA K
Daca e s-o dam anonima, atunci o semnez si eu ! |
|
|
Sep 5 2008, 09:48 PM
Post
#88
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
-------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Sep 5 2008, 10:08 PM
Post
#89
|
|
novice Group: Membri Posts: 47 Joined: 9-October 07 Member No.: 115.019 |
La intrarea in HPT gazele au +1500 grade, nu 800.... Iar "dupa camera de ardere" ar putea insemna chiar si "dupa LPT", care e si ea dupa camera de ardere si unde gazele sunt mai reci. "Punctii" in circuitul primar de aer in motor se fac, nu sunt o inventie proprie. Turbina de inalta presiune (HPT-ul) e racit cu aer "furat" de undeva dupa booster taman printr-o "punctie". Ce pierzi din randament prin furtul de aer il castigi urcand temperatura gazelor la intrarea in hpt. Insa probabil nu iti spun nimic nou, dupa 24 ani de aeronautica.... Insa in mesajul meu spuneam ca o asemenea "punctie" pentru a recupera gaze de esapament nu se face, e munca multa bani putini.... nu te contrazic si nu patentez un nou dispozitiv. La nave e simplu sa folosesti gazul de esapament ca gaz inert, la avioane e ceva mai complicat si atunci azotul e la indemana. "Elementul aer" inca nu am reusit sa il gasesc in tabelul lui Mendeleev.... fii te rog amabil si mai explica o data, ca tot n-am priceput. Oricum, eu caut inca explicatia azotului in pneurile auto. Nu vorbesc de cea a azotului folosit ca gaz inert. Asta inca nu are nici o legatura cu coroziunea sau alte prostii. Oricum elementele de franare sunt in AFARA pneului iar jentile auto se corodeaza cu mult dupa ce masina ajunge la cimitirul de masini. Azotul o avea rolul lui ca gaz inert in rezervoare, sau in ingrasaminte (unde numai inert nu e) sau chiar explozibili (si mai ne-inert ) insa in cauciuc la rablele noastre ramane marketing curat. ´James´ ma uimesti, ai tu ceva cunostinte de motoare cu reactie,hai sa-ti raspund acum: 1.Chiar nu stiu la cat se face arderea kerosenului in camera de ardere,dar ma uit in carti,pentru noi alta indicatie este ca reper,EGT care ia informatia undeva dupa Low Pres.Turbine, in cazul motoarelor pentru care am eu licenta max.admis este 930 grade C. pentru 5 minute in decolare. In zbor ´Cruise´ maximul este 895 dar de obicei pentru motoarele bune el este sub 800 grade. Ai dreptate cu ´punctiile´tale,noi le spunem ´Bleed air´ si se face de pe treptele de compresor 5,9 in cazul CFM 56,este adevarat ca se foloseste pentru racirea turbinei prin asazizul HPTCC High press.Turbine Clearance Control. Ai 10 pana acum!. Cat priveste ´elementul aer´ amestecul kerosenului se face cu aer din atmosfera in camera de ardere si deaceea l-am folosit,puteam sa zic oxigen sau hidrogen dar oricum ele compun aerul. Rezervoarele din aripi sunt presurizate ´natural´cu aer cu ajutorul unor prize dinamice pe la varful aripilor,aerul din atmosfera intra deci in rezervoare in tot timpul zborului,solutia cautata este tocmai scoaterea lui si inlocuirea cu altceva care sa nu arda.Este ceeace ii preocupa pe inginerii americani. Europenii,insa,concurentul Airbus bate moneda pe securizarea sistemului electric care alimenteaza pompele booster si nu le pasa de amestecul vapori combustibil/aer din rezervoare. Revenind la roti de autoturisme,eu personal m-as simti bine sa stiu ca am azot comprimat si dezumidificat in rotile mele...dar n-am! -------------------- Suzuki Grand Vitara 4 Doors-2004\2000 benzina
Suzuki Grand Vitara 3 Doors-2003\ 1,6 benzina Mitsubishi Pajero SWB 3Doors/1994\2,8TD- Noua jucarie !! |
|
|
Sep 6 2008, 11:45 AM
Post
#90
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Offtopic
emanoeladrian Atunci vorbim aceeasi limba.... la LPT e normal ca temperatura sa fie mult mai scazuta decat la intrarea in hpt. Clearence control-ul nu e doar racirea palelor turbinei.... e control activ al jocurilor, la turbina de inalte jocurile rotor-stator au impact foarte mare asupra randamentului turbinei si prin urmare asupra intregului motor. Orice procent de randament castigat la hpt e important si merita efortul. Racirea in sine e mai "primitiva" se injecteaza pur si simplu aer "rece" in interiorul palei, si apoi iese prin niste gaurele si formeaza o pelicula care protejeaza pala de contactul direct cu gazele foarte fierbinti. Temperatura de ardere e limitata de limitele materialelor din HPT si de regulile de poluare, daca creste prea mult se formeaza NOx. Toata stiinta motoristilor se concentreaza in a urca cat mai mult temperatura medie din camera de ardere, fara ca ea sa depaseasca punctul de formaze a nox-ului nicaieri. Insa este o evolutie asimptotica, mare branza nu se mai poate castiga aici fara o revolutie. Asta e alt exemplu in care regulile de poluare limiteaza randamentul motoarelor.... Ontopic Mie tot mi se pare frectie azotul in pneul auto. Daca oxigenul evadeaza prin porotizati, dupa cateva completari ar trebui sa ramana azot in pneu... gratis . -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Dec 17 2008, 02:15 PM
Post
#91
|
|
pilot Group: Membri Posts: 384 Joined: 20-November 06 From: pe drum Member No.: 92.818 |
totusi, aerul normal contine o cantitate enorma de azot. pe de alta parte e posibila eliminarea completa a aerului din anvelopa inainte de a baga azot? eu zic ca este imposibil la vulcanizare sa iti scoata tot aerul. ar putea face ceva de genul: dezumfla roata-baga azot, iar o dezumfla-iar baga azot pina la un punct in care aerul normal sau amestecul de gaze este redus la minim. totusi, de cite ori va terbui sa faci asta pt a obtine o puritate cit mai mare? este rentabil? caci am vazut ca un plin cu azot e destul de scump.
eu unul zic ca nu prea merita, e prea complicat si prea scump. ced ca e mai ieftin si mai sigur sa dai 2 ron pe saptamina sau de 2 ori/luna pt a verifica presiunea si sa iti bage si niste aer. -------------------- Avensis 2.0 D-4D
Aygo 1.0 M/M |
|
|
Dec 17 2008, 03:16 PM
Post
#92
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
bebelacus, tu n-ai citit topicul de la inceput????
-------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 22 2009, 11:38 AM
Post
#93
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 19-January 09 Member No.: 119.025 |
nu am pretentia ca ma pricep dar nu puteti inceta cu tampenia cum ca aerul se descompune asa pur si simplu? daca mai aud chestia asta jur ca ma apuc sa vantur apa si sa separ oxigenul de hidrogen. parerea mea...
|
|
|
Jan 22 2009, 03:04 PM
Post
#94
|
|
expert in grafice si tabele Group: Membri Posts: 648 Joined: 8-October 07 From: Ploiesti Member No.: 114.999 |
nu am pretentia ca ma pricep dar nu puteti inceta cu tampenia cum ca aerul se descompune asa pur si simplu? daca mai aud chestia asta jur ca ma apuc sa vantur apa si sa separ oxigenul de hidrogen. parerea mea... N-am inteles prea bine ce-ai vrut sa spui. Vrei sa detaliezi ? -------------------- OPEL ASTRA K
Daca e s-o dam anonima, atunci o semnez si eu ! |
|
|
Jan 22 2009, 06:43 PM
Post
#95
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
A vrut sa zica ca molecula de aer nu se poate sparge cu una cu doua. Doua topicuri mai incolo e unul care lauda sistemul de invatamint romanesc .
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
May 7 2011, 07:35 AM
Post
#96
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In ceea ce ma priveste, chestia asta cu azotul in pneuri e de ieri mythbusted. Eu eram destul de circumspect dinainte, insa ieri am avut si confirmarea experimentala.
Am facut o sesiune de practice impreuna cu Mgabi pe Euroring. La intrare temperatura exterioara a pneurilor era in jur de 23 grade, iar presiunea era 2.6 la mine (aer) si 2.3 la mgabi (azot). Dupa cateva tururi dure cronometrate temperatura exterioara a pneurilor a ajuns in jur de 50 grade la amandoi. Deci, de incalzit, se incalzesc cam la fel. Presiunea la mine 2.9, la el, 2.6. Au crescut deci fix la fel de mult. Valoarea cresterii nu trebuie luata foarte in serios la modul absolut, intrucat cea initiala a fost masurata cu manometrul meu, care in timpul celor cateva ture s-a stricat. Pe cea finala am masurat-o cu un manometru imprumutat de la niste motociclisti. E deci posibil sa nu fi crescut cu 0.3 bari la modul absolut, insa diferentele s-au mentinut. Teoria mi-e clara. Singura chestie care m-ar fi putut surprinde ar fi fost nu o crestere diferita de presiune, ci una de temperatura. Adica, presupunand ca eu am pe langa aer si vapori de apa in pneu, se spune ca asta ar fi dus la o crestere mai mare de temperatura si implicit una de presiune. La aceeasi crestere de temperatura insa e absolut normal si previzibil ca si cresterea de presiune e aceeasi. Si viceversa, faptul ca presiunea a crescut la fel e pentru mine dovada ca si temperatura a crescut la fel (noi am masurat-o pe cea exterioara a pneului, pe cea interioara nu aveam cum). Daca diferentele de comportament intre azot si aer sunt sub limita masurabililui dupa 10 minute de tortura intensa pe circuit (franele mele sarisera de 300 grade!), pe strada cu atat mai mult sunt probabil complet insignifiante. Bine, exista si o diferenta masurabila, mgabi a fost cu 3s mai rapid decat mine O fi fost de la azot, ca de la putere nu e, am vreo 60CP in plus fata de el si in liniile drepte il pierdeam in zare... insa in viraje pneurile lui sport erau putin altfel decat pneurile mele de grinpis. This post has been edited by Diesel: May 7 2011, 08:45 AM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th April 2024 - 01:14 PM |