GPL |
This topic is about GPL, the author, adi.mitrea, wrote about: Foarte interesant linkul postat de tine James. Abia acum am avut timp să citesc mai pe îndelete. M-am mai uitat și eu pe net și am găsit aceeași insta ... To read more just scroll down
GPL |
Feb 17 2007, 12:01 PM
Post
#241
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
M-am mai uitat și eu pe net și am găsit aceeași instalație de GPL (Tomasetto stag 200) la 600 de euro, iar pe un site unde costa 2.800 de lei, a ajuns la 1.899 lei (tot cam 600 de euro). Deci scăderea de preț cu 1.000 de lei mi se pare foarte mare. De ce oare aceste reduceri? Menționez că Tomasetto rămâne singura instalație pe care am găsit-o, pentru motoare euro 4. instalația: http://www.ultragaz.ro/injectiesecventiala.htm prețul: http://www.ultragaz.ro/preturi.htm ieftinirea spectaculoasă: http://www.autoservice-gpl.ro/preturi.html Eu încă nu sunt lămurit cu cifra octanică a GPL... E cumva între 96-100? -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Feb 17 2007, 12:10 PM
Post
#242
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu din cate stiu e aproximativ 110 pentru GPL si cam 125 pentru GNC, GNC sau cum naiba se cheama gazul natural comprimat.
PS Bate si cu ce spun baietii in tabelul din articolul pus mai devreme. http://www.naftc.wvu.edu/technical/indepth/datatable.html -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 17 2007, 01:14 PM
Post
#243
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
Am văzut ce spun băieții acolo, dar din linkul dat de tine am văzut că amestecul de gaze poate diferi de la o țară la alta, fiecare gaz având octane diferite.
110 nu e cumva cam mult pentru un motor pentru care e recomandată benzina de 95? -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Feb 17 2007, 08:48 PM
Post
#244
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 11 2007, 06:37 PM
Post
#245
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 4-June 06 From: Iasi Member No.: 78.719 |
-------------------- Pieton deocamdata
|
|
|
Mar 11 2007, 09:52 PM
Post
#246
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
D-le George, am mutat mesajul dvs din aria Dacia aici, deoarece aici se discută despre GPL, iar dacă citiți mesajele acestui topic, probabil că veți găsi și răspuns la întrebarea dvs.
Vă doresc baftă :wave: |
|
|
Mar 14 2007, 06:10 PM
Post
#247
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 14-March 07 From: Bucuresti Member No.: 101.661 |
Am urmatoarea problema:
Ma gandeam sa achizitionez un Subaru Forester si sa il dotez cu GPL. Am citit aici, pe forum, ca exista posibilitatea sa vina deja echipat cu instalatie de GPL din fabrica (sau de la o firma agreata cumva de Subaru). In Romania, nici la importatorul Radacini (carora le-am dat un mail in acest sens - inca nici un raspuns), nici la servicele lor autorizat (Bd. Marasesti) nu exista nici o solutie in acest sens. Nimeni nu a auzit nimic. :evil: Am auzit de la dealer-ul din C-ta ca exista o varianta cu un fel de preechipare (ceva la injectoare). Nu cunosc! Daca imi cumpar un exemplar second, as putea sa il echipez corespunzator, fara sa risc ceva probleme majore. Ce imi pune semne de intrebare este motorul in boxer si posibilitatea destul de redusa ca cel care o sa imi lucreze la masina sa mai fi instalat asa ceva (pe un motor asemanator). Am vazut pe mobile.de astfel de exemplare la vanzare (la preturi OK) se cheama "Bi-fuel". Ma mir ca se vand dupa 40-50.000 km. Tare mi-as fi dorit sa imi pot monta acelasi tip de instalatie de alimentare. Asta ca sa scap de sentimentul de "improvizatie" Mentionez ca acum am un Cielo cu GPL si ma impac foarte bine cu acest sistem de alimentare. Fac in jur de 40.000 km/an. Nu imi sunt simpatice franele de la Cielo si scaunul soferului. Da asta e alta poveste Poate domnul Kilowatt are ceva de spus? :angel: |
|
|
Mar 14 2007, 10:36 PM
Post
#248
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pai pot sa spun ca in Belgia, Franta, Italia (si poate si in alte parti, de astea sunt sigur) e vandut cu GPL direct de catre dealer, si intretinerea instalatiei se face in garantie la acelasi garaj o data cu restul masinii.
Din pacate habar n-am de ce inteligentii de dealeri romani descurajeaza gpl-ul, mai ales cei de la Subaru care n-au motor diesel ca sa se concureze singuri.... Si nici nu stiu ce sa spun de tipii care il instaleaza la noi. Daca vrei sa iei din vest unul SH in mod normal nu se pune problema de impovizatie. Daca a fost pus pe masina noua, fii sigur ca dealerul Subaru nu a facut instalarea la un service din spatele blocului, si in plus instalatia e verificata si reomologata periodic. Habar n-am ce inseamna Bi-Fuel...poate sa insemne mai multe (benzina-alcool, benzina-CNG, benzina GPL....). La nemti GPL-ul nu e foarte raspandit, la ei mai mult e CNG-ul. Daca vrei GPL cauta mai bine in Belgia-Olanda-Italia sau chiar Franta. In Belgia din cate stiu Subaru inca se vinde nou cu instalatie secventiala de gaz olandeza teleflex gsi (daca nu cumva au trecut intre timp si ei la vialle, ca si chevrolet). Insa am vazut prin anunturi ca exista si cu vialle. Daca ai de ales, mergi pe vialle lpi (cu injectie directa de gaz lichid). -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 14 2007, 11:22 PM
Post
#249
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 14-March 07 From: Bucuresti Member No.: 101.661 |
In primul rand, merci pentru atentia acordata!
In al doilea rand, "Bi-fuel" se referea in mod cert la gaz! 3. ce inseamna CNG (de la nemti)? istalatia e incompatibila cu GPL-ul nostru? 4. instalatii Vialle nu am gasit! Ofertele ar fi urmatoarele: majore.ro - instalatie Bigas M84 si M20 & others http://www.ultragaz.ro/injectiesecventiala.htm Nu seamana nici una? O sa ma uit si pe alte situri dupa un Forester deja echipat cu GPL. Daca stau dupa romani, mai am mult de asteptat. In alta ordine de idei, daca ai un link unde as putea sa vad o instalatie din asta (daca e si in engleza, saru'mana)...macar dau un print si plimb poza ca pe most wanted pe la cei indeletniciti cu gazele! Daca ma indragostesc de un model deja indigenizat de Forester, ar fi o varianta sa fac o excursie spre soare-apune in cautarea unei instalatii mai de doamne-ajuta (cu posibilitatea de adaptare direct pe masina mea). Poate nu tre sa ajung pana la Atlantic. Merci anticipat! |
|
|
Mar 15 2007, 12:59 AM
Post
#250
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
QUOTE(Costica101668) Daca ma indragostesc de un model deja indigenizat de Forester, ar fi o varianta sa fac o excursie spre soare-apune in cautarea unei instalatii mai de doamne-ajuta (cu posibilitatea de adaptare direct pe masina mea). Poate nu tre sa ajung pana la Atlantic.
Merci anticipat! costica, nu vreau sa te dezamagesc, dar dupa unele piese va trebui sa pescuiesti in arhipelagul nipon. gpl se pune pe orice masina - si daca ai ghinionul sa faca bum ca a mea o sa blestemi si pe ma-sa si pe tac-su. daca ai bani sa mergi pina acolo dupa gpl, it zic eu ca ai doar un moft: cu banii aia circuli 1 an. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Mar 15 2007, 08:46 AM
Post
#251
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 14-March 07 From: Bucuresti Member No.: 101.661 |
@air_wolf: cum a facut a ta bum? in ce imprejurari?
Cred ca am mai scris pe undeva...fac in jur de 40.000-50.000 km / an, 80% din ei pe Bucuresti-Constanta, restul la pescuit! Ma enerveaza nebunia romanului pentru Passat si Octavia TDI, faptul ca se vand numai masini obosite, trecute bine de 100.000 km (75% sanse sa ai kilometrajul manarit), si problemele de fiabilitate ale masinilor astora (din ce am auzit eu, turbinele si pompele de motorina, injectoarele...etc) Masina as lua-o pentru 3-4 ani. Deci, cred ca se justitfica instalarea GPL. Numai sa fie cu cap. Din ce ma inteles, Foresterul, inafara sistemului de transmisie, care e destul de evoluat, are destul de putin electronica, destula garda la sol, etc....daca ar avea si consumul ok o tin o viata! :angel: |
|
|
Mar 15 2007, 08:50 AM
Post
#252
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Hai sa le luam pe rand.
Eu m-am referit la instalatiile pe care le-am vazut pe aici. Daca mergi pe ideea de sh adus din vest, vei gasi sigur pe Subaru teleflex secventiala care e posibil sa fi fost instalata direct de dealer, si vialle cu injectie de gpl lichid (lpi), care sunt mai avansate. Uite pentru o idee http://www.vialle.nl/ http://www.suzukituning.com/General/Vialle...#_Toc26108855;) http://www.nimbus.com/practice/index.asp In Belgia sunt destul de prezente, sunt deja standard pe daewoo, nu stiu daca au trecut si subaru la ele http://www.lpg.be/lpi-2.htm Oricum, nici instalatiile secventiale nu sunt de aruncat. Daca mergi pe ideea de masina noua probabil nu vei avea de ales. Din cate am inteles toate instalatiile prezente pe piata romaneasca sunt ok. Problemele pot aparea datorita mecanicilor idioti, nu de la instalatiile in sine. CNG este gaz natural comprimat. E diferit de GPL, nu sunt compatibile. In germania pare mai raspandit decat GPL-ul. CNG-ul e pastrat in rezervor la presiuni mari in stare gazoasa (200kgf/cm2, fata de GPL care e doar intre 8 si 10 bari), nu are vaporizator, etc. Uite link http://www.iglonline.net/cng-faq.asp Daca mergi pe ideea de germania fii foarte atent la traducere, ca sa nu te trezesti cu instalatia gresita Pe aici cu tot cu instalare costa cam 2200 euro, indiferent de tipul instalatiei. Deci probabil, costa la fel ca una obisnuita. Ia eventual legatura direct cu ei sa-ti spuna care e cea potrivita modelului tau. Personal am vazut vialle pe cateva masini interesante... Saab Turbo, si un Fiat Coupe Turbo... dupa care si acum suspin... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 15 2007, 10:38 AM
Post
#253
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
QUOTE(Costica101668) @air_wolf: cum a facut a ta bum? in ce imprejurari?
scurt in bord si s-a dus un spanac de plastic de la teava si fiiuuuuuu tot gazul prin masina -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Mar 15 2007, 12:37 PM
Post
#254
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Asta era pe vremea cand nu exista limitatorul de debit la iesirea din rezervor... .acum daca debitul de gaz care iese depaseste o anumita valoare se blocheaza o valva care izoleaza rezervorul
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 15 2007, 02:07 PM
Post
#255
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
Legat de GPL am mai căutat și eu câte ceva și cei mai serioși pe care i-am găsit sunt www.agrom.ro
Dacă vă veți uita la montajele efectuate veți observa că sunt și mașini mai de doamne ajută (Audi A4, Passat). Alimentarea este inteligent pusă, lângă alimentarea cu benzină sau în oricare alt loc pe care îl dorești. -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Mar 15 2007, 02:11 PM
Post
#256
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 14-March 07 From: Bucuresti Member No.: 101.661 |
excelent!
Mi-a mai venit inima la loc! O sa analizez linkurile trimise de mr. Kw. Merci! Par interesante. Sa vedem daca importa cineva vialle. Intre timp mi-au aparut alte semne de intrebare....o sa le dezbat la Subaru! |
|
|
Apr 14 2007, 07:54 PM
Post
#257
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 13-April 07 From: Iasi (Iasi) Member No.: 103.895 |
vreau si eu sa sa va intreb....am o masina Volvo S40 care are o instalatie de gaz Vialle. A inceput sa faca ceva probleme, din cate am inteles acestea sunt legate de regulatorul de presiune si nu gasesc nici un service care sa aduca piese vialle sau sa asigure reparatii la aceste instalatii. Cunoasteti pe cineva, undeva , cumva care sa asigure service, revizii la acest tip de instalatie?
va multumesc anticipat. |
|
|
Apr 14 2007, 09:05 PM
Post
#258
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Oficial Vialle nu sunt prezenti in Romania.... sunt in Cehia.
E cu injectie de GPL lichid (LPI)? sau cu injectie secventiala de gaz? Daca e cu injetie de GPL lichid (LPI) e complicat, pentru ca in afara de Vialle nu cred ca mai face nimeni asa ceva. Daca e cu injectie secventiala de gaz atunci reglarea presiunii se face in vaporizator si poate un mecanic cu ceva cap sa o poata regla. Incearca sa le pui direct intrebarea asta cu piesele de schimb... www.vialle.nl PS De unde stii ca e vorba de regulatorul de presiune? Cum si unde ai facut diagnosticarea? -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 5 2007, 09:24 PM
Post
#259
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
Vin din nou pe topicul de GPL, nemulțumit... sau cu așteptările înșelate.
M-am dus la Autogaz România (cei cu situl www.agrom.ro ) să mă interesez de GPL, concret, să vorbesc cu mecanicii and stuff. Mașini erau în lucru: un Logan 1.6 pentru montaj, un opel Frontera la înlocuit electrovalvă, o Felicia... în fine. Am vorbit cu proprietarii mașinilor și balanța e echilibrată. Cel cu Felicia (carburație) era foarte nemulțumit (montajul făcut ca naiba - scânteia de la flexul folosit în portbagaj i-a împroșcat luneta și a rămas "punctată", i-a rămas instalația blocată pe BENZINĂ în nordul țării și deci juma de drum l-a făcut cu benzină). Cel cu Logan spunea că a mai avut o Dacia berlină pe GPL de care a fost foarte mulțumit și era încrezător că pe Logan va fi la fel. Am întrebat-o pe femeia de la ghișeu de prețuri și revizii, m-am speriat și am plecat: 1. 2200 lei instalația (Tomasetto Stag 200) pentru Opel Astra și ale mașini în afară de Logan. - OK 2. 90 lei prima revizie la 1.000 km sau o lună. - nu mai e OK 3. 90 lei a doua revizie la 15.000 km sau trei luni. - tot nu e OK 4. 190 de lei (numai manopera) a treia revizie la 30.000 sau șase luni. - DEPLASAT 5. se reia ciclul, numai că reviziile se fac din trei în trei luni sau din 15.000 în 15.000 km. M-am gândit la 2 lucruri: A. Fiindcă instalațiile Tomasetto pentru motoare euro4 costau aproximativ 1.000 euro, s-au gândit ei să ieftinească și să scoată pârleala prin service; B. Instalațiile chiar s-au ieftinit și mașina trebuie să vadă service-ul la fel de des, indiferent de prețul instalației GPL. Acum întrebările mele ar fi pentru cei care au mașini pe GPL... chiar așa de des trebuie reglate și curățate instalațiile astea? -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
May 5 2007, 09:48 PM
Post
#260
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu am mari dubii. Eu am o instalatie veche si depasita, instalata in 2000 pe masina noua si cu reviziile facute odata cu restul reviziilor direct la daewoo. Am lista oficiala daewoo cu preturile reviziilor... la fiecare 30.000km platesti in plus 12E, si la 90.000 32E.
Membrana de la vaporizator + filtru gaz + reglaj am facut o singura data (nu pentru ca mergea prost ci pentru ca nu stiu daca a mai fost facut), si a costat 70E cu tot cu manopera. Am aproape 30.000km de atunci si nu da semne ca ar mai trebui facut.... Singura cheltuiala cu adevarat mare a fost reomologarea instalatiei, care in Romania nu cred ca se face. Prima a fost omologata 6 ani, acum e omologata inca 8. A costat 330euro, si vreo 3 zile am mers pe benzina. S-au inlocuit absolut toate conductele din cauciuc care pot imbatrani si s-a scos rezervorul care a fost testat in laborator. (ocazie cu care mi-au stricat limitatorul de umplere aia de la laborator ). Insa macar nu mai stau cu teama ca poate cedeaza vre-un furtun. PS Uite o lista cu operatii de intretinere care trebuie facute la tomasetto cu stag 200 Poate gasesti in alta parte unde au preturi mai cinstite.....
Attached File(s)
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 7th May 2024 - 09:57 PM |