IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

GPL

This topic is about GPL, the author, James Kilowatt, wrote about: Si eu am avut o instalatie koltec pe o masina foarte inrudita cu Opel, si anume Daewoo Nubira. Intr-adevar, avea ECU separat, insa tine cont si de fap ... To read more just scroll down

16 Pages V  « < 14 15 16  
Reply to this topicStart new topic
> GPL
James Kilowatt
post Jun 7 2012, 05:08 PM
Post #301


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.657
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Si eu am avut o instalatie koltec pe o masina foarte inrudita cu Opel, si anume Daewoo Nubira. Intr-adevar, avea ECU separat, insa tine cont si de faptul ca ECU-ul nubirei era unul destul de primitiv. Vectra ta insa cred ca e si mai primitiva, daca e cu injectie monopunct...

Instalatiile vechi, pana la cele secventiale au de multe ori ECU separat. A mea era un fel de hibrid intre cele secventiale si cele cu mixer.

La instalatiile secventiale sau cele cu injectie directa de gpl lichid in general nu mai au ECU separat, au doar neste electronica care "traduc" instructiunile ECU-ului pentru injectia de gaz si care mai altereaza niste parametri gen valorile sondei lambda.
Practic ecu-ul original al masinii face controlulul, insa mai e niste electronica (digitala) mai mult cu rol de interfata intre instalatia GPL si ECU-ul original. De obice in Ro sunt din seria STAG100, STAG200, 300, care e destul de complexa incat sa faca inclusiv diagnoza instalatiei de gaz, insa nu contin harti de injectie sau de avans, deci nu le-as incadra la "ECU", hartile sunt tot cele din ecu-ul masinii.

Exista si instalatii mai vechi (gen cele de pe Dacie berlina sau Cielo non-euro fara sonda lambda) care au niste electronica insa n-am idee daca e sau nu ECU pe bune.

PT mine ECU inseamna ca are harti de injectie si avans.

This post has been edited by James Kilowatt: Jun 7 2012, 05:10 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan.coman
post Jun 7 2012, 07:56 PM
Post #302


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 8-May 12
Member No.: 138.249



aha am inteles in mare ce mi-ai explicat.Oricum pentru 1992 instalatia asta gpl a fost facuta cu "simt de raspundere",daca pt anu ala primitiv a fost introdus acest calculator ecu separat.Ce ma oftic io este faptul ca io din instalatie mai am doar vaporizatoru si butelia,iar cei care mi-au montat instalatia de gaz au adapatat ei sa mearga masina fara acel ECU.Dar ma oftic intr-un fel pt faptu ca sunt mai mult ca sigur ca daca aveam si acest ECU,masina consuma mai putin gaz si cred ca mergea si mai "rotund" motoru fara sa se aprinda mereu acel martor in bord care este mai mult ca sigur sonda lambda.Practic acest ECU mi-au explicat cei care mi-au instalat gpl ca practic "copie" toate datele necesre din ECU principal al masinii,adica ca un fel de traducator.
Eu am gasit un ECU pe ebay care cica s-ar potrivi si la vectra A daca nu cumva este chiar asta dar nu sunt sigur.

http://www.ebay.co.uk/itm/koltec-lpg-ecu-f...=item25717813f1

Ma face sa cred ca asta ar fi pentru ca pe multe piese de la masina mea scrie :DELCO,GM si alte insemne.Dar si daca dau 50 lire tot nu sunt sigur ca asta ar fi cel original.Daca cineva mi-ar garanta l-as lua in secunda 1:D
Cred ca o sa-l intreb si pe vanzator daca se potriveste la vectra A

This post has been edited by Seri: Jun 7 2012, 10:04 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 7 2012, 10:24 PM
Post #303


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.657
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Instalatia e posibil sa fie mai noua decat masina.
Si intr-adevar, la masinile mai primitive instalatiile GPL mai rasarite (cum erau Koltec) aveau electronica mai avansata decat masina originala. Plus ca asa cum spuneam la instalatiile cu mixer (cele mai vechi) au un ECM pe bune, nu ajunge doar sa "traduci" timpii de injectie de pe benzina pentru injectoarele de gaz, ai nevoie de un soi e logica separata de cea a ECU-ului masinii intrucat ai un singur "injector" (care de fapt e un soi de ventil). Si e mai greu sa faci un reglaj bun cand ai un numar mai mic de senzori disponibili.
Dpdv al electronicii instalatiile mai noi (secventiale sau injectie de gpl lichid) sunt oarecum mai simple.

Mai exista un tip de instalatie cum sunt cele pt masinile fara sonda lamba (cielo non-euro) care au un potentiometru de CO si despre care habar n-am cum functioneaza, ca nu le-am "apucat" biggrin.gif . LA alea ai posibilitatea sa faci un reglaj manual al imbogatirii pe gaz.

Si a mea tot un ECU Delco avea, si pe el scrie ECM pe bune (M vine de la module, e tot aia). SCrie pe el si marca instalatiei, si modelul masinii, si codul motorului.

This post has been edited by James Kilowatt: Jun 7 2012, 10:27 PM
Attached File(s)
Attached File  koltec_ecm.JPG ( 260.56K ) Number of downloads: 4
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan.coman
post Jun 8 2012, 12:13 AM
Post #304


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 8-May 12
Member No.: 138.249



QUOTE (James Kilowatt @ Jun 7 2012, 08:24 PM) *
Instalatia e posibil sa fie mai noua decat masina.
Si intr-adevar, la masinile mai primitive instalatiile GPL mai rasarite (cum erau Koltec) aveau electronica mai avansata decat masina originala. Plus ca asa cum spuneam la instalatiile cu mixer (cele mai vechi) au un ECM pe bune, nu ajunge doar sa "traduci" timpii de injectie de pe benzina pentru injectoarele de gaz, ai nevoie de un soi e logica separata de cea a ECU-ului masinii intrucat ai un singur "injector" (care de fapt e un soi de ventil). Si e mai greu sa faci un reglaj bun cand ai un numar mai mic de senzori disponibili.
Dpdv al electronicii instalatiile mai noi (secventiale sau injectie de gpl lichid) sunt oarecum mai simple.

Mai exista un tip de instalatie cum sunt cele pt masinile fara sonda lamba (cielo non-euro) care au un potentiometru de CO si despre care habar n-am cum functioneaza, ca nu le-am "apucat" biggrin.gif . LA alea ai posibilitatea sa faci un reglaj manual al imbogatirii pe gaz.

Si a mea tot un ECU Delco avea, si pe el scrie ECM pe bune (M vine de la module, e tot aia). SCrie pe el si marca instalatiei, si modelul masinii, si codul motorului.



inseamna ca e posibil ca vectra mea din 92 sa fi avut acelasi ECU ca cel din poza ta nu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan.coman
post Jun 8 2012, 12:48 AM
Post #305


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 8-May 12
Member No.: 138.249



QUOTE (bogdan.coman @ Jun 7 2012, 10:13 PM) *
QUOTE (James Kilowatt @ Jun 7 2012, 08:24 PM) *
Instalatia e posibil sa fie mai noua decat masina.
Si intr-adevar, la masinile mai primitive instalatiile GPL mai rasarite (cum erau Koltec) aveau electronica mai avansata decat masina originala. Plus ca asa cum spuneam la instalatiile cu mixer (cele mai vechi) au un ECM pe bune, nu ajunge doar sa "traduci" timpii de injectie de pe benzina pentru injectoarele de gaz, ai nevoie de un soi e logica separata de cea a ECU-ului masinii intrucat ai un singur "injector" (care de fapt e un soi de ventil). Si e mai greu sa faci un reglaj bun cand ai un numar mai mic de senzori disponibili.
Dpdv al electronicii instalatiile mai noi (secventiale sau injectie de gpl lichid) sunt oarecum mai simple.

Mai exista un tip de instalatie cum sunt cele pt masinile fara sonda lamba (cielo non-euro) care au un potentiometru de CO si despre care habar n-am cum functioneaza, ca nu le-am "apucat" biggrin.gif . LA alea ai posibilitatea sa faci un reglaj manual al imbogatirii pe gaz.

Si a mea tot un ECU Delco avea, si pe el scrie ECM pe bune (M vine de la module, e tot aia). SCrie pe el si marca instalatiei, si modelul masinii, si codul motorului.







vectra mea stiu ca mai e si sub denumirea de Vauxhalll daca nu ma insel.Am gasit pe o pagina de internet Koltec Necam System cu diferite piese si la LPG ECU zice ca ar fi unu Rover.....Nu mai inteleg nimic

http://homepage.ntlworld.com/paul.joyce53/...m%20System.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan.coman
post Jun 11 2012, 01:06 PM
Post #306


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 8-May 12
Member No.: 138.249



salut pe toti.SUnt nou pe acest forum,si cu toate ca stiu ca s-ar putea sa nu puteti sa ma ajutati totusi am sa incerc.Eu am un opel vectra A 1.6i injectie din 1992,la care am atasata o instalatie GPl originala de olanda Koltec.In spate pe butelie este ca un fel de ceas mic cu gradatie pana la 95% nivel de avertizare,adica un magnetic LPG senzor level.Intrebarea mea ar fi unde as putea gasi un altul la fel ca cel care il am,sau unul care sa masoare exact ca cel original?Pe el scrie LIVELLO MS si hembert Holland.Ideea cu acest senzor mititel este faptul ca el inca functioneaza,cel putin asa cred(nu sunt sigur daca e stricat), pt ca daca il pun pe butelie fara sa fie legat,si fara nici un contact pus,simte imediat nivelu GPL adica se misca limbuta aia mica,dar problema este ca nu stiu deloc cum se leaga ca sa-mi arate si in bord la litrometru.Am sa atasez si pozele cu acest nivel magnetic de GPL

http://picz.ro/index.php?id=691024e77eabe2b40c30377fc980c80e

http://picz.ro/index.php?id=1fb854fb5e27082768d7405dd0947817

http://picz.ro/index.php?id=ef9d41e168a327c053ddd3de0050bd31
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan.coman
post Jun 18 2012, 07:42 PM
Post #307


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 8-May 12
Member No.: 138.249



Imi spuneti si mie va rog frumos unde pot sa obtin si eu o autorizatie ISCIR la o butelie GPL auto?Daca stiti niste firme prin Bucuresti dar nu numai dati-mi si mie o lista cu firmele respective.Am inteles ca ar fi prin Bucuresti,dar nu stiu ca eu nu sunt din bucuresti.Doresc sa fac autorizatia respectiva pt ca am o instalatie gpl pe masina neomologata si as dori sa intru si eu in "normal" cu acte cum se spune.Iar de instalatie noua de gpl nu am bani,tocmai de aceea sper sa pot obtine autorizatie ISCIR la butelia respectiva.Cel care mi-a montat instalatia GPL mia zis ca nu poate sa-mi dea acte la butelie,probabil din cauza ca nu are ISCIRU facut
Probabil ca daca ii duc ISCIRU s-ar putea sa poata sa-mi dea si acte sa pot sa omologhez si eu instalatia
Va multumesc,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dorinbogdan
post Oct 31 2013, 04:54 PM
Post #308


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 31-October 13
Member No.: 142.609



Cred ca si eu am nevoie de instalatie pe gaz, ca ma rupe pretul benzinei, mai ales ca astia o scumpesc pe zi ce trece. Ia ziceti, se merita?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

16 Pages V  « < 14 15 16
Reply to this topicStart new topic
Tags
 GPL

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 12th December 2019 - 09:26 PM