IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

GPL

This topic is about GPL, the author, mike.omega, wrote about: Deci ramanem ori la Diesel ori la otto+GPL /smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="smile.gif" /> ... To read more just scroll down

16 Pages V  « < 13 14 15 16 >  
Reply to this topicStart new topic
> GPL
mike.omega
post Apr 6 2008, 08:13 PM
Post #281


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Deci ramanem ori la Diesel ori la otto+GPL smile.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 25 2008, 12:57 PM
Post #282


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Io mai bine ramaneam la gpl... pretul a ramas constant, in timp ce cel la diesel a crescut cu 30% in 4 luni....
Cel la GPL va creste probabil la iarna, asa se intampla in fiecare an.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post May 25 2008, 02:10 PM
Post #283


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Eu tot un HDI as vrea smile.gif Imi place foarte mult cum se comporta motorul de 1.6 pe C4 si consuma din ce in ce mai putin, cred ca are o problema teehee.gif
Revenind la GPL. Mai nou, pretul benzinei(aia de 95 obisnuita) variaza intre 4 si 4.1 RON iar GPL-ul este 2.3, you do the math! again laugh.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 24 2010, 12:03 PM
Post #284


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



cec diz ap: Passat TSI cu butelie. Pozat ieri in Milano.

e putin offtopic, ca nu e pe GPL ci pe metan... insa e totusi foarte tare, sa pui gaz (fie el GPL sau metan) pe o masina turbo cu injectie directa.

Astept cu interes si varianta pe GPL, scoasa de constructor. Turbo + GPL = boost mai mare, avans mai mare = randament foarte bun si performante la inaltime. Insa din pacate probabil n-ar fi un succes comercial... lumea auto e a dracu' de conservatoare.

De fapt astept cu interes prima masina gandita din start pt GPL, indiferent ca e turbo sau nu. Da' sa aiba un motor facut pt gpl, cu compresie mai inalta, cu distributie si aprindere optimizate pentru GPL, cu rezervor mare de GPL si mic (sau deloc) de benzina, etc... deocamdata nici un constructor nu a binevoit sa incerce desi dupa parerea mea ar bate la fund un diesel la absolut toate capitolele, de la economie la performante si la placerea condusului.

LE
Asta din poza e taxi. TSI costa la fel cu 2Ltdi, si e mai scump decat 1.9tdi. In plus o instalatie din asta de gaz probabil e vreo 3000€ (una de GPL e vreo 2500). Oare ce calcul economic si-o fi facut omu', de-a preferat un "benzinar" scump in si gurmand in loc de diesel ieftin si economic? rolleyes.gif

This post has been edited by James Kilowatt: Jun 24 2010, 12:19 PM
Attached File(s)
Attached File  P1010039.JPG ( 137.66K ) Number of downloads: 19
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hpcnr
post Jun 24 2010, 07:51 PM
Post #285


novice
**

Group: Membri
Posts: 37
Joined: 16-July 09
Member No.: 120.471



Pai ar fi asa:
1. metanul costa pina la jumatate din costul benzinei (azi benzina 1.346/L)
2. incentive statale pina la 500 euro
3. incentive regionale pina la 300 euro (daca montezi in perioada dec-apr)
4. poti intra in 99% din garajele subterane, cu GPL in nici unul
5. nu esti limitat de zonele inchise poluarii, deci nu platesti intrarea sau nu esti oprit a intra

Cert este ca daca iti pui GPL in Italia creste asigurarea cu pina la 250 euro (cica creste riscul)
apoi sint foarte foarte putini distribuitori GPL in comparatie cu metanul.



This post has been edited by hpcnr: Jun 24 2010, 07:54 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 24 2010, 08:08 PM
Post #286


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu am avut masina pe GPL si nu am avut niciodata probleme in a gasi GPL in italia. In benzinarii e mult mai intalnit decat metanul, asta daca nu s-au schimbat lucrurile radical in ultimii ani. Metan (sau GNV) nici nu am vazut, probabil ca au statii separate.
Singura tara unde nu am gasit a fost Austria.

Interzicerea masinilor pe GPL in garaje e interzisa biggrin.gif asta din 2000 sau 2001. Initial erau interzise masinile pe GPL. Apo, cele pe GPL fara valva de securitate. Apoi valva de securitate a devenit obligatorie, si a devenit ilegal in toata europa sa le interzici accesul. Masinile pe GPL omologate dupa 2001 nici nu mai sunt obligate sa poarte abtibildul, deci pot intra oriunde fara sa fie luate la intrebari.

This post has been edited by James Kilowatt: Jun 24 2010, 08:09 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hpcnr
post Jun 25 2010, 05:57 AM
Post #287


novice
**

Group: Membri
Posts: 37
Joined: 16-July 09
Member No.: 120.471



James, se vede ca nu ai mai fost de mult pe aici, acu` metanul "e in floare", GPL muuult
mai putin gasesti.
Legat de parcari subterane, e interzisa intrarea in 99% din ele ptr. GPL, alta "mincare de
peste" este ptr. "zonele ecologice" unde la fel ca cele pe metan, masinile cu GPL pot
intra fara nici o problema.
Legat de raspindirea metanului, am foarte multi prieteni italieni si chiar si un conational
de-al nostru care au instalatie cu metan pe masini si nici unul cu GPL. Da, statiile cu
metan sint aparte, desii unii distribuitori de benzina/motorina au si pompe cu metan.
Legat de pompe GPL, le gasesti mai mult pe autostrazi, superstrazi ce fac legatura intre
autostrazi sau in zonele cu trafic auto turistic. I-a abate-te un pic de la aceste trasee,
mai in interiorul unei regiuni sa vezi daca mai gasesti asa usor o statie sau pompe GPL !
Pe cind statiile cu metan (sau distribuitori de benzina/motorina cu pompa/pompe metan)
le gasesti si intr-un mic orasel. Asta e diferenta. Poate ca mai in N Italiei, mai aproape
de EU sa fie ceva mai raspindit GPL-ul.

Astea le-am spus ca ptr. o "cultura generala", nu ca "tin partea" metanului in detrimentul
GPL-ului ! Eu daca mi-as pune ceva pe masina as alege GPL din motive economice la/ptr.
drumurile in tara si in plus GPL se gaseste mult mai usor si mult mai raspindit in Europa.

This post has been edited by hpcnr: Jun 25 2010, 06:02 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 25 2010, 09:47 AM
Post #288


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Baieti destepti italienii, tot ei au fost pionieri si cu GPL-ul si se pare ca tot ei s-au si metanizat primii. In Germania si Franta metanul e in stadiu incipient de milioane de ani... iar in Italia in cativa ani a devenit f raspandit.
Eu am strabatut italia prin N de la E la V si inapoi de 2 ori in 2004, fara sa merg pe autostrada ca aveam buget de austeritate si se gasea GPL si prin satuce. E fain daca e la fel de raspandit si metanul, sau chiar mai raspandit.

Chestia cu parcarile repet, e ilegala interzicerea accesului. Probabil ca administratorii parcarilor lor habar n-au ca s-a schimbat legea si sunt semnele alea care sunt de pe vremea lui Pazvante.
Si oricum e imposibil de verificat atata timp cat nu mai esti obligat sa ai nici un insemn exterior care sa indice ca masina e pe GPL.
In Belgia cativa ani "tranzitorii" pe stickerul de pe masina, ca si in acte de altfel scria "LPI" in loc de "LPG". In parcari era interzis sa intri cu "LPG", nu cu "LPI", deci n-au ce-ti face. "LPI" erau instalatiile facute dupa norma noua din 2001. Acum nu mai scrie nimic. smile.gif

Pentru publicul larg ma gandesc ca metanul mai degraba sperie, ca butelia de metan e la 200 bari, nu la 10 bari ca cea de GPL.... Nici nu e nevoie sa ia foc ca sa faca urat.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hpcnr
post Jun 25 2010, 04:32 PM
Post #289


novice
**

Group: Membri
Posts: 37
Joined: 16-July 09
Member No.: 120.471



"Il GPL, una volta ridivenuto gas, ha una densità superiore a quella dell`aria e ciò
gli impedisce di diffondersi nell'atmosfera; in caso di fuoriuscite accidentali
tende quindi a concentrarsi ristagnando al suolo e nelle cavità, causando situazioni
molto pericolose, a rischio di incendio.
Per questo, in passato, agli autoveicoli con bombole di GPL era vietato il parcheggio
sotterraneo o al chiuso (nelle navi, per esempio)


A seconda del tipo d'impianto utilizzato per auto-trazione e della normativa a cui
risponde il veicolo ha determinati vincoli d'utilizzo:

* Parcheggio: gli impianti GPL successivi al 2002 (che rispondono alla normativa
ECE/ONU 67/01) possono parcheggiare fino al primo piano interrato delle autorimesse,
anche se comunicante con un altro piano sottostante, mentre per quanto riguarda gli
impianti GPL non dotati di sistema di sicurezza conforme al R. 67/01 (quindi che non
hanno sulla carta di circolazione la dicitura "IMPIANTO DOTATO DI SISTEMI DI SICUREZZA
ECE/ONU 67.01"), continuano a poter sostare nelle autorimesse soltanto nei piani fuori
terra non comunicanti con piani interrati.

* Trasporto: i veicoli con impianto a GPL, nel caso di trasporto via mare con traghetti,
vanno dichiarati al momento della prenotazione del viaggio.
E altresì importante informare gli ufficiali addetti all'imbarco dei mezzi, che
provvederanno a collocare il veicolo in un luogo riservato alle autovetture con impianti
a GPL.

* Durata delle bombole: il serbatoio contenente GPL per auto-trazione deve essere
sostituito dopo 10 anni dalla data di collaudo e le operazioni di smontaggio,
rimontaggio e collaudo devono essere eseguite da un'officina autorizzata, dove verrà
installato (secondo richiesta delle norme vigenti) un serbatoio con apparati di
sicurezza rispondenti alla ECE/ONU 67-01 e di conseguenza la vettura sarà abilitata a
parcheggiare anche al primo piano interrato."

Legat de parcari se pare ca ai dreptate pina "primul etaj subteran" si la autovehiculele
cu instalatii corspunzatoare noii legi. Posibil ca indicatoarele vazute sa nu fi fost "upgradate"
Mea culpa ptr. greseala !

Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 25 2010, 08:11 PM
Post #290


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Nu e greseala ta, am vazut si eu in foarte multe locuri interdictia aia. Pur si simplu, au uitat sa scoata semnul, sau habar n-au care-i legea. Eu am avut masina pe GPL si n-am repsectat niciodata semnul ala biggrin.gif

Am vazut gaz natural si in Elvetia, e 1.5 franci kilogramul, aka cam 1.2€. Un pic mai putin decat benzina.

Insa habar n-am care e consumul comparat cu benzina. Ar trebui sa consume mai putin, metanul are putere calorica cu vreo 20% mai mare decat benzina, plus ca un 1kg de metan e mai mult decat un 1L de benzina biggrin.gif Una peste alta ar trebui ca consumul de metan in kg/100km sa fie cu vreo 30% mai mic decat cel de benzina in l/100km, deci pretul pe km sa fie cu vreo 40% mai mic.

LE
Am vazut ca in Italia metanul e sub 0.9euro/kg, iar benzina 1.3euro/l. Daca intr-adevar consuma mai putin atunci clar ca merita si fata de benzina si fata de diesel.

This post has been edited by James Kilowatt: Jun 25 2010, 08:14 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan.coman
post May 8 2012, 07:38 PM
Post #291


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 8-May 12
Member No.: 138.249



Salutare la toti.Sunt nou pe acest forum,si as dori si eu ajutor legat de o instalatie GPL mai vechiuta as zice de olanda.
Nici nu stiu cum sa incep,ca sa intelegeti ce doresc eu,pt ca un pic de povestit cu aceasta instalatie GPL de olanda.Ok sa incep cu inceputul.Acum multi ani in urma,mai exact acum 11 ani mi-am cumparat si eu un opel vectra 1.6i pe injectie,care a avut pusa pe ea si instalatie GPL de olanda,toate piesele fiind originale.In 2003 am fost nevoit de catre R.A.R. sa dau jos instalatia de gaz,pt ca altfel nu o mai omologa.Acel cineva care mi-a demontat instalatia GPL mi-a "demontat-o in cainie" ca sa zic asa,pt ca eu din instalatie am mai recuperat doar plamnul ei original Opel si butelia de gaz priza de gaz,si bineinteles conducta de gaz care a ramas sub masina si n-a umblat nimeni la ea.Mai jos o sa postez exact si datele producatorului si la butelie si la plamand(vaporizator).Toate bune si frumoase pana acum.Acum in 2012 vazand ca benzina a inceput s-o ia la vale,ca si motorina de altfel m-am decis sa-mi montez la loc GPL.M-am dus la un service autorizat si mi-a montat GPL la loc exact cum a fost,numai ca...si acum incepe durerea mea,din instalatie lipseste un sensor de nivel GPL care venea montat pe spatele buteliei,care indica la bord nivelul de gpl in timp real ca sa zic asa.Eu la bord am comutator B/G(benzina/gaz).Cand comut pe benzina merge pe benzina cand comut pe gaz,taie alimentarea cu benzina si merge doar pe gaz.Logic.Tin minte ca acum 11 ani cand am luat masina era totu ca la carte ..in sensul ca daca in rezervoru de benzina aveai sa zicem 15 litri,iar in butelie 20l,acel ac de la bord arata real cati litri am daca comutam benzina sau gaz.Acum la cei care mi-am montat GPL mi-au zis ca nu se pricep sa lege acel senzor sa insidice corect la bord,pt ca ei instaleaza doar din astea italiene Tomasetto si alea au alt nivel de indicator cu leduri...Totusi ei mi-au dat un senzor de butelie olandeza din instalatiile vechi care le aveau acolo.Eu bucuros de fel am zis gata am dat lovitura montez acel senzor si-mi arata si mie nivelu la bord,si nu mai umblu "la ghici".Numai ca conform acelei vorbe,socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ..sad.gif
M-am dus la un electrician,si mi-a legat acel senzor de indicator la firele de la pompa de benzina,ca cica doar acolo se leaga.EU in rezervoru de benzina aveam doar 6 l,iar in butelia gpl aveam sub 1 litru.Dupa ce mi-a legat senzoru indicator gaz,vad ca acu la benzina se ridica la 15l.WOW.Dupa care comut pe gaz,si pe gaz la fel tot 15 l imi arata.Il intreb pe electrician,sigur mi-ai legat bine senzoru,ca zic imi arata mult mai mult combustibil decat am si pe gaz si pe benzina.La care el imi zice...eu zic ca-ti arata bine,poate ca atat gaz ai,ca toti cica baga de frica sa nu raman in pana si nu apreciem exact cat mai avem in rezervor.Eram deja in dubii pt ca si pe benzina si pe gaz imi arata acul la benzina 15l.Am plecat de acolo indoit am mers sa zic 10 km nu mai mult si puf pana.Se terminase gpl din rezervor.Noroc ca mai aveam cei 5 l de benzina.Am comutat pe benzina si am mers mai departe.Dupa carfe m-am intors la electrician sa-i explic ce sa intamplat.Dupa care mi-a legat firele invers sa se verifice daca a gresit,si acul de la bord s-a urcat la maxim de ca si cum as fi avut plinu.Dupa care mi-a zis ca poate sa fie defect senzorul acela.Eu unu ma indoiesc pt ca senzoru ala l-am luat dupa alta butelie olandeza exact ca a mea..Dupa ce am plecat de la electrician m-am dus sa alimentez cu gpl.Am bagat cam 10 l de gaz.Dupa ce am alimentat puf iar masina de ca si cand nu mai avea gpl in rezervor.Nu mai pornea deloc.M-am intors iar la electrician si mi-a zis vezi poate ti-a bagat aer in loc de gpl ca se mai injtampla.Plec iar de la electrician si ma duc la cei care mi-au alimentat cu gaz,si mi-au descoperit ca masina nu mai pornea ca se arsese un releu.Mi l-a schimbat si a mers.Acum nu stiu daca din vina electricianului sa ars releu ala sau ca a fost piesa mea veche.
Ce voiam sa va rog a vazut careva o instalatie olandeza cap coada?Adica schema ei complet cum se leaga totul?pentru ca pe mine ma intereseaza sa leg si eu acel senzor sa-mi arate pe acul de la benzina si nivvelul gplu-lui exact cum imi arata acum 11 ani.Tin minte acum 11 ani ca daca mai aveam 10 l de benzina imi arata 10 l la bord,iar cand comutam pe gaz si aveam 15 l de gaz se urca acu la 15 l.Cei care mi-au montat GPl mi-au zis ca acel electrician nu mi-a legat bine acel senzor gpl pe circuitul de benzina,pt ca apare conflict si citeste si gpl si benzina in acelasi timp.Si cica la acest senzor de GPL,olandezii i-ar mai fi pus si niste asa zise "casete de electronica".Cei care aveti experienta si care ati avut GPL olanda cap coada ma puteti lumina si pe mine cum trebuie legat acel senzor de gpl si daca ii mai trebuie pise in plus gen zvonuri ce am auzit cu casete de electronica?
Ma scuzati ca v-am plictisit cu aceasta poveste lunga,dar m-am gandit ca e normal sa va povestesc totu ca sa intelegeti e doresc de fapt.Sper din tot sufletu ca ati inteles ce doresc.Pt. cei care ma pot ajuta platesc nici o problema,ca nimic nu-i de gratis pe lumea asta.
Acum sa va dau si datele exacte despre instalatia mea olandeza.

butelie:
WVM 890615
VULGEW 23kg
18-30 bar
C148 950, VULL 809 PROPAN
04-92, INH 55L
LIVELLO MS
LEEGGEW +T
235 RST37-2 3,8

plaman:
OPEL
VG 289 E water cap 0.15kg
Vorking press:30-45 KG

Ca o parnateza plamnul l-am gasit si pe alt site si arata exact ca al meu,numai ca in loc de Opel scrie KOLTEC.
Uitati-l aici:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/004324359-.html#I2

Poze plaman +butelie+masina mea:

masina:

http://picz.ro/index.php?id=9c22d0b2f99d4873a5d80bcfce25bc22

plamanul:


http://picz.ro/index.php?id=f0ffbb2bd8d25065b9dcc20a78067d8d

http://picz.ro/index.php?id=e9b2c689bc31b465afe69c66b59b2b53

magnetic senzor LPG deja pus pe butelie:

http://picz.ro/index.php?id=44d13837dd205ed30efbcf8ea936d357

http://picz.ro/index.php?id=ae1a228cf1047686773be45bf7aec1a3

Butelia:


http://picz.ro/index.php?id=f04380813facf14d1e9c8db7eb168772




Ma poate ajuta cineva?Stima,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 8 2012, 10:44 PM
Post #292


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Koltec e o marca olandeza de GPL, am avut si eu una. Si-au schimbat numele acum, nu cred ca mai exista. E probabil OK plamanul ala, nu opel le face oricum.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan.coman
post May 9 2012, 09:17 PM
Post #293


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 8-May 12
Member No.: 138.249



QUOTE (James Kilowatt @ May 8 2012, 08:44 PM) *
Koltec e o marca olandeza de GPL, am avut si eu una. Si-au schimbat numele acum, nu cred ca mai exista. E probabil OK plamanul ala, nu opel le face oricum.



da si ma oftic ca toti care instaleaza GPl,dar absolut toti stiu sa monteze doar din astea italiene gen tomasetto,landi renzo si altele.Astea olandeze sunt greu de "descifrat" se pare.Si daca nu ma insel olandezii sunt mai tari ca italienii la asa ceva
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 10 2012, 10:21 AM
Post #294


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Sunt oarecum echivalenti. Olandezii au trecut mai devreme la instalatiile cu injectie directa de GPL lichid, insa au recuperat si italienii chiar daca nu au ajuns inca si in Ro.
Italienii insa au trecut masiv si la GNC (gaz natural comprimat) care chiar a luat fata GPL-ului. Am vazut inclusiv motorul (turbo si cu injectie directa) meu convertit la GNC, deci se poate face orice.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan.coman
post May 10 2012, 12:51 PM
Post #295


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 8-May 12
Member No.: 138.249



QUOTE (James Kilowatt @ May 10 2012, 08:21 AM) *
Sunt oarecum echivalenti. Olandezii au trecut mai devreme la instalatiile cu injectie directa de GPL lichid, insa au recuperat si italienii chiar daca nu au ajuns inca si in Ro.
Italienii insa au trecut masiv si la GNC (gaz natural comprimat) care chiar a luat fata GPL-ului. Am vazut inclusiv motorul (turbo si cu injectie directa) meu convertit la GNC, deci se poate face orice.



pe langa GPL mai exsista si GNC?N-am stiut.Chiar sunt surprins ohmy.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 11 2012, 08:43 PM
Post #296


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



A existat si GNC-ul cam "dintotdeauna", insa nu a fost foarte raspandit. Probabil datorita faptului ca butelia e pe la 200 bari (fara de maaxim 15 cat e una de GPL). Insa acum in unele tari (Italia, Elvetia) incepe sa devina la moda. E chiar mai rentail decat GPL-ul, si consumul (in kilograme, la pompa se masoara in kg, nu in litri, ca ramane gazos) e mai mic decat pe benzina (in litri).


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan.coman
post May 11 2012, 11:36 PM
Post #297


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 8-May 12
Member No.: 138.249



QUOTE (James Kilowatt @ May 11 2012, 06:43 PM) *
A existat si GNC-ul cam "dintotdeauna", insa nu a fost foarte raspandit. Probabil datorita faptului ca butelia e pe la 200 bari (fara de maaxim 15 cat e una de GPL). Insa acum in unele tari (Italia, Elvetia) incepe sa devina la moda. E chiar mai rentail decat GPL-ul, si consumul (in kilograme, la pompa se masoara in kg, nu in litri, ca ramane gazos) e mai mic decat pe benzina (in litri).


pe butelia mea scrie 18-30 bar vulgew
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 12 2012, 12:03 AM
Post #298


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



E probabil presiunea la care da drumul valva de suprapresiune in caz de probleme (de ex in caz de accident + incendiu). Insa GPL-ul inauntru e la presiuni mai mici, sub 15 bari, chiar si daca sta in plin soare. Si propanul si butanul se lichefiaza la presiuni destul de scazute chiar si la temperaturi ridicate.

Cu gazul natural (metan) e mai complicat, din motivul asta presiunea in buteliile de cng sunt de mai bine de 10 ori mai ridicate, metanul ramane gazos si in butelie, nu se lichefiaza.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan.coman
post May 12 2012, 01:16 PM
Post #299


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 8-May 12
Member No.: 138.249



inseamna ca buteliile GPL sunt facute"cu cap" sa zicem,adica au ceva protectii din fabrica nu?Nu e o butelie normala de gaza banuiesc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan.coman
post Jun 7 2012, 03:10 PM
Post #300


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 8-May 12
Member No.: 138.249



Explicati-mi si mie va rog frumos un aspect pe care nu-l inteleg.ECU adica computerul masinii respective e totuna cu LPG ECU?Sa inteleg ca fiecare masina cu injectie are ECU separat pentru gpl?Aici fac eu marea confuzie.Instalatiile de gaz cam toate au computer separat?Eu am avut o instaltie originala de gaz pe un vectra A,se numea koltec si nu stiu dc am impresia ca avea ECU separat dar nu mai tin minte.Sa ma lamureasca si pe mine cineva carei treaba cu acest lpg ecu va rog frumos.Am gasit intr-un anunt pe internet pe cineva care vinde instalatie originala koltec.Spuneti-mi si mie va rog frumo in poza respectiva cam care ar fi acel ECU?Trebuie sa puteti sa ma ajutati pt ca ati avut sigur multi dintre voi vectre A cu injectie monopunct si instalatie gpl originala koltec

http://www.clubopel.com/link.php?url=http:...76ae56c65b9ca01


http://www.clubopel.com/link.php?url=http:...dca7aa85fe15f36


in pozele respective vanzatorul spune ca ar fi completa instalatia,cap-coada

This post has been edited by bogdan.coman: Jun 7 2012, 03:11 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

16 Pages V  « < 13 14 15 16 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
 GPL

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 10:54 PM