Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cetarii!!!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Circulatie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Mircea104901
QUOTE (FAR EASTERN @ Jan 7 2010, 09:07 AM) *
N-are nevoie sa vada. Are radar cu infratoateculorile. dry.gif


Bey, alea-s pentru fraieri, sa fie vazut. teehee.gif Se ghideaza dupe sunet, ca Batman ninja.gif
krondet
ce mi se pare fascinant...si nu stiu cum reusesc...cei care merg doar cu pozitiile + luminile de ceata.
mie nu-mi da voie masina whistling.gif
mike.omega
Aia se bazeaza pe lumina de la bec. Becu de pe stalp. Stalpul de pe marginea drumului smile.gif

O specie de conductori auto si mai aparte sunt aia care merg numai cu proiectoarele. Cel mai probabil scot mufele de la pozitii si merg cu proiectoarele aprinse ca ei "este" smecheri mellow.gif
FAR EASTERN
Aia au deja masinile tunate, ca au buton separat pentru proiectoare... Stiti cum au unele masini locuri pentru butoane in bord... ai pus botonu', tragi firele, montezi lampile si GATA! banned.gif
getodac
QUOTE (FAR EASTERN @ Jan 8 2010, 09:04 AM) *
Aia au deja masinile tunate, ca au buton separat pentru proiectoare... Stiti cum au unele masini locuri pentru butoane in bord... ai pus botonu', tragi firele, montezi lampile si GATA! banned.gif


Asa se face montarea aftermarket?
Eu nu am proiectoare de ceata, exista vreo lege care ma obliga sa imi pun sau exista vreo sanctiune daca nu ai?
FAR EASTERN
QUOTE (getodac @ Jan 8 2010, 11:01 AM) *
... exista vreo lege care ma obliga sa imi pun sau exista vreo sanctiune daca nu ai?


Nu.
mike.omega
Nu prea ai cum sa la montezi aftermarket decat cu buton separat. Mai toate masinile au comanda pentru proiectoare inclusa in comenzile de lumini/semnalizare. Ca sa poti lega si proiectoarele trebuie sa schimbi componenta respectiva, care costa destul de mult. De aici rezulta ca daca pui un buton simplu iesi mult mai ieftin smile.gif
f1anatic
QUOTE (f1anatic @ Jan 3 2010, 02:22 PM) *
Luminile de ceata sint modeste 55 Watt Narva - si inaltate cit mai sus...incit chiar ajuta acum la vizibilitate si se vad si cind am faza mica/faza mare aprinse.



QUOTE (mike.omega @ Jan 7 2010, 07:57 AM) *
@F1anatic: ce vezi tu la 2-3m in fata masinii in plus cu proiectoarele?!



In mod paradoxal Mike, se pot ajusta ! Nu mai lumineaza 2-3 metri :-) Atita vreme cit pot discerne ca e mai multa lumina in fata si in laterale inseamna ca le-am inaltat suficient. La ce ma ajuta ? La multe. Cred de altfel ca o sa imi pun HID si pe proiectoarele de ceata.
mike.omega
Ah! Deci le-ai ridicat din cate am inteles! Pai ce sa zic, bravo! Incep sa ma bucur deja ca nu am parte sa te vad venind din fata smile.gif
Azi a fost ceata toata ziua(si noaptea) si am constatat ca:
1. Ziua, chiar si pe ceata e OK fara proiectoare si stopuri de ceata, il vezi si te vede pe strada. Eventual le mai aprinzi in anumite zone. N-am putut sa-i inteleg pe cei care mergeau fara lumini sau cu pozitiile smile.gif
2. Noaptea a fost durere mare! Nu se vedea decat la ~10m in fata si puteam eu sa am proiectoarele si farurile ca cele de pe stadion, tot degeaba sad.gif
DORU
QUOTE (mike.omega @ Jan 8 2010, 11:09 AM) *
Nu prea ai cum sa la montezi aftermarket decat cu buton separat. Mai toate masinile au comanda pentru proiectoare inclusa in comenzile de lumini/semnalizare. Ca sa poti lega si proiectoarele trebuie sa schimbi componenta respectiva, care costa destul de mult. De aici rezulta ca daca pui un buton simplu iesi mult mai ieftin smile.gif


Nu costa mult daca stii ce si unde sa cauti. Eu mi-am pus proiectoare pe Fabia, schimband si butonul rotativ de comanda a luminilor...apoi am folosit HID 3000K ca becuri. Pe ceata sunt f castigat...galbenul face partie pe drum. Si da, le-as putea aprinde separat de faza scurta, doar cu pozitia, cum zice krondet ca nu merge la el. As putea sa-l orbesc si pe f1natic...dar totusi le aprind f rar.
f1anatic
QUOTE (mike.omega @ Jan 8 2010, 04:29 PM) *
Ah! Deci le-ai ridicat din cate am inteles! Pai ce sa zic, bravo! Incep sa ma bucur deja ca nu am parte sa te vad venind din fata smile.gif
Azi a fost ceata toata ziua(si noaptea) si am constatat ca:
1. Ziua, chiar si pe ceata e OK fara proiectoare si stopuri de ceata, il vezi si te vede pe strada. Eventual le mai aprinzi in anumite zone. N-am putut sa-i inteleg pe cei care mergeau fara lumini sau cu pozitiile smile.gif
2. Noaptea a fost durere mare! Nu se vedea decat la ~10m in fata si puteam eu sa am proiectoarele si farurile ca cele de pe stadion, tot degeaba sad.gif



Dupa cum am spus...voi va legati de farurile de ceata care indiferent cit de puternice ar fi...sint joase, aproape de pamint, nu bat mai mult de 15-20 m si pot fi aproximate de o suprafata de 5cm x 5 cm In schimb...nu va legati de farurile mari care sint facute sa bata si departe si la inaltime, sint mult mai puternice si au o suprafata luminoasa de 4-6 ori mai mare.

Bravo. Va doresc numai faruri de ceata care sa va orbeasca.

Doru ! cumva m-ai provocat la un razboi de HID in farurile de ceata ?
Rebel
QUOTE (mike.omega @ Jan 8 2010, 06:09 AM) *
Nu prea ai cum sa la montezi aftermarket decat cu buton separat. Mai toate masinile au comanda pentru proiectoare inclusa in comenzile de lumini/semnalizare. Ca sa poti lega si proiectoarele trebuie sa schimbi componenta respectiva, care costa destul de mult. De aici rezulta ca daca pui un buton simplu iesi mult mai ieftin smile.gif


Mai nou nu prea mai este asa. Poti cumpara farurile de ceata ca accesoriu si se pot instala de catre dealer. Masina are doar un spatiu unde se afla un buton fals ce va fi inlocuit cu switch-ul respectiv.
mike.omega
@F1anatic: care far de ceata bate la 15-20 de m? Poate alea inaltate si cu HID-uri! Ca cele normale bat la maxim(!) 5m in fata iar zona cu intensitatea maxima e cam la 1/2 smile.gif
Suprafata lor difera dar asta conteaza mai putin. Conteaza becul si daca nu cumva cineva a umblat la ele sa le schimbe pozitia. Aici intra in special cazurile de masini lovite unde dupa reparatie nu isi pune nimeni problema daca farurile/proiectoarele lumineaza corect.

N-a zis nimeni nimic de vreun far mare, de proiectoarele de pe cabina tirurilor sau alte exemple. Vorbim de alea joase din bara!

@Rebel: dealeru n-a fost in stare sa monteze un biet radio CD corect si tu vrei sa monteze proiectoare?! Wake up man!
La noi electricienii de prin service-uri trebuiesc vanati ca sa nu te alegi cu probleme dupa wink.gif

PS: o sa fac iar niste poze noaptea cu farurile si cu proiectoarele biggrin.gif
Mariustom
offtopic.gif Nu e primul topic în care găsesc diferențe între percepția realității înconjurătoare între cei de dincolo de apa mare și europeni (mai ales cei ce înțeleg ce se petrece pe plaiurile mioritice).

Așadar, nu e nici o problemă cu niște proiectoare de ceață (chiar și cu HID) dacă sunt reglate corect. Pe mine nu mă deranjează și am mai spus-o.
Mă deranjează stopul de ceață !!! Pe înserat sau întuneric, când mă aflu în spatele unuia (cât timp mă aflu, căci nu agreez ideea în general whistling.gif ) urmărirea stopurilor lui (e una din atențiile mele) este dificilă din cauza luminii puternice a stopului de ceață, cu toate repercusiunile.

Deoarece rata mașinilor cu luminile reglate și folosite necorespunzător e net diferită la noi față de ... ceilalți, de aici și o mică neînțelegere a unei probleme cu care ne confruntăm în trafic.

Și pentru că acest topic se referă la luminile de ceață, de aici și discuțiile noastre despre această problemă.
Asta nu înseamnă că în trafic e cea mai mare problemă. Normal că luminile de drum reglate prost, xenoane montate prin curțile unora, lipsa respectului față de ceilalți, nerespectarea regulilor de orice fel, etc sunt probleme mai mari decât luminile de ceață. Doar că ele nu sunt subiect aici.
Iar lipsa lor de aici nu înseamnă că ne sunt indiferente.

Așadar, băgați săbiile în teacă și haideți să fim barem aici, pe forum, unii dintre "samuraii" ce se respectă între ei thumbsup.gif
ninja.gif
FAR EASTERN
Poate sa-mi arate si mie cineva cum arata un fascicul produs de o lampa/proiector de ceata????? Si dupa aia discutam de reglajul lor...
StefanVVTi
QUOTE (f1anatic @ Jan 9 2010, 02:49 AM) *
QUOTE (mike.omega @ Jan 8 2010, 04:29 PM) *
Ah! Deci le-ai ridicat din cate am inteles! Pai ce sa zic, bravo! Incep sa ma bucur deja ca nu am parte sa te vad venind din fata smile.gif
Azi a fost ceata toata ziua(si noaptea) si am constatat ca:
1. Ziua, chiar si pe ceata e OK fara proiectoare si stopuri de ceata, il vezi si te vede pe strada. Eventual le mai aprinzi in anumite zone. N-am putut sa-i inteleg pe cei care mergeau fara lumini sau cu pozitiile smile.gif
2. Noaptea a fost durere mare! Nu se vedea decat la ~10m in fata si puteam eu sa am proiectoarele si farurile ca cele de pe stadion, tot degeaba sad.gif



Dupa cum am spus...voi va legati de farurile de ceata care indiferent cit de puternice ar fi...sint joase, aproape de pamint, nu bat mai mult de 15-20 m si pot fi aproximate de o suprafata de 5cm x 5 cm In schimb...nu va legati de farurile mari care sint facute sa bata si departe si la inaltime, sint mult mai puternice si au o suprafata luminoasa de 4-6 ori mai mare.

Bravo. Va doresc numai faruri de ceata care sa va orbeasca.

Doru ! cumva m-ai provocat la un razboi de HID in farurile de ceata ?

yup.gif :emoticon_care_face_plecaciuni:
DORU
QUOTE (f1anatic @ Jan 9 2010, 01:49 AM) *
Doru ! cumva m-ai provocat la un razboi de HID in farurile de ceata ?


Absolut deloc, insa sunt constient ca deranjeaza pe ceilalti daca le aprind nepotrivit si deci e clar ca trebuie folosite exact pt ce au fost gandite: CEATA !
Ca eu le mai folosesc si noaptea uneori pe drumuri nationale mai libere...e altceva si-mi insusesc oprobiul public whistling.gif

QUOTE (Mariustom @ Jan 9 2010, 12:51 PM) *
Așadar, nu e nici o problemă cu niște proiectoare de ceață (chiar și cu HID) dacă sunt reglate corect. Pe mine nu mă deranjează și am mai spus-o.
Mă deranjează stopul de ceață !!! Pe înserat sau întuneric, când mă aflu în spatele unuia (cât timp mă aflu, căci nu agreez ideea în general whistling.gif ) urmărirea stopurilor lui (e una din atențiile mele) este dificilă din cauza luminii puternice a stopului de ceață, cu toate repercusiunile.


Din acelasi buton rotativ magic la grupul VAG si Skodele ce le conduc POTI APRINDE SEPARAT proiectoarele ceata de stopul ceata !

La ce masini acest lucru nu e posibil si DE CE acest lucru nu-mi dau seama rolleyes.gif
Mariustom
Doru, prea puțin îmi pasă de ce nu poate aprinde separat luminile de ceață, mie îmi pasă DE CE LE APRINDE când nu trebuie !

Uite o "poză" din manualul mașinii mele. A se observa diferențele la recomandările folosirii luminilor de ceață wink.gif
mike.omega
Desteptii de la Citroen nu te lasa sa aprinzi stopul/stopurile de ceata direct. Trebuie intai sa aprinzi proiectoarele blink.gif
James Kilowatt
La Nubira merge sa le aprinzi separat.... si la hyundai la fel.
La hyundai insa nu am martor la bord de far/stop de ceata aprins. Are doar un led pe buton.. iar butonul e mascat de volan, tre' sa faci gimnastica sa vezi daca e aprins sau nu, sau sa pipai cu degetele si sa te prinzi dupa pozitia butonului (asta dupa ce te obisnuiesti cu el). Inteligenta coreeana.

Eu le aprind pe ceata sau pe ploaie urata, pe autostrada. Pe autostrada cand ploua in spatele masinii pe langa ploaie mai e si apa ridicata de roti, mai ales ca viteza ramane totusi ridicata, si poate mai e si un moment al zilei cu lumina putina.. Cu cat esti mai vizibil, cu atat mai bine. Prefer sa-mi dea carne cate unu' insa sa stea departe de mine, decat sa mearga in fundul meu la 2m la +100km/h pe sosea uda (si eventual sa vb la celular). Ca e plina lumea de cretini din astia... In oras e enervant, insa pe autostrada nu e nici o problema sa lase suficienta distanta incat sa nu fie probleme atunci cand e ceata sau ploaie.
DORU
QUOTE (mike.omega @ Jan 10 2010, 12:17 AM) *
Desteptii de la Citroen nu te lasa sa aprinzi stopul/stopurile de ceata direct. Trebuie intai sa aprinzi proiectoarele blink.gif


Si nu sunt singurii. Nici eu nu-mi explic de ce dar este o realitate thumbsup.gif
Mariustom
CITAT(Mariustom @ Jan 10 2010, 12:03 AM) *
... Uite o "poză" din manualul mașinii mele. A se observa diferențele la recomandările folosirii luminilor de ceață wink.gif

Mike și Doru: credeți că degeaba am făcut recomandarea de mai sus ?

Recomandarea din manual zice că doar pe timp de ceață, zăpadă sau ploaie să aprinzi farurile de ceață (proiectoarele).
Pe când lămpile de ceață spate NU se folosesc pe ploaie sau zăpadă, doar când scade vizibilitatea sub 50 m (ceață, presupun biggrin.gif).

Deci, când e ploaie sau zăpadă POȚI folosi DOAR proiectoarele, NU și stopurile de ceață. Doar dacă-i ceață continui mișcarea și aprinzi și stopurile. wallbash.gif 39110506.gif
Doohh tongue.gif
ninja.gif
mike.omega
Asa, si?! smile.gif Eu oricum le aprind in functie de conditiile meteo de afara thumbsup.gif
FAR EASTERN
Pai DORU, vizibilitatea poate scadea sub 50m si pe ploaie torentiala sau ninsoare cu viscol... atunci ce faci, mai citesti odata manualul, ca sa fii sigur? biggrin.gif
Mariustom
Mike, normal că faci cum vrei, doar ești major și vaccinat tongue.gif, doar că și răspunzi pt ceea ce faci smile.gif
Doar că tu erai contrariat că nu poți aprinde concomitent sau separat stopurile de ceață.
Cred că pe timp de ploaie (de ex) nu ai vrea să ai în fața ta pe unul cu stopul de ceață aprins. Sau ... da ??? biggrin.gif

Far, cred că la mine te refereai, nu la Doru, iar ce zici tu e clar că sunt condiții meteo extreme (ploaie torentiala sau ninsoare cu viscol) fapt ce obligă aprinderea ȘI a stopului de ceață wink.gif

CITAT
Art. 143. - (1) Conducatorii de vehicule sunt obligati ca de la lasarea serii si pâna în zorii zilei, ziua când ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa, ori în alte conditii care reduc vizibilitatea pe drumul public, precum si în tuneluri, sa foloseasca instalatia de iluminare a vehiculului astfel:
a) luminile de pozitie sau de stationare, în timpul opririi pe partea carosabila în afara localitatilor;
b ) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localitati, cât si în afara acestora, dupa gradul de iluminare a drumului public, iar când ploua torential, ninge abundant sau este ceata densa, ori în alte conditii care reduc vizibilitatea pe drum, si luminile de ceata.

De aici.
FAR EASTERN
QUOTE (Mariustom @ Jan 11 2010, 12:55 PM) *
Far, cred că la mine te refereai, nu la Doru, iar ce zici tu e clar că sunt condiții meteo extreme (ploaie torentiala sau ninsoare cu viscol) fapt ce obligă aprinderea ȘI a stopului de ceață wink.gif

QUOTE
Art. 143. - (1) Conducatorii de vehicule sunt obligati ca de la lasarea serii si pâna în zorii zilei, ziua când ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa, ori în alte conditii care reduc vizibilitatea pe drumul public, precum si în tuneluri, sa foloseasca instalatia de iluminare a vehiculului astfel:
a) luminile de pozitie sau de stationare, în timpul opririi pe partea carosabila în afara localitatilor;
b ) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localitati, cât si în afara acestora, dupa gradul de iluminare a drumului public, iar când ploua torential, ninge abundant sau este ceata densa, ori în alte conditii care reduc vizibilitatea pe drum, si luminile de ceata.

De aici.

Aaaa, da, scuze. biggrin.gif Pai asa. Nu cum scrie in manual... wink.gif
DORU
De acord cu manualul, dar cei care nu au pozitie separata pt stopurile de ceata cum il aplica ? teehee.gif Vezi Mike biggrin.gif
James Kilowatt
Eu cred ca totul tine de cum interpretam regulamentul .... acolo scrie "luminile" de ceata. Nefiind precizat ca e vorba de cele albe sau rosii, banuiesc ca se refera la amandoua. Altfel ar fi trebuit sa precizeze care din ele.

Doi la mana, cand regulamentul spune "lumini de pozitie" se refera implicit si la far si la stop. Deci, prin analogie, si prin "lumini de ceata" aici se refera probabil si la far si la stop smile.gif
mike.omega
Bai, ceata ne ceata, ploaie, zapada, mazga si alte fenomene ale naturii! Ne tot invartim in juru cozii! Natia noastra habar n-are si nici nu vrea cum sa foloseasca un buton sau doua! Asta e! Deja m-am saturat de astia care pur si simplu sunt nesimtiti! Daca o sa treaca vreunul prin CT si vedeti o Nubira argintie care da flash-uri sa va ganditi la mine tongue.gif
Mircea104901
QUOTE (mike.omega @ Jan 11 2010, 02:25 PM) *
Bai, ceata ne ceata, ploaie, zapada, mazga si alte fenomene ale naturii! Ne tot invartim in juru cozii! Natia noastra habar n-are si nici nu vrea cum sa foloseasca un buton sau doua! Asta e! Deja m-am saturat de astia care pur si simplu sunt nesimtiti! Daca o sa treaca vreunul prin CT si vedeti o Nubira argintie care da flash-uri sa va ganditi la mine tongue.gif

ba stiu sa foloseasca "botonul". Sucesc,apasa,trag de el/ele pana se aprind in bord toate beculetele. "Iote ce frumos e bordul cand sunt aprinse atat de multe luminte". Ca un pom de Craciun. whistling.gif

Am o idee pentru fabricantii auto: sa le faca sa licare multicolor teehee.gif Probabil s-ar asorta mai bine cu mintile sorcovite, pardon, luminate care le aprind de "feșăn/dizain".
mike.omega
Ah, ma provoci sa ma iau si de aia cu ceasurile de bord schimbate dar ma abtin biggrin.gif
DORU
Mike, asta nu, bine ? biggrin.gif
mike.omega
Ma abtin, nu e de ajuns? smile.gif
bogcot76
V-ati pus vreodata problema daca lampile de ceata de pe fata au vreo utilitate in conditii de ceata? Vi se pare ca va imbunatatesc cumva campul vizual? Eu cred ca nu. E o senzatie falsa. Daca va aduceti aminte la inceput erau galbene. De ce? Pai se stie ca in functie de lungimea de unda a luminii "penetrarea" acesteia difera direct proportional. Rosu o are cea mai mare si violetul cea mai mica. Galbenul e undeva inainte de rosu. Din acest motiv initial s-a folosit galbenul crezandu-se ca penetrarea luminii cu lungime de unda in spectrul luminii galbene va fi mai buna in conditii de ceata. Rosu nu se putea pune pe fata ca ar fi semnat cu stopurile de frana. Exista insa pe spate rolleyes.gif Mai mult, sensibilitatea ochiului cea mai mare este la galben si verde. Deci cumva galbenul era un compromis rezonabil. Noi folosim chestia asta in endoscopie prin filtre de culoare pentru a scoate in evidenta zone mai superficiale sau mai profunde de la nivelul mucoasei digestive.

Problema e insa ca pana una alta intervine si dispersia luminii care e dependenta si ea de lungimea de unda a luminii si de dimensiunile particulelor prin care lumina "razbate". Ideea e ca particulele de ceata sunt oricum mai mari decat orice lungime de unda a luminii vreti si atunci chestia cu lumina galbena e o pacaleala in cazul cetii. La nivelul tubului digestiv insa particulele (celulele) prin care lumina trece sunt mai mici decat lungimile de unda ale diferitelor spectre ale luminii si chestia asta se poate aplica - de ex folosim albastru pentru straturile superficiale si verde pentru cele mai profunde. La ceata insa nu.

Asa incat ca sa rezumam - parerea mea este ca luminile de ceata pe fata sunt puse din pur marketing si eventual sa atentionezi cumva pe cel din sens opus ca ai mai multe lumini decat doua si e vizibilitatea mai proasta. E vreun fizician printre noi? Poate confirma aberatiile mele? Poate ma insel. drunk.gif
DORU
Eu am pe una din masini HID 3000K pe proiectoarele de ceata...asadar golden yellow.
Pe ceata vizibilitatea creste cand le activez, am verificat.
In aceasta seara am mers pe ninsoare, le-am aprins si m-am bucurat de mai multa lumina...sigur nu m-am inselat in aceasta privinta.
Ce vreau sa spun este ca teoria e una si practica alta smile.gif
T u d o r
Lampile de ceata sunt facute sa fii vazut, nu sa vezi tu. Probabil de asta le folosesc si cei care le folosesc pe zi sau noapte cu vizibilitate excelenta.... sa fie vazuti. Din acelasi motiv pentru care se duc in cluburi si se sparg in figuri, pentru acelasi motiv pentru care vorbesc foarte tare in locuri publice, pentru acelasi motiv pentru care dau muzica in casa sau in masina la maxim cu geamurile deschise, etc.

Pe scurt, din lipsa de bun simt.
bogcot76
QUOTE (DORU @ Jan 12 2010, 10:41 PM) *
Eu am pe una din masini HID 3000K pe proiectoarele de ceata...asadar golden yellow.
Pe ceata vizibilitatea creste cand le activez, am verificat.
In aceasta seara am mers pe ninsoare, le-am aprins si m-am bucurat de mai multa lumina...sigur nu m-am inselat in aceasta privinta.
Ce vreau sa spun este ca teoria e una si practica alta smile.gif


Te-ai bucurat de mai multa lumina? In ce sens? In fata masinii? sau la distanta - ca e o diferenta. Eu continui sa sustin ca e o senzatie falsa. Intradevar cu ceata in fata (dar ceata nu altceva) daca le aprinzi vei avea o "explozie de lumina" sub bara din fata insa nu cred ca vei vedea mai departe decat cu celelalte. Eventual daca le aprinzi doar pe cele de ceata si le stingi pe cele de faza scurta va disparea senzatia neplacuta data de perdeaua de ceata din fata ta. Insa distanta propriu-zisa de penetrare a luminii nu se imbunatateste. La fel e si cu faza lunga pe ceata.
FAR EASTERN
Ai gasit un fizician intre timp?
bogcot76
QUOTE (FAR EASTERN @ Jan 12 2010, 11:25 PM) *
Ai gasit un fizician inte timp?


Nu mah. Treaba asta cu lumina si lungimile de unda ale luminii de diferite culori are tangenta cu unul din domeniile mele de interes in ceea ce fac zi de zi. Chestia asta cu farurile de ceata am mai dezbatut-o de multe ori. Si ca sa-i demonstrez lui Doru ca e doar o senzatie falsa treba cu farurile de ceata va invit la un experiment: aveti doua lanterne in casa? Intr-o camera intunecata luati una si aprinde-ti-o deasupra capului sa lumineze in fata pe peretele opus si observati ce camp vizual aveti. Pe cealalta aprindet-i-o indreptata tot inainte tinand-o lipita de tampla stga sau dreapta inchizand ochiul opus (adica daca o aprinzi pe stanga inchizi dreptul si invers). Veti observa cum campul vizual se va diminua. De ce? Simplu : pentru ca lumina mai puternica aproape de ochi duce la micsorarea pupilei. Insa senzatia de lumina in jurul ochilor e clar mai mare. Exact acelasi lucru se intampla si cu farurile de ceata. Folosite de toti gorobeti pe vreme buna vor da o senzatie de falsa crestere a vizibilitatii doar in apropierea masinii, lucru care nu ajuta la nimic mai ales daca mergi cu 100 la ora. Farurile de ceata fie ele HID sau mama lu xenon nu ajuta decat pe ceata sa vedem si noi marginea drumului, linia discontinua de pe mijloc, la viteze rezonabile.

Si inca ceva, HID-urile astea pentru ceata sunt o mare pacaleala - pe ceata nu fac decat sa disperseze in toate directiile. De asta sustin in continuare ca au fost scoase pentru exact ce zicea Tudor mai inainte - ca sa fii vazut manca-ti-as.
FAR EASTERN
QUOTE (bogcot76 @ Jan 12 2010, 11:39 PM) *
pentru exact ce zicea Tudor mai inainte - ca sa fii vazut manca-ti-as.

Lucru care pe timp de ceata este extrem de folositor.
mike.omega
Si iata cum proiectorul penetreaza aceasta ceata smile.gif Cam ca in reclama aia de la Colgate de pe vremuri biggrin.gif
Dpmdv ceata e asemanatoare accidentelor. Nu gasesti doua la fel biggrin.gif Nici macar nu poti compara ceata de azi cu aia de maine. Si aici vorbesc de densitatea ei si de inaltimea la care se situeaza. Deci ca unul a vazut mai bine pe ceata si altul nu, e irelevant! (oarecum....)

Eu raman insa cu marea dilema. Ce vezi tu in plus ca sofer cand aprinzi proiectoarele. Presupunem ca pe ceata vezi marcaje si alte chestii. Dar sub clar de luna ce vezi?! Ale mele bat la 2.5m in fata iar eu de obicei ma uit de la 7-10m incolo la viteze mici. Poate nu pricep eu ceva, desi nu cred rolleyes.gif

Mircea104901
Problema proiectoarelor este una constructiva. Lentila/sticla/oglinda proiectoarelor de ceata (de calitate) sunt facute sa emita lumina difuza, fara a crea fascicule (asa cum se intampla la faza scurta/lunga). Cu ce ajuta in caz de ceata? Pai daca ceata e deasa (numai aici ajuta de fapt), cu faza scurta nu vezi mai nimic din cauza fasciculului superior care in loc sa penetreze ceata, se reflecta/refracta puternic, si se va vedea sub forma unei perdele albe. In schimb, proiectoarele de ceata vor crea o lumina difuza, fara fascicule, asigurand o vizibilitate de cativa metri. Cine a mers pe ceata deasa stie cat de utili sunt acei metri.
Daca ceata e una rarefiata, proiectoarele ajuta mai putin, in sensul ca faza scurta va asigura o vizibilitate mai buna din cauza distantei mai mari acoperite.

Tocmai de aceea, cand nu e ceata proiectoarele orbesc, pentru ca nu sunt directionale (sub forma de fascicul), ci emit lumina omni-directional (ma rog, aproximativ pentru ca oglinda le directioneaza oarecum intr-o anumita zona). De aceea, proiectoarele care nu sunt reglate doar in fata masinii, si au proprietari care pun becuri peste puterea recomandata de producator si merg cu ele cand nu e ceata cat-de-cat, sunt niste ignoranti, sa nu zic alte cuvinte grele banned.gif .

Culoarea becului are importanta pentru ca, la aceeasi putere/intensitate luminoasa, cea din spectrul rosu-galben se propaga pe distanta mai mare (din cauza lungimii de unda mai mari, sufera de reflexie/refractie tip ping-pong intre particulele de ceata mult mai mica decat cea din spectrul albastru - vorbind intr-un limbaj de lemn biggrin.gif).
bogcot76
QUOTE (Mircea104901 @ Jan 13 2010, 09:38 AM) *
Culoarea becului are importanta pentru ca, la aceeasi putere/intensitate luminoasa, cea din spectrul rosu-galben se propaga pe distanta mai mare (din cauza lungimii de unda mai mari, sufera de reflexie/refractie tip ping-pong intre particulele de ceata mult mai mica decat cea din spectrul albastru - vorbind intr-un limbaj de lemn biggrin.gif).


Asta la ceata nu se aplica. Am explicat mai sus de ce.
DORU
QUOTE (bogcot76 @ Jan 12 2010, 10:56 PM) *
QUOTE (DORU @ Jan 12 2010, 10:41 PM) *
Eu am pe una din masini HID 3000K pe proiectoarele de ceata...asadar golden yellow.
Pe ceata vizibilitatea creste cand le activez, am verificat.
In aceasta seara am mers pe ninsoare, le-am aprins si m-am bucurat de mai multa lumina...sigur nu m-am inselat in aceasta privinta.
Ce vreau sa spun este ca teoria e una si practica alta smile.gif


Te-ai bucurat de mai multa lumina? In ce sens? In fata masinii? sau la distanta - ca e o diferenta. Eu continui sa sustin ca e o senzatie falsa. Intradevar cu ceata in fata (dar ceata nu altceva) daca le aprinzi vei avea o "explozie de lumina" sub bara din fata insa nu cred ca vei vedea mai departe decat cu celelalte. Eventual daca le aprinzi doar pe cele de ceata si le stingi pe cele de faza scurta va disparea senzatia neplacuta data de perdeaua de ceata din fata ta. Insa distanta propriu-zisa de penetrare a luminii nu se imbunatateste. La fel e si cu faza lunga pe ceata.


M-am controlat de curand, sunt perfect apt pt condus si nu am probleme cu vederea laugh.gif

Am rulat pe ninsoare lately cu proiectoarele aprinse si te asigur ca nu mi s-a "parut" ca vad mai bine banana.gif
Ele lumineaza cam 10-20m maxim in fata pe un arc de cerc in jurul masinii, la mai putin de 40cm inaltime... wink.gif
DORU
QUOTE (mike.omega @ Jan 13 2010, 07:47 AM) *
Eu raman insa cu marea dilema. Ce vezi tu in plus ca sofer cand aprinzi proiectoarele. Presupunem ca pe ceata vezi marcaje si alte chestii. Dar sub clar de luna ce vezi?! Ale mele bat la 2.5m in fata iar eu de obicei ma uit de la 7-10m incolo la viteze mici. Poate nu pricep eu ceva, desi nu cred rolleyes.gif


Si proiectoarele OEM la fabia erau fix doua lumanari, aprinse nici nu stiam ca sunt active rolleyes.gif
Dar am rezolvat acum cu HID-ul 3000K. Acum cand le aprind si am faza scurta - tot HID - aprinsa, vad cu ochiul liber cum se mareste zona de vizibilitate.

Voi de tunelul de lumini nu ati auzit ?
mike.omega
Care noi? Ce e ala tunel de lumini? Io la ora asta visez rezistente si prinderi, nu tunele banned.gif
DORU
Cand scapi de grinzi si rezistente, baga un ochi aici:

http://www.dvtani.gov.uk/vehicletesting/viewstage2.asp

si mai ales

http://1st-ray-of-the-sun.blogspot.com/200...up-scottie.html
bogcot76
QUOTE (DORU @ Jan 15 2010, 01:39 AM) *


Si ce legatura are asta cu farurile de ceata si cu ceata????? Vorbim de lucruri total diferite.
mike.omega
Doru, nenea aia vorbesc de faza scurta/lunga si cum se vede ea pe sosea si alte cele smile.gif

M-am prins ce inseamna tunelul de lumini, am trecut si eu pe acolo biggrin.gif
Legionaru'
QUOTE (bogcot76 @ Jan 12 2010, 10:56 PM) *
QUOTE (DORU @ Jan 12 2010, 10:41 PM) *
Eu am pe una din masini HID 3000K pe proiectoarele de ceata...asadar golden yellow.
Pe ceata vizibilitatea creste cand le activez, am verificat.
In aceasta seara am mers pe ninsoare, le-am aprins si m-am bucurat de mai multa lumina...sigur nu m-am inselat in aceasta privinta.
Ce vreau sa spun este ca teoria e una si practica alta smile.gif


Te-ai bucurat de mai multa lumina? In ce sens? In fata masinii? sau la distanta - ca e o diferenta.



Tot urmarind discutia de aici mi-am zis sa aprind si eu proiectoarele intr-o seara sa vad cum e. La mine lumina proiectoarelor "completeaza" spatiul neluminat de catre faza scurta, de la botul masinii pana unde incepe proiectia pe asfalt a luminii produsa de faza scurta.A, si in lateral pe aceeasi distanta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.