Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cetarii!!!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Circulatie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
A K U
Deci, concluzia ta, Ghita, e ca toti aia de folosesc proiectoarele atunci cand nu e ceata (indiferent de argumentele lor) o fac ca sa-si limpezeasca de fapt ceata din creier ("minte-ncetosata") biggrin.gif Nu stiu cat e de posibil sa se-ntample asta, avand in vedere ca le lipsesc educatia si civilizatia alea pe care le au atat de multi romani laugh.gif
AlexTM
@Eddie: nu, erau cu toate 4 aprinse. N-am vazut pe nimeni sa mearga DOAR cu cele de ceata. De-astia am mai vazut, pe timp de zi (?!?)

@Dies Irae: Exprimarea e cam dura, asa-i smile.gif OK, ignora-o beer.gif
Dar fondul ramine: tu vrei sa spui ca pot exista justificari sa mergi cu ele aprinse, fara a fi ceata sau faza scurta defecta.
Eu zic ca nu.

Tu zici ca le aprinzi pentru siguranta ta. Pai la fel poti sa pui si faza lunga, e si mai sigur. Dar n-o faci, pentru ca e ilegal, NU pentru ca deranjeaza pe altii.
Mandula
QUOTE(GhitaTM)
@Eddie: nu, erau cu toate 4 aprinse. N-am vazut pe nimeni sa mearga DOAR cu cele de ceata. De-astia am mai vazut, pe timp de zi (?!?)


Am vazut eu, pe autostrada soarelui. Noaptea, ora 02.00, Logan alb, circula cu cca 80 km/h, cu poztitiile si proiectoarele aprinse, asadar fara "faza scurta". Dar asta nu e tot: era o masina de politie rutiera, inscriptionata ca atare, cu girofare etc (nu functionau).

In aceste conditii, mai poti sa astepti de la restul de participanti la trafic sa respecte legea din motive de posibile sanctiuni ? Eu cred ca nu.
DORU
Daca Politia circula astfel, faceti bine si inchideti topicul. Ne-au dat "ceata"... biggrin.gif
Val35101
pai politistii erau pe autostrada, pe cine mai orbea?
:evil:
A K U
QUOTE(Val35101)
pai politistii erau pe autostrada, pe cine mai orbea?
:evil:


Pe aia care-i depaseau.
Nu mai departe de aseara, prin Cotroceni, m-a terminat unu' cu un Accent cu faza lunga care mergea in spatele meu. Am dat drumul la avarii, am incetinit si mi-am ridicat ambele maini de pe volan, in disperare. In cele din urma si-a dat seama si a lasat-o pe "scurta". Pur si simplu, nu mai vedeam nimic din cauza becurilor lui. Pun pariu ca daca avea numai proiectoarele, nu m-ar fi deranjat de loc, dar absolut de loc... biggrin.gif
booneK9
He, he, he, cineva ne-a auzit.
Normele legale privind circulația pe drumurile publice au fost modificate și completate prin ordonanță de urgență (vezi link).
In sfarsit se va sanctiona "comportamentul conducătorilor de vehicule care folosesc, nejustificat, luminile de ceață, aducând prejudicii celorlalți participanți la trafic".
AlexTM
Asta e doar un rezumat al noului cod. Nu-l ai cumva chiar pe el?

Citind doar aici ... ce inseamna "nejustificat"? Pentru unii faptul ca e noapte inseamna justificat, sau ca sint gropi.
Sau simplul fapt ca au pornit motorul inseamna ca trebuie pornite si farurile de ceata smile.gif
booneK9
Deocamdata nu e publicat in MOf. Asa ca ... mai asteptam.
Nejustificat ar trebui sa insemne cand nu e ceata. Parerea mea, hîc.
Watcher
Eu inca nu am reusit sa inteleg ce aveti cu luminile de ceata?? ca bat IN JOS SI SCURT. nu ca farurile . nu poti sa reglezi prost proiectoarele si sa iti bata in ochi :bash: Farurile da.
In schimb, PE ZIUA, sunt mult mai folositoare pentru a identifica masinile de pe sensul opus decat farurile. Ia sa vezi tu pe drum CU SOARE, masina argintie sau gri cu Xenoanele aprinse - nu serveste la nimic. In schimb proiectoarele se vad. Ce-au avut cu proiectoarele?? :bandit: :bash:
QUOTE
Chiar si atunci, daca nu te prezinti sau nu iei testul, mai stai 30 de zile si apoi primesti permisul inapoi

De ce te plasezi in postura celui cu permisul luat?
De ce nu te plasezi in postura celui care respecta regulile de circulatie si care nu isi doreste ca toti 'jmekerii' care trec pe rosu SI NICI NU au habar de legislatie SA ISI PRIMEASCA INAPOI CARNETUL?
Luka
@Watcher: In ceea ce priveste proiectoarele de ceata, daca le zice de ceata, atunci pentru asta sunt smile.gif Pe unii dintre noi ne deranjeaza, asta e, fiecare cu parerea lui.
Iar despre suspendare, degeaba te aprinzi pentru ca era doar un citat aproximativ, neinsotit de vreo parere personala. Slava Domnului, n-am avut parte de asa ceva. Cat despre smecheri, se descurca oricum, indiferent de legislatie. Iar daca ne referim la vreun sofer necunoscator de legislatie caruia i se suspenda permisul, e foarte posibil ca acea pauza sa il coste ceva intrucat multi fac parte din categoria soferilor 'profesionisti'.
adi.mitrea
Proiectoarele de ceață sunt pentru ceață, așa este, dar ele nu deranjează decât într-o situație:

- sunt aprinse în timp ce ai mașina încărcată. Proiectoarele, nefiind reglabile pe înălțime, bat în ochii șoferilor de pe sensul opus.

În restul cazurilor sunt foarte utile, de exemplu în București poți vedea mai bine gropile pentru că, așa cum spunea și Watcher, ele luminează în jos și scurt.

Este deranjată folosirea luminilor de ceață de pe spate, ele fiind echivalente cu niște stopuri de frână aprinse în permanență. Eu le folosesc pe acestea pentru a avertiza șoferii care merg în fundul meu, noaptea, fără a avea intenția de a mă depăși. Civilizat e să mergi cu raza farurilor sub spoilerul spate al mașinii din față.

Eu folosesc proiectoarele de ceață tot timpul, ziua, noaptea, mai puțin atunci când am mașina grea pe spate. De cum am pornit motorul le aprind+poziții (pentru că altfel nu se aprind) unul dintre motive fiind acela că îmi place cum se vede mașina din exterior (deși eu nu o văd decât în ușile de portbagaj ale mașinilor din față, ca în oglindă). Proiectoarele dau mașinii un look de bad boy. blush.gif
ValiR
Am folosit de cateva ori proiectoarele de ceata, noaptea, suplimentar fazei scurte(faza lunga nu o puteam aprinde pentru ca era trafic pe contrasens). Daca le aprindeti o sa vedeti ca lumineaza mult mai bine ce e mai aproape de masina(in jos) si pe laterale, lucru util cand pe drum mai sunt biciclisti, carute, betivi. Nu sunt genul care sa faca abuz sau sa le aprind mereu, dar uneori unde pe marginea drumului poate apare un pericol le mai aprind.
Personal nu consider ca asta era de adaugat in codul rutier, dar in fine, asta e legea.
Insa daca am lua-o asa, ar trebui sa ia la verificat toate masinile care au becurile farurilor(cu puterea mentionata in cartea tehnica) schimbate cu altele mai puternice. Sa vezi acelea ce deranjeaza...
Radu97668
treaba cu luminile de ceata este un lucru foarte bun deoarece multi abuzeaza de ele. si eu le foloseam, insa numai pe drumuri intunecate, deoarece faza scurta era insuficienta. dupa ce am schimbat becurile cu philips nightguide, nu am mai avut nevoie de ele.
acum, mai ramane sa se aplice aceste reglemantari.
booneK9
QUOTE(adi.mitrea)
Proiectoarele de ceață sunt pentru ceață, așa este, dar ele nu deranjează decât într-o situație:

Cred ca te hazardezi putin. Poate ca pe tine te deranjeaza doar intr-o situatie. Pe altii in altele. Si in orice caz, chiar tu dai argumentul "sunt pentru ceata". Punct si de la capat.
QUOTE(adi.mitrea)
Eu folosesc proiectoarele de ceață tot timpul, ziua, noaptea, mai puțin atunci când am mașina grea pe spate. De cum am pornit motorul le aprind+poziții (pentru că altfel nu se aprind) unul dintre motive fiind acela că îmi place cum se vede mașina din exterior (deși eu nu o văd decât în ușile de portbagaj ale mașinilor din față, ca în oglindă). Proiectoarele dau mașinii un look de bad boy.

Foarte, foarte tare. Stiu ca esti indragostit de masina ta, dar la ce-ti ajuta sa dea bine la ochi ? Mai ales cand stii ca pe altii ii deranjeaza? De ce nu aprinzi si stopul de ceata? Si stopurile de frana. (Gasesti tu niste scheme, montezi un butonel pe undeva.) Sunt sigur ca ar arata "super-cul". Ce naiba... Iar daca vrei neaparat sa ai bordul ca un pom de craciun se rezolva cu niste scheme, ca aveam electronisti pe forum.

Chiar acum 30 minute am mers in spatele unei gagicute cu un FIAT cu stopurile de ceata aprinse. Cand i-am spus sa le stinga fiindca deranjeaza a umblat ceva la bord. Cred ca iubitul, sotul, tatal i-a spus sa le aprinda ca sa se vada mai bine pe bulevard. Fiindca parea putin contrariata si a percutat relativ repede.
Asta ma face sa cred ca ideea se mai si invata de la unul la altul. La fel ca taximetristii care umbla cu pozitii si faruri de ceata chiar in noaptea cea mai neagra. N-ar aprinde faza scurta nici picati cu ceara. Ca doar consuma curent ...
Lasa ca asa e mai bine. Masina are faruri pentru condus in conditii normale, faruri / proiectoare de ceata, si tot asa. Daca cetateanul nu pricepe ca nu e mai cu mot, sa plateasca amenda. Uneori se invata si asa...

No offence, adi.mitrea, dar realmente sunt suparat pe cei care merg cu proiectoarele de ceata aprinse cand nu e ceata. Poate tocmai gradul mare de imprastiere a luminii deranjeaza. Farurile sunt focusate spre in jos, proiectoarele de ceata nu. Iar de acum inainte argument in plus -- faptul ca scrie la lege.
Val35101
Proiectoarele de ceatza se pot regla pe inaltime!
La masina mea am fost la un centru de montari alarme si mi le-a reglat cit sa nu deranjeze pe altii si sa vad si eu cu ele- nusa bata in jos jos.
AlexTM
Sa vezi ce? Pe timp de ceata, nu? Sper.

Nu inteleg de unde vine mania asta la noi de a le aprinde zi-noapte. Intrebarea nu e rautacioasa, pur si simplu nu-mi dau seama de ce la noi vezi o multime de masini cu farurile de ceata aprinse, iar cum treci granita spre vest, ioc.
O fi din cauza faptului ca atitia ani am trait fara faruri de ceata si acum, in sfirsit, le avem si deci, le folosim din plin?
Sau pentru ca, raportat la Europa de vest, romanii depun un efort financiar mult mai mare pentru a cumpara o masina, iar cind o iau, trebuie sa se faleasca?
Intreb si eu...
adi.mitrea
QUOTE(booneK9)
QUOTE(adi.mitrea)
Proiectoarele de ceață sunt pentru ceață, așa este, dar ele nu deranjează decât într-o situație:

Cred ca te hazardezi putin. Poate ca pe tine te deranjeaza doar intr-o situatie. Pe altii in altele. Si in orice caz, chiar tu dai argumentul "sunt pentru ceata". Punct si de la capat.
QUOTE(adi.mitrea)
Eu folosesc proiectoarele de ceață tot timpul, ziua, noaptea, mai puțin atunci când am mașina grea pe spate. De cum am pornit motorul le aprind+poziții (pentru că altfel nu se aprind) unul dintre motive fiind acela că îmi place cum se vede mașina din exterior (deși eu nu o văd decât în ușile de portbagaj ale mașinilor din față, ca în oglindă). Proiectoarele dau mașinii un look de bad boy.

Foarte, foarte tare. Stiu ca esti indragostit de masina ta, dar la ce-ti ajuta sa dea bine la ochi ? Mai ales cand stii ca pe altii ii deranjeaza? De ce nu aprinzi si stopul de ceata? Si stopurile de frana. (Gasesti tu niste scheme, montezi un butonel pe undeva.) Sunt sigur ca ar arata "super-cul". Ce naiba... Iar daca vrei neaparat sa ai bordul ca un pom de craciun se rezolva cu niste scheme, ca aveam electronisti pe forum.

Chiar acum 30 minute am mers in spatele unei gagicute cu un FIAT cu stopurile de ceata aprinse. Cand i-am spus sa le stinga fiindca deranjeaza a umblat ceva la bord. Cred ca iubitul, sotul, tatal i-a spus sa le aprinda ca sa se vada mai bine pe bulevard. Fiindca parea putin contrariata si a percutat relativ repede.
Asta ma face sa cred ca ideea se mai si invata de la unul la altul. La fel ca taximetristii care umbla cu pozitii si faruri de ceata chiar in noaptea cea mai neagra. N-ar aprinde faza scurta nici picati cu ceara. Ca doar consuma curent ...
Lasa ca asa e mai bine. Masina are faruri pentru condus in conditii normale, faruri / proiectoare de ceata, si tot asa. Daca cetateanul nu pricepe ca nu e mai cu mot, sa plateasca amenda. Uneori se invata si asa...

No offence, adi.mitrea, dar realmente sunt suparat pe cei care merg cu proiectoarele de ceata aprinse cand nu e ceata. Poate tocmai gradul mare de imprastiere a luminii deranjeaza. Farurile sunt focusate spre in jos, proiectoarele de ceata nu. Iar de acum inainte argument in plus -- faptul ca scrie la lege.


Nu o iau cu supărare, pentru că nu e cazul.

Ca să lămurim lucrurile, o iau scurt, pe puncte:
1. Lumina nu e difuză la toate proiectoarele de ceață (din spoilerul față) ale tuturor mașinilor. La Atra G e difuză, la Logan, Megane, Laguna, BMW serie 3, 5, 7 nu e. În general mașinile mai noi nu mai au acele striații pe proiectorul de ceață și oglinda e și ea cât se poate de clară (nu e din aia de spot pentru apartament). Dacă ar fi să o luăm după împrștierea luminii, difuză este și lumina FARURILOR unor mașini mai vechi (De la Mercedes E Classe din 1995 până la Vectra B, Dacia SuperNova etc. - deci și acele faruri ar trebuie să te deranjeze)
2. Nu înțeleg ce legătură au proiectoarele de ceață cu stopurile de ceață, în afara faptului că "trebuie" aprinse în condiții meteo dedicate. SE POT APRINDE SEPARAT. DA, și pe mine mă deranjează cei care merg cu STOPURILE de ceață aprinse. Poți să stai în spatele lor minute în șir sau zeci de kilometri și e foarte deranjant. În cazul proiectoarelor, le vezi câteva secunde până trece mașina din sens opus. La fel de deranjante sunt și farurile aprinse, poate chiar un pic mai mult.
3. Treaba cu bordul ca un pom de crăciun care e?
4. Nu am spus că folosesc proiectoarele de ceață noaptea + poziții, fără luminile de întâlnire. Nu am spus că aprind stopurile de ceață (de când am mașina, 1 an, cred că am mers pe ceață maxim o dată)
5. Atâta timp cât becurile respectă specificațiile, se încadrează în normele de deranjabilitate a celorlalți.
6. Foarte bine că se introduce în lege treaba cu folosirea proiectoarelor altfel decât pe ceață sau pe vreme nasoală, dar cu farurile neomologate, dereglate și becuri mai puternice decât permite aceeași lege ce facem?
7. Cred că exagerezi puțin când spui că un proiector de ceață te deranjează, în timp ce un far nu sau în în orice caz mai puțin.

Ca argumente pro utilitate:
- ești mai vizibil în trafic, mai ales dacă ai mașină de culoare închisă (pentru asta ați putea spune că există faruri, dar folosindu-le pe ele este posibil să se ardă și la un drum extraurban ce te faci? De un proiector mi se rupe, sincer).
- noaptea vezi mai bine pe marginile drumului
AlexTM
Ele SINT mai stralucitoare.
Dar farurile de ceata deranjeaza chiar si prin simpla lor prezenta.
4 faruri deranjeaza mai mult decit 2, asa cum 8 deranjeaza mai mult decit 4 sau 4096 mai mult decit 2048.

Eu sper ca legea va fi mai stricta iar politia va si sanctiona, caci aici vad ca vorbim degeaba.
adi.mitrea
QUOTE(GhitaTM)
Ele SINT mai stralucitoare.
.............
4 faruri deranjeaza mai mult decit 2, asa cum 8 deranjeaza mai mult decit 4 sau 4096 mai mult decit 2048.


Mie nu mi se par mai strălucitoare decât farurile, sincer. Și de vreo 3 zile mă tot holbez la proiectoarele mașinilor pe care le întâlnesc.

4 faruri deranjează mai mult decât 2, de acord, atunci care e problema, ziua, când folosesc poziție + ceață (doar față). Se văd ca două faruri, doar că nu irosesc farurile propriu zise.

Noaptea promit să merg cu ele stinse, măcar pe drumuri bune și iluminate bine. Chiar nu mi-am imaginat că pot deranja atât de tare. arigato.gif
booneK9
QUOTE(adi.mitrea)
Nu o iau cu supărare, pentru că nu e cazul.
Bucuros. Stiam, dar face bine si o confirmare.
QUOTE(adi.mitrea)
Ca să lămurim lucrurile, o iau scurt, pe puncte:
1. Lumina nu e difuză la toate proiectoarele de ceață (din spoilerul față) ale tuturor mașinilor. La Atra G e difuză, la Logan, Megane, Laguna, BMW serie 3, 5, 7 nu e. În general mașinile mai noi nu mai au acele striații pe proiectorul de ceață și oglinda e și ea cât se poate de clară (nu e din aia de spot pentru apartament). Dacă ar fi să o luăm după împrștierea luminii, difuză este și lumina FARURILOR unor mașini mai vechi (De la Mercedes E Classe din 1995 până la Vectra B, Dacia SuperNova etc. - deci și acele faruri ar trebuie să te deranjeze).
Probabil ca ai dreptate, la asta nu m-am gandit. Stiu doar ca de foarte multe ori ma dernajeaza si nu mi-am pus in minte sa retin marca masinii...
QUOTE(adi.mitrea)
2. Nu înțeleg ce legătură au proiectoarele de ceață cu stopurile de ceață, în afara faptului că "trebuie" aprinse în condiții meteo dedicate. SE POT APRINDE SEPARAT. DA, și pe mine mă deranjează cei care merg cu STOPURILE de ceață aprinse. Poți să stai în spatele lor minute în șir sau zeci de kilometri și e foarte deranjant. În cazul proiectoarelor, le vezi câteva secunde până trece mașina din sens opus. La fel de deranjante sunt și farurile aprinse, poate chiar un pic mai mult.

QUOTE(adi.mitrea)
3. Treaba cu bordul ca un pom de crăciun care e?
Pentru 2) si 3) acelasi raspuns: Spuneai ca iti place cum arata masina din exterior. OK, e punctul tau de vedere si ti-l respect, dar daca trebuie sa suport deranjul nu mai sunt asa bucuros.
QUOTE(adi.mitrea)
4. Nu am spus că folosesc proiectoarele de ceață noaptea + poziții, fără luminile de întâlnire. Nu am spus că aprind stopurile de ceață (de când am mașina, 1 an, cred că am mers pe ceață maxim o dată)
Nici eu nu am spu asta, ci doar exageram putin argumentele tale ca sa le duc cat mai aproape de absurd.
QUOTE(adi.mitrea)
5. Atâta timp cât becurile respectă specificațiile, se încadrează în normele de deranjabilitate a celorlalți.
Specificatiile si conditiile. Si becurile de faza lunga respecta niste specificatii, dar sigur te deranjeaza daca le incasezi in retina...
QUOTE(adi.mitrea)
6. Foarte bine că se introduce în lege treaba cu folosirea proiectoarelor altfel decât pe ceață sau pe vreme nasoală, dar cu farurile neomologate, dereglate și becuri mai puternice decât permite aceeași lege ce facem?
Sa speram la cat mai multe si mai dese controale RAR direct in strtada. Daca masina nu e ok, se retine certificatul de inmatriculare pana la remedierea bubelor.
QUOTE(adi.mitrea)
7. Cred că exagerezi puțin când spui că un proiector de ceață te deranjează, în timp ce un far nu sau în în orice caz mai puțin.
Intr-adevar am exagerat putin si pentru asta imi cer scuze. Dar am facut asta ca sa subliniez anumite argumente. Farurile sunt reglate in asa fel incat sa bata in jos, cele de ceata - nu. Cred ca asta e diferenta esentiala.

QUOTE(adi.mitrea)
Ca argumente pro utilitate:
- ești mai vizibil în trafic, mai ales dacă ai mașină de culoare închisă (pentru asta ați putea spune că există faruri, dar folosindu-le pe ele este posibil să se ardă și la un drum extraurban ce te faci? De un proiector mi se rupe, sincer).
- noaptea vezi mai bine pe marginile drumului

De acord cu ambele puncte de vedere. Dar pune in balanta si comfortul celorlalti. Spre exemplu, la fel cum stingi faza lunga atunci cand vine careva din sens opus, poate te gandesti sa stingi farurile de ceata.
Doar o parere.
booneK9
Dar poate cel mai fain argument e dat de Marius99090 aici. E vorba despre altceva acolo, dar argumentul se potriveste de minune.
QUOTE(Marius99090)
Daca politia si-ar face treaba am avea mai mult bun simt pe strazi. Oamenii se poarta asa pentru ca nimeni nu le-a demonstrat ca e gresit.. daca el taie calea la masini si ignora triunghiul de cedeaza si nu l-a pedepsit nimeni pana acum, va continua sa faca asta...
Daca ar sta pe bara 1-2 luni dintr-un asemenea nimic s-ar gandi de 2 ori inainte sa mai faca asta pe viitor..
Bogdan104277
Problema nu este utilizarea sau nu a proiectoarelor de ceata, ci este vorba de reglajul incorect al lor.
Dupa modul cum este pusa porblema, la fel de deranjant este si un far prost reglat care-ti bate direct in ochi de la cateva sute de metri. Dar pe dobitocul care are asemenea faruri nu il va sanctiona nimeni, chair daca el in sine este un pericol pentru ceilalti participanti la trafic.
Am patit-o pe pielea mea - unul cu faruri reglate la modul asta - cel de pe dreapta cauta furnici sub masina iar cel de pe stanga ii orbea pe cei ce veneau din sens invers. A trebuit sa ma opresc noaptea ca nu mai vedeam nimic. Faza aiurea este ca 200 m mai incolo m-au oprit politistii cum ca as avea detector de radar blush.gif , si cand i-am intrebat de ce nu l-au oprit pe dobitoc, mi-au spus ca nu e treaba lor...
AlexTM
NU. Reglajul prost al farurilor/proiectoarelor e altceva.
E o problema chiar mai grava, dar e ALTCEVA. Hai sa nu le amestecam.

Aici vorbeam despre ideea in sine de a folosi proiectoarele de ceata, nu despre nenumaratele defecte care pot pare la o masina si varii pericole care plutesc in trafic.
Bogdan104277
Nu cred ca e altceva. Daca proiectoarele de ceata sunt reglate corespunzator lumineaza jos si foarte aproape de masine, nicidecum la cateva sute de metri in ochii celui care vine pe contrasens.
Defineste ce inseamna acest ALTCEVA, din punctul tau de vedere.
HalbaSus
Lumina farurilor e o lumina focalizata, daca sunt reglate corect nu deranjeaza, farurile de ceata au o lumina difuza, adica lumina o ia in toate partile... nu se pot "regla" decat intr-o masura foarte mica (cam cat ai putea regla lumina unei lumanari)...
AlexTM
ALTCEVA = folosirea luminilor de ceata foarte corect reglate, dar NU pe timp de ceata.
Aceasta practica este foarte raspindita in Romania, spre deosebire de Ungaria, Austria, Germania, Franta (dau doar exemple pe care le cunosc bine)
Motivele au fost insirate aici, vezi mai bine drumul, arata mai bine, vezi gropile, esti mai bine vazut, etc, etc, etc. Motive care mi se par nejustificate. In plus, noul cod rutier se pare ca restrictioneaza clar conditiile de folosire a lor, ceea ce eu consider binevenit.
adi.mitrea
QUOTE(booneK9)
Dar poate cel mai fain argument e dat de Marius99090 aici. E vorba despre altceva acolo, dar argumentul se potriveste de minune.
QUOTE(Marius99090)
Daca politia si-ar face treaba am avea mai mult bun simt pe strazi. Oamenii se poarta asa pentru ca nimeni nu le-a demonstrat ca e gresit.. daca el taie calea la masini si ignora triunghiul de cedeaza si nu l-a pedepsit nimeni pana acum, va continua sa faca asta...
Daca ar sta pe bara 1-2 luni dintr-un asemenea nimic s-ar gandi de 2 ori inainte sa mai faca asta pe viitor..


boonek9, recunoști că asta e prea de tot, adică sper că nu ești de părere că un "cețar" ca mine (doar cu fața) este la fel de periculos pe drumuri cum este unul care taie fața sau care nu respectă semnificația indicatorului "cedează trecerea". Pe bune că e cale lungă.

Sunt și eu perfect de acord cu ceea ce spune Marius99090, dar hai mai întâi (a se citi "cu prioritate") să extirpăm adevăratele pericole (șoferi beții, mașini cu ITP luat pe nașpa, mașini furate care circulă fără asigurare pe străzi, etc...) și să o lăsăm pe asta cu cețarii...

Dacă-mi vei spune că ai dat acel citat pentru a reduce la absurd situația, zic și eu că ar trebui traficul rutier închis la lăsarea serii și mașini fără faruri. arigato.gif
booneK9
Nu, Adi, am dat acel citat in sensul ideii ca regulile sunt facute pentru a fi respectate. Eu, unul, ma declar multumit ca MAI/MIRA s-a gandit sa introduca o asemenea reglementare in legislatie. Care, daca e nevoie, trebuie impusa (ca-n englezescul "enforced").
E evident ca unele-s mai grave, mai periculoase decat altele, dar nu cred ca trebuie sa eliminam o problema, apoi alta, apoi inca una...cred ca toate trebuie eliminate simultan. Ok, stiu ca nu e vorba de eliminare, dar o reducere semnificative tot va trebui sa apara. Curand!
Si inca o data. Nu am nimic personal cu tine. Ba din contra, apreciez atat modul in care pui problemele, cat si pasiunea. Si in plus la intalniri am te-am apreciat pozitiv. Na. Da replica la asta.
biggrin.gif
A K U
Haideti sa va dau un exemplu, nu ca asa as reusi sa va conving ca eu folosesc proiectoarele ca sa vad mai bine, dar totusi: anul nou l-am facut undeva in Maramures si m-am intors pe 3 sau 4 ianuarie, nu mai retin minte biggrin.gif. Mergeam la Siriu, la socri. Din Brasov, am luat-o spre Intorsura Buzaului. Cine cunoaste traseul, stie ca e plin de serpentine si asfaltul nu e tocmai ca o pista de F1. M-a apucat noaptea si incepuse sa ninga, pe sosea se facuse o mazga din aia urata care murdareste tot. Dupa cativa km, am oprit pentru ca mi se parea ca ceva nu e in regula, parca trebuia sa-mi fortez ochii mai mult ca sa vad bine. M-am dus in fata masinii si, ei bine, proiectoarele erau complet acoperite de chestia aia de pe sosea. Le-am spalat cu apa minerala si da, tata, alta viata, cu totul si cu totul altceva. Retineti, nu era ceata, era noapte, ningea usor si era un drum fara stalpi de iluminat public. In acele conditii, pe mine m-au ajutat foarte mult atat de hulitele proiectoare.
adi.mitrea
QUOTE(booneK9)
Nu, Adi, am dat acel citat in sensul ideii ca regulile sunt facute pentru a fi respectate.
................
Nu am nimic personal cu tine. Ba din contra, apreciez atat modul in care pui problemele, cat si pasiunea. Si in plus la intalniri am te-am apreciat pozitiv. Na. Da replica la asta.
biggrin.gif


Sunt multe legi și reguli pe lumea asta care nu-mi convin, dar le respect. Și cred că și tu la fel. Întâmplarea face ca treaba asta cu proiectoarele să fie pe placul tău, dar nu și pe al meu. biggrin.gif

Dar să-ți spun ceva. Aseară am ieșit cu mașina și am făcut un test pe o străduță neiluminată. Am aprins pe rând proiectoarele și apoi farurile, separat. Concluzia a fost că proiectoarele aruncă câteva raze de lumină MAI SUS decât aruncă farurile. Nu cu mult, dar mai sus, deși cea mai mare parte a luminii e concentrată jos. Recomand "cețarilor" să facă același lucru.

Eu nu mai folosesc proiectoarele decât în situații dedicate (ceață, ploaie torențială, zăpadă abundentă).


Legat de ultima parte... o dăm în offtopic dacă dau replică la treaba aia biggrin.gif . A fost clar de la început pentru mine că nu e o discuție purtată personal și interpretată personal. La următoarea întâlnire promit să vin și eu, nu am fost decât o dată. Dau o bere fără alcool. beer.gif

@Dies Irae: Pe vreme nefavorabilă este indicată folosirea proiectoarelor de ceață și a farurilor, chiar și ziua. :wave:
A K U
Adi, eu nu le mai folosesc decat cand e ceata daca asa imi cere legea, chiar daca o sa merg cu 20 km/h si-o sa se faca o coloana de 2 km in spatele meu biggrin.gif
booneK9
@adi.mitrea: ma bucur ca chiar un sustinator al ideii a gasit contra-argumentul. Asa ca ... bere sa fie, sa curga valuri. Ca intalnirile vad ca sunt cam suspendate. Iar cei care mai apareau la intalniri ... au disparut de pe forum. Deh, mare, soare, distractie... Cine mai are chef de Bucuresti?
@Dies Irae: I rest my case. Si pentru tine special, daca-s gropi ca dupa bombardament si e bezna de nu nimeresti sa-ti bagi degetele in ochi, se pot aprinde si alea, cu conditia sa fie stinse dupa depasirea zonei accidentate.
:angel:
AlexTM
arigato.gif Va multumesc arigato.gif
Iata ca eforturile de "misionariat" nu au fost in zadar biggrin.gif
2 convertiti biggrin.gif
Daniel65671
Domnilor,

Nu vreau sa rascolesc subiectul, dupa ce pare sa se ajunga la un consens. Dar am unele considerente de facut.

Sunt familist si circul des in masina cu sotia si fetita mea. Nu mai sunt nici un "pusti teribilist" care sa ma dau in vant dupa "zorzoane lucitoare". Dar, din motive de siguranta (care au fost mentionate si aici) folosesc si farurile de ceata. Atat pentru ca sa vad eu mai bine, cat si ca sa fiu vazut mai bine si din timp.

Bine, bine, veti spune, dar s-ar putea sa fiu prea bine "vazut", adica sa-i orbesc pe ceilalti si atunci efectul este exact invers. Eu, personal, nu am fost insa niciodata orbit de farurile de ceata. Tocamai vroiam sa va propun si eu, ca adi.mitrea, sa incercati sa aprindeti seara doar farurile de ceata pe o strada mai intunecata si veti vedea pana unde bat. Adica, va ajuta sa vedeti mai bine drumul, dar nu bat in pomi.

Nu pot sa cred ca proiectantii de asemenea faruri le-au gandit ca sa deranjeze pe ceilalti in trafic. Am intrebat chiar la o fabrica de automobile si astept raspunsul. A, ca e o suprafata stralucitoare mai mare care face contrast cu intunericul, da, asa este. Dar nu mai mult decat faza scurta.

Nu contest, insa, ca unii dintre noi sunt deranjati de aceste faruri. Intrebarea mea, sincera, este daca farurile in sine sunt de vina sau poate un disconfort real resimtit mai ales cand conduci noaptea si este sigur mai obositor sa distingi in intuneric printre "punctele" stralucitoare ale farurilor, in general.

Va garantez ca nu am primit pana acum nici un sem(nal) ca deranzej cu farurile, dar daca voi primi, le voi stinge.

Oricum, recomand mai multa buna vointa si respect reciproc in atitudinea fata de cei din jurul nostru si ne va fi mai bine si noua.

Va doresc o zi buna.
AlexTM
QUOTE(Daniel65671)
Va garantez ca nu am primit pana acum nici un sem(nal) ca deranzej cu farurile, dar daca voi primi, le voi stinge.
Nu exista o conventie internationala de semnalizare a farurilor de ceata in mod particular. Eu foarte rar fac semn, pentru ca-mi inchipui ca nu va fi inteles mesajul. Probabil de aceea n-ai primit.

QUOTE(Daniel65671)
Oricum, recomand mai multa buna vointa si respect reciproc in atitudinea fata de cei din jurul nostru si ne va fi mai bine si noua.
Textul asta e bun. Nu stiu in ce context e in mesajul tau wink.gif dar e bun smile.gif

O zi buna si tie
RUE
farul de ceata este pt ce a primit si numele.
este o greseala folosirea lui oricand si oricum.
cele mai deranjante sunt cand sunt doar luminile de ceata (ca si taximetristii) sau le combina cu pozitiile.

stiti ca e deranjant sa te uiti intr un monitor CRT sau TV cu lumina stinsa (noaptea) si e mult mai lejer sa pastrezi o sursa de lumina, de preferat una normala (nu veioza de pat).

mai deranjanti sunt arabii prin oras sau pe autostrazi care nu aprind luminile deloc noaptea sau doar pozitiile pe motiv ca ei vad si fara :bash: !

aveam la o felicia combi niste stopuri de ceata e spate de orbeai aproape la 30 m in spate (lumina aceea rosie). ii spuneam in firma "raza ucigasa".

luminile de ceata se folosesc pe ploaie puternica daca e cazul sau pe ceata.
pe mine nu ma ajuta pe noapte normala numai poate cand merg intr o parcare cu gropi, pe o ulita la sat, intre blocuri pe alei cu gropi - dar rar!

imi pare rau ca politia nu i dezvata cu amenzi pe cei care merg cu pozitiile aprinse sau doar ceata aprinsa doar la figuri sau din proprie parere.

e o lege iar controalele oftalmologice sa fie periodice si facute pe bune nu pe kent.
Bogdan104277
si sa-i opreasca pe dobitocii, care si-au facut "tuning" la ragalia Dacia si si-au pus becuri de pozitie rosii pe faruri. Caz real - fratele meu era sa se parchezi intr-un retardat de asta, seara cand depasea, pentru simplu motiv ca a avut impresia ca este masina care depasiste si merge in acelasi sens cu el. Realitatea - retardatul venea si avea pozitiile aprinse, dar erau rosii. :bash: :bash: :bash: :bash: Noroc de reflexe si frane.
Bogdan104277
farurile de ceata sunt facute sa lumineze foarte aproape de sol, pentru a contracara efectul de dispersie al particulelor de apa....
Daca domnu' electrican de la service nu se pricepe, si-l regleaza sa vanezi avioane stratosferice, asta este alta treaba...
E acelasi lucru cu farurile reglate incorect, direct in ochii tai... blink.gif blink.gif
Arheopterix
Unii merg cu luminile de ceata si pozitia.
In cazul asta,daca ai oglinda retrovizoare setata pe "noapte",nu il vezi daca e aproape in spatele tau.
Daniel65671
Extind putin aria subiectului la tema orbirii cu farurile aprinse.

In concediul asta am umblat destul de mult ziua si noaptea si am vazut multe faruri pornite in fata mea. Si pot sa va spun ca cel mai tare m-au deranjat farurile cu xenon si nu cele cu becuri clasice, inclusiv cele de ceata.

Noaptea, cand se ridica botul masinii din balans, te taie cate-o raza, ca de laser, de simti ca-ti cad ochii bucati in poale.

Concluzia mea, din practica, este dubla:

1. Farurile cu xenon sunt cele mai deranjante pentru ceilalti soferi, pentru ca noaptea lucesc prea tare, de te orbesc, iar, paradoxal, ziua pe soare sau lumina puternica nu se vad aproape de loc de la distanta si

2. Am putut suporta mai bine contrastul dintre intuneric si lumina de la farurile cu oglinda si bec cu filament, iar farurile de ceata nu m-au orbit niciodata in drumurile mele. (Uitati-va la poza cu farurile aprinse de la masina mea.)

Acum nu spun sa va aruncati farurile cu lupa, dar mai ganditi-va in viitor, cand va luati o masina, la toate avantajele dar si dejavantajele aduse.
T u d o r
Necazul farurilor cu xenon e ca sunt multe solutii aftermarket.
Acestea nu au functia de auto level, asa ca bat ca unele clasice, doar ca intensitatea luminoasa e mai mare. Cele stock au si spalatoare faruri si autoleveling. Alea nu deranjeaza ata de mult, dar intr-adevar sunt mai puternice decat cele halogen.
air_wolf
in alte tari civilizate este interzis montarea xenoanelor pe masinile care nu au si spalator de faruri. din pacate la noi le poti monta si pe saracia de dacie, care oricum sint reglate prost la 99,9%. eu cind dau de din astia, aprint tot ce se poate la masina, de la lunga pina la bateria de proiectoare. sa-i crape si lui ochii.
Daniel65671
Air wolf :nope: Desi te intelg ca asa simti pe moment.

E de ajuns daca dai niste flash-uri si sa privesti mai in dreapta, ca sa-ti feresti ochii un pic. E mai eficient si prevazator, decat sa va orbiti reciproc, "ca chiorii". blink.gif
Mariustom
Și eu sunt de părere că montarea xenoanelor fără auto leveling și spălătoare de faruri trebuie interzisă.
Sunt destul de multe alte variante cu luminozitate ridicată.

Încă o dată susțin ideea folosiri proiectoarelor și stopurilor de ceață atunci când condițiile atmosferice solicită folosirea lor.

Sunt destui colegi pe forum care au pățit sau știu pe alții care, în Ungaria, au fost avertizați despre folosirea lor atunci când nu trebuia
AlexTM
QUOTE(Mariustom)
Și eu sunt de părere că montarea xenoanelor fără auto leveling și spălătoare de faruri trebuie interzisă.
...
Încă o dată susțin ideea folosiri proiectoarelor și stopurilor de ceață atunci când condițiile atmosferice solicită folosirea lor.
...


Si eu :help:
A K U
Chiar ma intrebam, Ghita, cand o sa apari din nou pe topicul asta, la cat de bine le combateai o pagina mai inapoi :clapping:. Pana una-alta, blestemele celor care sunt contra m-au ajuns: mi s-a ars un proiector si inca n-am apucat sa-l schimb, asa ca momentan nu le mai folosesc :cry:
AlexTM
Ei, n-am mai dat pe-aici pentru ca ceea ce era de spus s-a spus.
Da 'uite ca mai dezgroapa cite unii topicul smile.gif

Tu ai o Vectra cu motor ceva Y22nu_stiu_cum? Aaa, de la mine e. Am trimis odata o lista de blesteme detaliata pe motoare biggrin.gif biggrin.gif
A K U
Daaaa? Bine, domnu', lasa ca in weekend rezolvam problema cu proiectorul ars si dupa aia la folosim din nou biggrin.gif biggrin.gif
air_wolf
QUOTE(Daniel65671)
Air wolf :nope: Desi te intelg ca asa simti pe moment.

E de ajuns daca dai niste flash-uri si sa privesti mai in dreapta, ca sa-ti feresti ochii un pic. E mai eficient si prevazator, decat sa va orbiti reciproc, "ca chiorii". blink.gif


faceam asta cind abia aparusera. dupa ce au ajuns pe toate cotetele, fara discernamint, mi-am bagat picioarele in el de bun simt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.