Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cetarii!!!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Circulatie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
vio
mai nou se pedepseste cu amenda si 3 puncte daca te opreste garcea si ai farurile de cetaza aprinse ....

io pt aia care merg cu ceatza spate aprinsa bag faza lunga si cat stau in spatelor asa o tin si cand ii depasesc surprise au si proiectoarele apriinse .... io sunt de parere ca daca nu vezi bine nu mai merge noapte , cat ca sa mergi ziua si cu proiactoarele aprione ,, tre sa fi cel putin handicapat ... oricum nu te ajuta la absolut nimic , astea nu fac altceva decat sa deranjeze pe ceilalti ...

si mai e o categorie de soferi ... cei care nu isi regleaza farurile deshi au reglaje la bord , vb de mashini noi , cu mashinile pline de zici ca vine soarele spre tine ... bai fratilor daca nu stiti sa mergeti stai acasa .... din partea tot salamu de cal si toate delicatesele in frigider la cei care incalca regulile astea de bun simtz de mers pe strada.... thumbsup.gif
Diesel
Acum mi-am dat seama ca la Dacie si la Tico porneam din greseala stopurile de ceata. Asta pentru ca nu faceam diferenta intre butoane si confundam comenzile cu dezaburirea lunetei. Oricum la dacie nu functiona dezaburirea lunetei si pe vreme de frig si umezeala multa, vizibilitatea in masina era zero. Era un fel de "fereste-ma ca eu nu vad nimic". La Tico mi-a luat un an sa fac diferenta intre stopul de ceata si dezaburire, ambele fiind o combinatie de [~]/~D.

Cand am luat masina n-am vrut sub nici o forma sa platesc pentru proiectoare de ceata. In februarie parca a fost o saptamana intreaga de ceata in care am regretat un pic dar mi-a trecut. Acum in timpul zilei tin faza scurta aprinsa si reglata pe incarcare maxima. Noaptea, cand ajung in portiuni fara iluminat public, mai modific un pic reglarea.

Pe mine ma deranjeaza mai mult farurile reglate prost, prea puternice sau puse pe faza lunga decat proiectoarele de ceata. Pe aia cu suv-uri cu faruri la inaltimea ochilor parca mai inteleg. Dar la Matiz sau Logan?

Iar ca experienta de familie, la vremea lui, Ticozaurul a suferit un accident in urma caruia i s-a schimbat cel putin un far. Cand a revenit din service, evident ca batea dupa avioane, numai pe strada nu, si nici reglajul electric de incarcare nu functiona. A trebuit sa rezolve Mike problema. Daca majoritatea mecanicilor omit se regleze farurile, e normal sa fim deranjati zilnic de luminile celor din spate.
Potzocul
in Ungaria, dimineata(noaptea) la ora 4 umblam cu minunata mea dacia 1310 biggrin.gif si m-au oprit omuletii in verde.
opresc linistit, si ca un om respectuos las proiectoarele de ceata pornite, deh sa vada omu...
imi spune ca von un problem ... nu estem ceata... 10000 ft amenda
am reusit sa ii dau lui 5000 ft si am plecat linistit.
de atunci nu am mai folosit proiectoarele nici la dacie nici la ford drive.gif
Arheopterix
Pai cred ca suntem singura tara din lume in care se practica acest obicei.
Alex-F1
QUOTE (Diesel @ Nov 27 2008, 07:39 PM) *
in timpul zilei tin faza scurta aprinsa si reglata pe incarcare maxima. Noaptea, cand ajung in portiuni fara iluminat public, mai modific un pic reglarea


Acuma nici sa cadem in extrema cealalta.....atat ziua, cat si noaptea, daca nu sunt mai mult de 2 pers. in masina, reglajul se poate tine la maxim (sus) si n-ar trebui sa deranjeze in niciun fel, daca farurile sunt reglate corespunzator! Doar cand incepem sa ducem pasageri si-n spate si/sau sa punem bagaje in portbagaj, atunci ar trebui sa umblam la acel buton, in functie de greutatea adaugata.....in general butoanele de reglaj au 4 pozitii....la mine scrie asa: pozitia 0 daca in masina sunt 2 pers. pe locurile din fata, pozitia 1 daca mai plusam 2 pers. in spate, pozitia 2 daca mai plusam si jumatate de portbagaj si pozitia 3 daca avem 3 pers. in spate si portbagajul plin ochi....

Diesel, fa un experiment: ziua pune pe cineva in masina ta, farurile aprinse, reglajul la minim (in jos), du-te in fata masinii ca si cum ai fi la volan pe contrasens si apoi persoana respectiva sa ridice din reglaj farurile la maxim (sus) si vei avea surpriza sa constati ca e aproape insesizabila schimbarea.....deci fii linistit, ca nu deranjezi pe nimeni daca ai reglajul la maxim, faruri reglate calumea si 2 pers. pe locurile din fata..... wink.gif

Arhe, daca e asa cum zice vio cu amenda si puncte, chiar ar merita sa mergi la un echipaj de politie, cand ii vezi cu proiectoarele de ceata aprinse ziua si sa-i intrebi daca e contra regulamentului sa-si dea singuri amenda si puncte!!! verymad.gif laugh.gif Cred ca ar face o fatza..... ohmy.gif
Arheopterix
Ii pun sa i-si scrie singuri amenda.
Se zice ca lucrul care ti-l faci singur e cel mai bun.
Hoinar
QUOTE (Alex-F1 @ Nov 29 2008, 11:10 PM) *
...
Arhe, daca e asa cum zice vio cu amenda si puncte, chiar ar merita sa mergi la un echipaj de politie, cand ii vezi cu proiectoarele de ceata aprinse ziua si sa-i intrebi daca e contra regulamentului sa-si dea singuri amenda si puncte!!! verymad.gif laugh.gif Cred ca ar face o fatza..... ohmy.gif


Asa e smile.gif. Si-a luat un prieten amenda pe tema asta.
Faza a fost simpatica, pentru ca el a deschis proiectoarele deoarece i se arsese un bec pe faza scurta, si ca sa nu mearga doar cu unul aprins pana si-l schimba pe cel ars..I-a explicat asta la politai si i-a redus ala amenda (initial a vrut sa-i dea vreo 3 mil amenda, apoi cand amicul s-a scuzat si a zis ca o face de nevoie, nu de placere, politaiul a fost mai intelegator si i-a dat amenda minima). Din ce am inteles, oprisera mai multe masini pt aceeasi problema. Deci de-acum se aplica si partea asta de lege..
Alex-F1
Io personal nu folosesc proiectoarele de ceata, decat atunci cand chiar e ceata, dar cred ca le-as putea folosi linistit si ziua sau noaptea, impreuna cu faza scurta, fiindca nu sunt jos, pe spoiler, ci sunt integrate in faruri si ar fi mai greu (dar nu imposibil) de remarcat ca sunt aprinse... tongue.gif De fapt e aprins tot farul, doar ca jumatate e faza scurta, iar cealalta jumatate e ceata.....si oricum de cand am montat xenonul pe faza scurta, m-ar trada diferenta mare de culoare..... whistling.gif Iar pe acelasi bec de ceata (in acelasi compartiment al farului) am si faza lunga!!! ninja.gif
booneK9
Hopaaaaaa, au resuscitat topicul.
Dom'le parerea mea e ca dupa lupte seculare scrie in lege ca nu e voie.
Pentru curiosi recomand cu caldura citirea pe-ndelete a art.108, alin.1, punctul b.8.
In cuvinte putine zice ca 3 puncte de penalizare in plus fata de amenda.
Am, totusi, o mare curiozitate. S-a aplicat asta vreodata? Stie cineva vreun caz concret? Politist sau conducator auto, nu conteaza... Fiindca argumentele pro si contra au curs rauri...dar degeaba.

Undeva intre un sfert si o jumatate dintre masini circula cu luminile aprinse aiurea.
vio
da io cunosc personal un coleg de munca care si-a luat-o wink.gif) thumbsup.gif
StefanVVTi
Ca tot veni vorba de ceata...a fost o ceata intre Bucuresti si Focsani azi...nasol de tot!! pinch.gif Cu toate astea, becurile de pe Yaris si-au facut treaba destul de bine...
Arheopterix
In Pipera a fost (si este) ceata f densa.
In sfarsit cetarii i-si pot folosii armamentul din dotare fara riscul de a da bani si punte.
Hoinar
QUOTE (booneK9 @ Nov 30 2008, 03:31 PM) *
...
[/b]Am, totusi, o mare curiozitate. S-a aplicat asta vreodata? Stie cineva vreun caz concret? Politist sau conducator auto, nu conteaza... Fiindca argumentele pro si contra au curs rauri...dar degeaba.
...

Da, se aplica, atunci cand vor domnii politisti smile.gif. Am scris si eu mai sus cazul unui prieten amendat pt becurile de ceata.


QUOTE (Arheopterix @ Nov 30 2008, 10:38 PM) *
In Pipera a fost (si este) ceata f densa.
In sfarsit cetarii i-si pot folosii armamentul din dotare fara riscul de a da bani si punte.


Si intre Vaslui si Iasi a fost o ceata faina...
O ceata la fel de faina am vazut la meciul dintre FC Arges si Dinamo smile.gif...Eu is curios daca baietii aia chiar au vazut ceva la meci...ca la teve nu se vedea aproape nimic biggrin.gif.
Macar a fost fain ca dupa meci nici unui dintre conducatorii echipelor n-a mai comentat arbitrajul teehee.gif Ca nici unul nu vazuse bine meciul smile.gif.
20krpm
intrebare: daca te opreste politia pe strada si iti da amenda ca umbli cu farurile aiurea, neconform legii x aliniatul y litera tz, asta nu intra tot la categoria "politisti nu-s buni decit la vinat greseli"? social vorbind, si reduc cuprinderea cuvuintului "social" la persoanele de fata, asta e sau nu una din chestiile care trebuiesc **automat** contestate, cautat un prieten, mers la judecator si alte metode adrianflaviusiene, ca sa se anuleze amenda sau sa se ajunga in instanta?

cit despre chestia cu butonul pentru reglajele farurilor - ma, da multe butoane mai aveti la masinile alea unsure.gif daca ma gindesc bine, de zece ani eu unul n-am mai vazut faruri de ceata, lampi de ceata, buton de reglat inaltimea farurilor, iar pe faza lunga, in total, am avut nevoie sa trec de mai putin de 20 de ori.
ozz86651
Da? Eu folosesc faza lunga destul de des. Nu pe autostrada, dar la munte, pe serpentine. Acu daca ma gindesc in afara ca am aprins-o acum 2 zile la un exit de pe autostrada, n-am mai aprins-o de vreo luna. A, si la flashuri, zilnic smile.gif.
Cit despre contestatii, si eu sint de parere ca orice amenda trebuie contestata (daca merita ca timp, bani etc). Vinovatia nu are legatura aici, ce la proces ala vinovat nu are avocat? E legal, e posibil, de ce nu? Eu am contestat vreo 3-4 amenzi pina acum, la unele eram vinovat, la ultima nu.. a meritat.
Alex-F1
QUOTE (20krpm @ Dec 1 2008, 01:06 PM) *
daca te opreste politia pe strada si iti da amenda ca umbli cu farurile aiurea, neconform legii x aliniatul y litera tz, asta nu intra tot la categoria "politisti nu-s buni decit la vinat greseli"? social vorbind, si reduc cuprinderea cuvuintului "social" la persoanele de fata, asta e sau nu una din chestiile care trebuiesc **automat** contestate, cautat un prieten, mers la judecator si alte metode adrianflaviusiene, ca sa se anuleze amenda sau sa se ajunga in instanta?


Ori e prea de dimineata ori nu stiu de ce, dar n-am priceput ce-ai vrut sa spui acilea! turned.gif Pai sunt niste reguli si o regula incalcata inseamna o greseala din partea soferului, iar militianul, vigilent cum e el, vede greseala si te sanctioneaza (intra in atributiile lui de serviciu), poate asa iti vei da seama c-ai gresit si a doua oara nu vei mai face..... Categoria ar fi mai degraba "politistii is buni si la vanat greseli", decat "politisti nu-s buni decit la vinat greseli"......sau? ninja.gif Si ce rost ar mai avea sa contesti o greseala evidenta?
klm
CITAT(20krpm @ Dec 1 2008, 06:06 PM) *
asta e sau nu una din chestiile care trebuiesc **automat** contestate, cautat un prieten, mers la judecator si alte metode adrianflaviusiene, ca sa se anuleze amenda sau sa se ajunga in instanta?
[...]
de zece ani eu unul n-am mai vazut faruri de ceata, lampi de ceata, buton de reglat inaltimea farurilor, iar pe faza lunga, in total, am avut nevoie sa trec de mai putin de 20 de ori.

Depinde de "cantitatea" amenzii, daca e in valoare de 2-3 puncte te p*si pe ea de amenda, da' e altceva daca iti ia permisul... Oricum, esti prea vehement, stimabile smile.gif, daca militienii si-au facut datoria asa cum trebuie atunci n-avem de ce sa ne facem probleme, ii va salta permisul in urma procesului.
Din cate am inteles stai prin California, acolo apare ceata?
adrian_flavius
QUOTE (20krpm @ Dec 1 2008, 06:06 PM) *
... asta e sau nu una din chestiile care trebuiesc **automat** contestate, cautat un prieten, mers la judecator si alte metode adrianflaviusiene, ca sa se anuleze amenda sau sa se ajunga in instanta?...


Mersic, am intrat in istorie, eu si cu John Major... whistling.gif ...vreau sa vad si eu un permis suspendat pentru amaratele astea de proiectoare de ceata...in alta ordine de idei (si ca sa ma alatur parerii lui KLM), daca ei au avut dreptate, si daca au procedat corect, eu voi ramane fara permis (1 sau 3 luni, si imediat dupa terminarea procesului, si a recursului - daca se va ajunge acolo...), daca nu, atunci voi merge mai departe in stilul meu "nesimtit" si oportunist...chit ca acum nu mai depasesc 80-90 km/h in localitate, nici sa am toata soseaua goala-goluta...


Arheopterix
confused.gif
booneK9
Mi-e (aproape) clar.
Exista cel putin doua cazuri in care s-a aplicat.
Si mi-e la fel de clar ca intotdeauna va exista cineva care se va opune cu vehementa. Fiindca nu-i convine. Nu vreau sa fac aici comparatii, dar imi vin in minte cateva destul de ... dure. Una peste alta, e clar ca in tara asta functioneaza regula "fac ce vreau fiindca sunt shmecker".
Ce mi-ar placea ca cineva sa realizeze ca in vreme de criza economica se pot face bani frumosi la buget din aplicat amenzi.
A K U
Ieri m-am intors de pe frumoasa Vale a Prahovei. Ceata deasa de la iesirea din Comarnic pana la Bucuresti, cu portiuni unde vizibilitatea era sub 20 de metri. Mers cu proiectoarele si stopul de ceata aproape tot timpul, cu exceptia micilor portiuni unde se mergea mai incet (in coloana), de exemplu pe centura de vest - Ploiesti, unde am oprit stopul de ceata sa nu-i deranjez pe cei din spate. Am ajuns in Bucuresti si mi-a rupt retina cu becul de ceata un cretin cu masina de firma (Logan) caruia i-am dat flashuri, claxoane, am aprins faza lunga, am facut gesturi sa-l fac sa priceapa. As, ti-ai gasit. Incepusem sa fierb si vroiam sa ma dau jos sa-i cer politicos sa stinga becu' ala ca nu mai era ceata, decat in masina (de la tigara) si in capul lui. Nevasta mi-a zis sa ma linistesc, ceea ce am si facut. Am reusit sa trec de el si...surpriza: avea niste frumoase xenoane pe scurta si in proiectoare! I-am bagat si eu la semafor stopul de ceata in ochi si piciorul pe frana. Oricum, sunt convins ca n-a inteles nimic. Are ce manca mult timp de acum incolo!
Arheopterix
Perfect de acord cu K9.
I-mi aduc aminte cum acum multi ani,un Aro 10 cu un burtos inauntru nu avea lumini de frana.
La semafor cand i-am atras atentia,m-a uimit cu raspunsul sau :"Si ce daca? Asa vreu eu!".
Oameni si ...oameni.
20krpm
QUOTE (klm @ Dec 2 2008, 04:06 AM) *
QUOTE (20krpm @ Dec 1 2008, 06:06 PM) *
asta e sau nu una din chestiile care trebuiesc **automat** contestate, cautat un prieten, mers la judecator si alte metode adrianflaviusiene, ca sa se anuleze amenda sau sa se ajunga in instanta?
[...]
de zece ani eu unul n-am mai vazut faruri de ceata, lampi de ceata, buton de reglat inaltimea farurilor, iar pe faza lunga, in total, am avut nevoie sa trec de mai putin de 20 de ori.

Depinde de "cantitatea" amenzii, daca e in valoare de 2-3 puncte te p*si pe ea de amenda, da' e altceva daca iti ia permisul... Oricum, esti prea vehement, stimabile smile.gif, daca militienii si-au facut datoria asa cum trebuie atunci n-avem de ce sa ne facem probleme, ii va salta permisul in urma procesului.


tradu-mi "vehement", poate nu inteleg eu ce vrei sa zici. eu doar incerc sa ma lamuresc, sa-mi fac o parere despre cind trebuie respectati politistii si cind trebuie scuipati. intrebarea me a nu a fost malitioasa, a fost una de om nelamurit. pentru ca e ceva ciudat, voi intindeti mina dupa politisti sa faca ordine, dar in acelasi timp, cind incearca sa faca asta, ii tratati cu un disrespect aproape total. va plingeti ca va cauta nod in papura atunci cind va dau amenzi minore pentru faruri care-s aprinse aiurea, dar cind depasiti in mod constient viteza si primiti amenda le cautati voi nod in papura ca poate n-or fi avut radarul reglat cum trebe. e un haos acolo de nu mai inteleg nimic.

QUOTE (klm @ Dec 2 2008, 04:06 AM) *
Din cate am inteles stai prin California, acolo apare ceata?

ihi. uite-o. poza luata acuma.

[edit: din motive de upload imposibil, vizualizarea cetzei de california a fost aminata]
20krpm
QUOTE (adrian_flavius @ Dec 2 2008, 07:26 AM) *
in alta ordine de idei (si ca sa ma alatur parerii lui KLM), daca ei au avut dreptate, si daca au procedat corect, eu voi ramane fara permis (1 sau 3 luni, si imediat dupa terminarea procesului, si a recursului - daca se va ajunge acolo...), daca nu, atunci voi merge mai departe in stilul meu "nesimtit" si oportunist...chit ca acum nu mai depasesc 80-90 km/h in localitate, nici sa am toata soseaua goala-goluta...

pai ei au avut dreptate, si ei au procedat corect, din cite am inteles eu de la tine. tu ai spus ca ai avut de doua ori viteza legala, iar ei te-au oprit si ti-au luat permisul. de-aici si confuzia.
ozz86651
QUOTE
Din cate am inteles stai prin California, acolo apare ceata?


In su dmai putin dar unde stau eu cam zilnic indiferent de anotimp.
klm
20krpm, vehement in sensul ca daca adrian pune piciorul la 1 cm de trecerea de pietoni tot i-o reprosezi, ma rog, a gresit, nu sunt eu cel care sa-l disculp asa ca va las sa va intelegeti intre voi smile.gif.
Hai sa-ti dau un exemplu de atitudine: daca pierzi o hartie de 1$ intr-un tronson cu vizibilitate minima oare si plin de noroi te mai intorci dupa ea? dar daca hartia respectiva ar fi de 500$? Asa si cu pedepsele de care amintesti: cand e vorba de 50 lei pentru o lampa de ceata majoritatea nu comenteaza, plateste si-si vede de treaba dar cand vine vorba de suspendarea permisului parca e altceva... smile.gif
adrian_flavius
QUOTE (20krpm @ Dec 2 2008, 06:14 PM) *
QUOTE (adrian_flavius @ Dec 2 2008, 07:26 AM) *
in alta ordine de idei (si ca sa ma alatur parerii lui KLM), daca ei au avut dreptate, si daca au procedat corect, eu voi ramane fara permis (1 sau 3 luni, si imediat dupa terminarea procesului, si a recursului - daca se va ajunge acolo...), daca nu, atunci voi merge mai departe in stilul meu "nesimtit" si oportunist...chit ca acum nu mai depasesc 80-90 km/h in localitate, nici sa am toata soseaua goala-goluta...

pai ei au avut dreptate, si ei au procedat corect, din cite am inteles eu de la tine. tu ai spus ca ai avut de doua ori viteza legala, iar ei te-au oprit si ti-au luat permisul. de-aici si confuzia.


n-am spus ca n-am avut viteza respectiva...doar faptul ca era o portiune de drum (chiar daca in localitate...adica dupa semnul de intrare in localitate...) fara nici un fel de case/oameni/intrari-iesiri de drumuri secundare, deci cu riscuri minore...pur si simplu o zona "de vanatoare" pentru politai...plus ca au pornit radar-ul in fata mea, plus ca pe procesul-verbal a aparut un "martor" de care eu habar nu am, nu l-am vazut, nu l-am auzit, nu am vazut cand a semnat...martorul respectiv nu a fost de fata in momentul in care eu am refuzat semnarea procesului verbal...caz clar de fals in declaratii...

Ca sa re-intru in subiectul topic-ului: ieri a trebuit sa ajung pana la Mioveni...la intoarcere am iesit in intersectia de la Clucereasa, pe DN Pitesti-C-lung Muscel...si am venit uuusuuurel spre Pitesti...ff multe masini si cu faza scurta, si cu proiectoarele aprinse...era pe zi, si fara nor/ploaie/ceata...m-am uitat ff insistent la proiectoarele lor, si nu m-a deranjat vreunul...adica mie nu-mi "cauzeaza" lumina acestora...da' eu nu le mai aprind decat atunci cand e cazul... in acelasi timp, sunt si foarte multi care nu au nici un fel de lumini aprinse, chiar si in amurg, sau in conditii de vizibilitate proasta...si parca cazul astora e mai rau decat al celor cu proiectoarele...
booneK9
QUOTE (Arheopterix @ Dec 2 2008, 01:58 PM) *
Perfect de acord cu K9.
I-mi aduc aminte cum acum multi ani,un Aro 10 cu un burtos inauntru nu avea lumini de frana.
La semafor cand i-am atras atentia,m-a uimit cu raspunsul sau :"Si ce daca? Asa vreu eu!".
Oameni si ...oameni.

Multzam.
N-as avea nimic impotriva daca "afacerea" ar functiona in ambele sensuri.
Spre exemplu, eu am chef sa sun politia despre treaba asta si sa-i zic sa te opreasca si sa-ti dea amenda. In alte tari functioneaza de minune si nu se plange nimeni ca e stat politienesc. Daca are cineva curiozitati sadice, ii recomand sa incerce sa conduca in Elvetia fara vigneta. Daca apuca sa mearga mai mult de 15 minute, sa-mi spuna si dau eu o bere.
Revenind la ceata, am prins un drum la Iasi ... cu un nene care a aprins toate becurile cu care era dotata. Parca era un Cielo, dar nu bag mana in foc. lumini de avarie, scos mana pe geam, facut fel de fel de semne...nimic. Am incetinit sa-l las sa se duca mai departe. Evident ca avea si stopul de ceata aprins. Iar semne, flash-uri ... no result. Am incetinit si mai tare si asta s-a dus. Cum-necum a aparut iar in fata mea (cred ca s-a oprit sa ma astepte, bestia). L-am depasit si am constatat ca avea proiectoare de ceata (nu faruri, proiectoare, ca pe vapor). Orice semn de-al meu a fost inutil. Pan'la urma am tras pe dreapta ca nu se putea merge cu idiotul pe acelasi drum.
Ce mi-ar fi placut sa gasesc un politist atunci...
adrian_flavius
QUOTE (booneK9 @ Dec 3 2008, 05:01 PM) *
...cred ca s-a oprit sa ma astepte, bestia...


am ras cu hohote la faza asta...exprimarea e haioasa...mersic de umor... thumbsup.gif
T u d o r
Ahh, uitam ceva foarte tare! Ati observat ca de ceva vreme a aparut o noua moda, cea a "avariilor" pornite in mers? Cum intervine ceva pe drum, ploaie, ceatza, ceva meteo...orice...TZUP apar cei "foarte" precauti, cei care conduc masina cu avariile pornite. Foarte tare!
drabisan
Da da da, si avariistii!
Asta vara mare ploaie pe A2. Eu, cu gumele mele super-jmechere, mergeam cu maxim 60, ca fugea directia instant daca incercam sa merg mai tare.
Treceau avariisti suficient de multi cu viteza maricia, peste 120, pe banda 2-a, dar aveau avarii. Si ploua de rupea, imi mergeau stergatoarele ca dementele, pe automat. Era chiar misto cum mergeau ei in regim de avarie...


Apropo, de ce e cel mai bine pozitionat buton din masina? Exceptie sint comenzile de pe volan. Dar butonul ala e infinit mai bine pozitionat decit orice alt buton de pe bord? Chiar asa intra de des oamenii in avarie incit sa fie nevoie de el sa fie cel mai la indemina??? Intreb si eu...
StefanVVTi
Eu mi-am facut un obicei de a porni avariile in caz de franari bruste, fie pe autostrada, fie pe DN2(E85), si in general pe orice sosea intens circulata si pe unde se merge REPEDE!!! Eu zic ca in situatii de genul, avariile te pot scoate din rahat... sau macar iti micsoreaza sansele de a intra in acelasi rahat... teehee.gif
Alex-F1
Hehe....mi-am pus si io la un moment dat intrebarea asta cu pozitionarea butonului de avarii, dar mi-a trecut repede....ma gandeam "pai unde sa-l fi pus, sub bord, ca si clapeta ce deschide capota motorului"? confused.gif E nasol sa te intalnesti cu unu care circula cu avariile pornite, fiindca nu vei stii niciodata in ce directie o va lua, deoarece nu-i mai functioneaza semnalizarea.....cred.....sau semnalizarea e cumva prioritara avariilor???

QUOTE (StefanVVTi @ Dec 3 2008, 04:39 PM) *
Eu mi-am facut un obicei de a porni avariile in caz de franari bruste, fie pe autostrada, fie pe DN2(E85), si in general pe orice sosea intens circulata si pe unde se merge REPEDE!!!


Io stiu ca masinile mai noi pornesc singure avariile in cazul franarilor violente/bruste......vezi ca poate si a ta face asta si te chinui degeaba..... biggrin.gif
20krpm
QUOTE (StefanVVTi @ Dec 3 2008, 04:39 PM) *
Eu mi-am facut un obicei de a porni avariile in caz de franari bruste, fie pe autostrada, fie pe DN2(E85), si in general pe orice sosea intens circulata si pe unde se merge REPEDE!!! Eu zic ca in situatii de genul, avariile te pot scoate din rahat... sau macar iti micsoreaza sansele de a intra in acelasi rahat... teehee.gif

acelasi efect poti sa-l obtii apasind frina repetat. ca tot mi-ai adus aminte, vineri seara, in conditii de trafic foarte lejere, pe autostrada, la 80mph, m-am trezit dupa o curba in care nu vedeam prea departe cu o masina oprita (**OPRITA!!**) pe carpool lane, la vreo 200m in fata. cumplit de periculos. am inceput sa popmez in frina si sa drift usor catre dreapta, in acelasi timp un truck de pe prima banda a inceput sa faca acelasi lucru, virind stinga. la jumatate am inceput manevre inverse. si-am reusit sa tinem in spinare (cred ca asta e cuvintul potrivit) tot traficul din spate pina a ajuns tot la o viteza rezonabila. called 911 si chestii.
Alex-F1
Frate, iara dai nuante apocaliptice unei situatii lejere......daca acea "carpool lane" e ca in poza de mai jos, care a fost problema voastra? De ce trebuia voi sa va opriti? 200m??? Ce Dumnezeu, n-aveai frane la masina de era asa de "cumplit de periculos" si ai "inceput sa pompezi in frina"? Sau n-am inteles io bine ce-ai vrut tu sa spui.....nu e ca o banda de avarie aia, doar ca e spre axul drumului?
StefanVVTi
In bord nu-mi apare nimic, si sunt 90% sigur ca nu pornesc avariile automat, in cazul franarilor de urgenta...
Am vazut asa ceva la un Mercedes E si la o Laguna(generatia veche) thumbsup.gif
20krpm
QUOTE (Alex-F1 @ Dec 3 2008, 04:20 PM) *
Frate, iara dai nuante apocaliptice unei situatii lejere......daca acea "carpool lane" e ca in poza de mai jos, care a fost problema voastra? De ce trebuia voi sa va opriti? 200m??? Ce Dumnezeu, n-aveai frane la masina de era asa de "cumplit de periculos" si ai "inceput sa pompezi in frina"? Sau n-am inteles io bine ce-ai vrut tu sa spui.....nu e ca o banda de avarie aia, doar ca e spre axul drumului?

nu e banda de avarii, e banda pe care conduc doar masinile cu 2 sau mai multe persoane la bord, si doar din loc in loc ai voie sa iesi de pe ea si sa intri pe ea. vezi ca scrie pe panoul din poza pe care cu gratie ai postat-o. 200m te las pe tine sa calculezi cam in cite secunde ii parcurgi la viteza respectiva. problema nu era de mine, sigur, eu puteam sa frinez ca butucul, dar imi urcam vreo 2-3 masini in spinare la faza asta. cind conduci pe autostrada, cel putin pe-aici, ai o senzatie de siguranta, nu tre sa te uiti dupa gropi, biciclisti sau carute fara lompash.
T u d o r
CITAT
nu e banda de avarii, e banda pe care conduc doar masinile cu 2 sau mai multe persoane la bord


Pliz? Cu cuvinte sa le pricep si eu... Zau ca m-ai uitat la semafor, la ce e buna banda aia? unsure.gif
DRAGOS
Practic vor sa incurajeze economia de combustibil prin impartirea aceleiasi masini de catre mai multe persoane. Si le-au dat o banda. Uite, daca mergeti mai multi si faceti economie aveti banda voastra si mergeti mai repede.

Sau cel putin asta e explicatia care mi se pare cea mai logica biggrin.gif
Arheopterix
Am simtit pe pielea mea aceasta noua "moda".
Adineauri pe Iancu Nicolae,numai "avaristi" cu toate luminile aprinse de parca erau pomi de craciun.
Alex-F1
QUOTE (20krpm @ Dec 3 2008, 05:57 PM) *
nu e banda de avarii, e banda pe care conduc doar masinile cu 2 sau mai multe persoane la bord, si doar din loc in loc ai voie sa iesi de pe ea si sa intri pe ea. vezi ca scrie pe panoul din poza pe care cu gratie ai postat-o


N-am postat-o cu gratie, ci cu mouse-ul devil.gif Aha, am priceput....uitasem de banda aia speciala de la voi.....un lucru bun oricum, ca deja incepem sa nu mai avem loc pe Pamant......dar tu veneai pe carpool lane sau pe cea din dreapta ei? Ca daca veneai pe carpool, oarecum iti inteleg manevrele disperate, dar daca erai pe cealalta banda, chiar nu pricep de ce-ar fi fost nevoie sa faci manevrele respective..... ninja.gif
20krpm
pe carpool. pe majoritatea autostrazilor, carpool-ul nu e despartit de restul benzilor decit cu o linie continua, deci nu se pune problema ca eu as fi fost in pericol. tu n-ai prins inca semnificatia. daca io il scuteam la 200m mutindu-ma pe banda de linga mine, urmatorul il scutea la fel la 100m, garantat al treilea era total calare pe el.

dragos: corect. atita ca nu e facuta neaparat din motive de economie, ci mai mult cu un efort de a reduce traficul. de multe ori iti convine sa iei pe inca cineva in masina numa ca sa mergi pe carpool la ore aglomerate.
Alex-F1
Ok, acum am prins si io in sfarsit semnificatia..... tongue.gif Nu prea am io multi km parcursi pe autostrazi, poate de aia nu am inteles scenariul in totalitate, dar acum am priceput filmul si sa zicem ca pot spune ca ai procedat corect..... Experienta te invata.....io unu recunosc ca, daca eram in locul tau, schimbam banda, eventual reducand putin viteza si-mi vedeam linistit de drum in continuare!!!! whistling.gif Asa sa intampla daca noi n-avem autostrazi: n-avem nici cunostinte de conduita rutiera pe ele......desi prima oara in viata mea cand am mers pe o autostrada (in Ungaria) n-am avut nici cea mai mica problema.....totul a mers ca uns.....mi s-a parut ca visez, atat de bine a decurs calatoria.....

Sa ne scuze cetarii de offtopic.gif
ozz86651
Problema care n-o intelege eu acilea e de ce a oprit ala pe banda aia? A, stiu, i s-a stricat masina, dar nici o masina nu se opreste instantaneu, ai suficient avint sa schimbi 5-6 benzi pina ajungi pe dreapta.
20krpm
QUOTE (ozz86651 @ Dec 4 2008, 04:00 AM) *
Problema care n-o intelege eu acilea e de ce a oprit ala pe banda aia? A, stiu, i s-a stricat masina, dar nici o masina nu se opreste instantaneu, ai suficient avint sa schimbi 5-6 benzi pina ajungi pe dreapta.

nu stiu, ma. dac-as fi avut par in cap, mi s-ar fi facut maciuca. era oprit. si cu avariile on, ca sa fiu on-topic. am sunat 911 si l-o fi intrebat cineva, io n-am stat sa casc gura ca deja traficu era la viteza maruntzica.
T u d o r
Mah, stiti ce ma distreaza pe mine? teehee.gif Ca vedeti si voi ca noi astia, bastinosii, nu ne dam deloc de ceasul mortii de ce ti s-a intamplat tie, 20krpm. Pentru ca astea sunt rutina in Romania automobilistica. Cati nu opresc masina pe carosabil, in banda...pun pe avarii si stau de vorba... eheeee...macar 1 euro sa am pentru fiecare dintre cei pe care i-am vazut asa. Autostrada, drum comunal...n-au importanta pentru ei.
A K U
Tot off: un fel de carpool lane vrea sa ne faca si primarele in Bucuresti. Unde, nu stiu, probabil pe undeva prin copaci sau pe autostrazile alea suspendate rolleyes.gif
adrian_flavius
QUOTE ( T u d o r @ Dec 4 2008, 10:39 AM) *
Mah, stiti ce ma distreaza pe mine? teehee.gif Ca vedeti si voi ca noi astia, bastinosii, nu ne dam deloc de ceasul mortii de ce ti s-a intamplat tie, 20krpm. Pentru ca astea sunt rutina in Romania automobilistica. Cati nu opresc masina pe carosabil, in banda...pun pe avarii si stau de vorba... eheeee...macar 1 euro sa am pentru fiecare dintre cei pe care i-am vazut asa. Autostrada, drum comunal...n-au importanta pentru ei.


Tudor, ce e la ei exceptie, la noi e regula...d-aia spun eu ca noi suntem mai mult decat pregatiti pentru UE si lumea civilizata, in general...noi suntem invatati cu raul si cu anormalul, atunci cand dam de "normal", ne adaptam instant... laugh.gif...
FAR EASTERN
QUOTE ( T u d o r @ Dec 3 2008, 09:14 PM) *
Ahh, uitam ceva foarte tare! Ati observat ca de ceva vreme a aparut o noua moda, cea a "avariilor" pornite in mers? Cum intervine ceva pe drum, ploaie, ceatza, ceva meteo...orice...TZUP apar cei "foarte" precauti, cei care conduc masina cu avariile pornite. Foarte tare!


Eu zic ca se intelege gresit problema. smile.gif Parerea mea e ca totul a inceput de la cineva care, din responsabilitate, vroia sa avertizeze pe cei care vin din spate ca e o problema undeva un fata lor, si ca trebuie incetinita viteza. Eu chiar am apreciat tipul asta de "avertizare", asta vara cand am umblat prin tara cu inca un amic cu masina lui. El, avand detector radar, circula in fata, si nu o data mi-a semnalizat ca e cazul sa incetinim, din cauza obstacolelor de pe traseu(circulatie pe un sens, accident, gropi, etc.), care ori nu erau semnalizate corespunzator, ori deloc.

Normal ca s-a denaturat semnificatia initiala si acum oricine se trezeste sa bage avarii ca asa vrea el. Mai ales cand sta la cioace in milocul drumului... sau la o savarina...
T u d o r
CITAT
El, avand detector radar, circula in fata, si nu o data mi-a semnalizat ca e cazul sa incetinim, din cauza obstacolelor de pe traseu(circulatie pe un sens, accident, gropi, etc.), care ori nu erau semnalizate corespunzator, ori deloc.


Ntz ntz ntz... confused.gif Adica sa intelegem ca mergeati mai repede decat permitea legea? teehee.gif Si detectorul meu nu stie de gropi... ce model avea el? whistling.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.