Help - Search - Members - Calendar
Full Version: LOGAN-Dacia nu se dezminte?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia > Logan Berlina/MCV/Pick-up
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
G e o r g e
alexandru invata sa iti organizezi ideiile inainte de a le scrie . nu mai folosi inutil ... si bold si lasa-ne cu expresii gen , tata , frate , mama , soacra si alte apelative .

multumesc.
eddie
Cred ca nu se supara nimeni,daca va fi sters din cauza calitatii textului care contine numai...tzutzu,kk,varza,fraier,jaf s.a.
malin34426
Stati putin fratilor ca se pare ca luati pretul Loganului ca fiind mic.
E mare. Considerati-o facuta in UE si daca veti adauga la el accize, TVA pe suma valoare masina noua+ valoare taxa vamala la masina noua,depasiti linistit 11000 euro in cazul variantei cea mai simpla. Pe la pretul asta gasesti varianta de astra clasic, cu o diferenta de 1200 euro in plus pt ca se livreaza cu abs si clima, si daca voi imi puteti spune ca exista echilibru intre cele doua, atunci ma las de meserie. Nu mai vorbesc de alte marci.
T u d o r
Malin, Astra Classic este facuta parca tot in Europa de Est, nu mai stiu unde, dar sigur am citit undeva. Cred ca Polonia, dar nu pot sa jur. Pe de alta parte, la can aceiasi bani gasesti si Clio Symbol, cu oferta, dar aceste masini sunt la sfarsit de cariera, banii investiti in ele sunt de mult amortizati si producatorii respectivi isi permit sa ofere masina cu adaos foarte mic. La pretul Loganului trebuie adaugat pretul cercetarii, al investitiilor in imagine, publicitate, etc. Aceste costuri sunt deloc neglijabile, iar ele trebuiesc recuperate, pentru ca nimeni nu produce cadouri, nu? smile.gif
malin34426
Pai tocmai de aceea trebuiau sa-si dea silinta la primele 50 000 bucati macar sa justifice pretul care apropo, costul de productie ( la iesirea din banda ) nu cred ca depaseste 4000 E.
alexandru61930
George , am sa ma straduiesc data viitoare.
T u d o r
Malin, daca si-au dat sau nu silinta este o problema subiectiva. Eu zic ca si-au dat, tu zici ca nu. Este o chestie care tine de nivelul de asteptare al fiecaruia. Mie mi se pare masina ok la banii astia, tu crezi ca ar trebui mai multa "masina" in aceiasi bani. Si totusi as vrea macar un exemplu de masina mai "masina" la un pret comparativ. Si cand spun masina ma refer la motorizare, costuri, consum, spatiu interior, portbagaj, dotari, etc. Adica la toata masina, nu doar la un aspect luat separat. Ca sunt masini care unele sunt mai ieftine, altele mai puternice, altele mai... orice, sunt de acord. Dar vreau sa imi exemplifici o singura masina care sa le contina pe toate si sa fie comparabila la pret cu Loganul.
As vrea sa precizez ceva... Masina sa fie noua, nu sh. Pentru ca eu pentru banii dati pe Logan beneficiez de garantie 3 ani, e si asta un aspect demn de retinut. Asa, nefiabila cum este, Dacia imi da aceasta garantie, pe care altii mai scumpi nu mi-o ofera nici macar contra cost. Si pentru mine este foarte importanta.
eddie
Tudor,ti-am mai spus,daca simti nevoia sa-ti compari masina cu altele,deschide un topic la ,,versus''.
ncristi
QUOTE
Asa, nefiabila cum este, Dacia imi da aceasta garantie, pe care altii mai scumpi nu mi-o ofera nici macar contra cost. Si pentru mine este foarte importanta.


Ma abtin sa spun ca loganul este o masina nefiabila...inca...

La institutul unde lucrez eu s-au luat 2 loganuri pt proba acum vro 2-3 luni. Zilele trecute cand am venit la servici in parcare mai erau vro 7 dCI.

Tin sa mentionez ca acolo msinile sunt super alergate si sunt oameni care se ocupa cu analiza investitiilor bla, bla....bla.

Cert este ca au renuntat la fiat albea si personal, mai repede ma bazez pe ce vad cu ochii mei decat ce se scrie pe net.
T u d o r
QUOTE(eddie33)
Tudor,ti-am mai spus,daca simti nevoia sa-ti compari masina cu altele,deschide un topic la ,,versus''.


Merci, Eddie, am citit si data trecuta. Nu simt nevoia, doar am raspuns cuiva, nu intentionam sa te deranjez. :angel:
TLS-09
Tudor ai luat-o prea personal.
Pote Eddie a fost cam dur, dar rebuie sa-i dau dreptate absenta unui Logan versus.... spune totusi ceva.
T u d o r
Pai ce spune? Nu vreau sa fiu rautacios, dar mie imi place masina, nu sunt un taran care acum a vazut prima data roti la altceva decat la caruta. smile.gif Singura problema majora pe care o are Loganul este izolarea fonica sub orice critica. In rest ... am vazut probleme tehnice si la masini mai pricopsite, macar d.p.d.v. al pretului. smile.gif Si nu am auzit pana acum de o generalizare a unui defect sau a unei probleme de alt fel, sa poti spune ca Loganul este conceptual gresit.
Neintelegerile pleaca de la aspectul destul de patratos, de la fobia pe care multi o simt fata de marca Dacia... si de la faptul ca nu se intelege odata ca nu este o masina de curse, nu se asteapta nimeni sa mearga pe 2 roti cu ea. smile.gif Este o masina a carei forma slujeste scopului pentru care a fost facuta, adica spatiu interior la pret cat mai mic. Asta este, si nu trebuie sa pretindem mai mult de la ea. La acelasi pret este Matizul sau Cielo... Sau Seicento...
TLS-09
Trebuie sa reiau aici un raspuns dat si anterior pe forum.
Daca azi vine unul si spune ca la masina lui a cazut stiu eu ce chestie, a doua zi vine altul cu aceeasi marca si i-a cedat alta chestie si pe urma tot asa........ se pune intrebarea: in ce masura o serie de defectiuni de natura diferita dar numeroase ca numar duc la concluzia ca masina este un model reusit? Am avut si eu anumite probleme la masina mea, departe de a putea spune ca este perfecta. Totusi nu pot sa nu ma gandesc ce ar fi produs astazi Dacia daca o cumpara un producator german(oricare din ei) si ce produce astazi dupa ce au luat-o francezii. Trendul pe care se inscrie Dacia ne arata faptul ca inca sintem apropiati tarilor din lumea a II-a (in cel mai bun caz) si ca sintem departe de seriozitatea si potentialul altor popoare.
Din pacate am o viziune pesimista asupra potentialului natiei noastre, asta in conditiile in care apreciez Romania dar in mod realist.
florin55503
trebuie sa te gandesti ca francezii au facut o masina care sa satisfaca exact cerintele poporului si atat. initial avea portbagajul mai mic era mai joasa etc. chiar ei au decalrat. dar dupa ce s-au plimbat prin tara si au vazut ca romanii folosesc dacia de la carat mireasa la nunta si dus la serv pana la carat porci etc a rezultat masina actuala. si mai trebuia sa fie si ieftina si au bagat materialele care sunt. si iata loganul. sa vedem si ce vor coate si ceilalti producatori ca fiind masina ieftina si apoi vom vedea si vom compara. asa nu putem compara loganul decat cu SH-urile din afara si poate cu albea
Lucian-150
Eu zic sa nu mai bateti apa in piua despre ce este ci ce poate aceasta masina.Romania este in urma statelor din UE cu peste 20 de ani in urma.Voi ce vreti,ca peste noapte sa produca romanul un urmas al Mercedesului??Cred ca trebuie sa fiti mai toleranti,mai nationalisti,mai realisti.E adevarat ca francezii au facut mari economii la aceasta masina,dar la nivelul nostru de trai nu se putea ceva mai bun.Nu mai luati de buna vorba "ca tot ce e romanesc e prost".Sunt multe produse romanesti care le bat pe cele din UE.sunt posesor de Logan si sunt multumit de masina,pana acum neavand nici o problema cu ea.Am 53.000 de Km.La anul recunosc vreau sa imi iau pe langa ea ceva mai bun un BMW.Dar asta nu inseamna sa denigram produsul romanesc,chiar daca e mai slab in comparatie cu cel strain(in speta masinile),exista speranta poate ca in 10 sau 20 de ani vom ajunge la nivelul lor.Sa fim mai toleranti.
T u d o r
Cristian-Ioan, am doar o singura remarca sa-ti fac. smile.gif Ai observat care este raportul Dacia/alte masini in tara asta? Din cate stiu eu, Loganuri au fost vandute aprox 100000 anul trecut, din care vreo 60000 in Romania.
Incidenta cazurilor de defectiuni sau alte probleme este clar mai mare decat a oricarei alte marci, asta in conditiile in care Clio, urmatorul clasat, are vreo 10000 unitati vandute. Deci 1/6...
Gandeste-te, or fi de 6 ori mai multi nemultumiti de Logan decat de orice masina? Pentru a verifica, te rog, cerceteaza sectiunile de forum ale celorlalte marci, oricare ar fi ele. smile.gif
Nemultumiti sunt la orice marca,fie ea BMW sau Trabant. Doar ca, din mentalitate, avem impresia ca ce se face la noi este definitiv prost si nu are rost sa speram... blush.gif
TLS-09
Am sa incerc sa raspund pe rand in felul urmator:
1.Cred ca francezii au facut-o asa, nu pentru a-i satisface neparat pe romani, ci pentru simplifica la maxim procesul de productie. Am rezerve cu privire la faptul ca de exemplu portbagajul este asa pentru ca romanasii sa-si poata duce frigiderul in pozitie verticala in masina. Pe undeva ai dreptate cu privire la cerinte dar nu au fost determinante doleantele si specificul romanilor ci alti factori. Totusi Loganul nu este produs doar pentru Romania.
2.Poti fi multumit de o masina chiar daca se defecteaza din cand in cand. Saltul evident de la vechea Dacie si incidenta mai redusa a problemelor clasice nu rezolva ecuatia.Oricum este un evident progres dar nu este progresul sperat fiind departe de ceea ce putea fi. Scuza cu ce dorim la banii astia este mult prea des intalnita si are si o replica "Sintem prea saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine".Nu spun sa nu speram ci tocmai spun ca speram la ceva mai mult.
3.Masinile facute de alte firme nu sint cu 20 de ani in urma celor produse de concernele care au cumparat fabricile locale. Nu doresc sa nominalizez ca sa nu fiu acuzat de subiectivism sau partizanat. Exista o diferenta clara si intre cele ale firmei mama si cele ale firmei este-europene indiferent de marca insa francezii pastreaza o distanta prea mare intre ce produc la ei acasa si ce produc aici. Sa nu omitem faptul ca au solicitat niste facilitati fiscale de aveai impresia ca vor produce OZN-uri in Romania. Sint putin lipsiti de fair-play .Succesul regasit in numarul de unitati vindute nu este decat o expresie a saraciei noastre. Daca aveam un venit mediu lunar de 1500 Euro pe locuitor credeti ca ne-am fi uitat la Logan? Baietii au facut un calcul strict economic si intemeiat pe vanzare si nu pe alte chestiuni care sa tina cont de noi romanii.
4. Nu avem motive sa fim mai nationalisti oricand, in orice si in permanenta. Trebuie sa fim nationalisti prin realism si nu prin vesnica impresie ca "romanu-i destept", "romanul se descurca oricand si oriunde" si alte nationalisme ieftine produse de furajarea bizonului cu o istorie falsificata pe care am invatat-o fortat.Imi iubesc tara mai mult decat multi altii care se bat cu caramida in piept si raman convins ca intai trebuie sa fim realisti, sa vedem unde sintem si incotro ne indreptam si abia apoi sa facem ceva astfel incat sa depasim stadiul de "imi iubesc tara" si sa trecem poate la acela de"sint mindru de tara mea"(ceea ce este alceva decat sa fii nationalist fara motive intemeiate).
5.Care sint produsele romanesti ma bune decat cele europene? Intreb din pura curiozitate si fara suparare te rog enumera cateva ca mie nu prea imi vin in minte.
6. Am putea ajunge chiar mai repede de 10-20 ani (desi nici ei nu stau pe loc). Pentru asta poate ar trebui sa ne schimbam mentalitatea, sa abandonam cel putin "Miorita"(o creatie absolut imbecila si cu care nu ar trebui sa ne mindrim) si bineinteles sa abandonam "capra vecinului"(un alt mic tezaur national).
T u d o r
Daca romanii aveau 1500 euro venit mediu, francezii nu mai faceau Logan in Romania. Asta e un fapt dar sa stii, asta nu insemna ca nu mai faceau Loganul deloc.. smile.gif Si de altfel, parca vroiau sa ajunga la 1 milion unitati produse pa an prin 2010 sau 12, nu mai stiu. Deci ei nu au facut loganul pentru piata noastra, nu suntem chiar asa de importanti. Ei au facut aceasta masina pentru toate pietele emergente, care sunt majoritare. Mai mult de jumatate din populatia globului traieste mai rau ca romanii. smile.gif Pentru ei au facut masina asta, si ofera strictul necesar pentru o masina de familie. Asta, fara sa coste cat un Megane. smile.gif
Sintagma "sunt prea sarac pentru a cumpara ieftin" tine atata timp cat este sustinuta de posibilitati. Si eu mi=as fi luat o Toyota, ca fiind cea mai fiabila, dar nu mi-au ajuns banii. De aia am luat Logan, sa nu crezi ca sustin ca este cea mai buna masina din lume. smile.gif Pur si simplu a fost cea mai buna masina pe care mi-am permis-o, asta judecand dupa prioritatile mele, nu dupa ale altcuiva.
Alternativele (noi) la banii astia care ar fi? Te rog, spune-mi macar o masina de familie...
TLS-09
La banii astia nu exista, ai dreptate.
Dar ca sa nu abandonez ideea : oare la banii astia nu puteau sa-i puna un maner la portbagaj(e doar un exemplu)?

Acuma daca vrei sa-mi raspunzi "strict pe partea economica" (intelegi aluzia) o sa trimiti un raspuns simplu si scurt: NU!

Important e sa nu ne pierdem umorul!!!
T u d o r
Nu ni-l pierdem , fii sigur. Sincer, nu vad de ce ne-am certa, asta doar pentru ca vedem lucrurile diferit. smile.gif
Dar raspunsul, cu sau fara umor, este ca puteau. Dar... toate aceste "puteau" ar fi ridicat pretul cu cativa euro fiecare, si masina ar fi fost mai aproape ca pret de concurenta mai bine dotata, vazuta si cumparata. Ori, Dacia avea nevoie de o masina la pret de dumping pentru a reusi. Si eu zic, in ciuda parerii ca masina este perfectibila, ca au si reusit.
Ai citit articolele din link-urile pe care ti le-am dat? Ce parere ai avut? Care sunt impresiile tale?
TLS-09
Nu ne certam, ne contrazicem urmand sfaturile lui V.I. Lenin (dialectica = motorul progresului, nu chiar asa dar ceva de genul asta). Daca am fi de acord cu totii forumul si-ar pierde subit farmecul.
Desi aparent sint "Gica contra" sa stii ca am fost atat la lansarea Loganului benzinar cat si la cea a dieselului. I-am vazut si partile bune dar dat fiind titlul si subiectul topicului am preferat sa imbratisez "the dark side" si sa scriu ceea ce am scris. In plus daca nu aveam bani de altceva evident la ora asta eram posesor de Logan si eram de partea cealalta(poate).
Oricum ar fi inca il astept pe Lucian sa-mi enumere produsele romanesti care se situeaza calitativ deasupra celor europene.
T u d o r
Te superi daca te intreb ce masina ai? Si, desi nu vreau sa ma transform in avocatul nimanui, chiar exista unele produse romanesti la care suntem macar egali cu multi altii. Una dintre ele ar fi mobila. Altele ar fi produsele din carne, mai ales cele cu "produs natural" ecologic inscris pe ele. Presupun ca ai observat ce gust are carnea in vest... smile.gif Si acum nu-mi mai vin in minte, dar nu suntem chiar Zimbabwe... biggrin.gif Nu vindem doar banane. Aaa, uite, mi-am amintit...fructele... struguri, mere, foarte apreciate pentru faptul ca au gust de...mere, struguri... adica de ce sunt. wink.gif

Dar sa ma intorc la Logan. Fiecare masina are hibe. Te-ai uitat, de curiozitate, la forumurile dedicate unei singure marci? Vei fi sincer surprins de ce auzi pe acolo despre marci importante si deasupra oricaror banuieli... :0 Cauta VW, Renault, Peugeot, Citroen, Fiat... Astea ar fi cateva la care am citit si eu mai mult, dar sunt sigur ca si la celelate e la fel. Adica sunt oameni multumiti si nemultumiti. Daca te iei dupa unul care zice.."-mie mi s-a intamplat cutare lucru la masina" si povestesti si tu mai departe, veti fi 2 care discuta de acest defect. Si apoi veti creste exponential...pana problema singulara a acelui individ devine defect grav de fabricatie si motiv pentru a nu mai cumpara un model, sau chiar toata marca. smile.gif Sunt constient ca asta se intampla peste tot, nu doar la Dacia, dar pe mine ma supara in special o anumita mentalitate a noastra, aceea de a considera ca orice poarta eticheta romaneasca este iremediabil prost si lipsit de orice sansa in competitie cu orice din afara. Dacia, cu toate lipsurile ei, a dovedit anul trecut ca poate fi foarte competitiva pe piete la care nici nu visa pana mai acum 2-3 ani... Si pentru asta si eu sunt mandru, si mai ales bucuros ca am si eu... biggrin.gif Desigur, glumesc as fi preferat un BMW... dar....
TLS-09
Ce masina am? Skoda Octavia 1. Stai linistit ca si a mea a avut mici probleme. As minti sa nu recunosc.
In rest ?
1. Mobila? Fii mai specific putin. Mobila din lemn mai fac doar putine fabrici. Marlie grupuri:Mobexpert, Greenforest etc sint slabe calitativ (mai au pana la simplitatea si bunul gust al mobilei italiene sau pana la Ikea).Din cate stiu eu exportam mobila preponderent in Rusia.
2.Strugurii, carnea ...etc sin produsele noastre sau ale sa zicem naturii?
Acuma ca sa conchid am sa spun ca ma voi gandi pe maine si eu la niste produse romanesti competitive si in masura in care le gasesc jur ca le enumar.

P.S. Vinurile (desi intru putin in contradictie cu propria opinie privind strugurii).Am sa mai caut.Nationala feminina de handbal?
Revin maine.Salut si noapte buna!
M A R I A N
Conduc si eu la firma un logan 1.6, fara ABS.Franele sunt jalnice (ori dai cu capul de parbriz ori il busesti pe cel din fata). Rotile se blocheaza imediat si masina derapeaza la o frana brusca chiar si pe asfalt uscat. Din curiozitate (nefiind masina mea) am facut si eu un test al elanului (are anvelope Sava) la 65 km/h si vreau sa spun ca nu s-a rasturnat dar dupa 2-3 schimbari de directie a derapat fundul, s-a blocat volanul si m-am invartit de am ametit. E adevarat ca absoarbe gropile destul de bine si e confortabila dar la siguranta si stabilitate...e jale. Daca ar pune ESP si discuri de frana poate situatia s-ar mai imbunatati.
Apropo, cu cat poti vinde un laureate 1.6, 17000 km, alarma, deschidere portbagaj de la sofer, bare transversale pe tavan, antifonare capota motor(pasla de la diesel) si anvelope Sava eskimo?(Asta e intrebare de la sefu')
ncristi
QUOTE
Conduc si eu la firma un logan 1.6, fara ABS.Franele sunt jalnice (ori dai cu capul de parbriz ori il busesti pe cel din fata). Rotile se blocheaza imediat si masina derapeaza la o frana brusca chiar si pe asfalt uscat


Cred ca nu sti tu sa franezi smile.gif
Merg si eu cu logan 1.6 si cunosc extrem de bine masina insa nu inteleg un lucru : de ce faceti atatea afirmatii gratuite?

PS
Un amic a avut prima problema cu loganul. Nu mai semnaliza stanga. I-a fost schimbat intreg sistemul in garantie fara ca cei de la service sa creeze probleme.
De fapt astea sunt adevaratele probleme ale loganului nu faptul ca cineva a incercat acasa testul elanului si i s-a parut ca deraiaza.
T u d o r
Marian, presupun ca ai facut testul elanului la modul stiintific, urmand exact procedura. Te-as ruga, in spiritul corectitudinii, sa ni-l descrii, pas cu pas.

Si eu nu vreau sa fiu la fel de dur ca si cristi, dar pana la urma franarea este o chestiune de deprindere. De obisnuinta cu masina. Spre exemplu, am mers recent cu un Cielo al unui prieten, sa vad si eu cum merge. Si la prima intersectie era sa ma opresc in mijloc... biggrin.gif Pur si simplu am simtit ca masina nu vrea sa franeze. smile.gif Destul de urata senzatia. Am apasat cu nadejde pe pedala, cu forta data de disperare... biggrin.gif Si bineinteles, a franat. Dar eu, obisnuit ci frana mea, care intr-o cursa a pedalei de 2-3 cm te da in nas, nu am simtit siguranta.
Trebuie sa intelegem ca aspecte de genul asta nu fac o masina buna sau proasta. Sunt chestii legate de invatare, de rutina. Iar acest mod de a frana, brusc si in cursa scurta, este comun majoritatii Renault-urilor. Nu a fost inventat pentru Dacia special. smile.gif

Cat priveste faza de la inceput, cu testul elanului, dati-mi voie sa am indoieli in ceea ce priveste modul de efectuare. Atata timp cat baietii aia de la Antena1 si TopGear parca l-au facut pe viu si la viteze mai mari si nu au intors-o ei in drum.... :angel:
PE de alta parte, era undeva printr-o revista romaneasca auto un clasament in functie de viteza cu care s-a efectuat testul elanului. Si Loganul era destul de sus in test, iar daca tinem seama ce multe masini de acolo aveau ESP.... Foarte putine erau mai bune la acest test si sa nu fi avut controlul stabilitatii...
Eu cred ca avem pretentii cam prea mari. Ar fi perfect sa avem BMW-uri la banii Logan-ului... dar ar mai trebui sa ne mai si trezim dimineata, chiar si transpirati..... biggrin.gif
ncristi
QUOTE
Spre exemplu, am mers recent cu un Cielo al unui prieten, sa vad si eu cum merge


Franele la toata gama daewoo sunt slabute rau.

Cand am fost cu matizul la verificarea periodica au fost nevoiti sa manareasca ceva la aparatul ala. I-am intrebat daca este ceva in neregula sa ma duc sa remediez problema...raspunsul: asa este toata gama daewoo in ceeace priveste franele.
T u d o r
Sa nu ma intelegi gresit, masina frana bine, doar ca este exact invers fata de logan. Prinde foarte jos si are o cursa progresiva, dar prea lunga.Nici macar nu stiu daca este la fel la toate Cielo-urile sau doar la cel cu care am mers eu. smile.gif

E o chestie de "cum iti place". Sincer, mie, care sunt obisnuit altfel, mi s-a parut cam aiurea sa trebuiasca atata efort sa franezi. smile.gif
C Z R
Pe cuvant baieti daca Loganul nu e un motiv serios de cearta, cred ca din cauza lui sunt pe cale sa ma cert si in familie, cred ca deja m-am certat dar nu definitiv, e imposibil sa nu pui patima cand vorbesti despre Logan??? cred ca da! mai tata ar trebuie inchise aceste topicuri si deschise altele peste cativa ani 2-3 care sa fie despre fiabilitate si alte chestiuni, insa sunt sigur ca se va minti ...
ncristi
[/quote]red ca da! mai tata ar trebuie inchise aceste topicuri si deschise altele peste cativa ani 2-3 care sa fie despre fiabilitate si alte chestiuni, insa sunt sigur ca se va minti ...[quote]

Daca vrei sa vezi fiabilitatea loganului- simplu- ia un taxi! (in B mai ales)

Aseara ma venit de la dales cu un logan care avea 72k. Am intrebat soferul ce a schimbat la masina si raspunsul a fost "un pivot" dupa care a completat..."da da masina nu merita banii" smile.gif
Mentionez ca masina mergea f bine- nu zdranganea, nu cloncanea nu-i dadeai km aia.

Intreb "de ce"? raspunsul "nu stiu da nu merita..."...mai sat putin si spune" la 1000E iti iei bmw...mai vechi, cam 20-25 ani da este masina"
T u d o r
Salut Alex, nu ai mai vorbit de mult cu noi. smile.gif


Da Cristi, ce zicea taximetristul tau este exact mentalitatea aia despre care am amintit eu. Nici nu se putea mai bine exprima decat a facut-o el. smile.gif
Masina e buna, dar... biggrin.gif Dar ce? E Dacia...asta e! Daca o chema Renault Logan, ca pe multe alte piete... sa vezi ce buna ar fi fost, poate mai buna chiar ca Renault-urile de la mama lor.wink.gif
TLS-09
"Franele sunt jalnice (ori dai cu capul de parbriz ori il busesti pe cel din fata). "

Dimpotriva! mie frana mi s-a parut ireprosabila la Logan cand am fost la test-drive.Evident ca l-a prima frana era sa ma lipesc si eu de parbriz. Dupa ca am vazut cum sta traba nu a trebuit decat sa franez mai finut si totul a fost perfect. De exemplu la Skoda desi frana nu este rea totusi cursa este putin mai lunga.
Oricum totul este o chestie de obisnuinta multi preferand o frana mai putin ferma in speranta ca pe gheata nu patinezi sau ceva de genul asta(ori ca nu se lipeste de tine urmatoarea masina). De fapt la frana diferenta o faci din picior si trebuie sa te adaptezi masinii.
T u d o r
Cristian-Ioan, cum este masina ta? Adica nu a ta, Octavia 1 in general. TDI-ul cat consuma real? Merita banii? Se aude prea tare in habitaclu? Cam multe intrebari, dar poate ma ajuti sa imi fac o parere obiectiva. smile.gif
TLS-09
Trecand de la benzinar la diesel trebuie sa te obisnuiesti cu zgomotele motorului. Motorul de pe a mea este Wolkswagen si nemtii nu s-au prea omorat cu silentiozitatea la diesel.
Sint insa fiabile chair printre cele mai fiabile. Desi diesel te poate baga in scaun.
Consumul? Exact ca la carte. Cand eara noua l-am facut de cateva ori si pot sa-ti spun si datele din carte:6,7-6,8 in oras (iarna pe ger si cu motorul rece ajung spre 7,5-7,8), 4,2-4,3 in afara (si crede-ma asa e).
Ajungi daca nu o fortezi sa face lejer 1000-1100 Km cu un plin(iar altii pot si mai bine spre 1200. Afara din oras desigur).
Deocamdata nu am decat 30000 Km intr-un an jumatate preponderent in oras(cam 2/3). Mai nou nu i-am facut consumul ca nu prea am de ce nu sesizez o crestere a consumului. In plus eu fac consumul prin metoda traditionala "taraneasca" de la plin la plin si raportat la kilometri parcursi, fara computere si alte chestii.
Pana acum am schimbat doar 2 bucse la bara antiruliu si releul de incarcare(desi se pare ca mergea si cel vechi trebuind doar curatat un contact, insa fiind in garantie am preferat sa-l schimb desi dupa ce l-a demontat mecanicul si montat curatat la loc a mers perfect).
De service la noi in Timisoara nu pot sa ma plang(cum am spus dupa ce l-au demontat pe cel vechi si l-au remontata pana la sosirea piesei noi, desi le-am spus ca simptomele au disparut au insistat sa-l schimbe cu unul nou).
Zgomote nu prea am insa pot spune ca suspensia este "germana " deci putin cam dura.
La service mi-au recomandat sa mai astept pentru OII deoarece inca mai sint chestii pe care le adapteaza din mers( sa nu ma arunc la ea cel putin inca un an).Comparativ mi-au spus ca O I fabricata acuma este o masina la care au eliminat pe parcurs toate eventualele probleme aparute de la lansare in timp ce la OII inca mai primesc raportari de la service-urile din lume si mai fac modificari din mers.(toate problemele de service se raporteaza grupului).
Nu am auzit sa aiba cineva probleme majore la O I.
Exista o legenda privind consumul de ulei- total falsa, nu consuma.
Daca mai vrei sa intrebi ceva astept, nici o problema.
Vrei sa-ti iei noua?
T u d o r
am dublat mesajul. smile.gif
T u d o r
Pai este o optiune.... Ar mai fi 307, Megane 2... Vezi tu, eu sunt destul de limitat de calitatea service-ului din Rm. Valcea, sau de fapt de existenta/neexistenta lui... smile.gif
Altfel, m-as mai fi gandit si la Opel Astra, poate si la Toyota, desi e cam scumpa pentru ce mi-as permite eu. (cam 14000 DDP) Am mers cu Octavia 1 , TDI de 90 CP. Este mai lenta ca a mea, sincer ti-o spun. Senzatia in masina este insa de mult mai multa calitate, este silentioasa si robusta. Cum spuneai si tu, rigida. Dar se simte o rezistenta mare la torsiune.
Spre comparatie, 307 este mai silentios (in mare din pricina motorului), mai fina, mai...french. smile.gif Mi s-a parut mai prietenoasa, cu un interior mai placut. Calitatea interiorului este comparabila. Megane 2 este ieftina, dotata, silentioasa. Si-mi place hatch-ul foarte mult. Din pacate, masina este familiala, imi trebuie portbagaj, la care Octavia le bate pe amandoua francezele de departe. Ford Focus 2 este o masina foarte manevrabila, dinamica, excelenta calitativ. Din pacate, depaseste pretul celorlalte cu cca 2000 euro, la dotari si motorizari comparabile. Si asta nu-mi place deloc. Unde mai pui ca si service este mai scump. fiind Tiriac... :puke:
Dar stii care este principala problema a mea? MErgand cu aceste masini, mi-am pus de fiecare data intrebarea...este aceasta masina mai buna decat a mea de 2 ori? smile.gif Si asta este de fapt motivul cel mai important pentru care eu nu am inca una dintre ele... Raspunsul meu a fost...nu. blush.gif Nu inca...
TLS-09
Nu am nimic cu Peugeot dar colegii mei care au nu sint foarte fericiti. Si ma refer la anumite chestiuni care tin de masina si nu de service care oricum este un dezastru :puke: (oricum cumperi masina nu service-ul dar tot conteaza si daca aia de acolo sint oameni).Au multa electronica pe masina si se cam defecteaza. Motorul este elaborat si silentios in timp ce la Skodita este mai "clasic" dar super-rodat si mai fiabil, parca mai simplut si mai eficient, de fapt un diesel clasic adevarat.
Ca este mai lenta Skoda Octavia decat Loganul, sau nu, cred ca-i intr-o masura discutabil. Un prieten cu Logan a condus-o pe a mea si s-a declarat incantat, nu stiu ce sa zic.Nu te contrazic totusi dar daca ai face ceva kilometri cu ea ai avea timp sa te obisnuiesti sa sa o calci putin altfel.
Daca ar fi sa faci o linie evident ai sanse sa ma iei dar la drum intins in viteze superioare crede-ma nu este prea usor.
La portbagaj nu mai comentez ca nu-i nimic de comentat. Cand merg cu prietenii la Szeged (in Ungaria)la cumparaturi nu reusim sa umplem portbagajul, tot mai ramane ceva loc desi mergem in echipe de 3-4.Nici la Logan nu-i de neglijat aspectul dar cand am fost cu un prieten (doar doua familii) parca nu a ramas atata loc .
In plus accesul la portbagaj este mult usurat, la Logan fiind un fel de sac mare(bravo lor) dar cu "gat mic"(mai bine faceau hayon si aveai un acces boieresc).
Inca ceva: incearca sa mergi cu Skoda la 150 Km/h si calc-o . Vei fi surprins sa observi "ca mai incape si inca bine", la viteza aia inca se mai "infige" daca o calci, ceea ce ma face sa ma simt bine biggrin.gif . Nu stiu ce sa spun despre Logan la viteza asta, cand am fost cu el nu s-a mers cu mai mult de 110 km/h.Nu spun ca nu se putea dar asa mergea soferul(era si cu copilul in masina si asta era stilul sau de condus- laudabil de altfel).
T u d o r
Pai portbagajul Octaviei este cu vreo 50l mai mare totusi, si e clar avantajat de hayon.
Cat despre 307, nu stiu ce sa zic. Nu ma interesa de la ei dieselul, ci 1.6 benzina. Cu diesel nu ma incadram in bani, HDI-urile fiind destul de scumpe fata de benzinare. Eu sunt cam la limita rentabilitatii dieselului/benzinei, fac cca 20000 km/an.
Cred ca am mai scris undeva despre o cursa cu o Octavia 1 de 90 cai... Pe drum virajat, nu la liniute. Nu-mi plac liniutele... smile.gif Adica, mai exact, veneam de la Horezu spre Rm. Valcea, am ajuns din urma un O1 TDI, eu merg destul de repede si constant. Tipul se pare ca s-a simtit jignit sa fie depasit de un biet Logan, si a inceput sa-si arate muschii. Asa ca a accelerat, eu am incercat de cateva ori sa-l depasesc, fiindca era clar ca mergeam mai repede decat el... Ce mai..omul a vrut sa-mi arate ce poate, si eu am fost destul de narod sa ma iau cu el... blush.gif E copilaresc, dar mai facem de-astea la volan... In fine, l-am alergat cativa kilometri, pana l-am prins intr-o iesire dintr-o curba, eram cu viteza a 3-a in turatie mare, si l-am depasit. A incercat in timp sa se tina dupa mine, dar eu stiu bine drumul si l-am pierdut. Dupa asta, eu am incetinit la viteza mea normala, dar nu m-a ajuns din urma. Se pare ca se cumintise si el, revenind si el la a lui. smile.gif Cam asta e povestea, masina era TDI cu siguranta, 90 cai pentru ca 110 m-ar fi spulberat. biggrin.gif

Sa revin la 307. Am doua persoane foarte apropiate careau cate unul, si n-au avut nici o problema majora, doar maruntisuri, ca si tine. Asa ca... e chestie de noroc, cred.
T u d o r
Cred ca ai adaugat dupa parte cu 150 km/h, sau eu nu am bagat=o de seama de prima data... smile.gif Sa=ti raspund..Am mers cu masina la 185 km/h, viteza pe ceas. deci cam 175, poate 180 real. De fapt, asta e si viteza declarata de Dacia. Am facut asta asta-vara, mergand spre mare, cu nevasta, copil si bagaje multe in portbagaj, pe autostrada soarelui. Am vrut sa vad cat poate, nu am mers asa constant. Dar de regula o tin la 130-140. Asta este viteza mea de croaziera pe autostrada. De la 150 daca o calc nu ai aceasta senzatie, e clar. urca, dar nu te baga in scaun ca un diesel. smile.gif
TLS-09
Acuma sa nu crezi ca eu fac liniute cu un diesel, imi respect ca si tine masina.
Chestia cu rentabilitatea dieselului fata de benzinar raporatta la numarul de kilometri este ciudata. Am tot citit si eu calculelel pe forum si teoretic le-am dat dreptate. Dar teroretic, la buzunar in mod cert ma simt mai bine cu un diesel, adica una-i teoria si alta-i practica. Uneori faci plinul si dupa nu stiu cat timp te mai uiti la indicator( o sa vezi ca incepi sa uiti sa arunci ochiul pe indicatorul de combustibil).
Eu m-am referit la diferenta pe drum drept, pe o sosea normala.
Si la drum virajat Skoda face fata dar trebuie sa o turezi putintel(nu foarte mult ci doar atat incat sa intre in functiune turbina). Probabil ca tipul de care spui nu stia sa adapteze turatia. In mod normal daca o calca asa cum trebuie si in viteza potrivita( reamintesc:sa se foloseasca de turbo) nu cred ca avea voie sa se intample ceea ce spui. Observa ce ai spus chiar tu "eram cu viteza a treia in turatie mare", el cine stie pe unde era ca degeaba-ti incorzi muschii daca nu folosesti si partea de la gat in sus.
Acuma daca s-a simtit jignit ca-l depaseste un Logan este evident ca era cam prost de felul lui (dar aici nu putem sa-l mai ajutam. Asta e).
T u d o r
Pai explicatia este cumva simpla. Plaja de turatii a dieselului este limitata de turatia de putere maxima mai redusa. Unde se termina la diesel incepe benzina sa se simta bine. smile.gif
Ideea este ca, avand turbina, ai o intarziere mica, dar existenta, la demarare. Cred ca asta a pierdut el din vedere, eu am iesit in full throttle din curba, si cand si-a dat seama a fost cam tarziu, crede-ma ca Loganul, daca il duci la turatia optima, nu este lent deloc. Ma refer la 1.6 pe care il cunosc. Are tot 90 cai, dar masa masinii este cu aprox. 250 kg mai mica decat la Octavia. Diferenta de feeling de care zici tu este datorita cuplului foarte diferit la turatii reduse, de unde posibilitatea folosirii unei importante parti din el la turatia de mers normal. Benzina, pentru a da performanta, trebuie sa o urci la 3500-5000 ture.
TLS-09
Pai nu ajungi tot la vorbele mele: trebuie sa si stii ce sa faci cu ea ( cu masina) ca altfel....
T u d o r
Pai da, pana la urma acolo ajungi. smile.gif
Dar locurile din spate, fata de Logan cum sunt la O1? Pentru ca, vreau sa spun ca eu sunt multumit de el. La Logan, desigur. Ampatamentul este la nivelul Megane-ului, ceea ce ofera destul loc pentru 5 persoane adulte.
TLS-09
Nu cred ca-i la fel de mult spatiu ca la Logan(exista pe mijloc o chestie, un fel de tunel care ia din spatiu). Incap totusi trei persoane si nici nu dau cu capul in plafoniera , dsi Skoda e mai joasa din punctul asta de vedere. Loganul parca-i facut pentru baschetbalisti. E superOk din punctul asta de vedere.Stiu ca la O II au rezolvat problema e mai mult loc. De fapt eu tin scaunul de la sofer dat la maxim in spate ca sint destul de lung in picioare si nu vreau sa stau cu genunchii la gura, desi in masina in fata cel putin e loc destul.
T u d o r
Pai la aspectul asta ma gandeam si eu. Am 1.88m inaltime si stau la fel ca si tine cu scaunul in spate de tot. Si ma intrebam daca in conditiile astea mai incape cineva in spate in stanga... smile.gif

Uite, dupa ce am vorbit atat despre O1, am configurat una pe site-ul oficial al lor. Modelul Tour cu TDI 90 CP si cateva optionale s-ar ridica pe la 12.500 CIP. Dar au scos motorizarea 110 CP, in locul ei venind una de 100 CP (???) Ce o fi cu ea?
M A R I A N
Nu numai că nu e stabilă în viraje iar frânele sunt proaste, dar din punctul meu de vedere, este un regres față de solenza.Nu mă refer la spațiul interior pentru că sunt 2 mașini din clase diferite.
În solenza poți căra în portbagaj o mașină de spălat, în logan nici măcar un televizor.Geamurile electrice nu au zgomote la solenza și funcționează la fel ca și la corsa mea 2005, la logan cârâie, scârțâie etc..Butoanele climatizării, inclusiv de la aerul condiționat și de la recirculare sunt de calitate la solenza și amplasate foarte ergonomic dar la logan sunt amplasate prea jos și de calitate foarte proastă.Servodirecția merge ușor la solenza, la logan destul de greu.Iar în oraș unde îmi petrec 80 % din timp solenza este mult mai stabilă pe carosabil ud sau puțin aderent, frânele sunt perfecte și e mult mai manevrabilă ca loganul.
Cât privește loganul, voi ați mai văzut vreo mașină de de clasă medie fără discuri de frână pe față?Și am văzut că vorbiți de octavia.Păi o poți compara cu loganul la modularitate, de exemplu?
Orice mare producător care fabrică mașini într-o țară ex-comunistă, sub brandul său sau sub un altul, fabrică lucruri de calitate ridicată.Vedeți noul Suzuki Swift în Ungaria, Astra II în Polonia, Skoda în Cehia.Numai la noi, renault a ales să fabrice o mașină ieftină care face rabat de la calitate dar și de la siguranță.Putem compara loganul cu mașinile enumerate?Să fim serioși!
Sfatul meu pentru cine poate strânge cât de cât mai ușor 8-9 mii euro și vrea logan:faceți un credit la bancă de 3-4 mii de euro, în plus față de cei 8-9 mii și luați-vă o octavia I(12500 euro-a fost promoție) sau fabia sedan(cam 10-11 mii-promoție recentă) sau astra clasic (cam 11 mii).Pentru cei ce nu pot lua logan decât în rate, vedeți www.mobile.de și aveți de unde alege o mașină mult mai fiabilă dacât loganul.
Și eu vreau ca dacia să fie mai tare decăt skoda dar, în același timp, nu vreau să intrăm pe piața din vest cu un logan care se bazează mai mult pe publicitate extremă decât pe calitate.
Cică vor să fabrice un logan mai lung în care să înghesuie 7 locuri.Păi cu ce să îl oprești de la 120 la 0 km/h?Cu plăcuțe de frână și saboți pe spate?Mai degrabă cu parașuta.Să nu mai vorbesc de noțiuni precum caroserie deformabilă, centuri pretensionate...
Eu recomand loganul celor care cumpără mai multe pentru firmă, pentru taximetrie și pentru cei pe care nu îi interesează calitatea, vor o mașină în care să intre toți vecinii de pe scară, cu care să meargă la țară prin hârtoape (că este înaltă).
ncristi
QUOTE
Cât privește loganul, voi ați mai văzut vreo mașină de de clasă medie fără discuri de frână pe față


Loganul are dscuri pe fata. Nu sunt ventilate dar are discuri pe fata.
In cazul in care nu sti si dacia 1300 are discuri pe fata. De prin 50-60 nu se mai fabrica masini cu tamburi pe fata sai spate smile.gif

QUOTE
Să nu mai vorbesc de noțiuni precum caroserie deformabilă, centuri pretensionate...


...si are si centuri pretenesionate ca orice masina cu aerbag smile.gif
Nu poti avea aerbag fara centuri pretensionate ca in momentul unui impact aerbagul cam rupe gatul smile.gif
florin55503
desi nu sunt un loganist trebuie sa recunosc ca fata de solenza e un pas inainte. dar totusi ai punctat niste minusuri evidente. cum ar fi: comenzile prost amplasate si total neergonomice, servodirectia care la unele masini merge sacadat sau oricum mai greu decat la alte masini si faptul ca pe carossabil ud esti cam sanie daca nu ai abs, rotile blocandu-se destul de repede (dar asta daca te obisnuiesti cu masina inveti sa eviti) la unele mai apar si tot felul de greieri.

amicului meu ii troncanea de la 5000d e km ceva in spate, ceva care el nu reusea sa auda din fata. dar cand l-am pus in spate a auzit si el . intre timp zgomotul se aude din ce in ce mai rau si a mai aparut unul prin bord in dreapta.

dar gemurile functioneaza ireprosabil, aerul conditionat la fel, de fapt toata instalatia electrica care la dacia era problematica la logan din cate am observat s-a rezolvat

deocamdata nu putem face presupuneri ca e sa nu fiabila. loganmul amicului meu are acum aproape 27.000 km iar pejoul meu de la serv 36000. pana la 30000 la pejo schimbasem amortizoare, capete de bara, o valva de la radiator, placute. pana acum se pare ca loganul s-a dovedit mai fiabil. asa ca...
T u d o r
Marian, te rog frumos..... :evil: Eu am avut Solenza, de la ea am trecut la Logan. Nu imi tine prelegeri despre diferenta dintre aceste masini. Atata timp cat tu faci afirmatii de genul "Cât privește loganul, voi ați mai văzut vreo mașină de de clasă medie fără discuri de frână pe față?", te descalifici ca si cunoscator. smile.gif Nu te supara, dar cand sustii astfel de opinii... asta este singurul raspuns pe care pot sa ti-l dau. blush.gif

Ca si ergonomie interioara, ai punctat insa corect. Bordul are comenzile cam anapoda, comenzile geamurilor electrice sunt in locul cel mai neasteptat cu putinta, aerul este prea jos plasat, da! Aici ai avut dreptate, sunt opinii pe care le-au sustinut si altii, printre care si eu. smile.gif Sa nu crezi ca divinizez Logan-ul. Am mai explicat ca este cea mai buna masina noua pe care poti s-o cumperi in < 10000 euro.
Daca ai fi citit AMS din ian. 2006, ai fi vazut acolo un test de franare facut de "niste nenea" din Austria, cu diverse masini. Sa citesti...poate iti schimbi parerea in privinta franelor Logan-ului. smile.gif
Si daca vrei sa cari frigidere cu masina... ce pot spune? Poate visul tau este un papuc carosat... Ca, sa vezi minune, nici BMW-ul nu poate. biggrin.gif

Citeste ce a scris si Florin inaintea mea, sunt de acord cu el. smile.gif Mi se pare obiectiv, desi ne-am mai contrazis de cateva ori. Si citeste si ce s-a scris inaintea noastra, apoi du-te pe sectiunile altor marci de pe forum, si vezi, e vreo diferenta in opinii? Daca nu ti se pare normal sa se mai strice o masina de 6000-8000 euro, ce parere ai sa ti se strice una de 15000-20000? Ca se mai intampla... blush.gif
petre 1
QUOTE(Tudor57991)
Pai explicatia este cumva simpla. Plaja de turatii a dieselului este limitata de turatia de putere maxima mai redusa. Unde se termina la diesel incepe benzina sa se simta bine. smile.gif
Ideea este ca, avand turbina, ai o intarziere mica, dar existenta, la demarare. Cred ca asta a pierdut el din vedere, eu am iesit in full throttle din curba, si cand si-a dat seama a fost cam tarziu, crede-ma ca Loganul, daca il duci la turatia optima, nu este lent deloc. Ma refer la 1.6 pe care il cunosc. Are tot 90 cai, dar masa masinii este cu aprox. 250 kg mai mica decat la Octavia. Diferenta de feeling de care zici tu este datorita cuplului foarte diferit la turatii reduse, de unde posibilitatea folosirii unei importante parti din el la turatia de mers normal. Benzina, pentru a da performanta, trebuie sa o urci la 3500-5000 ture.




si cate mii de km crezi ca o sa te tina motorul la un regim de functionare de 3500- 5000 rpm ??? blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.