Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Posesorii de Fiat Albea Star
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Fiat
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Serban3
As dori sa aflu amanunte, gen probleme tehnice,nemultumiri, in legatura cu Fiat Albea
andrei47542
Am cumparat un Fiat albea star si pot sa spun ca sunt multumit (per ansamblu). Mai are mici probleme: vizibilitatea fata (din cauza stalpilor), scrumiera (daca esti fumator (amplasata cam prost), unele parti ale tpiteriei dintr-un material plastic care se topeste imediat.
Serban3
Cam care ar fi acele parti din tapiterie care spui ca ti-au creeat probleme ?
Eu sunt posesor al lui Albea de anul trecut din august, si pina acum nu am avut nici un fel de problema cu ea, este adevarat ca nu o pot compara cu nici o alta masina , inainte avind o Dacie ! Ceea ce mi s-a parut in schimb mai nasol a fost drumul pe zapada, asta-iarna cind pot spune ca masina s-a comportat destul de ciudat in conditiile in care soseaua era un fel de patinoar, si totusi nu conduc de alaltaieri ! O sa vad in iarna asta, ca am mai capatat ceva experienta la condusul unei "masini" (exclus Dacia)
Ghioda48225
QUOTE(andrei47542)
Am cumparat un Fiat albea star si pot sa spun ca sunt multumit (per ansamblu). Mai are mici probleme: vizibilitatea fata (din cauza stalpilor), scrumiera (daca esti fumator (amplasata cam prost), unele parti ale tpiteriei dintr-un material plastic care se topeste imediat.


Si eu am un Albea, de 2 saptamani. Am trecut de pe Supernova, de care am fost foarte multumit, dar ii lipseau dotarile elementare unei masini normale. La Albea, am si ABS, dar cand franez (nu neaparat brusc),parca freaca ceva. O fi de la ABS?
G e o r g e
parca freaca ceva unde ? blink.gif
Maff
Este de la ABS.Este un sentiment normal mai ales daca vii de la o masina care nu are ABS si franezi.O sa te obisnuiesti si o sa vezi ca este mai mult decat folositor.
Ionut45405
Tare sunt curios ce s-a topit! Poate i-ai dat foc...
G e o r g e
OFF TOPIC ! ! ! :evil:
Alexandru49205
Am o intrebare legata de culorile de la Albea Star. In principal ma intereseaza Rosso Scilla. Cum este aceasta culoare, e mai degraba rosu metalizat sau visiniu metalizat?

Intreb pentru ca pe siteurile Fiat din Romania (si cel principal Fiat si cel dedicat pentru Fiat Albea) Rosso Scilla pare mai deschis decat Rosso Tiziano. In schimb pe site-urile din alte tari pare fix invers. E drept insa ca siteurile straine se refera la alte modele (Punto, Doblo etc), dar ma gandesc ca totusi culorile sunt aceleasi la toate modelele Fiat.

Si o sugestie catre moderatori: cred ca ar fi bine sa fie unite toate mesajele de la topicurile numite Fiat Albea sau Fiat Albea Star intr-unul singur.
Ionut45405
QUOTE(G e o r g e)
OFF TOPIC ! ! ! :evil:

??? Intrebam ce plasticuri s-au topit, chiar sunt curios! Nu de alta, dar stiu n Albea care stau in soare toata ziua si n-au nimic...
Liviu40385
[color=olive][/color]
Va salut stimati cititori din acest web-ring!
Proaspat posesor al unui autovehicul atat de curtat, am intrat si eu pe aici sa vad ce se discuta si am observat ca foarte multi se uita 1158 sau 5mii si ceva ... la ce putin este scris despre aceasta marca/model de masina!
Cred ca ar fi bine ca pe site-ul http://www.fiatalbea.ro sa fie un chat room sau un forum pentru posesorii/simpatizantii sau criticii la acest model, astfel incat moderatorii de aici sau webmasterii sa beneficieze de pozitii/pareri ale posesorilor sau intrebari frecvente pentru potentialii doritori de a achizitiona o Albea Star "under FIAT - TOFAS" Producer ... Poate si niste sfaturi avizate referitoare la efectuarea unui rodaj "true" n-ar fi de neglijat, deoarece cartea nu ofera prea multe detalii!!!
Ce ziceti de infiintarea unui Club Albea Star, ca tot a crescut vertiginos interesul pe piata?!?
Va salut, bafta la km rulati fara reparatii si Doamne ajuta pe drumurile de parcurs!
Alexandru49205
Liviu, felicitari pentru masina!
Da-ne te rog mai multe detalii despre primele impresii. Ce lucruri te-au dezamagit (la ce te asteptai sa fie altfel) si ce ti se pare fain la ea?
Ce culoare ti-ai luat? E cumva Scilla, ca eu tot nu m-am dumerit la intrebarea pe care am pus mai demult?
Enjoy your new car!
Serban3
Cred ca ideea cu un fan club albea este excelenta... Are cineva idee unde se poate infiintza un astfel de club, sau se poate ocupa cineva de treaba asta ? as dori sa ma inscriu shi eu..Cit despre treaba cu chatul , absolut de acord.
Forbes49937
Posesorii de Albea (mai ales cei ma vechi) niste date mai amanuntite despre masina se pot da? de genul consumul, fiabilitate, eventuale probleme cu diferite componente ( si care) !! Si mai vreau sa stiu daca a incercat cineva sa puna gaz??
Alexandru49205
Nu prea scriu nimic proprietarii... probabil is prea ocupati sa conduca masinile lor... :-)

Asa ca pun eu textul dintr-un articol ce a aparut azi in Adevarul:


DRIVE TEST - Concurenta italiana pentru Logan
* Modelul produs de FIAT in Turcia se dovedeste o alternativa viabila in segmentul automobilelor de sub 10.000 de euro. * Nu este la fel de ieftin si de spatios precum Logan, dar ofera un plus de dotari si cel mai mare portbagaj din clasa sa

Fara indoiala, prin prisma pretului, Dacia Logan nu are rivali in segmentul sau. Ba chiar, ati vazut, nu este cazul doar pe piata noastra, ci si pe cele din Vest, acolo unde se bucura de un succes pe care putini il anticipau. Daca treceti insa dincolo de acest prim criteriu de cumparare si analiza include mai multi factori, lucrurile nu mai stau neaparat la fel. O dovada este FIAT Albea Star. Stilistic vorbind, nu poti spune ca ai de-a face cu o realizare care te determina sa intorci capul pe strada. Nu poti spune insa nici ca ai de-a face cu o masina urita si, in plus, se simte mana lui Giugiaro care, in pofida constrangerilor unui proiect in care accentul cade pe utilitate si costuri reduse, i-a oferit modelului nu doar originalitate, ci si un echilibru stilistic pe care nu-l poti trece cu vederea. Interiorul functional pune accentul pe spatiu, habitabilitatea fiind comparativa cu aceea a lui Logan in pofida dimensiunilor mai reduse. Albea se poate lauda si cu cel mai mare portbagaj din segmentul sau: 515 litri. In plus, parca nu mai ai de-a face cu aceeasi imagine austera tipica masinilor cu acelasi nivel de pret. Materialele folosite sunt de calitate, finisarea este atenta, iar ergonomia este la cote inalte. Dotarile standard pentru versiunea Albea Star includ, intre altele, airbag sofer, scaun cu reglare pe doua directii, volan reglabil pe inaltime, servodirectie, aer conditionat, radiocasetofon, oglinzi retrovizoare actionate electric, geamuri electrice fata si inchidere centralizata, proiectoare de ceata, faruri cu halogen sau sistem antiincendiu. Modelul poate fi dotat, ca optiuni, cu ABS, jante de aliaj, airbag pasager, climatizare, sistemul Follow Me Home. Desi motorul are o cilindree mai mica decat versiunea de start a Loganului (1.2 litri), el ofera 80 de CP. Nu aici insa se vede diferenta, ci in comportamentul dinamic. De altfel, daca in cifre absolute modelul Dacia sta mai bine decat Albea, din pricina modului in care a fost setata cutia automobilului de la Colibasi, acesta este penalizat in trafic. FIAT are, evident, reprize mai bune si o elasticitate mai ridicata, vivacitatea sa compensand capacitatea cilindrica inferioara. Mai mult, desi n-a fost o prioritate, precum in cazul lui Logan, consumul este comparabil cu cel al motorului 1.4 MPI care echipeaza Loganul. Albea este foarte stabila daca nu fortezi limitele dincolo de capacitatile sale. Iar daca abordezi un viraj cu o viteza mai mare, daca nu ai sarit calul, poti repune destul de usor masina pe trasa ideala. Merita amintit si faptul ca suspensiile si garda la sol au fost adaptate la drumurile de proasta calitate, asa cum sunt, din nefericire, marea majoritate a celor pe care le intalnim zi de zi. Acesta este si motivul pentru care confortul la bord este superior celor al rivalilor externi ai lui Logan, doar modelul Dacia reusind sa se situeze, din acest punct de vedere, la un nivel comparativ cu Albea. Aveti, iata, argumentele pentru care spuneam ca, dincolo de pret, automobilul produs de FIAT pentru pietele emergente are atuuri care-l recomanda ca un rival al noului nostru model national. Si, oricum, drept o solutie viabila in segmentul masinilor de sub 10.000 de euro.

Sfatul nostru: Albea ofera un bun raport pret/echipari, materiale si finisari foarte bune, spatiu in habitaclu si un volum record al portbagajului. Este penalizata de lipsa unei alternative pentru motorizare (mai ales una diesel). Totusi, este o varianta buna in segmentul sau. In cazul achizitiei, este de preferat sa optati pentru leasing. Si nu ratati ofertele speciale!
madalina
Advertorial!
ncristi
Articol comandat de autoitalia laugh.gif

Stiu proprietari de albeea care regreta ca nu si-au luat logan down.gif
Pe scurt din ce-am aflat despre albeea:

-motor subtire rau-consum, cuplu atins doar la turatii mari (cu toate ca multi s-au pacalit de cei 80cp down.gif )

-interior bine finisat si mult mai placut de cat la logan
Forbes49937
Cristi nu prea inteleg exact ce vrei sa spui in prima parte a mesajului." motor subtire rau-consum" ? adica motorul e mic dar consuma mult? mai exact cat? si partea cu acel cuplu e normal sa se atinga la turatii mari adica cam la 4000rpm ptr ca e un motor de 1.2 16v dar totusi atinge 80cp care e cam ca la un 1.4 nu? Si in ce sens sau pacalit multi cu cei 80cp? Te intreb ca ma cam intereseaza masina si as vrea sa aflu mai multe despre ea ptr ca o consider potrivita ptr ce asa vrea (si putea sa cumpar ) .
G e o r g e
un motor mic (a se citi subdimensionat pentru o anumita caroserie) va consuma mai mult ca unul mai mare si mai puternic .

fiecare caroserie ( a se citi greutate ) are nevoie de o anumita putere dezvoltata de motor pentur a obtine un balans bun intre consum si performante .

cazuri reale : golv 1.4 consuma mai mult decat golf 1.6 . bmw 116 consuma la fel ca 120. si exemplele ar continua .
ncristi
Adica puterea maxima a masinii este atinsa la o turatie foarte inalta, din aceasta cauza si consumul foarte mare.
Cum spunea si george, nu todeuna un motor mic consuma si putin.

Daca esti hotarat sa-ti iei o masina gen fiat albea iti recomand cu mare caldura un drive test cu hyundai accent (preferatul meu), logan 1.6 in special, clio symbol 1.48v (eventual si cel de 1.416v), chevrolet kalos si fiat albea.
Bafta!
Alexandru49205
Are cineva graficul cu cuplul si puterea motorului Fiat 1.2 16V Fire care e si pe Albea? Eu l-am cautat, dar nu l-am gasit. Nu de alta dar cred ca se exagereaza putin cu faptul ca Albea nu atinge cuplul maxim decat la o turatie foarte mare. Ceea ce e adevarat, insa in general cuplul nu creste prea mult intre 3000 si 4000 rot/min.

Eu banuiesc ca Albea (care atinge cuplul maxim de 114 Nm la 4000 rot/min) tot are un cuplu de cel putin 110 Nm la turatia de 3000 rot/min. Spre comparatie, Dacia Logan are cuplul maxim de 112 Nm la 3000 rot/min. Ceea ce inseamna ca probabil Dacia Logan are un cuplu mai bun la 3000 rot/min (desi nici nu e sigur), dar diferenta e mai degraba nesemnificativa.

Avantajul pentru Albea ar fi ca intre 3000 si 4000 rot/min masina se simte foarte bine (cuplul e inca in crestere), spre deosebire de Logan, unde e in scadere. Ma gandesc ca asta poate ajuta in depasiri.

Inca o percizare, desi cred ca stim cu totii, insa poate nu constientizam chiar asa de mult lucrul asta: motorul de 1.2 de la Albea are de fapt 1242 cmc, iar cel de 1.4 de la Logan are 1390 cmc. Deci diferenta nu e chiar de 200 cmc, ci mai putin de 150 cmc. Conteaza si astia e drept, insa cilindreea nu e totul la o masina.
ncristi
Parerea mea este ca diferenta intre logan si albeea nu este atat de mare incat sa merite diferenta de pret. Singura care merita diferenta este hyundai accent din cauza fiebilitatii si in special fiabilitatii trenului de rulare (iesite din comun-zic eu).

Revin iarasi cu povestea accentului (an fabricatie 2000) cu 86000 kM (nu stiu exact cata are acum-posibil sa aiba mai mult) caruia nu i s-a schimbat NICI O BUCSA LA TRENUL DE RULAERE!!, nici un capat de bara, nici un pivot, NIMIC.Mai mult la reviazia de 80k cei de la hyundai i-au spus ca transmisia este OK si ca trebuie sa o schimbe pt ca nu merita sa riste nu ca ar avea ceva.La fel si placutele de farana care la 80k inca mai puteau fi folosite cel putin 10k.

Daca nu ma credeti pot face rost de fisele de la revizii sa vedeti ca spun adevarul.
Este o chestie impresionanta tinand seama ca am amici cu passaturi in care baga baietii bani lunar...

Hyundai este o firma pe care am hotarat sa o studiez mai atent pt ca viitoarea mea masina s-ar putea sa poarte semnul H.
Scuze pt off topic!
Alexandru49205
Nu vreau sa facem din topicul asta unul de Albea vs. Accent, insa cred ca esti putin subiectiv. N-am nimic cu Accentul, asa cum n-am nici cu Albea. Ma intereseaza insa Albea, care sincer vorbind imi pare o masina mai frumoasa decat Accentul. Si mai confortabila. Accentul insa e mai sportiv. Depinde ce iti doresti mai mult de la o masina. Cu fiabilitatea poate ca ai dreptate, dar nu sunt foarte sigur. Exemple si de Accent si de Albea care sa mearga 86k km fara sa schimbe nimic la directie precis se gasesc. Doar si la Albea partea de directie e garantata 45k km. Asa ca macar un exemplu care sa tina 86k precis exista.

Eu spun ca diferenta dintre o Albea si un Logan e cam tot aceeasi ca cea dintre un Accent si un Logan. Nu e imensa, dar totusi exista. Mie mi se par destul de OK toate 3 masinile astea. Nici una nu e cu pretentii si fiecare are de oferit ceva diferit fata de celelalte doua. Precum ziceam, depinde de fiecare pe care o prefera.

Asteptam insa pareri mai multe de la posesorii de Albea. Ca asa se cheama topicul.
Liviu40385
Va salut d-le Alexandru49205!
Multzam pentru felicitare! Incerc sa va raspund la provocari.
Am ales una din culorile metalizate, Grigio Orione.
Satisfactii:
Consider ca am ales un autoturism necesar unei familii pentru deplasari de weekend, concedii sau la cumparaturi in Super Market-uri!
In general sunt multumit de masina, am parcurs primii 240 km la drum intins pe autostrada - cu 1 pasager - am rulat cu 120 - 140 km/h cu motorul turat pana la 3500 rotatii, in treapta 5 de viteza si am consumat aprx 15 l, dar depinde mult si de stilul de conducere!
Urmatorii km i-am parcurs cu 5 persoane in masina spre Snagov, fara probleme!
Sunt multumit de confortul interior, climatizare, iluminat, sonorizare, confort la volan, iar consumul ramane in studiu dupa ce motorul se "aseaza" spre 3000 km rulati.
Nedumeriri:
In primul rand nu sunt convins ca furnizorul ne-a livrat toate informatiile despre efectuarea rodajului, cartea nu ofera detalii la conditiile de efectuare a acestuia in limite de viteze, km de rulat, pe tipuri de incarcaturi/osie samd.
Surprindere:
Cartea ofera unele sfaturi, chiar indeamna sa nu te apropii de service pana la 20.000 km, dar din esperienta stiu ca este bine ca primul ulei/filtru sa fie schimbate la 7-8 mii km, indiferent de rutele parcurse. Am experienta de conducere/mentenanta pe masini marca Toyota, Nissan, Hundai si executam o verificare tehnica la fiecare 5.000 km rulati!
Oricum, cred ca uleiul este sufletul motorului, indiferent de pozitiile exprimate de unii vizitatori ai forumului in legatura cu impresiile pro sau contra Fiat Albea Star!
Nemultumire:
Am ramas surprins ca nu avem stergator montat la luneta spate, iar vremea din ultimele zile a confirmat necesitatea sa! Detalii despre alte aspecte cred ca sunt premature!
Recomand pentru vorbitorii de limba maghiara link-ul http://www.totalcar.hu/tesztek/albea12/
Concluzii:
Fiecare are libertatea sa aleaga!
Experienta la volan te poate ajuta in optiuni!
Oferta achizitionarii unui Fiat Albea Star este tentanta!
Este un autoturism de familie pentru placerea de a rula la drum lung!

Sanatate, bafta si Doamne ajuta!
Alexandru49205
Liviu40385, multam fain pentru informatii. Sunt foarte utile pentru ca nu prea se gasesc multe despre Albea pe Internet.

Nu pot sa zic ca ma pricep foarte bine la rodaje. Insa din cate stiu se recomanda sa nu depasesti in primii 1000 km (eventual chiar 3000) turatii mai mari de 3000-3500 rot/min (recomandabil e vreo 2500 rot/min). Teoretic insa masinile noi ies gata rodate din fabrica, dar nu strica totusi sa o menajezi putin la inceput. Unii spun ca in rodaj (primii 1000-3000 km) e recomandabil sa faci drumuri lungi (deci nu prin orase) cu diferente cat mai mici de altitudine.

Cum de in carte scrie sa nu te duci la service in primii 20.000 km? Din ce am citit pe internet reviziile la Albea trebuie facute la fiecare 10.000 km. Care este realitatea totusi?

Din cate stiu eu foarte putine masini in 3 volume au stergator la luneta. Asta este...

Numai bine si sper sa revii cu alte informatii.
Mihai50547
Si eu sunt unul dintre ei. Am de 2 luni un Albea star grigio stilo (argintiu). Am cantarit mult ofertele de pe piata inainte sa iau o decizie. Cred ca profilul celui care a ales un Fiat Albea este urmatorul.

- tanar familist cu un bebe in proiectare sau chiar pe teava
- nu vrea in ruptul capului logan. (in cel mai rau caz solenza dar nu se mai fabrica)
- nu are mai mult de 10000 euro.
- isi doreste o masina cat de cat frumoasa (pune pret pe design int/ext)
- nu s-a lasat pacalit de ofertele daewoo (vezi nubira II)
- ...

cred ca ar mai fi cateva caracteristici. va invit sa completati.

Sfatul posesorului de Albea care nu a condus inainte decat Dacia, este: MERITA EFORTUL.
Ionut45405
Revizii la 20 k dar schimb de ulei la 10 k! Scrie mic in josul abtibildului albastru cu planul de intretinere. Consum in oras cu AC - poate cineva sa ne ofere o cifra?
Ionut45405
Incearca sa cauti Siena ca e aceeasi masina, poate ai mai mult noroc!
Alex51127
Despre Fiat Albea pot scrie zece pagini. Pentru ca e o masina despre care se pot scrie zece pagini. Nu sunt dealer de fiat nu vand si nu cumpar. Sunt un posesor de Albea care devine din ce in ce mai bucuros de masina lui. Cand m-am hotarat sa imi schimb masina evident ca am intrebat prietenii " ce ziceti un Fiat Albea... asa si pe dincolo...? Raspuns "Nuuuu, e naspa, merga nasol, nu merita... samd" Cu toate astea am cumparat-o si nu-mi pare rau. Uitati cam cu ce sa manaca masina asta: motor mititel, dar fratilor daca esti bun pleci primul de la semafor... cele 16 valve isi spun cuvantul. Motorul se simte bine daca schimbi vitezele la peste 3000 ture, se infinge si am mers cu 170 ora pe autostrada si mai aveam pedala. Am facut un sprint test in oras cu un logan de 1.4 si cu un clio. La demaraj Albea e mai tare, pierde ceva in a doua dar a treia e ucigatoare. La 3500 de ture motorul zicea "mai da-mi", Diferentele dintre cele 3 au tinut numai de pilotaj. Consumul e exact cel din cartea tehnica. Caroseria e misto (mai misto ca Hyunday si mult mai misto decat Logan) Inauntru e mai mare, decat clio si ceva mai mica decat loganul. In schimb are scaune reglabile si un plus incontestabil - volan reglabil. Portbagaj mare, la fel ca logan si clio... in schimb puturosii il pot deschide din masina. Un lucru e foarte interesant la masina asta: volanul bracheaza la maxim dupa o singura tura (fata de renault la o tura si jumate). Asta e un avantaj pentru ca nu tre sa rotesti volanul ca bezmeticu. Servo e mai tare decat la logan. La capitolul "fitze" farurile reglabile sunt halogen, casetofonul e Blaupunkt si suna bine din cele 6 boxe (4 fata si 2 spate). Un minus la capitolul asta e lipsa reglajului audio la volan (super naspa) iar butonul de volum e mic si neprietenos (si mai naspa). Lumina de bord e portocalie, nu are computer, dar stergatoarele pornesc automat daca vrei sa speli parbrizul, ceea ce la logan nu se intampla. Cutia de acte cam mica dar iar un lucru misto, are plafoniera si in spate. Culorile sunt misto un minus poate la varianta de negru care nu se pupa cu ornamentele. Cel mai bine da visiniu met si argintiu (e o parere pur subiectiva). Plus ca da bine la gagici... Una peste alta e o masina care isi merita cu varf si indesat banii, singurul concurent real (ma refer la pret) fiind Clio. Comparatia cu loganul nu-si are rostul chiar daca aceasta din urma e mai ieftina. Masinile nu sunt comparabile din nici un punct de vedere. Una e Dacia cu aroma de Renault si cu glazura de Colibasi alta e Fiat cu sos de spaghete din Torino si cu garnitura de faliment. Ha!
Ionut45405
Cel mai important e sa fie omu' multumit asa ca Fiat-ul si-a atins scopul cu tine! Atat ca sosul e mai mult de kebab decat de spaghete... Doar nu credeai ca se face in Italia, nu? Oricum Clio facut in Turcia a obtinut punctaj mai bun la un test de calitatea fabricatiei (se ia o masina la nimereala de pe banda si se verifica tolerante, cupluri de strangere, samd), asa ca eu unul nu vad un minus in asta ci doar o solutie de reducere a costurilor.
Ionut45405
QUOTE(Forbes49937)
Posesorii de Albea (mai ales cei ma vechi) niste date mai amanuntite despre masina se pot da? de genul consumul, fiabilitate, eventuale probleme cu diferite componente ( si care) !! Si mai vreau sa stiu daca a incercat cineva sa puna gaz??

A pus AutoItalia la Maggiore si a fost omologat Euro 4, merge OK. S-au mai facut cateva incercari in trecut cu 2 masini, una n-a mers deloc si alta pe care s-a montat la Campina si a fost OK, dar n-a iesit la omologare pe benzina!
Liviu40385
QUOTE(Alex51127)
Despre Fiat Albea pot scrie zece pagini. Pentru ca e o masina despre care se pot scrie zece pagini. Nu sunt dealer de fiat nu vand si nu cumpar. Sunt un posesor de Albea care devine din ce in ce mai bucuros de masina lui. Cand m-am hotarat sa imi schimb masina evident ca am intrebat prietenii " ce ziceti un Fiat Albea... asa si pe dincolo...? Raspuns "Nuuuu, e naspa, merga nasol, nu merita... samd" Cu toate astea am cumparat-o si nu-mi pare rau. Uitati cam cu ce sa manaca masina asta: motor mititel, dar fratilor daca esti bun pleci primul de la semafor... cele 16 valve isi spun cuvantul. Motorul se simte bine daca schimbi vitezele la peste 3000 ture, se infinge si am mers cu 170 ora pe autostrada si mai aveam pedala. Am facut un sprint test in oras cu un logan de 1.4 si cu un clio. La demaraj Albea e mai tare, pierde ceva in a doua dar a treia e ucigatoare. La 3500 de ture motorul zicea "mai da-mi", Diferentele dintre cele 3 au tinut numai de pilotaj. Consumul e exact cel din cartea tehnica. Caroseria e misto (mai misto ca Hyunday si mult mai misto decat Logan) Inauntru e mai mare, decat clio si ceva mai mica decat loganul. In schimb are scaune reglabile si un plus incontestabil - volan reglabil. Portbagaj mare, la fel ca logan si clio... in schimb puturosii il pot deschide din masina. Un lucru e foarte interesant la masina asta: volanul bracheaza la maxim dupa o singura tura (fata de renault la o tura si jumate). Asta e un avantaj pentru ca nu tre sa rotesti volanul ca bezmeticu. Servo e mai tare decat la logan. La capitolul "fitze" farurile reglabile sunt halogen, casetofonul e Blaupunkt si suna bine din cele 6 boxe (4 fata si 2 spate). Un minus la capitolul asta e lipsa reglajului audio la volan (super naspa) iar butonul de volum e mic si neprietenos (si mai naspa). Lumina de bord e portocalie, nu are computer, dar stergatoarele pornesc automat daca vrei sa speli parbrizul, ceea ce la logan nu se intampla. Cutia de acte cam mica dar iar un lucru misto, are plafoniera si in spate. Culorile sunt misto un minus poate la varianta de negru care nu se pupa cu ornamentele. Cel mai bine da visiniu met si argintiu (e o parere pur subiectiva). Plus ca da bine la gagici... Una peste alta e o masina care isi merita cu varf si indesat banii, singurul concurent real (ma refer la pret) fiind Clio. Comparatia cu loganul nu-si are rostul chiar daca aceasta din urma e mai ieftina. Masinile nu sunt comparabile din nici un punct de vedere. Una e Dacia cu aroma de Renault si cu glazura de Colibasi alta e Fiat cu sos de spaghete din Torino si cu garnitura de faliment. Ha!


Va salut!
Sunt de acceasi parere cu d-voastra la unele problemele punctate in mesaj! In plus ...
Am facut un circuit prin tara de aprx 1500 km. Consumul mediu a fost de cca 6,7 l/100 km rulati, in unele portiuni de drum deplasandu-ma cu 150 km/h, numai 2 pasageri , iar pe alte portiuni aproape bara la bara si prin apa "de ploaie" ... chiar pe 13 IULIE, cand am vazut potopul ... pe ruta Buc - Rm.Sarat - Galati - Vaslui - Roman - Botosani si retur. La 800 km rulati am avut curiozitatea si am "ridicat-o" la un service sa vad cum se prezinta. Nici o problema la cei 2300 km parcursi in total! Circuitul de esapare este izolat cu folie de azbest si bine prinsa ... Probabil pentru o racire buna nu are prevazut scut de protectie sub motor si pe timp ploios se murdareste motorul! Este un autoturism care-si merita banii!
:ban:
C Z R
Sal all!Vreau sa fac cateva rectificari la cele mai-sus scrise: fiat albea se fabrica in italia mie mi-o aduce peste 1-2 zile din italia si nu din turcia, apoi este o masina medie spre buna fara pretentia de ase ridica la nivelul de superioritate al unei super masini cu o valoare financiara mare, motorul e mic dar facand test-drive am observat ca este un motor musculos, despre consum e normal sa consume in jur de 9% cu aerul conditionat pornit, +ca este dat consumul in conditii extreme, apoi masina costa in jur de 10000de euro si nu 14500 euro cum a dat cumnatul meu pe fabia si nu are nimic pe ea, nici macar nu are "culoare" este alba smile.gif si e atat de neincapatoare e de 2 persoane si portbagaj mediu chiar la versiunea in 3 volume s.a.m.d. vroiam sa va intreb cam cat costa reviziile la 10000km, 20000 km, 30000km , la 40000 km s.a.m.d facute la service autorizat fiat?
Ionut45405
Sorry, dar in Italia nu se fabrica Albea! Asa ca si a ta vine tot dinspre Bosfor, chiar daca vanzatorii te-au imbrobodit!
C Z R
am stat si am citit pe internet si intr-adevar in toate articolele citite scrie ca este facuta in turcia, dar asa mi s-a spus clar si raspicat ca vine din italia/torino, oricum o sa aflu mai exact cand o sa intru in posesia ei, ar fi urat sa fi fost mintit in halul asta si probabil chiar am fost:(, dar nu-i nimic repet nu se compara(am facut test-drive si atat poate descopar lucruri noi mai tarziu smile.gif) cu logan si nici cu alte masini pe care le-am condus recunosc mai-toti specialistii auto in recenziile lor!
Ionut45405
De curiozitate: de unde cumperi masina (dealer-ul)? Faptul ca e facuta in TR nu inseamna nimic rau, doar ca mana de lucru e mai ieftina. Daca ii vezi pe italieni cum muncesc... parca ar fi neam cu romanii!
iulian51031
Salut!
Maine ma duc la un dealer sa-mi faca o oferta la un Fiat Albea cu radio CD si airbag pasager (in jur de 9700 E). Poate imi dati o idee cum sa scot un discount.

Ciao!
Ionut45405
Discount nu stiu cum sa scoti, vrajeste-l pe vanzator ca are o marja cam de 2% pe care poate sa ti-o dea, 3 daca platesti cu banii jos. Pune-ti NEAAPARAT ABS! Altfel cam vine spatele peste tine la frane mai bruste, cel putin cu masina goala (plina nu am avut ocazia sa o incerc). Am prins una cu ABS pe autostrada si, stiind meteahna, am facut tot felul de probe si e mare diferenta. E drept ca e (parca) 530 euro...
C Z R
sal! pai de la autoperugia, sti de fapt nu mai intereseaza prea mult de unde vine, oricum presupun ca pe factura scrie de unde vine, nu?, cel mai mult ma deranjeaza minciuna, nu avea rost nu crezi?in fine o iau de la autoperugia, sos.pantelimon , nr.250, ce pot sa-ti spun abia astept s-o iau in primire, mie imi place masina(mai am putin pana intru in posesia ei) smile.gif
C Z R
da ionut are dreptate chiar daca e 530 euroi merita abs, cat despre discount mie mi s-a dat 3% nu e mult dar decat nimic e mai bine:)
iulian51031
Si credeti ca fara ABS o sa am probleme cand pun frana la semafoare sau doar la cele mai bruste pentru evitarea unui accident?
C Z R
pai pana la urma ramane la latitudinea ta, e alegerea ta, dar abs - active base control ajuta mai ales zic eu la frane bruste at. cand esti surprins de ceva neplacut dar chiar si ptr. confortul tau psihic - sti ca esti mai bine "protejat" in caz de conjuncturi neplacute!
Ionut45405
Iti dai seama ca nu la franari normale ci la cele de urgenta! Tendinta aia de plecare a spatelui e chiar nashpa si e mai acuta fata de alte masini, mie mi-a plecat de 2 sau 3 ori si niciodata nu a fost "groasa" de tot, am avut timp sa folosesc "ABS-ul marimea 43" sau "de picior", dar daca ramaneam cu piciorul infipt in frana o data o botzeam sigur... Interesant, credeam ca Perugia nu se tine de cioace ieftine! Cred ca am mai spus ca la un test de calitatea fabricatiei Clio facut in TR a obtinut punctaj mai bun decat cel din Franta, asa ca mi se pare aiurea sa bagi d'astea sa pacalesti clientul. Pt ce culoare ai optat? Bafta maxima!
iulian51031
M-am mai linistit cu ABS-ul, o sa am grija la franele bruste.
Poate cineva sa-mi dea un sfat referitor la momentul cand ridic masina de la dealer, ce ar trebui sa aiba in dotare? (gen trusa medicala, cric, etc.)
C Z R
sal ionut! ei ce mai conteaza de unde este, ptr. e important sa nu am probleme majore, ci daca se poate unele minore cum ar fi doar reviziile smile.gif)) am ales culoarea neagra metalizata, e chestie de gust smile.gif merci mult si tie multa bafta, dar tot nu mi-ai raspuns la intrebari cam cat costa reviziile la 20000 km, 40000 km, si mai ales la 60000 km si alte lucruri, orice, chiar n-are scut? se poate monta unul? husele le-ai cumparat de la ei? covorasele? alarma? s.a.m.d.
Liviu40385
QUOTE(iulian51031)
M-am mai linistit cu ABS-ul, o sa am grija la franele bruste.
Poate cineva sa-mi dea un sfat referitor la momentul cand ridic masina de la dealer, ce ar trebui sa aiba in dotare? (gen trusa medicala, cric, etc.)


Te salut, Iulian!
Am cumparat masina in Iunie a.c. de la AIT din b-dul Iuliu Maniu (langa Metro Militari), cu toate optiunile, si daca citesti mesajele mele din forum vom putea sa clarificam unele nelamuriri.
Trusa medicala, stingatorul si triunghiurile reflectorizante nu sunt incluse in pret, primesti doar cricul, roata de rezerva - cu sculele aferente de manuire, cartile masina/radio, vreo 4-5 l de benzina in rezervor, dovada de circulatie provizorie si asigurarea pt. 30 de zile ...
Am rulat pana acum 2700 km cu Fiat Albea pe toate tipurile de drum si conditii meteo, inclusiv prin apa ... Este adevarat ca fara scutul de sub motor sa murdaresc capacele de plastic de sub capota, dar asha este proiectul ... pentru o buna racire a motorului.
Sincer, sunt multumit de masina, doar sub rezerva lipsei stergatorului luneta spate simtita pe perioada ploilor din aceasta vara!
Bafta, sanatate si km multi rulati fara evenimete! Felicitari pentru alegere, la pretul din promotie, dar ABS-ul si Airbag-urile sunt necesare!
C Z R
sal liviu! ma bucr ca esti multumit eu mai am sa astept 2 saptamani cel putin pana intru in posesia ei, dar vroiam sa te intreb ce vroiai sa spui prin:" Este adevarat ca fara scutul de sub motor sa murdaresc capacele de plastic de sub capota" ? capecele de plastic tin loc de scut acoperind locurile sensibile de sub motor(baia de ulei si altele)? crezi ca trebuie pus un scut suplimentar ptr o mai buna protejare? apoi eu nu am vazut niciodata pe un sedan - stergator !!! nu exista asa ceva, cel putin eu nu am auzit! in fine, spui ca e o masina buna per total, nu?
Liviu40385
Servus cititorule si salutare Alex "52393"!
Punct de vedere la solicitarea lui Alex:
Am observat ca se murdareste motorul cu ceva stropi de apa (murdara prin cool.gif si ma refeream la capacele de plastic de sub capota, deoarece, atunci cand m-am uitat (din curiozitate) sub masina - ridicata la un service, mi s-a explicat de ce n-are scut de protectie sub motor ... se poate adapta si monta, dar vor fi ceva probleme la sistemul de racire. Am trecut cu masina prin apa, cu nivelul ei ajuns la osii ... la inundatiile din 13 Iulie, din zona BZ ... si n-am avut probleme, chiar am parcurs atunci pe drumuri ocolitoare 735 km pana la BT. (vezi mesajul meu pe forum din 21 Iulie a.c.) ...

Pentru alte clarificari ... tabelele din http://www.autoexpert.ro/revista/articol.p...d_material=1002
sau
http://www.autoexpert.ro/revista/articol.p...d_material=1003
sau
http://www.autoexpert.ro/revista/nr.php?nr=43

NB
Suplimentar, pentru vechile tale nedumeriri, de citit in engleza:
http://www.turkishtime.org/sector_4/92_en.asp
sau
http://www.turkishtime.org/34/en_39.asp

Bafta la masina pe care ai comandat-o! Sanatate si sa auzim de bine!Doamne ajuta!

beer.gif
:ban:
C Z R
sal liviu! multumesc mult ca ma linistesti cu scutul, imi faceam probleme mai ales ca s-ar putea lovi si costa destul de mult anumite piese mai importante cum ar fi catalizatoru(sper ca nu e la vedere!) si baia de ulei si mai sti ce alte lucruri pot fi lovite, acele articole le-am citit de mai multe ori deja inainte sa mi le recomanzi smile.gif)) off ce greu trece timpul la inceput mi-a spus ca vine repede masina si pe urma vad ca intarzie mult de mi-a dat toate planurile peste cap! ce sa-i faci asa sunt oamenii! iti urez si tie multa fericire in viata personala cat si fara incidente neplacute si pe drumurile noastre cele de toate zilele:smile.gif))

nota: daca mai ai ceva informatii si vrei sa mi le spui sau daca stai in Bucuresti si vrei sa mai discutam face to face da-mi mesaj pe prv. plz.
Ionut45405
La 10000 (si 30, 50 etc, practic intre revizii) schimbul de ulei+filtru ar trebui sa coste cam 1500000 lei vechi, reviziile la 20 si 40 cam 4500000, iar la 60 mai pui distributia inca 4300000. Aici nu sunt incluse decat cheltuielile obligatorii conform planului de intrtinere, fara placute si alte alea care s-ar putea cere inlocuite. Preturile sunt calculate dupa normativ si de obicei service-ul mai adauga una-alta, dar daca te dai la ei ar trebui sa le respecte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.