Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Posesorii de Fiat Albea Star
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Fiat
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Alexandru49205
De vreo 3 saptamani am si eu un Fiat Albea Star. Inainte de achizitie, normal ca vroiam cat mai multe informatii despre masina, ba chiar am pus intrebari si pe acest forum. Asa ca acum scriu si eu unele impresii care poate ii vor ajuta pe altii.

Masina mi se pare una reusita, dar banuiesc ca asa ti se pare aproape orice masina noua. E si entuziasmul de masina noua care inca nu a disparut.

Designul e o chestie de gust, dar mie chiar imi place. Pare o masina "inchegata" si armonios proportionata. Nu are unghiuri total defavorabile, asa cum am vazut la alte masini din concurenta.

Inainte de a o cumpara nu stiam exact la ce sa ma astept cu consumul. In sensul ca unii ziceau ca e o masina foarte neeconomica. Eu am facut un traseu de 1563 km (aer conditionat aproape non-stop ca erau calduri foarte mari) cu 99.73 litri de benzina Petrom Euro 3. (apropo, ar trebui oare sa pun doar benzina Euro 4?) Asta inseamna un consum mediu de 6.38 l/100km, ceea ce mi se pare foarte rezonabil.

Traseul a fost facut pe ruta Cluj - Alba Iulia - Sibiu - Sambata de Sus - Sibiu - Cartisoara - Transfagarasan - Balea Lac - Vidraru - Curtea de Alges - Ramnicu Valcea - Sibiu - Fagaras - Brasov - Rasnov - Bran - Rasnov - Predeal - Sinaia - Brasov - Sfantul Gheorghe - Miercurea Ciuc - Odorheiul Secuiesc - Sovata - Targu Mures - Cluj - Turda - Cluj - Gherla - Cluj. Din astia 1563 km vreo 300 au fost facut in oras (Cluj, Sibiu, Brasov). Cam 1000 km am fost 5 persoane in masina, iar restul am fost doar 2 persoane. Nu am facut exces de viteza deloc, ca oricum masina e inca in rodaj. Schimburi de viteza la maxim 3500 rot/min (de vreo 2-3 ori poate ca am atins 4000), iar viteza maxima nu a depasit 130 km/h (care se atinge la circa 3100-3200 rot/min). Viteza "de croaziera" in afara localitatilor a fost cam 110 km/h. Pe ultima parte a traseului, adica ruta Cluj-Turda-Cluj-Gherla-Cluj (140 km) plus inca vreo 90 de km prin oras in Cluj consumul a fost de 5.85 l/100 km (doar doua persone in masina si aer conditionat in circa 66% din totalul km rulati).

Cam asta ar fi cu consumul. Oricum e o surpriza foarte placuta pentru mine. Eu m-as fi declarat multumit si cu o medie de 7.5.

Tinuta de drum e buna, in sensul ca nu e chiar asa de instabila in curbe cum ma asteptam eu. Are un sprint rezonabil si o antifonare foarte buna. Sa vedem cum o fi antifonarea asta si dupa ce mai trece ceva vreme...

Se conduce foarte usor si confortul interior e bun. Inchei acum ca m-am cam lungit, oricum impresia generala e foarte buna. Masina isi merita banii.
C Z R
sal ionut si alexandru! ionut, am citit si eu si l-am intrebat pe dealer si el mi-a spus ca aia la 10000km 30000km etc e in jur de 1200000 deci aprox cam ce ai spu tu celelalte nu mi-a spus cu exactitate doar ceva de genul: nu sunt foarte mari cheltuielile ci chiar destul de mici in comparatie cu alte masini; ei oricum din ce spui tu nu mi se pare asa mult smile.gif
alexandru ma bucur ca ai scris despre consum ca ma cam nelinisteam sincer, toata lumea spunea ca este foarte mare, dar vazand ce ai scris m-am linistit si mai ales atunci cand spui are "...un sprint rezonabil...are o masina "inchegata" si armonios proportionata. Nu are unghiuri total defavorabile, asa cum am vazut la alte masini din concurenta" eu sunt inca in asteptare de mi s-au lungit urechiile de atata asteptare, nu mai am somn:))))))) multumesc mult pentru informatii amandorura!!!
C Z R
Am si eu o intrebare : am inteles ca se pune in motor ulei selenia, nu stiu de care, dar am inteles de la alti posesori de fiat cum ar fi chiar cumnatul meu, ca este prost si ca ar trebui sa pun ulei mobil 1, voi ce ma sfatuiti si ce indicative sa aiba?mercic
Alexandru49205
Din pacate eu nu te pot ajuta ca inca nu mi-am pus problema uleiului. Pana la primul schimb mai este, insa nu cred ca uleiul pus de constructor e chiar asa de prost.
Ionut45405
Sa stii ca cine sustine ca Selenia este un ulei prost nu stie despre ce vb! Fara suparare, dar pe langa faptul ca Selenia testeaza impreuna cu Fiat si Alfa, atat pe motoare de serie cat si de curse (Alfa WTCC si Punto S1600 erau in laboratoarele Selenia, pe langa Stilo si Ducato de serie), deci e normal sa fie adaptat cerintelor acestor motoare, din presa de specialitate (straina) reiese ca e chiar bun, si chiar o serie de tuneri si preparatori de motoare il folosesc chiar si la curse. Si macar e fabricat la mama lui nu cine stie pe unde ca Mobil-ul (si alte firme) vandul in Ro... Oricum importatorul Fiat agreaza si Mobil si Castrol, asa ca alegerea e cat de cat libera!
C Z R
sal ionut, am vazut factura de ceva vreme si scrie turcia pe ea, ce e drept nu m-am enervat deloc, pentru ca stiam dinainte, in fine vad ca toate lucrurile in romania sunt de-a dreptul jalnice, urate si triste. sunt putin suparat pe tot si pe toti dar cred ca o sa-mi treaca caci n-am incotro, nu???sper sa n-am probleme cu masina in rest toate bune...
Ionut45405
stai linistit ca e unul dintre cele mai trouble-free modele din gama Fiat de pe piata noastra. Bafta!
C Z R
adica sa inteleg ca am facut o alegere buna? smile.gif iata ca masina asta nici nu prea exista in lume insa in italia exista, asa mi-a spus vara mea care a stat in italia 6 luni si a venit acum 10 zile, nici nu stie ca e facuta in turcia, daca ar sti :boxing: ca nu i-am spus nu stiu ce ar mai spune ! :bash: in fine sper ionut ca o sa vorbim de bine si peste 1-2 sau chiar 3 ani de bine de ea, in caz ca o s-o tinem atat biggrin.gif
C Z R
pareri despre masina a carui rodaj este pe cale de a fi dus la bun sfarsit:
pro: - te simti bine ca intr-o masina adevarata;
- climatizare buna;
- scaune bune;
- design placut;
- performante bune chiar si la turatie mica (este un motor de turatie mare)etc.

contra: - nu vezi fundul masinii, deci parcarea spate cere o concetratie mare la inceput, nu chiar atat de mare, daca sunt eu la volan
biggrin.gif ;
- apoi se vad la suprafata multe suruburi, fapt nepermis, insa masina desigur nu se vrea decat una medie;
- as putea pune si consumul mare de carburant in timpul rodajului in oras ma refer, dar mai bine nu pun asta, caci tin minte ca la fosta masina si anume dsn era la fel de mare si apoi cu timpul s-a micsorat mult cam cu 20-30% in functie de stilul de condus + ca n-avea aer cond.
daca mai gasesc ceva fiti siguri ca o sa va anunt smile.gif
Alex51127
Am fost super mirat sa aflu atunci cand am cumparat Albea ca machinetta nu are scut de protectie la baie. Ma luase frigul (desi afara erau 30 de grade) la gandul gropilor din Bucuresti. Ma si vedeam la service cu baia de ulei intr-o mana cerand ajutor. Evident, ca un sofer grijuliu m-am interesat daca se poate pune scut optional si cat costa. Evident ca se poate mi-au spus mecanicii de la Auto Perugia, certamente, numai ca vezi matalutza il pui degeaba. Degeaba am intrebat? Pai Bucrestiul, gropi, canale, tramvaie, tra la la... se duce dracului masina. Nu se duce, mi-au zis ei, ca vedeti dvs, masina e mai inalta decat altele si nu se loveste nimic. Eu nu, si nu... vreau scut. Bine, au zis ei, acum n-avem, da aducem. Aduceti, le-am spus, ca mor cu voi de gat. Mori, mi-au replicat ei in cor dar nu inainte sa ne platesti vreo 6 milioane lei vechi. Atat costa muritul la voi in ograda, i-am intrebat? Nu atat costa scutul, mi-au raspuns zambind. Bravos, le-am raspuns, am bagat cheia in contact si am plecat in tromba. Scutul... pe masa, am uitat sa mai dau comanda. Au trecut 3 luni de atunci, si Bucurestiu parca nu mai are asa gropi mari. Ori au reparat astia drumurile ori intra-adevar nu am nevoie de scut.
C Z R
pai da alex asta era intrebarea inainte sa intru in posesia masinii, si eram tare nelinistit dar niciodata dezamagit, am mers cu ea, pe drumuri de munte cu toate ca are 970 km, si in afara ca s-a luat putin terosonul, s-a zgariat nu am patit nimic, si sa vezi ce hartoape, am crezut ca raman acolo, am mers pe plan inclinat lateral, de am crezut ca o sa cad cu ea in prapastie, dar nimic, a doua zi un prieten de la opel mi-a dat cu un spray cu teroson si nu mai pot zice decat ce buna masina mi-am luat biggrin.gif
Gabriel54836
Salut.
Am o prietena foarte buna care este extraordinar de incintata de faptul ca si-a cumparat Fiat Albea Star.A cumparat-o de 3 zile si ina nu poate spune nimic despre consum.
C Z R
da defecte: se leagana in curbe - in timp te obisnuiesti! trebuie mereu dupa ce mergi sa stai sa se aeriseasca masinuta ce kkt, ma enerveaza chestia asta! hai ca mai sunt revin!
Paul56883
a montat cineva cirlig de remorcare?
air_wolf
salve,

am un palio 1.2 16V model II din 2004, care are 100.635 km si de care sunt foarte multumit. haideti sa va spun citeva probleme pe care probabil le veti avea si cu albea (dat fiind ca sint identice si la fel in proportie de 90% - a mea e hatchback):

1. va retine apa in portierele spate - solutie: nu exista, are niste garnituri (2) de cauciuc pe partea inferioara a portierei care se vor infunda. se rezolva cu surubelnita din dotare biggrin.gif se departeaza un pic fata de fata usii si apa curge si tot curge... NU VA LUATI DUPA MARI MESTERI SA BAGATI VASELINA SAU SILICON CA VETI AVEA PISCINA IN PORTIERA!!!
2. bordul va scirtii la viteze mai mari cu toate ca suruburile sunt strinse
3. daca nu aveti inchidere centralizata sa va puneti. eu am probleme cu incuietorile (desi au fost gresate la fiecare revizie)
4. portierele, indiferent de cit le-ai gresa, vor incepe sa scirtiie
5. instabila la viteze mici (sub 120)
6. eu am portbagajul mic
7. centurile spate s-au blocat dupa o rabatare a banchetei si asa au ramas (am tot uitat de ele la revizii biggrin.gif )

cam astea sint problemele avute...
acum si partile bune:

1. e foarte solida dpdv tren de rulare, asta in conditiile in care eu am mers inclusiv off-road cu ea
2. consumul e mic, chiar si in conditiile in care tragi de ea
3. e o mini sauna
4. chederele sunt ca noi, nu intra praf, nici in conditii de drum de tara
5. e foarte inalta, nu am atins-o pe burta niciodata, desi pe unde am trecut cu ea trec carute si tractoare
6. nu curge pe nicaieri nimic
7. nu maninca ulei
8. nu bagi nici un ban in ea (exceptind reviziile) decit daca vrei tu
9. cu un filtru sport faci minuni (nu uita sa-l inlocuiesti inainte de revizie) - se simte, nu spectaculos dar ajuta motorul sa-si traga aer mai bine
10. A/C ul este printre cele mai bune (bate chiar si unele climatronice)
11. tapiseria e foarte rezistenta, nu i-am pus huse niciodata si nu se vede ca n-are (iar fi-mea are 3 ani si 8 luni)
12. volanul e reglabil pe inaltime
13. suna foarte bine peste 5000rpm biggrin.gif
14. mocheta se curata foarte usor

si mai sint multe bune

in perioada de rodaj n-am forjat-o, n-am urcat spre 5000rpm (dupa rodaj am trecut de multe ori linia rosie), am cautat sa-l fac mai mult in afara (in weekend faceam plinul si ieseam) la viteza constanta
reviziile le-am facut la 10.000
revizia de 60.000 costa aproximativ 15.000.000 (este cea mai scumpa revizie). la autoitalia pe 1 decembrie ora de manopera la mecanica este 600.000 iar cea la tinichigerie (doamne fereste!) este de 625.000. in rest vin consumabilele: placute, ulei, filtre
atentie la echilibrarea rotilor - daca nu sint echilibrate masina efectiv topaie pe sosea, e instabila, incomoda si aproape imposibil de condus
jentile de 15", chiar daca sunt din aliaj, modifica in mod negativ consumul (eu am renuntat la ele, consumam cu cel putin 1l in plus la suta) dar adauga un plus de stabilitate
parbrizul nu e foarte gros, se zgarie repede, nu folositi stegatoare ieftine, schimbati-le cam la 25.000
la priectoarele fata am renuntat (se spargeau constant)
aveti grija unde si cu ce presiune o spalati, vopseaua de pe masca fata se poate decoji
daca e subturata consuma mai mult, daca e supraturata luati-va actiuni la o companie petroliera
bordul si elementele din plastic se zgarie foarte usor

asta e masinutza:



air_wolf
-------------------
PALIO 1.2 16V
Paul56883
putem vedea masinutza si din spate?
air_wolf
QUOTE(Paul56883)
putem vedea masinutza si din spate?


da smile.gif
air_wolf
si lateral
C Z R
of costa ceva reviziile dar asta stiam ca mi-a spus seful service-ului, pe de alta parte orice masina are unele probleme, nu?
vroiam sa te intreb: care este nr. de km pe care l-ai facut in perioada de rodaj, la cati km ai facut geometria? la ce turatie schimbi in mod obisnuit treapta? care este masa masinii tale si care este consumul ei din carte si cel real? multumim mult pentru informare!
air_wolf
salve,

nu, nu costa chiar asa de mult.
uleiul Selenia 20K (foarte bun in opinia mea) costa 102.58 lei FTVA, filtrul de ulei costa 21.04 FTVA iar toata revizia la 100.000km m-a costat 232.57 lei cu tot cu TVA
trebuie sa schimb discurile de frina si placutele care ma costa 2*4.583.600 discurile (46419204 - part. no.) si 1.981.600 placutele (77363782 part. no.)
ideea este ca ei nu-ti fac nimic din ceea ce nu vrei, asa ca poti sa stai linistit.

geometria am facut-o la 40.000km cind am verificat tot trenul de rulare (la 45.000km iese din garantie!!! - asa ca e de tras de ea pina atunci!!!)
acum mi-au spus ca am un usor joc in caseta de directie => 35.930.400 !!! (altii mi-au spus ca nu am joc! sic)

in rodaj nu mai stiu cit am facut, pentru ca am facut 102.000 cu ea intr-un an.

schimb la 3.000 - 4.000 - e un motor care se cere turat. in oras ajung sa schimb si mai jos, pe la 2.000 - 2.500, depinde de cit ma grabesc si cum e traficul.

consumul din carte nu l-am gasit sad.gif dar consumul real este intre 6 si 8.5%

-----------------------
PALIO 1.2 16V
Iulian60794
Salut!
Stie cineva ce marca de amvelope sunt recomandate pentru Albea si unde as putea gasi in Bucuresti?

Multumesc!
G e o r g e
anvelopele cele mai scumpe pe care ti le permiti .

pentru iarna recomand niste vredestein wintrac extreme , iar pentru vara ... tot vredestein biggrin.gif

i wub V biggrin.gif
Iulian60794
Vreau sa cumpar doar unul si vroiam sa stiu cu ce marca este echipata din fabrica Albea.
G e o r g e
mergi la masina si te uiti pe ele ? blink.gif
Ionut45405
QUOTE(G e o r g e)
anvelopele cele mai scumpe pe care ti le permiti .

pentru iarna recomand niste vredestein wintrac extreme , iar pentru vara ... tot vredestein biggrin.gif

i wub V biggrin.gif

Esti cumva dealer al marcii? Nu de alta dar nu prea am vazut-o pe la noi, iar modelele de acum cativa ani erau slabute.
Albea a venit echipata cu mai multe marci de anvelope.
G e o r g e
vredestein slabute ? mda ... si de nokian ce parere ai ... asa , de curiozitate.
Iulian60794
Multumesc George, mi-ai fost de mare ajutor, dar as vrea si parerile posesorilor de Fiat Albea.
C Z R
sal iulian! pai eu am (se stie smile.gif ) lassa miratta din stock, dar am vazut si masini echipate cu goodyear si pirelli! pentru iarna mi-am cumparat lassa snowtrack II cam asta! ca dimensiuni cele din talon 14 175/70 !!!
G e o r g e
ALEX biggrin.gif you are alive biggrin.gif
Alexandru49205
A mea a venit cu cauciucuri Good Year. Care par sa fie OK.
Ionut45405
QUOTE(G e o r g e)
vredestein slabute ? mda ... si de nokian ce parere ai ... asa , de curiozitate.

Vredestein poate s-or mai fi intremat intre timp ca n-am mai utilizat de mult... Nokian de iarna sunt super, insa numai ce am dat de-a azvarlita cu 2 buc NRHi 205/55/16 (sper sa nu gresesc denumirea, sunt asimetrice si au doar sens de rotatie, cand te uiti la masina ai impresia ca sunt montate invers pt ca au 2 canale pe-o parte si 1 pe cealalta, NRHV au "left outside" si "right outside", arata macar simetric si or fi mai bune) pt ca era sa schimb rulmentii de la cotetz din cauza lor, urlau la viteza ca disperatele. Am pus Pirelli P6000 (din ratiuni financiare, a fost un pont) si s-a schimbat cotetzul radical - in bine.
air_wolf
salve,

eu recomand BFGoodrich. sint cauciucuri care in 75.000 km au pastrat inca moatele alea mici de pe lateral, profilul e ok, n-am ramas inzapezit niciodata si sint all-season. (astea nu sint instalate pe palio, ci pe o amarita de dacie 1310) nu produc zgomot la rulare si nici scirtiiala in curbe.

se gasesc la IPSO si nu costa o avere (eu am dat pe ele acum 3 ani cu 50.000 mai mult decit as fi dat pe montana)

palio e programat in iarna asta sa se incalte cu bf-uri. 5 cauciucuri aprox. 1000 lei

-----------------------
PALIO 1.2 16V
Ionut45405
250 RON/buc?!? Pai ce sunt pe 15-16, ceva "V"-uri? Poate erau cu 500 RON+Montana... Ale mele 205/55/16 costa ~100 euro/buc functie de marca...
air_wolf
nu, sint pe 14. aproximativ 200ron bucata, imi trebuie si rezerva, deci 5buc. iar la 200-250 sint chiar bine ca pret, montana 175/65R14 costa cam 210 ron!!! blink.gif
valentin61512
FERITI-VA DE CIINI!!!
Am lovit un ciine si imi pling de mila.Am ditrus bara,proiector, aparatoare de noroi si in incercarea de al evita [in stg.] a mai dat si cu partea dorsala in usa dr.E la fel de tare precum capul.
C Z R
am avut si eu parte de o patanie, dar nu s-a intamplat nimic special! asta apropo de animale! ca de oamenii sa te feresti coane!

masina se prezinta binisor cu unele amendamente:

- scartie usa dreapta spate, am dus-o la service si nimic, tot asa scartie;
- mi s-a aprimdea lumina din fata din plafoniera in timp ce mergeam s-a rezolvat;
- am dat intr-o groapa mare si nimic, doar janta s-a indoit , dar s-a rezolvat.

mama ce grav biggrin.gif
valentin61512
M-am speriat,putin am crezut ca nu mai este nimeni pe aici, tot stind sa vad daca raspunde cineva.Sunt multumit de albea nu vad de ce au tot criticat-o uni altii.pt bani astia[leasing]e buna.vorbesc pt.ca mai am 4masini[3inmatriculate+1 piese: citroen visa, skoda forman,1+1 cobre ]
Am luat Albea vrind o masina noua pt maveta,fac zilnic aproape 100km.e destul de buna dar care nu prea "iarta" puturosenia adica nu ii schimbi viteze la timp. de la W123300D [77] la 1.2chiar si 16V aceeasi KW. e diferenta de la cer la pamint sa nu mai vrb. de 652cm ai luiVisa sau 1200cm ai skodei.apoi ce ma mai deranjeaza e instabilitatea in curbe , dar se rezolva scazind presiunea in cauciucuri cu 0,2-0,4.sau trusa de scule in portbagaj[a mea cu toate ca nu am nevoie]
Nu am avut probleme pina acum chiar nu am auzit sa se plinga cineva de pe aici.am cu ia 3100km in mai putin de o luna.
C Z R
e o masina buna zic raport pret-calitate, insa da, deja s-a spus despre stabilitatea la viteze mai mari, insa se mai lasa masina cam dupa 8000km cel putin asa cred, apoi nu-i asa de voioasa ca altele, decat daca o impingi spre turatii mai mari, mie mi-a spus prietenul meu semi-expert auto sa nu depasesc in treapta a V-a 4500 de turatii daca vreau s-o am ceva timp!

apoi spatiul interior nu e asa mare, apoi cand dau cu spatele se aude un zgomot ciudat o fi de la trenul de rulare?, habar n-am oricum am inteles ca nu e grav, montantii fata iti iau vizibilitatea si or mai fi dar asta cand mi-aduc aminte smile.gif
Vladut63826
Distinsi cititori, specialisti si/sau nespecialisti,
Sunt posesorul unui Albeea Star din februarie 2005,
Sunt mandru de aceasta masina pentru ca este masina mea si pentru ca este o masina relativ
reusita.
Fiind un Fiat, nume cu rezonanta masculina, l-am botezat “Mandrel”.
In plus si zgomotul motorului este mai gros, mai barbatesc.
Relatia noastra dureaza de 16000 km. (Ce-i drept cu intermitente.)

Am citit cu simt de raspundere toate cele cate au fost scrise pe acest forum.
Cu siguranta au fost o serie de aspecte pe care le-am constatat pe propria-mi masina. Unele lucruri
probabil le voi mai constata pe parcursul utilizarii, ca si dumneavoastra de alt fel. Despre unele, voi
tine seama.
Ca orice entitate si Mandrel are anumite particularitati chiar daca face obiectul unei productii de serie.
Consumul se incadreaza aproape intre limitele stabilite.
Precizez ca am avut ocazia sa lucrez la o societate care distribuia carburant la pompa si stiu ca exista
o corelatie intre cantitate si densitatea carburantului la pompa. In consecinta, cel putin 0.5 l, intre doua
alimentari sunt ascunsi in aceasta corelatie. In plus, depinde si de felul in care se face alimentatrea.
Ceea ce pot sa precizez cu certitudine este ca la100km, Mandrel, ia cam 5.8 l.
Habitaclul
Daca esti o persoana mai subtirica spatiul din spatele banchetei soferului poate fi acceptabil. Daca nu
apare o mica problema pentru adulti. Pentru copii totul este ok.
Proiectoarele
Sunt sensibile la diferente de temperatura si plesnesc usor.
Celelalte elemente au fost surprinse de cei care au postat inaintea mea.
daniel64326
Salutare tuturor!!

O sa incep prin a spune ca am descoperit acest forum ulterior achizitionarii
unui Fiat Albea star, dar trebuie sa recunosc ca parerile voastre cunoscute inainte, nu ar fi facut decat sa-mi intareasca pornirea "instictiva" de a cumpara aceasta masina.
De asemenea, vreau sa multumesc tuturor acelora care au exprimat aici pareri, impresii, au impartasit experiente sau au dat pur si simplu sfaturi; pe toate le consider deosebit de utile si, de ce nu foarte bine orientate.
Asadar, de zece zile, sunt posesorul unui Fiat Albea Star, negru metalizat, cu multa personalitate( parerea mea), cu CD player si fara ABS( money talk) si pe care "o" cheama Izaura.
O sa va spun. cat pot de succint, care este parerea mea la cei 650 km parcursi pana acum, avand in vedere ca inainte am condus o Dacia super Nova de care, trebuie sa recunosc, ca am fost multumit per ansamblu:
- m-a enervat teribil faptul ca cei de firma care mi-a vandut masina mi-au lipit doua abtipilduri( sper ca asa se scrie) pe care unu de la o spalatorie a muncit o jumatate de ora sa le scoata;
- cand am remarcat ca masina nu are un scut sub motor m-a luat durerea de cap instantaneu, mai ales ca am vazut baia de ulei asezata in bataia primei borduri pe care urma sa o incalec.Deci, am inceput o munca de investigatie in cautarea unui scut.Cei de la service-ul de pe Timisoara mi-au spus ca masina , potrivit seriei de sasiu nu accepta scut, dar totusi, ei au disponibile doua modele , unul la 2.500.000 lei si unul la 6.500.000lei.
Asa cum era firesc, am optat petru cel de 2.500.000 lei(ca era mai ieftin) si pentru ca cel de 6.500.000 lei era pentru Stilo(dar ei nu stiau)
Si am cumparat scutul, a durat montajul(4-patru suruburi) doua ore gratie unui inginer mana de fier de la service-ul de pe Timisoara, m-a costat(atentie) 400.000 lei( o suta de mii/ surub)...de toata greata. Scutul e metalic , cu multe degajari, si nu cred ca va afecta in vreun fel racirea motorului..
Altfel, masina e super, ma simt ca un boier in ea, am senzatia ca sun mai inalt ca toti, ii privesc cu un aer superior pe cei cu Logan si inca icerc sa imi dau seama ce poate face, pentru ca inca nu am un manual de utrilizare.Motorul mi se pare o idee cam puturos, dar este adevarat ca nu am trecut de 3000 de ture pana acum( ma gandesc ca e inca nou si trebuie sa-l protejez, nu?)
As vrea totusi sa intreb daca este normal sa se auda asa tare cutia de viteze la mersul inapoi?

Va urez tuturor LA MULTI AI SI LA MULTI KM FARA EVENIMENTE CU ALBEELE VOASTRE!!!! :wave:
C Z R
da deja s-au spus multe despre albeea.
cat despre scut eu zic ca nu trebuie neaparat si eu m-am speriat la inceput si dupa aia mi-a revenit caci masina e inalta, oricum racirea motorului nu se mai face in conditii optime cand ai scut la masina, n-o spun eu ci specialistii de la fiat, si eu am avut supernova si cu tot scutul imi loveam de 1000 de ori catalizatorul, am indoit scutul extrem de tare tot de 1000 de ori si tot n-a patit nimic masinuta biggrin.gif
mie parca de fiecare data cand conduc albeea imi place mai mult si parca nu mi se mai pare atat de lenesa, am facut cu usurinta extrem de mare un cielo executive de 90 de cp, repet si eu m-am mirat dar asta e cred ca unii sunt noobi la volan biggrin.gif
RaduZRP
Salut

Am o draguta de ALBEA de prin sept 2005 si sunt multumit de ea. O folosesc 90% pentru drumul de acasa la servici si inapoi si cu mici treburi prin oras. Oricum, pe afara mai putin. In oras am scos chiar si sub 9%, dar a fost un caz izolat. In general scot intre 9 si 10% (deci ca in carte)
Un singur drum mai demn de luat in seama am facut cu ea afara, si iarasi ca in carte, am scos 5,5 - 6%, lucru de care sun f. multumit. Cel mai tare ma deranjeaza la drum lung ca daca vine din contrasens un TIR de ala baban, si mai are si viteza, simti ca te ia pe sus cu tot cu Albeea. Pe bune. Chiar a fost o faza ca aproape am scapat volanul din mana (ma rog, il tineam cu un deget - stiti voi cum e la drum lung - si oricum exagerez un pic ) biggrin.gif Chiar m-a speriat faza aia. Voua vi s-a intamplat?
In rest, daca o tii la 90-100-110 la h merge uns...
Ce mai, sunt multumit...

Si inca ceva: pana la urma, la ce turatie e ideal sa schimbi treapta?
C Z R
Sal Radu! Despre consum deja s-a discutat foarte mult dsi depinde si de stilul de mers. Intr-adevar este o masina usoara, dar nici chiar sa te pe sus exagerezi putin mai mult, cat despre mers 90-110 km/h ca uns eu am mers si cu viteza mai mare si merge ca unsa si in cazul asta biggrin.gif si legat de prima parte ideal ar fi sa schimbi viteza dupa ce s-a incalzit motorul cam pe 3000-3500 turatii asta e parerea mea!!!

Nota: aud un suierat in masina la viteza mica atunci cand bate vantul ce poate fi?, dar nu mereu!
RaduZRP
Cu scapatul volanului din mana, da exagerez, dar tot raman la ideea ca simti tare in volan curentii creati de masinile din contrasens, parca prea tare.
In fine, tin sa-ti spun Alex ca faza cu suieratul in masina e super valabil. La mine face la fel, si tot asa: nu tot timpul. Uneori parca aud cu precadere la portiera stanga spate cel mai tare. O data am si oprit masina sa vad daca e inchisa portiera bine. si era! Asa ca se pare ca nu esti singurul cu problema asta. Mai "join the club" cineva? In general nu ma deranjeaza suieratul (atunci cand apare) ca obisnuiesc sa dau muzica tare.

Revenind la caracteristicile masinii, am observat ca atunci cand trec din treapta 1 in 2 si vreau s-o clac mai tare, se cam poticneste vre-o jumate de secunda; si nici nu vreau s-o fortez prea tare in 1. Sunt un sofer prost sau e ceva in neregula? blink.gif

Ce imi place cel mai mult la "Urata" (asa am botezat-o inca inainte s-o iau), este torsul motorului. Chiar daca e ceva mai zgomotos, e super fain.

Si inca ceva: primul lucru pe care l-am facut cand mi-am vazut masina la reprezentanta (cand mi-au adus-o), am dezlipit tampenia aia mare de lipitoare cu "RO" (aia rotunda celebra, ca toata lumea o stie) si scrisul ala cu "Star" se linga Albea. Urasc lipitorile pe masina. Acu as vrea sa scap de "My Fiat is Fantastic" de pe luneta. Am incercat, dar pare lipit super bine, si mi-e frica sa nu ranesc firele de la dezaburire. Ce zici? Cum sa fac?
C Z R
Sal Radu!Ai dreptate cu sureiatul il aud uneori si nu-mi dau seama prea bine de unde blink.gif

cat despre schimbatul treptei 1 in 2 si poticneala ei, observ asta cand e motorul rece ca nu trage cum trebuie si da nas insa pe viitor o sa fiu foarte atent si o sa calc si cand motorul este bine incalzit!

Cat despre "RO", "STAR", "MY FIAT IS FANTASTIC" si "3 ani garantie" pot spune ca nici in ziua de azi nu le-am scos, prietenul meu a zis ca mi le scoate cu nu stiu ce caldura aplicata pe ele, nu prin tragere sau cu apa, mai bine roaga pe cineva specializat ca poate faci vreo trasnaie pe care o s-o regreti, mai bine pe aia de la service ca daca se strica ceva macar nu mai faci alt drum, te rezolva ei pe loc biggrin.gif
Alexandru49205
Multumit si eu de masina pana acum. Deja are 6 luni si bineniteles ca inca nu a aparut nici o problema. Sa speram ca ramane asa cat mai amult timp.

Am mai postat despre consum facut pe timp de vara, am mai facut iarasi calcule, insa de data asta pe timp de iarna. Pot sa spun ca sunt in continuare multumit.

- mers cam 250 km prin oras (Cluj) pe timp de iarna (motorul pornit de fiecare data cu vreo 3-5 minute inainte de plecare pana curatam masina de zapada), plus un drum Cluj-Sebes: in total 351km, consum 7,8l/100km

- Sebes-Sibiu-Paltinis-Sibiu-Cluj, mers foarte tare (constant cu 140 afara)ca drumul era foarte foarte liber: 312 km, consum 6,7l/100km

- Cluj-Viseu-Cluj, mers regulamentar ca drumul e sub orice critica (constant 90km/h in afara si cam 60km/h in localitati): 384 km, consum 5,6l/100km

In concluzie un consum mai mult decat rezonabil.

Mi se pare destul de sprintena, insa e drept ca trebuie turata mai ales cand vrei sa depasesti in timp scurt. De obicei retrogradez o treapta de viteza si atunci nu sunt deloc probleme. Nimic neobisnuit insa, mai ales pentru un motor de capacitatea asta. In curbe nu are sens sa te aventurezi pentru ca are garda destul de sus. Insa daca incepi sa cunosti masina, nu te faci de rusine cu ea in nici un fel de situatie ce se poate intalni pe soselele patriei.

Suieratul de care spuneti voi chiar nu l-am sesizat deloc. Si nici zgomotul motorului nu mi se pare mare deloc, dimpotriva. E drept ca masina precedenta a fost un diesel, dar am mai condus o gramada de alte masini.

Stickerul cu RO tare la-s fi dat si eu jos ca e mult prea mare, insa am tot amanat, asa ca e tot acolo. Acum parca mi-e frica sa il dau jos ca nu cumva sa lase urme. Ce solutii propuneti pentru o indepartare fara urme?
C Z R
Sal Alexandru nu era vorba de vreun zgomot ciudat ci de un suierat pe care-l auzi din cand in cand, dar daca ai dat drumul la sistemul audio nu-l mai auzi biggrin.gif cat despre indepartarea stikerului am spus mai sus metoda indepartarii lui. Si eu sunt multumit de masina si sper sa nu am probleme cu ea cat o sa fie in posesia mea smile.gif
air_wolf
QUOTE(Alex Aka)
Nota: aud un suierat in masina la viteza mica atunci cand bate vantul ce poate fi?, dar nu mereu!


la mine sint chederele. nu e de speriat, nu intra polaie si nu se simte vreun mare curent.

motorul meu la 107.000km toarce. nu e zgomotos, ba din contra. a, cu AC cuplat devine un pic mai zgomotos, dar nu exagerat.

--------------
PALIO 1.2 16V
RaduZRP
Salut

Alexandru, sa stii ca stikerul cu RO ca si ala cu Star se pot indeparta foarte usor, folosind unghiuta biggrin.gif . Daca zici ca ai masina de mult, s-ar putea sa se cunoasca o vreme o mica diferenta de nuanta, dar va disparea repede. Stai linistit.
Chestia cu suieratul, ca si la Alex, se aude si la mine. Dar se pare ca e "doar" o problema des intalnita si nu la 100% din cazuri. Faptul ca nu se aude tot timpul, cred ca tine de vremea de afara (vant, chestii..)

Vreau sa ma lamuriti cu o chestie: vis-a-vis de geamurile electrice: geamul de la sofer se deschide / inchide automat la o singura apasare a butonului. In schimb geamul pasagerului se misca numai cat timp actionezi butonul. Cand iei degetul, se opreste si geamul. De ce sunt diferite cele doua sisteme? E normal sa fie asa? sau e ceva defect la mine. Mentionez ca geamurile functioneaza asa inca de la inceput. La voi e la fel?
Plus de asta, precum stiti, cand actionezi orice comanda de la bord, se aude un click in tablul electric. Ei bine, cand actionez geamul soferului, acel click e suparator de puternic. Ce-i asta?
Aaaa..., si am patit si o bucurie zilele astea. Ceva tare tampit. M-am infipt cu tripla din drapta intr-un robinet. Am dat cu spatele, robinetul iesind din pamant (o teava), nu l-am vazut in nici una din oglinzi. Mi-a facut o gaura aproape perfect rotunda de cca 2 cm diametru exact in dreptul becului de ceata. Nu mai pot sa aprind ceata ca-l zapacesc pe ala din spatele meu. E ca un far. Nici nu stiu ce sa fac. Sa ma duc la Casco sa mi-l inlocuiasca sau sa incerc sa maschez cumva gaurica aia.

Felicitari petru cei 107.000 Km. Ia povesteste-ne si noua (care suntem mai noi in bransa) cum se comporta masina acum? Ce probleme ti-a facut la Km astia?
C Z R
QUOTE(Radu65284)
Salut

Alexandru, sa stii ca stikerul cu RO ca si ala cu Star se pot indeparta foarte usor, folosind unghiuta biggrin.gif . Daca zici ca ai masina de mult, s-ar putea sa se cunoasca o vreme o mica diferenta de nuanta, dar va disparea repede. Stai linistit.
Chestia cu suieratul, ca si la Alex, se aude si la mine. Dar se pare ca e "doar" o problema des intalnita si nu la 100% din cazuri. Faptul ca nu se aude tot timpul, cred ca tine de vremea de afara (vant, chestii..)

Vreau sa ma lamuriti cu o chestie: vis-a-vis de geamurile electrice: geamul de la sofer se deschide / inchide automat la o singura apasare a butonului. In schimb geamul pasagerului se misca numai cat timp actionezi butonul. Cand iei degetul, se opreste si geamul. De ce sunt diferite cele doua sisteme? E normal sa fie asa? sau e ceva defect la mine. Mentionez ca geamurile functioneaza asa inca de la inceput. La voi e la fel?
Plus de asta, precum stiti, cand actionezi orice comanda de la bord, se aude un click in tablul electric. Ei bine, cand actionez geamul soferului, acel click e suparator de puternic. Ce-i asta?
Aaaa..., si am patit si o bucurie zilele astea. Ceva tare tampit. M-am infipt cu tripla din drapta intr-un robinet. Am dat cu spatele, robinetul iesind din pamant (o teava), nu l-am vazut in nici una din oglinzi. Mi-a facut o gaura aproape perfect rotunda de cca 2 cm diametru exact in dreptul becului de ceata. Nu mai pot sa aprind ceata ca-l zapacesc pe ala din spatele meu. E ca un far. Nici nu stiu ce sa fac. Sa ma duc la Casco sa mi-l inlocuiasca sau sa incerc sa maschez cumva gaurica aia.

Felicitari petru cei 107.000 Km. Ia povesteste-ne si noua (care suntem mai noi in bransa) cum se comporta masina acum? Ce probleme ti-a facut la Km astia?


Sal referitor la prima parte cu stikerele n-am incercat decat putin cu unghia biggrin.gif

la a doua parte e vorba de chedere dar asta se intampla si la masini de 2 mai scumpe asa ca... biggrin.gif

a treia cu geamurile e la fel la toti: cel de la sofer de la o simpla apasare se urca si coboara, iar celalalt de la pasager ti apasat si cat tii apasat atat se urca sau coboara, deci stai linistit smile.gif

a patra parte cu sunetul in tablou la actionarea smnalizarii e ceva normal smile.gif despre ce click devine suparator de puternic la actionarea cui???
cat despre ultima parte, cred ca r trebui sa nu-ti strici casco, ramane la altitudinea ta si sa schimbi piesa din banii tai asta daca nu costa mult si ca sa-ti dau exemplu: m-a zgariat pe bara in colt spate dreapta si mi-a lasat cateva urme usoare de "zgariat" si o s-o fac fara casco tongue.gif - deci nu masca nimic ca e urat si inestetic, nu merita masina asta lucrul asta.

cel care are 107.000 are tot un fel de albeea dar se numeste palio biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.