Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avensis vs. Passat
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
FAR EASTERN
QUOTE (mike.omega @ Feb 13 2009, 05:19 PM) *
FE: Avensis nu face fata multora daca ma intrebi pe mine dar nu ma agit sa schimb parerea nimanui biggrin.gif



Cred ca n-ai inteles, mike... dar asa reiesea din propunerea ta de topic: Avensis contra VW si nu Avensis contra Passat, got it? Cred ca te-au inervat carcotasii astia, de nu ai prins gluma teehee.gif laugh.gif .
HORIA100213
QUOTE (klm @ Feb 13 2009, 03:57 PM) *
....ti-am dat legaturile, nu aveai decat sa le clickuiesti si vedeai sursa

......
unde am spus eu ca Passat e mai ieftin decat Avensis?


Pai, de unde crezi ca mi-am dat seama ca ai preturi gresite?! Normal ca am verificat. Nu vreau sa te jignesc, dar presupui prea multe. Poate de aceea gresesti atat de des.

Nu, nu ai spus ca Passat e mai ieftin. Ai spus ca e o masina mai buna la pret comparabil. Nu ai avut argumente pentru niciuna din cele doua afirmatii. Nu e mai buna si nu are pret comparabil.

Oricum, sper ca nu presupui ca sunt suparat pe tine sau ca iti port pica. La varsta ta, e normal sa te mai pripesti. Mai e si orgoliul juvenil... asta e.

Eu nu incerc sa iti impun ce masina sa-ti placa. Vrei Passat, cumpara Passat. Dar te minti pe tine insuti cand sustii ca are tehnologie superioara comparativ cu Avensis, ca este comparabila ca pret si fiabilitate etc. Sunt de acord ca Passat poate oferi mai mult in termeni de putere si configurare, dar asta nu inseamna neaparat superioritate. Toyota se concentreaza pe motoarele "de masa", care constituie grosul vanzarilor. Tare ma tem ca VW isi risipeste fortele in dorinta de a oferi cat mai multe motorizari si posibilitati de configurare inutile.

Hai sa incercam o lectie de istorie auto. Fostul boss VAG (Ferdinand Piech) a ramas in istoria grupului pt. politica platformelor comune. A fost si criticat pentru ca distrugea personalitatea marcilor din grup, dar si foarte laudat de economisti pt. rezultatele financiare. Economiile facute in acea epoca au permis VW sa ofere cele mai configurabile masini "generaliste" de pe planeta. Fara exagerare.

Intre timp, si alti constructori au trecut la politica platormelor comune. Si, peste noapte, VW s-a trezit ca nu mai e competitiv pe piata. Nu crezi? Cam toata lumea stie cate critici a incasat VW pt. ca un Golf, spre exemplu, are nevoie de circa 50 de ore pentru productie. De peste doua ori mai mult decat media pe industrie. Nu in ultimul rand, VAG este pe punctul de a fi preluata de un constructor de 100 de ori mai mic: Porsche. Singurele care se impotrivesc
sunt sindicatele, care au sustinere (deocamdata) guvernamentala. Si care stiu ca primele masuri luate de noul actionar sunt disponibilizarile si reducerile salariale.

Acum ai inteles, sper, de ce e VW atat de scump comparativ cu o Toyota. Atunci cand platesti un Passat, spre exemplu, platesti mai mult decat cumparatorul de Toyota pentru a achita salariile babane din Deutchland, dar si timpii de productie anormal de mari (si scumpi) cumparativ cu productivitatea japoneza, de pilda.

Dar, daca tu poti cumpara o masina care are tapiterie de piele si scaune reglabil manual, inseamna ca poti spui: sunt original. Asa e, dar toate astea se platesc. Cu multe mii de euro in plus.

Cert este ca masinile germane sunt in cadere libera si pe piata romaneasca. Arunca o privire pe statisticile APIA si analizeaza cresterile japonezilor. Incepe sa inteleaga si romanul ca mitul masinii germane e doar un mit. Exista alternative mai bune dpdv calitate/pret.

Pentru mine, a cumpara o masina nu inseamna doar o analiza sumara a listelor cu preturi si dotari. Incerc sa ma informez cat mai mult, sa pricep daca producatorul cere sau nu preturi cinstite pe masina. Ma mai uit si prin istoricul producatorului. Si unde se produce masina. Si cu ce tehnologii. Poti afla multe chestiuni interesante si poti face conexiuni care iti salveaza banii.

Sigur ca marketingul de la VW nu are cum sa fie de acord cu mine. Ei vor sa imprime pe creierii consumatorilor (inclusiv romani) ca tehnologia germana e cea mai tare si singura varianta demna e masina nemteasca. Poate nu o sa-ti vina sa crezi, dar Toyota nu a sustinut niciodata ca produce cele mai bune masini si nici ca are cele mai bune preturi. Nu marketingul Toyota a spus aceste lucruri. Le-au spus consumatorii, proprietarii de Toyote. Clientii au facut din Toyota nr. 1 mondial, in timp ce VW se vrea in top fara a cere si parerea clientelei. Daca intelegi asta, ai facut un mare pas inainte.

Iti doresc toate cele bune.
T u d o r
Mie topicul asta imi aminteste foarte tare de "cine bate, Brusli sau Vandam". biggrin.gif Niciunii nu aveti argumente, mie asa imi pare. Masinile astea (desi repet, Avensis e concurenta lui Passat fara CC) sunt adresate unei clientele din aceeasi categorie si mie, relaxat din punctul de vedere emotional fata de ambele modele/marci, imi pare foarte clar ca seamana extraordinar de bine. Sunt boring, foarte eficiente si bune calitativ. Dar in primul rand boring.
Pe ambele le defineste imaginea de soliditate, Haideti sa nu aberam, exemple legate de fiabilitate gasim pretutindeni, atat pozitive cat si negative. Problema se pune doar la nivelul a ceea ce vrem sa demonstram. Daca imaginea fiabilitatii Avensisului s-ar face dupa istoricul masinii lui Costache... heh? Si cu siguranta mai gasim si alte exemple, chiar aici pe forum.
Chestia e ca diferentele dintre Ave si Passat se fac la nivelul configurabilitatii. PE de-o parte, avem Avensis, cu echipari standard specifice japonezilor, cu costuri mai mici, viteza mai mare de executie si preturi mai scazute datorita liniilor de fabricatie standardizate pe un model anume. De cealalta parte e Passat, cu 4 pagini de optionale care ridica pretul de productie si timpul necesar, dar satisface clientul prin posibilitatea configurarii unei masini pe gustul fiecaruia. Sunt filosofii diferite de abordare, dar cred ca e foarte clar pentru toata lumea ca nu vorbim aici de ateliere care fac 3 masini pe an, ci fix de gigantii cu cea mai mare crestere inregistrata in ultimii ani. Asta mie imi spune ca si clientii sunt impartiti intre ei in privinta preferintelor.
Iar diferenta de cifre de vanzari se face la nivelul ariei de acoperire, nu cred ca avantajeaza pe Toyota o comparatie pe Europa cu VW. Individual pe modele sau in general. Aici oamenii au pretentii mai mari si li se potriveste mai bine configurabilitatea producatorilor europeni. Spre exemplu...crede cineva ca mi-am dorit piele si navigatie (degeaba, ca n-are harti pt Romania)? Nu, le-am luat la pachet (a se citi cumparat) impreuna cu multe dotari pe care modelul Executive le avea fata de Comfort si pe care le doream neaparat.

LE: Iata un top pe marginea caruia putem discuta. E un top al fiabilitatii dat publicitatii in 2006 de catre unul dintre cei mai mari asiguratori britanici. Avensis pe locul 32 (wow!) iar Passat nu am gasit. biggrin.gif
mariusdruta
@Tudor Un post demn de un moderator. Apreciez punctul tau de vedere si evolutia constant crescatoare pe acest forum pe care il citesc din pasiune pentru masini, dar fara a-mi supraestima "calitatea" de profan in acest gen de relatii interumane.

Avensis si Passat sunt doua masini obisnuite, care nu sunt menite sa creeze pasiuni. Simplu fapt ca ele sunt idiolatrizate de atat de multi reflecta nivelul extrem de scazut de dezvoltare din Romania. Si nu ma refer numai la gradul de dezvoltare economica ci si de civilizatie.

La care se adauga anumite frustrari si ipocrizia caracteristica. Care dintre voi ati comanda jante de 18 in Romania, pentru o berlina familiala? Cati ar comanda un GPS fara harta detaliata a Romaniei cand daca ajung o data pe an in vestul europei cu masina respectiva e deja ceva formidabil? Cati dintre voi sunteti dependenti de aceasta originala inovatie a Avensisului care este volanul reglabil electric cuplat la o pozitie mediocra de condus? smile.gif Asa ca domnii mei care insistati sa ne impuneti aceste dotari ca atuuri ale Avensisului, va rog... nu-mi imputati ca fac abstractie de aceste argumente ridicate in numele obiectivitatii. Chiar si daca painea voastra depinde de masina care o veti vinde in plus luna asta. Chiar si daca prestigiul vostru de intelectuali posesori de Totota este in pericol.

Pentru ca undeva departe exista o majoritate de oameni care isi cumpara masini strict pentru nevoile si placerea personala. Fara sa ii intereseze neaparat ce tip de oameni mai cumpara modelul respectiv sau ce vor spune ceilalti. De multe zeci de ani. Care nu au avut timp de mentalitate de turma (sau de doua turme opuse, ma rog) fiind ocupati sa-si vada de viata si pasiunile lor. Care nu au descoperit adevarul absolut in materie de masini nici in urma unei cresteri economice prea bruste pentru o anumita mentalitate si nici in urma unor frustrari de ordin social de exemplu. Ci au doar o viziune cat de cat obiectiva urmarea unei anumite "culturi" automobilistice atat teoretica cat mai ales practica.

Dintre doua masini "boring",

cei care nu isi permit si cei care nu aspira sa depaseasca acest nivel (asta nu e deloc un lucru rau, sunt lucruri mult mai importante dacat o masina, cu atat mai mult pentru cei care nu sunt pasionati de domeniu) si vor sa se bucure de utilitatea acestui obiect numit masina, o vor alege pe cea mai ieftina si eventual mai fiabila. Pentru ca nu pot/nu vor sa-si schimbe masina foarte repede si nici nu isi permit cheltuieli suplimentare.
DAR:O parte sunt atat de diletanti sau ipocriti ca nu o vor recunoaste niciodata.

ceilalti o vor alege pe cea mai putin "boring" cu toate eventualele inconveniente de ordin economic sau practic. Pentru ca sunt pasionati, pentru ca isi permit si pentru ca vor schimba masina mult mai repede decat prima categorie.
DAR:O parte sunt atat de snobi incat vor cumpara masina pentru imagine si orgoliu, fara ca macar sa stie sa se bucure de ea.

Doar o parere.

Numai bine




AZAZEL
passat si avensis sunt doua masini obisnuite , care nu prea exceleaza in mod deosebit la ceva.

totusi, s-a exagerat pe aici in legatura cu passatul CC. chiar daca masina nu este departe de ceea ce este un passat normal, aduce un plus de atentie si de aer premium in executie la clasa medie, atentie ce nu prea se gaseste in alte parti.

si, no offence, de unde ati scos preturile alea exorbitante la Passat CC ??
un CC cu dotarile unui avensis se opreste la 30000 euro si , sincer, eu as plati cele 5000 euro in plus fata de un avensis si cred ca jumatate din cei ce detin o japoneza ar face treaba asta.

fratilor mai lungiti timpul de editare.


Spunea cineva de cele 50 de ore necesare fabricatii unui golf. pai e normal sa dureze atat de mult din cauza posibilitatilor multiple de configurare pe care clientii le si acceseaza. asta inseamna timp de constructie a masinii mai indelungat ce duce la un pret mai mare , lucru ce este si normal.
stim cu totii ca toyota fabrica masinile pe banda rulanta si ca pe lumea asta sunt cate un milion de corolle identice. de aici rezulta si fiabilitatea superioara a japonezilor si nici intr-un caz din respectul mai mare catre clienti. este mai greu sa dai gres cand faci un milion de exemplare identice pt fiecare nivel de echipare si ai disponibile 4-5 motoare si nu muncesti sa dezvolti 10 motoare ca vw. iar asta se traduce si in costuri. daca toyota ar veni cu o lista de 100 de optionale din care descreieratii de clienti sa aleaga asa cum este VW sa vezi atunci fiabilitate franceza la toyota.

VW este mai scum pt ca asta este pretul lui.
mariusdruta
QUOTE (HORIA100213 @ Feb 13 2009, 02:44 PM) *
Pretul indicat de tine este exact. Ai uitat sa aduni cateva detalii (tapiteria de piele, nu Alcantara, tetiere fata active. ESP+, nu simplu, pt. care VW nici nu are echivalent, camera video, bluetooth, senzori de parcare et.). Daca le aduni, sare binisor de 35.000 de euro, fata de 29.100 de euro. Pe romaneste, platesti 6-7.000 de euro in plus pt. tractiunea integrala si imaginea VW... Fara comentarii.

Apropos, toti dealerii de masini din Romania (inclusiv Toyota) mai au de invatat. Nu stiu ce vand, mai exact. La New Avensis, HHD-ul are 40 GB, din care 10 GB sunt pt. stocare de muzica. Ca dealerii Toyota nu stiu exact cum sta treaba, e alta problema. Asta cu GB, daca e asa de important pt. tine.

Da, prietene, matematica e buna. Este ca suntem in zona de 37-38.000 de euro pt. un Passat?! Este. Sa rectificam. Nu platesti 6-7.000 de euro in plus pt. tractiunea integrala si imaginea VW. Platesti minimum 8-9.000 de euro in plus!!! Cine ziceai ca nu e obiectiv?! Mai gandeste-te.

Nu vreau sa comentez afirmatiile tale absolut deplasate vizavi de superioritatea Passatului. Care presa auto din toata Europa?! Care consumatori, frate?! Masina abia a aparut pe piata... Uau, ai uitat asta. Mda...


Cateva remarci (n-am sa intru in polemica si cu domnu' care vinde masini pe forum, trebuie sa-si castige si el cumva existenta):

-pretul indicat de mine include si tapiteria de piele nappa, nu am mai listat-o
-ESP plus... deabia au inceput sa puna ESP pe Avensis de vre-o 2 ani si e deja plusssss smile.gif ma lasi? inainte nici controlul tractiunii nu aveau, nu mai zic de alte modele Toyota actuale
-camera video? uau, nu stiu daca te poti descurca numai cu senzorii fata spate la passat (de asemenea inclusi in ce ti-am calculat)
-bluetooth se poate pune si ala,nu-i un capat de tara; sunt destule maruntisuri din astea in plus la passat care te-ai facut ca nu le vezi (senzori de presiune in pneuri, etc.)
-din cate stiu eu hdd-ul la Avensis are 10gb. Poate ma insel, dar am o intrebare pentru tine: daca aia 10 gb sunt pentru muzica, restul de 30gb pentru ce sunt? daca cartografiau si luna si tot le incap hartile pe 5-10gb. restul o fi pentru consum
-despre jantele de 18 am scris in postul de mai sus. Ia tu noul avensis, du-te in targ si vinde jantele de 18, ia niste jante pe 17 si ne zici dupa aia ce scumpe is jantele la passat
-matematica e foarte buna daca stii sa calculezi
-despre ce inseamna o tractiune integrala fata de FWD ma abtin... despre directie, cutie si suspensii la Avensis ar trebui sa stii mai bine
-masina deabia a aparut pe piata... la piata Crangasi poate. In Congo si in Romania a intarziat putin pe drum. In tarile civilizate, a aparut de ceva vreme, suficient ca lumea sa-si faca o parere.
DAN
QUOTE ( T u d o r @ Feb 13 2009, 09:11 PM) *
LE: Iata un top pe marginea caruia putem discuta. E un top al fiabilitatii dat publicitatii in 2006 de catre unul dintre cei mai mari asiguratori britanici. Avensis pe locul 32 (wow!) iar Passat nu am gasit. biggrin.gif


Daca sapi inca 20 secunde site-ul respectiv vei descoperi ca este vorba de prima genratie avensis..1997-2003
DAN
QUOTE (mariusdruta @ Feb 14 2009, 03:58 AM) *
QUOTE (HORIA100213 @ Feb 13 2009, 02:44 PM) *
Pretul indicat de tine este exact. Ai uitat sa aduni cateva detalii (tapiteria de piele, nu Alcantara, tetiere fata active. ESP+, nu simplu, pt. care VW nici nu are echivalent, camera video, bluetooth, senzori de parcare et.). Daca le aduni, sare binisor de 35.000 de euro, fata de 29.100 de euro. Pe romaneste, platesti 6-7.000 de euro in plus pt. tractiunea integrala si imaginea VW... Fara comentarii.

Apropos, toti dealerii de masini din Romania (inclusiv Toyota) mai au de invatat. Nu stiu ce vand, mai exact. La New Avensis, HHD-ul are 40 GB, din care 10 GB sunt pt. stocare de muzica. Ca dealerii Toyota nu stiu exact cum sta treaba, e alta problema. Asta cu GB, daca e asa de important pt. tine.

Da, prietene, matematica e buna. Este ca suntem in zona de 37-38.000 de euro pt. un Passat?! Este. Sa rectificam. Nu platesti 6-7.000 de euro in plus pt. tractiunea integrala si imaginea VW. Platesti minimum 8-9.000 de euro in plus!!! Cine ziceai ca nu e obiectiv?! Mai gandeste-te.

Nu vreau sa comentez afirmatiile tale absolut deplasate vizavi de superioritatea Passatului. Care presa auto din toata Europa?! Care consumatori, frate?! Masina abia a aparut pe piata... Uau, ai uitat asta. Mda...


Cateva remarci (n-am sa intru in polemica si cu domnu' care vinde masini pe forum, trebuie sa-si castige si el cumva existenta):

-pretul indicat de mine include si tapiteria de piele nappa, nu am mai listat-o
-ESP plus... deabia au inceput sa puna ESP pe Avensis de vre-o 2 ani si e deja plusssss smile.gif ma lasi? inainte nici controlul tractiunii nu aveau, nu mai zic de alte modele Toyota actuale
-camera video? uau, nu stiu daca te poti descurca numai cu senzorii fata spate la passat (de asemenea inclusi in ce ti-am calculat)
-bluetooth se poate pune si ala,nu-i un capat de tara; sunt destule maruntisuri din astea in plus la passat care te-ai facut ca nu le vezi (senzori de presiune in pneuri, etc.)
-din cate stiu eu hdd-ul la Avensis are 10gb. Poate ma insel, dar am o intrebare pentru tine: daca aia 10 gb sunt pentru muzica, restul de 30gb pentru ce sunt? daca cartografiau si luna si tot le incap hartile pe 5-10gb. restul o fi pentru consum
-despre jantele de 18 am scris in postul de mai sus. Ia tu noul avensis, du-te in targ si vinde jantele de 18, ia niste jante pe 17 si ne zici dupa aia ce scumpe is jantele la passat
-matematica e foarte buna daca stii sa calculezi
-despre ce inseamna o tractiune integrala fata de FWD ma abtin... despre directie, cutie si suspensii la Avensis ar trebui sa stii mai bine
-masina deabia a aparut pe piata... la piata Crangasi poate. In Congo si in Romania a intarziat putin pe drum. In tarile civilizate, a aparut de ceva vreme, suficient ca lumea sa-si faca o parere.


1. nu imi castig existenta din vanzarea masinilor pe forum. activitatea mea aici se rezuma la informare mai mult si la organziarea a cateva evenimente pentru posesorii de toyota(au fost 2 pana acum)
2. ESP-ul (VSC la Toyota) exista pe avensis din 2003. Faptul ca nu a fost disponibil pe Ave de 1.6 vvt-i e alta mancare de peste.
3. HDD-ul e de 40 GB. 10 Gb pentru Muzica, 30 GB pentru Navigatie ce cuprinde toata europa in cel mai mic detaliu si mai are si spatiu pentru eventualele upgrade-uri ce ar putea aparea....sau....dupa gandirea ta, cand va aparea un upgrade la navigatie va trebui Toyota sa schimbe Avensisul ca nu incap hartile pe HDD.
4. Passatul care l-am comparat cu Avensisul nu este 4motion. este tractiune fata.
5. Asa e, in tarile civilizate, passatul a a aparut de ceva vreme, suficient cat lumea sa isi faca o parere proasta smile.gif).
6. nu stiu unde am gresit la calcule..."-matematica e foarte buna daca stii sa calculezi"
7. nu am zis eu ca sunt scumpe jantele la passat. configuratorul de pe site de la ei spune asta.
8. Daca toyota ar face masini atat de scumpe si de proaste cum sustii tu...si inca niste utillizatori ai acestui forum, nu ar avea vanzarile mondiale la acest nivel.
9. masinile japoneze(toyota, honda, subaru) au inventat multe lucruri bune pentru masini, inclusiv pentru siguranta. Dotari care unii producatori germani nu au fost in stare sa le preia nici pana acum.
10. cand toyota avea clima automata pe supra in anii 80, vw abia avea o servo directie pe golful 2.Cand toyota(in 2003) vindea masini cu 9 airbaguri in standard(inclusiv ptr genunchii soferului), grupul VAG abia dadea 4 airbaguri in standard(nu mai zic de cel pentru genunchii soferului care si acum e n/a). nu mai spun de Land Cruiser care era singurul 4x4 care in ~1955 avea A/C
12. cand toyota se lauda cu peste 30 mil de corolle vandute(care apropos, pentru cultura ta generala care am vazut ca iti cam lipseste, corolla e cea mai vanduta masina din lume), vw se lauda cu 1 milion de passat-uri vandute
13. nu am vazut VW sa castige vreun premiu in WRC, in Formula 1 nici nu exista...au un Touareg in Paris - Dakar dar nu a luat nici un premiu daca nu ma insel.
14. De ce toyota, are un pret de revanzare mai mare in DE fata de volkswagen? ia in considerare ca noi, vw e mai scump ca toyota..wink.gif
15. MULTUMESC!
ozz86651
Ba, [parca asist la discutii de femei despre rochii si cosmetice. Nimic nu inteleg. Nici macar nu stiu de ce ma bag smile.gif. Listele ala enorme de optionale... scaune electrice, piele, faruri care se intorc dupa curba, camere de luat vederi, gigabiti, o sa luati masinile dupa specificattile procesorului si hddului acum... WTF, tavan tapitat in piele??? am citit bine? Ba, voi ce faceti cu masinile? Nu va tineti de volan si va uitati prin parbriz? va dati peste cap cu ea sa va atingeti de tavaul tapitat? Cine da banii pe asa ceva si DE CE? A, la o masina de lux, sigur, de ce nu, aia auresc si interiorul la cauciucuri si baga 2 diamante inauntru sa se rostogoleasca asa, de sanchi, dar la o masina practica si economica?
Parerea mea e asa:
1. pachetele de optiuni (poate in conjunctie cu citeva optiuni individuale) rule. Vin multe la pachet si mai ieftine decit daca le iei una cite una. Masina e in stoc, ti-o ridici a doua zi si am terminat discutia. Ca doar nu-s femeie care isi cumpara rochie.
2. Voi comparati doua masini echivalente, numai ca una pare binisor mai scumpa. Da, Avensisul o fi putin mai naspa prin interior, ca doar ce face omul cind depaseste in curba oarba pe serpentine cu 120, pipaie bordul. Passatul in schimb e cunoscut ca o oiae breaza pentru sughiturile de fiabilitate. Decit "frumoasa" (vorba vine, interiorul la passat e orice dar nu frumos) si pe marginea drumlui, mai bine cu plastice tari si sa mearga naibii. Lasind la o parte acest aspect, chiar daca masinile ar fi echivalente, de ce sa dau bani in plus pe Passat? Ce ofera el? Merita niste plastic si "ergonomie" (ce dracu o mai fi si aia, ca te intinzi mai putin dupa vreun buton?).
Mentionez ca nu m-am urcat in vreun avensis, dar am mers destul cu passaturi si cu alte modele de toyota ieftine (camry de exemplu) si mie mi se par egal de urite inauntru. Cumva toyotele sint mai oneste, ie-te ma masina ieftina, banii tai sau dus in mecanica si de rest am cumparat bodrul asta care e basic. La passat e impopotonat, dar naspa. Sint sigur ca m-as obinsui. Cu ORICE interior te obisnuiesti, daca nu e ceva groaznic. Sint alte chestii cu care nu te obisnuiesti la o masina (tinuta de drum, putere mica, fiabilitate proasta etc), dar nu interiorul.
T u d o r
CITAT(DAN @ Feb 14 2009, 09:49 AM) *
Daca sapi inca 20 secunde site-ul respectiv vei descoperi ca este vorba de prima genratie avensis..1997-2003


Da, stiu, chestia e ca fiabilitatea si imaginea de fiabilitate nu sunt totdeauna acelasi lucru. Si e vorba acolo si de costuri, ca e important si daca se strica la doar 2 ani odata dar atunci costa cat China. Cum spuneam, Passat nici nu figureaza in top 100, asadar e un plus pentru Avensis topul. Despre fiabilitatea modelului nou ne poate spune cineva ceva? Nu cred, asa ca ne raportam la trecut si speram ca viitorul sa il urmeze.

Ok, haideti sa mai discutam pe marginea versusului. La dotari inalte, japonezii fac legea la preturi, pe motivele expuse de noi mai sus. Anume ca pachetele de dotari ale japonezelor se amortizeaza mai repede, sunt mai eficiente ca si costuri de productie, etc. Foarte corect, si eu am comparat Accordul meu cu un Passat echivalent si dadea cu virgula rau de tot.
Dar, vorba lui Ozz, haideti sa comparam bazele gamelor, pentru ca ele fac vanzarile. Nu cred nici eu ca sunt prea multi cumparatori de Passat cu piele pe tavan si masaj la oo personalizat. Majoritatea sunt basics atat ca motorizare cat si ca echipari. Restul sunt vectori de imagine si atat.

So? Passat 2.0 TDI intr-o echipare medie vs Avensis 2.0 (sau 2.2) diesel intr-o echipare de asemenea medie? Care e mai avantajos?
mike.omega
@Dan: o navigatie care sa cuprinda harti de sa zicem 25gb(lasam 5 pt update-uri smile.gif ) ar trebui sa stie in timp real detalii despre tragic, vreme, taxe, gropi, babe pe mijlocul strazii si tot asa!

IGO 2008 cu toate hartile(RO included) are 2gb, si ai destule detalii a.i. sa nu te pierzi, sa nu mori de foame, sa nu dormi in masina si tot asa! De ce 30 de giga??? Diferenta e uriasa!

@Ozz: Nu mai, n-ai priceput! Noi nu ne tinem de volan si nici nu ne uitam prin parbriz, e demodat! De oglinzi nici sa nu te aud ca amintesti. Trendu e asa: cumparam masina scumpa, telefonu al mai smecher(si cu functii pe care nu stim sa le utilizam tongue.gif ) si iesim pe strada, nu mai conteaza nimic! Ne vede lumea in masina scumpa, vorbind la telefon smechereste, nu ne mai pasa de trafic, ne pasa doar de pers cu care vb la tel. Asta e poporu roman! Din pacate! Un tel cu bluetooth e 300 de lei minim iar o casca vreo 100 de lei, deci 100 de euroi, a cata parte dintr-un Passat? Dar nu! Noi ne luam camere de vazut inapoi, nu stiu de care senzori si tot asa! Se numeste SNOBISM! Si ne mai si mandrim cu el biggrin.gif

AZAZEL
QUOTE (DAN @ Feb 14 2009, 10:08 AM) *
14. De ce toyota, are un pret de revanzare mai mare in DE fata de volkswagen? ia in considerare ca noi, vw e mai scump ca toyota..wink.gif


dane , oare chiar nu stii de ce?
pai in germania vanzarile VW sunt mai mari de 10 ori fata de vanzarile Toyota si probabil din acest motiv piata de sh VW este de 10 ori mai mare fata fata de cea Toyota. Factorul oferta si cerere are cea mai mare contributie in pretul scazut al lui VW in germania.
_Constantin_
mike, nu toate dotarile sunt snobism. Eu unul prefer o navigatie gen IGO pentru ca o pot lua si dupa mine. In Ungaria Lasam masina si ma plimbam cu orele. Doar cu navigatia aia mica si idioata o gaseam uneori.
Senzorii sunt buni. Azi un nesimtit a lasat cosul de Metro in spatele masinii mele, nu se vede daca te uiti, am dat cu spatele si l-am lovit ... daca aveam camera sau senzori nu se intampla asta. Problema care se pune este alta. Fiecare are nevoie de lucruri diferite si de aici multimea de oferte.

Eu sincer daca ar fi sa vreau ceva in plus la Yaris acestea ar fi : scaune incalzite, pornire motor din telecomanda si senzor de ploaie. Asta ca si dotari. In rest am tot ce imi doresc. thumbsup.gif
HORIA100213
QUOTE (DAN @ Feb 14 2009, 10:08 AM) *
1. nu imi castig existenta din vanzarea masinilor pe forum. activitatea mea aici se rezuma la informare mai mult si la organziarea a cateva evenimente pentru posesorii de toyota(au fost 2 pana acum)
2. ESP-ul (VSC la Toyota) exista pe avensis din 2003. Faptul ca nu a fost disponibil pe Ave de 1.6 vvt-i e alta mancare de peste.
3. HDD-ul e de 40 GB. 10 Gb pentru Muzica, 30 GB pentru Navigatie ce cuprinde toata europa in cel mai mic detaliu si mai are si spatiu pentru eventualele upgrade-uri ce ar putea aparea....sau....dupa gandirea ta,....

14. De ce toyota, are un pret de revanzare mai mare in DE fata de volkswagen? ia in considerare ca noi, vw e mai scump ca toyota..wink.gif
15. MULTUMESC!


Multumesc, Dane. Ma ingrozeam la gandul ca trebuie sa dau si eu replica la anumite aberatii. E de laudat efortul tau. Dar, sincer, nu stiu cat mai merita sa ne batem capul cu astfel de "raspandaci". Ce poti sa mai zici la o replica cu ESP doar de doi ani pe Avensis?! Chiar, ce mai poti spune? E rea-credinta in mod evident, domnilor moderatori cu simpatii pentru VAG. Am remarcat pe forumul masini.ro ca nu e bine sa-i critici pe domnii moderatori. Desi critica nu a stricat nimanui.

Daca tot vor domnii in cauza sa intervina pe forum, ar fi bine sa dea dovada de obiectivitate si sa-si tina parerile personale pt. ei. In opinia mea, asta inseamna a modera. Luati exemplu de la Constantin, domnilor! Dar cand iti declari fatis simpatia pentru o parte sau alta (de parca am fi in razboi, frate!), lucrurile scapa de sub control.

Apropos, cum se explica ca cei mai inversunati fani VW nu au mentionat in fisa lor de prezentare ce masini conduc sau detin?! Chiar asa, le este rusine sau inca nu au ajuns proprietari de cutie cu patru roti... Poate ne explica moderatorii anomalia...
mike.omega
Te rog frumos sa nu arunci cu noroi in moderatori doar de dragul de a o face si de a mai ataca un pic, asa cum ai atacat si pana acum(de o sapt. incoace numai asta faci dar trecem peste). Nu a spus nimeni din echipa de moderare ca Avensis nu avea ESP acum 2 ani iar postul meu de mai sus era unul generalist deoarece nu am zis ca soferii de.... fac si dreg. Faptul ca te ataci da de banuit biggrin.gif

Ca nu toti membrii si-au pus la semnatura masina pe care o detin/conduc e strict problema lor. La vremea cand am introdus chestia asta s-a discutat si am expus problema, nu cred ca trebuie sa reluam!

Daca spre exemplu mie nu-mi place Avensis, inseamna ca imi place Passat? cum ai aflat tu treaba asta? teehee.gif

PS: vad ca iar se propaga ideea ca posesorii de Toyota sau japoneze(in general) sunt o clasa peste restu, restu fiind niste nimeni care habar n-au ce fac/zic/stiu, idee de care incepe sa mi se acreasca dry.gif
HORIA100213
QUOTE (mike.omega @ Feb 14 2009, 02:46 PM) *
Te rog frumos sa nu arunci cu noroi in moderatori doar de dragul de a o face si de a mai ataca un pic, asa cum ai atacat si pana acum(de o sapt. incoace numai asta faci dar trecem peste). Nu a spus nimeni din echipa de moderare ca Avensis nu avea ESP acum 2 ani iar postul meu de mai sus era unul generalist deoarece nu am zis ca soferii de.... fac si dreg. Faptul ca te ataci da de banuit biggrin.gif

Ca nu toti membrii si-au pus la semnatura masina pe care o detin/conduc e strict problema lor. La vremea cand am introdus chestia asta s-a discutat si am expus problema, nu cred ca trebuie sa reluam!

Daca spre exemplu mie nu-mi place Avensis, inseamna ca imi place Passat? cum ai aflat tu treaba asta? teehee.gif

PS: vad ca iar se propaga ideea ca posesorii de Toyota sau japoneze(in general) sunt o clasa peste restu, restu fiind niste nimeni care habar n-au ce fac/zic/stiu, idee de care incepe sa mi se acreasca dry.gif


Te rog si eu foarte frumos sa nu mai faci afirmatii fara acoperire. Pe cine am atacat eu?! De o saptamana incoace?!!!

A critica nu inseamna a arunca cu noroi. Nu am injurat moderatorii, nu am calomniat, nu am insultat pe nimeni. Raman la parerea mea ca o parte din moderatorii pe de masini.ro au probleme cu obiectivitatea. Care e problema ta? Nu am dreptul sa am o opinie? Pai cand un moderator spune clar ca lui ii place Passatul si ne invita apoi la un versus, asta e obiectivitate?!

Dragul meu, daca tot moderezi pe aici, invata diferenta dintre parere si argument. Sau tu esti perfect si nu poti invata de la nimeni?! Asta e ideea? Sper ca nu.

Am mai observat - tot pe masini.ro - ca unii moderatori au impresia ca pot sa respinga opiniile altora pe considerentul ca le si pot sterge. Daca vreti sa ramaneti fara musterii, dati-i bataie inainte. Stergeti opiniile care nu va convin, interziceti accesul celor incomozi. Asta e cea mai sigura solutie pt. scaderea audientei. Sper ca nu esti atat de naiv incat sa crezi ca daca ai apasat "delete" - gata, nu mai exista. Nimic nu e mai rau decat reclama negativa de la om la om.

Sunt jurnalist. De 12 ani. Cand scriu editoriale si le postez online, ma astept sa fiu criticat. Mai rau, stiu ca urmeaza injuraturi, insulte etc. Spre deosebire de unii dintre moderatori, mie nu-mi fuge degetul imediat spre tasta "delete". Accept lucrurile astea pt. ca fac parte din meserie. Mai treci si tu in vizita pe site-urile ziarelor centrale. Pai, cand scrie CTP un editorial, e imposibil sa nu fie injurat de cateva sute de ori. Asta e. Daca ti-ai ales sa activezi intr-o zona publica, accepta critica!

P.S. Sper ca nu vei aduce in discutie regulamentul forumului. Pe care l-ai incalcat chiar tu cand ai deviat discutia spre o zona personala si m-ai acuzat, fara dovezi, de atacuri la adresa unuia si altuia. Nu uita ca cenzura de orice fel este interzisa in Tara Romaneasca, indiferent ce scrie in regulamentul acestui forum. Sunt permise ingradiri doar in cazul unor incalcari evidente ale legii. Asta daca inseamna ceva pt. tine chestia aia numita Constitutie si care ne permite noua (si voua) sa ne dam liberi cu parerea. Si nu, nu am incercat sa fiu pretios.
mike.omega
Discutiile avute cu alti membrii pe tema asta(Avensis vs. Passat) au avut si mici atacuri, nu clare, ci subtile, se vede mana de jurnalist.
Faptul ca am creat acest versus nu inseamna ca imi place Passat, nu am afirmat asta dar daca tu asta vrei sa intelegi, e alegerea ta smile.gif
Posturile nu se sterg, in cel mai bun caz se combat cu pareri si argumente, ca doar de asta suntem pe un forum.

Nu, n-am sa aduc regulamentul in discutie, pentru ca nu are rost. Ai uitat ca aceasta arie nu beneficiaza de moderare atat timp cat nu se intrece bunul simt?
Cat despre libertatea de exprimare, ai dreptate, foarte mare dreptate insa cum in orice comunitate exista niste reguli, nu vad de ce nu am avea si noi. Constitutia se aplica cand tu sau altcineva ai avut de suferit cu adevarat de pe urma forumului.

Tot ce vreau eu e sa avem discutii civilizate fara impunsaturi pe la spate, fara etichete(chiar si in ghilimele) si fara atitudini de superioritate. Pana una alta toti suntem egali. Cer multe?

PS: de ce ma trimiti spre jurnalism? Nu cred ca forumul are vreo legatura cu jurnalismul, poate doar stiinta de a-ti expune ideile si argumentele wink.gif
HORIA100213
Da, Mike. Ai dreptate. Suntem toti egali pe acest forum. Opinia mea nu este cu nimic mai breaza decat a ta. Amandoua conteaza la fel de mult (sau de putin, daca e sa fim rai cu noi insine).

Forumul este public. Si jurnalismul. Cu tot ce implica asta. Informatii publice, dezbateri publice, schimburi de idei publice. De aceea am facut trimitere la jurnalism. Am avut ocazia sa moderez forumuri publice (nu online) pe diferite teme: politice (alegeri), sociale (salarii) etc. Pot sa iti spun ca nu sunt mari deosebiri fata de ce faceti voi aici.

Mea culpa. Poate ca din opiniile mele razbate o anumita superioritate. Care poate ca enerveaza multa lume. Crede-ma ca e involuntar. Nu doresc sa par mai destept decat altii. Dar, te rog sa-mi permiti sa NU fac pasul inapoi cand stiu ca sunt mai bine informat.

Hai sa facem un exercitiu de empatie. Pune-te in locul meu. Vin si spun: Avensis Luxury are n dotari, printre care jantele de aliaj de 18. Mi se raspunde: si ce daca, jantele de 18 costa doar 264 de euro la Passat CC. Replica mea: nu 264 de euro, 1.264 de euro. Pe configuratorul oficial VW Romania. Ei, si aici se rupe filmul. In loc sa mi se raspunda: da, asa este. Sau nu, te inseli, uite dovada. Mi se spune: da` ce vrei sa faci tu cu jante de 18 inch in Romania, tu, care faci atatia km, nu ai habar ca nu sunt bune, bai... etc, etc, etc.

Ei, este ca am fost provocat?! Asta e argument?! Cand nu mai avem FAPTE si CIFRE, trecem la ironizarea celorlalti?! Nu e bine, chiar nu e bine.

Probabil ca majoritatea posesorilor de Toyote au un anumit sentiment de superioritate pt. ca stiu ca au ales bine. Din ce am citit eu pe forum, cei mai multi s-au informat temeinic inainte de a cumpara masina. Nu spune nimeni ca nu exista posesori de VW etc care au ales, si ei, in cunostinta de cauza. Dar, aici e un mare dar, eu spun ca cei mai multi dintre fanii VAG si-au ales masina pe principiul ca aia germana e mai buna. Adica, dupa imagine, nu dupa realitati obiective.

Poate ca nu m-am facut eu bine inteles. Eu nu incerc sa impun nimanui sa-si schimbe opinia. Incerc, insa, sa le deschid unora ochii si punctez cand ei emit pareri care au la geneza marketingul. Fie el de la VW sau altii. Poate ca gresesc. Desi nu cred. In fond, ar zice unii, sunt banii lor. Daca ei vor sa-i arunce pe fereastra, e treaba lor. Poate ca asa este. Lumanarea nu se aprinde pt. orbi.

Am scris de nu stiu cate ori ca VW vinde imagine in Romania. O vinde scump. Clientii lor sunt atat de convinsi de superioritatea marcii incat reactioneaza exclusiv emotional cand le demonstrezi ca lucrurile nu stau chiar asa. Psihologic, le inteleg reactiile. Cum, vine un neica nimeni si imi spune mie, care am cheltuit o valiza de bani pe Passat, ca Toyota lui de la orezari e mai buna?!!! Bai. frate, ia sa-i aratam noi la asta. Chiar inteleg de ce se supara. Si eu m-as supara, asa, un picut, cand cineva mi-ar demonstra ca am cheltuit banii aiurea pe Toyota. Doar ca m-as supara pe mine, pentru ca am fost atat de fraier sa cumpar o masina fara sa ma informez in prealabil.

Toate cele bune, Mike.

T u d o r
Horia... sa inteleg ca daca nu proslavim Toyota nu ne mai lasi sa discutam si noi pe arii? Noi astia, moderatorii? Pai si trambitata (cand exista interesul) libertate de opinie unde mai e? Mie chiar nu-mi mai ploua pe strada ca e mai scump/ieftin Avensis fata de Passat. aceste masini imi sunt perfect egale.

Iar la fel de domnul (ca si noi) Constantin nu are dreptul sa aiba afinitate fata de Toyota? Sau si el sa-si tina opiniile pentru el? Nu cred, nu-i asa? Doar ai si precizat... domnii moderatori cu simpatii VAG. Care or fi aia, dar poate ne spui tu, ca esti obiectiv si vezi mai bine.

In fine, ca de obicei dintr-un versus animat se gaseste cineva sa tipe ca a fost nedreptatit. Si tu si KLM v-ati incontrat cu acelasi ton. Daca nu rezisti sa sustii o cauza in fata unui alt coleg cu pareri diferite...de ce te bagi? Si apoi acuzi si tipi la conducerea forumului, ca nu a fost fair play. Nici tie si nici celor care au sustinut VAG nu vi s-a interzis nimic si nici cenzurat. Unde e partinirea de care vorbesti?

Daca iti doresti un consens general, o dolce farniente alaturi doar de cei care gandesc ca si tine, poate un forum generalist nu ti se potriveste. Aici poti intalni si fani Dacia si VW si BMW si te miri ce alte marci. Ne scuzi ca nu vedem cu totii superioritatea incontestabila a Toyotei, dar poate ne vom destepta cu varsta.

Idem pentru VW.
mike.omega
Horia, treaba asta ca forumul e public e discutabila daca vedem fata aia a povestii in care cineva plateste hosting, soft, servere si alte acareturi ca noi sa ne expunem aici argumentele. Si sa stii ca forumul conteaza in traficul general al site-ului destul de putin, sau nu atat cat ne-am astepta noi smile.gif In fine... ideea de baza e ca atat timp cat cineva(pers privata) sustine acest forum el e public pana la un punct biggrin.gif Daca era sustinut de Min Transporturilor era al naibii de public!

Nu cred ca poate contesta nimeni ca X e mai bine informat ca Y, sa fim seriosi, prea putini ne stim intre noi cu adevarat a.i. sa putem trage concluzii din astea.

Legat de povestea cu jantele si configuratorul, din pacate e greu de schimbat opinia publica de unul singur, tu ca ziarist ar trebui sa stii mai bine.

Toti stim ca alegem bine atunci cand cumparam o masina, problema e ce cumparam de fapt? O imagine sau un produs? Si Honda si Toyota vand imagine la fel de bine ca si VW numai ca o dau mai ieftin, atata tot! De ce nu scad preturile la Honda? Pentru ca tu cumperi imaginea Honda! Nici Toyota n-a dat lumea pe spate cu discount-uri acum cu criza, de ce? Pentru ca ei se bazeaza si pe imaginea marcii smile.gif

Empatii??? Tu te plangi? Sub mine(la propiu tongue.gif) in garaj stau 2 Citroneluri, toata lumea mi-a zis ca mai bine luam Ford, Skoda, Toyota sau de ce nu VW, numai ca in momentul in care am luat C4 era cel mai bine dotat si motorizat la banii aia, cu parere de rau pentru restu biggrin.gif

Incearca sa-ti imaginezi ca tu incerci sa schimbi/modifici o imagine creata de vreo 20 de ani incoace in mintea romanilor si a europenilor, lucrul nemtesc. Nu conteaza ca e aragaz sau masina, e nemtesc domne...
De ce nu risca nimeni sa vada dincolo de treaba asta? E vorba de bani! Simplu! Le e frica ca luand un lucru facut in Asia(care mai nou e produs prin Europa) isi vor lua teapa si prefera sa dea 10% pe un lucru nemtesc, fenomen de studiat la psihologie tongue.gif

In curand un amic o sa-si cumpere Avensis si probabil voi lua si eu contact cu masina ca sunt curios, pana la ei nu ma duc ca sunt prea departe(dincolo de Citroen adica tongue.gif) si atunci voi veni si eu cu ceva impresii, momentul tipul asta e super incantat el fiind un fan inrait Toyota wink.gif

PS: am si eu fanatismele mele cu Citronel dar prefer sa le pastrez pentru mine, ii las pe cei de la marketing sa lucreze laugh.gif
Rebel
Pentru colegul cu remarca privitoare la pret: vezi ca in Germania VW vinde de peste 6 ori (!) mai multe masini decat Toyota. Deci iata, ai raspunsul.
In fapt Dacia/Renault a "taiat" Toyota la vanzari.
Poftim:
http://internationaltrade.suite101.com/art...in_germany_2008

Nu in ultimul rand VW vinde un feeling, specific cand il conduci, o trasatura aparte, o Toyota... nu. De aceea unii platesc 10% mai mult. Si iata, sunt de 6 ori mai multi "orbi" si "prosti" decat "luminatii" ce cumpara Toyota. whistling.gif

Nu imi plac masinile fara personalitate iar Toyota este una dintre ele. Si da, am avut Toyota si mi-a ajuns !
Am avut probleme si cu Toyota, mi se cojea vopseaua noua fiind, era o tzoapa instabila fara nici cea mai mica chemare sportiva, un motor incapabil sa urce un deal mai mare cu o viteza mai mare de 60 km/h si cate altele. De multe ori mi-am tras niste palme morale pe alegerea asta dar era o mare afacere cand am luat-o iar la momentul respectiv aia imi permiteam. Toyota este o masina fada, fara nici cea mai vaga trasatura de temperament sportiv, un design cel putin indoielnic si pe a carei platforma se afla o tehnologie invechita si materiale slabe bine ascunse sub o emblema mult prea scumpa pentru ce ofera. Este fiabila? Cum dracu sa nu fie cand ai folosesc in momentul de fata cutii si motoare ce s-au dovedit fiabile timp de 20 de ani?
Am avut VW? Da, si nu am avut probleme majore cu ele (nici cu Toyota nu am avut probleme tehnice majore) exceptand o bucsa sau mai stiu eu ce acareturi, marea majoritate fiind rezultatul bunei infrastructuri romanesti. Oricum vopseaua nu mi-a sarit la niciuna desi nu am avut ocazia pe atunci sa imi cumpar una noua asa cum am luat Toyota. Apropo: stiai ca Toyota nu acopera nici macar jumatate din garantia oferita de VW la capitolul "rust protection"?
Pe de cealalta parte, pot spune insa si ca am prieten care a avut pana acum 3 ani un Passat cumparat de nou (modelul precedent), executat la comanda care onora service-ul lunar cu cate o vizita pentru diverse probleme. O fi fost faptul ca era construit in Mexico si probabil intr-o Vineri? Cine stie...?! Oricum nu vreau sa iau apararea masinii -desi ar trebui sa mentionez ca proprietarul este un neglijent notoriu- a fost proasta si basta, cert este ca altii nu au avut probleme cu Passaturile. Totusi, Passat a facut legea dupa anii 80 iar meritul acesta nu a fost castigat pe vorbe iar Passatul actual se dovedeste a fi o alegere buna.

Intre astea doua as lua VW fara sa clipesc macar. Si asta nu pentru ca un idiot de psiholog sarit crede ca studiul sau privind orientarea mea catre germane este argumentat -si ala binenteles din punctul sau de vedere- ci pentru ca MIE PERSONAL imi place look-ul masinii, stabilitatea, scaunele si interiorul, feelingul masinii si mentalitatea ingineriei germane (pentru cine le vede desfacute, lucreaza la ele, etc., pentru cine nu, ala vede aici doar vorbe goale).
Domnule Horia, nu esti dumneata cel care intreba pe aria Toyota daca santurile de pe discurile de frana sunt normale la 1000km? Nu releva asta experienta dumitale in masini? Si atunci, daca nu detii nici macar un minimum de cunostinte tehnice in domeniul auto ce credibilitate iti pot eu acorda si cata greutate pot atribui cuvintelor dumitale intr-un versus? Pe ce iti argumentezi ideile? Pe pret si pe subiectivitatea conturata din influenta prietenilor? A look-ului exterior? Si tocmai dumneata vrei sa ne arati noua "orbilor" "lumina"? Care lumina?
Sesizez o oarecare postare tipic gazetareasca unde ne dam cu opinia personala avand la baza cateva influente? Demagogie cumva?

"Probabil ca majoritatea posesorilor de Toyote au un anumit sentiment de superioritate pt. ca stiu ca au ales bine".
Asta stiu ei, nu inseamna ca detin adevarul absolut. Fiecare a ales bine din punctul sau de vedere si nu cred ca trebuie sa il combat eu in alegerea lui, ci trebuie sa i-o respect, lucru pe care grupul vostru nu il face. Cat despre a tine "lumanarea orbilor", doresc doar sa iti amintesc ca, cu toata subtilitatea impusa, nu faci decat sa imi confirmi cat mai mult prezenta "aerelor de superioritate" de care dati dovada.
Cred ca intr-un versus nu este necesar nici sa "deschid ochii" cuiva (cel putin nu in conotatia data de tine) nici sa le "tin lumanarea". Cred ca abordarea care implica argumentarea cu superioritatea tehnologiei si cu date concrete ar fi mult mai convingatoare decat vorbele aruncate in vant sau "intelepciunile populare subtile".
Nu in ultimul rand, nu doresc nici sa ma conving pe mine insumi ca am facut o alegere buna asa cum reiese din postarile unora. rolleyes.gif Eu sunt convins ca am facut o alegere buna pentru ca de multe ori o alegere implica o decizie luata in anumite conditii date, conditii care sunt independente de vointa noastra. Altfel, probabil ca cel putin jumatate dintre deciziile luate pe acest forum in cazul unei masini ar fi total diferite de cele actuale. Trebuie doar sa fi multumit ca ai luat decizia cea mai buna in circumstantele date.
De aceea felicit pe toti posesorii de masini, inclusiv Toyota, pentru achizitionarea unei masini care au ales-o sa le aduca LOR placere.
Totusi, multi dintre colegi stiu limita si realizeaza unde trebuie sa se opreasca fara a sustine idei subiective cu amprente de grup.

Si nu, nu conduc nici Toyota nici VW .
HORIA100213
QUOTE ( T u d o r @ Feb 14 2009, 06:49 PM) *
Horia... sa inteleg ca daca nu proslavim Toyota nu ne mai lasi sa discutam si noi pe arii? Noi astia, moderatorii? Pai si trambitata (cand exista interesul) libertate de opinie unde mai e? Mie chiar nu-mi mai ploua pe strada ca e mai scump/ieftin Avensis fata de Passat. aceste masini imi sunt perfect egale.

Iar la fel de domnul (ca si noi) Constantin nu are dreptul sa aiba afinitate fata de Toyota? Sau si el sa-si tina opiniile pentru el? Nu cred, nu-i asa? Doar ai si precizat... domnii moderatori cu simpatii VAG. Care or fi aia, dar poate ne spui tu, ca esti obiectiv si vezi mai bine.

In fine, ca de obicei dintr-un versus animat se gaseste cineva sa tipe ca a fost nedreptatit. Si tu si KLM v-ati incontrat cu acelasi ton. Daca nu rezisti sa sustii o cauza in fata unui alt coleg cu pareri diferite...de ce te bagi? Si apoi acuzi si tipi la conducerea forumului, ca nu a fost fair play. Nici tie si nici celor care au sustinut VAG nu vi s-a interzis nimic si nici cenzurat. Unde e partinirea de care vorbesti?

Daca iti doresti un consens general, o dolce farniente alaturi doar de cei care gandesc ca si tine, poate un forum generalist nu ti se potriveste. Aici poti intalni si fani Dacia si VW si BMW si te miri ce alte marci. Ne scuzi ca nu vedem cu totii superioritatea incontestabila a Toyotei, dar poate ne vom destepta cu varsta.

Idem pentru VW.


Cred ca neintelegerea pleaca de la functia moderatorului. Pentru mine, moderatorul este personajul care face exact ce-i spune numele: modereaza dezbateri pe diferite subiecte, pastrandu-si insa obiectivitatea. E foarte clar acum ca pe acest forum moderatorul poate sa-si exprime opiniile personale. Asta vreti, asta faceti. Eu consider ca e gresit. Sau poate nu ar trebui sa va numiti moderatori. Gasiti alta denumire, care sa nu induca in eroare. Poate nu stiati, dar sunteti tributari scolii frantuzesti, care stipuleaza ca mediile (inclusiv internetul) pot sa promoveze informatii cu un anumit grad de subiectivism. Scoala anglo-saxona interzice total acest lucru, cu exceptia editorialelor sau altor materiale similare de opinii.

Ma rog, nu sunteti voi de vina. Cam 90% din mass-media romanesti isi dau cu presupusul, de la stanga la dreapta, de sus in jus. Site-ul masini.ro este un mijloc de informare in masa, nu?! De ce ati face voi exceptie? Asta stiti, asta aplicati. Ma refer, desigur, la administratorii site-ului si forumului, nu la persoanele care presteaza voluntar pentru forum si poarta titulatura de moderatori. Desi, repet, induce in eroare. De aici si reactia mea.

Se vede ca suntem pe internet. Aici limbajul e mai colorat, penita alearga sagalnic: proslavim, tipi, etc. Mda, tipic pentru scoala frantuzeasca. Habar n-avem cum stau lucrurile, dar aruncam cu epitete si metafore. Ce sa-i faci, suntem romani. Cu rigurozitatea stam mai prost.
HORIA100213
QUOTE (mike.omega @ Feb 14 2009, 09:53 PM) *
Horia, treaba asta ca forumul e public e discutabila daca vedem fata aia a povestii in care cineva plateste hosting, soft, servere si alte acareturi ca noi sa ne expunem aici argumentele. Si sa stii ca forumul conteaza in traficul general al site-ului destul de putin, sau nu atat cat ne-am astepta noi smile.gif In fine... ideea de baza e ca atat timp cat cineva(pers privata) sustine acest forum el e public pana la un punct biggrin.gif Daca era sustinut de Min Transporturilor era al naibii de public!


Sunt chiar uimit de ce spui tu. Probabil ca o sa raman asa. Mike, masini.ro si forumul adiacent sunt publice. Cat se poate de publice. Daca s-ar plati un abonament si s-ar semna un contract cu vizitatorii, treaba ar deveni privata. E pur si simplu uluitor ca nu stiti unde va incadrati din punct de vedere legal: sunteti un mijloc de informare in masa. Cu toate implicatiile legale care decurg de aici. Vrei sa le enumar?!

Cum poti sa faci o asemenea confuzie si sa afirmi ca un site guvernamental (ai dat ca exemplu site-ul Ministerului Transporturilor) este un site public, iar masini.ro este un site mai putin public pentru ca este in proprietate privata?! Sa-mi fie iertata exprimarea, dar esti complet pe langa subiect.

Cine ziceai ca plateste cheltuielile site-ului? Proprietarii? Aproape ca nu mi-a venit sa cred ce aud (citesc). Asta seamana pana la identificare cu afirmatia ca salariile bugetarilor sunt platite de stat. Nu de contribuabili, atentie, ci de stat. De parca statul ar lua banii de pe Marte si nu de la amaratii de platitori de taxe.

Si, cum zise-si, Mike, cheltuielile voastre sunt platite de voi. Aha, deci noi suntem fraieri ca platim abonament la internet ca sa ne conectam la voi, platim sculele cu care ne conectam si mai platim si curentul electric. Iar reclama pe care o atrageti voi nu are nicio legatura, dar niciuna, cu numarul de vizitatori. Probabil ca o publicati gratis, voi fiind societate de binefacere.

Si, hai lasa-ne cu faza "forumul nu prea conteaza". Cu cine crezi ca vorbesti?! Masini.ro are, in medie, 11-13.000 de vizitatori absolut unici pe zi. Uau, ce bine. Vrei sa fiu rau? Uite ca sunt: stati catastrofal la capitolul afisari. In medie, 6-7 afisari per vizitator. Ce inseamna asta? Ca majoritatea vizitatorilor vostri intra de pe Google. Dau doua-trei clicuri si pleaca. Nu e suficient sa va ascundeti statisticile de pe trafic.ro. Mai sunt si altii care stiu cum merg treburile pe internet.

Atunci cand intru pe masini.ro, ma contorizati de trei ori intr-o zi, draga Mike. Intru de la slujba, de la computerul de acasa si de pe mobil. Nu aveti mare nevoie de forum? Nu inseamna foarte mult? Ai grija sa nu te auda sefii...

QUOTE (Rebel @ Feb 15 2009, 01:47 AM) *
Nu in ultimul rand VW vinde un feeling, specific cand il conduci, o trasatura aparte...


Asa este, cand cumperi un TDI este imposibil sa nu-ti dai seama ca e Volkswagen. thumbsup.gif

V_I_C_T_O_R
Intradevar ai dreptate la partea cu rolul moderatorilor, luat ad'literam nu prea ar avea ce sa-si dea cu parerea, dar avand in vedere calitatea discutiilor si nivelul de informare a majoritatii moderatorilor (in afara de unul singur care ma enerveaza prin tezele sale de doctorat si capacitatile sale cognitive deosebite) eu zic ca ar fi o reala pierdere si o mare neghiobie sa stea pe post de politisti doar fara sa indrazneasca sa emita pareri ca nu cumva sa supere pe unu sau pe altu. Ceea ce nu prea pricep eu e de ce te-ai atacat? Eu daca am facut o alegere si am convingerea ca a fost una foarte buna, de care sunt multumit si satisfacut, poate sa-mi spuna si Mafalda ce vrea, ca intra pe o parte iese pe alta. Stii foarte bine ca fiecare are o alta parere, pe care si-o poate argumenta mai mult sau mai putin.

Sunt curios daca te luai de vreunu din moderatori daca aducea ode atat de mult iubitei Toyota. Trebuie sa accepti ca exista si alte marci de masina care merita sa fie apreciate. Am citit alaltaieri un topic inceput de un anume Toparceanu care suna cam asa:"Am Toyota deci sunt si destept si modest!" Te rog nu ii da satisfactie...
V_I_C_T_O_R
Ce feeling vinde VW? E masina de duzina si asa va ramane. Sincer, cine a avut ocazia sa incerce diverse masini, isi da seama repede cine vinde feeling-uri si cine vinde masini facute pentru marea masa. Poti sa spui de ALFA sau BMW ca vand feeling-uri dar VW?? Sa-mi fie cu iertare...
HORIA100213
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Feb 15 2009, 03:44 AM) *
Intradevar ai dreptate la partea cu rolul moderatorilor, luat ad'literam nu prea ar avea ce sa-si dea cu parerea, dar avand in vedere calitatea discutiilor si nivelul de informare a majoritatii moderatorilor (in afara de unul singur care ma enerveaza prin tezele sale de doctorat si capacitatile sale cognitive deosebite) eu zic ca ar fi o reala pierdere si o mare neghiobie sa stea pe post de politisti doar fara sa indrazneasca sa emita pareri ca nu cumva sa supere pe unu sau pe altu. Ceea ce nu prea pricep eu e de ce te-ai atacat? Eu daca am facut o alegere si am convingerea ca a fost una foarte buna, de care sunt multumit si satisfacut, poate sa-mi spuna si Mafalda ce vrea, ca intra pe o parte iese pe alta. Stii foarte bine ca fiecare are o alta parere, pe care si-o poate argumenta mai mult sau mai putin.

Sunt curios daca te luai de vreunu din moderatori daca aducea ode atat de mult iubitei Toyota. Trebuie sa accepti ca exista si alte marci de masina care merita sa fie apreciate. Am citit alaltaieri un topic inceput de un anume Toparceanu care suna cam asa:"Am Toyota deci sunt si destept si modest!" Te rog nu ii da satisfactie...


Victor, in fiecare dintre noi salasluiesc mai multe trasaturi de personalitate. Daca ar fi sa aleg din masinile medii generaliste, pentru sufletul meu care vrea multa liniste as alege Citroen C5, cu motor HDI (oricare) si cutie automata, neaparat in echiparea Exclusive. Pentru rebelul din mine as alege New Accord cu motor i-VTEC de 2.4 litri si cutie manuala. Dar, pentru partea rationala din subsemnatul, am ales Toyota Avensis: pentru ca este una dintre cele mai sigure masini din clasa ei, pentru ca e fiabila, are un pret bun si am ditamai service-ul la Oradea (investitie noua, dotari pe masura).

Eu nu spus niciodata ca Passatul nu e o masina buna. Am contrazis doar afirmatia ca e o afacere mai buna decat Avensisul. Nu intamplator, revistele de specialitate stabilesc o ierarhie si in functie de raportul pret/puncte obtinute la testare. Din acest punct de vedere, consider si am argumente ca Avensisul este o afacere mai buna decat Passatul.

Nu sunt eu omul care sa nu recunoasca problemele Avensisului. Probabil ca la ora asta sunt singurul proprietar de Avensis cu suspensie coilover din Romania. Am dat 1.450 de euro tocmai pt. ca mi-am spus ca Avensisul e putin prea barca. E adevarat ca acum m-am lecuit de suspensie sport pt. multa vreme de acum inainte.

P.S. M-am contrat serios si cu fani Toyota. Cred ca isi aduce aminte si Constantin despre ce vorbesc si ar putea confirma.
V_I_C_T_O_R
Din pacate 99% din proprietari de Passat sau VW in general nu vor recunoaste acest lucru. Dar in fond si la urma urmei sa fie sanatosi, atata timp cat ei sunt fericiti cu alegerea facuta sa le traiasca! Atata doar am vrut sa punctez in postul anterior sa nu pleci urechea si sa nu te atinga la coarda sensibila afirmatiile gratuite si mai mult sau mai putin argumentate ale unora care nu sunt de acord cu alegerea facuta de tine. Iti spun sincer de la mine din trupa de prieteni, toata lumea zice ca e fain Subaru, da ei tot Audi sau BMW si-ar cumpara. Si atunci incep cu argumente legate in primul rand de raport calitate/pret si termin cu capitolul ce primesti la fiecare de aceeasi bani. Am dat explicatiile astea de 3 ani incoace dar inutil. Eu sunt deocamdata foarte fericit cu ce am ales, primesc atat laude cat si multe critici dar crede-ma nu ma intereseaza.

arigato.gif
mike.omega
@Horia, desi esti de 2 ani pe forum scrii de parca ai intrat ieri, zau! Ma bagi intr-o oala din care eu nu fac parte. N-am sefi, n-am salariu, nu am acces total la administrarea forumului(nici nu vreau de altfel smile.gif ) si deci n-am treaba cu nimeni, am treaba cu tastatura eventual...

Ultima data cand am vb de cifre(am uitat si cu cine....) site-ul avusese un maxim de 600.000 de vizitatori(asta anul trecut) din care, pe forum nu mai mult de 50.000, deci cam 20%. Direct din forum sunt 2 bannere cu publicitate si probabil ceva pop-up ca la mine nu se deschide... Dar te-ai gandit cam cati bani rezulta din chestiile astea? cat de putini raportat la faptul ca s-au schimbat 2 randuri de servere, se plateste liceenta si altele cele?

Cat despre statutul legal, vezi tu, un site care sa apartina de STAT(nu am numit unul, vb la modul general) e finantat de bugetul statului, adica noi pana la urma biggrin.gif Deci e dreptul nostru sa putem intra si e dreptul nostru sa-l putem avea. E exact cum primaria amenajeaza un loc de recreere la tine sau la mine in oras.
Pe cand in cazul nostru, poate sa se trezeasca "sefii" cu fata la cearceaf si sa zica ca nu mai vor forum ca le strica imaginea sau ca nu renteaza si ne dau delete pana sa mai ciripim noi ceva, eh asta cum ar fi? N-ar mai fi dreptate, n-ar mai fi democratie dar nici n-am putea sa spunem ceva.
Faptul ca tu esti contorizat de mai multe ori nu e problema cuiva, intri de pe un IP diferit, deci e normal sa mai "castigi" o contorizare.

Despre abonamentul la net si curent. Am si eu o intrebare, cand vrei sa te informezi, pe orice cale, nu platesti?
Te informezi scris? Cumperi un ziar sau o revista
Te informezi de la TV? Cumperi abonament TV, curent si cablu
Te informezi de pe net? Cumperi abonament la net, curent, si EVENTUAL un cont pe un site

Intamplator fratele meu lucreaza la un provider de net care nu e la un nivel prea superior si pot spune ca nici el si nici colegii lui nu primesc bani cu sacu desi munca depun cu totii. Sunt multi care pun capul pe perna linistiti la 11 seara dar sunt unii care abia la ora aia pleaca la munca ca a cazut fibra spre exemplu!

Referitor la rolul de moderator, nu stiu ce zice scoala frantuzeasca si nici cea anglo-saxona, sincer nici nu ma prea intereseaza, daca tu ai studiat asta e meritul tau si te cred pe cuvant si cel mai probabil ai si dreptate. Dar experienta a dovedit ca:
1. Daca stai cu biciul pe om se goleste forumul, asta-i partea cea mai simpla...
2. Daca il lasi liber, isi face de cap si se ajunge in situatii de genu asta, deja daca trece o luna si nu se gaseste vreun razvratit parca nu ma mai simt bine tongue.gif
3. Daca iti exprimi opinia, ca si moderator pe forum, e clar ca pui in ea subiectivism(altfel nu mai e opinia ta), daca ai voie sa ti-o exprimi? Normal! initial toti am fost membrii si ne consideram membrii in continuare insa mai facem si alte chestii pe langa. Statutul se numeste administrator/moderator. Nu e corect? Eh asta e! Nimeni si nimic nu e perfect! smile.gif

Daca am fi fost angajati de "sefi" sa conducem forumul asta si am fi fost si trasi la raspundurea pentru multitudinea de imperfectiuni pe care le are, pana acum eu cel putin, eram somer de mult.

Concluzionand, cred ca tu confunzi activitatea gazetareasca(e bun termenu?! ninja.gif ) cu forumul si dupa parerea mea sunt 2 lucruri diferite care se indreapta in directii diferite. Fiecare dintre noi trebuie sa inteleaga ca forumul e doar un mijloc de comunicare(si informare in masa daca vreti voi smile.gif ), in loc sa stam de vorba pe mail sau pe mess, stam pe forum! Asa suntem mai multi la un loc.

Exista forumuri si sub alta forma si cu alt scop dar asta nu e problema mea, cel putin.
Rebel
Din pacate pentru unii, din fericire pentru altii, de facto Passat este deasupra Avensis.
Proprietarii de Passat nu au ce sa recunoasca, eventual sa observe frustrarea altora.
Si daca iau in considerare temeinica experienta in domeniul auto a unora, se poate trage din start o concluzie in ceea ce priveste credibilitatea declaratiilor...
Nu de alta, dar cineva care le-a condus pe amandoua ar fi realizat diferenta de stabilitate si robustetea Passatului. deci, sa dam Cezarului ce-i al Cezarului:

Iata un test gasit la intamplare...

Si citind una alta iata ca gasesc:

"Sadly, though, the cabin design is as bland as the exterior styling. Toyota has altered the centre console to bring it up to date but, despite the revisions, it’s dull and looks outmoded compared with the smart VW.
While build quality is top notch, the plastics feel cheap to the touch and the finish isn’t especially precise, either – minor aspects such as the flimsy central storage lid and protruding cup-holder are prime examples of this.
Unfortunately, it is still not up to class-leading standards. The steering is too light and lacks any feel, so there is precious little driver involvement. On long motorway trips, it settles into a relaxed cruise, but it doesn’t handle back roads particularly well and the ride feels stiff at speed. With 400Nm of torque, you’d expect the Toyota to pack a punch. Yet despite its light weight and good aerodynamics, it fails to make a big impression."
biggrin.gif

Fiind deja familiarizat pe deplin cu calitatea Toyota nu mare mi-a fost surpiza sa vad cat de bine este finisat modelul din test! Observ chiar ca jurnalistii respectivi nu au observat decat calitatea proasta a plasticului si cat de "flimsy". Nu de alta dar taiau expresia Bild quality si top notch".

Si acum prima poza care releva cat de bine sunt imbinate cele doua ansamble din plastic ce imbraca C pillar....
Click to view attachment

Si detaliu:
Click to view attachment

Concluzia testului:

1. ECONOMY
Official figures list the Avensis as the more economical car, but it actually proved slightly thirstier at 41.9mpg. The tank is 10 litres smaller, so you’ll have to refuel 100 miles sooner than with the VW.


2.RESIDUALS
Toyota’s reputation for reliability stands the Avensis in good stead, and the T180 has the range’s best residuals, at nearly 41 per cent. But that bland image
stops it from doing as well as the VW.


Oare toata lume-i "oarba" de o vede "bland"?

3.VERDICT
Engine quiet at speed, low-speed ride, nine airbags and sat-nav as standard, proven reliabilityCheap plastics, gloomy interior, dated dash, dull image, cramped rear, road noise, uninspired styling


E nevoie sa mai traduc? biggrin.gif

Ah, sa nu uit sursa unde puteti admira pozele si in original.
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/gr...ta_avensis.html
mike.omega
Rebel, ce feeling vinde Passat?! Vinde feelingu ala in care stai prin service sau te duci la Porsche RO sa-ti faca aia revizia si sa-si bata joc de tine, sunt exemple cu zecile pe forumuri! Passat nu vinde feeling, VW nu vinde feeling decat in cazul lui Beetle, modelele GTI si Scirocco asta nou. In rest VW vinde imagine si atat! Si daca nu apareau cu motoarele TSI, radeam si anul asta de ei ca de la MPI si TDI incoace ei n-au facut mai nimic!

Majoritatea fabricantilor auto dupa anul 2000 s-au chinuit sa scoata motoare si masini cat mai bune. Pe cand VW ce face? monta 1.4 mpi pe Golf si Octavia, poporu cumpara si apoi se intreba, dar de ce consuma atat de mult? dar de ce nu trage mai deloc? Pt ca e submotorizata! Dar cum VW vindea(si vinde de altfel) o imagine, poporu nu-si dadea seama ca ei nu cumpara si feelingu.
Sunt si alte masini submotorizate pe piata, ascutitorile din clasa mica cu motoare de 1.1 si 1.2 sunt si ele motorizate, dar presupunem ca alea sunt pentru oras si se mai accepta biggrin.gif

Te-ai urcat intr-un alt model decat Passat de la VW? ai vazut un golf IV sau V standard? De modelele standard de la Skoda nu mai zic. Varmiu are o Fabia la care nu se inchidea usa corect nici cand avea nr rosii, iar atmosfera la interior era cel putin austera.

Generalizez un pic dar VW nu inseamna Passat asa cum nici Toyota nu inseamna Avensis biggrin.gif
HalbaSus
care moderator are afinitati cu VAG ? Ii cunosc pe toti si cred ca e vorba de mine, fiind singurul care are masini din grupul VAG... dar eu nu tin minte sa fi comentat prea mult pe topicul asta.

Referitor la titlul topicului... passat cc vs avensis ??? are you mad... nu sunt in aceasi clasa. Passatul CC e o berlina medie cu look de coupe a la CLS. Lumea va cumpara passatul CC in special pentru aspectul sportiv. Avensisul a fost intotdeauna o masina de familie "serioasa" adica renumita pentru spatiu interior, fiabilitate, "value for money" in nici un caz aspect sau sportivitate. Sincer nu cred ca cineva sta pe ganduri daca sa-si ia una sau alta... decat daca e foarte, foarte nehotarat.

Vreti parerea mea despre castigatorul acestui versus ? Nu, nu o vreti, pt ca sunt moderator si se pare ca nu am dreptul la o opinie. Dar o sa ignor acest aspect si o sa o spun: passatul cc e mai bun, iar daca el costa doar cu 10% in plus atunci e o afacere foarte buna pentru ca e macar cu 20% mai bun. Am condus passat CC si am condus Avensis (modelul anterior)... nu se compara... ca sa nu mai vorbim de aspect. Passatul CC poate fi acuzat de plagiat...de lipsa de originalitate... de copiere a CLS-ului... Dar asta e ca si cum ai spune ca nu iti place o tipa pentru ca seamana cu Carmen Electra sau Angelina Jolie.

Avensisul arata... ca un avensis... adica plictisitor, la fel ca si passatul "normal"... Acolo da, exista competitie, ambele sunt fade, plictisitoare si lipsite de personalitate. Passatul e mai agil, e disponibil cu motorizari mai puternice, performante dinamice mai bune, multe optiuni de configurare (inclusiv motoare mari si tractiune integrala) dar e scump ca naiba (daca iei dotari de varf ajungi la pret de masina premium), fiabilitatea nu e punctul ei forte iar in romania are maginea de rahat (masina de pietar). Avensisul nu are motorizari puternice sau tractiune integrala, tinuta de drum e adaptata perfect conducatorilor octogenari dar raportul pret-dotari e mult mai bun, variantele bine dotate sunt semnificativ mai ieftine, probabil nu se va strica niciodata si in Romania vei avea imagine de intelectual.

Un versus interesant... fara un castigator clar, avand in vedere ca necestatile sau pretentiile fiecaruia pot fi diferite. Daca vrei o masina cinstita de familie, cu un motor diesel mic, nu iti place viteza si preferi sa mergi incet si in siguranta atunci probabil ca Avensisul e o alegere mai buna. Daca ti-ai dori o masina mai sportiva, dar ai deja o familie si spatiul interior e obligatoriu, nu iti permiti o berlina cu adevarat sportiva (spre exemplu un BMW) dar totusi vrei cai putere cat mai multi si tinuta dinamica cat mai buna la un pret cat mai mic... passatul poate deveni o optiune interesanta.
Rebel
Adica spun mai sus ca un amic l-a avut perioada lunga si acum ma intrebi daca m-am urcat in el? unsure.gif
Ai noroc ca nu-s Adrian Despot... smile.gif

Intamplarea face ca anul trecut am inchiriat in Europa un Passat pentru o saptamana deci stiu ce vinde. Din punct de vedere feeling VW este superioara, manevrabilitatea este placuta, din punct de vedere stabilitate in curbe Passatul o intrece pe Toyota lejer. Interiorul? Nu exista comparatie.

1.2 submotorizate? Incearca o Corolla de 1.6 sau noul model american de 1.8! Sa vezi acolo barca si submotorizare! Nu iti mai spun de zgomotul masinii. Eu am fost cu o ruda nu cu mult timp in urma (cateva luni) sa cumparam o Toyota. Dar nu stiu cum sa iti zic, aproape decisi. Ma rog, a auzit ea ca e buna, eu unul nu ma bag sa influentez persoana sa ma injure pe mine... s-a convins singura. smile.gif

VW vinde imagine? Si Toyota ce vinde? Ne tinem de parodii verbale?

In ceea ce priveste feelingul din service sa avem pardon: ce-are sula cu Prefectura?
T u d o r
Horia, ma bucur ca incepem sa ne intelegem. Mie nu-mi plac acuzatiile de nici un fel, mai ales cand sunt nefondate, ci doar bazate pe propria impresie. Majoritatea prietenilor mei de aici, de pe forum, au Toyota. Mai glumim, mai radem (btw, cate mistouri nu am primit eu cu "Hyundai-ul alb"). Mie forumul asta, spre deosebire de altele, mi se pare un loc destul de familiar membrilor, suntem majoritatea vechi aici si ne place. Chit ca nu-mi place Toyota, imi plac posesorii ei si mi-e de ajuns. Si cred ca si lor, din moment ce-si mai doresc sa se intalneasca cu mine. biggrin.gif

Masina e un consumabil. E bine ca chiar si asa creeaza pasiuni atat de mari, dar sa nu uitam de unde plecam. Nu merita sa ne dusmanim din pricina unui fier. Fie el cu sigla Toyota sau VW sau Rolls.

Daca tot ni s-a permis sa mai postam aici (traiasca scoala franceza, stiam eu de ce am ales Peugeot biggrin.gif), as vrea sa continuam.

Motoarele VW au fost jalnice pana acum cativa ani. 1.2 mpi, 1.4 mpi, 1.6 mpi, 2.0 mpi... verze, depasite din toate punctele de vedere de concurenta. Singurul care tinea stindardul sus a fost 1.8 turbo. Ei bine, acum putem sa mai spunem asta? 1.4 cu pana la 170 cai, 1.8 cu 160, 2.0 cu 200. Cifre foarte bune, obtinute cu solutii tehnice diferite. Fiabilitatea lor deocamdata nu o discut, decat daca avem date concrete si eu n-am. Despre cutii... sa spun despre DSG? Asta e etalonul la ora asta in domeniu, toate automatele noi produse sunt raportate la ea. Clasa compacta cum mai e numita? Nu cumva "clasa Golf"? Nu ne intrebam de ce, nu-i asa? Ei bine, eu m-am intrebat, inainte de a cumpara 307-le am condus tot ce se putea conduce in Valcea in clasa asta. Crede-ma ca, in ciuda faptului ca era TDi (si prin urmare zgomotos, cu vibratii imense si badaran), G5 avea de departe cea mai buna directie si cel mai bun tren de rulare dintre toate. Sau exista varianta sa nu ma pricep. biggrin.gif Nu sunt fan VW. Chiar nu-mi place marca asta si nici cei mai multi dintre posesori. Adica genul "incuiati" pentru care altceva nu mai exista, decat superioritatea germana, bla bla bla. Dar nu pot sa nu recunosc valoarea acolo unde ea exista. Iar VW face masini bune, unele dintre cele mai bune din gama asta de preturi. Pentru 2000 euro in minus am ales insa 307-le. Nici nu-i aveam la vremea respectiva, dar eu eram setat pe diesel si in acest domeniu hdi >>> tdi. Insa in afara de motor si de interiorul mai placut, 307-le era clar sub Golf.

Ok, Toyota acum. Producatorul nr 1 al lumii, un gigant care activeaza pe toate pietele. Motoare simple si fiabile. Cutii simple si fiabile. Trenuri de rulare simple si fiabile. Cred ca pot continua asa pana termin toate elementele componente. biggrin.gif E alta filosofie despre masini.

Unora le plac unele , altora le plac altele. E ca la femei, ca-mi amintesc ca s-a mai facut paralela asta, legata de Alfa.
mike.omega
Rebel, am zis ca si Toyota vinde imagine, nu ma pune sa imi citez singur posturile ca iar se ia lumea de mine confused.gif
Corolla barca? Hehe, tu n-ai condus masini cu adevarat ieftine inseamna! tongue.gif Iar eu te-am intrebat daca te-ai urcat in altceva decat Passat wink.gif

PS: eu am fugit(la figurat) de niste dealeri din oras cand a fost vorba de o masina noua in familie tocmai din cauza service-ului!
drabisan
QUOTE ( T u d o r @ Feb 15 2009, 09:56 AM) *
Nu sunt fan VW. Chiar nu-mi place marca asta si nici cei mai multi dintre posesori. Adica genul "incuiati" pentru care altceva nu mai exista, decat superioritatea germana, bla bla bla.


Ce frisoane ar produce fraza asta lu' Hitler whistling.gif

De altfel un post marca-Tudor - gustos si bine condimentat smile.gif
hdi
Pun si eu paie pe foc: atat Avensis cat si Passat sunt alegeri rationale, corecte, lipsite de fantezie, adica masini care sa te duca din pct. A in pct. B si gata. Sa te duca in mod absolut plictisitor. Daca vrei sa te si distrezi intre A si B te orientezi la altceva.
Aaa, ca dupa ce iti cumepri una dintre ele incerci tu sa te convingi pe tine insuti ca parca are si un pic de "cuore sportivo", ca parca in curbe sta destul de "Think. Feel. Drive", ca parca peste 4000rpm motorul suna a "i-VTEC", ca din spate dreapta, cand bate soarele din stanga-fata, seamana un pic cu "The Ultimate Driving Machine" sau mai stiu eu ce elucubratii, e fix problema ta; nimeni nu te va putea impiedica (si nici nu ar avea vreun drept sa o faca) sa ai fanteziile tale. Dar poate ca ar fi cazul sa fii mai rezervat in a incerca sa le impui si altora; nu de alta dar si cel vizat are fanteziile lui proprii.

Oricum, este de remarcat extravaganta semantica inovativa ()a alaturarii subsantivului comun "feeling" de numele proprii "Avensis" si "Passat".
OvidiuH
QUOTE (Rebel @ Feb 15 2009, 01:47 AM) *
Nu in ultimul rand VW vinde un feeling, specific cand il conduci, o trasatura aparte, o Toyota... nu. De aceea unii platesc 10% mai mult. Si iata, sunt de 6 ori mai multi "orbi" si "prosti" decat "luminatii" ce cumpara Toyota. whistling.gif
Nu imi plac masinile fara personalitate iar Toyota este una dintre ele. Si da, am avut Toyota si mi-a ajuns !

Poți să spui ce vrei despre VW, însă nu poți spune că e o marcă ce are personalitate. E din aceeași zonă "neutră" cu Toyota & co.
T u d o r
Personalitate au putine marci. Poti spune despre Lotus, despre Bentley, despre Jaguar, despre Bugatti. Nici o marca din clasa de preturi populara nu poate avea personalitate. Aaa, ca sunt modele ale acestor marci care sunt deosebite, charismatice, chiar pline de personalitate... asta da! Toyota a facut candva MR2, a facut Supra, astea da! Poti spune ca Beetle (cea originala) este o masinuta cu un spirit deosebit, ca vechiul Transporter (nu mai stiu cum ii zicea, masina aia flower-power cu roata de rezerva pe capota motorului) reprezinta ceva la nivel emotional... Dar modelele de serie mare... Se observa in ziua de azi ca tot mai putine masini vin in gama asta "emo". VW incearca ceva cu Scirocco, dar e o reeditare cu look modern a vechiului model.
alin94962
Interesante discutii! Pasiuni dezlantuite... Doamne, ce pot sa faca din noi masinile ....
drabisan
QUOTE (Rebel @ Feb 15 2009, 01:47 AM) *
Si iata, sunt de 6 ori mai multi "orbi" si "prosti" decat "luminatii" ce cumpara Toyota. whistling.gif


Fii corect si citeaza sursa. Ca e destula prostime care cumpara statistici-gunoi din Libertarea/Click&Co.
Raport de 1 la 6 nici macar in romanica nu iese. Unde "vw frate" e imediat dupa biserica wink.gif
Potrivit apia, pe 2008, raportul se aprope de 1(Toyota) la 5(vw+skoda+seat).
Dar poate tu ai informatii mai bune si te rog sa le impartasesti si cu noi. Oricum plec de la presupunerea ca vorbesti de batrina-Europa, ca la nivel global situatia e cunoscuta si nu esti genul sa vorbesti ca sa nu taci.

Si bag iarasi disclaimer-ul: vw face masini, chiar si super-masini (Golf GTI si R32), dar nu mi-as lua asa ceva in romanica atita timp cit tratamentul e de batjocura in "marile" service-uri PBx.
T u d o r
CITAT
Si bag iarasi disclaimer-ul: vw face masini, chiar si super-masini (Golf GTI si R32), dar nu mi-as lua asa ceva in romanica atita timp cit tratamentul e de batjocura in "marile" service-uri PBx.


Cel mai corect explicat. thumbsup.gif Si eu am fugit cat m-au tinut picioarele de service-ul VW. In Valcea e mare, firma e puternica, dar practica niste tarife de-ti vine sa-ti iei campii. Si nici multumirea nu e cine stie ce referitor la calitate, am prieteni care s-au plans de probleme in continuare dupa intoarcerea din service si usurarea de niste bani buni.

Nu stiu cum e in restul Europei, dar aici VW nu lucreaza pentru clientii sai. Nimic nu ma poate indemna sa ma apropii macar de un model al lor atata timp cat service-ul e la asa standarde joase si comportamentul fata de clienti e cum e. Ca sa nu mai vorbim de calitatea destul de indoielnica a tipologiei posesorului, dar cu asta as putea trai, ca nu e treaba mea cum sunt altii.
hdi
QUOTE ( T u d o r @ Feb 15 2009, 03:43 PM) *
Ca sa nu mai vorbim de calitatea destul de indoielnica a tipologiei posesorului, dar cu asta as putea trai, ca nu e treaba mea cum sunt altii.


Nu stiu daca este corect sa pui etichete. E drept ca acele persoane la care te referi tu au mai ales masini germane insa nu reprezinta majoritatea cumparatorilor de VW. Nici macar de BMW. De fapt ei sunt o minoritate din orice punct de vedere. Cumparatorii de VW nu-ti sunt inferiori; sunt poate mai putin pasionati de masini, nu-i intereseaza cum suna Honda la 7000rpm pentru ca nu vor tura in viata lor un motor mai mult de 4500rpm, nu vor sa piloteze ci sa conduca, nu incearca sa fie originali. Ii face asta inferiori tie? Ma indoiesc.
Rebel
QUOTE (drabisan @ Feb 15 2009, 10:46 AM) *
QUOTE (Rebel @ Feb 15 2009, 01:47 AM) *
Si iata, sunt de 6 ori mai multi "orbi" si "prosti" decat "luminatii" ce cumpara Toyota. whistling.gif


Fii corect si citeaza sursa. Ca e destula prostime care cumpara statistici-gunoi din Libertarea/Click&Co.
Raport de 1 la 6 nici macar in romanica nu iese. Unde "vw frate" e imediat dupa biserica wink.gif
Potrivit apia, pe 2008, raportul se aprope de 1(Toyota) la 5(vw+skoda+seat).
Dar poate tu ai informatii mai bune si te rog sa le impartasesti si cu noi. Oricum plec de la presupunerea ca vorbesti de batrina-Europa, ca la nivel global situatia e cunoscuta si nu esti genul sa vorbesti ca sa nu taci.

Si bag iarasi disclaimer-ul: vw face masini, chiar si super-masini (Golf GTI si R32), dar nu mi-as lua asa ceva in romanica atita timp cit tratamentul e de batjocura in "marile" service-uri PBx.


Constat din nou ca sunt citit "pe sarite". Sursa este EXACT deasupra textului cu pricina! In fapt, am citit cateva rapoarte oficiale pe anul trecut prin Ianuarie. Golful a fost cea mai vanduta masina din Germania. Uite, am si gasit ceva:
http://www.samar.pl/__/__la/en/__ac/sec,4/...ales-chart.html

Un alt articol care mentoneaza caderea vanzarilor Toyota cu 27% in Germania anului 2008:
http://www.autoincar.com/german-car-sales-...ota-leads-drop/

Iata vanzarile pe 2007
http://internationaltrade.suite101.com/art...in_germany_2007

_____________________________________________________________________


The 10 best selling cars in Germany

#1 VW Golf
The most popular engines
1.9 TDI / 105hp (30%)
1.4 / 90 hp (28%)
1.6 / 102 hp (13%)

The most popular trim level
Trendline

The most popular color
Black


#2 VW Passat
The most popular engines
2.0 TDI / 140hp (55%)
2.0 TDI / 170hp (20%)
1.9 TDI / 105hp (13%)

The most popular trim level
Comfortline

The most popular color
Black


#3 BMW 3er
The most popular engines
320d
318i
318d

The most popular color
Black


#4 Audi A4
The most popular engines
2.0 TDI / 140hp (41.3%)
2.0 TDI / 170hp (16.6%)
1.9 TDI / 115hp (10.6%)
2.7 TDI / 180hp (6.4%)
2.0i / 130hp (6%)
1.8 Turbo / 164hp (4.9%)

The most popular option
Front armrest (95.5%)

The most popular color
Black


#5 Opel Astra
The most popular body style
Wagon (55%)
Hatch (30%)
GTC (15%)

The most popular engines
1.7 CDTi / 110hp
1.6 Twinport / 115hp

The most popular trim level
Edition

The most popular color
Silver


#6 Opel Corsa
The most popular body style
3-door (58%)

The most popular engines
1.2i / 80hp (50%)

The most popular trim level
Edition


#7 Mercedes C-Klasse
The most popular engines
C220 CDI (40%)
C200 Kompressor (25%)
C180 Kompressor (15%)
C200 CDI (10%)
C320 CDI (5%)

The most popular trim level
Avantgarde

The most popular colors
Black and Silver


#8 VW Polo
The most popular engines
1.4i / 80hp (27%)
55 hp (24%)
65 hp (18%)

The most popular trim level
Trendline


#9 VW Touran

The most popular engines
1.9 TDI / 105hp (37%)
2.0 TDI / 140hp (29%)
2.0 TSI / 140hp (11%)

The most popular trim level
Trendline

The most popular color
Black


#10 Audi A3
The most popular engines
TDI (66%)
1.6i / 102hp (17%) or 115hp (5.9%)

The most popular colors
Black, Grey and Silver

http://www.autobild.de/artikel/die-elf-bes...olf_525124.html
_________________________________________________________________________

Si mai cauta si tu ca nu trebuie sa ma crezi pe mine.

Si acum o mentionare: cei cu care am mai avut discutii anterioare stiu pasunea mea pentru Volkswagen: NONE! ZERO!
Si asta nu pentru ca masinile lor nu ar fi bune (unele dintre ele) ci pentru ca nu mi se adreseaza mie ca stil si personalitate. Imi plc in schimb Golfurile lor si Rabbitul pe care il consider o masina buna la un pret fair daca nu putin mai mult.

Voiam insa sa subliniez cat de mare este diferenta dintre ele din moment ce am reusit sa gasesc prezenta unui oarecare "feeling" la volanul unui Passat in comparatie cu o Toyota care este FADA din toate punctele de vedere. In ceea ce priveste tinuta de drum, imi sustin ferm parerea, nu exista comparatie intre ele. Dupa cu mentionam, daca VW are atributii care sunt superioare Toyotei, atunci nu pot sa nu i le recunosc. Deci nu este nici pe departe vorba de o "extravaganta semantica".

Am observat insa ca propagam ideea "Think. Feel. Drive".
Nu stiu cum sa iti spun, dar nu avea ce cauta in acelasi context cu The Ultimate Driving Machine. Te citez deci: "nimeni nu te va putea impiedica sa ai fanteziile tale." biggrin.gif
FAR EASTERN
Die elf Besten der Nation=The eleven best ones of the nation= Cele mai bune unsprezece masini germane.wink.gif

Restul e ok. Uite si statistica pe 2008 http://internationaltrade.suite101.com/art...in_germany_2008
Te-a cam luat valul, ca puteai gasi informatii de actualitate si mai corecte biggrin.gif

Rebel
Stimabile, citeste-mi postarea de pe pagina anterioara. Exact ce mentionam lui drabisan ai sarit si tu din schema. Vezi pe cine a luat valul. smile.gif
Si daca Toyota a vandul 96000 si VW 615000, de cate ori a vandut mai mult VW? Intrebare de clasa a a4-a.

T u d o r
CITAT(hdi @ Feb 15 2009, 04:13 PM) *
CITAT( T u d o r @ Feb 15 2009, 03:43 PM) *
Ca sa nu mai vorbim de calitatea destul de indoielnica a tipologiei posesorului, dar cu asta as putea trai, ca nu e treaba mea cum sunt altii.


Nu stiu daca este corect sa pui etichete. E drept ca acele persoane la care te referi tu au mai ales masini germane insa nu reprezinta majoritatea cumparatorilor de VW. Nici macar de BMW. De fapt ei sunt o minoritate din orice punct de vedere. Cumparatorii de VW nu-ti sunt inferiori; sunt poate mai putin pasionati de masini, nu-i intereseaza cum suna Honda la 7000rpm pentru ca nu vor tura in viata lor un motor mai mult de 4500rpm, nu vor sa piloteze ci sa conduca, nu incearca sa fie originali. Ii face asta inferiori tie? Ma indoiesc.


Cred ca ai dreptate. Totusi as vrea sa ma disculp putin, in sensul ca as putea incerca sa explic mai clar la ce am facut referire. De fapt, am explicat mai inainte cu un post sau doua, era vorba de genul "incuiat" care "stie" el ce e mai bun. In principiu, e vorba de persoane peste o anumita varsta, sunt convins ca am auzit cu totii genul de expresii "calitate nemteasca", "lucru nemtesc", etc. Sunt soferii de diesele care schimba la 2000 rpm viteza... in fine, poate imi lipsesc acum cuvintele potrivite, dar cred ca ai/ati inteles ce am vrut sa spun. Nu m-am referit la "cefe" si nici la "Armani pe burta". Aia sunt o alta categorie, ce-i drept tot atrasi de germane, dar premium. De fapt, sunt atrasi de orice ii poate ridica dpdv al imaginii in ochii celorlalti. Dar ei nu mai au VW de mult. smile.gif
Rebel
QUOTE (FAR EASTERN @ Feb 15 2009, 03:37 PM) *
Die elf Besten der Nation=The eleven best ones of the nation= Cele mai bune unsprezece masini germane.wink.gif

Restul e ok. Uite si statistica pe 2008 http://internationaltrade.suite101.com/art...in_germany_2008
Te-a cam luat valul, ca puteai gasi informatii de actualitate si mai corecte biggrin.gif


Eu zic sa te uiti putin si la slideshow inainte... nu cumva observi si ceva "negerman"? si aici te-a cam luat valul. biggrin.gif
AZAZEL
eu am zis de numeroase ori ce imi place in mod special la o masina: sa fie masina pe care vreau eu sa o cumpar si nu cea pe care vrea producatorul sa mi-o vanda.

exista in vreo tara de pe lumea asta posibilitatea sa cumperi o masina japoneza cu jante de 16 de tabla, tapiserie de piele, geamuri manuale pe spate, piele, fara cruise control si cu aproape 200cp? poate asta este damblaua mea. cand japonezii vor fi in stare sa vanda o masina exact asa cum o vrea clientul atunci poate o sa-mi schimb parerea despre ei.

deocamdata ei ofera doua-trei nivele de echipare si daca nu-ti place, asta este, iar din punctul meu de vedere asta este bataie de joc. am impresia ca nici pe un amarat de lexus, nu ai posibilitatea sa-ti cumperi masina asa cum o vrei ci , din pacate, trebuie sa te multumesti cu ce gasesti in show room sau in mintile lor bolnave care decid pt cumparator ce dotari ar trebui sa aiba o masina.
FAR EASTERN
QUOTE (Rebel @ Feb 15 2009, 08:42 PM) *
Stimabile, citeste-mi postarea de pe pagina anterioara. Exact ce mentionam lui drabisan ai sarit si tu din schema. Vezi pe cine a luat valul. smile.gif
Si daca Toyota a vandul 96000 si VW 615000, de cate ori a vandut mai mult VW? Intrebare de clasa a a4-a.


Da... stimabile, ai dreptate. Sincer, n-as fi intrat nici pe celelate(mai proaspete) link-uri postate de tine, daca nu-mi atragea atentia textul link-ului care face referire doar la masinile producatorilor germani... unde bineinteles, nu putea intra nici pe ultimul loc wink.gif un producator strain.biggrin.gif
Rebel
In fine, nu ma mai repet. Fie cum zici tu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.