O sa incerc eu o mica analiza a testelor, asta pt. a argumenta ceea ce am zis initial si ceea ce a sesizat Zetics, si anume ca testele au fost concepute pt. a avantaja motoarele diesel.
Atentie. Comentariile mele o sa vizeze doar modul in care sunt gandite testele si nu se vor a fi critici la adresa motoarelor diesel, dar nici ode inchinate motoarelor pe benzina.
Dupa cum bine se stie, motoarele in cauza sunt difierite, cu caracterisitici diferite de cuplu pe plaje diferite de turatii.
Si acum sa incepem:
0-100: Avantaj mic diesel. Nu am nic de comentat si oricum cam aceelas lucru e specificat in Cartea Tehnica.
60-100 tr.2/3: Nici aici nu am nik de comentat fiindca Diesel-ul nu atinge viteza de 100 in tr.2, deci o schimbare de treapta se impune pt diesel. Dar benzina poate sa atinga 100 in tr.2. Daca testul ar fi fost: Benzina 60-100 tr.2 si diesel tr.2/3 diferenta aia mica nu ar mai fi existat.
60-100 tr.4: Test total neconcludent. Benzina la 60 tr.4 are undeva la 2000 rpm. Adik cuplu f mic. Diesel-ul la aceeas viteza si treapta cred ca are mai putin de 2000, dar nu cu mult. Adika Diesel-ul e in cuplu maxim. Pai ce se dorea a se testa aici? Ca benzina o sa piarda? E si normal date fiind conditiile initiale ale testului.
80-120 tr.3/4. Aici e aici. Ambele masini ating 120 in tr.3. De ce acea schimbare de viteza? Pai va explic eu. Sunt 2 motive:
I) Schimbarea vitezei se traduce in final intr-o scadere de ture a motoarelor, adica benzina e dusa in cuplu mic si diesel-ul in cuplu mare. Numai asa putea sa iasa acea diferenta. Daca nu s-ar fi schimbat viteza, benzina ramanea in cuplu marisor, iar diesel-ul ar fi inceput sa-si piarda repede din suflu. Si in cazu asta diferentele ar fi fost iarasi minore.
II) Testul se numeste DEPASIRE 80-120 tr.3/4. Adica ei simuleaza o depasire in care soferul schimba viteze undeva la mijloc, cu toate ca ambele motore se pot duce mai sus in tr.3. Pai cine schimba viteze intr-o depasire din scurt? Eu cred ca numai realizatoru emisiunii face asta in viata de zi cu zi.
80-120 tr.4. La fel ca la 60-100 tr.4.
80-120 tr.5. La fel ca la 60-100 tr4 sau 80-120 tr4. Numai ca de data asta au sarit calu cu mult.
80-150 tr.5. Aceleas explicatii. Intrebarea mea este: De ce nu au facut un 80-150 tr.3/4? Ce credeti ca s-ar fi intamplat? (intrebare mai mult sau mai putin retorica)
Nu vreau sa ofensez posesorii de diesel. Tot ce vreau sa arat este ca nu poti compara cele 2 motoare atat de diferite folosind astfel de teste. Din punctul meu de vedere motoarele au performante asemanatoare daca sunt conduse astfel incat sa se profite de caracteristicile fiecarui motor. Singura diferenta, si am mai zis-o undeva pe forum, este ca benzinara are nevoie de mult mai multe benzinarii pe traseu.
Pace si mult COX