GLC120
Jul 27 2009, 01:20 PM
Am vazut inca o data, cu mare atentie o emisiune "Autodrive" in care masurasera prin satelit
tot felul de timpi Forester Diesel vs Benzina. Acceleratii, reprize 0-100, 60-100, 80-120.
A mai vazut-o cineva ? Nu numai ca era mai bun Diesel-ul peste tot, dar la multe erau diferente enorme.
Sa fie platiti realizatorii de un lant de benzinarii care vinde exclusiv motorina ? Sau de un furnizor de filtre de particule?
G e o r g e
Jul 27 2009, 01:25 PM
benzina vs diesel ? 3.0 benzina vs 2.0 diesel ...
Colonelu'
Jul 27 2009, 01:30 PM
QUOTE (G e o r g e @ Jul 27 2009, 02:25 PM)
benzina vs diesel ? 3.0 benzina vs 2.0 diesel ...
Era vorba de versus intre Forestere, asa ca de unde 3.0 benzina la Forester?
GLC120
Jul 27 2009, 01:30 PM
Corect George! Ai pus punctul pe i. Comparativele adevarate sustinute de grafice se fac intre 3.0 de 245 CP si 2.0 de 150 CP.
Esti sigur ca vrei sa vedem care castiga o cursa de 7 m?
G e o r g e
Jul 27 2009, 01:36 PM
QUOTE (Colonelu' @ Jul 27 2009, 02:30 PM)
QUOTE (G e o r g e @ Jul 27 2009, 02:25 PM)
benzina vs diesel ? 3.0 benzina vs 2.0 diesel ...
Era vorba de versus intre Forestere, asa ca de unde 3.0 benzina la Forester?
atunci 2.5XT
QUOTE (GLC120 @ Jul 27 2009, 02:30 PM)
Corect George! Ai pus punctul pe i. Comparativele adevarate sustinute de grafice se fac intre 3.0 de 245 CP si 2.0 de 150 CP.
Esti sigur ca vrei sa vedem care castiga o cursa de 7 m?
clar ... eu vin cu foresterul 2.5XT . aduceti voi 2.0D.
GLC120
Jul 27 2009, 01:45 PM
George, cred ca pe clasica proba de 7m te las si cu STI-ul. Vino tu cu instalatia de masurare prin satelit. Stii sa pleci cu un Subaru, deci vei pierde numai cu vreo 2 cm. Si mai vreau arbitrii straini.
gont
Jul 27 2009, 01:47 PM
QUOTE (GLC120 @ Jul 27 2009, 02:20 PM)
Am vazut inca o data, cu mare atentie o emisiune "Autodrive" in care masurasera prin satelit
tot felul de timpi Forester Diesel vs Benzina. Acceleratii, reprize 0-100, 60-100, 80-120.
A mai vazut-o cineva ? Nu numai ca era mai bun Diesel-ul peste tot, dar la multe erau diferente enorme.
Sa fie platiti realizatorii de un lant de benzinarii care vinde exclusiv motorina ? Sau de un furnizor de filtre de particule?
Am mai vazut eu si alte masuratori la emisiunea asta, dar cel putin comparatiile dintre diesel si benzina sunt total neconcludente. Adik ei testeaza 80-120 in tr. 5. Pai ce vrei sa faca o benzinara in tr. 5 la 80km/h?
In schimb nu i-am vazut sa testeze o benzinara 80-120 cu plecare din tr. 2. Atunci sunt si eu curios cum se comporta benzinara fata de diesel. Nu am vazut sa testeze un diesel 160-200, poate fiindca ar dura cateva secole testul
.
G e o r g e
Jul 27 2009, 01:49 PM
corect gont ... dar asa se simt dieselarii mai bine
GLC120
Jul 27 2009, 01:56 PM
As usual voi stiti de gluma tata! 200 pentru masinile astea Diesel este cam viteza maxima. Nu am vazut multe teste pana la viteza maxima, dar ma rog puteti scrie ce vreti, e o tara libera. Poate pe combat ar fi mai potrivit ?
Sunt insa convins ca de la 160-200 castiga tot Diesel-ul fata de benzina 2.0
Chiar daca veti merge in treapta 3!
G e o r g e
Jul 27 2009, 01:59 PM
iar extragi din context . era vorba pentru reprize sa se faca :
80-120 dar in treptele corespunzatoare , nu in a V-a !
gont
Jul 27 2009, 02:06 PM
GLC120, nu ma interpreta gresit. Nu vreau sa starnesc nici un flame, sau discutii in contradictoriu.
Tot ce doream sa subliniez este ca acele teste sunt facute ca sa avantajeze motoarele diesel. Nu am nimic cu cei care fac astfel de teste, dar sa nu testeze o benzinara dupa niste standarde si reguli concepute pt. diesel.
hdi
Jul 27 2009, 03:12 PM
De unde rezulta ca si motoarele pe benzina (la fel ca si cele diesel) au limitele lor. Adica si intr-un caz si in celalalt, trebuie sa stii sa umbli cu motorul ala ca sa scoata ce poate el. Probabil ca rezultatele mai bune le va avea masina cu sofer mai bun. Si sa speram ca n-au pus un dieselar sa testeze performantele unei benzinare sau invers. Este ca si cum l-ai pune pe Clarkson sa vorbeasca despre/testeze un diesel.
Na, ca am zis-o!
GLC120
Jul 27 2009, 06:57 PM
Gont, nici o problema. testul de la 80-120 in treapta 5 nu e edificator dare acolo s-au aratat vreo 10 timpi.
Chiar nici unul nu e edificator ? Cand se compara Subaru cu Subaru eu nu pot sa ii suspectez de vreun interes.
Totusi chiar si 80-120 e ceva util pentru mine. Daca poti sa depasesti fara sa retrogradezi, nu e un avantaj? Timpul era cam 10 secunde vs 17
daca tin bine minte.
Reportajul cu Gartofan si Imprezele Diesel vs Benzina l-ati vazut? Apare postat aici.
G e o r g e
Jul 27 2009, 07:57 PM
QUOTE (GLC120 @ Jul 27 2009, 07:57 PM)
Gont, nici o problema. testul de la 80-120 in treapta 5 nu e edificator dare acolo s-au aratat vreo 10 timpi.
Chiar nici unul nu e edificator ? Cand se compara Subaru cu Subaru eu nu pot sa ii suspectez de vreun interes.
Totusi chiar si 80-120 e ceva util pentru mine. Daca poti sa depasesti fara sa retrogradezi, nu e un avantaj? Timpul era cam 10 secunde vs 17
daca tin bine minte.
Reportajul cu Gartofan si Imprezele Diesel vs Benzina l-ati vazut? Apare postat aici.
acum pe bune, cand vrei sa depasesti tu nu retrogradezi ? pleci de la 1500 -2000 de ture in a V ? sau pleci de la 4500-5000 in a III-a ?
GLC120
Jul 27 2009, 09:29 PM
Da majoritatea depasirilor in viteza 5, cand e loc.
Altfel in a 3-a de la 50-60 si a 4 de la 70-90. La Diesel nu ajuta mult sa pleci de la 3500rpm, chiar dimporiva. parerea mea!
Asta e frumos la Boxer Diesel, in majoritatea timpului doar apesi acceleratia, parca ai transmisie automata.
Mergi cu a 5-a intre 80 si 200. Desi mi-ar fi placut si a 6-a treapta.
G e o r g e
Jul 27 2009, 09:34 PM
m-am exprimat eu gresit ... daca ai fi condus benzina ai fi facut depasirile in a V-a ? la 70-80 ? nici la diesel nu o faci de altfel .
andrei5130
Jul 27 2009, 10:30 PM
La benzina se cam cere a 3-a la fel ca la disel cu diselul urc linistit pana la 120 in treapta 3 de la 70-80, mai nasol e daca trebuie sa schimbi viteza in depasire sa zicem ca se gaseste unu sa se umfle in pene in timp ce tu vrei sa il depasesti si accelereaza in paralel cu tine nu stiu cum e la benzina dar la disel daca schimbi din a 3-a in a 4-a pierzi cam 10 km/h asa ca nu as merge cu ea pana la 120... pe la 110-115 (cam 4200 rpm la disel) as schimba...
iulian_1976
Jul 27 2009, 10:35 PM
.... suntem in Romania ajungi in spatele a doua tiruri ce merg cu 80 de km/ora si esti in spatele lor eu as prefera sa fiu intr-un Boxer Diesel pentru a depasi .
Fara doar si poate intre 80-120 km/ora dieselul are cuplul mai bun chiar daca poate se aplatizeaza la peste 130 km/ora.
....suntem in Germania pe autoruta si am 120 de km/ora si doresc sa trec rapid de o coloana lunga de tiruri as prefera un XT.
drabisan
Jul 27 2009, 10:54 PM
QUOTE (GLC120 @ Jul 27 2009, 09:29 PM)
Da majoritatea depasirilor in viteza 5, cand e loc.
Altfel in a 3-a de la 50-60 si a 4 de la 70-90. La Diesel nu ajuta mult sa pleci de la 3500rpm, chiar dimporiva. parerea mea!
Asta e frumos la Boxer Diesel, in majoritatea timpului doar apesi acceleratia, parca ai transmisie automata.
Mergi cu a 5-a intre 80 si 200. Desi mi-ar fi placut si a 6-a treapta.
Acum, ca i-ai desfintat pe Rebel si pe aplaudaci, ar fi timpul sa treci la nivelul urmator. Cum ar fi:
1. cum Boxer Diesel e mai superior decit "1.9 TDI 130 de cai frate"
2. cum sa conduci 1000km cu 50l de combustibil. Facultativ: 1200km. Absolut facultativ 1500km! Senzational!!!
3. sa demontezi ideea timpita cum ca doar din benzina poti sa obtii masini! Arata-le oamenilor rai cum ca motorina este esenta miscarii!
etc. Orice alta idee este binevenita!
Eu unul citind si citind si citind am descoperit adevarul absolut! Multumesc ca te-ai deranjat sa-l impartasesti cu noi!
PS. este o satira! S-au scris prea multe despre superioritatea Boxer, cu o vehementa demna de "TDI minca-ti-as". Cred ca e timpul de satira.
hdi
Jul 27 2009, 11:02 PM
QUOTE (drabisan @ Jul 27 2009, 11:54 PM)
1. cum Boxer Diesel e mai superior decit "1.9 TDI 130 de cai frate"
"superior" nu are grade de comparatie. Vreau sa spun ca nu poti folosi sintagmele "mai superior", "cel mai superior" etc
Mi s-a parut singurul lucru interesant din postul tau. Pe viitor, te rog sa le lasi gunoaiele la Combat. Aici ne asteptam de la tine la comentarii inteligente si la obiect.
T u d o r
Jul 27 2009, 11:04 PM
Drabisan, ti-ai dat foc la basca.
Btw, sa continuam satira, dupa ce desfiintati si Subaru pe benzina what's next?
Sugestie: Obk BD >>> (a se citi surclaseaza) celelalte modele Subaru Boxer Diesel si devine the supreme, ultimate, etc car ever.
Si totusi chiar nimeni nu vrea sa se coboare la nivelul muritorilor de rand si sa ne demonstreze superioritatea BD pe circuit?
kroko
Jul 27 2009, 11:19 PM
QUOTE (GLC120 @ Jul 27 2009, 11:20 AM)
Am vazut inca o data, cu mare atentie o emisiune "Autodrive" in care masurasera prin satelit
tot felul de timpi Forester Diesel vs Benzina. Acceleratii, reprize 0-100, 60-100, 80-120.
A mai vazut-o cineva ? Nu numai ca era mai bun Diesel-ul peste tot, dar la multe erau diferente enorme.
Sa fie platiti realizatorii de un lant de benzinarii care vinde exclusiv motorina ? Sau de un furnizor de filtre de particule?
Fara suparare, comparatia e total deplasata. O comparatie corecta e aia intre 2 aspirate sau 2 turbo
hdi
Jul 27 2009, 11:33 PM
QUOTE ( T u d o r @ Jul 28 2009, 12:04 AM)
Drabisan, ti-ai dat foc la basca.
Btw, sa continuam satira, dupa ce desfiintati si Subaru pe benzina what's next?
Sugestie: Obk BD >>> (a se citi surclaseaza) celelalte modele Subaru Boxer Diesel si devine the supreme, ultimate, etc car ever.
Si totusi chiar nimeni nu vrea sa se coboare la nivelul muritorilor de rand si sa ne demonstreze superioritatea BD pe circuit?
Ca intotdeauna la obiect, on topic si cu harul de a modera excesele
Te asteptam mai des cu astfel de informatii interesante. Bravo!
O singura observatie minora: satira ta fina ar putea fi mai greu inteleasa si legata de subiect.
PS: cand scriem pe Combat nu e bine; cand nu scriem intrati in sevraj. Ati devenit dependenti nebunaticilor....
pista
Jul 27 2009, 11:36 PM
CITAT( T u d o r @ Jul 27 2009, 09:04 PM)
Si totusi chiar nimeni nu vrea sa se coboare la nivelul muritorilor de rand si sa ne demonstreze superioritatea BD pe circuit?
Cand voi avea BD "cu suspensie reglabila" si anvelope adecvate atunci o sa cobor. (bineinteles centrul de greutate a masinii mai aproape de asfalt)
P.S. stiu ca va apare in curand si o varianta crossover la Accord. Atunci va fi timpul pentru o comparatie corecta.
Continuarea discutiei as dori pe un alt topic daca se poate.
T u d o r
Jul 27 2009, 11:52 PM
Pista, am spus BD nu OBK.
Scuzati de interventia cu picioarele in BD heaven dar sa compari un aspirat pe benzina cu ORICE diesel turbo la reprize si in functie de asta sa decizi care e mai bun mi s-a parut o satira mult mai reusita decat cea slabuta si lipsita de har pe care mi-a amendat-o cu promptitudinea caracteristica colegul hdi.
andrei5130
Jul 28 2009, 12:21 AM
LOL...
nu iti promit nimic senzational legat de timpii unui OBD pe Ring dar cu siguranta am sa vreau sa te vad macar incercand circuitul de OFF-Road de langa el...
scuze era vorba poate de o Impreza BD sau un Legacy, asta inca nu am dar am sa ma stradui sa fac impresie buna OBKd (in limita experientei mele de pilot)
pista
Jul 28 2009, 12:33 AM
CITAT( T u d o r @ Jul 27 2009, 09:52 PM)
Pista, am spus BD nu OBK.
Da, nu am fost atent.
In schimb va apare un BD pe circuit cum ai dorit, chiar daca pe un OBK cu suspensia si garda la sol nepotrivita pentru circuit.
Diesel
Jul 28 2009, 12:35 AM
QUOTE (pista @ Jul 27 2009, 11:36 PM)
QUOTE ( T u d o r @ Jul 27 2009, 09:04 PM)
Si totusi chiar nimeni nu vrea sa se coboare la nivelul muritorilor de rand si sa ne demonstreze superioritatea BD pe circuit?
Cand voi avea BD "cu suspensie reglabila" si anvelope adecvate atunci o sa cobor. (bineinteles centrul de greutate a masinii mai aproape de asfalt)
Toata ideea e sa comparam masinile stock.
Cat despre circuitul de off-road de alaturi, nu l-am studiat cu atentie, dar cred ca mi-ar ajunge o Dacie 1310 in stare buna.
Hdi, ne plictisim
cereti si voi sa nu apara aria Subaru la "view new posts".
pista
Jul 28 2009, 12:37 AM
CITAT(GLC120 @ Jul 27 2009, 04:57 PM)
Totusi chiar si 80-120 e ceva util pentru mine. Daca poti sa depasesti fara sa retrogradezi, nu e un avantaj? Timpul era cam 10 secunde vs 17
daca tin bine minte.
Timpii masurati pentru OBK "07 2.5i MT5, 80 - 120 km/h:
treapta V. : 12,0 s
treapta IV. : 8,5 s
treapta III. : 6,0 s
gont
Jul 28 2009, 05:25 AM
QUOTE (pista @ Jul 28 2009, 01:37 AM)
QUOTE (GLC120 @ Jul 27 2009, 04:57 PM)
Totusi chiar si 80-120 e ceva util pentru mine. Daca poti sa depasesti fara sa retrogradezi, nu e un avantaj? Timpul era cam 10 secunde vs 17
daca tin bine minte.
Timpii masurati pentru OBK "07 2.5i MT5, 80 - 120 km/h:
treapta V. : 12,0 s
treapta IV. : 8,5 s
treapta III. : 6,0 s
Niste baieti de la o revista auto din Iasi au testat odata reprizele pt Legy 2.0R 165 CP intr-un mod corespunzator si nu dupa ureche asa cum se trezesc altii.
80-120 , tr.3 : aprox 8.4s.
Sursa :
http://www.informatiiauto.ro/drive-test-su...el-sid1691.html
Zetics
Jul 28 2009, 08:49 AM
Mi se pare prea mult 8.4s! O sa incerc si eu ochiometric cu foresterul (ar trebui sa scot un timp mai slab!)
Si inca ceva, la 165 de cai nu e motorul de 2.5?
GLC120
Jul 28 2009, 09:15 AM
Aici nu e combat. va rog sa faceti un efort si sa scrieti la obiect.
George si Tudor (moderatori) ce este gresit in a compara doua motoare de 2000 cmc si putere similara? Majoritatea cumparatorilor aleg intre aceste doua motoare. Taxa ZERO. Comparatia e foarte utila si timpul la Forester 2.0 benzina de la 80-120 in treapta 5 (ultima) era de 17 sec. Este evident ca nu poti depasi.
Cu Boxer Diesel foarte rar schimb viteza, deci a 5-a constant, intre 80-140. Cine vrea poate sa vada, nu trebuie sa mergem pana in Ungaria. Treptele 3 si 4 sunt pentru arogantze, drumuri pline de camioane cand esti grabit, sau antiradar in localitate.
De ce trebuie sa puneti orice lucru la indoiala?
Cutia de viteze la OBD nu e perfecta, mi-ar fi placut o treapta 2 mai aproape de 1 (aici e raportul la jumatate !!) si o treapta 6 pentru viteze mari pe autostrada.
Si vorba lui hdi, nu puteti sa va limitati la combat? Satira prin definitie contine ceva umor.
gont
Jul 28 2009, 10:01 AM
QUOTE (Zetics @ Jul 28 2009, 09:49 AM)
Si inca ceva, la 165 de cai nu e motorul de 2.5?
Legy 2.0R MY06 si MY07 are 165 CP.
G e o r g e
Jul 28 2009, 02:05 PM
dar pe bune comparati mere cu pere ... motoare aspirate cu motoare turbo, comparati si voi un motor turbo cu altul.
un WRX are 50-70mph in 3.1 sec
GLC120
Jul 28 2009, 02:58 PM
Deci vrei sa comparam Boxer Diesel 2.0 de 150 CP 2L cu WRX 2.5 de 230CP.
Si de aici va rezulta ca motoarele pe benzina sunt mai performante. Stiu asta. Si marmotele zic sunt de acord.
T u d o r
Jul 28 2009, 03:02 PM
GLC, multumesc ca ne-ai atras atentia asupra calitatii noastre dar nu era nevoie. Orice interventie care dezaproba o afirmatie facuta de tine se numeste flame aici? Sper ca nu vreti sa vorbiti doar intre voi...
"Deci": reprizele sunt apanajul motoarelor turbo. Poti fi convins ca dieselul tau matura pe jos cu orice motor aspirat de 2 litri la probele alea. Insa eu doar daca sunt cu capu' ma apuc sa depasesc cu a 5-a de la 80 la ora. Ce-mi pasa mie cat de repede urca un diesel in reprize? Eu nu trebuie sa folosesc aceeasi treapta ca nu suntem la exercitii impuse la patinaj. De la 80 la ora eu pot depasi intr-a 2-a si sunt foarte curios daca o fac suficient de repede incat sa ma pot compara cu orice diesel de putere similara.
Colonelu'
Jul 28 2009, 03:20 PM
Domnilor, stiu ca e vara, cald sau chiar foarte cald si ca unii nu au aer conditionat in locul de unde scriu la ora asta si de aceea va indemn pe toti la o clipa de meditatie cu tema: daca are rost sa ne contram pe niste afirmatii facute de nu stiu cine si in nu stiu ce context.
Ideea de baza pe care ar trebui cu totii sa o intelegem este ca: fiecare motor se conduce intr-un anumit stil in functie de cutia de viteze cu care este asociat ( asta ca sa nu zic "asortat"). Daca am inteles perfect aceasta idee, atunci nu mai are rost sa discutam despre tot felul de timpi obtinuti in fel de fel de conditii, pentru ca nu este corect. daca vrei sa dai "all the best you can do", atunci cu siguranta ca la momentul respectiv vei selecta acea treapta de viteza care este cea mai adecvata pentru actiunea pe care vrei sa o savarsesti.
In concluzie, va rog RELAX domnilor si aer proaspat si rece tuturor.
hdi
Jul 28 2009, 04:17 PM
Colonelu' a vorbit ca un om mare desi n-ai zice uitandu-te la avatar... Sunt vreo cativa pe aici care simt nevoia sa fie Gica Contra orice ai zice. Una e motorul diesel alta e ala pe benzina. S-au pus niste masuratori. Ei, si? A durut asa de rau? Certati-va nene cu aia de masurara daca tineti neaparat sa va certati cu cineva. Unora le place motorul diesel dar respecta calitatile motorului pe benzina (cazul meu), altora le place motorul pe benzina insa stiu sa aprecieze si unul diesel. Dar mai sunt si cei care vad rosu inaintea ochilor cand se vorbeste despre diesel. Cand numele proprii "Diesel" si "Subaru" sunt pomenite in aceeasi fraza, unii sunt in pragul apoplexiei. Ne cerem scuze pentru situatiile de genul asta si le recomandam sa urmeze cu atentiei sfatul Colunelului: "RELAX domnilor si aer proaspat si rece tuturor.
".
Ar mai fi si aia care urasc dieselul doar pt. faptul ca si l-ar fi dorit insa nu s-a putut.
Asa ca nu mai luati orice informatie despre BD postata pe aria Subaru ca fiind apologoia motorului diesel. Astfel de informatii exista peste tot si nu le inventam noi. Va invitam sa discutam impreuna despre ele daca va pasioneaza subiectul. Castigatorul in "benzina vs diesel" il vor identifica doar mintile inguste. Pentru ceilalti el nu exista. V-a intrebat GLC daca ati vazut versusul diesel-benzina cu Impreze. A fost intamplator? Iar o fi vrut sa scoata ochii ca e dieselul mai bun? Dar oare chiar a castigat dieselul? Hai, uitati-va inainte sa trageti concluzii pripite:
http://www.sport.ro/emisiunea-promotor/vin...e-ai-alege.htmlAsa ca d-lor, cine nu se poate abtine de la a fi Gica Contra are la dispozitie Combatul pe care l-am lasat in mod deliberat pe mana celor ce nu prea au razbit in primele 90 de pagini. Aveau si ei nevoie de un moment de respiro.
T u d o r
Jul 28 2009, 05:34 PM
In afara de faptul ca orice ar spune cineva despre Subaru de rau este asimilat cu cearta, flame-ul sau imixtiunea celorlalti in aria Subaru unde n-ai ce cauta daca n-ai Subaru ce trebuie sa mai inteleg? Ca orice ar spune cineva dintre cei asimilati de tine ca fiind "Gica Contra" automat isi primesc mustrarea cu trecere la colt 5 minute? Zau ca nu pricep, mi-am exprimat o opinie despre masuratorile reprizelor intre un turbodiesel si o benzina aspirata si relevanta lor in judecarea performantelor intrinseci ale unui motor. Aceasta replica i s-a adresat lui GLC si discutia a continuat fara alte aciditati. Nu trebuie sa te simti avocatul din oficiu, nu am nimic cu tine si Subaru nu-si pierde vreo stea din pricina ca eu nu (ipotetic) apreciez BD-ul. Poate ca tu ar trebui sa fii primul care sa se mai relaxeze, ti-am mai spus si pe privat ca chiar mi-ai fost simpatic la inceput. Din pacate incrancenarea asta cu care-ti sustii cauza si desele ironii gratuite la adresa celorlalti (fara discernamant) nu-ti fac cinste. Nu ca te-ar interesa parerea mea si nici nu imi doresc sa-mi replici ceva. Mai ales ca replica aia ar fi automat plina de sarcasm.
GLC120
Jul 28 2009, 08:45 PM
Testul respectiv facuse minim 10 masuratori. La TOATE dieselul era mai bun. Voi ati luat exemplul cu 80-120 in a 5-a si o tot fredonati. Tudor bravo tie ca mergi cu a 2-a de la 80-120. Esti foarte tare! Poate imi spui totusi ce vrei.
G e o r g e
Jul 28 2009, 08:56 PM
a V-a e doar un exemplu. daca ai fi baiat inteligent , precum pretinzi , te-ai fi prins ca un test comparativ intre motoare cu constructie total diferita ( in afara de faptul ca sunt boxer) in aceasi treapta de viteza (rapoarte diferite apropo) este neelocvent.
ideea era foarte simpla , daca compari 80-120 fa-o in treapta corespunzatoare pentru un timp cat mai bun. de ce? pentru ca atunci cand intri intr-o depasire (Exceptand aici soferii de duminica) ii dai si tu cat poti sa termini depasirea aia ...
pai bou sa fiu , sau sofer de duminica, sa fac o depasire de la 80 in a V-a ... cand din fata mai am si trafic.
now you get the point ?
GLC120
Jul 28 2009, 09:12 PM
George daca ai fi putin rezonabil, cum sunt multi oameni chiar si in Romania, ai intelege ca testul compara cele doua motoare vandute la noi pe Subaru Forester. Ambele au 2000 cmc, ambele au taxa ZERO ambele se vand.
Tu nici nu ai vazut testul probabil dar comentezi ca una din "probe" e absurda. Asta e! Cand o sa faci tu un test elocvent il vom urmari cu deosebita atentie.
Fraza cu bou' nu pot sa o comentez. Deschide si tu un topic nou pe combat si iti voi explica argumentat cum se depaseste cu masina de duminica.
hdi
Jul 28 2009, 09:12 PM
GLC120
Jul 28 2009, 09:20 PM
E totusi ciudat ca au avut nevoie de 11 sateliti. Sigur nu e un aranjament ?
hdi cred ca ai exagerat cu acest post. E mult prea incrancenat, tu te crezi CTP ?
kroko
Jul 28 2009, 10:15 PM
Cum spunea si George mai devreme, e absurd sa compari un diesel turbo cu o benzinara aspirata, comportamentul motoarelor fiind total diferit. Chiar si asa, masinile sunt cam p-acolo, diferentele fiind infime datorita puterii echivalente. Nu va mai luati dupa teste facute de jurnalisti care cel mai probabil se incurca in pedale. Daca vreti comparatii, de ce nu va uitati pe datele oficiale Subaru ?
De ex:
http://www.subaru.co.uk/Subaru_co_uk/ViewM...d?menuid=M0M3M9Una peste alta, Dieselul de la Subaru este intr-adevar o mare reusita. Singura problema a ambelor modele e aia ca nu mai sunt Subaru. Masinile sunt un fel de Toyote cu motor boxer, emblema instelata si transmisie permanenta. Valabil pentru absolut toata gama noua de masini scoasa de Subaru. Asta nu inseamna ca nu sunt masini excelente, numai ca nu mai au absolut nimic in comun cu ceea ce
a fost Subaru dpdv comportament rutier, feeling, personalitate etc...
Bucurati-va de ele ca aveti masini deosebite, si nu mai faceti comparatii imposibile...
Zetics
Jul 28 2009, 10:57 PM
No fi combat aici, dar e locul potrivit. Simt nevoia sa ma "arunc" in discutie.
Si anume cu faptul ca aceste comparatii, cum bine a punctat George, probabil sunt semnificative pentru soferii de duminica si aia care merg cu 70/h ca sa scoata consum "bun".
Altfel masuratorile eu le-as fi facut astfel incat sa vedem cei mai buni timpi pe care ii poate scoata un anumit motor pe 80-120, 120-150 sau ce s-a mai masurat acolo. Astfel de masuratori le-as fi considerat mult mai relevanta, chiar daca se compara un motor aspirat cu unul turbo. Aproape toate intervalele vin ca manusa pe caracteristicile dieselului si ca nuca-n perete pentru benzinar.
Insa, chiar si asa observam niste "ciudatenii"!
De exemplu, depasire 60-100km/h, cu treptele 2-3 observam o diferenta minuscula, de juma de secunda. Ma rog, nu e relevant, carcotasii vor spune ca si daca Foresterul ala avea motor de 1.2 in 3 cilindri tot ar fi scos un timp rezonabil.
Depasire 80-120, treptele 3-4, vedem o diferenta de 2 secunde. Inca nu pare mult!
Avem apoi reprizele lu' peste prajit, si apoi vine pentru mine marea supriza: vedem repriza 80-120 in treapta a 5-a cu un avantaj de aproape 7 secunde pentru diesel (enorm!), dar si elasticitate 80-150 (!), unde diferenta, absolut uluitor, scade la ~5 secunde jumate!!!!
Cu alte cuvinte, de la 120 la 150, dieselului i-a luat 10 secunde, in timp ce benzinei sub 9 secunde????? Not bad pentru un motor cu cuplu aproape la jumate fata de cel pe motorina, nu?
Mda, cam neatenti astia cu masuratorile, au intrat intr-un domeniu de viteze/turatii unde benzina incepe sa se trezeasca... nu-i asa?
PS: Stiu, contra-argumentul este ca dieselul consuma doar jumate, nu?
GLC120
Jul 28 2009, 11:18 PM
Zetics multumesc! Nu observasem testul de la 80-150. Eu cred ca ai dreptate, benzina se trezeste banuiesc ca ajungi pe la 5000 rpm in timp ce eu nici nu ajung la 3000rpm.
Se pare ca asa cum BMWeii nu accepta nici un fel de comentariu, argument sau test (Subaru ramanand o masina average pentru oameni sarmani) nici benzinarii nu accepta nici un fel de smecherie pro-Diesel.
Cat despre o Toyota buna fara personalitate............ Outback este aproape identic cu cel din 1995. Nu i s-a schimbat decat motorul pe care eu il prefer la orice ora (chiar daca altcineva plateste benzina
) celui de 2.5. Nici nu mai discut de motorul de 2.0. Asa ca nu vad deloc vreo lipsa de personalitate.
Zetics
Jul 28 2009, 11:27 PM
Nu vreau sa fiu inteles gresit, eu consider dieselul de 2.0 superior benzinei aspirate de 2.0, am incercat doar sa arat ca diferentele dinamice nu sunt chiar atat de mari, si atat! Daca era acest diesel pus si pe generatia anterioara de Forester, crede-ma ca as fi fost al naibii de incurcat la alegere... noroc ca nu era!
hdi
Jul 28 2009, 11:27 PM
QUOTE (Zetics @ Jul 28 2009, 10:57 PM)
Cu alte cuvinte, de la 120 la 150, dieselului i-a luat 10 secunde, in timp ce benzinei sub 9 secunde????? Not bad pentru un motor cu cuplu aproape la jumate fata de cel pe motorina, nu?
Mda, cam neatenti astia cu masuratorile, au intrat intr-un domeniu de viteze/turatii unde benzina incepe sa se trezeasca... nu-i asa?
PS: Stiu, contra-argumentul este ca dieselul consuma doar jumate, nu?
Si ce e ciudat? Ca la un moment dat, benzina reuseste sa mearga cat de cat in linie cu dieselul (chiar mai bine)? Pai asta era argumentul forte promovat de mai multi colegi: dieselul pleaca el mai tare dar de la un moment dat benzina vine din urma si-l intrece.
Eu nu suspectez de rea credinta autorii masuratorii ci eventual de lipsa de stiinta cu obiectul. 10 s de la 120 la 150 cu BD e nitel cam mult judecand ca nu ar trebui sa fie diferente foarte mari fata de OBD (nu am facut vreun test insa cam asa mi se pare mie). Ca sa nu mai spun ca daca vreau sa ma misc repede, la OBD nu schimb a V-a sub 140-150 km/h.
kroko
Jul 28 2009, 11:33 PM
@GLC120
E vorba despre Impreza si Forester. Si urmeaza :
http://www.autoblog.com/2009/03/31/new-yor...ls-2010-legacy/http://www.subaru.com/vehicles/outback2010.htmlCum e aia cu personalitatea ?
2.0 preferat in locul lui 2,5 e cam aiurea. Un 2,5 are avantajul cuplului in fata 2.0, lucru esential la orice masina. Ai mers cu ele - adica 2.0 si 2.5- sa "simti" diferenta ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.