QUOTE(Iulian74637)
daca s-ar face un sondaj prin care s-ar masura IQ-ul posesorilor auto, acesta ar iesi mai mare in cazul celor care conduc o japoneza. Este si o chestie de mentalitate sau de cultura. un intelectual nu va face niciodata din masina sa un cult, un instrument prin care s-ar impune in fata celorlalti, prin care sa impresioneze.
Astept cu interes sondajul. Te asigur ca am vazut la fel de multi mancatori de seminte si nesimtiti atat la volanul unor masini din grupul VAG - cu VW in frunte -, cat si la volanul unor masini fabricate de Toyota, de Fiat (Alfa), de BMW sau Mercedes. Si da, intr-unul din cele mai putin de 80 de Lexus-uri vandute la noi pana acum, in 2007, am vazut si un om care vroia sa epateze flagrant.
QUOTE(Iulian74637)
Va dori o masina care sa-i satisfaca nevoile de confort, de fiabilitate (o masina fiabila este considerata o masina valoroasa) pe termen mai lung.
Te asigur ca si alte marci sunt fiabile si tzapene. Altfel nu ar mai cumpara samsarii VW busite, reparate apoi pe genunchi, la care mai dau si 100.000 km dati inapoi... Masinile astea mai merg asa masluite cum sunt tocmai pentru ca sunt bune. De ce nu cumpara samsarii Toyota, Honda sau mai stiu eu ce?!
QUOTE(Iulian74637)
Si un alt lucru important sa fie tratat pe masura (ma refer in primul rand la service-uri). Adica, filozofia de marketing a constructorilor japonezi. Si se pare ca aceasta filozofie a avut succes, piata auto fiind dominata de Japonia.
Filosfia s-a dus pe apa sambetei. Tu nu ai citit pe forum mesaje ale unor colegi, posesori de japoneze, care se plang de service - pret si tratament -?
Iar despre vanzarile de japoneze, iata o stire care arata cum stau vanzarile la masini noi pe primele șapte luni ale anului 2007.
Vânzările de mașini noi din import au crescut cu 53% în primele șapte luni
Vânzările de mașini noi din import au crescut cu 53,3% în primele șapte luni ale anului, până la aproape 109.000 unități, în timp ce mărcile autohtone au înregistrat o scădere de 7%, conform statisticilor remise luni de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Vânzările cumulate ale Dacia și Daewoo au totalizat în primele șapte luni 68.878 de mașini, în scădere cu 7,1% față de cele peste 74.000 comercializate de cele două companii în intervalul ianuarie - iulie 2006. Autovehiculele autohtone au reprezentat 39% din cele peste 177.000 de mașini comercializate pe piața românească în primele șapte luni ale anului, iar restul de 61% a revenit mașinilor din import.
În primele șapte luni ale anului, vânzările de autoturisme Dacia au scăzut cu 4%, până la 58.037 unități, după ce în intervalul ianuarie-iulie 2006, cel mai mare producător român vânduse aproximativ 60.000 de mașini. Dacia a avut, în primele șapte luni, 30,3% din piața auto, din care Daewoo, celălalt producător autohton, a avut 5,3%. Vânzările producătorului craiovean au scăzut cu 22%, până la 10.879 mașini.
Renault a fost în primele șapte luni cea mai vândută marcă de import, cu 17.181 de autoturisme comercializate, cifră cu 45% mai mare decât cea din intervalul ianaurie - iulie 2006. Pe locul doi s-a situat Skoda, marcă ale cărei vânzări au crescut cu 26%, până la 13.578 de mașini. Podiumul importatorilor a fost încheiat de Volkswagen, ale cărui vânzări au crescut cu 55%, până la 12.740 mașini.
Pe locul patru în topul importatorilor s-a situat Opel care a înregistrat vânzări cu 71% mai mari, până la 9.175 autoturisme. Pe locul cinci este poziționată marca Ford care și-a găsit 8.119 clienți în primele șapte luni, în creștere cu 64% față de anul trecut.
Locurile șase și șapte sunt ocupate de Peugeot și Chevrolet, care au vândut 8.035, respectiv 7.126 mașini, în creștere cu 44% (Peugeot) și 110% (Chevrolet), față de primele șapte luni din 2006.
Top zece al importatorilor a fost încheiat de Hyundai, Fiat și Toyota, mărci la care vânzările au crescut în primul semestru cu procente între 67% (la Hyundai) și 79% (la Toyota).
Cele mai vândute modele din import au fost Renault Clio - 9.766 de unități, Renault Megane - 6.655 de unități, Chevrolet Aveo - 4.932. mașini, Opel astra Classic - 4.703 și Skoda Fabia - 4.523 mașini, conform statisticilor APIA. Aproape 42% dintre cele 177.685 de mașini vândute pe piața românească în primele șapte luni au motor diesel.
20 aug 2007 15:12
Editor Vlad Barza
sursa: NewsIn