Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Imaginea masinilor germane vs imaginea masinilor japoneze
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
guerilla
singurul motiv care ar inclina balanta in favoarea A4-ului, categoric, ar fi faptul ca ti-ai dori un break, pt ca la lexus nu exista aceasta posibilitate. sau daca ai vrea awd, pentru ca oficial nu se comercializeaza in europa IS AWD (doar ls600 sau rx).
eu nu as lua lexus prin prisma faptului ca e mai rara sau ca un afront adus numarului mare de "tdi-uri" ci pentru ca interiorul mi se pare mult mai pe gustul meu. despre designul exterior chiar nu-mi pasa ca eu stau in masina nu afara. eu nu conduc in viteza deci ca face 2G in curbe ma lasa iar rece. peste 200 la ora mi se pare o viteza egala cu warp deci iar nu e un punct de vedere luat in seama de mine. prefer sa am o masina din care sa ma dau jos odihnit, in care sa ascult muzica cum trebuie, sa am totul la indemana si nu 140 de butoane in care sa ma pierd. la chestii de genul asta trebuie sa te gandesti cand vrei sa compari A4 cu IS-ul. Pentru ca daca vrei viteza, iti plac gadgeturile, iti place interiorul luminat puternic, atunci A4 este o solutie mai buna (si nu e rau deloc).

azazel, curentul asta anti VAG este o prostie, stii bine. unora li s-a acrit de manelele din pasaturi si atunci (e foarte usor si la indemana sa faci asta) generalizeaza. din pacate va veni ziua (foarte curand, ca anii trec repede) cand o parte a societatii va descoperi si marca lexus sau honda sau x si atunci va veni si curentul anti vvti, vtec, d4d, etc. oricat am incerca sa schimbam lucrul asta si campania asta anti-tdi nu putem face nimic. nici cei din echipa de moderare nici cei mai batrani de pe forum.
cat priveste asta:
QUOTE(AZAZEL)
oricum , noul model este departe din punct de vedere tehnic si al dotarilor, de tot ceea ce construieste concurenta acum, insa trebuie sa platesti.

te rog sa nu mai faci afirmatii atat de categorice. pentru ca tot ce ai enumerat tu in lista aia (exceptand draciile de leduri) le gasesti si pe alte masini din aceeasi clasa.
gabi scuze de offtopic.
T u d o r
Pot sa adaug si eu ceva tot off? biggrin.gif Indraznesc sa compar curentul anti T[/color]DI[color=#444444] cu ideea omului de a nu face parte dintr-o turma anume. smile.gif Fara intentia de a jigni pe nimeni. smile.gif
Pur si simplu ideea de uniformizare, fie ea si in bine imi repugna.
Atractia pentru Lexus poate avea si radacini intr-un fel de neo-snobism, intentie de a epata prin "diferit", dar prefer sa cred ca nu e rau sa fii altfel decat majoritatea. Poate si impresia provocata de realitatea inconjuratoare sa ma fi facut sa fiu atras de masinile mai "altfel", pentru ca BMW, Audi, Merc sunt simboluri ale bunastarii prea strigata prin toti porii. Au devenit aproape bling in Romania... Pacat pentru valorile lor incontestabile, dar... traim aici si nu putem ramane indiferenti la realitatile inconjuratoare.
Poate e o prostie, dar prefer sincer sa nu fiu in centrul atentiei prin altceva decat valoarea mea proprie... si oricum urasc epatarea. Lexus e o marca ce se muleaza perfect dpdv automobilistic caracterului meu. Si Honda, desi nu e in discutie aici. biggrin.gif Desigur, nu obligatoriu si pe al altuia. smile.gif
Costanza86138
QUOTE(> T u d o r <)
Poate si impresia provocata de realitatea inconjuratoare sa ma fi facut sa fiu atras de masinile mai "altfel" [...]
Poate e o prostie, dar prefer sincer sa nu fiu in centrul atentiei prin altceva decat valoarea mea proprie... si oricum urasc epatarea.


@Tudore, nu te cunosc personal, nu am vorbit niciodata cu tine in afara forumului, dar pentru pasajul de mai sus ai de la mine o bere, una rece si sincera frate!!! beer.gif

Si ca sa revenim la subiect... daca ai posibilitatea, alege Lexus pentru ca Audi , la noi cel putin, e la fel de raspandit cu Loganu sau Meganu biggrin.gif Tot bisnitaru de telefoane are A6, tot mucosu de clasa a 12 a are A3 "tunat ua...", toate figurantele au A4 sau Q7 ca deh... "se poarta"...
_Titus_
Ce nu-mi place aici pe forum e faptul ca pe de o parte toti ii blameaza pe cei cu TDI pt ca au o masina comuna , o asociaza cu manele samd .
Pe de alta parte cei cu Toyota spre exemplu se lauda cu faptul ca masina lor e cea mai fabricata din lume(deci comuna, dar asta nu se pune) , ca merita sa te iei dupa piata americana (unde e de fapt f bine situata aceasta marca), doar aia-s singurii destepti...la fel cu Honda : sa iei masina rara , de intelectual etc , etc , de parca milioanele de americani care cumpara Honda sunt toti intelectuali .
Aceste stari de fapt imi sugereaza ca nu se porneste intr-un versus cu sanse egale asa cum ar trebui...categoric VW este dezavantajat gasindu-se motivele cele mai puerile cu putinta (gen manelisti, sau ia-ti tdi daca vrei sa umbli cu flacoanele de ulei dupa tine).
De ce nu putem spune ca aceasta marca e intr-adevar cea mai potrivita cu gusturile europenilor si face , asta e adevarul ,mari eforturi sa fie etalonul in aproape toate clasele de automobile.

Mentionez aici ca nu posed (nici macar nu am avut inainte) un VW ,ci doar un Seat Ibiza, verisor cu Polo pe care l-am scimbat cu un Smart Forfour.

Atitudinea multora de pe masini.ro de a batjocori aceasta marca pe care eu unul o respect ma deranjeaza , la fel si faptul ca sunt priviti cu ingaduinta de moderatori .
@Gabriela :imi pare rau de offtopic dar vazind ca pana si aici era vorba de passat si manele nu m-am putut abtine :rant:
ozz86651
Trebuie sa recunosc ca eu am un mic cui impotriva VAG, dar nu are legatura cu manelistii ci cu alte chestii. Interioarele VW mi se par foarte antipatice, pe de alta parte interioarele Audi sint ok. Felul in care arata masinile iarasi, Audi e ok, VW e urit dupa mine (exceptie face Golful care e ok).
Dar nu asta e totul. Cel mai mult nu-mi place faptul ca VW si Audi nu sint deloc straluciti la clasamentele de calitate si faibilitate si jdpower si ce mai vreti voi. Asta n-ar fi nimic, daca n-ar fi dublat de experiente cvasi-personale (prieteni, cunoscuti) multiple cu probleme majore la masinile astea.
T u d o r
As ruga un moderator sa mute discutia offtopic intr-un topic separat, sa nu mai poluam aici cu ideile noastre. Si sa putem continua discutia... smile.gif

So, Titus, eu nu am zic de nici o masina ca e naspa, am zis ca nu-mi place mie. E o diferenta, eu sunt subiectiv si parerile mele sunt determinate de subiectivism. VW e o marca ok, dar nu pentru mine. Si ca o paralela, nici Toyota nu prea-mi place... biggrin.gif Iarasi precizez ca asta nu o face urata, rea sau mai stiu eu cum.
VW e cea mai vanduta marca sh in Romania, poate de aici vine si opinia negativa. La 10000 euro iti iei un Golf sau Passat si apoi te duci sa-i mistocaresti pe altii ca nu au o masina de calitate germana, etc. smile.gif
Cand mi-am luat Pejo-ul, cineva, un prieten, mi-a zis " ba ce fraier ai fost, iti luai o masina adevarata, germana". De ce oameni buni masinile germane sunt "nec plus ultra" si restul sunt cotetze? Precizez ca si la japoneze s-a infiripat un astfel de curent, deocamdata in faza incipienta. Cand cineva imi va spune ca daca nu-mi iau Toyo sau Honda sunt fraier, o sa am aceeasi reactie de respingere. Pana atunci, ma rezum la VW. biggrin.gif
In privinta stricta a TDI-ului, nu e cazul sa explicam ca e un motor de conceptie veche, cu o curba de cuplu neliniara si zgomot mare de functionare. Altceva nu am cu el, sau poate ca am ceva legat de impresia majoritatii celor care il au ca e cel mai tare din parcare. smile.gif
mike.omega
Dupa parerea mea imaginea ambelor marci este umflata cu pompa!
Din pacate traim intr-o era a consumului si a materialelor reciclabile si orice masina ne-am lua dupa 3-5 ani poti sa o arunci! Asa se pare ca merge economia mai nou.

@Guerilla: lexus a fost creat in special pentru piata din State, cand au vazut japonezii ca si europenii vor premium si eventual nu Audi/Bmw/Merc au zis sa incerce sa aduca Lexus si la noi. Problema cu Lexus e ca foarte putini cunosc masinile(dpdv tehnic) deci sa te freasca sa faci altceva decat revizii in service ca ala esti!

Eu am avut dintotdeauna o retinere(macar!) cand vine vorba de motoarele TDI, nu recunosc ca dezvolta si ele performante dar (din pacate) exista prea multe guri care le critica iar asta imi intareste retinerea fata de respectivul motor.
Despre grupul VAG in general, mie mi se par mai scumpe masinile desi nu ofera chestii in plus fata de restu. Aici excludem Audi ca n-am studiat niciodata ce dotari ofera ei smile.gif

Care este imaginea Toyota/Honda in ro? Exista Hondarii care cred ca masinile lor sunt minuni pe pamant si nu vad dincolo de ele, cam ca pe unele forumuri Bmw tongue.gif Daca pentru anumiti oameni exista o marca si gata e deja fanatism!

PS: mi se pare un topic fara sfarsit biggrin.gif
HalbaSus
Tudor, m-am sesizat si am impartit mesajele intr-un topic distinct in care vom discuta (cred) despre imaginea de manelistico-pietara a masinilor din grupul VAG (si alti reprezentanti teutonici) vs imaginea de nemurire si fiabilitate absoluta a marcilor japoneze.

QUOTE
Cand cineva imi va spune ca daca nu-mi iau Toyo sau Honda sunt fraier, o sa am aceeasi reactie de respingere. Pana atunci, ma rezum la VW. biggrin


Time has come my friend biggrin.gif Deja sintagma care m-a facut sa urasc passatul: "passat frate !" se transforma incet incet in "toyota frate !". Practic daca intrebi o anumtia categorie sociala (oameni cu studii superioare intre 22 si 30-35 de ani) despre ce masina ar trebui sa-ti iei vei auzi automat raspunsul "Toyota" sau "japoneza", explicandu-ti imediat prabusirea marcilor germane. Incadrandu-ma in aceasi categorie sociala rezonez oarecum cu motivele lor, si sunt perfect de acord ca mitul masinii germane nu mai are de mult timp substanta. De asemenea nu contest fiabilitatea superioara a unor marci de masini de provenienta asiatica.

DAR:
- nu sunt de acord ca din toate caracteristicile unei masini (comfort, performante, design, imagine, fiabilitate, costuri de intretinere) alegerea unui model anume sa aiba la baza doar niste sondaje de fiabilitate si satisfactie a clientului. De exemplu in mult discutatul subiect passat vs avensis (2 masini care imi plac la fel de mult ca berea calda): avensis este dat de toata lumea castigator cu toate ca passatul e mai performant are o dinamica mai buna, arata mai bine si iti ofera mai multe optionale (scumpe ce-i drept). Motivul pentru care avensis castiga aceste versusuri este unul simplu: fiabilitate mitica si garantie de 5 ani. Doua motive destul de serioase recunosc, dar aceste motive mai degraba echilibreaza balanta decat sa o incline clar in favoarea Toyota.
Defapt parerea negativa despre toyota mi-am format-o din 2 motive: 1. are una din cele mai plictisitoare game din lume, nici o sportiva, doar masini ecologice, de familie, cu suspensii orientate spre comfort, SUV-uri, pick-upuri si dube... intr-un cuvant: BORING.. iar despre design mai bine nu ma pronunt. Al doilea motiv tine de marketingul agresiv prin care sar la gatul germanelor. Dar pe de alta parte aveam aceleasi sentimente fata de VW (si inca le mai am, in afara de golf GTI - singura masina din gama VW care imi place).
Fata de restul marcilor japoneze am sentimente mai bune: imi place accordul, civicul hatchback (desi il consider un pic prea scump), imi place legacy-ul si performante imprezei WRX, imi place mazda Mx5 si restul game mazda (cu mici exceptii), imi place mult suzuki swift, etc...
As cumpara una din aceste masini ? Da, Le-as lua pentru ca sunt japoneze ? NU, As lua o masina germana ? DA, As lua-o pentru ca e germana ? NU.
Exista marci/modele care imi plac si exista marci/modele care nu imi plac, in schimb motivele pentru care imi plac/displac nu tin de originea lor. Si cred ca ar trebui sa evitam capcanele de genul "vreau masina germana" sau "vreau masina japoneza". In fabricile din germania lucreaza mai multi turci decat nemti iar o mare parte din masinile japoneze nu mai sunt asamblate de baietii simpatici cu ochii oblici ci de polonezi care lucreaza in anglia.
Vlad108086
As fi dorit sa imi exprim si eu parerea, dar HalbaSus a sintetizat exact si opinia mea arigato.gif beer.gif
PS : daca acum am 2 masini japoneze ( ma rog, una cu gust de gulas ) , in trecut am fost proprietar de passat , audi , reno,mazda si motivul pt care accordul este pe primul loc in sufletul meu, este ca ofera un echilibru perfect intre pret , dotari , fiabilitate si sportivitate.
T u d o r
Perfect de acord si eu... biggrin.gif

Sau daca vreti... de Accord.... wink.gif

Discutia cred eu ca e interesanta la nivelul mesajului pe care il receptionezi. Nu discutam performantele maisnilor, nici preturile sau fiabilitatea, ci impresia pe care acestea ne-o lasa ca un tot unitar.
HalbaSus
Pai asta e o problema mioritica:
In mod normal atat passatul cat si avensisul exprima statutul social: middle-class eventual company-car...
La noi in schimb e altfel:
- Passat: pietar, manelist, parvenit
- Avensis: intelectual, "conaiseur"

De altfel acest stigmat al manelistilor/pietarilor/smenarilor/parvenitilor planeaza si asupra marcilor premium europene. De aceea lexus e mai atractiv din punct de vedere al imaginii, e inca o fata virgina nedeflorata de hoardele de mancatori de seminte si mestecatori de ciunga. Dar eu cred ca e doar o problema de timp pana cand interlopii vor abandona S-klassul pentru lexus LS si X5-ul pentru RX (fotbalistii deja au inceput sa faca acest pas)... moment in care sper ca vor disparea si prejudecatile cu privire la marcile japoneze/germane.
T u d o r
Halba, prietene.... atunci voi cauta refugiul in vreo coreeana... sau poate raman la frantuzesti biggrin.gif
E idiot sa gandesti asa ca mine (si am vazut ca si ca altii de aici) dar... nu pot altfel. Statutul social e o realitate cruda in Ro, cum ai un butic in colt si-ti permiti... hop un Passat TDI (e cel mai raspandit exemplu, nu dati cu bolovani) si iti afisezi o mina de "om de afaceri" prosper... Soon will come... Avensis, ca sa mai atenuez din socul nominalizarii Passatului.

Repet, n-am nimic cu masina, e peste cele mai multe din clasa ei, dar poate tocmai de aia... e prea evidenta alegerea, habar n-am de ce e trendul asta la noi. Passat si TDI - marci inregistrate ale prosperitatii in primii 10-15 ani de "libertate". Aaa, si sa nu uitam tot la capitolul mituri... masina germana... uber alles.
De ceva vreme incoace, Toyota castiga teren la greu, pe masura ce middle class coboara ca si varsta sub 40 ani. Un tanar om de afaceri prefera o japoneza pentru imaginea spalata de "seminte" a acesteia.
air_wolf
cred ca sintem influentati inconstient de explozia de masini germane din romania anilor '90. pentru ca sa recunoastem, ani de zile singurele referinte au fost bmw, mercedes si audi. mai rar masinile frantuzesti sau englezesti. asta pentru ca germania e mai aproape, pentru ca masinile germane sint mai ieftine in germania si pentru ca multi romani au fost intotdeauna adeptii chilipirului.
poate schimbarea de generatii sa influenteze piata auto? eu cred ca da. pentru ca sintem "mai informati" decit parintii nostri. pentru ca un review negativ poate influenta zeci de mii de cumparatori. avem alte cerinte de la o masina, ca exemplu ar fi discutia despre bagajele copilului.
apropos de manele: am vazut manelisti si in lexus. de infiniti nu mai zic, sint singurii care au asa ceva. si cam tot ce e "bling" e la ei.
la ce pierde masina nemteasca: este imaginea de masina a parvenitilor, aceeasi imagine pe care a avut-o cielo. masina aruncatorilor de gunoaie, tigari, pet-uri oriunde in fara de pubele. dar sint sigur de un lucru: cind toti astia vor renunta la pasati si vor trece la toyota, imaginea se va muta acolo. pentru ca nu spune am vazut un porc aruncind pe geam ci spunem am vazut un tdi-st. daca zici: am vazut un porc in chevy, te gindesti la un monstru de masina americana, nu un spanac de spark.
cam asta ar fi.
guerilla
halba, lasa si tu un mesaj in vechiu topic cum ca l-ai splituit, ca imi cautam mesaju ca nebunu biggrin.gif
si acu vad ca sint cap de lista. sa vezi cata m..... imi iau ca va zice lumea ca eu am pornit topicu japo vs germane.
repet, sint impotriva acestui versus. este o cretinatate sa discuti japo vs germane in contextu globalizarii economiei.
si recunosc ca nu mai sint mandru de marca al carei fan sint, de cand am asistat la niste discutii foarte "misto" in care toyota este 以上全部 (echivalentul uber alles in japoneza). Mi s-a luat de chestiile de genu asta. unii (si de o parte si de alta a baricadei) ar trebui sa evolueze de la stadiu de licean. nici toyota, nici honda nici vag nu detin adevarul suprem si nici nu au masina perfecta. am mai spus, ma gandesc cu groaza la ziua in care locul passatului tdi va fi luat de avensis dcat. pfuai....
ce e cu adevarat mai trist e ca si pe forumul vag sint oameni cu capul pe umeri care incearca acelasi lucru, sa opreasca ideologia asta idioata si versusul rasarit/apus. nici o sansa insa.
chevy
Am sa-mi dau si eu cu parerea. Nu cred ca peste cativa ani "manelisti" o sa treaca la Toyota, Lexus sau Honda (as mai reaminti si alte marci japoneze excelente: Subaru, Mazda sau Mitsubishi). Spun asta, pentru ca vor avea grija ca departamentele de marketing (si cele de deisgn) din Germania sa lanseze in continuare ideea de putere, agresivitate, duritate. Trasaturi pe care unii oameni vor sa le arate.
Totusi, hai sa o recunoastem, daca s-ar face un sondaj prin care s-ar masura IQ-ul posesorilor auto, acesta ar iesi mai mare in cazul celor care conduc o japoneza. Este si o chestie de mentalitate sau de cultura. un intelectual nu va face niciodata din masina sa un cult, un instrument prin care s-ar impune in fata celorlalti, prin care sa impresioneze. Va dori o masina care sa-i satisfaca nevoile de confort, de fiabilitate (o masina fiabila este considerata o masina valoroasa) pe termen mai lung. Si un alt lucru important sa fie tratat pe masura (ma refer in primul rand la service-uri). Adica, filozofia de marketing a constructorilor japonezi. Si se pare ca aceasta filozofie a avut succes, piata auto fiind dominata de Japonia.
adi.mitrea
QUOTE(Iulian74637)
daca s-ar face un sondaj prin care s-ar masura IQ-ul posesorilor auto, acesta ar iesi mai mare in cazul celor care conduc o japoneza. Este si o chestie de mentalitate sau de cultura. un intelectual nu va face niciodata din masina sa un cult, un instrument prin care s-ar impune in fata celorlalti, prin care sa impresioneze.


Astept cu interes sondajul. Te asigur ca am vazut la fel de multi mancatori de seminte si nesimtiti atat la volanul unor masini din grupul VAG - cu VW in frunte -, cat si la volanul unor masini fabricate de Toyota, de Fiat (Alfa), de BMW sau Mercedes. Si da, intr-unul din cele mai putin de 80 de Lexus-uri vandute la noi pana acum, in 2007, am vazut si un om care vroia sa epateze flagrant.

QUOTE(Iulian74637)
Va dori o masina care sa-i satisfaca nevoile de confort, de fiabilitate (o masina fiabila este considerata o masina valoroasa) pe termen mai lung.


Te asigur ca si alte marci sunt fiabile si tzapene. Altfel nu ar mai cumpara samsarii VW busite, reparate apoi pe genunchi, la care mai dau si 100.000 km dati inapoi... Masinile astea mai merg asa masluite cum sunt tocmai pentru ca sunt bune. De ce nu cumpara samsarii Toyota, Honda sau mai stiu eu ce?!

QUOTE(Iulian74637)
Si un alt lucru important sa fie tratat pe masura (ma refer in primul rand la service-uri). Adica, filozofia de marketing a constructorilor japonezi. Si se pare ca aceasta filozofie a avut succes, piata auto fiind dominata de Japonia.


Filosfia s-a dus pe apa sambetei. Tu nu ai citit pe forum mesaje ale unor colegi, posesori de japoneze, care se plang de service - pret si tratament -?

Iar despre vanzarile de japoneze, iata o stire care arata cum stau vanzarile la masini noi pe primele șapte luni ale anului 2007.

Vânzările de mașini noi din import au crescut cu 53% în primele șapte luni

Vânzările de mașini noi din import au crescut cu 53,3% în primele șapte luni ale anului, până la aproape 109.000 unități, în timp ce mărcile autohtone au înregistrat o scădere de 7%, conform statisticilor remise luni de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).

Vânzările cumulate ale Dacia și Daewoo au totalizat în primele șapte luni 68.878 de mașini, în scădere cu 7,1% față de cele peste 74.000 comercializate de cele două companii în intervalul ianuarie - iulie 2006. Autovehiculele autohtone au reprezentat 39% din cele peste 177.000 de mașini comercializate pe piața românească în primele șapte luni ale anului, iar restul de 61% a revenit mașinilor din import.

În primele șapte luni ale anului, vânzările de autoturisme Dacia au scăzut cu 4%, până la 58.037 unități, după ce în intervalul ianuarie-iulie 2006, cel mai mare producător român vânduse aproximativ 60.000 de mașini. Dacia a avut, în primele șapte luni, 30,3% din piața auto, din care Daewoo, celălalt producător autohton, a avut 5,3%. Vânzările producătorului craiovean au scăzut cu 22%, până la 10.879 mașini.

Renault a fost în primele șapte luni cea mai vândută marcă de import, cu 17.181 de autoturisme comercializate, cifră cu 45% mai mare decât cea din intervalul ianaurie - iulie 2006. Pe locul doi s-a situat Skoda, marcă ale cărei vânzări au crescut cu 26%, până la 13.578 de mașini. Podiumul importatorilor a fost încheiat de Volkswagen, ale cărui vânzări au crescut cu 55%, până la 12.740 mașini.

Pe locul patru în topul importatorilor s-a situat Opel care a înregistrat vânzări cu 71% mai mari, până la 9.175 autoturisme. Pe locul cinci este poziționată marca Ford care și-a găsit 8.119 clienți în primele șapte luni, în creștere cu 64% față de anul trecut.

Locurile șase și șapte sunt ocupate de Peugeot și Chevrolet, care au vândut 8.035, respectiv 7.126 mașini, în creștere cu 44% (Peugeot) și 110% (Chevrolet), față de primele șapte luni din 2006.

Top zece al importatorilor a fost încheiat de Hyundai, Fiat și Toyota, mărci la care vânzările au crescut în primul semestru cu procente între 67% (la Hyundai) și 79% (la Toyota).

Cele mai vândute modele din import au fost Renault Clio - 9.766 de unități, Renault Megane - 6.655 de unități, Chevrolet Aveo - 4.932. mașini, Opel astra Classic - 4.703 și Skoda Fabia - 4.523 mașini, conform statisticilor APIA. Aproape 42% dintre cele 177.685 de mașini vândute pe piața românească în primele șapte luni au motor diesel.

20 aug 2007 15:12

Editor Vlad Barza
sursa: NewsIn
_Titus_
QUOTE(Iulian74637)
Totusi, hai sa o recunoastem, daca s-ar face un sondaj prin care s-ar masura IQ-ul posesorilor auto, acesta ar iesi mai mare in cazul celor care conduc o japoneza. Este si o chestie de mentalitate sau de cultura. un intelectual nu va face niciodata din masina sa un cult, un instrument prin care s-ar impune in fata celorlalti, prin care sa impresioneze. Va dori o masina care sa-i satisfaca nevoile de confort, de fiabilitate (o masina fiabila este considerata o masina valoroasa) pe termen mai lung. Si un alt lucru important sa fie tratat pe masura (ma refer in primul rand la service-uri). Adica, filozofia de marketing a constructorilor japonezi. Si se pare ca aceasta filozofie a avut succes, piata auto fiind dominata de Japonia.


uite ca eu ma simt bine cu un IQ mai micut

din ceea ce citesc aici pe forum multi din posesorii de japoneze fac un cult din masinile lor , exemplele sunt nenumarate

chestia cu piata dominata de japonezi nu se aplica la Romania si nici macar la Europa... deh , numai oameni cu IQ mic , deci prosti
Sonny
Vorbim despre masini sau despre oameni? Vorbim despre masini sau despre oameni? Vorbim despre masini sau despre oameni? Vorbim despre masini sau despre oameni? Vorbim despre masini sau despre oameni? Vorbim despre masini sau despre oameni? Vorbim despre masini sau despre oameni? Vorbim despre masini sau despre oameni? Vorbim despre masini sau despre oameni? Vorbim despre masini sau despre oameni?
Mariustom
Sonny, te-ai blocat ? blink.gif blush.gif
T u d o r
Cre'ca vrea sa-si intareasca "spusele"... biggrin.gif

Gramatical se numeste repetitie si foloseste la sublinierea unei idei prin repetarea ei. tongue.gif



QUOTE
Important este ce ai in cap si suflet, nu gramada de fiare din fata casei.


Mi-am permis sa citez "din Sonny". smile.gif Ideea imi place, desi e greu de gasit in lumea reala. E un deziderat, nu o realitate. De regula haina il face pe om si nu invers. Pacat, era mai bine asa...

Traim intr-o lume simbolistica, in care accesoriul e la mare pret. Desi de multe ori e inutil dpdv practic, acesta intregeste o personalitate avida dupa imagine.
Incercati vreunul dintre voi sa-mi explicati ce poti face cu un Ferrari sau un Lambo in Romania. Si totusi cativa au...
Cristian57688
Tot citesc in stanga si in dreapta despre germane vs japoneze.
Cum nu detin nici una din masinile in cauza imi permit sa fac pe echidistantul.
Eu sunt de parere ca la masini din aceiasi clasa, cu preturi sensibil egale pentru aceleasi dotari si fara probleme majore de fiabilitate singura diferenta o face design-ul. Eu unul nu as zice nu in fata unei masini germane doar pentruca are si nu stiu care manelist. So what?
Parerea mea e cea care conteaza si nu parerile subiective ale celor din jur.
Din cauza asta am ales sa imi cumpar Ford Focus si nu Golf sau Astra desi toata lumea se uita crucis sau fuge de aceasta marca de parca as merge cu caruta.

arigato.gif
HalbaSus
Iulian, chestia cu IQ-ul probabil e oarecum reala, si eu am spus ca majoritatea oamenilor tineri cu studii superioare prefera masinile japoneze in frunte cu toyota, pietarii/manelistii merg pe "clasicele" germane. Dar motivele pentru care "tinerii intelijentzi" aleg japoneze nu tin neaparat de calitatile intrinseci ale masinii. La aproximativ aceiasi bani poti cumpara un Avensis sau un Passat (dau mereu acest exemplu pentru ca sunt reprezentantii de marca ale celor doua "lumi", berlinele de clasa medie fiind cele mai populare/dorite masini din romania). Motivul real (dupa parerea mea) pentru care tinerii intre 22 si 35 de ani cu studii superioare prefera avensinsul nu tin de calitatile acestuia, sau cel putin nu in totalitate. Da, avensisul e o masina buna cu un raport pret calitate OK, o fiabilitate buna, garantie buna, comfortabila, spatioasa, etc... dar motivul principal pentru care castiga avensisul este tocmai pentru a "epata" in sensul bun al cuvantului. Nici eu daca as cauta o masina de familie nu mi-as lua passat pentru ca e masina pietar/manelist. Oricat de "open minded" ai fi tot asociezi imaginea passatului TDI cu un pietar mancator de seminte ascultator de gutza. Si atunci alergi spre alternativa japoneza.
Nu incerc sa "curat" imaginea passatului in primul rand pentru ca e imposibil, in al doilea rand e o masina aproape la fel de plictisitoare ca si avensisul, incerc doar sa spun ca doar pentru ca ai o masina germana nu trebuie sa fii neaparat manelist/pietar/interlop. Iar masinile japoneze nu sunt tot timpul mai bune si nici nu iti vor creste IQ-ul.

Problema e ca cele doua tabere devin din ce in ce mai inversunate, posesorii de japoneze se jura ca au cele mai fiabile masini cu cel mai bun raport pret/calitate in timp ce "teutonii" merg pe principiul deutchland uber alles...
O masina e pana la urma o bucata de fiare cum zice sonny, indiferent daca e facuta in japonia sau germania ar trebui sa urmarim alte calitati la ea. Exista masini japoneze bune si germane proaste dupa cum exista si japoneze proaste si germane bune.
T u d o r
Iata dovada: tongue.gif
Cristian57688
Cititi aici ca sa vedeti si despre latura "verde" a celor de la VW
http://www.stiriauto.ro/articol/2681/Volks...c-la-eficienta/
drabisan
QUOTE(> T u d o r <)
Iata dovada: tongue.gif


3 comentarii:
- asa arata acum 10 ani, daca nu 15!
- nemtoaicele, 99,9999% sint urite intr-un anume fel!
- japonezele nu-s pe gustul nostru, dar, cel putin, cind le vezi pe plaja nu colcaie de celulite si nu au zgomote de tractor wink.gif

(pe acelasi rationament ar trebui ca Aston Martin-ul sau Mini sa fie niste betivance...)

Glumesc, evident!

Nu e vina masinilor nemtesti sau a SUV-urilor ca multi dintre noi le detesta neconditionat. E vina populatiei din tara asta! Sint prea multe personaje care l-ar demonetiza si pe Isus sad.gif
20krpm
privit dintr-o alta pozitie geografica, ce spuneti voi arata de-aici tocmai pe dos smile.gif o toyota camry sau o honda accord e o masina absolut stearsa si plicticoasa, pe cind un vw e o masina pe care ai sansa ca o persoana de rind sa te-ntrebe "ce masina-i asta? hmm, interesant...".

dar vorbind la modul general, si vreau sa zic foarte general, diferentele dintre germane si japoneze, in versiunea mea, sint cam asa. in primul rind japonezele (si americanele in acelasi timp) sint mai loose la condus decit germanele si suedezele. o masina germana am senzatia ca o conduc eu pe ea, pe cind o japoneza am senzatia ca ma duce ea pe mine. apoi, germanele par a avea ceva mai mult bun gust, mai multa sobrietate. daca ar fi sa aleg sa pun lampi de neon mov sub o masina, probabil ca aia ar fi japoneza, nu germana. japonezele au mai putine probleme de fiabilitate in ceea ce priveste motorul, mecanica, samd. si costa mai putin.

acuma va rog io, nu sariti pe mine cu exceptii ca sa-mi aratati ca ce zic io nu e adevarat. se prea poate sa nu fie adevarat, ca de fapt sint numa constatari empirice. arigato.gif dar daca ar fi sa aleg intre lexus si bmw (parca asta era subiectul initial), personal sint aproape sigur ca, dupa ce as conduce modelele echivalente de la fiecare, as lua-o incetucutz catre bmw.
Sonny
Ti-ai dat foc la valiza...
AlexTM
20krpm, aici lampi de neon sint sub Golfuri si Kadett-uri, nu sub Avensis sau Corolla. Asa cum zici, situatia se prezinta fix pe dos.
Les connaisseurs aleg japonezele, manelistii/pietarii aleg, dupa buget, BMW/Merc/VAG/Opel. Si n-ar fi nici o problema atita vreme cit n-ar arata cu degetul unii spre altii.

Cu alte cuvinte, vorbim despre oameni si nu despre masini.
chevy
QUOTE(adi.mitrea)
Astept cu interes sondajul. Te asigur ca am vazut la fel de multi mancatori de seminte si nesimtiti atat la volanul unor masini din grupul VAG - cu VW in frunte -, cat si la volanul unor masini fabricate de Toyota, de Fiat (Alfa), de BMW sau Mercedes. Si da, intr-unul din cele mai putin de 80 de Lexus-uri vandute la noi pana acum, in 2007, am vazut si un om care vroia sa epateze flagrant.


Padure fara uscaturi, ai vazut tu?
Iar in privinta clasamentului APIA, doar nu te astepti ca in tara asta sa predomine intelectualitatea. biggrin.gif Asta este mai mult ca o gluma. Clasamentul este dat de alti factori.

QUOTE(_Titus_)
uite ca eu ma simt bine cu un IQ mai micut.

Ma bucur! biggrin.gif Lasand gluma la o parte, am destul de multi prieteni care prefera un Audi si sunt destepti. Ati inteles gresit problema. Ma refer mai mult la operatiunile post-vanzare care in cazul masinilor japoneze de la noi sunt mult mai mici (piese) sau mult mai bune (service). Cat de tampit sa fi ca sa-ti duci masina in service si sa-si bata aia joc de ea? Si de tine.

QUOTE(HalbaSus)
Exista masini japoneze bune si germane proaste dupa cum exista si japoneze proaste si germane bune.


Asa este! Dar, dintre japoneze bune si germane bune eu unul as alege: japoneze bune. De ce? Pentru ca o germana buna costa scump, se intretine greu, iar cand te duci in service... Cu alte cuvinte, prefer un Lexus care imi ofera mai mult confort decat un BMW inclinat spre sportivitate. Si nu neaparat pentru ca vreau sa par un "gentleman", cum ar zice un englez. biggrin.gif

QUOTE(Tudor)
Nu e vina masinilor nemtesti sau a SUV-urilor ca multi dintre noi le detesta neconditionat. E vina populatiei din tara asta! Sint prea multe personaje care l-ar demonetiza si pe Isus.


Sper ca ai facut o gluma. Una foarte subtila. Pentru ca altfel, "a demonetiza" inseamna " A scoate, a retrage din circulație anumite monede." (conform dex). biggrin.gif Totusi sa zicem ca inteleg ce vrei sa spui tu, nu-l reneg doar imi pun intrebari.

QUOTE(20krpm)
japonezele au mai putine probleme de fiabilitate in ceea ce priveste motorul, mecanica, samd. si costa mai putin.


Vedeti! Si alti sunt de Accord cu mine.

QUOTE(GhitaTM)
Les connaisseurs aleg japonezele, manelistii/pietarii aleg, dupa buget, BMW/Merc/VAG/Opel. Si n-ar fi nici o problema atita vreme cit n-ar arata cu degetul unii spre altii.


Asa este. Punct.
T u d o r
Iuliane, ne-ai zapacit posturile rau de tot. Nu eu am zis treaba cu Isus, ci cred ca Motorhead, in schimb pe cea cu Accord-ul eu am spus-o. biggrin.gif Iar "a demonetiza" inseamna:

DEMONETIZÁ, demonetizez, vb. I. 1. Tranz. A scoate, a retrage din circulație anumite monede. 2. Refl. (Despre monede) A se devaloriza. ♦ Fig. A-și pierde, a-și reduce valoarea; a se deprecia, a se banaliza. – Din fr. démonétiser. (tot din dex)

Sunt sigur ca ai facut distinctia intre prima interpretare si cea de-a doua. wink.gif Mie mi se pare evident ce a spus Motorhead si din pacate nu e o gluma, e o realitate.
MotorHead
Nu am zis eu despre demonetizare, dar sunt de Accord cu ideea smile.gif

QUOTE(Iulian74637)
Ma refer mai mult la operatiunile post-vanzare care in cazul masinilor japoneze de la noi sunt mult mai mici (piese) sau mult mai bune (service). Cat de tampit sa fi ca sa-ti duci masina in service si sa-si bata aia joc de ea? Si de tine.
Trebuie sa te mai informezi. Eu am avut o Toyota, piesele sunt mai scumpe decat la germane. In ceea ce priveste service-ul, la unele japoneze (de ex. Honda) e deranj mare.

Legat de "intelectualii" care conduc japoneze, e probabil parerea unor complexati. Eu pot sa bag mana-n foc ca unii si-au luat japoneza (eventual Alfa) doar ca sa para intelectuali, din pacate pentru ei adevarata lor valoare iese la iveala atat prin modul de scriere cat si de gandire.
Watcher
QUOTE
Eu am avut o Toyota, piesele sunt mai scumpe decat la germane. In ceea ce priveste service-ul, la unele japoneze (de ex. Honda) e deranj mare

Eu ama cum toyo si audi. Nu am gasit nimic mai ieftin la audi decat la toyota. Tu la ce te referi???
MotorHead
Pai nu compari Toyota cu Audi, ca-i alta clasa, ci cu VW, Opel etc.
Watcher
Cum am vorbit si pe threadul celalalt, destul de recent: la PoRo o revizie costa cam la fel la polo, passat si a4 (confirmat de om care lucreaza la service).
Prietena mea cu corsa de 1.2 a platit la revizia de 15kkm cat am platit eu la avensis (650ron) - as zice ca nu ies bine germanele din povestile astea smile.gif
air_wolf
la aproape 300% adaos cred si eu ca nu ies bine germanele, cel putin cele din VAG. o piesa la ei 750ron, aceeasi piesa adusa din cehia+transport circa 200ron
la land rover - automobile bavaria, 9000RON reparatia la cutia de viteze. cutie de viteze NOUA, adusa din anglia-3400RON cu tot cu transport.
IRD pentru land rover: cel mai ieftin, nou, in romania - 6500RON. adus din anglia 2600ROn cu tot cu transport.
VCU pentru land rover, in romania 4200RON, adus din anglia 2000RON.
toate pise originale, garantie 1 an indiferent de cine o monteaza.

cam astea sint adaosurile practicate la noi. for dummyes! plus ca daca iei piesa de la ei si nu o montezi la ei nu ai garantie. sic!

btw, uitasem de pisele de toyota: 250$ - bordul complet, pompa de apa, 2 amortizoare fata, blocul de semnal/lumini/stergatoare/avarii - aduse din US. in romania 400EUR doar bordul. 450RON pompa de apa, 150EUR blocul de lumini, 150EUR blocul stergatoare, 50EUR avariile. 200EUR setul de amortizoare.
MotorHead
QUOTE(Watcher)
Cum am vorbit si pe threadul celalalt, destul de recent: la PoRo o revizie costa cam la fel la polo, passat si a4 (confirmat de om care lucreaza la service).
Prietena mea cu corsa de 1.2 a platit la revizia de 15kkm cat am platit eu la avensis (650ron) - as zice ca nu ies bine germanele din povestile astea smile.gif
Watcher, la threadul ala ti-am pus niste citate de-ale posesorilor de Polo, erau mai mici costurile reviziilor.

Dar nu costul reviziei e problema la japoneze/germane, ci costul pieselor si, in unele cazuri, reteaua de service slaba (Honda, Subaru etc.). Singura care sta ceva mai bine la numarul de service-uri e Toyota.


QUOTE(air_wolf)
la aproape 300% adaos cred si eu ca nu ies bine germanele, cel putin cele din VAG. o piesa la ei 750ron, aceeasi piesa adusa din cehia+transport circa 200ron
Bineinteles ca e scumpa piesa in service-ul lor, dar marele avantaj al VW/Opel este ca se gasesc de cumparat piese, prin alte filiere, mult mai usor decat la japoneze.
20krpm
oameni buni, daca nu ma-nshel io, discutia asta era despre masini noi, produse cu tehnologia anului de gratzie una mie noua sute doomiishapte, si pe care dealer-ul (sper ca) le vinde cu 3 ani garantie. de ce ne intereseaza atunci cit costa cutiile de viteze si piesele de motor? asta nu-i cheltuiala celor care au produs masina? si de cite ori a trebuit sa platiti din buzunar pentru o componenta majora stricata in garantie?

am ramas surprins inca de-acu vreo 7 ani, cind am cumparat prima masina noua, de faptul ca pina la vreo 50,000km nu trebuia sa faci mai nimic la ea. in manualul ei zicea ca tre schimbat uleiul, bagat degetelu in borcanele cu lichide, verificat si poate schimbat placutele de frina, samd. unde-s costurile alea de intretinere de care se teme toata lumea de-aici?

acum 3 ani si ceva, audi m-a cumparat (printre altele) cu faptul ca mi-a dat toate cheltuielile de mentenanta incluse in garantie. am zis "wow, nici schimbul de ulei nu tre sa-l platesc". cind mi-am luat masina de la ei din revizie, mi-au dat o foaie de hirtie cu tot ce a fost "verificat" la ea - o lista de patratzele cu checkmark-uri care se vedea clar ca au fost facute toate odata, in viteza, unul dupa altul. cit trebuie sa platiti voi pentru asa ceva?

n-as putea sa compar cit costa piesele in sine, daca alea japoneze-s mai scumpe decit alea germane sau invers. dar stiu ca o mare importanta e cit de mare e componenta pe care tre s-o schimbi, si cit e de accesibila. se duce un sincron dintr-o cutie de viteze - costa $100 piesa (nu stiu - zic si io), dar desfacutul pe bucatele a cutiei costa $1500. o cutie noua costa $1600. ghici ce sa alegi. iar daca e vorba de piese consumabile (placute de frina) sau de operatii de rutina (schimb de ulei), cred ca diferenta e absolut neglijabila intre germane si japoneze. ok, costa $30 mai mult sau mai putin, dar de cite ori le schimbi?

si in ultimul rind - sintem pe un forum de entuziasti de masini. ne facem noi ca ne gindim la cit o sa ne coste intretinerea la o masina in al 5-lea si al 6-lea an, dar adevaru e ca dupa doi ani incepe sa ne manince al naibii de rau (undeva) sa schimbam masina. asa ca ce ne pasa despre ce e dupa primii 3 ani?
air_wolf
QUOTE(20krpm)
oameni buni, daca nu ma-nshel io, discutia asta era despre masini noi, produse cu tehnologia anului de gratzie una mie noua sute doomiishapte, si pe care dealer-ul (sper ca) le vinde cu 3 ani garantie. de ce ne intereseaza atunci cit costa cutiile de viteze si piesele de motor? asta nu-i cheltuiala celor care au produs masina? si de cite ori a trebuit sa platiti din buzunar pentru o componenta majora stricata in garantie?


pai te intereseaza, pentru ca in romania garantia la trenul de rulare e mai mica. si ai sa fii farte surprins sa aflii ca VCU nu face obiectul garantiei, IRD-ul nu face obiectul garantiei, pivotul nu (btw, un pivot inferior de daihatsu feroza e 513RON - sa cad azi de pe scaun). daca ti se duce garnitura de chiuloasa e vina ta. si lista poate continua. EAS care nu face obiectul garantiei si ala e vreo 3000ER la ma-sa acasa, aici nici nu vreau sa aflu.


QUOTE(20krpm)
am ramas surprins inca de-acu vreo 7 ani, cind am cumparat prima masina noua, de faptul ca pina la vreo 50,000km nu trebuia sa faci mai nimic la ea. in manualul ei zicea ca tre schimbat uleiul, bagat degetelu in borcanele cu lichide, verificat si poate schimbat placutele de frina, samd. unde-s costurile alea de intretinere de care se teme toata lumea de-aici?


la fiat, saracutul, care are o revizie ieftina, cumulat la 60K/an am platit peste 1500EUR (distributie, bujii, filtre, uleiuri, ect). asta inseamna peste 100EUR/luna. corect?

QUOTE(20krpm)
acum 3 ani si ceva, audi m-a cumparat (printre altele) cu faptul ca mi-a dat toate cheltuielile de mentenanta incluse in garantie. am zis "wow, nici schimbul de ulei nu tre sa-l platesc". cind mi-am luat masina de la ei din revizie, mi-au dat o foaie de hirtie cu tot ce a fost "verificat" la ea - o lista de patratzele cu checkmark-uri care se vedea clar ca au fost facute toate odata, in viteza, unul dupa altul. cit trebuie sa platiti v$oi pentru asa ceva?


intre 70EUR si 300EUR/revizie? cam atit platim noi.

QUOTE(20krpm)
n-as putea sa compar cit costa piesele in sine, daca alea japoneze-s mai scumpe decit alea germane sau invers. dar stiu ca o mare importanta e cit de mare e componenta pe care tre s-o schimbi, si cit e de accesibila. se duce un sincron dintr-o cutie de viteze - costa $100 piesa (nu stiu - zic si io), dar desfacutul pe bucatele a cutiei costa $1500. o cutie noua costa $1600. ghici ce sa alegi. iar daca e vorba de piese consumabile (placute de frina) sau de operatii de rutina (schimb de ulei), cred ca diferenta e absolut neglijabila intre germane si japoneze. ok, costa $30 mai mult sau mai putin, dar de cite ori le schimbi?


pai normal ca nu poti compara. la dracu, daca traiam in america imi construiam singur masina si ar fi fost cea mai buna masina dn lume si eram cel mai fericit posesor de masina de pe planeta.
US-ul e cel mai mare inghititor de aftermarket de calitate si cu garantie. daca se strica ceva, am 3 variane: eu, dealer, atelier. ai posibilitatea sa cumperi scule, manuale de reparatii, MOTuri - nu se compara. diferenta este de la cer la pamint.

QUOTE(20krpm)
si in ultimul rind - sintem pe un forum de entuziasti de masini. ne facem noi ca ne gindim la cit o sa ne coste intretinerea la o masina in al 5-lea si al 6-lea an, dar adevaru e ca dupa doi ani incepe sa ne manince al naibii de rau (undeva) sa schimbam masina. asa ca ce ne pasa despre ce e dupa primii 3 ani?


eu as schimba miine frelanderul... de fapt, e posibil sa-l schimb pe... o toyota! biggrin.gif si noua poate nu ne pasa (in afara de toyota mea as da orice masina), dar multi romani pastreaza o masina mai mult de 3 ani. eu asa cred. ma uit la vecini, la colegi, la prieteni. nu toti au limbrici sa le schimbe des.
AlexTM
Airwolf, omul trebuie sa umble cu dictionarul sa te inteleaga: VCU, EAS, IRD: ce sint astea?
air_wolf
QUOTE(GhitaTM)
Airwolf, omul trebuie sa umble cu dictionarul sa te inteleaga: VCU, EAS, IRD: ce sint astea?


VCU-viscocuplajul
IRD- kkt de cutie de transfer "inteligenta" :puke:
EAS - suspensia pe perna de aer de la range rover

in principiu sint elemente "consumabile" in opinia lor. foarte scumpe si foarte proaste. daca te lasa asa ceva, plingi. si sint elemente care ar trebui sa fie garantate pentru uzul in teren, nu pe sosea.
chevy
Fratilor, nu stiu de unde ati treaba ca mentenanta la japoneze este mai scumpa decat la nemtesti. Va dau un singur exemplu: sa luam o revizie obisnuita la 15.000 de km. La un Avensis in Pitesti costul este de 200 roni. Iar la 30000 de km pretul este de 500 roni.

Acum ia sa-mi spuna cineva cat costa la un Passat? Ca sa nu mai vorbesc despre modul cum te trateaza baietii?
MotorHead
Preturi la revizii se gasesc aici: http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...asc&start=0 , unii mai fraieri au platit peste 200 RON.

QUOTE
Ca sa nu mai vorbesc despre modul cum te trateaza baietii?
Ultima data cand am avut Corolla in service-ul din Pitesti pentru schimbat far, aripa si spoiler mi-au tinut masina vreo 4-5 zile, dupa ce am asteptat cam 2 saptamani piesele. Chiar neplacut a fost ca m-am dus sa iau masina dupa 2 zile (asa imi spusesera ca va fi gata) si nici nu se apucasera de ea. Macar daca m-ar fi anuntat... Asa ca las-o mai usor cu exagerarile, nu e totul perfect la Toyota. Cat despre cum se comporta cei de la service-ul VW, nu stiu inca, dar pana acum am fost tratat mai mult decat OK de cei de la reprezentanta. Sa dau un exemplu, dupa ce am luat masina, la vreo 2 saptamani, primesc un telefon de la Bucuresti sa ma intrebe daca am fost multumit de dealer-ul din Pitesti, daca am facut drive-test etc. etc. Dupa inca vreo saptamana, mai primesc si un chestionar de la cei din Pitesti, prin posta. De la Toyota nu a interesat pe nimeni daca am fost sau nu multumit... Sa nu se inteleaga ca am ceva cu Toyota, e o marca OK, dar nu trebuie exagerat.
mike.omega
Daca am ajuns la costuri de exploatare si am trecut de faza cu cine si ce conduce e bine smile.gif

@20krpm: la noi stau lucrurile un pic altfel. Si adaug si eu la ce a zis Air Wolf faptul ca:
1. In principiu dealerii "traiesc" din tarifele de service, stateam si ma uitam la citroen ca variaza intre ~15-30$ ora, in functie de complexitatea lucrarii. Ceea ce nu pare mult, la prima vedere. Dar am vazut cu ochii mei cu un mecanic nu stia sa mai potriveasca discul cu placa de presiune intr-o cutie la un C5 si a dat repede fuga la computator unde avea niste scheme ca pentru prosti!

2. Dealer-ul are tarife imense la orice piesa care nu intra la capitolul revizie. Daca te duci dupa ceva timp dupa ce ti-ai luat masina si vrei si tu un eleron sau stiu eu ce. Apoi.... pretul piesei, vopsitul(eventual) si montatul te costa extrem de mult. Am un prieten care si-a luat Focus si aia de la reprezentanta i-au facut o oferta pentru alarma la masina(montata de ei deci cu garantia ok). Omul asta are de ales intre o alarma la 700 sau una la 900 de Ron(adica undeva la 400$) ceea ce mie unu mi se pare enorm!

3. Din pacate aici sunt putine service-uri care te pot primi in aceeasi zi in care dai telefon si te trateaza corect.
Mihai81198
QUOTE(Iulian74637)
Fratilor, nu stiu de unde ati treaba ca mentenanta la japoneze este mai scumpa decat la nemtesti. Va dau un singur exemplu: sa luam o revizie obisnuita la 15.000 de km. La un Avensis in Pitesti costul este de 200 roni. Iar la 30000 de km pretul este de 500 roni.

Acum ia sa-mi spuna cineva cat costa la un Passat? Ca sa nu mai vorbesc despre modul cum te trateaza baietii?


Pe mine m-a costat 6 milioane la Avensis in Bucuresti
chevy
QUOTE(Mihai81198)
Pe mine m-a costat 6 milioane la Avensis in Bucuresti


Intotdeauna preturile de Provincie sunt mai mici. Cunosc pe cineva care la Toyota Romania era aproape "jecmanit", iar la Pitesti a platit cu mult mai putin. Dar, pot sa existe si particularitati, in sensul ca masina necesita si alte reglaje, iar atunci pretul reviziei creste considerabil. Eu m-am referit la preturile de lista.

Ca si o concluzie (personala), treaba ca imi cumpar o masina japoneza in ideea sa par mai intelectual, mi se pare o prostie. Sau ca nu-mi iau aceeasi masina cu a veciniului, ca sa nu zica lumea ca seman cu el. Chiar daca intr-o zi esti imbracat in Armani, iar in alta in Somesul, in momentul " cand deschizi gura" pentru multi esti la fel.

Revenind la masini, "cine are cap", eu zic ca se va orienta cu precadere catre masinile japoneze. Motivul: sunt ceva mai ieftine la achizitie, fiabile si au o intretinere accepatbila (sau accesibila). Exceptand poate Romania, care este tara contrastelor sau a paradoxului (cum zice un amic francez), modele precum Subaru Forester, Honda Jazz, Cvic sau S2000, Mazda 6 sau MX5, Toyota Yaris sau Avensis, conduc topurile de fiabilitate de prin toata Europa. Iar raportul pret/calitate este unul excelent.

Cei care aleg cu sufletul, vor opta pentru masina care le va satisface cerintele de design, confort, performanta, indiferent de marca. Pentru acestia pasiunea nu are limite.
air_wolf
sa-l vad eu pe ala de la toyota romania care e in stare sa-i regleze carburatorul FJ-ului meu. ala e mort de mult, astia de acum nu stiu decit sa puna compul si gata.
florin55503
QUOTE(air_wolf)
sa-l vad eu pe ala de la toyota romania care e in stare sa-i regleze carburatorul FJ-ului meu. ala e mort de mult, astia de acum nu stiu decit sa puna compul si gata.


si nici macar atunci. o iau prin eliminare.
Watcher
Airwolf, cred ca asta e o problema generala de service in Romania, ce la Defender cu carburator stie sa ti-l regleze la Bavaria? sau la un G vechi e ok CasaAuto?
20krpm
QUOTE(air_wolf)
ala e mort de mult, astia de acum nu stiu decit sa puna compul si gata.

??... si ce e rau in asta? nu contest ca tu vezi ceva rau - doar intreb. mai era cineva mai-nainte care zicea ca un mecanic nu stia cum sa imperecheze bucatile de la un ambreiaj si vezi Doamne a trebuit sa se duca la calculator sa se uite - ce e rau in asta?...

nu mai bine mecanicii se iau dupa indicatiile producatorilor, in loc sa faca reglaje si asamblari dupa ureche, sau dupa cum era la dacie? nu mai bine o iau babeste cu manualul in fatza, "acuma pune surubul X cu shaiba Y", decit sa monteze tot motorul, sa gaseasca shaiba Y de care-au uitat, si sa ii faca vint cu piciorul in canal, ca doar n-o sa mai desfaca acuma tot motorul pentru o shaiba?...

voi contati pe experienta mecanicilor din romania, care au trecut de la motorul de dacie la ala de daitsuki* acu un an jumate, si n-au desfacut vreodata vreunu, ca nu i-a lasat patronul, sa nu cumva sa-l strice? sau contati pe experienta producatorului, care e in businessu asta de zeci de ani buni, si care a pus fiecare componenta la locul ei cu un scop, chiar daca acel scop e obscur pentru un mecanic.

*daitsuki = marca japoneza inventata de mine, care doar seamna cu passatu TDI, da e pentru oameni destepti
M A R I A N
QUOTE(20krpm)
*daitsuki = marca japoneza inventata de mine, care doar seamna cu passatu TDI, da e pentru oameni destepti


Ca tot veni vorba, la noi Daihatsu nu se importa decat de Gold&Platin iar Isuzu de catre o firma din Baia Mare...Pacat ca romanii nu stiu ce inseamna masini de calitate... blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.