Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Imaginea masinilor germane vs imaginea masinilor japoneze
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
bebelacus
QUOTE(vio70407)
am o intrebare, pt ca nu ma pasionat si nu am studiat prb , se vand mashini germane in Japonia ?? care este proportia lor acolo si cam cum sunt vazute , daca stie cineva exact nu povesti.


am fost in Japonia cu citeva ocazii si am vazut foarte multe masini germane premium. ponderea insa e data de masinile japoneze, asa cum e normal in orice tara civilizata, oamenii sa cumpere din masinile proprii. cantitatea nu e importanta in a judeca imaginea unei marci, doar exclusivitatea. aveau insa sute de modele autohtone cum n-am vazut pe nicaieri, nici nu stiam ca exista asa ceva. oricum, japii sint o natie de ciudati. sint innebuniti dupa tot ce vine din State sau din Europa.

si ca o "curiozitate" Nicaieri in Europa nu o sa vedeti mai multe masini germane ca in Germania, mai multe masini italiene ca in Italia sau mai multe masini frantuzesti ca in Franta. Doar Romania e mai cosmopolita si ia din toate biggrin.gif
20krpm
QUOTE(Bogdan104277)
Si tot prin prisma consumului de ce sa ai 250 CP, de exemplu ca sa urci un 4x4 pe un deal daca sunt necesari 160-190 CP, ca restul pana la 250 se pierd pe la roti prin patinare, datorita pierderii aderentei. blink.gif


yaikes. scoate repede fraza asta de-aici. unde e dorinta de progres in ceea ce spui tu? oameni buni, daca sinteti obisnuiti sa ginditi in termeni de "n-are rost sa facem masinile mai bune ca oricum e o limita de viteza", dati o sansa si variantei "cum am putea sa facem masinile mai sigure, si drumurile mai bune, ca sa putem circula cu viteza mai mare, si sa ridicam mai sus limita de viteza"...
AlexTM
Viteza a ajuns deja mare. E momentul sa imbunatatim frinele, caci reflexele oamenilor au si ele o limita.
HalbaSus
QUOTE
unde e dorinta de progres in ceea ce spui tu? oameni buni, daca sinteti obisnuiti sa ginditi in termeni de "n-are rost sa facem masinile mai bune ca oricum e o limita de viteza", dati o sansa si variantei "cum am putea sa facem masinile mai sigure, si drumurile mai bune, ca sa putem circula cu viteza mai mare, si sa ridicam mai sus limita de viteza"...


I'm totally down with you on this one... daca oamenii s-ar fi multumit cu ideea ca doar pasarile pot zbura nu am fi avut concorde, boeing 747 si alte avioane care fac (ma rog, faceau, in cazul concorde-ului) zboruri trans-atlantice. La fel si cu viteza... daca ne multumim sa zicem "viteza e periculoasa, daca mergi repede poluezi, nu e bine, hai sa limitam viteza" vom stopa dezvoltarea tehnologiei. Ideea ar fi sa incercam sa facem masini si drumuri pe care sa poti sa mergi in siguranta cu o viteza constanta de minim 250 km/h fara sa poluezi. Da... stiu ca pare utopic... dar acum 200 de ani si zborul parea imposibil.

Dar deja suntem foarte off-topic... asa ca pentru a reveni la subiect: cine credeti ca vor fi primii care vor creea posibilitatea de a merge cu 250 km/h in siguranta
20krpm
QUOTE(HalbaSus)
cine credeti ca vor fi primii care vor creea posibilitatea de a merge cu 250 km/h in siguranta


nemtii pe prototipuri, si pe autostrazile lor. americanii vor iesi si ei la rampa 3 zile mai tirziu cu prototipul lor, si vor spune "noi mergem chiar cu 251". o sa urmeze vreun an - doi buni de pauza, apoi piata va fi invadata de toyota, honda si nissan, care toate vor vinde masini de serie care merg cu 250-260kmph viteza de croaziera. (ce-i drept, urite.) chevrolet si ford vor scoate si ei modelele lor cu 4-5 luni mai tirziu, si vor crea un razboi de preturi din care vor iesi mototlitzi. iar europenii vor apare tacticos, peste vreun an si ceva, cu masinile lor splendide, care consuma putin, pe motoare diesel, si pe care toata lumea le va cumpara cu placerea cu care cumpara un armani. imediat dupa asta vor aparea si modelele lexus echivalente.
guerilla
QUOTE(20krpm)
QUOTE(Bogdan104277)
Si tot prin prisma consumului de ce sa ai 250 CP, de exemplu ca sa urci un 4x4 pe un deal daca sunt necesari 160-190 CP, ca restul pana la 250 se pierd pe la roti prin patinare, datorita pierderii aderentei. blink.gif


yaikes. scoate repede fraza asta de-aici. unde e dorinta de progres in ceea ce spui tu?

eu stiu masini de 60cp care urca pe unde nu viseaza cei cu 400cp sub capota (suv-urile alea de le iubeste halba mult biggrin.gif ) ce spune bogdan este foarte logic si de bun simt. nu are nici o legatura cu dezvoltarea rutiera sau alte alea.
Gabriela113803
Si ptr ca rolul femeii pe pamant este sa va taie voua aripile biggrin.gif ...imi permit sa-ti spun ca americanii nu au bani sa-si repare podurile, infrastructura. Si va veni si randul altora. Noi nici nu e cazul sa ne mai bagam in seama cu cei 99 km autostrada facuti in 17 ani. Dupa cateva generatii de hoti la guvernare, dupa 100 de ani...aplica si tu regula de trei simpla...
Probabil se va aplica prin Emirate in desert.
Pune-ti o dorinta...intr-o viata viitoare, arab sa te nasti.
HalbaSus
QUOTE
Pune-ti o dorinta...intr-o viata viitoare, arab sa te nasti.


Adica fara bere ???? blink.gif No way... mai bine in romanica.

QUOTE
nemtii pe prototipuri, si pe autostrazile lor. americanii vor iesi si ei la rampa 3 zile mai tirziu cu prototipul lor, si vor spune "noi mergem chiar cu 251". o sa urmeze vreun an - doi buni de pauza, apoi piata va fi invadata de toyota, honda si nissan, care toate vor vinde masini de serie care merg cu 250-260kmph viteza de croaziera. (ce-i drept, urite.) chevrolet si ford vor scoate si ei modelele lor cu 4-5 luni mai tirziu, si vor crea un razboi de preturi din care vor iesi mototlitzi. iar europenii vor apare tacticos, peste vreun an si ceva, cu masinile lor splendide, care consuma putin, pe motoare diesel, si pe care toata lumea le va cumpara cu placerea cu care cumpara un armani. imediat dupa asta vor aparea si modelele lexus echivalente.


arigato.gif arigato.gif arigato.gif auzi, eu cred ca esti ruda cu nostradamus...
Cristi2
eu zic ca asistam la un joc de ping-pong : europenii s-au culcat pe o ureche de vreo 4-5ani si japonezii au recuperat. cand vor simti ca suprematia lor chiar la ei acasa le va fi amenintata, europenii se vor ridica din nou si isi vor reocupa pozitia fruntasa.
americanii sint ca fileul, il observi doar din greseala.
biggrin.gif
ozz86651
Mare parte din europenii aia sint americani saracii. Dintre cei care nu sint, sint numai vreo 3 firme care conteaza smile.gif.
@20krpm: Pe 395 am inhatat si eu amenda aia... banii ca banii da 8 ore de traffic school m-au terminat. Tot de la Mammoth veneam, numai ca la vreo 20 de mile nord am luat amenda. Se intimpla va vezi politie ascunsa si in sud, prin Bishop samd am vazut eu destula.
Oricum cum presupun ca nu te duci la mammoth mai mult de citeva ori pe an, nu se califica la "condus in mod normal". A doua problema e ca nu toata lumea are autostrazi prin desert si paduri fara populatie.

Oricum omul avea dreptate: nu vrei sa stii cum ti se face masina daca iti sare o caprioara in fata la viteza aia, si e plin de caprioare. Si un iepure te poate baga in mormint daca te sperii si tragi de volan. Nu ca scapi neaparat in alta masina mai mica doar ca ai mai multe sanse.

Eu asta cu 250kmh nu o sa o cred niciodata, decit poate daca se inventeaza pilotul automat. Oricit de buna ar fi o masina, idiotul din spatele volanului e factorul distrugator. Pe de alta parte cu pilot automat s-a dus placerea.
20krpm
ozz:
- traffic school online... iti spune ceva? wink.gif
- mamm e de vreo 10-12 ori pe an si se califica la "cam singura data cind conduc suv-ul"
- e plin de... elks (reni?...), care tre sa aiba ceva conditie fizica sa sara peste un gard de 1.5m si sa ajunga pe sosea.
Iulian HondaFan
he, he, din nou topicul asta...

1) dupa ce m-am uitat la preturi ( masini noi si vechi si benzina/motorina), la motorizari masina pe care as lua-o acuma daca as fi in Ro ar fi un Golf 1.9 TDI. pentru ca acolo VW SH se vand mai bine decat Renault-urile, pentru ca dieselul se vinde mai bine si pentru ca la drumurile de acolo si traficul din orasele mari o masina mai mare sau mai scumpa nu face sens, pentru ca mecanicii si taxiurile sunt inca ieftine si fiabilitatea conteaza mai putin. daca as fin Germania probabil as lua un A4 sau un serie3. nu stiu exact care sunt valorile reziduale in Franta asa ca nu ma pronunt poate ne spune James... in UK as lua sigur Accord - devalorizare mica, mai ieftin decat Passatul, fiabil... in America e evident ca din nou ceva Honda sau Toyota face sens mai mult decat o europeana, eventual BMW daca chiar nu ai ce face cu banii si nu ai de platit 3000$ pe luna ipoteca la casa ( cum probabil este cazul prin California sau in NE)..

2) piata auto este inca dupa conceptul "build-in obsolescence" - concept inventat de GM prin anii '40. adica ideea e sa nu pui mai multa tehnologie pe masini decat trebuie pentru ca altfel iti tai singur din profituri. sistem pe care il aplica toti producatorii pana la un punct... tehnologiile noi actuale sunt multe dintre ele posibile de multa vreme dar din motive practice si economice nu au fost implementate. sunt si exceptii, dar in general fiecare companie nu incearca sa puna pe piata decat ceva oleaca mai bun sau mai ieftin decat competitia.

VVT-ul a fost introdus de japonezi en-masse dar ferrari si porsche aveau dispozitive similare din anii '60. nu identice dar cu acelasi scop. cel propus de Toyota s-a remarcat prin simplitate si fiabilitate. la fel VTEC-ul Honda.

3) daca vedem ca piata de lux din lume este dominata de germani ne dam seama ca ei au putut sa se mentina prin inovare continua... dar, si-au permis sa o faca pentru ca acest segment e mai pretabil - masini scumpe cu marje de profit potential mari. Cadillac au tinut aceste marje de profit mari si le-au dat ca prime muncitorilor sau ca dividende actionarilor. Mercedes si BMW au introdus acesti bani in cercetare-dezvoltare.

de aceea ce au facut japonezii in piata masinilor populare este la fel sau mai mut de apreciat. realmente un Accord actual este o masina mai buna decat un Mercedes C klasse de acum 7-10 ani.

4) tehnologic grosul inovarii are loc in tarile dezvoltate. inca pentru ca India si China incep sa vina tare din lume. in ultimul numar din The Economist este o sinteza ainovarii in lumea contemporana. dpdv al bugetelor alocate ( care se coreleaza in mare cu rezultatele) cam 40-45% din fondurile alocate anual in lume pe proiectele de cercetare sunt in America, vreo 29% in Europa si 22% in Japonia. dpdv al cheltuilelilor de cercetare pe unitatea de produs intern brut japonezii sunt pe locul 1, urmati de USA si apoi de europeni. nu sunt date defalcate pe tari europene este posibil ca unele tari europene cu mare pondere de high-tech - elvetia, finlanda sa stea mai bine decat America dar comparam tari de 4-5milioane de locuitori cu o juma de continent cu 300 milioane de locuitori ( inclusiv Kentucky, Mississippi si Alabama care sunt cumva echivalentul local al Ro si Bulgariei rolleyes.gif ).

dpdv al cheltuielilor pe cercetare dezvoltare in randul firmelor auto Toyota este lider urmata de GM si Ford si abia apoi VAG. pe unitatea de produs insa BMW si Merc sunt in frunte urmate din nou de Toyota si Honda.

INSA, in acelasi articol se discuta de 2 chestii:

- outsourcing-ul - adica majoritatea masinilor produse au componente in proportie de doar 30-40% produse de firma mama restul fiind produse de contractori. o buna parte din inovarea auto vine nu de la BMW sau VAG ci de la Bosch, Delphi sau Aisin. aproape 15% din valoarea incorporata in masini este in software si integrarea componentelor electronice.

- Silicon Valley ( care este de departe cel mai mare izvor de inovare din lume) este extrem de interesata in masini. Tesla, firma care a facut acea super masina electrica sport care merge 400km fara a fi bagata in priza si atinbge 100km/h in 3 secunde, este detinuta de un nene Musk care este fondatorul si fostul prprietar al PayPal. tehnologia bateriilor este si ea vanata atat de GM, Toyota si germani dar si de multi-miliardarii din Silicon Valley. masina viitorului va insemna din ce in ce mai multe procesoare si software si mogulii software-ului si internetului vad decrepita piata auto ( mai ales cea americana) ca un potential teritoriu pe care il pot ocupa acum cand epoca motoarelor cu ardere interna se apropie de sfarsit...

apropo de motoare cu ardere interna, Mercedes tocmai a lansat la Frankfurt motorul Diesotto care este acel motor cu aprindere prin compresie dar si prin scanteie, un hibrid de diesel si benzinar care va fi prbabil ultima sfortare a motorului cu ardere interna inaintea pilelor de combustibili si motoarelor electrice... odata cu globalizarea cred ca vom vedea idei aparand din ce in ce mai mult si din China si India alaturi de concurenta acerba dintre europeni, americani si japonezi. desi GM si Ford unii le canta deja prohodul este posibil ca aceste companii sa se trezeasca la realitate si sa reintre in competitie mai vartos ( nu ca n-ar fi, pana la uram si ford si GM au operatiuni destul de dinamice si in europa si in asia, problema este la ei acasa).
f1anatic
Dar mai este un topic cu acelasi nume (sau tematica) si in COMBAT.
iulian_1976
...am citit cateva pagini ,foarte interesante pentru orice posesor de auto drive.gif
Cateva concluzii si ca fost locuitor al Bavariei:
1. dealungul anilor germanii au realizat cateva modele fiabile care merg si in acest moment
Audi 80 , Audi A4 primele modele,Pasaturile pana in 98,Mercedes C220 d modelele extrem de fiabile facute
tin aproximativ pana in 2000 , este normal ca notorietatea de masina fiabila sa se duca si dupa 2000
2.mentinand TDI au fost obligati sa l updateze sa spunem ,se stia asta de mult ca nu se mai pot dezvolta tdi
pe viitor indelungat ,ca paranteza multi tehnicieni germani buni au iesit la pensie ,in momentul de fata lucreaza multi turci
si alte nationalitati nu am nimic cu turcii dar ca idee.
...se pare ca din 2008 Audi incepe sa implementeze si ei common railul
3.Toyota intre timp a urcat mult in fiabilitate si nu intamplator multi germani cumpara Toyota la ora actuala .
In Bavaria masinele germane au pierdut teren in detrimentul japonezelor vezi multe Toyota,Honda si Mazda.
Viitorul nu e asa de luminos, daca s ar produce masini mai fiabile ar rezulta :
1.mai putini muncitori in uzinele producatoare de masini
2.subcontractorii de piese ar da faliment
3.muncitori in serviceuri putini
...daca ar fi o masina cu un motor care sa tina 1 milion ,pompa de injectie la fel unde s ar ajunge ?
Trageti voi concluzia...........
..cu respect pentru toti ce au scris drive.gif
OvidiuH
QUOTE(Cristi86127 @ Sep 25 2007, 04:13 PM) *
Masinile au influentat intr-o oarecare masura ceea ce se intampla acum si aici...pasatul vechi era mai bun decat cel nou, golful 4 a fost mai fiabil decat golful 5, designul spectaculos si interioarele de la Audi sunt de neegalat, germanele nu prea au mai adus nimic spectaculos ca design si tehnologii asa cum ne obisnuisera...comparativ cu japonezele (poate si pentru ca japonezele erau ceva mai in urma, cel putin la design), samd...si peste toate acestea s-a suprapus realitatea romaneasca cu snobi, parveniti, jmenari, manelisti ale caror gusturi si preferinte au transformat mercedesul in masina tiganului, opelul in masina baiatului "schimbi ceva ?", audi in masina traficantului de "trufandale", samd.

Apropo, Opelul nu prea mai e preferat de interlopi, jmenari si manelisti...e deja rusinos pentru ei, mai bine merg cu metroul o perioada sa nu-i vada nimeni, opel are baiatul care vine sa-ti puna gresia sau sa-ti monteze WC-ul, baiatul de la tara care a vrut si el o masina straina, mai accesibila si "buna frate, am avut io, da' nu era a mea..." biggrin.gif, tanarul insuratel care priveste cu speranta in viitor, dar de la parterul garsonierei inchiriate nu vede decat Vectra vecinului director de profesie pe cine stie unde si atunci concluzia vine de la sine. biggrin.gif

Parca ar fi o coada FIFO, pe masura ce jmenarii incep sa agreeze noi modele de lux japoneze, se sterg din preferintele lor modelele mai invechite si mai putin luxoase, cum ar fi Opelul. biggrin.gif

Criminal mesajul ăsta. biggrin.gif

Revenind la subiect, subscriu la cele spuse de iulian_1976. Astă toamnă am fost într-o delegație de 10 zile în Munchen și am remarcat un număr foarte mare de japoneze prin oraș comparativ cu situația de acum vreo 4-5 ani, când am fost ultima dată. În continuare peisajul de dominat de BMW și Mercedes (VW am văzut rar, Audi la fel), însă numărul lor e în scădere (amatorii de lux văd că s-au orientat spre Jaguar pe acolo).
M A R I A N
QUOTE(OvidiuH @ Jan 14 2008, 05:11 AM) *
Revenind la subiect, subscriu la cele spuse de iulian_1976. Astă toamnă am fost într-o delegație de 10 zile în Munchen și am remarcat un număr foarte mare de japoneze prin oraș comparativ cu situația de acum vreo 4-5 ani, când am fost ultima dată. În continuare peisajul de dominat de BMW și Mercedes (VW am văzut rar, Audi la fel), însă numărul lor e în scădere (amatorii de lux văd că s-au orientat spre Jaguar pe acolo).


Eu nu stiu unde ati vazut voi asa de multe japoneze in Germania, ca anul trecut am batut tara aia de la est la vest si de la nord la sud si n-am vazut decat cateva...
OvidiuH
Am zis unde, în Munchen.
konti
QUOTE(OvidiuH @ Jan 14 2008, 10:58 PM) *
Am zis unde, în Munchen.


apropos de discutie... smile.gif
din punctul meu de vedere, cel putin asta vara, majoritatea se orientasera spre porsche. Si spre decapotabile, indiferent de marca smile.gif
Si da, dupa cum se vede din poza, mai erau si ceva japoneze, nu eram chiar singurul cu avensis smile.gif
HalbaSus
Confirm cele spuse de konti, cel putin in privinta numarului impresionant de porsche-uri si decapotabile (iar faptul cel mai socant ca decapotabilele erau conduse in special de femei usor supraponderale cu varsta usor trecuta de 30 de ani (adica cu vre-o 10-15 ani trecute de aceasta varsta)). Iar decapotabilele intr-adevar erau din toate marcile... de la mx5 la audi tt, slk, boxter, 911... totusi nu pot sa spun ca am vazut mai multe japoneze decat in romania...

Ce am vazut in schimb in numar mai impresionant decat masinile au fost: BICICLETELE... se vede treaba ca oamenii au bere multa si buna thumbsup.gif

iulian_1976
drive.gif ...sa va explic cum sta treaba in Munchen si in Bavaria in general ....
...eu am locuit in Munchen , nu am fost la cumparaturi sau ca turist...
...o familie in Bavaria detine de la doua masini in sus ....
...este adevara acolo vezi cam orice tip de masina mai exclusivista Bugaty, Lamborghini etc acestea sunt exceptii
in general acele persoane au colectie de masini ...venerabilele doamnele de acolo sunt de asemenea impatimite ale volanului
nu este o exagerare daca o sa vedeti o batranica simpatica de aprox 80 ani conducand de exemplu un Mercedes CLK
decapotabil ...ca roman ramai socat pentru ca bunicile noastre in majoritatea stim in ce conditii au trait sau traiesc...
...oricum un popor mai impatimit ca germanii in ceea ce priveste motoarele, auto eu nu am vazut...
...intr-o familie daca au trei masini o sa vezi combinatia :
-germana veche ,o japoneza noua (Toyota,Mazdasau Honda) si inca una pentru copil de obicei tot veche
-daca nu vezi japoneza noua un BMV nou pentru ca e Munchen si la Olympiapark se face BMV si preturile la piese
in Munchen nu sunt prohibitive...
-ca idee nu o sa vedeti Passaturi si Audi noi asa cum vedeti Logan in Romania
Un german daca cumpara o masina si nu i place o duce inapoi la reprezentanta chiar daca pierde o parte din bani ,un roman nu cred ca risca sa piarda o mie de euro sau mai mult in functie de valoarea masinii de obicei o vinde si scapa de ea.
...ideea este ca in comparatie cu anii trecuti masinile germane noi sunt in scadere ...
.. thumbsup.gif sa nu uit conduc un Audi A4 1,8 motor ADR 1995 ,125 cp asta ca sa nu spuneti ca am vre-o japoneza
trageti voi concluziile drive.gif
...cu respect pentru toti .... thumbsup.gif
adrian_flavius
Hop si eu, desi nu am nici floricele, si nici bere la indemana...

Topicul am vazut ca se numeste Imaginea...versus...; deci, in privinta imaginii, ca sa ramanem aici, nu cred ca cineva poate face abstractie de situatia din realitatea de zi cu zi a Romanicii: multe masini nemtesti pe strada, mare parte SH de Jermania, luate de pe acolo pentru ca atata si-a putut permite un roman mediu, in conditiile tranzitiei...

recunosc ca am condus masini germane, dupa cum am condus si frantuzesti si italiene...nu am avut niciodata vreuna...diferentele nu cred ca sunt asa de mari, daca le comparam cu cele japoneze...ma refer strict la tehnica si la condusul prin ceea ce, in ultima vreme, a devenit jungla de asfalt a soselelor romanesti...atunci cand detii o masina, esti mai in masura sa-i analizezi si fiabilitatea sau costurile...eu doar le-am condus, nu mi-a (prea) pasat prea mult cat si cum costa...

revenind la imagine, japonezele, in ultimul timp, au ajuns totusi sa fie considerate un pic deosebite; de ce? este intrebarea care se pune... raspunsul, cred eu, este unul foarte simplu: pentru ca suntem educati, prin toate mijloacele, de catre societatea consumerista in care traim, ca lucrurile trebuie schimbate repede, iar schimbarea continua este singura in masura sa asigure fericirea perpetua a umanitatii contemporane...iar, la momentul actual, satuli de atatea nemtesti, romanii, cel putin cei mai informati (notati va rog ca nu m-am legat de nivelul de inteligenta sau de cultura...) si cu o dorinta mai mare de a se individualiza (suntem satui de spiritul de turma...mie cel putin imi repugna total...asa de mult, incat, cateodata, fac ceva deosebit numai pentru a ma detasa de ideile impartasite de marea majoritate a celor din jur...chiar daca fac, destul de des, cate o prostie...smile.gif), vor altceva...nu mai vor acceeasi masina ca a vecinilor, rudelor, prietenilor, cunostintelor, colegilor, etc...

orice decizie de achizitie sau de folosire a unei masini bazata pe o lozinca de genul Passat frate sau Japs Rulez mi se pare o aberatie...in primul rand conteaza cum te simti tu, ca om, in masina respectiva, si ce simti atunci cand te uiti la ea...recunosc ca sunt proaspat posesor de Toyota...pe care am achizitionat-o in urma unor cautari care au durat vreo 4 luni...si in care am trecut aproape pe la toti dealer-ii importanti de pe la noi...am luat-o pentru ca ma reprezinta...atat si nimic mai mult...si pentru ca imi place cum ma simt in ea, cand merg cu ea...

cel mai bun prieten al meu are un Golf IV, de care este foarte multumit, si destul de mandru...si, subliniez, avem aceleasi valori culturale si sociale...in Golf-ul respectiv nu cred ca a rasunat vreodata vreo manea...familia lui are o traditie in a conduce masini nemtesti, aproape toate SH...si sunt oameni mai mult decat respectabili, muncitori, care au ridicat o afacere din nimic, si pentru care muncesc si astazi din zori si pana-n noapte...nu sunt pietari, sunt ditamai firma de constructii...

am prieteni care conduc Megane Sedan, un altul tocmai isi cumpara un Opel Corsa, sotia mea conduce un Matiz, eu inca mai am Dacia mea berlina mai veche, cu care am facut o gramada de treaba...pentru ca asta li/mi se potriveste lor/mie...si nu judec pe nimeni...fiecare are dreptul sa-si cumpere ce masina doreste...si cum doreste...

ce nu suport, si nu am suportat niciodata (am un exemplu concludent chiar zilele astea...nu dau nume, ca nu are rost, dar este vorba de cineva care a luat decizia de a cumpara o masina la sfatul rudelor/prietenilor, ducandu-se la un singur dealer si facand un singur drive-test cu o singura masina...fara sa se intrebe daca nu cumva mai exista si alte masini in care el s-ar simti bine...acum ii cam pare rau...) este, repet, spiritul de turma...nu suport oamenii care-si cumpara o masina doar pentru ca "se poarta"...fara ca masina sa-l reprezinte, nici pe el si nici stilul lui...sau pentru a demonstra apartenenta la anumite grupuri...sau din o mie si alte motive, care nu sunt ale lui...

refuz fanatismul din start, refuz prejudecatile tot din start, eu iau o decizie mai incet, dupa ce pun in balanta mai multi factori, si analizez cat mai multe alternative...si, mai ales, nu incerc, niciodata, sa ma justific in fata nimanui...spun doar ca, in urma informatiilor pe care le-am avut, consider ca am luat cea mai buna decizie pentru mine...de data asta am ales o japoneza...recunosc ca, daca pretul nu ar fi contat, as fi luat un Audi A5 sau S5, numai pentru design-ul rascolitor...pentru mine conteaza...sa-mi placa de masina si pe dinauntru, si pe dinafara...la banii pe care i-am dat, Avensis-ul este mai mult decat corect...si peste cateva nemtzoaice...

ca sa trag o concluzie: imaginea actuala (subliniez actuala) a masinilor japoneze in Romania este in crestere...iar de nemtesti suntem cam satuli...orice imagine cu care esti bombardat zi de zi, ora de ora, ajunge sa nu mai dea nici o reactie, de nici un fel, cu atat mai putin emotionala...

PS: design-ul de la Mazda 6 mi se pare demential...alaturi de Audi-ul S5 mentionat mai sus si de Lexus IS sunt masinile care imi plac ff mult...ca sa adaugam si ceva englezoaice, ar mai fi noul Jag XK si Aston Martin DB9...ca tot vorbim de imagine...lol...
Dany_s
foarte bun post, felicitari!

reflecta exact ceea ce gandesc si eu

ar trebui citit cu atentie in totalitate!
T u d o r
DE acord 99% cu postul tau, Adriane. Restul de 1% il spun imediat. Cu riscul de a jigni pe cineva si cu promisiunea ferma ca nu asta vreau, spun ca in curand toyotistii vor deveni un "clan" asemanator cu al tedeistilor. Ceva de genul "daca nu-ti iei toyo esti "neinformat" - ca sa zic asa, sau chiar prost, sau nedestupat, sau incult, sau manelist, sau orice alt apelativ cu conotatii peiorative pe care il poti scoate la o adica. smile.gif

Sa va vad eu atunci pe ailalti toyotisti ce o sa migrati spre Honda, Subaru... ca ultime bastioane al educatiei auto, apoi cine stie unde? Tendinta asta exclusivista e normala pana la un punct, iar acel punct se depaseste atunci cand "clubul" devine miscare de masa. Atunci valorile nu mai pot fi controlate si cernute, in "club" intrand tot soiul de insi, mai mult sau mai putin remarcabili. Atunci, nucleul nu se mai regaseste in masa creata in jurul lui si tinde sa se smulga. Intotdeauna exista o elita, fie reala fie autointitulata. Aceasta elita are de regula o anumita distantare, un fel de aroganta fata de mase. Ce se va intampla cu elita voastra atunci cand noul curent de "educatie" va razbi in mase si veti auzi "D-4d frate!", iar Copilu' Minune va incepe sa cante de Landcruzeru' lui? smile.gif
OvidiuH
Mai e mult până departe. smile.gif Sper să nu se adeverească prea curand premuniția ta.
iulian_1976
Daca s-ar achizitiona un automobil dupa design poate ca Alfa Romeo ar fi fost poate printre primele la vanzari in lume.
In final ,dupa opinia mea ramane fiabilitatea .
Sunt celebre Mercededes 190 , Audi 80, A4 , dupa anul 2000 au inceput sa mai dea rateuri , Toyota a venit tare dupa 2002
cu D4D si astea o sa ramana celebre.
1.Degeaba cumperi o masina,,care te reprezinta,, si in care producatorul garanteaza cureaua de distributie 90 de mii de km
si ele cad cu precadere in 40 ,50 de mii de km (vezi Alfa-Romeo), cand incepe sa te usture buzunarul nu mai gandesti asa.
2. Cumperi o masina de 24 de mii de euro si iti cade pompa de motorina dupa ce ai mers cateva mii,apoi afli ca nu e intamplare ca aproape toate au cazut la toti posesorii , nu spun marca teehee.gif ,ghiciti voi ghicitoarea mea, e de data recenta .
Nu mai este euforia aceea cand o iei noua din reprezentanta si reprez de vanzari zambeste si te felicita de achizitioe. thumbsup.gif
Dincolo de marketing agresiv si reprezentate frumos ornate, raman aceste forumuri unde daca stii sa citesti printre randuri afli multe lucruri care nu le vei afla de la o reprezentanta niciodata. thumbsup.gif
Dany_s
Toyota e celebra pentru fiabilitate de prin 80 incoace. De fapt pe masinile lor din anii 80 si-au cladit imaginea pe care au au acum ca fiind masini indestructibile.

In europa au fost foarte rar intalnite in anii aia si de aia nu s-a auzit mai nimic insa.

Daca tu ai pus fiabilitatea pe primul loc, nu inseamna ca cel care pune designul greseste. Fiecare cu prioritatile lui. Insa sunt total de acord cu Adrian, ca ar trebui sa primeze "cum te simti tu in masina respectiva" si ca toti ceilalti factori, ideal ar fi sa fie balansati.


-----

Tudor...si eu cred ca mai e mult pana departe. Ce zici tu pare mai mult un curent pe acest forum dar cred ca mai e mult pana sa se aplice la toata tara.

Asa curente specifice pe tari sunt peste tot. Aici cel mai mare curent este Honda de exemplu. Si, putin mai mici, curentele Vw si Bmw.
Legionaru'
CITAT( T u d o r @ Mar 7 2008, 04:58 PM) *
Cu riscul de a jigni pe cineva si cu promisiunea ferma ca nu asta vreau, spun ca in curand toyotistii vor deveni un "clan" asemanator cu al tedeistilor. Ceva de genul "daca nu-ti iei toyo esti "neinformat" - ca sa zic asa, sau chiar prost, sau nedestupat, sau incult, sau manelist, sau orice alt apelativ cu conotatii peiorative pe care il poti scoate la o adica. smile.gif


Eu nu cred asta!
Daca se va intampla asta eu nu voi mai face parte din vizitatorii masini.ro.
In viata reala cunosc destui posesori care nu se incadreaza in ce spui tu.Toti iau in calcul la schimbarea masinii si alte marci.
Eu am spus, daca noul Avensis va avea plastice ordinare la interior, "la revedere s-un praz verde"!
ncristi
QUOTE(iulian_1976 @ Mar 7 2008, 12:00 PM) *
In final ,dupa opinia mea ramane fiabilitatea .


Mai conteza si sufletul nu numai fiabilitatea.

Alfa 159 spre exemplu ...
T u d o r
Florine, nu m-am referit la membrii comunitatii masini.ro. smile.gif Voi, baietii si fetele cu Toyota de aici sunteti in proportie covarsitoare "elita". Voi veti avea cel mai mult de suferit de pe urma "globalizarii". biggrin.gif Voi veti pleca la Honda. whistling.gif Unde sper sa va astept eu, desigur.

Exemplul meu vine din viata mea reala, o cunostinta cu Ave i-a spus finului meu (care are RAV) cand l-a vazut cu ea "vezi bai, ti-ai luat si tu masina". biggrin.gif Plin de superioritate... Finul avusese inainte 307, o masina care l-a tinut foarte bine vreo 3 ani, fara probleme. Dar "imaginea" e deja formata, din pacate.

Si credeti-ma ca nu e singurul caz, sunt din ce in ce mai multi cei care, ca si tedeistii, au o atitudine superioara la adresa celorlalti, "prostii" care nu "stie cu ele". smile.gif
M A R I A N
Salut, Tudor!
Ar fi bine, in opinia mea, sa creasca numarul Toyotistilor astfel incat sa devina un clan...Asa n-ar mai avea mecanicii astia smecheri atatea motive de jecmaneala a proprietarilor de masini.
Crezi ca se face primavara cu o mana de "avensis-isti" care posteaza pe masini.ro? Iti spun eu, sunt o cantitate absolut neglijabila in marea de atotstiutori gen "vecinu' de la 2 are, soacra-mea are, educatoarea are, presedintele are, atunci iau si eu ca e buna".

Tu stii cat m-am chinuit sa vand Yarisul aflat in garantie si cati potentiali cumparatori m-au sunat? Unul singur-actuala proprietara... confused.gif
Stii cati interesati m-au sunat cand am vandut Opelul Corsa in urma cu 2 ani si care era tot in garantie? 9 persoane doar in prima zi...
La Yaris am pierdut 4500 euro, la Corsa doar 1000, in conditiile in care Opelul era in 3 usi fata de 5 la Yaris si muuuult mai slab accesorizat...

Deci "marele clan" Avensis nu se poate compara cu cel "nemteasca, frate" sub nici o forma, chiar daca la diversele intalniri Toyota vin o multime de Avensisuri.

Referitor la posibila migrare a toyotistilor catre marci si mai exclusiviste - Honda, Subaru, Daihatsu, Mazda, Suzuki - asta chiar nu pot sa o cred.

Cine vrea sa se detaseze de marea masa a proprietarilor de europene si doreste o japoneza fiabila va alege Honda pentru eleganta, atmosfera high tech si spotivitate, Subaru pentru sportivitate extrema, Toyota pentru confort si siguranta, Daihatsu si Suzuki pentru pret mai redus etc. Bineinteles, nu mai spun de Lexus... biggrin.gif
iulian_1976
Unul din marele dezavantaj la japoneze,respectiv Toyota tongue.gif este servisarea. Un mecanic bun de japoneza o sa gasesti rar
in Romania, daca nu ai nici o problema cu ea este ok, dar sa apara o problema mai delicata ,o chestie de finete ,,se cam scarpina in cap,, mecanicii de japoneze.
Asta este motivul ptr care la a doua vanzare nu se baga lumea,nu au istoric in Romania sunt de istorie recenta maxim 10 ani
si valva mare a fost creata de D4D de la Toyota.
In Germania am vazut japoneze vechi care in Romania inclin sa cred ca sunt raritati. thumbsup.gif
James Kilowatt
Mecanici buni se gasesc din ce in ce mai greu la toate marcile. dry.gif
ozz86651
QUOTE
Honda pentru eleganta, atmosfera high tech si spotivitate, Subaru pentru sportivitate extrema, Toyota pentru confort si siguranta,


Mie caracterizarile astea mi se par foarte trase de par. Subaru nu face numai STi-uri, samd.
f1anatic
QUOTE(ozz86651 @ Mar 9 2008, 10:08 PM) *
QUOTE
Honda pentru eleganta, atmosfera high tech si spotivitate, Subaru pentru sportivitate extrema, Toyota pentru confort si siguranta,


Mie caracterizarile astea mi se par foarte trase de par. Subaru nu face numai STi-uri, samd.



Mie mi se pare ca ai dreptate. Afirmatia e trasa de par.
M A R I A N
Si mi-o asum in consecinta ca un adult responsabil ce sunt. biggrin.gif

In acelasi timp, exista o mica posibilitate ca voi, care traiti in State, sa percepeti putin diferit afirmatia mea...ziceam si eu... whistling.gif
Dany_s
totusi cam de oriunde privesti, un Tribeca sau un Impreza/legacy/Forester de baza n-au nimic din "sportivitatea extrema"
ozz86651
Si nu numai asta. Honda are citeva masini sportive (S2000, Type R, Si) dar Civicul de baza sau accordul sau Acura TSX/TL nu pot fi caracterizate ca sportive. Atmosfera hiugh tech e numai in Civic, restul sint destul de "clasice". Toyota nu e imaginea confortului si nici a sigurantei (Lexus da).
Nu, toata smecheria la japoneze e valoarea. Masini bune si si ieftine, iei o multime de masina pentru $ investit.
M A R I A N
Inca o data spun, realitatea (asa cum o percep eu de aici din Galati sau prin Bucuresti, Iasi, Constanta, prin discutii cu diversi) este ca putinele persoane care isi cumpara japoneze privesc marcile amintite de mine exact in modul in care l-am descris eu.
Voi credeti ca aici in Romania vorbim de Acura/NSX/Camry/STI/Legend/EX 35/G 37/G35 etc?
Nu, aici vorbim de Avensis, Yaris, Corolla/Auris, Rav4, LC, Civic 1.8 hatch/Type R, Accord, CR-V, Swift, Forester, Impreza, Legacy, foarte putin de S 2000, Tribeca, Grand Vitara, FR-V.

Concluzionand, daca intrebi pe cineva care, cat de cat a mai citit o revista de specialitate, a mai intrat pe un forum sau se preocupa cat de cat:
- de ce Avensis.....pentru ca mi se potriveste+confort+spatiu+fiabilitate
- de ce Civic hatch......pentru ca arata ca un OZN+mor fetele dupa el+sportivitate+fiabilitate
- de ce Accord.....sportivitate+materiale bune+fiabilitate
- de ce Swift/Yaris...dragute+rezistente+fiabile
- de ce orice Subaru...pentru ca motorul boxer+AWD-ul o face mai stabila in curbe decat alta FWD (aici nimeni nu da peste 18000 euro pe un Subaru de 1.5 pentru aspectul exterior)+fiabilitate
- de ce Lexus.......pentru ca s-au saturat de manelistii cu BMW, Mercedes, Audi+calitate la nivel inalt a interiorului+fiabilitate

Deci perceptia voastra care stati in cea mai mare (si diversificata) piata auto a lumii poate fi putin alta.
mike.omega
Domnii mei de peste hotare, la noi in Romanica se intampla un fenomen pe cat de bizar, pe atat de interesant smile.gif Romanul nu-si mai cumpara masini cu dotari standard sau chele cum le zicem noi. Din motive numai de noi stiute vrem cat mai mult si cat mai bun. De aceea un Subaru cu motor de 1.5 se va vinde mai mult decat greu si in general rar o sa vezi o Toyota sau un Subaru cu dotari si motorizari de baza, poate pe la firme care au parcuri auto cu asa ceva biggrin.gif

Sau cum spunea cineva "Suntem prea saraci sa mai cumparam ceva ieftin", si este foarte adevarat, o masina ieftina este si va ramane o masina ieftina si asta o vei simti din ziua 1 pana cand o vinzi, orice ii faci masinii aleia.

PS: dovada este faptul ca loganul de 5000 de euro(cum era initial programat) NU EXISTA!!! Cel mai ieftin e 6000 si ceva de euro si este folosit in taximetrie. Majoritatea celor care si-au luat Logan au ales cel putin niste dotari medii, ca sa nu mai zic ca sunt destule Loganuri "full" pe strazi, masini care sar de 13000 de euro uneori confused.gif
klm
mike, cred ca am mai spus-o undeva, romanul da cam 8k euro pe un Logan si asta doar pentru ca vrea masina noua si mai incapatoare decat Matizul, daca are peste 9k de dat pe o masina isi va lua un dizel nemtesc cu a/c si esp, si nu e de condamnat (eu lucrez pentru o firma care mi-a permis sa vad cum arata cam toate masinile dupa un accident sau cam care sunt costurile la piese/revizii/etc si am ales varianta a 2-a insa benzina ca n-am bani de bagat in dizel si nici nervi sa ma dau cu capul de stalpi de la vibratiile motorului). Din pacate fenomenul de care vorbeai tu cu achizitionare de masini cat mai bune este foarte prezent; strange omul banut cu banut sa isi ia o masina cat mai buna, mai face si un credit si isi ia de ex un Audi dizel insa odata ce-i pica o pompa sau turbina (orice-ar fi tot pica odata si odata) ii cade si fata cand vede cat costa si isi da seama ca nu mai are de unde s-o repare.
Marian are dreptate cand spune ca realitatile difera radical; in banii pe care i-ai da pe un Lexus eu nu m-as gandi la altceva decat la un BMW sau Jaguar, in loc de Toyota mai bine VW sau Skoda, orice s-ar spune, atunci cand iti iei o masina te uiti si la felul cum arata si sincer Toyotele sunt urate cu spume, Hondele sunt superbe dar mai putin accesibile maselor (comparativ cu Skoda, Opel sau VW), Lancer e la fel de frumos insa calitatea proasta a materialelor si a imbinarilor face sa fie de preferat un Audi.
Asta e la noi, poate odata cu timpul si cu cresterea nivelului de trai vor fi si schimbari (de ex in Italia sau Franta te sperii de cate "unghiere" vezi mergand prin orase iar in Austria trebuie sa ai grija la biciclisti, deci alte realitati).
OvidiuH
QUOTE(klm @ Mar 11 2008, 09:42 AM) *
in banii pe care i-ai da pe un Lexus eu nu m-as gandi la altceva decat la un BMW sau Jaguar, in loc de Toyota mai bine VW sau Skoda, orice s-ar spune, atunci cand iti iei o masina te uiti si la felul cum arata si sincer Toyotele sunt urate cu spume, Hondele sunt superbe dar mai putin accesibile maselor (comparativ cu Skoda, Opel sau VW), Lancer e la fel de frumos insa calitatea proasta a materialelor si a imbinarilor face sa fie de preferat un Audi.

Aspectul unei masini e o chestiune de strict legata de gusturi. Probabil pe tine te gadila aspectul exterior unui VW Golf de exemplu, pe mine ma duce cu gandul la silueta unei balene esuate pe uscat. E pur subiectiva problema.

Revenind la subiect, romanul isi ia inca masina dupa nume, nu dupa ce ofera. Ideea asta e rezumata foarte bine de un mesaj de-al lui Marian de pe sectiunea Toyota:

Apropos, Constantin, ceva doritori la Avensis, ca la Yaris e jale...?

Ma suna acum cateva zile un nene si ma intreaba de ce o dau cu 9000 cand un Matiz second e 3500 (ce naiba vroia sa zica?), un Citroen C3 nou e 8900 DDP si in plus nu e nici nemteasca...

Degeaba...cand va fi gata autostrada Bechtel si Bucuresti-Brasov, atunci poate o sa mai invete si romanii...
klm
CITAT(OvidiuH @ Mar 11 2008, 10:15 AM) *
Aspectul unei masini e o chestiune de strict legata de gusturi. Probabil pe tine te gadila aspectul exterior unui VW Golf de exemplu, pe mine ma duce cu gandul la silueta unei balene esuate pe uscat. E pur subiectiva problema.

Corect.
De exemplu daca ai de ales o masina cu care mergi 10-15k km despre care "stii" ca e fiabila si te opresti la Toyota Corolla si VW Golf nu o alegi pe cea care ti se pare mai frumoasa?
Dany_s
sunt unii pt care frumusetea nu conteaza, sau conteaza foarte putin

si sunt si unii pt care conteaza mult

si apoi intervin gusturile

tu zici ca Toyotele sunt urate cu spume, mie de exemplu nu mi se pare deloc asa, ci din contra, unele mi se pare chiar frumoase. Gusturi si gusturi.

Auris mi se pare ca arata mai bine ca si Golf si Corolla mai bine ca Jetta/Octavia.
Avensis si Camry mai bine decat Passat
Rav4 si noua Venza mai bine decat Tiguan.
4Runner si LandCruiser mai bine decat Touareg

samd.
mike.omega
@klm: ai condus si alt diesel decat TDI? Ca sunt masini diesel la care vibratiile nu exista, nu cad pompele sau turbine(nic la VW nu cad la toate) si in general fiabilitatea la un motor diesel este mai mare ca la un motor pe benzina insa reparatiile sunt ceva mai costisitoare smile.gif

Revenind la ideea topicului, dupa mine, cum arata o masina la exterior e mai putin relevant, ceea ce conteaza e sub capota si la interior thumbsup.gif Degeaba masina arata ca o nava spatiala daca la interior scaunele scartaie, plasticele se decojesc si tot asa ninja.gif
Dan52141
QUOTE(klm @ Mar 11 2008, 11:14 AM) *
QUOTE(OvidiuH @ Mar 11 2008, 10:15 AM) *
Aspectul unei masini e o chestiune de strict legata de gusturi. Probabil pe tine te gadila aspectul exterior unui VW Golf de exemplu, pe mine ma duce cu gandul la silueta unei balene esuate pe uscat. E pur subiectiva problema.

Corect.
De exemplu daca ai de ales o masina cu care mergi 10-15k km despre care "stii" ca e fiabila si te opresti la Toyota Corolla si VW Golf nu o alegi pe cea care ti se pare mai frumoasa?


Evident ca atunci o sa alegi corolla ... nu ? ... de departe este cea mai logica si de bun gust alegere, cel putin pentru mine!
drabisan
klm, inca nu am inteles ce marca apreciezi, dar parca as zice vw...

Eu nu, si nu am ascuns-o niciodata. Phaeton-ul mi-a placut, m-a facut sa intorc capul, de cite ori am avut ocazia. Dar in rest...frumosul e o chestie perfect subiectiva.
O sa ma refer strict la Golf 5 tedei. Am primit masina de la job si, dupa ceva lupte, am reusit sa scap de ea.
Interiorul, ca acolo stau: deloc interesant. Pe linga faptul ca butoanele nu s-au mulat pe neoron, in cele doua zile pline de condus, au ramas beculetele alea multe, pe care nu le plac deloc.
Exterior, nu ca m-ar interesa, ca nu stau pe afara sa ma uit la ea: fata - decenta; laterale - decente; spate de vadana. Daca as schimba ceva la Gti ar fi spatele! Nu-mi place deloc. Arata a fund cazut! Nu, n-am avut Gti, dar ala e singurul Golf care ar merita!
Motor: faptul ca a venit cu bidon de ulei si cu instructiuni clare sa verific nivelul la fiecare mie de km...hmmmmm...nu era mai simplu sa-mi dea un motor de rezerva pe care sa-l schimb cind nu mai merge?

M-am gindit ca ar fi ok sa schimb o Almera pe un Golf, dar a 3-a zi am lasat Golf-ul si mi-am luat Almera. Nu cele mai bune plastice, dar nici nu mi se face rau in ea. Un motor de turatie pe benzina, care consuma, dar macar n-am nici o grija si tot asa...

Din subiectiv in subiectiv am lasat naibi Golful ultra laudat si ma dau cu Almera, cu mare spor!


Inca nu inteleg de ce oamenii aleg tedei-urile cind sint masini diesel care merg fara sa consume atit ulei, fara sa vibreze etc...
Dar la fel nu inteleg nici cum Iliescu a ajuns presedinte de 3 ori, cum Bush a ajuns de 2 ori si cum francezul ala aurola a ajuns presedinte, de ce romanii cumpara orice e la promotie, de ce am vecini care consuma 1mc de apa calda pe luna, de ce Fabia e mai urita ca Logan-ul...etc...

De ce as alege un Golf? Pentru ca aia alege turma? Multumesc nu!
AZAZEL
danny
parerea mea este ca nici o masina noua din ultimii 3 ani nu a aratat atat de rau ca toyota auris. daca auris era o masina care ar fi aparut pana in 2002 ar fi fost ok. dar ca design pt 2006/2007 cand a aparut ea pe piata , este oribila. rav-ul clar arata mai bine decat tiguan , dar doar din profil si din spate. toureg cred ca arata muuuult mai bine ca land cruiser. passat mai bine ca avensis. yaris mai bine ca polo. corolla este de asemenea o masina urata . poate ar fi fost ok pana prin 2003.
OvidiuH
Părerea ta. thumbsup.gif
T u d o r
Mai, ce naiba vorbiti voi aici? Care masina e mai frumoasa? blink.gif

Dupa ce stabiliti care, ce si cum, va propun o noua disputa pe temele "care bate, Brusli sau Vandam" sau "daca omul paianjen e mai tare ca superman"... tongue.gif
ozz86651
Pai daca vorbim de masini "frumoase", ati cam gresit titlul topicului... trebuia italience versus frantuzoaice sau asa ceva. De cind si pina cind nemtii fac masini frumoase? A, stiu, de cind l-au angajat pe Bangle biggrin.gif.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.