Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Imaginea masinilor germane vs imaginea masinilor japoneze
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Cristi86127
QUOTE(iasi105023)
deocamdata, pt. europa, ce e nemtesc, tot bun ramane


Doar atat ? biggrin.gif
Nu ca nu as avea ceva impotriva, dar ai lasat ideea neterminata si uite dupa 5 pagini si atata risipa de biti, respectiv "batut apa" in care subiectul in cauza a fost disecat pe toate partile si nu am ajuns la nici o concluzie...simt din vorbele tale ca ai multe de spus dar faci pe misteriosu'. biggrin.gif
Hoinar
QUOTE(Mariustom)
:nope: :thumbdown: Atenție, că pe lângă că sunteți Off, sunteți și rasiști :bash:
Chiar trebuie să generalizăm tot timpul ? Printre noi nu sunt "uscături" ? Că raportul e altul, să zicem. Dar atât. Toți suntem o apă și-un pământ !

Până aici, vă rog.
:ban:

ninja.gif


Iarta-ne si tu, stii ca suntem de treaba de obicei. Considera si tu ca asta a fost o supapa de presiune scapata la balamuc biggrin.gif.

QUOTE(iasi105023)
deocamdata, pt. europa, ce e nemtesc, tot bun ramane


Am zis, sau vorba indienilor sud-americani, HOWGH!

QUOTE(stefan_adrian)
Si eu zic ca putem trage o mica linie dar nu de fina de razboi l ci doar de o batalie:
In Europa "rulez" masinile germane si in America cele japoneze. Ce ziceti? Parca in America de sud nu e chiar la fel.
Eu in Austria, Italia Ungaria si Spania, etc am v aut f.multe masini germane mai ales golfuri si opel-uri.


Eu in Israel am vazut multe masini japoneze (Mazda, Honda, Toyo, in ordinea asta), si din cand in cand Skoda si Merc (f multe taxiuri din astea 2 din urma).
Cristi86127
QUOTE(Mariustom)
:nope: :thumbdown: Atenție, că pe lângă că sunteți Off, sunteți și rasiști :bash:
ninja.gif


Sorry ninja, eu am dat tonul la rasism desi nu am avut intentia asta. arigato.gif
HalbaSus
QUOTE
Eu in Israel am vazut multe masini japoneze (Mazda, Honda, Toyo, in ordinea asta), si din cand in cand Skoda si Merc (f multe taxiuri din astea 2 din urma).


Eu am cunoscut un om de afaceri evreu ortodox (adica d'ala care umbla cu kipa pe cap tot timpul) isi putea permite lejer un S-klass daca vroia dar umbla cu un Land Cruiser, motivul principal fiind ca el nu va cumpara niciodata o masina germana... din motive istorice... nu fiindca ar fi citit sondajele JD Power sau discutiile de pe acest forum biggrin.gif. Nu am vrut sa-i stric bucuria si sa-i spun ca in al doilea razboi mondial japonezii erau aliati cu nemtii... sau poate si el stia asta dar totusi nu era dispus sa ajunga la masini frantuzesti sau americane... smile.gif
Mariustom
Atunci ar fi trebuit să aleagă suedeze, că au fost neutrii, și-s și buni pe piața auto wink.gif
QUOTE(Hoinar)
Iarta-ne si tu, stii ca suntem de treaba de obicei. Considera si tu ca asta a fost o supapa de presiune scapata la balamuc biggrin.gif.

Cu condiția să nu se mai repete blush.gif

Idem și pentru Cristi wink.gif
AlexTM
E si asta o idee.
De fapt trebuie sa recunosc ca si eu le acord un plus masinilor europene pentru simplul fapt ca sint europene. Americanii nu-mi plac iar japonezii/chinezii ... prea s-au intins incoace; pericolul galben smile.gif
Asta nu inseamna ca n-as lua niciodata o japoneza sau americana, ci doar ce "ale-noastre" au din start un mic avantaj.
ozz86651
Eu am un prieten evreu care are o fascinatie (si cumpara) pt BMW. Si Wagner.
HalbaSus
Pai nu sunt toti la fel... asta era ortodox practicant, respecta toate traditiile si cred ca a apucat sa prinda si holocaustul (era destul de batran), deci ura sa fata de tot ce e german era oarecum justificata.
guerilla
eu zic sa nu trecem discutia pe teren sensibil. mai ales ca unele idei pot fi incadrate penal. aveti grija ce scrieti.
si gata cu off topicul.
sa revenim la subiect.
cred ca japo incep prin noile modele sa joace direct acasa la germani. un exemplu mai mult decat concludent e ceea ce a facut subaru cu noul impreza. a renuntat la dorintele vechilor fani pentru a atrage o piata mult mai mare. vom vedea daca pariul e unul castigator sau nu.
dar acelasi lucru il fac toti ceilalti producatori japonezi. prin design exterior, interior, produse oferite, etc. nu zic ca e un lucru rau ci e doar o constatare.
T u d o r
Eu am terminat popcornul, 6 pungi de pufuleti, 3 de sticksuri, 4 cutii de alune si ma pregatesc sa trec pe la supermarket sa-mi iau provizii. biggrin.gif Sau s-au calmat spiritele? :angel:
vio
Linistea dinainte .... stii cum e biggrin.gif
AlexTM
Deci sa revenim,
Eu nu vad ca se apropie designul japonezelor catre Europa. Aceleasi linii curbe si malformatii prin caroserie, ca de exemplu sigla de pe botul de la Toyota, parca a fost apasata fortat acolo si s-a umflat capota (iar mai nou s-a curbat si bara, ca sa confirme asta). Ca naiba.
Europenele mai arata a geamantan, nu a plasa de un leu umpluta cu capatini de varza.
Singura exceptie sint BMW-urile lui Bangle.

Ca performante, pe mine ma lasa rece. Si unele si altele merg daca le dai cheie si bagi in viteza. Deci sint la fel, nu?

PASSAT FRATE!
HalbaSus
Hai ca nici europene nu sunt toate elegante... Vectra C arata exact ca Avensisul... sau vice-versa... sunt convins ca exista diferente intre cele doua dar nu pot sa ma uit mai mult de cateva secunde la cele doua modele. Si exista si masini japoneze frumoase, de exemplu Honda Accord arata mai bine decat Passatul (si infinit mai bine decat avensis si vectra).
Cristi86127
QUOTE(GhitaTM)
Deci sa revenim,
Eu nu vad ca se apropie designul japonezelor catre Europa. Aceleasi linii curbe si malformatii prin caroserie, ca de exemplu sigla de pe botul de la Toyota, parca a fost apasata fortat acolo si s-a umflat capota (iar mai nou s-a curbat si bara, ca sa confirme asta). Ca naiba.
Europenele mai arata a geamantan, nu a plasa de un leu umpluta cu capatini de varza.
Singura exceptie sint BMW-urile lui Bangle.

Ca performante, pe mine ma lasa rece. Si unele si altele merg daca le dai cheie si bagi in viteza. Deci sint la fel, nu?

PASSAT FRATE!


Designul japonezelor a fost adaptat la gusturile europenilor si americanilor dar inca au partea lor de originalitate si nu e vorba doar de sigla. biggrin.gif

Toyota nu arata rau deloc dar nu exceleaza ca design, e parerea mea, poate dupa o anumita varsta o sa o vad altfel, dar ce parerea ai de Honda Civic, noul Lancer, samd...sunt masini dupa care intorci mai rapid capul decat dupa un BMW sau Passat frate care in afara de faptul ca te lasa fara oxigen la semafor, nu mai prezinta interes ca masina, decat doar din considerente legate de anumite necesitati peste care se suprapune nevoia de imagine dar altfel nu vad de ce ar da cineva banii pe asa ceva.

Japonezii au adoptat designuri diferite in functie de piata, europenii sunt cam fixisti cand vine vorba de asta...marea majoritate a modelelor japoneze comercializate in state arata mult mai bine decat cele pentru Europa si chiar decat europene in general, dar asta iarasi e o chestie de gusturi.

Japonezii imprumuta motoarele diesel de la europeni si europenii motoare pe benzina de la japonezi, evolutia masinilor japoneze a influentat si pe cea a masinilor europene, respectiv germane.

Ca design, e drept ca marcile japoneze nu au avut acel ceva caracteristic de la inceputuri, asa cum au avut anumite marci europene care au pastrat niste trasaturi specifice la anumite modele si practic japonezii au experimentat pe noi, pe baza succesului inregistrat cu anumite modele, intr-un timp f scurt, diverse formule de design pana s-a ajuns la ceea ce se vinde acum, se pare ca le-a reusit strategia asta...daca pana nu demult nu se uita aproape nimeni la o japoneza acum lucrurile s-au schimbat mult...pana nu demult, fiecare model japonez arata total diferit fata de predecesorul sau, acum au inceput sa aiba ceva continuitate si deja se poate spune ca au propria lor identitata si in Europa.

Bine, eu am vorbit in general de japoneze, dar marci japoneze ca Mitsubishi din 1917 sau Subaru au avut propria lor indentitate si fara designeri europeni, samd.

Faptul ca acum Subaru vine cu un model mai altfel decat ne-a obisnuit pana acum cred ca e doar o chestie temporara sau daca nu oricum pe viitor nu isi va neglija segmentul de clienti prin care s-a facut cunoscuta pana acum.

Ca performante, aproape toti producatorii se pot mandri cu un anume model, pe hartie cifrele arata bine, toti insira sute de cai putere, samd dar tehnologiile difera foarte mult si aici japonezii au un avans destul de mare, de asemenea si in teste de fiabilitate si performante si toate acestea chiar la bani mai putini.

Si asta e inceputul, la cat de repede evolueaza masinile japoneze din punct de vedere al designului, tehnologiilor utilizate si performantelor si la cum bat pasul pe loc europenii ma astept ca in scurt timp lucrurile sa devina mult mai evidente.
air_wolf
eu de citeva pagini am pierdut imaginea... se vad cu purici ambele: si europenele si japonezele, pentru ca tocmai am vazut un subaru de FR din care urlau manelele...
vio
smile.gif)))))) credeam ca nu am vazut io bine smile.gif)) mda ... dar sa nu rasificam iar discutia biggrin.gif

este o chestie generala , globala asta cu japonezii , ei au influentzat si influentzeaza cam tot la nivel tehnologic ... ganditi-va ca ei au cele mai avansate computere , pgr , robotzi industriali ....ei au declansat nebunia asta deci era si nomal ca si la auto sa fie influentza f mare . daca ei nu evouluau asa spectaculos , nici mashinile din UE sau mai ales USA nu ajungeau asa departe . plus ca ei isi permit asta sa faca mashini pt fiecare continent sau subcontinent . mai spueti voi un mare concern auto care face asta . poate ford dar nu asa de diversificat.

evolutia auto dupa ce am sesizat vis-a vis de aparitii noi pe piatza e cam asa : scot janonezii o mashina buna super , la 2-3 ani maxim astia din UE hop si ei cu modelu concurent din clasa respectiva cu exact acelashi dotari dar inca niste gadgeturi de luat ochii . si pe urma incep discutiile gen vs ... vezi ca aia e mai buna ca e mia nou are mai multe are una are alta , dar se uita ca sunt proiectate la dif de ani si tehnologia nu sta pe loc ...
air_wolf
domunu' vio, de ce nu-ti iei o utilitara nemteasca? 4x4 cu tot cu bena?
vio
exista asa ceva ?smile.gif)) fac aia asa ceva ??? ia dus capu ?smile.gif) din strafulgeratu subinconstientului meu stiu ca erau pe dinafara la cap asta si si la 4x4 si la Suv , in afara de G piece of art
Cristi86127
QUOTE(vio70407)
evolutia auto dupa ce am sesizat vis-a vis de aparitii noi pe piatza e cam asa : scot janonezii o mashina buna super , la 2-3 ani maxim astia din UE hop si ei cu modelu concurent din clasa respectiva cu exact acelashi dotari dar inca niste gadgeturi de luat ochii . si pe urma incep discutiile gen vs ... vezi ca aia e mai buna ca e mia nou are mai multe are una are alta , dar se uita ca sunt proiectate la dif de ani si tehnologia nu sta pe loc ...


exact!

din punct de vedere al tehnologiei motoarele japoneze se remarca prin puteri mai mari comparativ cu motoarele europene raportate la aceeasi cilindree, consumuri mai mici, mult mai ecologice si chiar dimensiuni mai mici.

de exemplu motorul de Colt il iei sub brat si dezvolta 75Cp pentru 1.1 litri, rspectiv 109Cp pentru 1.5l...in 2004 cand au aparut aceste motoare aspirate nici o marca europeana nu se apropia macar, de aceste performante pentru aceste valori de cilindree, au trecut 3 ani si lucrurile nu s-au schimbat...a fost un mic exemplu dar concludent.

Cam asa se traduce progresul tehnologic...la piele, fildes, aluminiu, coarne de taur, praguri inscriptionate, leduri samd se pricep europenii dar si astea tot de asiatici sunt facute. blush.gif
air_wolf
QUOTE(Cristi86127)
de exemplu motorul de Colt il iei sub brat si dezvolta 75Cp pentru 1.1 litri, rspectiv 109Cp pentru 1.5l...in 2004 cand au aparut aceste motoare aspirate nici o marca europeana nu se apropia macar, de aceste performante pentru aceste valori de cilindree, au trecut 3 ani si lucrurile nu s-au schimbat...a fost un mic exemplu dar concludent.


imi pare rau dar fiatul meu din 2003 avea 1.2, 16V si 80cp. si motorul era de ceva timp pe piata.
alta, ceva mai veche: peugeot 205 Rallye cu 1294cmc si 103CP in 1988 - asta mai era si carburata.

@vio: biggrin.gif nu i-a dus foarte departe, le-a dat toyota hiluxul.
Bogdan104277
Air Wolf,

Pastrnd proportia la puteri, la motorul de 1.1 de colt, la 1.2 l ar fi avut 82 CP. Si daca nu ma insel eu toate masinile produse dupa 2004 sunt musai euro 4, la 2003 fiatul sigur avea motor euro 3. deci e o mare diferenta.

Daca e sa o iei asa atunci exista si renault 12 alpine, la vremea lui cand facea istorie cu 1289 cmc si 125 cp, cu toata nebunia caracteristica unui motor cu carburatie.

Problema este ca motoarele moderne, datorita cresterii nivelului de depoluare sunt "impinse" catre puteri din ce in ce mai mici. Evident utilizand tehnologia actuala si renuntand total la sistemele de depoluare puterile obtinute ar fi mult mai mari, spectaculoase chiar.
Un exemplu bun e evo 7 si 8 - evo 7 - euro 2, 280cp, evo 8 - euro 3, 265 cp.
Si motoarele sunt complet identice dpdv constructiv. Cam asta este ideea de baza.

Si camionu' e foarte reusit. sa-l stapanesti sanatos.
Cristi86127
QUOTE(air_wolf)
imi pare rau dar fiatul meu din 2003 avea 1.2, 16V si 80cp. si motorul era de ceva timp pe piata.
alta, ceva mai veche: peugeot 205 Rallye cu 1294cmc si 103CP in 1988 - asta mai era si carburata.


Doar astea doua ?
Oricum doua, trei sau cinci exceptii din trecut nu schimba datele actuale.

Peugeot 205 Rallye...da, e vorba de Peugeot-Talbot Sport..."Din cauza faptului că multe au fost accidentate pentru că erau greu de pilotat, e aproape imposibil să mai găsești un 205 Rallye în stare bună."

Ca motorizare e ok, desi cu doua carburatoare Weber nu vreau sa ma gandesc cat consuma ca sa scoata 103CP...aici e vorba de supraalimentare, arbore cu came sport si cam atat...un motor fortat, dar pentru vremea aia era o realizare destul de mare chit ca masina respectiva isi petrecea o mare parte din viata in service...nu stiu daca se poate lua in calcul...eu ma refeream totusi la motoare/masini cat de cat echilibrate care sa-ti ofere o siguranta, fiabilitate si consumuri de bun simt.
Asa daca ma apuc sa caut gasesc si pe la japonezi tot felul de pocnitori din astea bune de distractie si contruite cu un anumit scop, pentru rally si nu pentru o utilizare continua si normala de catre user normal.

Cu Fiatul acela e alta poveste, italienii se pricep la motoare si inovatii, pacat ca atunci cand trebuie sa le puna in practica uita ce vroiau sa faca.
Asta e un exemplu bun.
vio
misto de tot air wolf smile.gif biggrin.gif cool , o bena plina cu bere
air_wolf
@cristi: cu alpine-le fac 3 biggrin.gif 205 rallye e versiunea mai ieftina a GTI-ului si e de strada. ca nu stiau posesorii s-o conduca e altceva.
consumul si puterea nu fac deloc casa buna impreuna.

@bogdan: fiatul era euro4 biggrin.gif
camionu' ala nu-i al meu!!!! al meu e asta:
Cristi86127
QUOTE(air_wolf)
consumul si puterea nu fac deloc casa buna impreuna.


just, repet exemplu cu fiatul mi s-a parut convingator dar atat din cele doua.

Asa daca as sta sa cauta pe net, as mai gasi exemple de motoare europene din trecut care au performante mai mari decat ce am exemplificat eu raportate la aceeasi cilindree (uite ca normele EURO nu le-am luat in calcul si au o influenta destul de mare biggrin.gif ), dar per total cam asa stau lucrurile, japonezii stau mult mai bine la acest capitol si in 2004-2006 nu am gasit nimic superior celor exemplificate de mine...de ceva timp swift 1.6 125CP si poate ca mai sunt si altele.
HalbaSus
Cred ca totusi e deplasata afirmatia: "motoarele japoneze sunt mai avansate decat cele europene". Ca exista motoare japoneze cu raportul cp/cmc mai bun decat la europene e o treaba, dar din asta nu se poate deduce automat ca japonezele ar fi mult mai evoluate.
Exemplele cu motoare de cilindree mica sunt irelevante, deoarece motoarele mici sunt montate pe masini ieftine, daca bagi multa tehnologie intr-un motor mic el va deveni scump, deci masina nu va mai fi ieftina, deci nu merita investitia.
Sa luam motoare medii:
Din partea europei, cel mai popular constructor german, VW:
benzina 2.0 FSI 150 cp
motorina 2.0 TDI 140 cp
din partea japoniei, vw-ul japonez aka toyota:
benzina 2.0 vvt-i 147 cp
diesel 2.0 d4d 126 cp (aici stau chiar rusinos avand in vedere ca INAINTE de lansarea motorului 2.0 D4D VAG-ul avea deja pe piata motorul de 1.9 TDI 130 cp)

Sau daca ridicam stafeta la 3.0-4.0:
Toyota Land Cruiser 3.0 D4d 166 cp
VW Touareg 3.0 TDI 225 cp
asta la diesel... iar la benzina:
Toyota Land Cruiser 4.0 VVT-i: 249 cp
VW Touareg 3.6 FSI: 280 cp

Singurele motoare japoneze care au un raport cp/cmc exceptional sunt cele de 2.0 de la honda montate pe s2000 si civic type R, in rest motoarele lor sunt comparabile cu cele europene.

Si pana acum am discutat doar despre motoare, daca discutam despre suspensii... e naspa rau pt japonezi... suspensiile spate independente sunt de ceva vreme comune pe mai toate compactele europene, noul si spectaculosul auris are suspensii spate independente doar pe o singura motorizare care din cate stiu nu se importa in romania (dieselul de 170 cp), din cate stiu nici civicul sedan nu are punte spate independenta, desi ambele au aparut dupa golf V (si sa nu uitam ca vw a pus punte spate independenta mult dupa ford care a dotat focusul cu asemenea suspensii din antichitate). Si aceste diferente se resimt si la tinuta de drum, in general masinile germane stau mai bine sosea decat cele japoneze, desigur discutam de modele "normale", nu de modele sport gen s2000, wrx, evo, etc.
T u d o r
Am trecut la a treia punga de alune... bere mai are cienva dintre spectatori? :pet: :cheers:

Pe bune, hai sa nu o dam in extrema cu masinile japoneze. Colt cel cu motorul superputernic are in schimb un interior de o calitate cel mult indoielnica. Nu vreau aici sa jignesc pe Cristi, posesor de Colt, dar s-a adus in discutie masina chiar de catre el si am si eu o opinie legata de ea. Am vazut-o de cateva ori (interesat fiind, in cautare de masina), m-am urcat in ea, am tras de toate prin interior si nu mi s-a parut la materiale si calitatea asamblarii peste Loganul pe care il aveam atunci. Tin minte perfect dezamagirea pe care am simtit-o la coborarea din masina, imi placea modelul la exterior si pretul era bun. Dar chestia aia bleu de pe consola... Doamne! smile.gif Iar in privinta amprtizarii.. .sa fim sinceri, e dura ca naiba, la prima gropita iti sar rinichii. Dar sa termin cu Colt-ul, incer nu vreau sa fie considerata alocutiunea mae ca fiind un fel de atac la persoana, mascat. E parerea mea si atat, nu e o lege. Prin comparatie, 207 si Clio sunt ca si calitate a interiorului din alta clasa. (asta ca sa ma bag si eu cu frantuzestile in lupta, ca ce naiba, e open tournament, nu? biggrin.gif )
Am si eu o suparare mare... legata de suspensiile indepemdente... Noul 308 e in vanzare in Europa de vest si n-are suspensie independenta. sad.gif Am citit vreo 5-6 review-uri despre el pe diverse site-uri de specialitate, printre care si Fifth Gear, lauda aia calitatea excelenta si aspectul interior rafinat, directia foarte sharp, dar... ce naiba, nu puteau si ei sa puna o independenta pe spate?!
bebelacus
pai ar fi ajuns la acelasi pret ca golful. ma intreb cum a reusit Kia sa faca asta cu C'eed?
si, revenind la oile noastre, nu stiu cum au facut nemtii si cum reusesc in continuare, dar masinile lor sint, in general, mai bine vazute. in clasele premium fac legea cei 3, iar in clasele compacta si medie, toti constructorii isi iau ca etalon Golful si Passatul. sper sa nu ofensez, dar asta e cruda realitate, chiar si constructorii au recunoscut de fiecare data. Si de ani de zile, cam de cind a inventat Golful clasa compacta si s-a construit prima generatie de Passat, ei au stabilit standaredele. de asemenea, BMW, Mercedes au facut legea in clasa premium si s-au batut intre ei. Audi s-a ridicat mult doar in ultimii ani. cei care isi aleg drept competitor in clasa medie o Vectra, sa zicem, aceia sint de obicei francezii sau altii care nu au posibilitatea sa ajunga prea sus. Pina si toyota s-a inspirat de la Merc cu ale sale modele Lexus. Marile inovatii in materie de motoare, cutii si alte alea pe la masini, tot nemtii le-au cam lansat. ce sa zic? sa dam Chezarului ce e al Chezarului! Japii insa, lucreaza pe alta parte; te sensibilizeaza cu masini corecte si fiabile la un pret mai decent. Calitatea servisului si a costurilor de intertinere, atitudinea fata de clienti e mai bine apreciata la dealerii japonezi; si asta va spun io, in toata europa, dealerii japonezi sint mai bine vazuti.
BRAC
Motorul de pe noul BMW M3 este considerat cel mai avansat motor din lume astazi 26.09.2007. Descarcati de pe MININOVA ultimul episod din FIFTH GEAR (12.04).
vio
QUOTE(HalbaSus)
Cred ca totusi e deplasata afirmatia: "motoarele japoneze sunt mai avansate decat cele europene". Ca exista motoare japoneze cu raportul cp/cmc mai bun decat la europene e o treaba, dar din asta nu se poate deduce automat ca japonezele ar fi mult mai evoluate.
Exemplele cu motoare de cilindree mica sunt irelevante, deoarece motoarele mici sunt montate pe masini ieftine, daca bagi multa tehnologie intr-un motor mic el va deveni scump, deci masina nu va mai fi ieftina, deci nu merita investitia.
Sa luam motoare medii:
Din partea europei, cel mai popular constructor german, VW:
benzina 2.0 FSI 150 cp
motorina 2.0 TDI 140 cp
din partea japoniei, vw-ul japonez aka toyota:
benzina 2.0 vvt-i 147 cp
diesel 2.0 d4d 126 cp (aici stau chiar rusinos avand in vedere ca INAINTE de lansarea motorului 2.0 D4D VAG-ul avea deja pe piata motorul de 1.9 TDI 130 cp)

Sau daca ridicam stafeta la 3.0-4.0:
Toyota Land Cruiser 3.0 D4d 166 cp
VW Touareg 3.0 TDI 225 cp
asta la diesel... iar la benzina:
Toyota Land Cruiser 4.0 VVT-i: 249 cp
VW Touareg 3.6 FSI: 280 cp

Singurele motoare japoneze care au un raport cp/cmc exceptional sunt cele de 2.0 de la honda montate pe s2000 si civic type R, in rest motoarele lor sunt comparabile cu cele europene.

Si pana acum am discutat doar despre motoare, daca discutam despre suspensii... e naspa rau pt japonezi... suspensiile spate independente sunt de ceva vreme comune pe mai toate compactele europene, noul si spectaculosul auris are suspensii spate independente doar pe o singura motorizare care din cate stiu nu se importa in romania (dieselul de 170 cp), din cate stiu nici civicul sedan nu are punte spate independenta, desi ambele au aparut dupa golf V (si sa nu uitam ca vw a pus punte spate independenta mult dupa ford care a dotat focusul cu asemenea suspensii din antichitate). Si aceste diferente se resimt si la tinuta de drum, in general masinile germane stau mai bine sosea decat cele japoneze, desigur discutam de modele "normale", nu de modele sport gen s2000, wrx, evo, etc.



nu compara LC ul cu Tuareg , pt ca joaca in clase diferite si scopuri diferite. tre sa fi un pic mai mult decat tembel sa mergi cu SUV cu peste 150 la ora mai ales cu cele de clasa mare ... majoritatea mashinilor germane degeaba au cai in plus pt nu se simt , fac aceiashi treaba la fel cu o japoneza din clasa ei .

de ex Corolla benzina matura cu Golful la aceiashi cilindree ca sa nu vb de Avensis sau Accord vs , A4 , Passat sau Vectra....
vio
am o intrebare, pt ca nu ma pasionat si nu am studiat prb , se vand mashini germane in Japonia ?? care este proportia lor acolo si cam cum sunt vazute , daca stie cineva exact nu povesti.
_Titus_
@ Cristi
in 2003 cand am luat Ibiza era si varianta 1.4 de 100 cai euro 4
cam la fel avea si Clio

Ieri am stat 1,5 ore parcat in Bucuresti langa un CLS 500 din care au rasunat multe ritmuri zglobii de manele ... asa ca noi "visatorii" rolleyes.gif trebuie sa renuntam si la acest model .

Am vazut acu vreo saptamana un Avensis pe platforma , am si spus pe forum la alta sectiune dar colegii fani Toyota m-au pus rapid cu botul pe labe ...probabil omului i se parea mai fun sa si-o duca pe sus biggrin.gif

Pe drumul inapoi spre Oradea am depasit intre Miercurea Sibiului si Sebes un Touareg V10 care ma lua net la orice demaraj (oare ce consum avea cand ii dadea blana) dar pe curbele luate cu viteza era VARZAAAAAAAAAAAA...asa ca Mondeo rulzzz :coolspeak:
20krpm
QUOTE(HalbaSus)
Cred ca totusi e deplasata afirmatia: "motoarele japoneze sunt mai avansate decat cele europene". Ca exista motoare japoneze cu raportul cp/cmc mai bun decat la europene e o treaba, dar din asta nu se poate deduce automat ca japonezele ar fi mult mai evoluate.
[...]
Si pana acum am discutat doar despre motoare, daca discutam despre suspensii... e naspa rau pt japonezi... suspensiile spate independente sunt de ceva vreme comune pe mai toate compactele europene, noul si spectaculosul auris are suspensii spate independente doar pe o singura motorizare care din cate stiu nu se importa in romania (dieselul de 170 cp), din cate stiu nici civicul sedan nu are punte spate independenta, desi ambele au aparut dupa golf V (si sa nu uitam ca vw a pus punte spate independenta mult dupa ford care a dotat focusul cu asemenea suspensii din antichitate). Si aceste diferente se resimt si la tinuta de drum, in general masinile germane stau mai bine sosea decat cele japoneze, desigur discutam de modele "normale", nu de modele sport gen s2000, wrx, evo, etc.


Halba, de fapt tu aici dai un exemplu de model din gama "de jos", aka nepretentios. nici europenii nu cred ca se obosesc sa puna componente destepte si costisitoare la modelele lor mititele. cu atit mai mult cu cit omului de rind poti sa-i spui la fel de emfatic si ca are suspensie independenta, si ca are suspensie pe arcuri cu 7 spire - el tot o sa se bucure.

chestia cu motoarele japoneze mici facute sa fie mai puternice e originata in japonia - acolo e un salt mare de impozite la motoarele care trec peste 2000cmc mi se pare. toti producatorii se chinuiau sa faca motoare mici, impopotzonate ba cu vtec, ba cu vvti, ba cu mivec samd, si si-au pastrat tehnologia, dar odata ce-au ajuns sa produca pentru america initiativa asta s-a mai blegit.

QUOTE(vio70407)
tre sa fi un pic mai mult decat tembel sa mergi cu SUV cu peste 150 la ora mai ales cu cele de clasa mare ...


hmmm... nu zau. bine ca mi-ai spus. io merg in mod obisnuit cam pe la viteza asta. si (for the record) e japoneza. nu c-ar conta, da macar daca tot e sa tinem cont de topic... smile.gif
M A R I A N
QUOTE(HalbaSus)
Si pana acum am discutat doar despre motoare, daca discutam despre suspensii... e naspa rau pt japonezi... suspensiile spate independente sunt de ceva vreme comune pe mai toate compactele europene, noul si spectaculosul auris are suspensii spate independente doar pe o singura motorizare care din cate stiu nu se importa in romania (dieselul de 170 cp), din cate stiu nici civicul sedan nu are punte spate independenta, desi ambele au aparut dupa golf V (si sa nu uitam ca vw a pus punte spate independenta mult dupa ford care a dotat focusul cu asemenea suspensii din antichitate). Si aceste diferente se resimt si la tinuta de drum, in general masinile germane stau mai bine sosea decat cele japoneze, desigur discutam de modele "normale", nu de modele sport gen s2000, wrx, evo, etc.


Trebuie sa recunosc ca am mers si cu Mondeo si cu Focus si stau exemplar pe sosea.
Insa suspensia antica a Corollei de exemplu (amortizoare, bucsi, bielete) tine mult mai mult la gropile autohtone decat cea a lui Mondeo/Focus. Pe incercate. Si asta este un semn de fiabilitate, in opinia mea (sau de o mai atenta alegere a furnizorilor ? :angel: )...
20krpm
QUOTE(M A R I A N)
[Trebuie sa recunosc ca am mers si cu Mondeo si cu Focus si stau exemplar pe sosea.
Insa suspensia antica a Corollei de exemplu (amortizoare, bucsi, bielete) tine mult mai mult la gropile autohtone decat cea a lui Mondeo/Focus. Pe incercate. Si asta este un semn de fiabilitate, in opinia mea (sau de o mai atenta alegere a furnizorilor ? :angel: )...


ce bine de tine ca reusesti sa faci o comparatie. mondeo, focus, camry si echo sint cele mai loose masini pe care le-am condus vreodata.
M A R I A N
In Romania poti vedea cu usurinta aceste diferente pentru ca noi avem gropi, praf, benzina proasta etc.
Multi fac greseala sa-si ia masini care sunt populare (in sensul de apreciate) in vestul Europei dar care pentru drumurile si conditiile din Romania nu sunt potrivite. Eu personal am avut o asemenea experienta. Nu dau nume ca sa nu intru in polemica.
Apropos de Camry, pe aici lumea (cei care au auzit de aceasta masina biggrin.gif ) nu prea impartaseste opinia ta. Avand in vedere ca din decembrie va fi fabricata atat de aproape, la Sankt Petersburg in Rusia, prevad ceva valuri pe plaiurile mioritice. biggrin.gif
Cristi86127
QUOTE(> T u d o r <)
Am trecut la a treia punga de alune... bere mai are cienva dintre spectatori? :pet: :cheers:

Ia mana de pe sticla, aia e a mea. biggrin.gif
QUOTE(> T u d o r <)
Colt cel cu motorul superputernic are in schimb un interior de o calitate cel mult indoielnica.

Nu are bre motor supraputernic, biggrin.gif am facut o comparatie cu motoarele europene, actuale, similare ca cilindree de la clasa mica si cam asta a iesit, acum poate mi-a mai scapat cate ceva.
Prin 2005 s-au facut niste teste intre modele de la clasa mica in care Coltul a iesit invingator, bineinteles datorita performantelor sale si nu interiorului, a reusit sa suprinda pe toata lumea cu toate ca pe hartie diferentele de CP, cuplu, samd nu erau atat de mari comparativ cu diferentele de comportament din probe.
QUOTE(> T u d o r <)
m-am urcat in ea, am tras de toate prin interior si nu mi s-a parut la materiale si calitatea asamblarii peste Loganul pe care il aveam atunci.

Aici nu sunt de acord biggrin.gif , nu e cine stie ce calitate in materiale, culorile nu sunt prea inspirate dar calitatea asamblarii e ok, designul la interior e super ok, totul la interior e foarte bine organizat astfel incat sa incapa orice gabarit in ciuda dimensiunilor sale reduse.
QUOTE(> T u d o r <)
Iar in privinta amprtizarii.. .sa fim sinceri, e dura ca naiba, la prima gropita iti sar rinichii.

Exagerezi dar poate esti obisnuit cu barcutele frantuzesti...nu stiu daca ai avut curiozitatea sa vezi cat de stabila este in curbe, viraje, in ciuda inaltimii sale si asta e de preferat. blush.gif
QUOTE(> T u d o r <)
Prin comparatie, 207 si Clio sunt ca si calitate a interiorului din alta clasa.

Aici ai dreptate dar sunt multe de luat in calcul la o masina si cam tot ce nu ti-a placut tie la Colt tine de gusturi si preferinte personale.
Mai trebuia sa o si conduci si atunci ai fi vazut si altceva. :angel:
Cristi86127
QUOTE(HalbaSus)
Cred ca totusi e deplasata afirmatia: "motoarele japoneze sunt mai avansate decat cele europene". Ca exista motoare japoneze cu raportul cp/cmc mai bun decat la europene e o treaba, dar din asta nu se poate deduce automat ca japonezele ar fi mult mai evoluate.

ok
QUOTE(HalbaSus)
Exemplele cu motoare de cilindree mica sunt irelevante, deoarece motoarele mici sunt montate pe masini ieftine, daca bagi multa tehnologie intr-un motor mic el va deveni scump, deci masina nu va mai fi ieftina, deci nu merita investitia.

Asta e valabila pentru orice marca, japoneza sau germana, dar totusi sunt marci europene ale caror modele din clasa mica sunt echipate cu motoare japoneze mici si nu invers, probabil pentru ca sunt irelevante.
QUOTE(HalbaSus)
Sa luam motoare medii:
Din partea europei, cel mai popular constructor german, VW:
benzina 2.0 FSI 150 cp
motorina 2.0 TDI 140 cp
din partea japoniei, vw-ul japonez aka toyota:
benzina 2.0 vvt-i 147 cp
diesel 2.0 d4d 126 cp (aici stau chiar rusinos avand in vedere ca INAINTE de lansarea motorului 2.0 D4D VAG-ul avea deja pe piata motorul de 1.9 TDI 130 cp)

Daca comparam cu toyota din punct de vedere al raportului CP/cilindree atunci chiar e rusinos pentru japonezi biggrin.gif iar VW a stat foarte bine dintotdeauna la capitolul acesta.

Parca nu as compara Toyota LC cu VW Tuareg dar cred ca ai vrut sa exemplifici pe modele cu cilindree similara.

Da, in general motoarele japoneze sunt comparabile cu cele europene (benzina), tot in general cele japoneze oferind un raport cp/cmc ceva mai bun pentru cilindree mica si nu e vorba numai de acest raport si de datele de pe hartie, acei CP se simt mai bine in comportamentul masinii insa per total diferentele nu sunt asa de mari, acum nu am spus ca e o diferenta de la cer la pamant.

Cand vine vorba de diesel insa, motoarele europene sunt superioare din toate aceste puncte de vedere, se vede asta si din exemplele tale.

QUOTE(HalbaSus)
In general masinile germane stau mai bine sosea decat cele japoneze, desigur discutam de modele "normale", nu de modele sport gen s2000, wrx, evo, etc.

Se prea poate, din ce am testat eu la clasa mica nu mi s-a parut sa fie asa dar nu pot sa generalizez si sa trag o concluzie din asta.
Cristi86127
QUOTE(_Titus_)
@ Cristi
in 2003 cand am luat Ibiza era si varianta 1.4 de 100 cai euro 4
cam la fel avea si Clio


In ciuda acelor 100Cp, performantele lasa de dorit si costa si mult, e parerea unor posesori.
AlexTM
QUOTE(BRAC)
Motorul de pe noul BMW M3 este considerat cel mai avansat motor din lume astazi 26.09.2007. Descarcati de pe MININOVA ultimul episod din FIFTH GEAR (12.04).
Foarte tare frate. E considerat de catre cine? FIFHT GEAR, MININOVA, ce-s astea? Dumnezeu in materie de masini?
Mai intelegeam daca aparea in Guinness Book, sau daca Papa emitea o bula, dar asa ...

OK, dar uite, acum sintem in 27.09.2007. Azi, care este cel mai avansat motor?

QUOTE(20krpm)
omului de rind poti sa-i spui la fel de emfatic si ca are suspensie independenta, si ca are suspensie pe arcuri cu 7 spire - el tot o sa se bucure
Exact. Uite eu sint omul de rind care se mira ca faceti atita tam-tam pe suspensia asta independenta. Si ca mine, in imensa masa a prostimii, sint foarte multi.
LA CE, concret, m-ar ajuta o suspensie independenta? Stabilitate? Multumesc, masinile pe care le am sau le-am avut au fost suficient de stabile, la stilul meu de condus. E mai confortabila, mai fiabila? Daca da, atunci ma intereseaza.
Suspensia spate e cea care permite sa mergi cu un SUV cu 150 la ora? Ei, atunci cred ca ar trebui interzisa.
T u d o r
Suspensia independenta spate nu e chiar un moft, e o solutie mai rafinata dpdv al mersului pe sosea, are zgomote mai mici de rulare si calca rotile mai eficient. V-o spune un posesor de semi-independenta... biggrin.gif PEntru a incerca sa egalezi performantele dinamice ale suspensiei independente, trebuie sa faci rabat mult de la confortul de rulare, intarind excesiv amortizarea semi. Tot parere de posesor. tongue.gif

Cristi, vreau sa spun ca 307-le e foarte departe de a fi barca, as zice ca din contra. Are o suspensie dura, tot din motivele pentru care Colt-ul le are asa. Asa ca mai mult ma vaitam decat acuzam. biggrin.gif PE drum bun e exceptionala, la drum cariat... mai bine iei autobuzul, e mai confortabil. Tu prin frantuzesti ai vrut sa spui Reno, care intr-adevar le are moi si smooth. Aici sunt de acord, cu precizarea ca uneori ma apuca dorul dupa o masina mai "barca", mai adaptata pentru "la noi".

Aiai cu bula papala e criminala... biggrin.gif Super. arigato.gif
HalbaSus
QUOTE
de ex Corolla benzina matura cu Golful la aceiashi cilindree ca sa nu vb de Avensis sau Accord vs , A4 , Passat sau Vectra....


Corolla HB 1.6 16v:
Top speed 190 km/h
Acceleration 0-100 km/h 10.2 s

Golf V 1.6 16v:
Top speed 192 km/h
Acceleration 0-100 km/h 10.8 s

Honda Accord 2.0:
Top speed 217 km/h
Acceleration 0-100 km/h 9.2 s

Toyota Avensis 2.0:
Top speed 205 km/h
Acceleration 0-100 km/h 9.4 s

VW passat:
Top speed 213 km/h
Acceleration 0-100 km/h 9.4 s

Opel Vectra 2.2 (nu au motor 2.0 benzina decat turbo)
Top speed 218 km/h
Acceleration 0-100 km/h 9.4 s

Nu mi se pare ca japonezele "ar matura" concurenta germana in privinta performantelor.

Nu vreau sa fac apologia masinii germane, nu sunt adeptul lozincii "passat frate", defapt atat vectra cat si passatul mi se pare niste masini extrem de plictisitoare, iar daca ar trebui sa aleg o masina din cele enumerate mai sus ar fi probabil Accordul. Dar pur si simplu nu e corecta afirmatia "japonezele sunt cele mai performante, europenele sucks". Performantele la aceiasi cilindree find similare, tehnologia folosita de japonezi nefiind cu ani lumina in fata europenelor.
Explicatia "japonezii sunt ultratehnologizati ca ei au inceput revolutia informatica" iar nu e corecta, Intel, AMD si mai toate companiile mari de hardware IT sunt americane... tot americanii au avut cele mai mari progrese tehnologice (sateliti, rachete spatiale, avioane stealth, etc), vi se pare ca masinile americane ar fi ultra-tehnologizate ? Nu exista o legatura directa intre tehnologia detinuta de o tara si masinile produse in acea tara.

QUOTE
am o intrebare, pt ca nu ma pasionat si nu am studiat prb , se vand mashini germane in Japonia ?? care este proportia lor acolo si cam cum sunt vazute , daca stie cineva exact nu povesti.


Da, se vand, membrii Yakuza, ca orice mafioti care se respecta prefera S-klassul. Oricum in afara marcilor premium europene impactul producatorilor straini in japonia este neglijabil.

QUOTE
Exact. Uite eu sint omul de rind care se mira ca faceti atita tam-tam pe suspensia asta independenta. Si ca mine, in imensa masa a prostimii, sint foarte multi.
LA CE, concret, m-ar ajuta o suspensie independenta? Stabilitate? Multumesc, masinile pe care le am sau le-am avut au fost suficient de stabile, la stilul meu de condus. E mai confortabila, mai fiabila? Daca da, atunci ma intereseaza.


Mai fiabila ? NU, mai comfortabila ? DA, Mai stabila ? DA. Asta pe scurt, putem intra in amanunte dar nu cred ca e cazul.
vio
nu ma refeream la S sau alte mashini de lux, pt astea si le orice manelist pana la Yakuza cum zici tu ... pefromantzele 0 - 100 nu sunt concludente ci eu unu as urca pana mai sus ... nu am sustinut ca jasps rules si europenela sucks.. .


aia cu Avione , rachete si una si alta este pt japonezii nu au voie sa faca asa ceva dupa cate stiu ei si asta si au si propus ei sa nu foloseasca tehnologia impotriva umanitatzii .. oricum vb de tehnologia domestica .

AMD , Intel .... nu cred ca ar fi reusit fara japo si nemtzi ... daca scormonim in timp o sa vedem ca savantzii "arestati" de US Adupa WW2 si cei emigranti au pus la baza asta si iar fara roborica inventata de japonezi nu ar fi putut lucra ei la scara nano ..

parca suspensia independenta cea mai performanta, vb productia de serie si nu suspenzi gen OZN , tot pe la japonezi se afla wink.gif)
ozz86651
QUOTE
io merg in mod obisnuit cam pe la viteza asta.


Hai domne ca macane. 100mph? unde asta? Uite te fac un pariu: mergi "in mod obisnuit" (presupun ca asta e zilnic) cu 100mph si daca mai ai intr-o luna carnet iti platesc eu toate amenzile pe care le-ai incasat. Care nu sint mici, la 97mph platesti peste 450$ la prima abatere si 8 ore de traffic school. In California la viteza asta iti cam aduc portocale la puscarie.
QUOTE
Exemplele cu motoare de cilindree mica sunt irelevante,


Exemplele cu SUVuri/4x4 sint si mai irelevante ca acolo puterea e intentionat facuta mica, urmarindu-se cuplul de la turatii mici.

QUOTE
aia cu Avione , rachete si una si alta este pt japonezii nu au voie sa faca asa ceva dupa cate stiu ei si asta si au si propus ei sa nu foloseasca tehnologia impotriva umanitatzii .. oricum vb de tehnologia domestica .

AMD , Intel .... nu cred ca ar fi reusit fara japo si nemtzi ... daca scormonim in timp o sa vedem ca savantzii "arestati" de US Adupa WW2 si cei emigranti au pus la baza asta si iar fara roborica inventata de japonezi nu ar fi putut lucra ei la scara nano ..


Hai sa nu batem cimpii... Japonezii sint foarte buni in multe cimpuri da nu au inventat nici o robotica ci doar au implementat-o. Nu fara inovatii, evident, dar nu chestii spectaculoase ci mai degraba perfectionari. Iar savantii "arestati" n-au treaba cu chestii facute de companii particulare ca intel si amd, si in nici un caz cu cipurile ci mai degraba cu rachetele.
HalbaSus
QUOTE
parca suspensia independenta cea mai performanta, vb productia de serie si nu suspenzi gen OZN , tot pe la japonezi se afla wink4)


I hardly doubt that... pe ce masina ? Europenii au totusi o groaza de suspensii destepte pe modele de serie.

QUOTE
Exemplele cu SUVuri/4x4 sint si mai irelevante ca acolo puterea e intentionat facuta mica, urmarindu-se cuplul de la turatii mici.

Stiu ca e irelevanta, as fi comparat eu motoare de 3.0-4.0 montate pe sedanuri... dar japonezii nu preau au astfel de motoare... asa ca am fost obligat sa compar motoare de SUV-uri... si am comparat SUV vs SUV nu am comparat 4.2 de pe RS4 cu 4.0 de pe Land Cruiser.


QUOTE
nu am sustinut ca jasps rules si europenela sucks.. .


Nici eu nu sustin viceversa, eu zic ca sunt cam la fel... atat in privinta performantelor cat si in privinta tehnologiei folosite.
De asemenea, la fel ca si in cazul versusurilor "masini americane vs masini europene" unde europenii rad si cu partea dorsala de masinile americane care isi pun V8-uri cu puteri similare motoarelor in 4 cilindrii europene, au suspensii derivate de pe carute, consum de avion si interior in totalitate reciclabil fara sa ia in considerare ca: americanii nu au nevoie de viteza (din cauza limitelor drastice de viteza) nu au nevoie de stabilitate in curbe pentru ca nu au curbe, nu au nevoie de consumuri mici pentru ca poarta razboaie in orient si nu au nevoie de un interior facut din cele mai calitative plastice pentru ca masina e un bun de consum.

La fel si in cazul masinilor japoneze, trebuie sa tinem cont de specificul auto al acestei tari. Am putea sa ne legam de japonezi ca nu au motoare puternice (aproape nici un motor japonez nu are cilindree mai mare de 4.0 si mai mult de 300 cp) dar de ce ar face asemenea motoare cand ei prin lege nu au voie sa afaca motoare peste 280 cp si viteza maxima trebuie limitata la 180. Daca mergi cu maxim 180 km/h, pe autostrazi aglomerate, s-ar putea sa nu simti nevoia unei suspensii rigide. Pe cand daca vrei sa faci o masina pentru "autobahn", despre care esti aproape sigur ca va merge relativ frecvent cu viteze de peste 180 km/h atunci vei dori suspensii rigide, o masina care sa nu intre in balans cand schimbi banda la 180+ km/h sau sa nu "pice in bot" cand franezi de la asemenea viteze.
Desigur, odata cu expansiunea japoneza in US si europa au inceput sa produca masini europenizate sau americanizate. Accordul european este in liga cu majoritatea sedanurilor europene, pentru americani au facut pick-up-uri si SUV-uri monstruoase cu motoare de cilindree mare (cause that's the way they like it), iar in multe domenii s-au impus detasat (fiabilitate, raport pret/calitate, etc). Si designul masinilor japoneze a fost adaptat necesitatilor pietei, spre exemplu un infiniti FX350 e cel putin la fel de "bling" de parca ar fi produs de marii producatori de SUV-uri din detroit, iar cand au vazut ca la clasa sedanurilor de lux mercedes rullez au facut un Lexus LS pe aceasi reteta cu S-ul.




Departe de mine de a fi cel care strica "huooo, au copiat mercedesul !" au aplicat o reteta care functioneaza renuntand putin la trasaturile tipic asiatice, si nu e nimic rau in asta, iar faptul ca uneori vin "in curtea noastra" si "ne bat la propriile jocuri" e laudabil, dar momentan la capitolul masinilor de top europa e cu cativa pasi in fata.
Bogdan104277
Domnilor ne cam abatem un pic de la topic, dar nu mult ca acum comparam tehnologie germana versus tehnologie japoneza.

Acu' un alt aspect: asa cum in Germania este acordul tacit intre constructori privind limitarea vitezei la 250 km/h asa la japonezi este cea cu limitarea puterii motoarelor la 280 CP. Datorita acestui lucru o sa vedeti un 2.0 l turbo de 280 CP (vezi Evo) dar si "monstri" V8 de peste 4 litri cu aceeasi putere de ...280 CP.

Un alt mod de a privi problema - mai ecologic - putere mai mica inseamna consum mai mic.

Si tot prin prisma consumului de ce sa ai 250 CP, de exemplu ca sa urci un 4x4 pe un deal daca sunt necesari 160-190 CP, ca restul pana la 250 se pierd pe la roti prin patinare, datorita pierderii aderentei. blink.gif

A si se mai spunea de diesel...OK dieselul este considerat de japonezi ceve ieftin, bun doar pentru vehicule comerciale.

Ne umflam atata in pene cu diesele, fara sa vedem la nivel macro: dieselul este un motor folosit, in general vorbind, doar pe piata europeana, si cu precadere doar pe unele piete europene, printre care si Romania. Asta era pana acum.

Pe viitor situatia se va schimba, pentru simplu motiv, ca piata europeana in ansamblu a devenit una importanta ca potential de vanzari, comparabile cu piete precum SUA si piata asiatica, de aceea producatorii japonezi incep sa dezvolte diesele performante, dar probabil mai dureaza 2-3 ani pana vor veni.

biggrin.gif

O si mult trambitata ehnologie "FSI frate" era disponibila in Japonia cu vreo 10 ani inaintea europenilor. Va mai aduceti aminte de GDI - furnizata in productie de masa? t:arigato: arigato.gif

Sis sistemele de distributie variabila, gen VVT, MIVEC, etc, va mai amintiti ca erau pe motociclete de curse, in anii 60 - 70, motociclete care erau....japoneze.
Intr-adevar exista si realizari remarcabile europene gen distributie desmodronica (Ducato) sau common-rail (Fiat) sau injectia de benzina - Ricardo, care sunt pionieri in domeniu.
Sau motoarele cu geometrie variabila (volum camera de ardere variabil) - Volvo.

Sa nu uit, sisteme de directie pe 4 roti - va mai amintiti de Dodge Stealth/Mitsu 3000GT?
Sau suspensia activa - la masini de serie desemenea, la sfarsitul anilor 80, inceputul anilor 90, nu la masini sport exclusiviste gen Lotus sau mai stiu eu ce marca?

In concluzie domnilor, este destul de greu sa vezi care este mai bun sau mai prost, fiecare caz trebuie analizat individual.
Si in plus de asta de foarte multe ori este foarte greu pentru noi ca europeni sa intelegem filozofia japoneza, care sta in spatele anumitor tehnologii.

Se ma vorbea deasemenea de suspensii pneumatice pentru off-road...deocamdata o idee proasta datorita tehnologieie actuale care nu face fata solicitarilor.

Dar oricum topicul este foarte interesant.
HalbaSus
QUOTE
Acu' un alt aspect: asa cum in Germania este acordul tacit intre constructori privind limitarea vitezei la 250 km/h asa la japonezi este cea cu limitarea puterii motoarelor la 280 CP. Datorita acestui lucru o sa vedeti un 2.0 l turbo de 280 CP (vezi Evo) dar si "monstri" V8 de peste 4 litri cu aceeasi putere de ...280 CP.


La germani e vorba de un acord tacit, la japonezi e o lege care impune aceste limite. De aceea germanii mai incalca aceasta regula (inclusiv cu Opel Vectra OPC care are o viteza maxima mai mare decat un M5 stock biggrin.gif) iar japonezii nu pot vinde in japonia motoare cu peste 280 cp, asemenea motoare fiind disponibile doar pentru alte tari.

Asta cu japonezii au inventat nu stiu ce tehnologie care acum e folosita de VW dupa 10 ani... nu mi se pare relevanta din punctul de vedere al consumatorului... pana la urma nemtii au inventat masina tongue.gif asta nu inseamna ca ei au cele mai tari masini in toate clasele.
vio
in Japonia se vinde Toyota Blade ( o forma de Auris ) V6 3,5 si 285 de cai ...incepand din septembrie, daca e legea asa la japonezi deci nici aia 5 caluti nu au ce cauta acolo .. sau Honda Legend . banuiesc ca aceasta limitare de cai este totushi in functie de clasa mashinii .


desmosedici este la Ducatti , Ducato e utilitare Fiat
T u d o r
Japan Dumps 276-hp Pact - Car News

BY PETER LYON, January 2005

Since 1989, Japanese automakers have all endorsed—at least on paper—a kind of gentlemen's agreement that limited their advertised horsepower to 276 on domestically produced vehicles. Their primary goal was to avoid a horsepower war in a country where the maximum speed limit is 62 mph. But in October, Honda officially broke the agreement at its Legend (Acura RL in the U.S.) press conference when it unveiled the model's 300-hp, 3.5-liter V-6.

For years, it's been presumed that once an automaker stuck out its neck and ignored the 276-hp mark, the rest would quickly follow. And judging by what's in the Japanese production pipeline, it looks as if the conventional wisdom was correct. Coming on the heels of that new Acura RL will be the Lexus RX400h with an estimated 300 horsepower, and then the flood gates open—Mazda will introduce a 300-hp two-seat RX-7, Acura will again cross the line with a new NSX with at least 400 horses, and Toyota will mark its territory with the supercar on page 36.

Japanese engine designers, however, will readily concede that the country's manufacturers have been building cars with more than 276 horsepower. It's just that none of the automakers wanted to officially break the agreement. It's no secret that Mitsubishi Lancer Evos, Subaru Impreza WRXs, and Nissan 300ZX twin-turbos have been in violation of the agreement for years, but at least in Japan, they all claimed to have 276 horsepower. The false advertising was ignored for the sake of harmony. Not anymore.

Sursa: www.caranddriver.com
20krpm
QUOTE(ozz86651)
QUOTE
io merg in mod obisnuit cam pe la viteza asta.

Hai domne ca macane. 100mph? unde asta? Uite te fac un pariu: mergi "in mod obisnuit" (presupun ca asta e zilnic) cu 100mph si daca mai ai intr-o luna carnet iti platesc eu toate amenzile pe care le-ai incasat. Care nu sint mici, la 97mph platesti peste 450$ la prima abatere si 8 ore de traffic school. In California la viteza asta iti cam aduc portocale la puscarie.


pe 395, intre mojave si mammoth tongue.gif tongue.gif cam numa atunci pic io la condus SUV-ul. 90-95mph e cruise speed, si nu-s numa io la viteza asta. evident ca in alea citeva satuce de p-acolo merg cu 25 strict, dar politia nu sta niciodata afara din sat, asa ca e ok. am primit odata o amenda, nu zic ca nu, a fost $395 (ca io d-aia ii zic "drumul de treisutenooshcinci"), dar amenzile fac parte din cheltuielile de drum...

aoleo ce off-topic sint.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.