Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Auris vs Corolla Sedan 2007
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
_Constantin_
QUOTE(Dan52141)
20.000 un SOL 1.6 blink.gif
~ 22.000 un SOL 2.0l D-4D blink.gif

si mai ai in plus si taxa de prima inmatriculare ...

cred ca treaba asta cu aurisul este un mare fissss ...


Astia cred ca glumesc.... sincer nu as da 20.000 pe Auris nici daca ar fi ultima masina de pe pamant. Cred ca au exagerat putin cu preturile astea. Are intradevar un look nou, motor nou, niste indicatoare "jmechere" dar nici sa cresti pretul atat de mult. Corolla si asa era destul de scumpa fata de concurenta dar Auris sparge tiparul. Pana la urma daca ne uitam putin in ograda altor producatori... la 22.000 ddp poti lua Golf GTI si pana la urma lasand la o parte faza cu VW, ca nu e mare chestie, totusi 200 cp sunt 200 cp si sa-mi spuneti voi ce ati lua? O masina de 200 cp sport sau o compacta banala cu 126 cp?
vio
nici una nici alta smile.gif biggrin.gif , ca ambele sunt niste malachii de mashini , pararea mea... oricum eu zic ca degeaba arata bordu ala bine ca oricum e pictat si sportivitate lipsa la Auris ... plus ca e scumpa ca naiba ,te face sa mai strangi cureaua sa ti iei Avensis
marius98800
auris vs golf

ar trebuie sa studiati mai bine cele 2 masini sunt mari diferente intre ele, cele mai multe in favoarea lui auris.

in primul rand motoarele. toyota scoate 97 cp din motor de 1.4 si 124 din motor de 1.6 pe cand vw din motorul de 1.4 scoate de-abia 75 cp, iar din cel de 1.6 intre 102 - 115 cp. la dieseluri toyota are urmatoarele motoare: 1.4 - 90 cp, 2.0 - 126 cp, 2.2 - 177 cp, iar vw are motoare de 1.9 (90 - 105 - 140 cp) si un 2.0 de 75 cp. intr-adevar toyota nu are pt auris pe piata din europa un model sportiv, dar intr-un an va aparea.

daca studiati putin si preturile veti vedea ca cele pt toyota sunt cel putin egale cu cele ale lui vw, daca nu chiar mai mici. jucativa putin pe siteul de la vw si construitiva o masina care are aceleasi caracteristici cu ale unui auris, sa aiba tot atatia cai putere, si aceleasi dotari si veti vedea ca vw nu este o masina chiar ieftina. vw va scoate ochii prin reclame cu preturile foarte mici incepand de la 11.259,- euro, fara TVA, dar in varianta asta nici macar 5 usi nu are, sa nu mai vorbim de dotarile saracacioase pe care ti le ofera. toyota ofera lista de preturi cu toate taxele incluse, fara stelute ascunse, nu ai suprize ca masina costa mult mai mult decat credeai.

garantia. toyota ofera 3 ani, in timp ce vw doar 2 ani. sa nu uitam ca doar numele "toyota" iti garanteaza ca nu vei avea probleme cu masina cel putin 10 ani, pe cand cu un vw dupa 3 ani poti sa-ti faci abonament la servici.
Ciprian-153
Mai baieti,hai sa fim seriosi. Marius are dreptate.
Daca veti reciti posturile mai vechi,va veti reaminti ca a spus cineva ca pretul Corollei 2007 va fi cam la fel cu al Aurisului.
Haideti sa facem mici comparatii financiare :
Corolla veche 1,6 L Xellence = 13.597 CIP
Corolla 2007 1,6 Luna = 14.250 CIP
Auris 1,6 Luna = 14.281 CIP
Uite ca intre Corolla 2007 1,6 Luna si Auris 1,6 Luna diferenta la CIP e de 31 de euro. Fata de Corolla veche e de 684 euro.
La Yaris nu a comentat nimeni ca a crescut pretul cu aproximativ 800 Eur.
Acum au devenit strugurii mai acri?
La Avensis,diferenta intre variante diferite de echipare e de 1.200 Eur. Aud comentarii ?! Nu prea.
Aer Curat
Tipic, din pacate, sa se scrie/vorbeasca fara a avea habar exact despre subiect. Sa se denatureze adevarul, etc.
Deci, grupul Vwag are si o varianta de 101 cp a motorizarii 1,4i 16V. Ca nu stralucesc la motorizarile benzinare, e altceva.
Cat despre diesel, motorul de 2l si 75 cp este diesel simplu, aspirat.
Exista 2,0 Tdi cu 140 Cp si in varianta de 170 Cp.
Oricum nu acesta este subiectul acestui topic, si nu schimba cu nimic faptul ca Auris este o masina terna si prea scumpa.
Precum si altii stau si ma intreb, avand in vedere declaratia unuia dintre sefii Toyota, cum ca se trimisese inapoi la plansa de desen tot proiectul, pt a avea un model mai nou, mai sportiv, mai deosebit, etc. Daca nu s-ar fi revenit, cum ar fi aratat ?
Sincer, ca si admirator al marcii Toyota, Auris este si pt mine o dezamagire. Atat ca masina, dar si ca politica de preturi.
vio
QUOTE(Ciprian-153)
Mai baieti,hai sa fim seriosi. Marius are dreptate.
Daca veti reciti posturile mai vechi,va veti reaminti ca a spus cineva ca pretul Corollei 2007 va fi cam la fel cu al Aurisului.
Haideti sa facem mici comparatii financiare :
Corolla veche 1,6 L Xellence = 13.597 CIP
Corolla 2007 1,6 Luna = 14.250 CIP
Auris 1,6 Luna = 14.281 CIP
Uite ca intre Corolla 2007 1,6 Luna si Auris 1,6 Luna diferenta la CIP e de 31 de euro. Fata de Corolla veche e de 684 euro.
La Yaris nu a comentat nimeni ca a crescut pretul cu aproximativ 800 Eur.
Acum au devenit strugurii mai acri?
La Avensis,diferenta intre variante diferite de echipare e de 1.200 Eur. Aud comentarii ?! Nu prea.




pai la yaris e o dif intre cer si pamant intre cele 2 generatii in bine , pe cand intre Corolla HB si Auris ... e cam mica diferentza + scump+ performante dinamice mai mici ca vechea corolla... plus ca la pretul CIP pune inca 375 vopseaua metalizata care la vechea era standard wink.gif si vezi cat iese ....

cu VW e o alta treaba ofera si atat ... blink.gif blink.gif blink.gif ramai oferit pe urma .

cat despre reproiectat ...... beer.gif
_Constantin_
In primul rand povestea cu numele Toyota iti ofera garantia ca nu vei avea probleme cu masina... hai sa fim seriosi. Toata masinile se strica. Punct.

Referitor la Yaris... dif intre cel vechi si cel nou e destul de mare si in plus arata mult mult mai bine, in schimb auris fata de Corolla nu e o revolutie de design.

Afirmatia cu strugurii acrii sper ca nu imi era adresata. Ce ma intereseaza pe mine ca la Avensis sunt dif de 1200 eur intre echipari, noi vorbim aici de Auris.

In leg cu concurenta... arata-mi si mie un Auris care are piele si trapa? La 22.000 ddp pt o compacat cu motor de 126( o valoare normala) ti-se pare normal sa primesti un pachet de dotari net inferior oricarui alt producator de masini? Unde xenonul? Unde sunt jantele de 17"? Se vrea un model pseudo-sportiv dar nu ofera nimic in sensul asta.

Au trecut vremurile cand tineai o masina 10 ani, acum dupa ce iese din garantie te cam gandesti sa o schimbi sau sa o mai tii maxim 1-2 ani iar in 5 ani sincer poti lua ce iti place. Toyota s-a deosebit prin fiabilitate dar si restul producatorilor au facut pasi mari in directia asta si sa fie fiabila nu mai e de ajuns. Trebuie sa faca ceva sa atraga altfel clientul.

Daca avem Toyota asta nu inseamna ca de acum nu vom mai cumpara decat Toyota? Normal ca nu. Eu daca ar trebui sa cumpar o compacta maine, Auris cu siguranta nu s-ar afla in shortlist.
marius98800
motorul de 2.2 D-4D - 177 cp este cel mai putern, deocamdata pt auris.

tocmai am intrat pe www.vw.ro, la car configurator, si am ales un model de 1.9 105 cp, aceleasi dotari ca pe auris sol, si mi-a iesit un pret de 21.000 euro (cu tva inclus). aurisul costa 21.682 (tva si culoarea inclusa), dar pt asta primesti un motor mai puternic.

eu vreau sa zic ca auris are un pret corect pt ce ofera avand in vedere ca este o masina noua pe care inca nu o vezi pe toate strazile.
_Constantin_
Vreau sa vad si eu cum poti aduce tu un 2.2 D-CAT in Romania? Sunt chiar curios? Ce ma intereseaz pe mine ca in UE se vinde, aici nu e disponibil si max de putere la Auris in momentul de fata sunt cei 126 cai amarati. Cand va veni 2.2 poate se schimba situatia dar cu siguranta se schimba si pretul.
vio
in afara sunt 2 tipuri de motoare 2.0 D4D : unul AURIS Hatchback 5 Doors 2.0 D-4D CCo 6 Speed Manual cu 126 cai si cuplu 300/2000-2800 si un altul AURIS Hatchback 5 Doors 2.0 D-4D (DPF) 6 Speed Manual tot cu 126 cai dar cuplul este 300/1800-2400....plus ca amandoua motoar au Direct injection with common rail solenoid injection ,deci la noi tot numai ce vor grecoteii se aduce .... dar ce nu stiu ei si nu pot sa faca nimic este ca daca iti iei o mahina din UE ai garantie pe tot teritoriu UE wink.gif) asa ca luati-va D-Cat care vreti ca nu au ce sa va faca pe partea de garantie la motor biggrin.gif, nu e vb de motorina si alte alea , e ca ei vor sa vanda si atat nu sa aduca ce e bun...
_Constantin_
Vio s-a mai discutat asta, daca nu se importa nu se acorda garantie. Importatorul da licenta de dealer si service si tot el stabileste ce modele beneficiaza sau nu de garantie. Eu pana acum nu am auzit ca s-ar da garantie la motorul de 2.2 170. blink.gif Sau ma insel?
vio
e o directiva UE smile.gif hihihiiii , adica asta stii ce ar insemna ca daca unu din Vest vine cu D-Cat ul lui aici in romania si patzeste ceva astia de la service de la noi ar trebuii sa zica nu ii pot face nimic pe garantie ceea ce e gresit smile.gif pt ca se afla pe teritoriul UE unde se aplica garantia aia universala biggrin.gif hihihihiiiii. nu au ce sa zica smile.gif oricum nu vad de ce se vine Avensis D-CAT si nu s-ar vinde Auris!!?? si motorul de 2.0 litri D4D ala nou aceiashi tehnologie o are asa ca nu vad de ce nu se aduce si 2.2 de 180...e tziganism . la Lexus iar ce nu ti acorda garantie la IS 220 de 180 ?? nu cred smile.gif asta e un tertip de al lor sa nu aduca mashini ce sa mai , cum la Avesis exista pt Vest 6 sau8 variante de echipare si la noi decat 4.... si cu motorul ala de 2,4 iar la fel , nu il aduc de ce??? nu e benzina buna ?? sa fim serioshi.
Marius99090
Felul cum e reprezentat brandul toyota la noi este cel putin dubios... vad ca la englezi pe site poti sa-ti cumperi in continuare corolla veche... ba mai mult decat atat poti sa o echipezi in asa fel incat sa fie de 2 ori mai masina decat prostiile "de noua generatie" pe care incearca ai nostri sa ti le bage pe gat.
Va spun sincer ca nu ma asteptam ca in 2007 sa existe un loc unde poti da 18.000 EUR pe o masina compacta cu motor de 1.6 benzinar si jante de tabla. Se laudau ca vor sa fie concurenta directa la "gol 5" si iata ca au inceput prin pret. Pana la urma acest golf de care va place voua sa radeti iti ofera un tren de rulare de care la prietenii toyota nu ai parte... suspensia pe spate cel putin este de mare exceptie. Cat despre duelul fiabilitatii nu stiu ce sa spun.. este clar insa ca nimeni nu isi mai doreste sa fabrice masini proaste si toti producatorii isi dau silinta.. marturisesc ca n-am avut toyota ci doar visam la o corolla veche xellence.. sunt sofer de opel astra g, masina nu a pretins niciodata nimeni ca ar fi cea mai buna, insa am ajuns la 35.000 km si n-am avut nici cea mai mica problema.. Pana la urma daca ne gandim la pretul de achizitie, cu banii de astra as fi putut sa optez pentru toyota si sa-mi iau... da, ati ghicit... Toyota Yaris Aqua cu 3 usi si motor de 1.0.

Data fiind situatia actuala mi se pare mult mai logic sa ma uit la honda civic, care pana acum era mult dezavantajata de pret in fata corollei... e cu siguranta o masina peste toyota cel putin pentru gustul meu.. si de cand cu acest auris este si la acelasi pret. Deci, din punctul meu de vedere, auris a declarat razboi golfului si a castigat... Honda Civic
Dan52141
apropo de fiabilitatea masinilor si de satisfactia clientilor, sincer sa fiu eu care am corolla de 5 ani sunt destul de multumit (nu entuziasmat) nu am avut probleme majore in 80.000 de km iar cele care au fost s-au rezolvat ok ... dar nici nu vreau sa cad in extreme si sa ma las condus de jocurile de marketing ... cum spunea cineva pe aici ... "numai faptul ca se numeste Toyota si inseamna ca este fiabila", hai sa fim seriosi, eu nu mai cred in chestii de genul asta, mai sunt multe alte masini fiabile si apropo de asta ati vazut ca iar revista top gear a desemnat skoda ca cel mai fiabil model, peste lexus si toyota, daca nu ma insel este al doilea an consecutiv cand se intampla lucrul asta ... asa ca sa ne mai lase Toyota cu tamtamul numit fiabilitate ...
Han.solo
Garantia este pan-europeana, asa ca un D-CAT ar trebui sa-l rezolve in garantie si aici. Ca se pot prevala de calitate carburant, e altceva.
@Dan, Topgear nu studiaza fiabilitatea. Sunt curios daca ai un link la articolul respectiv, ca deocamdata nimeni nu a spus ca Skoda e mai fiabila decat Lexus sau Toyota.
A pus cineva un link la crash-test-ul Corolla 2007. Acolo mai scria ceva: Toyota e producatorul cu cele mai multe modele cu 5 stele.
Isi mai aminteste cineva care a fost primul model cu 5 stele la Euroncap? Avensis...
guerilla
corolla E12facelift, 1.6 SOL HB - pret achzitie 16648eur.
auris 1.6 sol - pret achizitie 18718eur.

2100eur diferenta care nu se regasesc in ce au pus pe auris.
spunea cineva ca a comparat un golf si a iesit la un pret mai bun aurisu. mai sa fie. am facut si eu calcul, de curiozitate. aceleasi echipari, motor diesel de putere simiara, golfu a iesit cu vreo 2500 eur mai putin. poate doar sa vrei sa fii rau si sa nu stii ca nu iei un trendline si sa pui optionale pana ajungi la echipare similara cu un sol, ci bagi un comfortline si mai pui 4 optionale. da in fine, eu nu voi mai comenta pe tema toyota de azi inainte.
iar daca mai aud bancu ala prost cu strugurii sint acri, chiar o sa vomit.
Han.solo
Preturi Auris in Spania:
http://babelfish.altavista.com/babelfish/t...fgama%2ff01.asp
Modelul de 177cp este 25740Euro, un pret bun zic eu fata de 126 (21850).

Golful la noi e mai ieftin si decat O2, pentru cine nu crede sa faca un calcul O2RS vs G5170. Bravo importatorului ca face discount-uri.
Ciprian-153
Eu sunt cel cu bancurile proaste. Cu vomitatul,poate reusesti sa te abtii...ar fi un gest de eleganta.
Privind preturile,te contrazic. Diferenta e chiar mai mare decat ce ai calculat. De 2.197 eur. Cazurile analizate de mine si in conditiile mele (pret CIP pt. leasing, nivel Luna de motorizare,...s.a.) arata o crestere rezonabila de pret. Convenabila mie.
La Yaris,cresterea de pret a fost de apox. 800 euro CIP. Diferenta de generatii la Yaris este sensibil mai mare decat diferenta de generatii la Corolla. Pastram insa proportiile. Iar daca si exageram putin, in afara de carcasa si cateva accesorii, ce mare branza e in plus la Yaris 2006 fata de cel vechi? Cateva airbaguri,BA,MP3, 5 stele EuroNCAP... Nimeni nu a comentat nimic. Dimpotriva,noul Yaris se cumpara cu simt de raspundere.
Jucandu-ma putin cu cifrele-cazul analizat de mine-rezulta ca Auris a crescut fata de Yaris (cresterile noilor generatii fata de cele vechi) cu vreo 290 euro. Nu cred ca e asa mult.
Exemplific : crestere Yaris 2006 fata de Yaris vechi = 800 euro x 19% +=952 euro.
crestere Auris fata de Corolla 2005 = (684 eur + 357 eur )x 19%+=1.239 euro.
Diferenta = 1.239 euro - 952 euro = 287 euro.
Nu se putea ca Aurisul sa vina cu acelasi pret ca vechea Corolla. Am demonstrat mai sus ca schimbul de generatii la Yaris este cu doar 287 euro mai ieftin decat cel la Corolla (Auris).
MotorHead
Speriat de spectrul vomei lui guerilla, nu spun nimic de struguri tongue.gif

Mie nu mi-a placut niciodata Auris, si in curand cred ca voi parasi si Toyo club, dar mi se pare cam de neinteles inversunarea unora... Remarcele de genul "nu as da 20.000 pe Auris nici daca ar fi ultima masina de pe pamant" si "eu nu voi mai comenta pe tema toyota de azi inainte" parca ar fi ale unor copii.
razvan100849
QUOTE(Dan52141)
... cum spunea cineva pe aici ... "numai faptul ca se numeste Toyota si inseamna ca este fiabila", hai sa fim seriosi, eu nu mai cred in chestii de genul asta, mai sunt multe alte masini fiabile si apropo de asta ati vazut ca iar revista top gear a desemnat skoda ca cel mai fiabil model, peste lexus si toyota, daca nu ma insel este al doilea an consecutiv cand se intampla lucrul asta ... asa ca sa ne mai lase Toyota cu tamtamul numit fiabilitate ...


aici e un adevar incontestabil.
in ziua de azi cu greu mai gasesti masina nemteasca, masina japoneza etc. 100%. platformele si motoarele sunt dezvoltate in co-parteneriat (vezi citroen c1/peugeot 107 si toyota aygo) din principii de cost-saving, mai toate au suspensii MacPherson, sistem ABS Bosch samd. toate masinile in ziua de azi sunt atat de fiabile cat le permite cel care le exploateaza. diferenta vine din design, din reputatia marcii, din ceea ce le face diferit in lume si din echipare. si mai ales domnilor, din serviciile post vanzare.
pentru mine elementul esential in alegerea unei marci este ce se intampla dupa ce ai cumparat-o. sa recunoastem, masina e un sac fara fund: odata iesita pe poarta dealer-ului, i-a scazut pretul cu 10-15%, apoi rata de uzura pe an este iar de vreo 8-10%, ca sa nu mai vorbim de asigurari, revizii si neprevazute, care costa inca o jumatate din costul masinii in 5 ani.
de asta toyota e si urmatoarea mea alegere - service-ul a fost impecabil pana acum, timp de 4 ani. vreti sa vorbim de porshe romania si de service-ul pe care il ofera catre clienti?...
_Constantin_
De ce sa nu fiu inversunat cand cineva vrea sa ma convinga ca produsul lui desi e mai slab si mai scump e singurul viabil. Asta ma deranjeaza, n-am spus ca Auris e o masina proasta doar ca nu e atat de buna pe cat ma asteptam si pe cat o fac unii sa para.

Nu poti sa scoti pe piata un produs cu gandirea... vreti bine, nu vreti iarasi bine. Trebuie sa fie competitiv in raport cu concurenta. Avensis este, Rav este, LC este, Yaris e o idee mai scump dar chiar ofera multe fata de concurenta, insa Auris e parca fata nemaritata care desi nu stie sa faca nimic are pretentiile cele mai mari.

Si eu am configurat Golf cu 2.0 TDi si l-am adus la 17500 CIP cu xenon si optionale echivalente deci se poate. Si ce s-a intamplat cu Reno, Citroen? Pt 50.000 km in 5 ani nu ai de ce sa cauti cel mai fiabil model, poti sa iei ce masina iti place ... si la 22.000 ddp iei o frantuzoiaica cu motor mare si dotari premium.

Asta nu inseamna ca nu trebuie sa cumparam Auris, doar ca eu nu as face-o. Nu la pretul asta.
Dan Andrei80532
Cred ca o sa mai scada pretul la auris peste ceva timp deoarece modelul este adus din Japonia si se platesc taxe vamale si este abia lansat.
Vio,motorul de 2,2 nu are aceeasi tehnologie ca si 2.0 d4-d.Cel de 2.2 are injectie CR3 cu injectoare piezo-electrice pe cand cel de 2.0 este CR2 cu injectoare solenoid.Nu este acelasi lucru!
vio
ia citeste tu pe toyo-europe wink.gif
Dan52141
QUOTE(Han.solo)
@Dan, Topgear nu studiaza fiabilitatea. Sunt curios daca ai un link la articolul respectiv, ca deocamdata nimeni nu a spus ca Skoda e mai fiabila decat Lexus sau Toyota.


Pai toata presa a scris, da intr-adevar nu este vorba de fiabilitate ci de satisfactia clientilor care pe undeva include si fiabilitatea.
http://www.masini.ro/stiri-detalii,3003,1,...II-TOP-GEAR.htm
http://www.stiriauto.ro/www/index.php/arti...clientilor.html
http://www.automotorclub.com/articole/Skod...-2006/index.htm

Excelenta ascensiune in cativa ani ... bravo Skoda. :clapping:

@razvan100849 ... 100% de acord cu tine smile.gif
Dan52141
QUOTE(vio70407)
ia citeste tu pe toyo-europe wink.gif


vio cred ca Dan Andrei80532 are dreptate, motorul 2,2 D-CAT foloseste tehnologie diferita de 2.0 D-4D acesta din urma este o versiune mai mica a celui de 2,2 de 150 CP care nu foloseste injectie piezoelectrica.

http://www.toyota-europe.com/cars/new_cars...pecs.asp?body=W

unde se specifica clar:
AVENSIS Hatchback 5 Doors 2.0 D-4D (125 hp) 6 Speed Manual Avensis Entry - Direct injection common rail system with solenoid injection

iar modelul D-CAT de 177 CP are injectie piezoelectrica (ca si motorul de 2l de pe Octavia RS smile.gif )
vio
AVENSIS Hatchback 5 Doors 2.2 D-4D (180 HP) 6 Speed Manual PAG Elegant

Engine
Number of cylinders 4 in line
Fuel injection system Direct injection common rail system with solenoid injection
Maximum output (kW@rpm) 130/3600
Maximum torque (Nm@rpm) 400/2000-2600


AVENSIS Hatchback 5 Doors 2.2 D-4D (150 HP) 6 Speed Manual High Technical Direct injection
common rail system with solenoid injection 110/600 310/2000-3200

AVENSIS Hatchback 5 Doors 2.0 D-4D (125 hp) 6 Speed Manual High Technical Direct injection common rail system with solenoid injection
93/3600 300/2000-2800

io nu vad diferentza ... blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif


in schimb la Auris apare asta :

AURIS 5 Doors D-4D 180 Clean Power with 6 Speed Manual transmission Engine
Fuel injection system Common rail Piezo injection
Maximum output (kW@rpm) 130 (177 DIN hp)/3600
Maximum torque (Nm@rpm) 400/2000-2600
Compression ratio 15.8:1
Bore x stroke (mm x mm) 86.0 x 96.0
deci undeva e o greseaal de scriere , solenoid = piezo parca ......
Dan Andrei80532
Cred ca ii ceva greseala.Cel de 2.2 sigur are injectoare piezo-electrice la o presiune de 1800 bar.Cunosc pe cineva cu 2.0 tdi cu injectoare piezo si cam are probleme cu motorina.
vio
nope nu e greseala dar nu intzeleg de ce eate asa ....
Ciprian-153
QUOTE(MotorHead)
Speriat de spectrul vomei lui guerilla, nu spun nimic de struguri tongue.gif

Mie nu mi-a placut niciodata Auris, si in curand cred ca voi parasi si Toyo club, dar mi se pare cam de neinteles inversunarea unora... Remarcele de genul "nu as da 20.000 pe Auris nici daca ar fi ultima masina de pe pamant" si "eu nu voi mai comenta pe tema toyota de azi inainte" parca ar fi ale unor copii.

Foarte plina de bun simt este opinia ta. Chiar ma bucur sa vad si cateva opinii obiective si mai putin incrancenate.
Daca ai fi vrut sa-ti cumperi Auris si te-ai razgandit, spre ce masina te-ai indrepta?
vio
dupa indelungi sapaturi am aflat ce e cu piezo si ce e cu solenoid beer.gif mare porcarie oricum smile.gif piezo e un solenoid mai bun smile.gif)))) ce tampenie smile.gif) dar de fapt e aceiahi chestie smile.gif), Aceasta tehnica (piezo) permite injectarea/pomparea unui volum mai mare de combustibil intr-un timp mai scurt decat ar fi posibil cu injectoarele cu solenoid ...
Dan52141
QUOTE(vio70407)
dupa indelungi sapaturi am aflat ce e cu piezo si ce e cu solenoid beer.gif mare porcarie oricum smile.gif piezo e un solenoid mai bun smile.gif)))) ce tampenie smile.gif) dar de fapt e aceiahi chestie smile.gif), Aceasta tehnica (piezo) permite injectarea/pomparea unui volum mai mare de combustibil intr-un timp mai scurt decat ar fi posibil cu injectoarele cu solenoid ...


nu cred ca este acelasi lucru smile.gif chestia cu piezo se refera de regula la modificarea formei unui crsital daca trece prin el un anumit curent la solenoid inteleg ca este ceva legat de un camp magnetic blush.gif oricum concluzia este cum spui tu intr-un timp mult mai scurt se pompeaza o cantitate mai mare de combustibil.

Referitor la diferenta dintre motoare eu raman la opinia mea ca cele doua sunt diferite, 2,2 D-CAT foloseste piezo si 2.0 foloseste solenoid smile.gif
vio
tot nu ai intzeles smile.gif exista si 2,2 - 180 cu piezo si 2,2 - cu solenoid ... ambele fac acelashi lucru dar ala cu piezo are efectul mai puternic atata tot , daca citeai ce copy - paste am facut dupa toyota-europe vedeai care sunt nelamuririle mele ..
Dan52141
QUOTE(vio70407)
tot nu ai intzeles smile.gif exista si 2,2 - 180 cu piezo si 2,2 - cu solenoid ... ambele fac acelashi lucru dar ala cu piezo are efectul mai puternic atata tot , daca citeai ce copy - paste am facut dupa toyota-europe vedeai care sunt nelamuririle mele ..


Pai cum nu stiai asta ??? smile.gif eu am crezut ca stii si spuneai ca modelul 2.0 foloseste injectie piezo ca 2.2 D-CAT (177CP) iar eu spuneam ca foloseste aceiasi tehnologie ca 2.2 dar D-4D (de 150 CP) adica solenoid

hai ca s-a inteles acum smile.gif
vio
nu nu nu exista un motor de 2.2 180 - 177 cai cu selenoid nu piezo ....
Han.solo
QUOTE(Dan52141)
QUOTE(Han.solo)
@Dan, Topgear nu studiaza fiabilitatea. Sunt curios daca ai un link la articolul respectiv, ca deocamdata nimeni nu a spus ca Skoda e mai fiabila decat Lexus sau Toyota.


Pai toata presa a scris, da intr-adevar nu este vorba de fiabilitate ci de satisfactia clientilor care pe undeva include si fiabilitatea.
http://www.masini.ro/stiri-detalii,3003,1,...II-TOP-GEAR.htm
http://www.stiriauto.ro/www/index.php/arti...clientilor.html
http://www.automotorclub.com/articole/Skod...-2006/index.htm

Excelenta ascensiune in cativa ani ... bravo Skoda. :clapping:

Bun, sa vad articolul original, ca din ce am citit nu am vazut cine a fost pe locurile 1 si 2.
Ce ai pus tu ca link-uri... ma abtin sa comentez.
Eu vorbesc de statistici renumite, acceptate de toti producatorii

Ia uite aici:
http://www.jdpower.com/corporate/news/rele....asp?ID=2006079
Puncte: Skoda 842 (loc 3), Toyota 838 (loc 4) in UK. Mai are sens sa spun cine a fost pe locul 1???
http://www.jdpower.com/corporate/news/rele....asp?ID=2006104
Puncte: Skoda 803 (loc 10) Toyota 851 (loc 1) in Germania
Daca vrei studii de fiabilitate avem CR care nu se fac pe cateva zeci de mii de masini ca JDP in Europa ci pe un milion.
Grafice:
http://www.autooninfo.net/ReliabilityPerce...otorVehicle.htm
Si un comentariu despre ultimul CR:
http://detnews.com/apps/pbcs.dll/article?A...353/1363/AUTO04
,,The big loser, the big fat zero staring out from the page, is Mercedes-Benz, the three-pointed star said to bespeak precision, class and engineering excellence, reputed to be the distillation of German automotive culture. Worse, the editors, in a quip that should land like a Scud missile in Stuttgart, say a 1998 Lexus LS400 had fewer problems and was more reliable than the 2006 Mercedes ML500."

Nimic de spus, bravo Skoda dar pana la Toyota/Lexus mai este cale lunga.
Han.solo
QUOTE(vio70407)
dupa indelungi sapaturi am aflat ce e cu piezo si ce e cu solenoid beer.gif mare porcarie oricum smile.gif piezo e un solenoid mai bun smile.gif)))) ce tampenie smile.gif) dar de fapt e aceiahi chestie smile.gif), Aceasta tehnica (piezo) permite injectarea/pomparea unui volum mai mare de combustibil intr-un timp mai scurt decat ar fi posibil cu injectoarele cu solenoid ...


Draga Vio, daca citesti mai atent la tehnologia motoarelor vei vedea care e diferenta.
Deci piezo permite nu pomparea unui volum mai mare de combustibil ci atomizarea mai buna a acestuia si mai multe injectii pe ciclu, cu avantajul evident al unei arderi mai bune.
De asemenea presiunea la modelul piezo este superioara fata de cel cu solenoid.
Mai sunt si alte diferente intre motoare, cum ar fi controlul vanelor prin motor de curent continuu, o premiera in domeniu.
Evident, solenoid=bobina, piezo=cristal.
Despre dilema 177-180cp: e acelasi motor, difera metoda de masurare a puterii.
Motoarele 126/155/177 au in comun aceeasi chiulasa de aluminiu si piesele sunt in mare parte aceleasi cu diferentele de care am spus si cu faptul ca cilindreea la 126 este mai mica.

Pentru cei care cred ca Toyotele se fac cu aceleasi componenente ca toate celelalte: NU! Injectia de regula e Denso, ca si multe alte subansamble; compresorul Bosch nu e facut in Turcia ci in Germania, la fel si alte componente de baza. Toyota e un contraexemplu de eficienta prin distribuire a sarcinilor la producatorii de subansamble: prefera ca multe subansamble sa fie facute in-house sau la parteneri la care e actionar (vezi Denso si Aisin).

Overall, sa injuram cand merita si pe ce merita, adica preturi, service, reprezentare, dar mai putin fiabilitate si calitate. Sau cand nu ne convine sa alegem evident altceva, poate se trezesc la realitate...
Dan52141
Am vazut si eu astazi Aurisul si sincer mi-a placut smile.gif
Concluziile in ordinea sesizarii lor

PLUSURI:
- materialele din habitaclu mult mai bune decat la noua corolla
- imbinarile si senzatia de bine finisat peste noua corolla
- plansa de bord pozitionata mai bine si pozitia schimbatorului de viteze super comoda !!! (initial am blamat acest schimbator dar vazand masina pe viu mi-am schimbat radical parerea)
- scaunele atat in fata cat si in spate mult mai confortabile decat la noua corolla as spune chiar mai confortabile decat la vechiul model (de data asta m-am uitat mai atent si se observa clar ca distanta pe verticala de la podea la scaun este mai mare la auris si vechea corolla decat la noua corolla de aici si diferenta de confort, la noua corolla dai cu picioarele de volan la auris in schimb ai loc mult mai mult
- pozitia la volan super in plus senzatia de spatiu mai mare este evidenta (la noua corolla nu am simtit acest lucru ci din contra m-am simtit mai inghesuit)

MINUSURI:
- cotiera inutilizabila sad.gif sad.gif sad.gif (cel de l-a showroom mi-a explicat ca de fapt nu este cotiera ci se foloseste doar pentru suport pahar si CD-uri blink.gif )
la noua corolla cotiera este foarte ergonomica si comoda mai ales ca se poate deplasa si in fata
- suportul pentru pahare sau sticle in zona gurilor de aerisire ... foarte ne practic si inestetic (cel putin asa consider eu) mult mai folositoare aceste locasuri la noua corolla care sunt indreptul schimbatorului de viteze
- portbagajul destul de mic fata de noua corolla

Una peste alta dupa parerea mea calitativ Aurisul este peste noua corolla ... simti asta din plin in primul moment cand ai pasit in masina ... poate de asta este si o idee mai scump ... pacat de cotiera aia impractica si de portbagajul mic in rest masina este super si la fel este si senzatia la volan.
vio
[ma simt nevoit sa repet ,,, ori e o greseala de scriere ori sunt 2 motoare diferite

AVENSIS Hatchback 5 Doors 2.2 D-4D (180 HP) 6 Speed Manual PAG Elegant

Engine
Number of cylinders 4 in line
Fuel injection system Direct injection common rail system with solenoid injection
Maximum output (kW@rpm) 130/3600
Maximum torque (Nm@rpm) 400/2000-2600


in schimb la Auris apare asta :

AURIS 5 Doors D-4D 180 Clean Power with 6 Speed Manual transmission Engine
Fuel injection system Common rail Piezo injection
Maximum output (kW@rpm) 130 (177 DIN hp)/3600
Maximum torque (Nm@rpm) 400/2000-2600



deci ??? sunt sau nu 2 motoare de 2.2 de 177 de cai diferite???unu cu selenoid si unu piezo ... asa scrie pe toyota europe
Han.solo
N-as baga mana in foc daca e o greseala sau nu. Si la masina mea am avut informatii contradictorii pe Toyota-europe daca e transmisie cu lant sau curea; pana la urma am aflat ca unele modele vin cu lant, altele cu curea si se stie dupa seria motorului (!).
Relativ la Avensis (ca si la celelalte), e curios ca doua tipuri de filtre: DPF si D-CAT pot fi folosite nu doar la motorul de 177/180. De regula in Germania pana si celelalte motorizari aveau filtru D-CAT (cel mai scump); DPF e versiunea mai ieftina. Insa pe site-ul european nu spun nimic de dotarile cu filtre!
Strict teoretic sa produca o varianta cu solenoid+filtru normal si alta cu piezo+filtru D-CAT nu mi se pare imposibil. Ar fi mare lucru sa apara prima varianta la noi, n-ar mai fi probleme cu carburantul (nu doar la filtru ci si la injectoare). Sau chiar cu filtru catalitic normal, mie mi-au spus la ITP ca se incadreaza cu un ordin de marime sub Euro 4, chestie valabila pentru orice diezel japonez mai nou.
Insa tare mi-e teama ca ar aduce masina fara filtru la pretul uneia cu filtru de afara...
bebelacus
[quote="Dan52141"]Am vazut si eu astazi Aurisul si sincer mi-a placut smile.gif
Concluziile in ordinea sesizarii lor

PLUSURI:
- materialele din habitaclu mult mai bune decat la noua corolla
- imbinarile si senzatia de bine finisat peste noua corolla


mie unuia mi s-a parut plansa de bord identica sau aproape identica, in privinta materialelor. Finisarea la fel de buna. restul, plusuri si minusuri subscriu si eu la pagina anterioara.
marele minus al Aurisului este ergonomia. este sub asteptarile mele. in special accesul comenzilor este defavorizat de pozitia schimbatorului. si, a mia oara, frati japonezi, faceti ceva cu blocul ala de comenzi pt oglinzi! alta pozitie(pe portiera ar fi ideal), luminati-l!
marele plus este pozitia la volan. volanul, schimbatorul, scaunele si pedalele sint un ansamblu foarte reusit; materialele si finisarea la fel.
razvan100849
[quote="Dan52141"]Am vazut si eu astazi Aurisul si sincer mi-a placut smile.gif
[quote]

te-a vrajit aurisul nene.
sper ca n-o iei in nume de rau - dar esti sigur ca ai comparat auris si corolla la aceeasi echipare? blush.gif
caci din cate am citit, am vazut si am intrebat, in realitate lucrurile stau asa:
- finisajele sunt comparative, dar sa zicem ca treaba asta e subiectiva
- plansa de bord este fix aceeasi (la acelasi nivel de echipare), cu exceptia schimbatorului, care la auris e pozitionat in dreptul cotului drept. ceea ce (dupa umila mea parere) este fie incomod, fie pentru babe sclerotice pe care le dor oasele sa intanda mana 10 cm mai jos
- scaunele sunt fix aceleasi (pentru acelasi nivel de echipare), dpdv ergonomicitate si tapiterie
- atat scaunul soferului cat si volanul se regleaza in inaltime si adancime, in permit sa cred ca poate de asta ai avut senzatii diferite; altfel, habitaclul gandit de toyota este acelasi pentru corolla si auris, caci asa se intampla pe lumea asta - e mai ieftin sa proiectezi o singura platforma pe care sa o dezvolti in doua modele diferite
- la auris, intradevar, marile dezavantaje sunt portbagajul si cotiera; mai ales cotiera, cu care m-am obisnuit in asa hal la vechea corolla caci mi-e greu sa mai conduc cu cotul drept in aer.
Dan52141
[quote="razvan100849"][quote="Dan52141"]Am vazut si eu astazi Aurisul si sincer mi-a placut smile.gif
[quote]

te-a vrajit aurisul nene.
sper ca n-o iei in nume de rau - dar esti sigur ca ai comparat auris si corolla la aceeasi echipare? blush.gif
caci din cate am citit, am vazut si am intrebat, in realitate lucrurile stau asa:
- finisajele sunt comparative, dar sa zicem ca treaba asta e subiectiva
- plansa de bord este fix aceeasi (la acelasi nivel de echipare), cu exceptia schimbatorului, care la auris e pozitionat in dreptul cotului drept. ceea ce (dupa umila mea parere) este fie incomod, fie pentru babe sclerotice pe care le dor oasele sa intanda mana 10 cm mai jos
- scaunele sunt fix aceleasi (pentru acelasi nivel de echipare), dpdv ergonomicitate si tapiterie
- atat scaunul soferului cat si volanul se regleaza in inaltime si adancime, in permit sa cred ca poate de asta ai avut senzatii diferite; altfel, habitaclul gandit de toyota este acelasi pentru corolla si auris, caci asa se intampla pe lumea asta - e mai ieftin sa proiectezi o singura platforma pe care sa o dezvolti in doua modele diferite
- la auris, intradevar, marile dezavantaje sunt portbagajul si cotiera; mai ales cotiera, cu care m-am obisnuit in asa hal la vechea corolla caci mi-e greu sa mai conduc cu cotul drept in aer.[/quote]

bineinteles ca am comparat acelasi nivel de echipare si m-am suit cand intr-una cand in alata ca erau una langa alta si asta de vre-o 20 de ori smile.gif
- scaunele sunt categoric mai confortabile la auris atat in fata si mai ales in spate, am simtit asta imediat cum m-am asezat in ele
- materialele de pe plansa de bord NU SUNT ACELEASI ... cine spune altfel inseamna ca nu a vazut cele doua masini una linga alta ... la auris este un material cu striatii care da o senzatie mai placuta si da senzatia de mai bine finisat fata de corola unde este un material mai rugos si mai mat ... mergeti si vedeti ...
- in rest designul butoanelor si al cadranelor este acelasi DAR ... este mult mai ergonomic la auris ... mergeti si vedeti, la auris sunt foarte comod de accesat toate butoanele la corola trebuie sa-ti iei privirea de la drum si sa te uiti undeva in jos la auris plansa cu butoane fiind mai inclinata si mai sus poti vedea si accesa mult mai usor butoanele.
- schimbatorul ala este super comod ... inainte de a vedea masina aveam aceiasi parere cu tine razvan ... ce mai e si cu prostia aia de schimbator smile.gif ... chiar i-am adus si lui guerilla argumente ca este incomod dar cand m-am asezat in auris totul se potrivea perfect ... este o alta senzatie cu acest schimbator, mie imi pare mult mai comod

- mare pacat de cotiera ... ce o fi fost in capul japonezilor astia ... toate masinile au o cotiera si dupa mine este foarte relaxant sa conduci asa ... si eu am devenit dependent de ea ... cu toate ca-mi place mult mai mult aurisul as merge pana acolo incat sa-mi cumpar noua corolla doar pentru nenorocita aia de cotiera blush.gif

si da, portbagajul la auris este ingust si mic sad.gif dar poate este normal pentru un hatchbag
bebelacus
Dane, imi permit sa nu fiu de acord cu tine referitor acces comenzi Auris. Tocmai din cauza schimbatorului accesul este enervant de greu la comenzile din zona inferioara a consolei centrale. tot timpul, mai ales cind te afli in a 3-a sau a 5-a accesul nu este direct. trebuie sa ocolesti prin stinga sau dreapta, eventual poti arunca mina pe deasupra schimbatorului intr-o pozitie nenaturala ca sa accesezi anumite functii. partea buna e ca sint grupate si functioneaza logic spre deosebire de Astra care are multe butoane mici, plasate foarte jos si o logica putin bizara.
Marele atu al aurisului e pozitia de condus, finisaje, scaune bune. ce va face diferenta intr-un final, va fi condusul si calitatea rularii (confort, dinamism etc.). Pina atunci Golf & Co. e in top la ergonomie si confort. Sa dam Chezarului ce e al Chezarului, cum zicea un clasic.
Daca putem da un pronostic, eu zic ca Aurisul, desi imi place, nu va fi un mare succes. Pe ce ma bazez? Practicabilitate scazuta pt un hatch, Golf, Astra si Focus sint mai practice, poate si datorita unui design mai aerisit. ergonomie slaba. Gama redusa de motoare. VW, Ford, Opel, Reanult stau foarte bine la capitolul asta. Cutie de viteze. chiar si la rece, cu motorul orit, cutia VW pare mai precisa si are curse mai scurte, plus un feeling mai placut la schimbare.
sa vedem, insa, ce vor zice si specialistii in testele comparative. beer.gif
razvan100849
QUOTE("Dan52141)
bineinteles ca am comparat acelasi nivel de echipare si m-am suit cand intr-una cand in alata ca erau una langa alta si asta de vre-o 20 de ori smile.gif


dane, si eu am facut acelasi lucru. m-am suit cand in una cand in cealalta.
acum, treaba cu materialele e subiectiva, cum ziceam. mie mi se par comparative, si tocmai asta este si un argument de diferenta pentru toyota - si anume ca la corolla/auris nu s-au zgarcit la materialele de interior
dar scaunele (ca si multe alte componente) sunt aceleasi. am citit in specificatii undeva anul trecut cand se vorbea prima oara de auris, pe un site toyota de corporate news.
cat despre schimbator, raman la parerea ca este contra naturii. mi s-a parut peste mana. eu ajung sa conduc 2-3 masini pe zi, corolla mea spre servici, si mai fur cate una de companie pentru cate un job. in cazul asta e nasol daca iti formezi reflexul sa duci mana in alta parte pentru schimbator.
cred ca la urma urmei este dupa cum se simte fiecare. un drive test cu auris-ul este obligatoriu, ca sa vezi cat de usor te obisnuiesti cu noua pozitie a schimbatorului. sau optati oameni buni pentru multimode, care este cu totul o alta chestie biggrin.gif
Dan52141
nu vreau sa fiu carcotas este adevarat poate schimbatorul ala nu este chiar o idee stralucita, dar in momentul in care m-am suit in auris parea foarte confortabil, stiti cum este prima impresie ... mi s-a parut mult mai relaxant schimbarea vitezelor cu schimbatorul in pozitia respectiva

despre scaune ce pot sa spun ... categoric confortul la volan in auris este peste cel din corolla noua, logica imi spune si mie ca ar trebui sa fie aceleasi scaune, poate sunt si conteaza pozitia podelei, a volanului a pedalierului, oricum nu a fost numai parerea mea ci a tuturor celor pe care i-am dus acolo, i-am pus sa se suie in ambele masini si toti au fost de aceiasi parere ... stai mult mai comod la volan in auris fata de noua corolla (in aceleasi conditii, volan ridicat la maxim si inpins la maxim pe adancime) si iarasi referitor la materiale raman la parerea mea ca cele din auris sunt mai bune calitativ si mai placute (acolo unde sunt diferite de noua coroola si anume plansa bord ... plastice bord).
Oricum nu mi-as lua Aurisul blush.gif 1 datorita cotierei (care nu exista), 2 datorita portbagajului destul de mic in rest masina este chiar ok
vio
QUOTE(Dan52141)
Oricum nu mi-as lua Aurisul blush.gif 1 datorita cotierei (care nu exista), 2 datorita portbagajului destul de mic in rest masina este chiar ok



dar vechea Corolla HB ti-ai fi luat ? Auris si Corolla noua au acelashi sasiu si podea implicit E 15 , difera poate doar suportul pe care sta scaunul si pozitia acestuia fata de volan. nu are cum sa fie dif intre caroserii la interior doar modul de asezare. io imi mentin parerea ca nu este peste vechea corolla. in minus noua corolla si auris au consumuri mai mari decat cela vechi si performantze la fel , mai slabe , cel putin la benzina , diselul nu ma intereseaza oricum .
Dan52141
QUOTE(vio70407)
QUOTE(Dan52141)
Oricum nu mi-as lua Aurisul blush.gif 1 datorita cotierei (care nu exista), 2 datorita portbagajului destul de mic in rest masina este chiar ok



dar vechea Corolla HB ti-ai fi luat ? Auris si Corolla noua au acelashi sasiu si podea implicit E 15 , difera poate doar suportul pe care sta scaunul si pozitia acestuia fata de volan. nu are cum sa fie dif intre caroserii la interior doar modul de asezare. io imi mentin parerea ca nu este peste vechea corolla. in minus noua corolla si auris au consumuri mai mari decat cela vechi si performantze la fel , mai slabe , cel putin la benzina , diselul nu ma intereseaza oricum .


Vio, eu am corolla sedan din 2002, primul model care a aparut si de fapt primul lot care a venit de la noua fabrica din turcia si pana acum sunt super multumit de ea, dupa atatia ani si tot o conduc cu placere ... de regula nu-mi plac masinile HB, prefer sedanurile
In cazul Auris nu cred sa fie facuta pe aceiasi platforma, daca tin bine minte in spate la auris podeaua este dreapta si la vechiul HB parca nu.

Echiparea pe care o am eu este SOL dar la vremea respectiva nu erau nici macar optionale VSC, TRC BA si chestii de genul asta de aceea asteptam cu interes noua corolla care insa m-a dezamagit la confort si in special pozitie la volan, cred ca daca as merge cu noua corolla mai mult de 200 de km m-ar cocosa sad.gif

As fi fost super incantat daca as fi avut:
- la "vechiul" sedan
+ materialele din auris de la plansa de bord (materialul acela striat)
+ volanul, schimbatorul si cotiera de la noua corolla
+ materialul plafonului si designul acestuia de la noua corolla
+ aparatorile de soare cu oglinzi iluminate
+ designul exterior de la noua corolla
+ VSC + TRC + BA
+ suspensia de la noua corolla

si in rest sa ramana cum a fost smile.gif smile.gif smile.gif

Ati observat ca pentru a compensa lipsa de vizibilitate la noua corolla au marit destul de mult oglinzile retrovizoare ?
(bine ca macar au constientizat lucrul asta smile.gif )
vio
ma refeream la auris si noua corolla au aceiashi platforma tehnica E15 nu la cea veche smile.gif tehnic vorbind spatiul oferit de interior e acelashi numai ca difera cum e compartimentat.
Dan52141
Uitati ce raspuns am primit de la Toyota blink.gif



Ref. 1017520

Brussels, 12 March 2007



Dear Mr. ......,

Thank you for your of 12 March 2007 concerning the Avensis 2.0 D4D.
Please note that only the 2.0 D4D (D-CAT) uses piezo-electric injectors.
The 2.0 D4D
(Without D-CAT) uses solenoid type.

I hope this information will be of use.



Best regards,




Nancy Mboga
Customer Relations Specialist
Customer Relations Department
-----------------------------------------

adica sa inteleg ca exista aceiasi motorizare una cu solenoid si alta cu injectie piezo, aceasta din urma numindu-se D-CAT fie ca este pe modelul de 2.2 fie ca este pe modelul 2.0 ?

Sincer eu pana acum nu am auzit de vre-un model 2.0 D-CAT ... hmmm cam ciudat
vio
dap smile.gif chiar f ciudat smile.gif) acum e mai mare ceatza smile.gif))))deci ar fi si la 2.0 aceiashi situatie smile.gif)) nebunie nu gluma wink.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.