Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Calitatea masinilor: germane vs japoneze
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
ozz86651
Eu nu inteleg chestia asta cu "gasitul"... daca eu gasesc o masina suedeza sau argentiniana sau daneza care "rupe tot", spune ceva despre respectiva indiustrie auto? Masinile se judeca individiual si ce uita multi pe aici e ca pretul e cea mai importanta caracteristica a unei masini.
vio
Rebel io cred ca nu stii nimic ...orice as scrie mai departe la adresa ta ar fi injositor pt mine ... thumbsup.gif
HalbaSus
Volkswagen, compania care sfideaza criza mondiala

Evolutia VW, dupa-amiaza zilei de 10 oct.
"Nu exista o explicatie rationala", spun analistii. "Nu are nimic de-a face cu valoarea reala", adauga tot ei. E vorba despre actiunile Volkswagen, compania ale carei actiuni cresc aproape fara incetare de la inceputul crizei mondiale, sfidind orice prognoza si orice asteptare. Constructorul german a crescut atit de mult, incit a depasit ca valoare de piata Toyota. Motivele?

sursa

Pe principiul... daca tot vine criza... vreau sa ma prinda intr-un VW smile.gif
klm
Nu e nimic iesit din comun; cand e vorba de burse, cotatii, investitii cel mai potrivit exemplu este Warren Buffet: daca ne uitam la activitatea grupului sau financiar de-a lungul crizei economice vom vedea ca o investitie de 3 mld de $ i-a adus dividente de 10% la General Electric (si dreptul de a achizitiona actiuni in valoare de inca 3 mld in termen de 5 ani la un pret apropiat de minimul ultimilopr 5 ani), "micile" investitii i-au adus lui Buffet un aport de 8 mld $ in 33 zile, deci castigatorii crizei au fost tocmai cei care au avut lichiditati si nu lucreaza cu credite.
Cred ca Vag, dupa infuzia de capital primita de la Porsche, a facut parte din categoria celor care nu au avut nevoie de creditare ci a avut o crestere pe fondul plasarii capitalului in active sigure.
Watcher
Incepusesi bine postul , mai ales ca ai zis de Buffett, dar m-ai pierdut dupa concluzia cu 'e bine sa nu fii imprumutat' smile.gif
In ce active sigure a plasat VW capitalul?
Ca asta zici tu ca e explicatia pentru care actiunile VW cresc.

Eu iti pot spune de ce scad la Toyota, GM et al: pentru ca VANZARILE lor depind de creditare (nu e multa lume care sa isi ia masina cu banii jos).
Acum o explicatie ar fi ca toti cumparatorii de VW isi iau masini cu banii jos, sau poate ca VW este considerabil mai putin expus la piata SUA si ca in Europa nu e atat de negru dracul, Sau poate ca VW vinde mult in China si acolo se resimte mai putin criza creditarii.

NU STIU care este explicatia, neurmarind VW, dar cea pe care ai dat-o tu nu imi pare corecta ninja.gif
klm
CITAT(klm @ Oct 13 2008, 10:44 AM) *
deci castigatorii crizei au fost tocmai cei care au avut lichiditati si nu lucreaza cu credite.

Nu am zis ca "nu e bine sa fii imprumutat", am zis doar ca majoritatea care a fost imprumutata a avut probleme; creditele se iau pentru investitii si atat timp cat criza economica omoara vanzarile creste si necesitatea unor noi infuzii de capital care nu se mai poate obtine din alte credite ci din predare de active (vezi cazul GE de care vorbeam mai sus care a cedat 10%+cateva procente in urmatorii 5 ani pentru doar 3 mld+3mld in alti 5 ani), practica asta ofera stabilitate firmei (institutiile de credit au garantia ca isi pot recupera sumele).
Vag a primit de curand o infuzie de capital din partea Porsche deci oferea garantie.
CITAT(klm @ Oct 13 2008, 10:44 AM) *
Cred ca Vag, dupa infuzia de capital primita de la Porsche, a facut parte din categoria celor care nu au avut nevoie de creditare ci a avut o crestere pe fondul plasarii capitalului in active sigure.

Fraza asta chiar ca e ambigua, nu e a mea whistling.gif !
Hai sa o reformulez: datorita infuziei de capital primita de Vag nevoile de creditare au fost mai mici, in concluzie, pe fondul scaderii de 30-40% a unor actiuni considerate sigure, investitorii au plasat capitalurile in actiuni Vag, ceea ce a dus la cresterea valorii lor.
Sigur ca e doar o parere pentru ca nici eu nu am urmarit evolutia grupului Vag; Toyota a avut o traiectorie defensiva: a preferat sa incerce sa-si conserve incasarile pe fondul unor pierderi de 5-10% (presupun ca pe acolo e dobanda la creditele auto in America)+scaderea de cotatie la bursa si sa aiba capital.
Din aceste motive am concluzionat ca persoanele care au avut de castigat au fost cele care au avut capital iar ceilalti au fost nevoiti sa-l caute cu orice pret.
Watcher
Da-mi voie sa nu fiu de acord cu rationamentul.
Actiunile unei companii sunt 'sigure' datorita unui cumul de factori.
Printre acei factori sunt brandul, pozitia pe piata, barierele la intrare, gradul de indatorare al companiei dar si (foarte important) perspectivele. Daca de exemplu (ipotetic) ai cea mai mare companie din Romania in domeniul pungilor de plastic, care altceva nu mai face decat pungi de plasti, si de la 1 ianuarie 2009 pungile de plastic se interzic complet, ca si cum ar fi droguri, compania respectiva are o problema cu perspectivele. De unde face ea bani in viitor, chiar daca azi nu e imprumutata?

Exemplul este putin exagerat dar gandeste-te ca VW face numai masini, nu face si avioane, si patine cu rotile si fursecuri. Si ca imi imaginez ca si ei vand pe credit (ca ii zice credit, sau leasing sau cuim vrei tu, cumparatorul nu vine cu banii jos). In perioade de recesiune (si ar fi ceva sanse sa ne indreptam spre una acum) bunurile 'de lux' cum e masina in sine (fata de palton si apa) tind sa fie evitate smile.gif

Referitor la teoria economica si investitionala:
zic eu ca e bine sa NU fii imprumutat, chiar daca tu vrei sa ii dai nuante. Daca vin timpuri grele, cei care nu sunt imprumutati au sanse mai mari sa scape cu bine.

QUOTE
ci din predare de active (vezi cazul GE de care vorbeam mai sus care a cedat 10%+cateva procente in urmatorii 5 ani pentru doar 3 mld+3mld in alti 5 ani),

Iar nu e bine :-) . GE nu a predat active . Punct.
GE a vandut niste equity (a primit in actionariat un nou actionar, a primit o infuzie de capital). Oricum ii zici asta intra la PASIVE.

Ca sa 'predea active' ar fi trebuit sa ii vanda lui BRK divizia de x%^& (MTVul).
Dar cand e vorba de capital vorbim de pasiv ;-)
klm
Nu continui ca intru intr-o discutie dintr-un domeniu pe care putina lume il stapaneste.
Vreau doar sa mai spun ca dpdv al perspectivelor Toyota sta mai bine decat Vag numai ca, bancile japoneze, desi printre cele mai active, au printre cele mai mici rezerve de capital ceea ce le face aproape inutile in momente de criza economica. Vag si Porsche, spre deosebire de firmele japoneze, au AG in spate iar in conditiile in care nemtii vor injecta 400 mld de euro pe pietele de capital (cam de 2 ori cat restul europenilor) precum si aporturile venite de la FMI si de la statele euro eu zic ca sta a dracu de bine dpdv al perspectivelor de care vorbesti, chiar daca se ocupa doar de fabricarea unor masini sau s-ar fi ocupat de pungi de plastic.
La partea de active... inghit galusca confused.gif , o scapare de moment poate fi numita tot prostie. Oricum s-a inteles ideea: e vorba de cedare de actiuni (si ceea ce rezulta din asta: cota parte din profit, putere de decizie, etc). Oricum, rationamentul tau este contrazis chiar de GE si perspectivele sale (chiar nu au viitor fiarele de calcat, cuptoarele cu microunde si frigiderele incat GE sa nu fie considerat viabil pe piata?!)

air_wolf
QUOTE (Watcher @ Oct 13 2008, 01:14 PM) *
sau poate ca VW este considerabil mai putin expus la piata SUA si ca in Europa nu e atat de negru dracul, Sau poate ca VW vinde mult in China si acolo se resimte mai putin criza creditarii.


bingo. vw n-a redus productia in china, ba deschide fabrica si in rusia si din cite stiu doreau sa deschida fabrica (subansamble probabil) si in sua (canada sau mexic), pentru a creste competitivitatea acolo. toyota reduce productia cu 15.5% la nivel global. in china a redus productia de... yaris!, adica o masina ieftina. restul producatorilor nu intra in calcul.
porsche a luat vw ca sa nu cada ei - pe fondul recesiunii, vreau sa vad citi isi vor mai permite porsche daca nu se pot imprumuta. eu asa as fi facut daca eram porsche si aveam zeci de analisti financiari la indemina. asa pozitia porsche s-a consolidat ("ooooo, a luat vw") - pozitia vw s-a consolidat ("ooooo, golful meu e de fapt, un porsche mai mic").
itele sint foarte incurcate si fara multe informatii pe care nu cred ca le detinem, nu emitem decit ipoteze si speculatii.
ozz86651
QUOTE
(chiar nu au viitor fiarele de calcat, cuptoarele cu microunde si frigiderele incat GE sa nu fie considerat viabil pe piata?!)


Astea-s o parte foarte mica din biznisul GE. Astia-s bagati in multe, de la genetica si microbiologie la (evident) motoare de avion, apa potabila, mori de vint si alte dracii. Si toate astea, imprenuna cu partea de canale TV nu erau decit pe la 50%. Restul de 50%, poate si mai bine, era parte financiara. GE avea banci mari care faceau bani multi. Si acu, ca orice banci, au mici probleme. Deci cind vreo 50% din afacere e la pamint si restul de 50% depinde de investitii, dezvoltare economica si consum care nu prea mai e, devii ieftin. Pentru o perioada cel putin.
mariusdruta

Un versus interesant IS-F - M3 gasiti in FifthGear ep.5, ultimul sezon (cred ca a rulat la inceputul lui septembrie anul asta). Intr-un fel, cred ca e pacat sa dea nastere la comentarii foarte inversunate, e o placere sa vezi ce pot face masinile respective. Nu ratati testul numarul 2, e undeva la jumatatea episodului smile.gif
FAR EASTERN
"TOP 5, CEA MAI FIABILA MASINA LA MANA A DOUA

Japonezii cuceresc si acest segment
Mazda3 a castigat premiul pentru cea mai fiabila masina la mana a doua in cadrul Raportului de Calitate TUV, raport cu "viziune" europeana. Locul doi in topul celor mai bune vehicule la mana a doua in 2008 este ocupat de vechiul model Mazda2. Pe locul trei se claseaza VW Golf si Ford Fusion.

Raportul german de calitate include 194 de modele, fiind realizate mai mult de sapte milioane de verificari. Topul are in vedere rezultatele obtinute pe baza a 160 de criterii, printre care sistemul de iluminare, sistemul electric, franele, sasiul, sistemul de evacuare etc. Rezultatele Raportului sunt actualizate si publicate anual fiind considerate extrem de relevante pentru posesorii de autoturisme din Europa.

Top 5 al Raportului de Calitate TUV 2008 in categoria vehiculelor cu o vechime de 2-3 ani:

1. Mazda3 - 1,2% rata de defectare
2. Mazda2 - 1,4% rata de defectare
3/4. VW Golf si Ford Fusion - 2,2% rata de defectare
5. Honda Jazz - 2,3% rata de defectare. "


sursa: masini.ro, e-transport.ro

Dupa cum vedeti, Toyota nu apare aici...
Rebel
Pai Mazda e cu Ford si conform ultimelor statistici Ford a egalat la fiabilitate pe japonezi.
Fusionul din Nord America este si el foarte bine vazut si fiabil. Insa este total diferit de Fusionul din Europa.
ozz86651
1. Mazda e cu ford in numai citeva modele.
2. Ford e in faliment.
3. Asocierea nu prieste mazdei ca le strica imaginea si vor afara.
Rebel
1. Mazda si Ford impart mai multe modele decat crezi. (ex. Focus - Mazda 3 ,Escape - Tribute, Ranger- Mazda B, Fusion - Mazda 6 ) In plus Ford este lider la truck-uri si are modele la care Mazda nici nu viseaza.
2. Ford nu este in faliment. Este intr-o situatie economica precara dar nu in faliment si in realitate sta cel mai bine dintre toti constructorii americani. In plus calitatea de care a dat dovada in ultima perioada este un semn de alarma pentru multi. Din pacate sufera ca si ceilalti americani din pricina faptului ca au fost axati pe modele mari cu motoare mari.
3. Mazda, nu stiu daca vrea afara, cred ca este o declaratie gratuita. Mazda ar face bine sa-si aminteasca ca fara Ford nu mai era in ziua de astazi. Si Rover a vrut afara si BMW le-a dat libertatea pe care au vrut-o.
laurentiu
CITAT(Rebel @ Nov 15 2008, 03:38 AM) *
Mazda ar face bine sa-si aminteasca ca fara Ford nu mai era in ziua de astazi. Si Rover a vrut afara si BMW le-a dat libertatea pe care au vrut-o.


Aici cred ca gresesti. Fii sigur ca Mazda nu a vrut(nu vrea) sa apartina de Ford din motive simple-sa fii dominat nu este o situatie placuta. Iar Ford cand a preluat Mazda a facut-o pentru bani. Normal ca s-au gandit numai la ce profit le poate aduce Mazda.
Iar Rover nu a vrut sa scape de BMW, ci invers pentru ca nu le mai aducea bani. Pentru BMW, achizitia Rover a fost un esec iar nemtii au facut o miscare foarte inteligenta cand a hotarat sa vanda marca asta acum cativa ani. Era groaznic ca acum, in periada de criza, sa mai fi avut pe cap si Rover-ul.
Rebel
Nu vreau sa par rautacios, dar ai citit tu undeva ca chairman-ul Mazda a zis ca nu le place sub Ford, sau este doar o supozitie de-a ta?
Eu nu am zis ca Mazda vrea sa apartina de Ford si sincer, nu ma intereseaza ce vrea Mazda. Eu faceam referire la faptul ca Ford a venit cu infuzia de capital de care Mazda avea nevoie pentru ca erau intr-o situatie nu tocmai roz. Doar nu s-a dus Ford si a fortat Mazda sa-i vanda actiuni, nu? Iar daca Mazda aducea profit (dupa cum sustii) atunci nu avea nevoie de infuzia de la Ford. Binenteles ca Ford se gandea la profit dar in ansamblul acesta numit profit, intra si o anumita piata de desfacere la care Mazda avea acces, numele si reteaua de dealeri, etc.
Nu le-o fi placand sa fie dominati dar asta este. Inca o data, Mazda sa zica merci, multi cred ca Ford a luat tehnologie de la Mazda si a dus-o la Ford. Lucrurile nu stau chiar asa, au lucrat multe proiecte impreuna, si Ford a adus propriul efort in restabilizarea Mazda. Sa nu uitam, Ford este totusi un colos industrial, are capacitatea de a produce masini de orice nivel, inclusiv masini ce pot sta pe acelasi piedestal cu Lamborghini sau Ferrari (vezi Ford GT/GT40).

Privitor la BMW, da BMW a scapat de ei si cu ei si de Bernd Pischetsrieder care s-a carat in 2002 la VW. Nu degeaba Audi-urile arata asa cum le vezi, sunt mana lui. Pacat, eu agreez stilul lui. Tot manuta lui este si in Bugatti.
Ceea ce probabil tu nu stii, este afaptul ca englezii s-au purtat urat cu nemtii, au aparut tot felul de apropouri si glume proaste cum ca nemtii trebuie sa plece, apoi mandria englezeasca ranita cu lansarea lui Z3 in filmul James Bond (cum, James Bond nu conduce un Aston?) care a facut ziarele sa tipe luni intregi si mai ales faptul ca la momentul respectiv englezii au acordat anumite facilitati altor companii (ex. Ford) dar BMW nu a fost luat in calcul desi aveau intentia de a-i scoate din faliment si a pastra locurile de munca. Atunci BMW le-a zis vreo doua de bine, si-a luat jucariile si s-a carat. Deci este mult mai complicat decat pare.
Oricum BMW are Mini Cooper si Rolls-Royce, Jaguarul a ajuns la indieni, VW are Bentley, where is the english pride?
laurentiu
Stai linistit ca nu pari rautacios smile.gif

Eu stiu asa: cand Ford a preluat Mazda, a bagat bani "grei" in dezvoltarea marcii, fabricilor, dealerilor etc. facand-o o marca profitabila pentru ca daca de la inceput Mazda mergea pe profit nu mai era nevoie sa fie cumparata de cineva (logic). In acelasi timp Mazda a oferit o parte din tehnica. De exemplu motorul de 1.6 benzina care este pe Focus si Volvo S40 este de origine Mazda. Deci ce vreau eu sa subliniez este ca Ford a investit bani la Mazda. Cam acelasi lucru il face si cu Volvo. Este adevarat ca Ford este un constructor foarte puternic, care poate construi o gama foarte variata de masini. Chiar daca situatia in care se afla acum nu este tocmai roza.
In privinta lui Rover sa-ti spun sincer nu stiam. Uite si motivul pentru care nu imi place Top Gear: cand ii vad pe idiotii aia 3 cum critica toate masinile, uitand ca ce are acum Anglia cu greu se poate numi industrie auto nationala, ma apuca nervii.
James Kilowatt
Figura cu Rover de discutabila. Adica, unii tipi de la rover sustin ca BMW i-a ingropat intentionat. Au avut o fiabilitate dezastruoasa, si unii oameni rai sustin ca BMW le-a livrat cu buna stiinta motoare pacatoase. Inainte de mariajul cu BMW colaborau cu Honda, care tot nu erau englezi si cu care totusi colaborarea a fost mult mai bine lubrificata. Dupa ce au inceput sa vanda masini cu motoare BMW, un mecanic de la rover france spunea ca nu isi vedeau capul de treaba, in timp ce inainte se plictiseau si jucau tabinet....

Un atac la self esteem-ul britanic e preluarea Jaguar de catre indieni biggrin.gif Desi avand in vedere ca incepusera sa vanda masini cu motoare de 2L diesel facute de Peugeot, probabil s-au gandit ca mai jalnic de atat n-au cum sa ajunga biggrin.gif Poate doar sa conduca urmatorul James Bond un Prius biggrin.gif
FAR EASTERN
QUOTE (James Kilowatt @ Nov 16 2008, 12:18 PM) *
... probabil s-au gandit ca mai jalnic de atat n-au cum sa ajunga biggrin.gif Poate doar sa conduca urmatorul James Bond un Prius biggrin.gif


Nu ca n-ar fi imposibil. Kiddin'. Se stie ca masinile "Bond" au castigat cota foarte buna dupa asa reclama. Mai degraba vad o Tesla in 007.
Rebel
QUOTE (James Kilowatt @ Nov 16 2008, 07:18 AM) *
... Dupa ce au inceput sa vanda masini cu motoare BMW, un mecanic de la rover france spunea ca nu isi vedeau capul de treaba, in timp ce inainte se plictiseau si jucau tabinet...


Sa inteleg ca mecanicii Honda joaca tabinet si cei de la BMW lucreaza pe rupte? Eu le am pe amandoua si crede-ma, de cate ori merg in service, si unii si ceilalti sunt foarte ocupati...

Acum la modul serios vorbind, BMW nu a apucat sa construiasca Rover asa cum ar fi vrut. Tot ceea ce iesit in perioada respectiva au fost niste provizorate. Cred ca ar trebui mentionat ca seriile 200 si 400 mostenite de catre BMW erau niste fiasco inca din fasa si englezii arsi cu ele nu au mai avut ochi pentru Rover. Rover 75, cel care purta amprenta BMW s-a vandut foarte bine, incepuse sa aiba priza la public insa nu putea compensa pierderile produse de celelalte modele. Parcuri intregi de masini au ramas nevandute. Modelul 75 continua totusi sa se vanda.
Dar cel mai important motiv tine de timpuri: Honda a fost cu Rover in anii 80. Economia era totusi stabila. In timpurile in care BMW a preluat Rover Lira era peste celelalte forme monetare si costurile de productie nu puteau fi acoperite de vanzari. Lira a continuat sa creasca vertiginos iar pierderile si investitiile incepeau sa-i coste pe nemti mult prea mult. De la 2.80 deutche mark / lira ce ulterior a dus la 3.20 deutche mark/ lira ia pus pe nemti in imposibilitatea de a continua. Iar aici era nevoie de putin ajutor, iar acesta nu a venit nicioadata. Planul lor era ca in 3 ani sa schimbe modelele 200 si 400 cu modele total noi de conceptie BMW. Cu toate acestea, de la preluarea de catre BMW, Land Rover a prosperat ajungand sa aibe vanzari aproape duble in doar cativa ani. Deci nu putem compara Honda cu BMW din punctul de vedere Rover. In anii 80 (Honda)erau alte cerinte, iar in anii 1994 (BMW) piata avea alte asteptari de la autoturisme. Schimbarile economice majore i-au pus pe nemti in imposibilitatea de a pastra Rover. In plus "creierul" intregii operatii a zburat de la BMW. Miscarea a fost una gresita din start.
klm
CITAT(Rebel @ Nov 16 2008, 01:35 AM) *
apoi mandria englezeasca ranita cu lansarea lui Z3 in filmul James Bond (cum, James Bond nu conduce un Aston?) care a facut ziarele sa tipe luni intregi

James Bond a condus Z4, Adi Miracol a avut Z3 wink.gif.
Rebel
QUOTE (klm @ Nov 17 2008, 04:55 AM) *
QUOTE (Rebel @ Nov 16 2008, 01:35 AM) *
apoi mandria englezeasca ranita cu lansarea lui Z3 in filmul James Bond (cum, James Bond nu conduce un Aston?) care a facut ziarele sa tipe luni intregi

James Bond a condus Z4, Adi Miracol a avut Z3 wink.gif.



Please, allow me to refresh your memory... wink.gif

http://www.usautoparts.net/bmw/media/bond/goldeneye.htm

http://ca.youtube.com/watch?v=0AQwyily4Fc
laurentiu
CITAT(Rebel @ Nov 18 2008, 12:25 AM) *
CITAT(klm @ Nov 17 2008, 04:55 AM) *
CITAT(Rebel @ Nov 16 2008, 01:35 AM) *
apoi mandria englezeasca ranita cu lansarea lui Z3 in filmul James Bond (cum, James Bond nu conduce un Aston?) care a facut ziarele sa tipe luni intregi

James Bond a condus Z4, Adi Miracol a avut Z3 wink.gif.



Please, allow me to refresh your memory... wink.gif

http://www.usautoparts.net/bmw/media/bond/goldeneye.htm

http://ca.youtube.com/watch?v=0AQwyily4Fc


Era o remarca "a la Klm" wink.gif
klm
Rebel, my bad confused.gif , cu ocazia asta mi-a crescut retekpul pentru Hadi, minunea dintr-o cutiuta mica.
laurentiu, ha huh.gif ?
edit off: Quantum of Solace=cel mai prost JB, mai prost decat cele cu Roger Moore.
laurentiu
[quote name='klm' date='Nov 18 2008, 04:16 AM' post='288866']
laurentiu, ha huh.gif ?
[/quote

Hai man ca era de bine! thumbsup.gif
klm
Normal ca de bine ca altfel... ma inervam tongue.gif!
Si ca sa fiu si ontopic: am deschis gugl, am introdus termeni de cautare: "cea mai fiabila masina" si printre saiturile care mi-au sarit in ochi (si pe care l-am vazut si intr-un blog in care o posesoare de S60 isi arata pozitia superioara a masinii ei fata de clasa E a Mercedes) a fost si unul facut de nu stiu care mare revista nemteasca si altul facut de englezi; rezultatele au fost oarecum contradictorii (toate se refera la masinile la mana a 2-a): cele din revista nemteasca pun Mazda3 pe primul loc urmata de Mazda2 si VW Golf iar cel englezesc o are castigatoare pe Honda Accord urmata de Civic apoi o lista intreaga de japoneze, Octavia sau Fabia pe undeva pe 7, Jaguar XJ in jurul pozitiei 10 si hăt-hăt, peste locul 34, apare si VW Golf; urmeaza apoi clasamentul general al constructorilor unde gasim Skoda pe primul loc blink.gif . Acu' intervine firicelul meu de logica: ambele fac analiza pe piata de sh, ambele iau in consideratie modelele din ultimii 2-3 ani; si acum rezultatele: in ambele topuri Mazda si Honda ocupa pozitii fruntase, intr-unul VW e in top 10 in celalalt nu intra nici in primul sfert al clasamentului blink.gif , intr-un top Ford Focus e pe 4 iar in celalalt e pe ultimul loc (din 100), cei pentru care 2 modele Honda sunt pe primele locuri aleg cea mai fiabila marca Skoda blink.gif .
Deci WTF!!! Nu comentez adevarul rezultatelor insa astfel de topuri ne imbarliga mintile pe internetul asta si mie mi se pare imposibil sa le accept rezultatele.
laurentiu
In primul rand nu uita ca vorbesti de englezi, iar astia tot timpul tre sa fie mai cu mot. Toata lumea este proasta, ei sunt cei mai destepti, "da"? wink.gif
In alta ordine de idei, faptul ca Mazda 3 ar fi cea mai fiabila masina second hand (conform nemtilor) am auzit si eu. Cum au ajuns ei la concluzia asta habar n-am.
Banuiesc ca motivul pentru care marcile nu au o pozitie stabila in clasamente se datoreaza a doi factori: topurile sunt facute de mai multe firme concurente si sunt clienti carora le place o marca pe care au ales-o, dar sunt si care o detesta si regreta ziua in care au cumparat-o (astia cred ca au un impact foarte mare asupra topurilor-un exemplu bun aici cred ca ar fi marcile frantuzesti). Chestia asta cred ca conteaza foarte mult in crearea imaginii unei marci si asocierea locului ei intr-un top precum cel al fiabilitatii. smile.gif
klm
Cautand linkurile pentru ceea ce am spus mai sus am dat peste alt top: http://www.reliabilityindex.co.uk
deci eu sunt confused.gif tare de tot!
EvoX
QUOTE (Rebel @ Nov 16 2008, 12:35 AM) *
Oricum BMW are Mini Cooper si Rolls-Royce, Jaguarul a ajuns la indieni, VW are Bentley, where is the english pride?


Nu numai Jaguarul a ajuns pe mana indienilor ci si Rover si Land Rover. Deci mandria engezilor e calcata in picioare rau de tot, tocmai de catre cei pe care "i-au civilizat", ca ei niciodata nu recunosc ca au jefuit vreun popor. Ironic, nu?!
ozz86651
Pai nu i-au jefuit. Asta cu cuceritor = rau, cucerit = bun e filozfie romaneasca. Intreaba orice indian moderat si cu ceva in cap, India e unde e (desi inca nu foarte sus) din cauza imperiului britanic. Care impreiu cu toate dezavantajele care nu le neaga nimeni a fost foarte bun la impartit beneficii cu cuceritii.
Deci cumva e un fel de mindrie pentru britanici ca invatacelul si-a depasit cumva maestrul. De altfel si la ora actuala relatiile intre indieni si britanici sint beningne (nu mai zic intre britanici si americani care-s frati de cruce).
Genul asta de relatii se aplica intr-o oarecare masura (mai mica sau mai mare) la majoritatea imperiilor. Chiar si rusii au genul asta de relatii cu unele din tarle foste sau actuale vasale. Si chinezii, si otomanii. Singurul imperiu pur distructiv si jefuitor de care stiu eu au fost cel mongol.
FAR EASTERN
offtopic.gif
Ma intreb cati americani cuceriti de britanici mai traiesc acum acolo, in America... Ma rog, urmasi de-ai lor... Si daca britanicii sunt frati de cruce cu ei. whistling.gif
ozz86651
Politic ziceam, ca etnic cea mai mare minoritate americana sint nemtii.
f1anatic
QUOTE (ozz86651 @ Nov 19 2008, 10:59 AM) *
Politic ziceam, ca etnic cea mai mare minoritate americana sint nemtii.



In ce America traiesti mai Ozz frate ? Nu cumva e vorba de "hispanics" ?
20krpm
QUOTE (f1anatic @ Nov 20 2008, 09:36 AM) *
QUOTE (ozz86651 @ Nov 19 2008, 10:59 AM) *
Politic ziceam, ca etnic cea mai mare minoritate americana sint nemtii.



In ce America traiesti mai Ozz frate ? Nu cumva e vorba de "hispanics" ?

el traieste in california. hispanics nu pot fi considerati in nici un caz "minoritate" in california... whistling.gif
ozz86651
Ma refeream la etnicitatea bazata pe tara nu pe rasa. Ca asa puteam sa spun "albi". Hispanicii aia sint multe culori si cei mai numerosi, mexicanii, sint de vreo 3 ori mai putini ca germanii:
http://www.census.gov/prod/2004pubs/c2kbr-35.pdf
15% nemti, 6% mexicani.
AZAZEL
asta e un articol f interesant cu un studiu facut in germania. pacat ca nu stiu boaba de germana:

http://www.autozeitung.de/image-report-2008

AZAZEL
a fost o serie de 20 de intrebari

aici este raspunsul oamenilor la prima intrebare:
http://www.autozeitung.de/grosse-leserumfrage/frage-1

pt a vedea raspunsul la cea de a doua deschideti linkul de mai sus cu prima intrebare si apoi veti vedea sub grafic scris asa:
zu Frage 2: Welche Marke baut sichere Autos?

samd
vio
nush mai mult este pus accentu pe inovatile aduse la mashini in ultima vreme cred ca 4-5 ani .. din ce am tradus si am intzeles .... nu e vb chiar de fiabilitate ci de treaba asta ... nush ... dupa 3 pagini aka intrebari m am oprit
AZAZEL
QUOTE (vio @ Dec 2 2008, 10:45 PM) *
nush mai mult este pus accentu pe inovatile aduse la mashini in ultima vreme cred ca 4-5 ani .. din ce am tradus si am intzeles .... nu e vb chiar de fiabilitate ci de treaba asta ... nush ... dupa 3 pagini aka intrebari m am oprit


sunt 20 de intrebari in total. trebuia sa continui pt ca de mai multe ori este si toyota sau lexus pe primul loc iar articolul nu este unul din ala care vrea sa scoata superioritatea germana in fata ci chiar este bazat pe ceea ce cred consumatorii nemti. si alfa am vazut-o o data pe locul 1.
chiar as fi curios sa stiu ce au fost intrebati nemtii.

ps la intrebarea nr 8 dacia este pe locul 2.
cucuci
eu zic ca: look & confort masinile germane, motor masinile japoneze.
vorbind la general.
adrian_flavius
Cucuci, sa stii ca sunt si masini japoneze ff confortabile...chiar si in comparatie cu nemtestile...depinde ce compari, si cum...mai degraba japonezele au un raport calitate-pret cu mult mai aproape de adevar decat cele nemtesti...
AZAZEL
Ward's Auto has released its annual list of Ten Best Engines for the new year, and our first assessment is that it's just as interesting for what isn't present as for what is. First of all, let's get the official list out of the way:


Audi AG: 2.0L TFSI turbocharged DOHC I-4 (A4 Avant)
BMW AG: 3.0L turbocharged DOHC I-6 (135i Coupe)
BMW AG: 3.0L DOHC I-6 Turbodiesel (335d)
Chrysler LLC: 5.7L Hemi OHV V-8 (Dodge Ram/Challenger R/T)
Ford Motor Co.: 2.5L DOHC I-4 HEV (Escape Hybrid)
General Motors Corp.: 3.6L DOHC V-6 (Cadillac CTS)
Honda Motor Co. Ltd.: 3.5L SOHC V-6 (Accord Coupe)
Hyundai Motor Co. Ltd.: 4.6L DOHC V-8 (Genesis)
Toyota Motor Corp.: 3.5L DOHC V-6 (Lexus IS 350)
Volkswagen AG: 2.0L SOHC I-4 Turbodiesel (Jetta TDI)

Take a good look. Nissan's ubiquitous VQ, which up to this point, was the only engine series that had made Ward's Ten Best ever since the list's inception in 1995, is conspicuously absent. That's a big deal. We also note a couple of turbodiesel engines, one in BMW's favored inline-six configuration and one that powers VW's Jetta TDI. Ford's updated 2.5L hybrid four cylinder is also recognized, rounding out this year's trio of green powerplants. We also note that there's only one American V8 engine, the redesigned HEMI from Chrysler. More snubs? How'd they miss the amazing powerplants that sit under the hoods of the Corvette ZR1 and the Nissan GT-R? Update: Thanks goes to our commentators, who point out that the ZR1 and GT-R are too expensive to make the list.

[Source: Ward's Auto]

PRESS RELEASE:

Ward's Announces 2009 10 Best Engines Winners

SOUTHFIELD, MI – Amid plummeting vehicle sales, thousands of job losses, an economy officially in recession and pleas for federal assistance, a handful of auto makers have cause to celebrate.

Ward's Automotive Group announces its 2009 10 Best Engines list, which reflects the diversity of powertrains that will play a role in reshaping America's automotive landscape.

Selected by Ward's editors, the 2009 list marks the 15th year for the Ward's 10 Best Engines program, the North American auto industry's only awards honoring powertrain excellence and considered by many to be the "Oscars" for automotive engines.

The winners for 2008 (engine and tested vehicle):

* Audi AG: 2.0L TFSI turbocharged DOHC I-4 (A4 Avant)
* BMW AG: 3.0L turbocharged DOHC I-6 (135i Coupe)
* BMW AG: 3.0L DOHC I-6 Turbodiesel (335d)
* Chrysler LLC: 5.7L Hemi OHV V-8 (Dodge Ram/Challenger R/T)
* Ford Motor Co.: 2.5L DOHC I-4 HEV (Escape Hybrid)
* General Motors Corp.: 3.6L DOHC V-6 (Cadillac CTS)
* Honda Motor Co. Ltd.: 3.5L SOHC V-6 (Accord Coupe)
* Hyundai Motor Co. Ltd.: 4.6L DOHC V-8 (Genesis)
* Toyota Motor Corp.: 3.5L DOHC V-6 (Lexus IS 350)
* Volkswagen AG: 2.0L SOHC I-4 Turbodiesel (Jetta TDI)

Awards to be presented during Detroit auto show in January.

"A decade ago, few consumers in the U.S. paid serious attention to hybrids or diesels. This year, they have to, if they don't want to be pinched the next time fuel hits $4 a gallon," says Tom Murphy, executive editor of Ward's AutoWorld magazine."The diesels from VW and BMW and the Ford Escape Hybrid all got better than 30 mpg (7.8 L/100 km) during our testing, and often they topped 40 mpg (5.8 L/100 km)," he says. "And the diesels meet the strictest emissions regulations in the world. If Americans want to find a vehicle that consumes less fuel and is fun to drive, our list is a great place to start."

Among the winners is Ford Motor Co.'s redesigned 2.5L 4-cyl. hybrid-electric powertrain, which motivated President and CEO Alan Mulally's Escape Hybrid cross/utility vehicle to and from Washington D.C. for federal-aid talks, makes the cut.

During Ward's testing, the front-wheel-drive HEV managed to easily surpass the federal fuel-economy rating of 34/31 city/highway mpg (6.9-7.5 L/100 km).

BMW AG's new 3.0L inline 6-cyl. turbodiesel scores a slot on the list in its first year available in the U.S. Joined by the auto maker's twin-turbocharged and direct-injected gasoline I-6 engine, which returns for the third year, the diesel employs a sequential twin-turbocharger system that provides the 335d sedan with impressive fuel economy and a stunning 425 lb.-ft. (576 Nm) of torque.

Volkswagen AG joins the clean-diesel party this year, as well, with its new 2.0L 4-cyl. turbodiesel powering the Jetta TDI sedan. Fun to drive and frugal at the pump, the TDI is an affordable and entertaining alternative to many larger gasoline and hybrid-electric powertrains.

Hyundai Motor Co. Ltd. appears for the first time on Ward's 10 Best Engines list with its all-new Tau 4.6L DOHC V-8. Introduced in the new Genesis luxury sedan, the engine's velvety power delivery, competitive performance and attainable price epitomize the Korean auto maker's drive for world-class engineering.
Related Stories
Engine Competition Reinforces Downsizing
Ward's 10 Best Engines

Chrysler LLC's venerable 5.7L Hemi V-8 returns to the rankings with added refinement, power and variable-valvetrain and induction technology. Its guttural roar and low-end grunt serves double duty this year in the all-new Dodge Challenger R/T and Ram pickup.

Toyota Motor Corp. scores its fourth consecutive 10 Best Engines win with its Lexus 3.5L DOHC V-6, a brilliant design that employs a unique, combination direct- and port-injection fueling system that helps generate 306 hp and 277 lb.-ft. (376 Nm) of torque.

General Motors Corp. and Honda Motor Co. Ltd. also make return appearances with their high-volume V-6 engines exemplifying practicality balanced with precision engineering.

GM's high-feature 3.6L V-6 with direct-gasoline injection returns for the second time. Tested in the Cadillac CTS, yet flexible enough to proliferate through the auto maker's CUVs, the advanced V-6 makes a hardy 304 hp on regular gasoline.

Honda underscores its longstanding reputation for great engines with the encore performance of its 3.5L SOHC V-6 in the Accord lineup. Merging exceptional performance with reasonable fuel economy, the engine employs advanced cylinder deactivation in the sedan and engaging power delivery in the coupe.

Audi AG's 2.0L TFSI turbocharged 4-cyl., freshly revamped with 211 hp and a mighty 258 lb.-ft. (350 Nm) of torque for the all-new A4, rounds out the list with a fourth-consecutive 10 Best Engines placing as one of the best all-around turbo-4s on the market.

This year, six Ward's editors nominated 32 different engines for the Ward's 10 Best Engines competition. The nominee list consists of the 2008 winners as well as all-new or significantly improved engines.

Over a nearly 2-month period, the editors evaluated and scored each engine against all others in a number of objective and subjective parameters. Each engine must be available in a regular-production U.S.-specification model on sale no later than first-quarter 2009, in a vehicle priced no more than $54,000, a price cap indexed to the average cost of a new vehicle.

The awards will be given at a Jan. 14 ceremony in Detroit during the North American International Auto Show.

Complete stories about the 10 Best Engines will be featured soon on WardsAuto.com and in upcoming issues of Ward's AutoWorld magazine and Ward's Engine & Vehicle Technology Update newsletter.

Ward's 10 Best Engines is a copyright of Penton Media Inc. Commercial references to the program and/or awards are prohibited without prior permission of Ward's Automotive Group.
cucuci
adrian ... eu ma refeream la general dar da-mi voie sa nu fiu deacord cu tine.
raport calitate/pret ... pai depinde pe ce criteriu mergi ... daca vrei o masina frumoasa raportul calitate/pret va fi in favoarea celor germane, daca te uiti la o masina fiabila raportul calitate/pret va fi in favoarea celor japoneze. eu asa vad treaba.
adrian_flavius
frumusetea este ceva ff subiectiv, cucuci...mie, personal, imi place la fel de mult designul de la noul A4, cat si Mazda 6...noua grila fata de la Accord mi se pare mai aratoasa decat a noii serii 5 de la BMW, iar siluetele laterale ale VW CC si Mercedes CLS sunt ravisante...pur subiectiv, dupa cum vezi...

cand ma refeream la raportul calitate/pret, ma gandeam la masina ca intreg...frumusetea doar de dragul frumusetii nu stiu daca se pune, pentru simplul motiv ca la capitolul design cel mai bine stau italienii si francezii...iarasi o parere subiectiva... whistling.gif
ozz86651
Care masini germane sint domle frumoase? M3? A5? CLS? Pai alea sint foarte scumpe, ar face bine sa fie si frumoase. Da in rest masinile germane nu-s frumoase sub nici o forma. Sint conservative, serioase, majoritatea nu-s urita dar nu-s frumoase. Ce-i frumos la Golf, Jetta, Passat, seria 5 etc? Pina si porschele sint cele mai urite masini sport de pe fata pamintului. Sau Zurile alea de la BMW.
AlexTM
Frumussetea e ceva fooooarte subiectiv.
Or fi masinile germane cu look conservator, dar uite ca mie alea-mi plac. Asa cum taximetristii isi iau Ford Crown Victoria biggrin.gif
Liniile agresive de la Lexus sau Mazda, spatele si stopurile curbate de la Infiniti ... pai alea masini urate mai tata mai (chiar despre asta discutam cu f1anatic cand ne intalniram la o cafa)
Rebel
Eu desi sunt foarte deschis la nou consider ca ce este prea mult strica. La masini vreau sa vad putin conservatorism, decenta, sobrietate si agresivitate in acelasi timp. BMW seria 5 o consider foarte frumoasa, seria 6 este foarte frumoasa, Z8 este o incantare, noul C klasse imi place, Porsche sunt foarte frumoase, doar daca nu vrei sa vezi... sunt simple si desi sunt deja arhibinecunscute ca design formele sunt si placute si in acelasi timp agresive. Imi place iarasi masculinitatea lui Mercedes in editia Black Edition, Audi are linii frumoase, imi place A3-ul de exemplu, mereu mi-a placut masina aia, imi place si Jaguarul Xtype ca design, Aston Martin DBS este divina. Cand ma uit insa la un Infiniti ma apuca asa o greata mai ales cand vad stopurile alea de prost gust total. Lexus, sa nu-i vad, din hoti si ticalosi ordinari nu-i scot, am un amic care are unul nu-i vine sa creada cata repulsie pot sa am pentru firma asta. Drept este noul Z nu imi inspira mare lucru , este originala total masina aia desi imi place mai mult Z3 si desi masina asta desi iti da niste senzatii de nu-i adevarat stiu sigur ca nu sunt obiectiv intrucat nu m-am putut impaca cu accesul: de urcat ma urc in ea dar cand trebuie sa ma dau jos am mari probleme...
Insa nu pot ramane insensibil la liniile unui Citroen care... inspira ceva. Din japoneze Honda imi inspira originalitate si ii apreciez nu doar pentru latura mai sportiva pe care o au dar imi plac Civicurile europene, consider ca sunt frumoase (hatch-urile) si Accordul Coupe american care il consider iarasi frumos. De fapt de-aia l-am si luat, mi-a placut foarte mult designul.
Cum zicea si Alex mai sus, cand vad un Crown Victoria de taxi negru, sobru si elegant nu pot sa nu admit prestanta masinii aleia... Ca sa nu mai zic cat sunt de fiabile...
AlexTM
BMW-ul din ultimii ani numa' conservator nu e poate numi, pentru mine prea curbat (fire Bangle! smile.gif ).
POATE doar noua serie 7...
ozz86651
Domle, la BMW a fost generatia aia pierduta, cu stopurile alea coreene de care a mai vorbit noi. Design clasic la BMW e la masinile dinainte, la alea ma refeream eu. Porsche e frumos? Cu faruririle alea bulbucate, cu spatele ala picat? Nu-ti plac stopurile la Mito si nu te oripilezi la fauririle de porsche? In special modelel ceva mai vechi sint teribile... Z8 e masina oarecum clasica, n-am nimic de zis, mie nu-mi inspira nimic... nu-i in nici un caz o frumosete, dar nu-i urit. Z3 etc nu e nici simpla nici clasica ci e groaznic de incarcata de linii inutile. X3, X5, X6 sint pocitanii, da ma rog mie nu prea-mi place nici un SUV. Seria 6 are design asiatic. Daca intrebai un fan BMW acum 10 ani cui ii aprtine stopul de BMW seria 5 ti-ar fi spus ca la o coreeana ceva si daca ii aratai seria 6 ti-ar fi spus ca e masina japoneza.
Mercurile nu-s urite, nici Audi (A3 proabil ca e cel mai urit intre ele dar tot nu-i rau, Q7 e oribil). Da VW n-are domle nici un design care sa poate fi numit frumos. Nu zic ca-s oribile, dar frumusetea nu e intre calitatile lor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.