Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Calitatea masinilor: germane vs japoneze
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
T u d o r
Bavaria, m-am referit la Accordul european. Adica fix la Acura TSX, cum spuneam, cu mici diferente.







Iar diferentele de la interior sunt astea:







Stiu ca Honda Accord americana e alta masina, sinonima lui TL de la Acura.


Ozz, asta e specificul nostru national, figurile si tupeul. Poate or sa treaca generatii pana sa se schimbe ceva in bine.
klm
CITAT(DRAGOS @ May 10 2008, 12:04 PM) *
a zis Marian undeva, pe topicul despre lexus-ul LS al prietenului lui (Cea mai tare masina din Galati se numea...parca), ...

Mai sunt cateva: Bentley, Jaguar XJ, Lamborghini (pe asta n-am vazut-o personal), Porsche Carrera; Lexus e "doar ceva".

CITAT(ozz86651 @ May 10 2008, 10:13 PM) *
@KLM: n-am auzit sa fi impartit vreodata platforme GM cu VAG. Fiat cu GM da, pentru ca Fiat a fost la un pas de a fi cumparat de GM.

Adica tot un drac: 2 producatori distincti, 2 masini distincte impart aceeasi platforma.
CITAT(ozz86651 @ May 10 2008, 10:13 PM) *
Si nu ma refeream la principii in general pe care le gasesti cam pe orice masinai de genul ABS si servo (chiar, servo pe masini de competitie? ciudat) ci la legatura directa intre sport si masinile de strada. Faptul ca Lancia, Ford si Peugeot/Citroen au fost nume foarte mari in raliu nu a impieditca Subaru si Mitsubishi sa genereze un segment de piata legat de raliu si sa-l acapareze cu EVo si WRX STI.
Apoi firme de genul Merc si BMW sint aprope invizibile in sporturile auto de liga 1 (f1, wrc, diferite raliuri). Ce sa deducem de aici ca nu fac doi bani?

Pai nu-ti zisai?! Cutia de viteze de pe Ferrari f345 (parca) sau 599 e copie fidela a celei de pe monoposturile de f1; faptul ca majoritatea optiunilor se folosesc pe scara larga spune multe despre legatura dintre masinile de curse si cele de strada.
Mercedes si BMW invizibile in sporturi auto de liga 1?! Pai masinile de f1 in ce liga sunt? Ce facu Mercedes anul trecut in f1? Cate competitii poarta numele BMW?
Cinste concurentei, datorita ei vom avea masini cat mai bune; nemtesti, japoneze sau indoneziene o vom alege pe "cea mai buna" pentru noi in momentul in care o achizitionam.
adrian_flavius
QUOTE (Bavaria @ May 9 2008, 06:27 PM) *
Adrian Flavius,
esti nou pe aici stimabile ...
Este foarte normal sa judeci si (sau mai ales) din prisma financiara si inteleg asta. Dar costul unei masini reflecta componentele si banii investiti in tehnologie, materiale si calitatea executiei; acestea ar fi doar cateva puncte majore in care ele difera...


Daca sunt nou pe aici nu inseamna ca-mi lipseste ceva anume pentru a putea raspunde la unele afirmatii...dupa cate vad, tu ridici in slavi discutia pe idee, fara atacuri la persoana, dar ataci persoana...

Cat despre costuri, cu toate externalizarile si cu toate evolutiile globale ale marilor firme de productie auto, eu cred ca ceea ce platesti, in peste 99% din cazuri, in plus, la o masina "de marca", este nimic altceva decat marca...atat si nimic mai mult...si asta datorita imaginii (atent) construite de marketing-ul firmei respective, care este constienta de cat de mult conteaza acest lucru...dupa cate vad, la unii reclama prinde bine...si fac baietii bani buni din asta...

Ai mai facut o afirmatie, cum ca nu esti adeptul nici unui fanatism, si intelegi fiecare om care isi cumpara o masina, indiferent de marca...nu stiu daca se poate vorbi despre o lipsa de (macar) tendentiozitate la tine...ca sa nu spunem fanatism, ca poate te simti atacat, si nu am nici cea mai mica intentie sa jignesc pe cineva...am spus si o repet: nici eu nu sunt un fanatic al japonezelor, si mie imi plac anumite masini nemtesti, dar tu ataci "la gramada" toate marcile japoneze, care ar fi cu mult sub cele nemtesti...nu cred ca o asemenea generalizare se poate face...nu ai cum, fiecare marca are propriile ei clase, cel mult poti face comparatii intre anumite clase/segmente ale pietei...

Asociezi marca BMW (pe care o ridici in slavi mai rau decat procedam noi cu anumite marci japoneze...) cu finetea absoluta, rafinamentul suprem in materie de masini...da-o-ncolo de treaba, pana la urma sunt niste fiare care ne transporta de colo-colo, cu efecte nocive asupra mediului inconjurator...mijloc de transport...chiar daca trezeste pasiuni (si nu mici...); daca pe tine te incanta asa de mult marca asta, daca simti ca e croita asa de bine pe necesitatile tale, daca simti ca este masina pe care ai asteptat-o o viata, se muleaza pe tine si pe nevoile tale, oare nu poti intelege ca, pentru noi ceilalti, masinile pe care le conducem reprezinta acelasi lucru?...chiar asa, japoneze cum sunt ele...daca toti am fi fani BMW, si daca toti ne-am da peste cap sa ne achizitionam asemenea masini, si daca BMW ar deveni la fel de populara ca VW, si daca toate soselele ar fi pline de asemenea masini, atunci s-ar pierde exclusivitatea...si atunci sunt gata sa pariez ca nu ti-ar mai placea atat de mult...pentru tine, de fapt, importanta nu este masina, ci imaginea pe care ti-o confera aceasta...cu cat mai exclusivista, cu atat mai bine...esti din aceeasi categorie cu "Passat, frate..."...parerea mea...tu esti fanaticul, nu noi...noi suntem doar niste amarati care nu avem bani de BMW, si ne uitam cu jind la tine...pentru cine intelege ironia, nu cred ca e nevoie sa mai detaliez...

In alta ordine de idei, am vazut ca e un consens, general, cum ca masina sport=RWD...pentru mine, masina sport=eficienta dinamica...adica masina care te duce cel mai repede din A in B, in niste conditii date...oi fi eu prea afon in materie de masini, sa afirm ca prefer, cand vine vorba de masini sport, o masina AWD sau 4WD...da' aia din WRC toti sunt pe 4X4...ca si prin alte campionate auto, mono- sau multi-marca...
FAR EASTERN
Acu ceva posturi in urma cineva critica lipsa de imaginatie, tehnologia invechita si simplitatea masinilor fabricate de Toyota.
Toyota Prius va spune ceva??? Celor care va ocupati cu critica?
Si ca sa nu fie vorba numai de Toyota, ce ziceti de Honda Insight?
Sa lasam deoparte chestia cu marketingul si sa ne referim doar de tehnologie, cea care este viabila, nu despre prototipuri...
Si da, ne putem referi si la calitate.
T u d o r
Haideti sa reluam discutia pe problema, va rog. Disputele personale nu ajuta, sa incercam sa extragem concretul din posturi si sa continuam pe subiect. thumbsup.gif

Japonezii sunt la ora asta deschizatorii de drumuri in domeniul hibridelor, ceilalti se straduiesc sa-i ajunga din urma, cu variatiuni. Printre care si Pejeeee.... banana.gif
OvidiuH
QUOTE (mariusdruta @ May 11 2008, 09:17 AM) *
deocamdata BMW ramane acolo, sus. Iar diferenta de pret in minus e pe deplin justificata, in definitiv dai cam atat cat face.

Înseamnă că nu știi ce înseamnă marketing-ul. Ca să-ți dau un exemplu mai extrem peste care am dat recent la o întâlnire din domeniu, că tot sunt mulți amatori de exclusivism. Ai idee cam care e prețul de producție pentru o geantă Prada de 1800 Euro ? Nici mai mult nici mai puțin de 20 de Euro. Restul e adaos/prețul de brand/badge sau cum vrei tu să-l numești. Exemplul e valabil mai mult sau mai puțin în orice domeniu. Sau aveai impresia că adaosul unui producător la o mașină premium e de doar 20-30% ?
HalbaSus
QUOTE (OvidiuH @ May 12 2008, 07:30 PM) *
.... Sau aveai impresia că adaosul unui producător la o mașină premium e de doar 20-30% ?


Sincer nu cred ca marja de profit a unui producator auto (premium sau nu) depaseste acest nivel de 20-30%... Poate ca exista anumite modele unde marja de profit e mai mare, dar per total nu cred ca audi/mercedes/bmw/etc castiga mai mult de 20-30% pe masina. De asemenea e foarte posibil sa lucreze cu o marja de profit mai mare (poate chiar dublu) fata de autoturismele non-premium, dar tot nu cred ca depasesc 30%.
drabisan
QUOTE (OvidiuH @ May 12 2008, 06:30 PM) *
Ai idee cam care e prețul de producție pentru o geantă Prada de 1800 Euro ?


"Jante" d'alea de se pun in cap de "neveste" (cititi ce doriti) de milionari romani?

PS: cine e fan/fun FORD sa vina sa vada Fiesta! Daca aia e masina si Polo e masina, dar bicicleta mea facuta la Pitesti e cel putin Enzo!
Nu intelegeam de ce un prieten bun zicea Fix Or Repair Daily! Acum inteleg!
Mustangul e masina, DA, stie si FORD sa faca masini!
OvidiuH
Exemplu dat de mine a fost unul extrem, însă poate fi regăsit sub diverse forme și în alte industrii. Marja de profit aproximativă a unui constructor auto ne-o poate confirma doar cineva din interior, însă eu unul am impresia că și acolo badge-ul e destul de consistent, mai ales având în vedere fenomenul de externalizare tot mai prezent. (ex: Audi care o să producă din 2009 la Changchun în China).

QUOTE (drabisan @ May 12 2008, 07:22 PM) *
"Jante" d'alea de se pun in cap de "neveste" (cititi ce doriti) de milionari romani?

Exact alea...
mariusdruta
ozz, sa inteleg ca piata romaneasca nu e protectionista de loc, ha? smile.gif

In rest argumente foarte pertinente, "de ce sa platesc mai mult", "cat profit fac constructorii germani", cat costa o geanta Prada, de ce o masina eminamente sport e RWD ( biggrin.gif chiar asa, de ce neaparat? daca exista si cola cu 0 zahar, traiasca revolutia! biggrin.gif aici chiar m-am distrat, esti tare, tipule! )

!Off topic! Dincolo de disputa noastra, dincolo de mentionarea cu ostentatie a marcii peugeot (?!!! dude, ever heard of selfcontrol ?), observ o mentalitate teribil de sanatoasa, menita de a ne mentine cu succes in acest stadiu al dezvoltarii noastre ca societate. In care generalizand fara discernamant, tot ce nu ne convine sau nu ne permitem este automat snobism, exclusivism, putred oricum smile.gif Ca si capitalismul smile.gif Traiasca viitoarea clasa de mijloc romaneasca si intelectualii in costum de sport (trening adica).
Bavaria
Stimate Flavius,

Nu doresc sa intru in prea multe detalii cu dumneata, mesajul dumitale este de-a dreptul rauvoitor si jignitor iar scopul lui este evident.
Anyway, just for the records: sunt fan BMW si voi ramane asa, indiferent cate BMW-uri vor fi pe strada si cati vor avea aceasta masina. BMW va avea imagine intotdeauna si o are oriunde te-ai duce. Vad ca esti atat de convins incat ai paria pe faptul ca m-as duce la alta firma daca toti ar avea BMW. Nu trebuie sa atribui altora aceeasi mentalitate pe care tu o ai pentru ca nu toti avem acelasi caracter.
Eu nu l-am luat pentru imaginea care o ofera (chiar ce imagine ofera? parca era cocalar car... Sa inteleg ca recunoasteti ca ofera o imagine si asocierea cocalar a disparut subit ?) si nici pentru exclusivitatea sa asa cum o denumesti dumneata. Si ce ma arati pe mine cu degetul si ma invinuiesti de "exclusivism"? Pai nu sunt Toyotistii cei mai exclusivisti din Romania? whistling.gif

In alta ordine de idei absolut toate masinile mele au fost mai deosebite ai am incercat sa imi pun amprenta propriei personalitati pe fiecare asa cum mi-a dictat mie constiinta si propiul bun-gust. de toate am avut grija si pe toate le-am intretinut la fel indiferent ca afost Toyota sa BMW. Si acum daca am ajuns la concluzie ca BMW este superioara din toate punctele de vedere pe care eu le vad trebuie sa ma abtin si sa devin introvertit de teama de a nu fi catalogat "ingamfat"?
Am zis eu ca toata lumea se uita "cu jind" la mine? Pai nu te supara, in primul rand nu am sustinut si nu reiese de nicaieri asa ceva, iar cu acest "adaos" postarea dumitale da intr-o nesimtire crasa.
Vad ca repede te-ai gandit sa ma cataloghezi in tipare specifice gandirii dumitale si pe cuvant ca am inteles pe deplin reaua vointa si frustrarea dumitale; dar zau, chiar nu trebuia sa excelezi chiar asa...

Si daca masinile sunt o gramada de fiare, inseamna ca nu ai pasiunea pentru ele si deci nici nu te intereseaza prea multe aspecte in ceea ce le priveste. Scuza-ma de intrebare: ce faci pe masini.ro? Conversatie? Si daca cauti conversatie de ce trebuie sa porti argumente de care nu esti sigur ? Eu unul daca m-ar pasiona doar pescuitul nu m-as duce pe un forum de computer games. Sau trebuie sa inteleg ca thread-urile gen "hai sa ne laudam masina" fac bine la ego?

Nu mai comentez cu 99% platit in plus la o masina de marca ca nu are rost. confused.gif Clar, judecata dumitale se bazeaza doar pe perceptii, discutii de grup si vederea din ansamblu ori "din afara" a lucrurilor.

Eu unul de cate ori discut pe forumul asta gasesc aceleasi perceptii si aceleasi discutii: aia-i mai buna ca BMW, BMW este de cocalar, n-o sa-mi iau BMW ca au toti tiganii, japoneza e "masina de masina" si "intri si tu in randul lumii"; apoi se dovedeste ca toti se raporteaza tot la ce-i mai bun pe piata (doar toti se raporteaza la BMW, "toti bat pe BMW", "toti inving pe BMW", "este mai ieftina ca BMW", "are aceeasi finitie ca BMW", etc; deci este o recunoastere tacita a superioritatii tehnice) si cand suntem ingenuncheati "de facto" ori le denumim "o gramada de fiare pana la urma" ori ne rezumam sa deviem discutia la nivelul financiar, psihologic sau ne apucam sa discreditam pe ala de are BMW.

Nu mai aduc in discutie monopolul japonez de pe aici. Daca nu sunteti in stare sa acceptati competitia de ce va mai considerati "altfel" Si unde-i evolutia? Nu este mai bine cand nimeni nu va tulbura apele si va puteti felicita reciproc ca aveti toti Toyota?

Mike, unde-i emoticonul ala cu kiss-ass ca te-am rugat de anul trecut sa gasesti unul?



Toujours la meme cliche!

Not much fun in here, man!

Have a nice day!
T u d o r
Cred ca acest ultim post al tau (sincer neasteptat pentru mine) da dovada cel putin de badaranie. In primul rand eu ma "dude" doar cu prietenii mei, chiar si de aici, de pe forum. Si doar cu ei. Te-as ruga sa respecti modul civilizat de adresare, asa cum am facut-o si eu cand ti-am vorbit. Iar in privinta autocontrolului meu legat de masina pe care o am, cred ca esti muuult prea proaspat pe acest forum pentru a face astfel de judecati. Decat daca ai doar intentia sa jignesti. Nu sunt deloc fan Peugeot, sunt perfect echilibrat in privinta lui. Faptul ca 308 va avea un diesel hibrid in 2009 nu inseamna nimic altceva decat o informatie. Ca sa fie informatia completa, si VW pregateste unul. Am precizat doar Peugeot in postul de mai sus de la care (cred unsure.gif ) "te-ai luat" tu, tocmai pentru a sublinia ca si o marca de mana a doua poate face astfel de masini. In rest, daca mai faceai si altundeva referire "subtila" la adresa mea, te rog sa detaliezi. Ca tot ai inceput sa ataci persoane, superiorule plin de ironie la adresa "intelectualilor" de nu stiu care fel.

LE: Ca intre timp a mai aparut un post, precizez ca replica mea i se adreseaza lui mariusdruta.
ozz86651
QUOTE
propiul bun-gust


LOL... propria inteligenta trebuia sa-ti dea un semnal ca expresii de genul "propriul bun-gust" sint de prost gust.

QUOTE
Si acum daca am ajuns la concluzie ca BMW este superioara din toate punctele de vedere pe care eu le vad trebuie sa ma abtin si sa devin introvertit de teama de a nu fi catalogat "ingamfat"?


Nu, ingamfat te catalogheaza lumea dupa expresii ca aia de mai sus. In rest fraza e foarte corecta cu boldul de rigoare. Daca ai mai considera si tu parerea altora, si nu ai fi complet orb la orice tip de argumente, sau n-ai fabrica argumente, am discuta altfel.
De exemplu trebuie sa fii complet irational sa nu vezi cit de naspa e interiorul la BMW. Pe o masina de 20k ar fi foarte ok, dar e complet dezamagitor pentru o masina de 2-3 ori mai scumpa.
Iarasi, toata lumea converge (inclusiv fanii bmw die hard care au bmw de cind te jucai tu in groapa de nisip) la opinia ca spatele la sedan e cam "coreean".
E cam greu sa spui ca astea sint chestii de gust (sint, pina la un punct) cind opiniile sint cam generale.
In al trelea rind BMW nu are o fiabilitate exceptionala. In prima 100.000km aproape sigur iti pica tot felul de nimicuri, chestii care nu se intimpla la multe masini de 20-30k. Asta nu e o problema foarte importanta pentru nici unul din cumparatori dar nu poti nega ca ea exista.

QUOTE
Nu mai comentez cu 99% platit in plus la o masina de marca ca nu are rost.


Asta e problema, ca "nu discuti". Hai sa vedem de ce e masina de marca mai scumpa. Principalul motiv vine din numarul mai mic de exemplare fabricate. Pentru ca le vinde mai scump. Ca sa faca un profit normal, va trebui ca rata de profit sa fie mai mare. Costurile de design si multe alte costuri fixe se impart la mai putine masini. Platformele si motoarele nu se impart ca la alte marci (GM, Ford, VAG etc), dar in schimb exista o oferta mare de motoare, ceea ce insemna ca costul fix (proiectare, matrite etc) al fiecarui motor se imparte pe un numar mic de motoare vindute din fiecare categorie. Politica de rediuceri de pret (piese din china etc) nu poate fi asa agresiva ca se pierde staiful.
Deci IN PRIMUL RIND vorbim de un surplus de cost care nu are nici o legatura cu calitatea materialelor, a proiectarii, a executiei. Ci cu costuri de operare care decurg din felul in care e gindit procesul.
Cu alte cuvinte un BMW e mai bun decit o alta masina facuta in serie mare cu 10-20% dar e mai scump cu 50-100%. Daca firma X ar face NUMAI 325 si l-ar vinde in masa la exact aceeasi calitate, ar fi maxim 60-70% din pret.

In ultimul rind noi nu vorbim aici de Porsche vs. Honda. Vorbim de Honda/Toyota/Subaru vs. VW. Lexus vs. Audi/BMW. Infiniti/Acura vs. modele echivalente nemtesti (luate pe baza de pret).

***************

QUOTE
Ai idee cam care e prețul de producție pentru o geantă Prada de 1800 Euro ? Nici mai mult nici mai puțin de 20 de Euro.


Asta chiar nu o cred. In plus depinde si ce consideri tu productie. Salariul designerului, distributia, marketingul, prezentarile de moda, banii manechinelor etc intra in productie? Presupun ca nu. Dar fara ele n-ai avea productia aia de 20E. Dar nu e numai salariul chinezoaicei de la masina de cusut adunat cu materiale luat en gross.
Dar intradevar asta e un exemplu bun de ce insemna prductie in masa (care ar aduce pretul la 30E) vs. serii limitate care umfla pretul prin cheltuieli de operare.
20krpm
e incredibil sa vad cum ajungeti sa schimbati mesaje pasionale de la niste amarite de marci de masini. inca n-am vazut pe cineva sa sara si sa zica "ma oameni buni, chiar asa de mult conteaza cine-a facut masina?" serios, cind citesti toate discutiile astea cu o minte care e deschisa spre orice marca, ai zice ca pentru om alegerea unei masini tre sa fie al doilea lucru cel mai dificil in viata dupa alegerea unei neveste. ajungeti sa va uitati la citi cai putere si ce acceleratie are o masina de familie?... pai cit de important e criteriul asta atunci cind alegeti o masina, comparat cu, aaa... pretul? nu mai spun ca, odata fiind evaluate profund niste numere din astea luate la intimplare de pe unde se nimereste de pe net, urmeaza o concluzie prompta: masina aia, deci marca aia, deci extrapolind un pic, nationalitatea aia de producator e mai buna decit ailalta.

o masina arata cu totul altfel decit o poza de masina. o masina e altceva decit o lista de caracteristici. toate chestiile astea sint oarbe. nici macar un test drive de juma de ceas nu spune nimic despre cum ai sa te simti dupa 4 ore de stat in trafic, intr-o dupa amiaza torida. minunea aia de motor V6 nu mai face doi bani pe linga optiunea de aer conditionat pe care n-ai luat-o, c-ai zis ca lasa ca si-asa asta e numa masina de oras, drumuri de 5km. mie mi-e foarte greu sa fac generalizarile astea pe care le vad aici, doar avind la baza faptul ca am condus o masina vreo doua zile. voi generalizati de la *prospectul* unei masini?...

ultimele masini pe care le-am avut au supravietuit cam asa. un compact - 4 ani jumate - dus in service pentru mecanica de 0 ori. o convertible - 3 ani - dusa in service pentru mecanica de 5 ori (de 4 ori pentru aceeasi problema, pentru ca era greu de reprodus.) un suv - 2 ani si 9 luni - dus in service pentru mecanica o data. inca o convertible - 1 an - fara probleme mecanice. (nici eu, nici nevasta-mea, n-am avut deloc accidente.) si de-aici si intrebarea cealalta: daca in atita amar de vreme am avut *doar* atitea probleme, cit de mult ma intereseaza fiabilitatea comparata intre marci? am sa aleg o marca impotriva celeilalte doar pentru ca in perspectiva o sa am belele mecanice cu masina 3 zile in 3 ani, in loc de 2 zile? tehnologia a avansat, masinile nu se mai strica asa cu una cu doua, reviziile astea de care se teme toata lumea sint in esenta schimbat ulei, verificat si completat niste lichide, si rotit cauciucurile - chestie pe care o poate face oricine cu cit de mica pricepere pentru mecanica.

nu sint in totalitate de parerea lui ozz, "si bmw e masina ca si dacia, dar mai scumpa", dar in nici un caz nu trag o linie categorica intre ce-mi place si ce nu-mi place, cum fac vreo 3 altii de p-aici. daca ma-ntrebi azi, am citeva marci la care am gasit intotdeauna combinatia potrivita de elemente care-mi trebuiesc la pretul potrivit, si citeva alte marci pentru care sau n-am bani de spart, sau sint dezgustatoare. dar asta e azi. n-am nimic impotriva ca intr-o zi sa cumpar de la cei care nu mi-au oferit nimic niciodata.

una peste alta, ca o masina are badge german, japonez, suedez, corean - pur si simplu ma lasa rece. ma urc in ea, o conduc, imi fac o parere daca-mi place sau nu-mi place, si pornim de-acolo. dar nu generalizez, "germane" sau "japoneze", si nu generalizez nici macar "toyota" sau "volkswagen".
Bavaria
Imi pierd timpul in mod inutil. Unii vor realiza in timp iar altii niciodata!

Toate cele bune si sa fiti sanatosi!




adrian_flavius
@Bavaria: "stimabile", multumesc pentru postare...ai confirmat absolut tot ce am scris eu in postul meu...eu nu cred sa te fi facut pe tine nesimtit sau ingamfat, nu cred ca am scris nicaieri despre absoluta suprematie a japonezelor (repet, pentru toti ceilalti: sunt masini intre masini, imi plac si anumite masini nemtesti, in special Audi S4 si TT...dar nu am ce face cu ele in acest moment...si nici nu mi le permit); am spus doar ca tu esti extremistul (fan BMW pana la moarte...imi suna tare cunoscut...), iar tu ai confirmat.

Nu exclud si nu voi exclude niciodata ca si experienta viitoare o masina nemteasca...dar numai atunci cand voi fi pe deplin convins ca merita cheltuiala, si ca raportul calitate/pret este unul care sa ma avantajeze...nu te invidiez cu nimic, nu am nici cea mai mica urma de invidie cu privire la parcul tau auto si nu ma deranjeaza decat tonul vehement cu care ne apostrofezi pe toti...

Din punctul meu de vedere, am cam spus ce aveam de spus...badge-ul doar de dragul lui nu merita banii...punct.

Pe forumul asta stau pentru ca am gasit oameni saritori, si care m-au ajutat (chiar si de la distanta) atunci cand am avut nevoie...atat si nimic mai mult.

Respectele mele tuturor (chiar si tie...libertatea de opinie este un drept castigat, si pe care trebuie sa ni-l asumam cu totii, ca si conduita obligatorie intr-o societate normala; nu-ti dictez eu ce sa crezi, ce sa simti si cum sa te comporti...atata tot ca esti un pic prea vehement, si prea artagos...iar uneori sari calul...).
DAN
QUOTE (drabisan @ May 12 2008, 07:22 PM) *
QUOTE (OvidiuH @ May 12 2008, 06:30 PM) *
Ai idee cam care e prețul de producție pentru o geantă Prada de 1800 Euro ?


"Jante" d'alea de se pun in cap de "neveste" (cititi ce doriti) de milionari romani?

PS: cine e fan/fun FORD sa vina sa vada Fiesta! Daca aia e masina si Polo e masina, dar bicicleta mea facuta la Pitesti e cel putin Enzo!
Nu intelegeam de ce un prieten bun zicea Fix Or Repair Daily! Acum inteleg!
Mustangul e masina, DA, stie si FORD sa faca masini!

Se mai zice Found On Road Dead ninja.gif
DAN
QUOTE (Bavaria @ May 13 2008, 08:50 AM) *
Imi pierd timpul in mod inutil. Unii vor realiza in timp iar altii niciodata!

Toate cele bune si sa fiti sanatosi!

Cu siguranta suntem sanatosi si vom fi! Cu mult mai sanatosi cu siguranta decat cei care intra cu alti useri (vezi Toparceanu) ca sa faca ei dusuri cu apa rece la altii cand ei sunt fani BMW mai inraiti decat suntem noi Toyota samd. Ca sa fiu si eu macar la fel de rau si ironic cu acel kiss my ass..pun pariu Bavaria...ca daca te-ai intalni cu Managerul de la BMW i-ai spune...da-ti-mi voie sa va "kiss your ass"...
Imi asum riscul de a-mi lua ban pentru asta!
Si inca ceva..Inainte de a va lua de cei care "monopolizeaza" acest forum...uitati-va la barna din ochiul vostru nu la aschia din al nostru.
Multumesc!
OvidiuH
QUOTE (ozz86651 @ May 13 2008, 02:06 AM) *
QUOTE
Ai idee cam care e prețul de producție pentru o geantă Prada de 1800 Euro ? Nici mai mult nici mai puțin de 20 de Euro.

Asta chiar nu o cred. In plus depinde si ce consideri tu productie. Salariul designerului, distributia, marketingul, prezentarile de moda, banii manechinelor etc intra in productie? Presupun ca nu. Dar fara ele n-ai avea productia aia de 20E. Dar nu e numai salariul chinezoaicei de la masina de cusut adunat cu materiale luat en gross.
Dar intradevar asta e un exemplu bun de ce insemna prductie in masa (care ar aduce pretul la 30E) vs. serii limitate care umfla pretul prin cheltuieli de operare.

Am specificat clar, strict cost de productie = materiale + manopera. Vorbesc de modele de serie de 1800 EUR, nu de serii limitate sau mai stiu eu ce. Exemplul nu e dat din auzite.
ozz86651
Seria aia de 1800E e foarte limitata. Ca doar nu vezi toata ziua pe strada posete de banii astia. Iar materiale + manopera fara designer/marketing etc nu ar exista. Alea costa.
QUOTE
nu sint in totalitate de parerea lui ozz, "si bmw e masina ca si dacia, dar mai scumpa",


Unde am spus eu asta? Am spus ca bmw e o masina foarte buna, overpriced and overhyped daca ma intrebi pe mine. Dar asta nu insemna automat ca corrola e un rahat de masina. Fiecare cu aplicatia ei. Daca te astepti sa gasesti intr-o corrola ce gasesti intr-un bmw la 3x pretul evident ca nu o sa fie, dar asteptarile in cazul asta sint nerealiste.
Iar pina la urma din partea mea diferenta intre un BMW 316 cum era pe vremuri la in jur de 100CP si o corrola de 1.6 e mica, foarte mica. Mult mai mica decit sugereaza diferenta de pret. Deci ca s aiei un BMW adevarat decartezi o caruta de bani. De banii de 318 sint masini care ofera mult mai mult, si acolo intradevar nu merita BMW. Macar de la 325 in sus sint pe nista de piata unde nu prea e concurenta (exceptind vreo 2 modele de la altii).

QUOTE
si de-aici si intrebarea cealalta: daca in atita amar de vreme am avut *doar* atitea probleme, cit de mult ma intereseaza fiabilitatea comparata intre marci?


Pai simplu, putini oameni tin masina *doar* 3 ani. Masinile dupa 3 ani nu ies din circulatie. Unii oameni le tin 10 ani, sau altii le cumpara deja la SH. Altii in 3 ani pun 100,000 de mile pe ele.
Watcher
In plus la punctul asta de vedere, traiesc cu impresia ca la voi e altfel decat la noi cu service-ul smile.gif
Adica schimbul de ulei, filtre si placute de frana la un A6 tocmai l-a costat pe un prieten 3200RON, adica vreo 1300(+) de USD.
In timp ce pe mine m-a costat 930 RON, cu ceva mai mult ulei decat la el.

Apoi, cu masina lovita, Audi mi-a zis 'lasati-o in curte, peste o luna o bagam in service sa ii facem constatarea, comandam piesele, si cand vin o reparam'.
Toyo mi-a facut constatarea si comanda pe loc si au venit piesele peste 1 luna biggrin.gif:D
La Mercedes a durat 3 ore(si mi-a facturat 3 ore) sa imi schimbe placutele de frana si becul de la stopul 3.
LA Honda a durat 1 ora sa cumpere un prieten 2 cutii de ulei.

Deci cred ca la noi teraba cu serviceul e foarte importanta. TU zici ca te-ai ds de 3 ori la service. Pare ca nu te-a marcat interactia, dar la noi service-ul e partea cea mai grava la o masina.

O cunostinta cu MULTI bani a ramas fara baterie la Seria 6 in felul urmator: fiind la mare s-a urcat la volan, a bagat cheia in bord, masina 'inghite' cheia si gata, asta a fost tot. Nici macar nu a putut-o scoate. A sunat la 'asistenta 24/7' si 'inginerul' de acolo i-a sugerat pe rand:
1) trageti-o intr-o parcare (CUM? ea fiind fata)
2) lasati-o acolo (cu cheia in motor si usile deschise)
3) sunteti de vina ca nu mergeti macar 100km pe zi cu masina ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif, asa are nevoie masina asta ninja.gif

HalbaSus
QUOTE (Bavaria @ May 13 2008, 09:50 AM) *
Imi pierd timpul in mod inutil. Unii vor realiza in timp iar altii niciodata!

Toate cele bune si sa fiti sanatosi!


Ce-i cu atitudinea asta de "mi-am luat jucariile si am plecat" ? Tinand cont de experienta de pana acum cred ca stii si tu ca aceasta disputa "germane vs japoneze/premium vs non-premium" e o poveste fara sfarsit. Peste 10 ani vom putea discuta la fel de bine despre acest subiect. Iar faptul ca unii (eu as zice majoritatea) nu isi vor schimba niciodata parerea este irelevant. Nu discutam neaparat pentru a ajunge la o concluzie. Discutam de amorul artei... ca baietii la o bere (doar ca lipseste berea)... Pe acest forum se discuta de multe ori chestiuni importante pentru anumite persoane (de ex pe versus se discuta despre cea mai buna varianta de masina), pe service se discuta despre problemele tehnice si rezolvarile acestora... Nu este insa cazul acestei arii, pe combat zone... ne contrazicem si noi putin sa ne mai dezmortim un pic.... iar faptul ca nu ajungem la nicio concluzie este irelevant.

Cred ca ozz a descris cel mai corect si cel mai succint motivele diferentei de pret intre marcile premium si non-premium. Un BMW va costa de 2x mai mult decat un accord sau o toyota nu pentru ca produsul finit este de 2 ori mai bun. Ci pentru ca e de 2x ori mai scump sa proiectezi/produci 20 de motorizari, 15 tipuri de piele, 99 de variante de configurare pentru o masina care se va vinde intr-un numar relativ redus de exemplare decat sa produci o masina cu 3 varianta de dotari standard si 4 motorizari intr-o serie mult mai mare.
In cazul in care vrei un sedan de clasa medie, cu 2 usi si minim 300 cp nici macar nu poti aduce in discutie honda sau toyota, ei nu fac sedanuri medii coupe si nu echipeaza masinile cu motoare de peste 300 cp. Alegerea se face de la sine (ma rog, mai trebuie sa alegi intre BMW, Audi, Mercedes).
Datele problemei se schimba in schimb daca vrei un sedan mediu cu 4 usi, cu dotari de bun simt (geamuri/oglinzi electrice, climatizare, CD, etc) cu motor pe benzina de ~150 cp (si genul asta de masina are mai multi clienti decat primul).

Un Accord 2.0 de 155 cp costa 20.000 euro.
Un BMW 320i de 170 cp costa 30.000 euro.

Merita 10.000 euro (adica 50% din pretul masinii) pe 15 cp in plus, o dinamica ceva mai buna si niste materiale ceva mai bune (nu cu mult mai bune, pentru ca la banii astia ai 320i-ul de baza - fara piele/lemn/aluminiu sau mai stiu eu ce) ?

Poate merita... dar nu pentru toata lumea... mai ales ca la 25-26k euro iti poti lua Type S-ul de la honda care are 190 cp, dinamica similara (ok, poate putin putin mai buna la bmw din cauza tractiunii spate) si dotari garla...

Sincer pe mine nu ma prea atrage seria 3 de la bmw, nu imi place spatele corean si nu imi place interiorul acela spartan. In schimb imi place A4 (oricat ma dau eu de impartial tot fan audi raman smile.gif ). Daca as avea bugetul de 30.000 euro (bani de care imi iau un A4 1.8 160 cp cu ceva dotari) as prefera o masina non-premium cu mai multi cai si mai multe dotari (fie un accord type-s, fie un golf GTI edition 30 sau (daca nu as avea ceva personal cu respectivul model) un passat 2.0 TFSI).
Pe de alta parte daca bugetul ar mai creste cu 10.000 de euro atunci m-as putea gandi la un A4 3.2 quattro smile.gif si atunci nu m-ar mai interesa accordul si probabil nu mi-ar parea rau de diferenta de 15-20.000 euro.
klm
CITAT(HalbaSus @ May 13 2008, 02:16 PM) *
Un BMW va costa de 2x mai mult decat un accord sau o toyota nu pentru ca produsul finit este de 2 ori mai bun. Ci pentru ca e de 2x ori mai scump sa proiectezi/produci 20 de motorizari, 15 tipuri de piele, 99 de variante de configurare pentru o masina care se va vinde intr-un numar relativ redus de exemplare decat sa produci o masina cu 3 varianta de dotari standard si 4 motorizari intr-o serie mult mai mare.

Rolls Royce - are cateva planse cu culori pentru masina (o plansa pentru fiecare culoare cu toate nuantele posibile si imposibile), la fel are si esantioane de piele de pe diferite soiuri de vaci si de diferite culori si grosimi, materiale pentru perdelute, etc si normal ca si aceste aspecte se reflecta in pretul final al masinii - care e totusi umflat si de renumele marcii.
Mini - cred ca e cea mai scumpa masina din clasa ei si nu ofera nimic in plus fata de competitori decat suflul marcii; multa lume spune ca sunt scumpe piesele (chiar englezi) ca sunt alte masini mai stabile si totusi Mini ramane Mini (Jaguar, chiar daca joaca in alta liga, e la fel; eu as alege oricand un XJ in dauna lui Mercedes oricate AMG-uri ar avea pe el).
Citroen - are rata de defectiuni egala cu cea a masinilor VW, diferenta de pret intre piesele celor 2 face ca lumea sa spuna "germana, frate" si "ia-ti orice numai frantuzeasca nu".

PS: binenteles ca toate alegerile ar fi strans legate de starea mea materiala.
Dany_s
QUOTE (20krpm @ May 13 2008, 01:14 AM) *
una peste alta, ca o masina are badge german, japonez, suedez, corean - pur si simplu ma lasa rece. ma urc in ea, o conduc, imi fac o parere daca-mi place sau nu-mi place, si pornim de-acolo. dar nu generalizez, "germane" sau "japoneze", si nu generalizez nici macar "toyota" sau "volkswagen".



EXACT

Asta nu inteleg, si nu vor intelege niciodata fanatici extremisti gen Bavaria.

Ce conteaza cine face masina si cum se numeste? Ce conteaza ce facea marca aia acum 30-5-100 de ani? Important e ca masina, modelul respectiv in configuratia respectiva sa fie ceea ce cauta cumparatorul si atata tot.

IN rest, in general sunt foarte de acord cu cele spuse de Ozz.

si din pacate oameni ca Bavaria sunt multi, produse ale marketingului si imaginii create in timp a marci bavareze. Daca maine BMW anunta noua serie 0.5 si de fapt iau o Kia Rio, ii pun badge-uri de Bmw, grila aia tipica si eventual tractiune spate, cer pe ea 25 000$, o sa se vanda si o sa auzi tot felul de argumente gen finetea Bmw, vai ce dinamica, vai ce interior etc
20krpm
QUOTE (ozz86651 @ May 13 2008, 04:38 AM) *
Pai simplu, putini oameni tin masina *doar* 3 ani. Masinile dupa 3 ani nu ies din circulatie. Unii oameni le tin 10 ani, sau altii le cumpara deja la SH. Altii in 3 ani pun 100,000 de mile pe ele.

prima mea masina aici avea vreo 8 ani, si am tinut-o 4 jumate. in astia 4 ani jumate am bagat (am calculat atunci) vreo $8500 in ea: 2 cutii de viteze, socuri, o problema ciudata care ii stingea motorul din cind in cind, plus intretinere obisnuita. am dat-o pe degeaba, si platisem la inceput pe ea cam cit as fi platit un downpayment la o masina noua. am mai avut inca un oldsmobile pe care mi l-a dat un prieten care se muta, mai mult pe degeaba, cu care n-am mers mai mult de 6 luni, si pe care am dat-o cu vreo $600 in pierdere. nu-i mergea indicatorul de benzina, la 2-3 zile dupa ce-am cumparat-o mi-a facut pana prostului combinata cu a ignorantului, si m-a costat inca vreo $300 s-o aduc acasa de unde era. a treia masina second hand pe care-am avut-o aici am avut-o pentru un an, tot asa, i s-a dus cutia de viteze, a trebuit sa-i refac capota ca sa pot s-o vind, a avut si o problema la motor - $3000. ce vreau sa spun cu asta? ca lunar, o masina pe care ai cumparat-o cu cash, sau pe care ai platit-o luna de luna timp de 5 ani si in sfirsit ai terminat, ajunge sa te coste cam tot atita in reparatii si intretinere ca si una noua. asa ca nu mai sint in piata aia de masini second hand de vreo 4 ani.

QUOTE
schimbul de ulei, filtre si placute de frana la un A6 tocmai l-a costat pe un prieten 3200RON, adica vreo 1300(+) de USD.
In timp ce pe mine m-a costat 930 RON, cu ceva mai mult ulei decat la el.

placutele de frina pentru a6 se pot cumpara de pe internet - nu cred ca te scot la mai mult de $200, decit daca musai vrei brembo sau ceva. plus ulei inca vreo $20, plus filtru de ulei inca vreo $5. pune-le pe toate in bratele unui mecanic bun pe care-l cunosti si da-i $100 pentru treaba asta ca sa fie hyper-multumit (dammit, il platesti la $50 pe ora). asta ca alternativa la dus masina la un service de "de firma" si sa te miorlai dupa aia citi bani ai dat. mie nu-mi rimeaza chestia asta cu obrazul subtire cu cheltuiala se tine, in combinatie cu vaicareala pentru jecmaneala. daca oamenii aia cer $1300 pentru atita lucru, si clientul le da, inseamna ca au facut o afacere din care au fost multumiti amindoi.
Dany_s
eu cred ca ai avut un mare ghinion si nu cred sa fie cazul la multa lume ce ai patit tu.

de peste 6 ani am numai masini SH si niciodata nu mi s-a dus cutia de viteze. La primul lexus am "pierdut" cam 8000 in reparatii+intretinere+depreciere in 4 ani jumate. La o masina noua cat de cat comparabila "pierdeam" cam 20 000, majoritatea fiind deprecierea. Acum sigur, daca ai luat ceva cu multi km si care e cunoscut pt cutii slabe (gen un Intrepid de exemplu) atunci nu e de mirare ca ai tot schimbat cutii de viteze intr-o veselie.

Dar asta nu e clar nota generala. La modul general, iesi clar mai ieftin cu SH, dar normal, e ceva mai multa bataie de cap. Asta e, si e normal sa fie asa. Este intotdeauna un compromis de facut.
ozz86651
Ce masini au fost alea? 2 cutii pe o masina?
Eu am avut citeva masini SH si am multi prieteni cu multe masini SH. Prima am primit-o gratis, avea 8 ani, un Hyunday Excel. Am tinut-o un an, 15,000 mile, am bagat vreo 300$ in ea. Am dat-o pe 300$. Ardea ulei cind am dat-o si n-avea placute de frina si avea ceva probleme cu inspectia. Nu merita reparata.
Pe a doua masina, un Mitsubishi Eclipse, am dat vreo 3500$. Avea si aia vreo 8 ani. Am facut impreuna 50,000 mile, doua accidente mici. Nu m-a lasat niciodata in drum, nici macar dupa accident. N-am bagat mare lucru in ea fata de intretinerea normala siun parbriz capat care nu tine de visrta. La un moment dat insa s-a crapat radiatorul, am mers cu ea mile bune fara apa ca n-am stiut. Ala i-a fost sfirsitul, desi i-am schimba radiatorul nu si-a mai revenit niciodata dar a mai facut citeva mii de mile si un accident. Dupa care am dat-o la fiare vechi, desi tot mai mergea dar nu mai avea placute de frina.
A treia amasina e Mazda 6S din semnatura, care intradevar cere intretinere multa si scumpa, n-am prea mers cu ea, dar m-as fi putut scapa de ea oricind fara mari pierderi, nu stiu de ce n-am facut-o. Am luat-o SH dar a fost relativ noua, 2 ani.
A 4a masina e Honda, de noua, are 50,000 mile si nici un drum la service execptind 2-3 recalluri si evident intretinerea. Puschea pe limba smile.gif.
Am o multime de preietni care au luat masinai cu 500$ si s-au folosit multumitor de ele ani buni fara multi bani investiti.
Cu alte cuvinte piata sh e o alternativa foarte buna si nu, nu te costa deloc la fel. Dar evident trebuie sa fii atent ce masina cumperi (marca/model, si aici intra teoria fiabilitatii), de la cine cumperi, trebuie o verificare serioasa la service si nu trebuie sa iei una care abia se tine. Mai bine dau 1000$ in plus pe o masina in stare mai buna decit sa las 1000 la service.

PS: din cite tin eu minte in Ro nu exista varianta de care spui, in sensul ca daca iti faci intretinerea la alt mecanic nu mai e valabila garantia. Si nu exista nici o lege impotriva acestei practici magaresti.
20krpm
QUOTE (ozz86651 @ May 13 2008, 08:45 PM) *
Ce masini au fost alea? 2 cutii pe o masina?

prima - un audi 5000 de prin 89 sau 90 din cite-mi aduc aminte. a doua un oldsmobile cutlass, da ala nu se pune, ca aia a fost masina de capatat, n-am vrut-o. a treia un chrysler sebring ltd convertible. dar in afara de astea, am mai mincat cutii de viteze in romania la un ford sierra, si la un mitsubishi galant 4wd4ws (halba cred ca-l stie, daca era tot in oradea prin 96-99). cum necum, pina n-am inceput sa-mi iau masini noi am tot stricat cutii de viteze la aproape orice masina pe care-am avut-o. si manuale si automatice. cum poti sa strici o cutie automata - si io as vrea sa aflu. mellow.gif asa ca pentru mine, ghinion, lipsa de noroc sau nesansa, ce-o fi, dar masinile second hand sint doar marginal mai ieftine decit alea noi.

parca nu pot totusi sa cred ca in romania trebuie sa iti semnezi de adio garantia daca-ti schimbi uleiul si placutele de frina la un alt atelier. de-acord ca suna a romania, dar as vrea sa vad cum e scrisa chestia asta intr-un contract. acolo cineva care primeste un raspuns din asta are doua modalitati de reactie - sau isi baga coada intre picioare si pleaca spashit si cu lacrimi in coltul ochilor, sau incepe sa se certe si sa faca scandal. chestia aia cu vorba buna cred ca-i foarte rara. dar mai zic odata - as vrea sa vad cum e scrisa povestea aia cu garantia intr-un contract, sau intr-o brosurica cu limitele garantiei. macar asa de brouhaha.
Watcher
O sa caut sa vad daca gasesc pe undeva scris despre pierderea garantiei.
Pe gura e vorba de 'interventii neautorizate / care nu indeplinesc standardele INALTE de calitate ale marcii noastre'

Prietenul de la service audi e foarte mandru ca toate inerventiile se fac pe calculator ohmy.gif

din pacate aici am o problema sad.gif :
QUOTE
pune-le in bratele unui mecanic bun pe care il cunosti



ozz86651
Pai oricum ar fi nu poti sa generalizezi ca oamenii tin masinile 3 ani. Masinile la care renunti tu sint cumparate de altii... majoritatea adica. Cu atit mai mult in Romania.
Dany_s
QUOTE (20krpm @ May 14 2008, 12:59 AM) *
QUOTE (ozz86651 @ May 13 2008, 08:45 PM) *
Ce masini au fost alea? 2 cutii pe o masina?

prima - un audi 5000 de prin 89 sau 90 din cite-mi aduc aminte.


pai Audi 5000.....asta e chestia, si mie imi placeau dar am facut putin temele inainte sa ma uit si apoi am fugit de ele ca de lepra. Probleme+piese scumpe. De aia se si dadeau foarte ieftine la SH. Nu stiu cat ai dat tu pe ea dar oricum, si daca ai bagat 8500 in reparatii si ai dat-o la scrap dupa
4.5 ani, tot ai iesit mai ieftin decat daca cumparai un Legacy nou (ca sa fie tot un sedan mai mare, echipat, si awd) pe care-l dadeai dupa 4.5 ani.....chiar daca nu stiu exact cat ai dat tu initial pe Audi, daca ai dat foarte mult, atunci poate nu.
ozz86651
Asta vroiam sa spun si eu... nici o masina din lista aia nici macar n-as considera-o ca SH. Cu atit mai putin un Audi 5000, ca e relativ rara, foarte scump de reparat si cad chestiile in ea intr-o veselie.
Acu ce sa zic, acum citiva ani ma gindeam si la un BMW 325 de prin 89 dar cu kilometraj putin sau o alfa romeo, dar am vazut cite probleme ai cu masini de genul asta. Pretul initial nu reprezinta nimic fata de reparatii.
20krpm
well... ok, atunci ca second hand, si daca n-ati avea tare multi bani, sa zicem vreo $5k, voi ce-ati cumpara?
mariusdruta
Tudor stimabile smile.gif

Desi in general e bine sa nu te cobori sub un anumit nivel, am sa-ti raspund totusi, ca sa nu ramai totusi cu senzatia de a ma fi pus tu, un guru probabil al acestui forum, la punct pe mine, un mucos de novice care a indraznit sa-si expuna niste pareri.

In primul rand, referirea mea la persoana dumitale, care s-a incercat a fi o aluzie fina si pe jumatate glumeata, jumatate serioasa, a fost motivata de urmatoarele posturi, care chiar nu vad ce legatura au cu acest topic si devin agasante la un momentdat:

"Chiar si Peje 308 (!), cand a aparut, au iesit prin diverse reviste articole care o alaturau lui Audi A3 din punctul de vedere al calitatii interiorului. Ceea ce mi se pare cel putin exagerat, masina e buna calitativ, dar se poate compara cu Civic, nu cu A3."

"Uitati-va la ce preturi a venit 308 in Romania! Apoi, pentru a si vinde, au trebuit sa scoata reduceri. Ceea ce dovedeste ca nu au reusit sa inoculeze in mintea clientului potential ideea de premium."

"BMW trebuie sa se compare cu producatorii premium japonezi, Honda cu VW, Toyota, Peje, etc."

"pana si Pejo are mai multe motoare decat Honda sau Toyota. Ca sa nu mai spun ca noile benzinare provenite din joint-ul cu BMW sunt mai interesante decat comparabilele de la Toyota. Dar asta nu face Pejo mai bun decat Toyo."

In ceea ce priveste atacatul unor persoane, nu inteleg la ce te referi. Daca tu nu observi in jur care este nivelul nostru de civilizatie sau mai grav il iei ca normalitate si refuzi sau poate nu ai avut ocazia sa vezi ca se poate si altfel, atunci, sincer imi pare rau pentru tine.
Iar referitor la intrebarea mea, care a fost mai mult retorica si raspunsul dumitale am un singur lucru de spus: QED. In definitiv, fiecare cu frustrarile lui.

Imi cer scuze pt. off topicul acestui post, care o sa fie si ultimul pe acest subiect.

Nu am putut sa nu observ usurarea unora (care mai mult au citit o perioada acest topic pentru ca nu prea aveau ce sa spuna in favoarea cauzei pe care o sustin cu atata ardoare proletara sau comerciala, dupa caz) dupa plecarea lui Bavaria. O seara buna!
ozz86651
QUOTE
well... ok, atunci ca second hand, si daca n-ati avea tare multi bani, sa zicem vreo $5k, voi ce-ati cumpara?


Sint multe variante, in general masini destul de comune, ieftin de reparat, cu statistici si review-ri de fiabilitate bune. In nici un caz nimic european si nimic premium ca sfirsesti cu o masina care la banii astia inevitabil e o gioarsa, plina de tehnologii complicate, care se strica des si e scump de reparat. Masinile americane merita considerate mai ales ca se devalorizeaza rapid, dar trebuie mare mare atentie pentru ca sint foarte neuniforme ca fiabilitate. Eu personal as m-as concentra pe masini japoneze, nici alea toate ca mai sint modele cu probleme. La banii astia sint destule variante incepind cu civic si corrola, mazda, mitsubshi, toate au cite ceva de ales in special in partea de jos a gamei.
Varianta 2 de la sh e sa iei o masina la juma de pret deci nu foarte ieftina, dar nici batrina. Economisesti jamate din banii initiali ceea ce nu e de colo dar nici o masina cu probleme nu ai, o vreme cel putin.
T u d o r
Nu te-a pus nimeni la punct, oricum nu in sensul pe care il insinuezi. Nu-mi place sa se ia nimeni de mine, asa cum nici eu nu ma iau de nimeni. Referirea la vechime nu s-a vrut o "aroganta" ci a fost la adresa necunoasterii parerii pe care o am despre marca aia al carei nume nu-l suporti tu. Si cred ca pot sa-mi permit sa o pomenesc de cate ori vreau, asa cum poate face oricine cu orice marca sau in general cu un subiect oarecare. Oricum, nu pot sa nu remarc munca ta de a strange citate din 3 pagini de posturi ale mele pentru a-ti justifica interventia pe care in continuare o gasesc badarana. Mai ales ca pana in acel moment purtasem o discutie echilibrata si corecta. Si crede-ma ca observ foarte bine care este nivelul nostru de civilizatie.
Gogukid
bai baieti, voi n-aveti ce face!
cumparati-va in continuare ce masini vreti voi si va plac, da-ti-i pedala mereu prin orash si cand prindeti drum bun, simtiti-va bine in masina voastra, oricare ar fi ea! asta e cel mai important!!!!
daca eu ma simt perfect in avensisul meu ( si chiar imi place, desi as incerca si un CLS 320 CDI biggrin.gif ) atunci nu am sa-i rup capul lui bavaria care sustine ca BMW-urile sunt tari, si nici celor care sustin ca AUDI/BMW sunt CELE mai tari pentru ca asta e strict parerea lor. Sincer MIE mi se pare ca raportul calitate pret cel mai ridicat il au honda si toyota(si mazda se tine bine), dar exista si masini mai calitative (AUDI, BMW, LEXUS, si MERCEDES) pentru CEI CARE ISI PERMIT. Daca nu iti permiti AUDI ci doar o Octavia, ce faci ... nu iti mai iei masina DOAR pentru ca A4 e mai tare (calitativa) decat octavia? NU !!! te adaptezi.

deci in concluzie nu va mai ambalati de-aiurea ... exista 2 tipuri de masini : cele care iti plac si cele care ti le permiti. Din pacate in RO putini sunt cei care isi iau masinile care le plac ... majoritatea isi iau masinile care si le permit.
Dany_s
QUOTE (20krpm @ May 14 2008, 01:21 PM) *
well... ok, atunci ca second hand, si daca n-ati avea tare multi bani, sa zicem vreo $5k, voi ce-ati cumpara?


exact atat am dat eu pe primul Lexus. Si as mai face aceeasi alegere oricand.

dar pt cineva care nu intereseaza dotarile, motorizare, etc, la banii astia sunt N variante care mai de care mai interesante, mai ales americane pt ca se devalorizeaza repede si atunci poti avea masina foarte recenta si cu putini km la banii aia.
20krpm
ozz, danys: pai bine fratilor, ce faceti, dezertati? smile.gif pin-acu ziceam toti la unison ca marca n-are a face, si d-asta nici nu am referit vreo marca de masina la-nceput, decit la cererea expresa, si cind am zis despre ce-i vorba, a, pai europene nu, americane poate, japonezele-s bune?... ok, io o sa duc in continuare banneru: "marca nu conteaaa-za, marca nu conteaaa-za, marca nu conteaaa-za..." smile.gif

mi-a placut postu lu gogukid. (mi-ar fi placut si mai mult daca n-ar fi folosit atitea majuscule.) dar finalul ala cu "din pacate in romania" se potriveste doar daca-l pui pe dos: parerea mea intima e ca tocmai romanii isi iau masini mai scumpe decit isi permit, si ca in alte tari cumparatorii sint mai rezonabili.
AZAZEL
QUOTE (Gogukid @ May 15 2008, 02:27 AM) *
deci in concluzie nu va mai ambalati de-aiurea ... exista 2 tipuri de masini : cele care iti plac si cele care ti le permiti. Din pacate in RO putini sunt cei care isi iau masinile care le plac ... majoritatea isi iau masinile care si le permit.


bine spus. iar cei care tipa pe aici au masinile care si le permit nu cele care le plac pt ca ei indiferent ce ar spune, in general tanjesc la un mercedes, bmw sau audi iar multi au si recunoscut-o.
OvidiuH
QUOTE (AZAZEL @ May 15 2008, 08:23 PM) *
pt ca ei indiferent ce ar spune, in general tanjesc la un mercedes, bmw sau audi iar multi au si recunoscut-o.

Demnă e milă replica asta.
AZAZEL
QUOTE (OvidiuH @ May 15 2008, 08:37 PM) *
QUOTE (AZAZEL @ May 15 2008, 08:23 PM) *
pt ca ei indiferent ce ar spune, in general tanjesc la un mercedes, bmw sau audi iar multi au si recunoscut-o.

Demnă e milă replica asta.


de ce ?


ozz86651
QUOTE
pin-acu ziceam toti la unison ca marca n-are a face,


Eu n-am zis asa ceva... marca nu are a face la modul absolut, e drept, ci calitatile intrisece ale masinii. Dar e o legatura intre ele. Daca vreau o masina sport unde ma uit, la Citroen sau la Porsche? Nu exclud ca or fi modele Citroen sport (bine, in cazul asta stim ca nu prea-i asa) sau ca or fi modele Porsche mai putin sport. Din cauza asta nu o sa-mi iau Porsche cu ochii inchisi numai ca scrie Porsche pe el. Si o sa consider si Citroen daca e cazul.
Numai ca in conditiile in care Citroen nu face masini sport si nici Porsche barci, discutia nu are valoare... ma pot orienta si dupa marca.

Fordul o fi el nefiabil in general, dar sint modele facute in anumiti ani care sint rezonabile... De asemenea nu tot ce e japonez e fiabil (vezi nissan quest). Daca nu ai chef sa sapi ca sa gasesti modelele respective si te duci la plezneala the safest bet e sa mergi pe mina japonezilor ca in general fac mult mai multe masini fiabile ca altii. Cind iei un SH fiabilitatea e foarte importanta.

QUOTE
a, pai europene nu, americane poate, japonezele-s bune


Era vorba de cazul PARTICULAR cu SH la 5000$, nu IN GENERAL. Europenele in banii aia sint ori scumpe, ori scump de reparat si usor de stricat. Americane bune de banii aia sigur ca se gasesc dar trebuie sa stii ce. Japonezele nu sint bune toate sau in orice conditii, doar ca au mai multe masini in compromisul asta dintre pret si calitate/fiabilitate/pret intretinere superioara pe care il cauti tu in 5000$.
ozz86651
QUOTE
Demnă e milă replica asta.

de ce ?


Pentru ca ea exista numai in mintea ta. Eu nu tinjesc dupa nici un Merc, Audi, BMW si nu detin una din ele desi miine as putea sa ma duc sa-mi iau una. A, si stiu ce vorbes, numai in ultimul an am facut 20,000km intr-un BMW (pe locul din dreapta) si m-am mai urcat in vreo 2-3, adica nu e ceva care ma scobesc in nas si nu inteleg.
adrian_flavius
Ovidiu, te sustin...Azazel probabil (printre altele...) ca s-a legat si de mentiunile mele cu privire la Audi TT si S4...am spus ca imi plac, dar ca nu-mi convine raportul calitate-pret la ele...asta nu inseamna ca, daca as avea banii de un S4, nu l-as cumpara...dar nici ca nu l-as pune in balanta cu un Lexus IS-F...sincer...repet, mai toti posesorii de japoneze de pe aici sunt oameni mai mult decat rationali, care si-au luat masina in urma unei analize destul de obiective...satisfactie si calitate obtinuta in schimbul banilor dati...

Asa cum a fost scrisa replica lui Azazel, se intelege ca numai lipsa banilor este cea care ne impiedica sa ne luam masini nemtesti...deci, urmand aceeasi logica, dar pe dos, cei care au masini nemtesti au si bani...iar noi nu avem... whistling.gif ... cand am aparut cu Totosul, nou, in parcare, am avut destule replici de genul "frate, de banii astia iti luai ditamai BMW-ul...sa moara toate gagicile dupa tine...si tu vii cu asta..." ...destul de dezamagiti baietii...laugh.gif dar nu m-ar fi reprezentat... eu am cautat satisfactia mea personala in masina asta, nu admiratia si invidia celor din jur...si ma simt in ea mai mult decat bine...e o masina pe sufletul meu...punct.
klm
CITAT(20krpm @ May 15 2008, 08:37 PM) *
parerea mea intima e ca tocmai romanii isi iau masini mai scumpe decit isi permit, si ca in alte tari cumparatorii sint mai rezonabili.

thumbsup.gif
CITAT(AZAZEL @ May 15 2008, 09:23 PM) *
CITAT(Gogukid @ May 15 2008, 02:27 AM) *
deci in concluzie nu va mai ambalati de-aiurea ... exista 2 tipuri de masini : cele care iti plac si cele care ti le permiti. Din pacate in RO putini sunt cei care isi iau masinile care le plac ... majoritatea isi iau masinile care si le permit.


bine spus. iar cei care tipa pe aici au masinile care si le permit nu cele care le plac pt ca ei indiferent ce ar spune, in general tanjesc la un mercedes, bmw sau audi iar multi au si recunoscut-o.

Aici iti dau partial dreptate, numai ca sunt anumite modele de bmw, audi, mercedes dupa care sa "tanjesti", eu de exemplu as vrea un Jaguar XJ de prin 1964-1965 sau un EB220 insa am spus si pe alt topic ca nu mi-as permite sa le intretin (si nici sa le cumpar smile.gif).
Japonezii au muuult prea putine masini "de suflet", ar fi Evo... si sincer nu pot sa mai gasesc vreuna, poate o Toyota Celica.
FAR EASTERN
Apropos de discutia referitoare la putinele modele de echipare oferite de producatirii japonezi.
Cred ca argumentul lor ar fi faptul ca nu tin cu tot dinadinsul sa-si vanda marfa. Si in cazul asta cred ca ei dau mai mare libertate potetialului client sa aleaga in piata. Iar daca alegerea e pentru o masina de a lor, cei care o fac, sigur stiu foarte bine de ce. Pentru ca trebuie sa ai motive destul de serioase pentru care sa preferi un anumit model/marca, mai putin echipat, in detrimentul altuia care ofera mai mult.
IMHO.
T u d o r
Far, cum sa nu vrea sa-si vanda masinile? Doar nu fac acte de caritate. Toyota are un profit urias.

Au gasit o solutie comoda, de a oferi pachete de dotari standard cu foarte putine optiuni in plus. Asta duce la o serie mare de masini identice, cu plusuri mari la profit, fiabilitate si termene de livrare. Cine vrea optionale pe 3 pagini, se orienteaza catre alti producatori, nu neparat premium. Si au avut succes cu orientarea asta, dovada ca Toyo este lider in vanzari, Honda e si ea sus. Totusi, pietele lor principale nu sunt in Europa, unde clientul e mai "rafinat", are pretentii, are opinii, gusturi diverse, etc. Si bineinteles, e o concurenta acerba, foarte multi producatori apropiati ca valoare, taxe protectioniste, etc. Aici se compara la pret cu VW, Renault, Ford, etc. Si nu castiga...

In privinta modelelor istorice ale japonezilor, eu as adauga la ce a spus KLM si Mitsu 3000 GT, si Supra, si Skyline, si MR2, si STI... si ar mai fi.
FAR EASTERN
QUOTE ( T u d o r @ May 16 2008, 10:50 AM) *
Au gasit o solutie comoda, de a oferi pachete de dotari standard cu foarte putine optiuni in plus. Asta duce la o serie mare de masini identice, cu plusuri mari la profit, fiabilitate si termene de livrare. Cine vrea optionale pe 3 pagini, se orienteaza catre alti producatori, nu neparat premium. Si au avut succes cu orientarea asta, dovada ca Toyo este lider in vanzari, Honda e si ea sus.


Exact!

QUOTE ( T u d o r @ May 16 2008, 10:50 AM) *
Totusi, pietele lor principale nu sunt in Europa, unde clientul e mai "rafinat", are pretentii, are opinii, gusturi diverse, etc. Si bineinteles, e o concurenta acerba, foarte multi producatori apropiati ca valoare, taxe protectioniste, etc. Aici se compara la pret cu VW, Renault, Ford, etc. Si nu castiga...


Deocamdata...
adrianr
strategia baietilor cu ochi oblici pentru penetrarea pietelor externe, mai ales cea americana, a fost si inca mai este sa ofere masini fiabile, la preturi sub cele ale concurentei. asta presupune pastrarea costurilor la un nivel cat mai jos. astfel, japonezii au implementat un concept - just in time management - productia cu stocuri de materii prime 0 (sau aproape o). chestia asta presupune o standardizare cat mai mare a produselor, care inseamna in esenta specializare, deci eficienta maxima. De asemenea, planificarea stocurilor se realizeaza intr-o proportie ridicata pe baze statistice, iar o "customizare" ridicata a unui model le pune probleme serioase de logistica (vezi termenele ffooaarte lungi de livrare la japoneze cu tapiterii / culori diferite fata de standard). in acelasi timp, cu cat ai mai putine produse de vanzare, cu atat mai usoara este optimizarea costurilor.
ca o paranteza, tot de la ei a plecat si nebunia cu sistemul de management al calitatii, care presupune mai ales standardizarea proceselor care au loc intr-o organizatie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.