QUOTE (vio @ Sep 4 2008, 12:11 PM)
QUOTE (mariusdruta @ Sep 4 2008, 03:14 PM)
In rest e o masina frumoasa, careia i-ar fi stat mult mai bine stock (parerea mea) si mai putin gangsta'.
ai dreptate totzi tunerii si toata lumea care isi tuneaza mashina japo sunt prosti si tu destept , asta rezulta direct din fraza asta ... iti zic io ca daca s-ar preta BMW la asa ceva peste tot in lume toti si ar cumpara numai BMW si ar face tuning la el ... cu dif de bani intre BMW si Accord , faci Accordu sa ii dea rushine la orice bmw fie el si M5 si M6 ..
cateodata ma intreb cu ce gandesc unii cand scriu asemenea ineptii ...
Auzi draguta, eu le stiu pe amandoua
fooaarte bine. Du-te te rog si ea un paharel cu apa rece inainte sa scrii…poate realizezi unde-s ineptiile.. Inteleg sa fii fan dar ca critic culinar ce esti, ar trebui mai intai sa iei masa la localul respectiv inainte sa-l defaimezi…
QUOTE (HalbaSus @ Sep 5 2008, 11:32 AM)
Tudor, primim si italiene in comparatie... si ca tot veni vorba de alfa...
Alfa 159 arata absolut bestial, e genul de masina pentru care ti-ai vinde rinichii si ti-ai amaneta ficatul... dar... performantele sunt jalnice, cu atat mai mult pt o marca cu pretentii "sportive". Daca alfa ar face masini la fel de rapide pe cat sunt de frumoase... bmw si audi ar da faliment imediat.
Ha! Buna gluma!
Dar pe langa rapiditate mai ai nevoie si de fiabilitatea, integrarea in DNA-ul masinii a unor trasaturi definitorii care pot aduce o oarecare recunoastere globala ce ulterior pot contribui si la o alta valoare de revanzare, etc.
Si acum sa trag si o concluzie ca tot sunte in topicul cu pricina:
Vineri, am fost cu o ruda de-a mea sa testam cateva masini in ideea de a alege una ce va servi drept masina de provizorat pentru pe perioada de un an doi pana cand se sare la un Audi, BMW ori un Mercedes. Masina trebuie sa fie noua, un service aproape de casa (multe au pierdut din cauza asta), scurta la dimensiuni, ceva dotari decente (un power group si AC) ieftina si cu o buna valoare de revanzare pe piata. Buuun.
Primele alese Toyota Corolla si Toyota Matrix mai ales ca preturile au fost ajustate si un 2009 este mai ieftin decat un 2008.
Test 2009 Matrix:
Design frumusel pe dinafara cu o agresivitate placuta iar pachetul hatchback plus AWD m-a incantat. Am testat motorul de 2.4 si 158 HP (doar atat din hardughia asta?) automatic (AWD vine doar 4-speed automatic). Motorul destul de vivace, parca strangulat de rahatul de cutie, daca doreai sa "tasnesti" din vreo situatie masina avea un lag de am stat si m-am intrebat daca-i turbo (!?). Cand pui maneta in Drive, usile se inchid automat cu un zgomot de parca nu exista antifonaj in masina asta. Vizibilitatea inapoi minima spre foarte proasta, gemuletul ala lipit lateral parca mai rau incurca. Motorul este zgomotos, se aude cam totul din afara, nu exista mocheta in portbagaj sau pe dosul scaunelor spate, masina are un antifonaj egal cu zero! Directie destul de buna insa cu un handling inferior multor masini fara pretentii (exemplu Chevrolet Cavalier care costa nou 15.000$).
Inauntru dezastru: Un plastic de-a dreptul ordinar ! doua nuante de plastic domina bordul pe care daca apesi scartaie. Gurile de aer sunt atat de cheap ca dupa ce le-ai sucit de cateva ori ( masina de test avea vreo 3500km) nu mai stau acolo unde ti-ar place: rotirea lor este ult prea usoara si foarte repede realizezi ca atunci cand plasticul se va toci vor sta unde vor ele nu unde vrei tu. Design de tot rahatul, totul tipa CHEEEAP! inauntru. Plasticurile de pe usi nu se imbinau perfect iar manerul de care tragi sa deschizi usa din interior nu era finisat si m-a zgariat la degete. Sistemul de sunet este de-a dreptul jenant cu tot subwoofer-ul JBL din portbagaj. Pozitia in scaune de-a dreptul ciudata daca iei in calcul maximul de posibilitati oferite si nu poti ajunge la un compromis fericit atunci cand te gandesti ca totusi la un moment dat trebuie sa apesi si pedalele. Dupa test ne-am dat jos si am inchis usa. Sunetul de gol si cheap produs de usa a concluzionat testul: NU MULTUMESC! Mai ales petru 24.000$ plus taxe!
Test Corolla:
Am testat modelul LE. Km la bord: 500.
Interior primitor, simplu dar destul de ergonomic. Finitie de lemn (nu imi place cheresteaua in masina dar asta era la test), plastic vopsit cam cheap fara un lac deasupra (deci supus zgarieturilor) dar acceptabil. Pozitia in scaun buna, fara un bun suport lateral sau nu stiu ce pretentii dar macar decente si destul de comfortabile. Pozitia la volan in raport cu pedalele si vizibilitatea placuta si incomparabila cu Matrix. Pornire oprire cu Start/Stop button, ceasuri albaste cu display-uri portocalii (WTF?). Plansa de bord beneficiaza de u material mai bun decat Matrix, nu grozav dar macar nu tipa Cheap!. Consola centrala imbina frumos bordul cu podeaua, are un aspect placut si incorporeaza sistemul audio si climatizarea. Dar display-ul sistemului audio este verde! Ceasuri albastre cu limbi rosii, afisoare portocalii si sistem audio verde? Hello?
Motorul este mai silentios (testat varianta 1.8 , 132 CP) si toarce frumusel. Cutia de viteze mult mai ergonomic asezata si nu face zgomote ciudate ca cea din Matrix. Motorul? Gutless! Pur si simplu Corolla de acum cativa ani ii da clasa! Ce bataie de joc. Directia merge usor dar este imprecisa, daca invarti stanga si dreapta si stanga si dreapta masina devenind o barca veritabila iar fundul fuge intr-un mod dezastruos (testat pe uscat la 25 grade celsius).
Designul lasa de dorit dar este acceptabil, poti trai cu el un an doi. Deci, motor slab, transmisie slaba, suspensii si directi ce lasa de dorit, deci pentru 19-20.000$ merci dar am de unde alege!
Intamplarea face ca de la iesirea din dealerul Toyota la cativa km mai incolo sa dam de Subaru. Ne oprim la Subaru, intram inauntru si luam la test un 2009 Impreza 2.5 Hatchback automatic Sport Package AWD, 170CP cu 75-80km la bord. Masina are o finisare frumoasa, total alte materiale decat Toyota. Cu exceptia plasticelor vopsite in argintiu nu prea am plangeri. Sistemul audio este decent si suficient de calitativ (desi parca sa dori niste tweetere mai bune) integrat foarte frumos in consola. Masina este mult peste Toyota la factorul quietness si este bine izolata fonic. De asemenea noul model vine si cu un display central care afiseaza temperatura, statusul airbag-urilor si ceasul, si este situat imediat sub parbriz deasupra sistemului audio. Tot bordul este in rosu-orange (inclusiv controalele sistemului audio) iar display-ul audio este in alb ca si limbile ceasurilor. Scaunele sunt frumoase, ofera un material decent si cu un aspect placut, au un bun suport lateral si sunt confortabile. Tinuta de drum este buna sau chiar mai mult de atat, directie precisa si receptiva, suspensiile sunt tari si nu exista nici cea mai mica urma de instabilitate. Motorul este vivace, se poate si mai mult dar m-am declarat multumit. Cutia este ok dar desi mai putin evidenta inca m-am lovit de senzatia de Lag. In fine, ne-a placut masina, are design frumos, europeni fiind am apreciat hatch-backul, finisaj frumos, materiale nu decente ci chiar bune si placute la atingere, motor vivace, suspensii faine, cutie placuta. Am inchis usa si amandoi am concluzionat ca este o alegere buna dar ar fi o mica problema: pretul: 25.000 $cad plus taxe.
Ramane sa ne gandim daca se cumpara Subaru pentru 2 ani ori se merge din start pe un A3 ori serie3 (ceea ce se doreste din start).
Deci daca ar fi sa aleg strict intre un Matrix AWD si un Subaru AWD la acelasi pret nici nu as avea dubii who is the winner. Iar intre cele doua este o mare prapastie in calitate a lucrarii, tehnica, materiale folosite, finisaje, sonorizare, tinuta de drum, etc. Sunt pur si simplu socat de nivelul scazut al gandirii Toyota! Stiam de Toyota ca este simpla si fada... dar fara un pic de bun gust?. Efectiv, ca si client m-am simtit JIGNIT de ceea ce poate oferi Toyota mai ales cand vorbim de "painea lor cea de toate zilele" : Corolla. Nu mai vreau sa amintesc de medelele inferioare care m-au dezgustat inca din show room.
Bottom line?:
Toyota sucks!