Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Calitatea masinilor: germane vs japoneze
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
9er
arigato.gif

De la noi s-ar auzi Iris......daca am tine geamurile deschise. Si cand imi va veni Avensisul s-ar putea auzi Manowar, poate un Tiamat, Bathory sau intr-un mod mai "ballads" Wasp; si altele de genul............daca as tine geamurile deschise. Dar muzica o ascult eu in masina mea, nu vecinii de trafic.

Aia cu procentul e buna Tudore.

Sigur tot ce am scris e offtopic.gif . Scuze!
20krpm
daca tot a ajuns discutia aici, in sfirsit am si io o parere, ca sa nu mai stau gura casca. constatarea mea empirica e ca, dar fiind un bass booster in portbagaj, la japoneze se aude vibratia de la bara de protectie din spate, iar la germane nu. for what it's worth.
mariusdruta
Referitor la 325xi, tractiunea integrala ajuta doar in conditii de aderenta scazuta la imbunatatirea demarajului. In celelalte cazuri, datoria greutatii si fortei de frecare crescuta, e mai lenta cu mai mult de 0,5 secunde ca tractiunea spate.

Daca tu prin performantele masinii intelegi in cat timp ajunge la o anumita viteza, pe un petec amarat de asfalt mai bun ("noua centura" sau ceva asemanator, ce mai gasesti biggrin.gif ) plus o experienta de condus cu doua masini japoneze, atunci, ca sa intelegi pe ce dai 50000 de E, eu iti recomand, si aici nu sunt ironic, ci e un sfat pur si simplu: daca tot ai facut asa o economie achizitionand Honda (raport pret calitate f. bun intr-adevar) , de ce nu incerci sa faci 10 ture pe un circuit (eu ti-as recomanda Croix-en-Ternois de exemplu) cu honda si apoi fa si o tura cu un 325i, fara sa te vada nimeni, bineinteles. S-ar putea sa intelegi. Iar daca tot ajungi acolo, poti sa-ti iei si o licenta pentru circuit , destul de simplu (ca multi soferi din Romania, sunt convins ca o sa consideri ca nu iti trebuie cursurile respective, dar ei o sa insiste smile.gif.

In rest e o masina frumoasa, careia i-ar fi stat mult mai bine stock (parerea mea) si mai putin gangsta'.
vio
CITAT(mariusdruta @ Sep 4 2008, 03:14 PM) *
In rest e o masina frumoasa, careia i-ar fi stat mult mai bine stock (parerea mea) si mai putin gangsta'.



ai dreptate totzi tunerii si toata lumea care isi tuneaza mashina japo sunt prosti si tu destept , asta rezulta direct din fraza asta ... iti zic io ca daca s-ar preta BMW la asa ceva peste tot in lume toti si ar cumpara numai BMW si ar face tuning la el ... cu dif de bani intre BMW si Accord , faci Accordu sa ii dea rushine la orice bmw fie el si M5 si M6 ..

cateodata ma intreb cu ce gandesc unii cand scriu asemenea ineptii ...
S O R I N
@ Halba, daca era vorba de o diferenta de 5 -10 mii de euro mai treaca mearga dar e vb de 25 de mii de euro in plus. De aici incolo numai are rost nici un fel de discutie. Pai nu te supara lexus- ul fratelui a costat 44 de mii (53 pret normal,dar oricat) si are 3 secole peste bmw -ul aluia si motor de ii da de nu se vede. Decat sa cumpar marca si sa fiu " vazut" bine de " atotstiutori" mai bine una mai necunoscuta si poate si mai buna si nu in ultimul rand asa des intalnita pe strada.

@Flavius, ma bucur ca ti a placut. Ramane in picioare ce ti am promis cu Dealu Negru.... whistling.gif Ne mai auzim. ( Costache a venit zilele trecute,nici eu nu l am vazut, decat i am lasat ceva la toyota, dar poate isi fac timp baietii de la Craiova sa ne primeasca in Banie)

Restul e can can.... smile.gif
mariusdruta
QUOTE (vio @ Sep 4 2008, 05:11 PM) *
QUOTE (mariusdruta @ Sep 4 2008, 03:14 PM) *
In rest e o masina frumoasa, careia i-ar fi stat mult mai bine stock (parerea mea) si mai putin gangsta'.



ai dreptate totzi tunerii si toata lumea care isi tuneaza mashina japo sunt prosti si tu destept , asta rezulta direct din fraza asta ... iti zic io ca daca s-ar preta BMW la asa ceva peste tot in lume toti si ar cumpara numai BMW si ar face tuning la el ... cu dif de bani intre BMW si Accord , faci Accordu sa ii dea rushine la orice bmw fie el si M5 si M6 ..

cateodata ma intreb cu ce gandesc unii cand scriu asemenea ineptii ...


Daca tu crezi ca parerea mea referitor la subiectul acestui topic e o ineptie, e problema ta. Accordul e in aceeasi clasa cu seria 3, deci poate te referi la M3.
In rest, "mi-am luat rusine" , ca de obicei. Ma simt ca un agramat si un diletant.

Imi cer scuze ca am poluat topicul.
AZAZEL
QUOTE (S O R I N @ Sep 4 2008, 05:03 PM) *
@ Halba, daca era vorba de o diferenta de 5 -10 mii de euro mai treaca mearga dar e vb de 25 de mii de euro in plus.


sorine, eu zic ca pui problema gresit cand te referi numai la performanta pura.

de ce sa arunci banii pe un accord cand poti sa iei mult mai ieftin un Clio F1 de 200 CP care face suta in 6.9 secunde, masina ce lasa o honda in nori de praf. mai faci ceva la motor si deja te lupti cu BMW 335 sau cu Audi S4, masini care sunt de 4 ori mai scumpe ca un Clio F1.

omul si-a luat bmw pt ca ii place bmw si pt ca isi permite. de ce sa nu-ti iei bmw? pt ca e de 2 ori mai scump decat o honda? poate sa fie si de 10 ori mai scump , eu daca vreau bmw si imi permit bmw, atunci imi voi cumpara bmw. simplu.

de ce sa ne luam incaltaminte de piele si sa dam 300ron cand cu acesti bani ne putem lua din bazar 5 perechi de incaltaminte care ne vor tine cu siguranta mai mult timp iar la intuneric nici nu-si va da seama lumea ca este incaltaminte turceasca. lumea te va admira ca-ti permiti sa porti alta pereche de pantofi de fiecare data cand iesi din casa.

asta e opinia mea si, nu tin sa fie bagata in seama.
vio
Pardon Accordul e in clasa medie cu seria 5 deci M5 .... e clasa medie , seria 3 e compacta cu Civicu ...
guerilla
accordul e in clasa cu avensis, cu seria 3, cu c classe, cu laguna, etc
aia din clasa cu civicu e octavia, corolla, seria 1, a si b classe, etc

honda are legendul care e in clasa lui seria 5, lexus are gs, mertzu are e classe.
vio
hm ...... adica vrei sa zici ca BMW nu a avut clasa compacta pana la seria 1??!! ... miramash ..



off topic .. in A6 stai mai inghesuit ca in Avensis si asta o spun ce cea mai mare incredere si la rece ,,, trecand peste faptu ca sunt fun japo ... chiar ma dezamagit .... in loc de portbagaju ala de neam prost mai bine faceau mai mult loc in masina . care se cred o clasa superioara Ave deshi e tot o limuzina medie .. asta e gaselnitza nemtilor de a se da mari .... marim mashina sa zicem ca suntem mai tari ca alte marci .
HalbaSus
QUOTE (vio @ Sep 5 2008, 02:39 AM) *
hm ...... adica vrei sa zici ca BMW nu a avut clasa compacta pana la seria 1??!! ... miramash ..


Da, BMW-ul nu a avut clasa compacta pana la serie 1, defapt a avut ceva asemanator: seria 3 compacta (aia cu haion) dar "oficial" si aia era de clasa medie. Mai mult, nici mertzul nu a avut clasa compacta pana la aparitia B-class-ului (ce-i drept avea masina de clasa mica: A-ul). In general masinile compacte premium nu se vand asa bine, pentru ca cine are bani de premium... nu prea vrea compacta ci merge direct la clasa medie.
O alta chestie interesanta este ca in general masinile premium de clasa medie au spatiu interior mai mic decat masinile de clasa medie non-premium... Uita-te la serie 3, A4 (generatia anterioara, asta noua a crescut mult), lexus IS... toate sunt mai mici decat vectra, passat, mondeo, avensis, accord... presupun ca motivul este unul de marketing, daca serie 3/A4/IS ar fi foarte spatioase... ce rost ar mai avea masinile de clasa mare (serie 5, A6, GS) ? practic si-ar trage singuri un sut in c*ie.

Iar faza cu "marim masina" nu este gaselnita nemtilor, este gaselnita producatorilor de masini de clasa medie non-premium, passatul, vectra, avensis si mai ales mondeo sunt cel putin la fel de mari daca nu mai mari ca un A6/serie 5/GS/E-klass. Dar cam aici se opresc asemanarile.

Referitor la pret, sa nu uitam ca atat accordul cat si GS-ul din topic, au avut preturi promotionale, accordul era la sfarsit de cariera. La ora actuala un Accord 2.4 MT costa ~29.000 euro, cat un 320i (la care mai pui vre-o 5-8 mii ca sa-l dotezi la nivelul accordului) iar performantele nu sunt foarte diferite. Un 325i e intr-adevar mai scump, incepe de la 36.000, dar e substantial mai rapid decat noul accord 2.4 MT (atentie, am spus noul accord - pentru cei interesati pe un forum monomarca s-au facut liniute intre vechiul accord si noul accord si a castigat fara drept de apel vechiul accord).
Cand vine vorba de japoneze premium diferenta de pret fata de europenele premium e si mai mica, un 530i incepe de la 47.000 iar dotat la un nivel asemanator cu GS-ul probabil devine mai scump cu vre-o 5.000 decat GS-ul (la pretul de baza).

Acum daca merita diferenta aia de 5-10... fie 15.000 euro... asta depinde de nevoi si posibilitati. Daca vrei tractiune integrala sau spate nu mai poti lua accord, daca vrei motor mai mare de 2.4 nu mai poti lua accord... etc...
T u d o r
Eu zic sa nu mai poluam topicul lui Sorin cu discutia eterna germane vs japoneze. Exista topic dedicat acestei dispute, daca toata lumea e de acord, mutam acolo ultimele posturi, cele de la care nu mai vorbim de masinile lui Sorin, ok?
HalbaSus
corect thumbsup.gif
T u d o r
Thx man. thumbsup.gif

Ok, sa revenim... As vrea sa discutam putin pe marginea afirmatiei lui mariusdruta, legata de performantele comparate ale unui Accord "cu imbunatatiri" cum e al lui Sorin versus un 325xi. Putere asemanatoare, cutii probabil asemanatoare, suspensii sportive, diferenta de tractiune vs diferenta de mase.
Nu cred sincer ca 325-ul ar bate asa rau, in conditiile in care suntem cu totii de acord ca ar bate. unsure.gif E de vazut, oricum. Conteaza mult si soferul pe un circuit, dar presupunem ca ar fi acelasi pe ambele masini.

Ce argumente ar fi in favoarea BMW-ului? Tractiunea mai buna pentru circuit. In favoarea Hondei ar fi masa mai mica cu cca 100 kg, daca am retinut exact. Din ce-mi amintesc eu ca am citit undeva (daca ma insel, va rog sa ma corectati), acceleratia laterala suportata de ambele e mare, undeva pe la 0.9x g, deci nici aici nu ar fi diferenta asa mari. Probabil mariusdruta s-a referit la "fun to drive" dat de tractiunea spate "ajutata" doar putin de "x" cand pierde aderenta.
HalbaSus
Eu as paria pe BMW... diferenta probabil nu ar fi una imensa (depinde intr-adevar de circuit si sofer)... ca idee ne putem uita la datele astea:
http://www.car-videos.net/performance/view...250&ID2=177

Probabil 325xi s-ar descurca ceva mai slab... dar tot ar iesi mai bine sau cel putin egal cu honda, iar pe curbe sigur s-ar descurca mai bine datorita tractiunii.


Latter edit:
Am gasit un alt clasament cu timpi de circuit si se pare ca honda accord 2.4 type-S nu sta asa stralucit:
http://www.fastestlaps.com/track24.html

187. BMW 325i 1:52.0 Ž05 218 / 1405 Autozeitung
.....
229. Honda Accord 2.4 Type-S 1:54.1 Ž05 190 / 1356 Autozeitung
air_wolf
daca ar fi sa bagi 25.000 de euro intr-un accord, diferenta de mase ar fi de peste 300-400kg. in plus, direfenta de cp ar fi undeva in jur de 250-300CP asa ca eu as paria pe accord. pe circuit conteaza cit de tirziu poti frina, deci un upgrade la frine, bare stabilizatoare, suspensie si transmisie ar duce honda modificata cu mult peste un seria 3xi - as putea spune ca si peste un M3.
T u d o r
Adica sa cred ca Type S e sub un 207? Sub Laguna dci? Sub Focus tdci? Si egal cu Ibiza de 105 cai???

poate au schimbat soferii la pauza... biggrin.gif Care sa fie motivul? Franele slabe?
mariusdruta
Ma bucur ca ati mutat discutia aici.

In primul rand, remarc postul lui HalbaSus, extrem de obiectiv. Pe scurt :

-sunt de aceeasi parare ca modelul corespondent e 320i.
-diferenta de pret e mult, mult mai mica decat cea sugerata. (pret promotional la un model la sfarsit de generatie (Honda) - pret de catalog la BMW la care se face discount nu uitati, oferta take-it or leave-it versus configurati-va masina cum doriti, diferenta de cilindree (mai mica la BMW) , consum diferit (mai mic la BMW) , tehnologie "stop and go" (la BMW) ,tehnologie de regenerare a fortei de franare, premium vs. non premium. M-am referit strict la aspecte economice aici, pentru a ne face o idee asupra diferentei de pret pe hartie. Ce ramane din diferenta de pret (mai mare la BMW)... se vede pe sosea sau mai degraba pe circuit si deabia aici incepe distractia smile.gif

Cateva mentiuni ( nu ma astept sa inteleaga f. multe de aici "tunerii" autohtoni din aria japo):

- 200 bhp e cam maximum ce ii poti pune pe fwd
- 325 are 6 in linie si DSC cu functii aditionale smile.gif

Pt. Tudor: in post am scris doar 325i, fara x. Tocmai ca pe un circuit uscat, merita sa vezi ca inseamna tractiunea spate. Merita cu atat mai mult daca e ud, dar pe mine nu ma tine, recunosc. smile.gif

In final, apropos de ineptii:

"Pardon Accordul e in clasa medie cu seria 5 deci M5 .... e clasa medie , seria 3 e compacta cu Civicu ..."

"off topic .. in A6 stai mai inghesuit ca in Avensis si asta o spun ce cea mai mare incredere si la rece ,,, trecand peste faptu ca sunt fun japo ... chiar ma dezamagit .... in loc de portbagaju ala de neam prost mai bine faceau mai mult loc in masina . care se cred o clasa superioara Ave deshi e tot o limuzina medie .. asta e gaselnitza nemtilor de a se da mari .... marim mashina sa zicem ca suntem mai tari ca alte marci ."

De mult nu am mai ras asa biggrin.gif
HalbaSus
QUOTE ( T u d o r @ Sep 5 2008, 01:57 PM) *
Adica sa cred ca Type S e sub un 207? Sub Laguna dci? Sub Focus tdci? Si egal cu Ibiza de 105 cai???

poate au schimbat soferii la pauza... biggrin.gif Care sa fie motivul? Franele slabe?



Circuitul scurt, ca A8 e si mai in spate... probabil puterea nu este foarte relevanta, mai degraba conteaza tinuta de drum, tractiunea, franele, etc...
T u d o r
Desi topicul e doar despre germane vs japoneze, cred ca putem extinde discutia si la italiene. Iata o comparatie intre doua masini mai corect alaturate, din gama "near-premium":

Type S vs 159 2.2 JTS
guerilla
bre eu nu stiu ce sa zic cu bmw-ul versus accord. am un accord nou la firma. da, e full gadget si te impresioneaza din punctul asta de vedere. da... cam atat biggrin.gif
adica daca faci o comparatie cu masini cu adevarat puternice senzatia nu e tocmai una placuta.
nu exceleaza nici in depasiri (are lag de zici ca e turbo ca a mea), pe serpentine sta foarte bine, e joasa ca naiba, loc in spate ii bun, da ii mai greu sa te dai jos sau sa te urci, portbagaj in care poti pune 400cmc de file de peste, ca daca vrei sa pui un bidon nu prea intra, si mai sint si altele.
astept sa zica si un nemultumit de bmw aceleasi lucruri. daca vrea.

ah si mai era ceva, lucrul ala cu elitistii care isi cumpara masini japoneze e obsolete. in showroom honda o familie de .... erau foarte incantati ca au 10 boxe pe masina ca sa il auda pe gutza. sau la mitsu la dealer ca isi iau jip ca sa moara vecinii de ciuda. sau la toyota.... etc etc etc
HalbaSus
Tudor, primim si italiene in comparatie... si ca tot veni vorba de alfa...
Alfa 159 arata absolut bestial, e genul de masina pentru care ti-ai vinde rinichii si ti-ai amaneta ficatul... dar... performantele sunt jalnice, cu atat mai mult pt o marca cu pretentii "sportive". Daca alfa ar face masini la fel de rapide pe cat sunt de frumoase... bmw si audi ar da faliment imediat.
T u d o r
E grea rau, asta e necazul tuturor Alfelor. smile.gif Si mie imi place masina rau de tot...si tot am 2 rinichi... cineva interesat? biggrin.gif

Serios, o Alfa 159 e emotie pura, dar performantele sunt modeste comparate cu adversarii directi. Iar pretul nu e in avantajul ei.

Iata o alta comparatie interesanta. Desi pe hartie performantele celor 2 masini sunt identice, Passatul ia 1 sec mai putin pe turul de circuit. 2.0 tfsi castiga cred datorita cuplului excelent livrat jos, caracteristic turbo.

BTW... ieri am configurat un Passat Sedan 2.0 TFSI cu dotari cat s-a putut de asemanatoare cu ale Accord-ului nou 2.4 Executive (asemanatoare pentru ca nu am gasit in oferta lui VW multe dintre cele pe care Honda le are in aceasta configuratie). Pretul a sarit putin de 30000 CIP... unsure.gif Daca diferenta de pret dintre seria 3 si Accord e justificabila prin ceva, asta cu Passatul nu mi-o mai pot explica deloc. WTF... jumatate dintre dotarile optionale ale Passatului erau jante...jante...jante de 100 feluri. confused.gif

Pentru comparatia de mai sus, iata si un ajutor.
HalbaSus
ai fost vre-odata sa cumperi un vw ? imediat ce le zici ca esti interesat de masina iti dau o reducere de vre-o 3%, daca mai discuti putin cu ei ajungi la 5% iar daca iti iei o masina mai scumpa iti dau lejer o reducere de aproape 10%... preturile de pe site nu cred ca le plateste nimeni.

Ok, stiu ca se fac discounturi si la alte marci, dar spre exemplu anul trecut am fost cu un coleg sa isi caute masina, la ford (unde eram prieten cu dealerul si am mers de vre-o 2 ori la negocieri) a oferit vre-o 600 euro reducere la un mondeo, la honda nu i-au oferit nimic pt ca era oricum redus pretul datorita finalului de generatie iar la vw i-au dat 1500 de euro reducere de la prima vizita si sigur s-ar fi putut mai mult.


22nst
la al 2-lea avensis am avut aproape 2000 euro reducere... asa ca se poate si la altii nu doar la vw (multi cred ca vw este etalon... poate ma lamureste cineva de ce)
T u d o r
Passatul ala ar trebui sa ti-l dea redus cu vreo 30% sa rivalizeze la pret cu Accordul. biggrin.gif Si vorbim acum de aceeasi clasa si de aceleasi aspiratii "premium". Se pare ca VW a gasit metoda sa devina premium, concurand la pret cu Seria 3 si A4... biggrin.gif
HalbaSus
Daca iei diesel atunci sunt la pret egal smile.gif
Sincer chestia cu "VW-ul scump rau" nu prea mai e asa... poate la anumite motorizari/echipari sa fie o diferenta foarte mare... dar in rest e cam "in rand" cu lumea, cu diferente de pret de maxim 5-10%.
T u d o r
Te informez, cu configuratorul in mana, biggrin.gif, ca Passat TDI cu vreo 3/4 dintre dotarile Accord 2.2 Executive e vreo 30000 euro. CIP! Si vorbesc de TDI-ul de 140 cai, ala de 170 e ceva mai scump. Oricum ai face comparatia, intre ele e doar o diferenta cam cat ...TVA-ul. Sunt convins ca cei mai multi ar opta pentru imaginea deosebita pe care ti-o confera un VW TDI( teehee.gif ), dar totusi, logic, e absurd. biggrin.gif
Accordul arata mai bine, merge la fel, e mai dotat, mai puternic, prin prisma istoriei modelelor putem spune ca mai fiabil... e mai in toate felurile decat Passat. Si atunci care e faza? De ce sa dau 6000 euro (!!!) mai mult pe el?
air_wolf
QUOTE ( T u d o r @ Sep 5 2008, 01:57 PM) *
Adica sa cred ca Type S e sub un 207? Sub Laguna dci? Sub Focus tdci? Si egal cu Ibiza de 105 cai???

poate au schimbat soferii la pauza... biggrin.gif Care sa fie motivul? Franele slabe?


pe asta de unde ai scos-o? teehee.gif
T u d o r
Apai din cutia Pandorei pe care ne-a livrat-o Halba cu amabilitate. biggrin.gif
ozz86651
QUOTE
O alta chestie interesanta este ca in general masinile premium de clasa medie au spatiu interior mai mic decat masinile de clasa medie non-premium... Uita-te la serie 3, A4 (generatia anterioara, asta noua a crescut mult), lexus IS... toate sunt mai mici decat vectra, passat, mondeo, avensis, accord... presupun ca motivul este unul de marketing, daca serie 3/A4/IS ar fi foarte spatioase... ce rost ar mai avea masinile de clasa mare (serie 5, A6, GS) ? practic si-ar trage singuri un sut in c*ie.


Bre mie mi se pare ca le-ai ametit de tot. Pai cum sa fie seria 3 cit un vectra daca sint in clase diferite? Ie-te cum e la amerecani:
Mare: 7, S etc
Medie: 5, E, A6, Mazda 6, Accordul american, Legacy, Acura TL.
Compacta: seriile 1/3, A4, A3 (da 1/3 si A3/4 cica ar fi in aceeasi clasa si-s tratate ca variante diferite de caroserie), C, IS, civic, corrola, mazda 3, focus etc.

Vectra, Laguna etc mie imi pare ca ar intra la medie. TSX (accordul european) e undeva la mijloc dar mai mult in compacta.

QUOTE
Ce argumente ar fi in favoarea BMW-ului? Tractiunea mai buna pentru circuit.


Tractiunea (mai ales la modelul fara x), masa nu cred ca e mai mare la modelul fara x, rigiditatea sasiului, pzoitia rotilor si echilibrarea mai buna.
Desi nu spun ca bmwul merita banii, fanboii din orice tabara ma calca pe nervi... e o prostie sa spui ca bmwul nu merita banii ca l-am facut eu la un semafor. Sint masini binisor mai ieftine ca acordul care-l rup la 0-100. Cu banii de un accord/TSX (plus inca putin eventual) sint masini de 400CP si aceeasi clasa sau mai mari. Sau pe la 300CP si usor tunabile si cu AWD. Care fac cercuri in jurul accodului.
OvidiuH
QUOTE ( T u d o r @ Sep 5 2008, 05:22 PM) *
Te informez, cu configuratorul in mana, biggrin.gif, ca Passat TDI cu vreo 3/4 dintre dotarile Accord 2.2 Executive e vreo 30000 euro. CIP! Si vorbesc de TDI-ul de 140 cai, ala de 170 e ceva mai scump. Oricum ai face comparatia, intre ele e doar o diferenta cam cat ...TVA-ul. Sunt convins ca cei mai multi ar opta pentru imaginea deosebita pe care ti-o confera un VW TDI( teehee.gif ), dar totusi, logic, e absurd. biggrin.gif
Accordul arata mai bine, merge la fel, e mai dotat, mai puternic, prin prisma istoriei modelelor putem spune ca mai fiabil... e mai in toate felurile decat Passat. Si atunci care e faza? De ce sa dau 6000 euro (!!!) mai mult pe el?

Pentru sigla cu roșu. rolleyes.gif E adevărat, noul Accord oferă un raport dotări/performanță/preț excelent. Passat-ul încă suferă de multe boli, mai ales când îl comparăm cu vecha generație de până în 2005.
HalbaSus
Tudor, nu mi se pare corect sa compari masinile "cu aceleasi dotari", in principiu lumea nu pleaca sa cumpere masina gandidu-se ca "vreau o masina care sa aiba: senzori de ploaie, de parcare, de lumina, comenzi pe volan, etc, etc...". Lumea vrea deobicei o masina de o anumita marime si o anumita motorizare.
La VW poti sa alegi dotarile dupa bunul plac, dezavantajul e ca daca pui toate dotarile iti iese un pret monstruos, dar daca te multumesti cu dotari de bun simt (clima, geamuri/oglinzi electrice, CD, jante, airbaguri atunci iti iese cam la fel:

VW Passat 2.0 TDI 140 cp Sportline +
Aer conditionat "Climatronic" reglare
Computer de bord "Plus"
Oglinzi electrice + senzor de ploaie +
Volan multifunctional piele 3 spite cu comenzi pe volan +
handsfree bluetooth
_____________________________________________
22.111 CIP

Honda Accord 2.2 Elegance cu aceleasi dotari +
Senzori lumina + tot felul de iluminari
21.980 CIP

Si nu stiu de ce, dar sunt convins ca dupa negociere in ambele locuri passatul va iesi mai ieftin.

VW Passat 1.8 TSI Trendline +
Aer conditionat "Climatronic"
Faruri de ceata
Oglinzi exterioare electrice
____________________________________________
19.255 CIP

Honda Accord 2.0 comfort cu aceleasi dotari
18.980 CIP

Din nou sunt destul de convins ca poti obtine passatul la acelasi pret sau chiar mai ieftin.

Ahhh... daca vorbim de varianta executive cu tone de dotari (inclusiv navigatie, care nu functioneaza in romania) atunci calculele tale sunt corecte.


Ozz, la europeni e mai altfel cu clasele, nu spun ca e bine sau e rau, dar noi avem mai multe clase. Pentru mai multe informatii: http://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification








T u d o r
Nici nu pusesem navigatia la Passatul ala si sarisem la 30000. biggrin.gif Cu toate ca la Honda dieselul ala rupe la pret, tot vine mai ieftin decat Passat. Pe benzinare insa... calculul tau e putin inexact, anume Accordul 2.0 Comfort e 17980 CIP, adica 21393 DDP. Pretul pus de tine e cel de la modelul cu cutie automata. smile.gif
HalbaSus
Oops, asta n-am observat... Se pare ca accordul 2.0 comfort a ramas in continuare "best deal", fiind probabil cea mai ieftina masina de clasa medie cu motor de ~150 cp. Dar chiar si asa, vorbim de o diferenta de 1.275 euro (probabil mai putin dupa aplicarea reducerilor), adica nu e un capat de tara.

A nu se intelege ca sunt fan passat, din contra, mi se pare o masina de pietar/manelist, iar honda accord era una din masinile remarcabile din clasa medie (spun era, pentru ca noul accord a devenit "just another family saloon" si nu mai poate emite pretentii de "BMW japonez" ca fosta generatie).

Tot ce vroiam sa spun este ca toata treaba cu "japonezele sunt ieftine/ germanele sunt scumpe" e cam invechita. Spre exemplu un sciroco 2.0 TFSI este putin mai ieftin ieftin decat un Type-R cu aceleasi dotari (presupun ca GTI-ul e si mai ieftin). Sau Toyota Auris 1.4 D4D este mai scump decat Golful 1.9 TDI... iar aceasta apropiere de preturi nu se datoreaza neaparat ieftinirii VW-urilor, practic VW este in continuare marca germana non-premium cu cele mai scumpe masini, doar ca japonezii i-au ajuns din urma... si la preturi. Practic masinile japoneze sunt substantial mai ieftine doar daca alegi cele mai inalte variante de echipare si le compari cu masini europene care nu au asemenea echipari ci trebuie platita in parte fiecare optiune.
T u d o r
Si eu zic la fel despre Accordul nou. Nu mai are aerul ala de sharpness, de masina pentru o categorie restransa de clienti. A devenit si el o "masina poporului" japoneza, asemenea lui Avensis. Dar imi place, nu am facut un secret din asta si nici eu nu vreau sa fiu banuit ca sunt "monocolor" si nu mai vad nimic altceva. biggrin.gif Totusi...cifrele sunt cifre, masinile sunt din aceeasi categorie, au acelasi target (nu la noi biggrin.gif, ma refer la toate pietele) si doar o pata "pusa" pe Passat ar putea sa faca pe cineva sa dea 1-2 mii de euro in plus pe nimic. In locul "Passat" se poate pune orice model, desigur. biggrin.gif Cand esti setat pe o masina, poate ea sa coste cat 2 altele la fel, ca nu-ti mai pasa.

La comparatia Scirocco (G5 GTI) vs Type R nu pot decat sa-ti dau dreptate. E prea scump Civicul, de altfel ei mizeaza aici doar pe aspectul realmente demential al masinii, atat interior cat si exterior. In rest, GTI e mai bun, mai aproape si de nevoia de zi cu zi, nu doar race.

Nici Honda nu e vestita pentru preturile entry level din clasa. Acolo francezii rulz biggrin.gif "Oferta extra mega giga terra speciala... 407 la pret de trotineta!!!" Ce mai conteaza... biggrin.gif
HalbaSus
QUOTE ( T u d o r @ Sep 6 2008, 12:51 PM) *
Nici Honda nu e vestita pentru preturile entry level din clasa. Acolo francezii rulz biggrin.gif "Oferta extra mega giga terra speciala... 407 la pret de trotineta!!!" Ce mai conteaza... biggrin.gif


La super-mega oferte nu mai conteaza nationalitatea, conteaza vechimea modelului, 407-le se da la pret de tricicleta pentru ca e pe final de cariera... la pret de trotineta se da Opelul Vectra care va fi inlocuit de Insignia, un opel vectra 1.8 140 cp cu faruri xenon si mai toate dotarile imaginabile costa 15.600 euro CIP (la pretul asta se mai dadea doar primera... inainte sa dispara).
Inainte sa iasa noul A4 vechiul A4 venea cu S-line si o groaza de dotari gratuite (avantaj client de vre-o 4 mii de euro, dupa aparitia noului C (care a reprezentat o schimbare radicala si nimeni normal la cap nu mai vroia sa auda de vechiul C), modelul vechi se dadea aproape pe gratis (stiu pe cineva care a luat la vre-o 22-23 k euro DDP un C200 CDI (NOU!!!) cu piele si o groaza de dotari), e adevarat nu din romania ci din germania smile.gif.
Practic si Accordul vechi era la un pret imbatabil inainte sa iasa, un coleg de-al meu si-a luat accord 2.0 comfort sub 20.000 DDP, pret imbatabil la vremea aia.
ozz86651
QUOTE
Ozz, la europeni e mai altfel cu clasele, nu spun ca e bine sau e rau, dar noi avem mai multe clase.


Stiu, dar nu la asta m-am referit ci faptul ca tu bagi in aceeasi clasa masini care mie mi se pare evident in clase diferite, cum ar fi seria 3 cu passat, vectra etc. Seria 3 e cu o clasa mai jos.
HalbaSus
poate ca e evident ca sunt din clase diferite dar toti europenii le stiu ca facand parte din segmenul D... ambele... de ce si cum... nu stiu... parca impartirea lua in calcul ampatamentul masinii... oricum, conform clasificarii europene sigur-sigur fac parte din aceiasi clasa.
T u d o r
Am mai avut discutia asta mai demult. Cred ca americanii clasifica masinile dupa lungimea totala iar europenii dupa ampatament. Seria3 in Europa intra clar in segmentul "mediu", pe compacte avand ca model seria 1. Mie mi se pare mai ciudat modul de a se "autoclasifica" al celor de la Volvo, care si in Europa incearca sa te pacaleasca cu o compacta vanduta in clasa medie, ma refer la S40, masina identica cu Focus Sedan.

Problema clasificarilor e ingreunata mereu de noile modele de pe piata, care sunt tot mai mari. Astfel ai surpriza sa constati ca un Corolla nou e cat un seria3, ca sa dau doar acest exemplu. BMW cred ca ofera in acest moment cel mai mic model de clasa medie de pe piata si acesta e depasit la dimensiuni de cateva sedanuri compacte.
HalbaSus
Corect, in europa apartenenta la o clasa sau alta e data de ampatament (de ce ? nu stiu... dar nici nu ma intereseaza foarte tare).

Iata cateva masini "premium" si "non premium" cu lungimile si ampatamentele aferente :
- Opel Vectra: lungime: 4611 ampatament: 2700
- Toyota Avensis: lungime: 4645 ampatament: 2700
- BMW seria 3: lungime: 4520 ampatament: 2760

Dupa cum se vede, desi bmw seria 3 e substantial mai scurta decat Vectra si Avensis, ampatamentul e chiar mai mare.
T u d o r
Mai mult, iata cateva sedanuri compacte, derivate din hatch-uri:

Skoda Octavia: L: 4572 ampatament 2579
Ford Focus Sedan: L: 4488 ampatament 2640
Toyota Corolla L: 4540 ampatament 2600

Dupa cum se vede, chiar daca lungimile pot sa depaseasca limitele claselor, ampatamentul e cel care face diferenta. Nu conteaza ca poti alipi la un hatch un portbagaj de 500 litri, spatiul interior nu-l poti modifica, fiind limitat la dimensiunile modelului "mama".
Rebel
QUOTE (vio @ Sep 4 2008, 12:11 PM) *
QUOTE (mariusdruta @ Sep 4 2008, 03:14 PM) *
In rest e o masina frumoasa, careia i-ar fi stat mult mai bine stock (parerea mea) si mai putin gangsta'.



ai dreptate totzi tunerii si toata lumea care isi tuneaza mashina japo sunt prosti si tu destept , asta rezulta direct din fraza asta ... iti zic io ca daca s-ar preta BMW la asa ceva peste tot in lume toti si ar cumpara numai BMW si ar face tuning la el ... cu dif de bani intre BMW si Accord , faci Accordu sa ii dea rushine la orice bmw fie el si M5 si M6 ..

cateodata ma intreb cu ce gandesc unii cand scriu asemenea ineptii ...



Auzi draguta, eu le stiu pe amandoua fooaarte bine. Du-te te rog si ea un paharel cu apa rece inainte sa scrii…poate realizezi unde-s ineptiile.. Inteleg sa fii fan dar ca critic culinar ce esti, ar trebui mai intai sa iei masa la localul respectiv inainte sa-l defaimezi…



QUOTE (HalbaSus @ Sep 5 2008, 11:32 AM) *
Tudor, primim si italiene in comparatie... si ca tot veni vorba de alfa...
Alfa 159 arata absolut bestial, e genul de masina pentru care ti-ai vinde rinichii si ti-ai amaneta ficatul... dar... performantele sunt jalnice, cu atat mai mult pt o marca cu pretentii "sportive". Daca alfa ar face masini la fel de rapide pe cat sunt de frumoase... bmw si audi ar da faliment imediat.


Ha! Buna gluma!
Dar pe langa rapiditate mai ai nevoie si de fiabilitatea, integrarea in DNA-ul masinii a unor trasaturi definitorii care pot aduce o oarecare recunoastere globala ce ulterior pot contribui si la o alta valoare de revanzare, etc.


Si acum sa trag si o concluzie ca tot sunte in topicul cu pricina:
Vineri, am fost cu o ruda de-a mea sa testam cateva masini in ideea de a alege una ce va servi drept masina de provizorat pentru pe perioada de un an doi pana cand se sare la un Audi, BMW ori un Mercedes. Masina trebuie sa fie noua, un service aproape de casa (multe au pierdut din cauza asta), scurta la dimensiuni, ceva dotari decente (un power group si AC) ieftina si cu o buna valoare de revanzare pe piata. Buuun.
Primele alese Toyota Corolla si Toyota Matrix mai ales ca preturile au fost ajustate si un 2009 este mai ieftin decat un 2008.

Test 2009 Matrix:

Design frumusel pe dinafara cu o agresivitate placuta iar pachetul hatchback plus AWD m-a incantat. Am testat motorul de 2.4 si 158 HP (doar atat din hardughia asta?) automatic (AWD vine doar 4-speed automatic). Motorul destul de vivace, parca strangulat de rahatul de cutie, daca doreai sa "tasnesti" din vreo situatie masina avea un lag de am stat si m-am intrebat daca-i turbo (!?). Cand pui maneta in Drive, usile se inchid automat cu un zgomot de parca nu exista antifonaj in masina asta. Vizibilitatea inapoi minima spre foarte proasta, gemuletul ala lipit lateral parca mai rau incurca. Motorul este zgomotos, se aude cam totul din afara, nu exista mocheta in portbagaj sau pe dosul scaunelor spate, masina are un antifonaj egal cu zero! Directie destul de buna insa cu un handling inferior multor masini fara pretentii (exemplu Chevrolet Cavalier care costa nou 15.000$).
Inauntru dezastru: Un plastic de-a dreptul ordinar ! doua nuante de plastic domina bordul pe care daca apesi scartaie. Gurile de aer sunt atat de cheap ca dupa ce le-ai sucit de cateva ori ( masina de test avea vreo 3500km) nu mai stau acolo unde ti-ar place: rotirea lor este ult prea usoara si foarte repede realizezi ca atunci cand plasticul se va toci vor sta unde vor ele nu unde vrei tu. Design de tot rahatul, totul tipa CHEEEAP! inauntru. Plasticurile de pe usi nu se imbinau perfect iar manerul de care tragi sa deschizi usa din interior nu era finisat si m-a zgariat la degete. Sistemul de sunet este de-a dreptul jenant cu tot subwoofer-ul JBL din portbagaj. Pozitia in scaune de-a dreptul ciudata daca iei in calcul maximul de posibilitati oferite si nu poti ajunge la un compromis fericit atunci cand te gandesti ca totusi la un moment dat trebuie sa apesi si pedalele. Dupa test ne-am dat jos si am inchis usa. Sunetul de gol si cheap produs de usa a concluzionat testul: NU MULTUMESC! Mai ales petru 24.000$ plus taxe!

Test Corolla:

Am testat modelul LE. Km la bord: 500.
Interior primitor, simplu dar destul de ergonomic. Finitie de lemn (nu imi place cheresteaua in masina dar asta era la test), plastic vopsit cam cheap fara un lac deasupra (deci supus zgarieturilor) dar acceptabil. Pozitia in scaun buna, fara un bun suport lateral sau nu stiu ce pretentii dar macar decente si destul de comfortabile. Pozitia la volan in raport cu pedalele si vizibilitatea placuta si incomparabila cu Matrix. Pornire oprire cu Start/Stop button, ceasuri albaste cu display-uri portocalii (WTF?). Plansa de bord beneficiaza de u material mai bun decat Matrix, nu grozav dar macar nu tipa Cheap!. Consola centrala imbina frumos bordul cu podeaua, are un aspect placut si incorporeaza sistemul audio si climatizarea. Dar display-ul sistemului audio este verde! Ceasuri albastre cu limbi rosii, afisoare portocalii si sistem audio verde? Hello?
Motorul este mai silentios (testat varianta 1.8 , 132 CP) si toarce frumusel. Cutia de viteze mult mai ergonomic asezata si nu face zgomote ciudate ca cea din Matrix. Motorul? Gutless! Pur si simplu Corolla de acum cativa ani ii da clasa! Ce bataie de joc. Directia merge usor dar este imprecisa, daca invarti stanga si dreapta si stanga si dreapta masina devenind o barca veritabila iar fundul fuge intr-un mod dezastruos (testat pe uscat la 25 grade celsius).
Designul lasa de dorit dar este acceptabil, poti trai cu el un an doi. Deci, motor slab, transmisie slaba, suspensii si directi ce lasa de dorit, deci pentru 19-20.000$ merci dar am de unde alege!

Intamplarea face ca de la iesirea din dealerul Toyota la cativa km mai incolo sa dam de Subaru. Ne oprim la Subaru, intram inauntru si luam la test un 2009 Impreza 2.5 Hatchback automatic Sport Package AWD, 170CP cu 75-80km la bord. Masina are o finisare frumoasa, total alte materiale decat Toyota. Cu exceptia plasticelor vopsite in argintiu nu prea am plangeri. Sistemul audio este decent si suficient de calitativ (desi parca sa dori niste tweetere mai bune) integrat foarte frumos in consola. Masina este mult peste Toyota la factorul quietness si este bine izolata fonic. De asemenea noul model vine si cu un display central care afiseaza temperatura, statusul airbag-urilor si ceasul, si este situat imediat sub parbriz deasupra sistemului audio. Tot bordul este in rosu-orange (inclusiv controalele sistemului audio) iar display-ul audio este in alb ca si limbile ceasurilor. Scaunele sunt frumoase, ofera un material decent si cu un aspect placut, au un bun suport lateral si sunt confortabile. Tinuta de drum este buna sau chiar mai mult de atat, directie precisa si receptiva, suspensiile sunt tari si nu exista nici cea mai mica urma de instabilitate. Motorul este vivace, se poate si mai mult dar m-am declarat multumit. Cutia este ok dar desi mai putin evidenta inca m-am lovit de senzatia de Lag. In fine, ne-a placut masina, are design frumos, europeni fiind am apreciat hatch-backul, finisaj frumos, materiale nu decente ci chiar bune si placute la atingere, motor vivace, suspensii faine, cutie placuta. Am inchis usa si amandoi am concluzionat ca este o alegere buna dar ar fi o mica problema: pretul: 25.000 $cad plus taxe.

Ramane sa ne gandim daca se cumpara Subaru pentru 2 ani ori se merge din start pe un A3 ori serie3 (ceea ce se doreste din start).

Deci daca ar fi sa aleg strict intre un Matrix AWD si un Subaru AWD la acelasi pret nici nu as avea dubii who is the winner. Iar intre cele doua este o mare prapastie in calitate a lucrarii, tehnica, materiale folosite, finisaje, sonorizare, tinuta de drum, etc. Sunt pur si simplu socat de nivelul scazut al gandirii Toyota! Stiam de Toyota ca este simpla si fada... dar fara un pic de bun gust?. Efectiv, ca si client m-am simtit JIGNIT de ceea ce poate oferi Toyota mai ales cand vorbim de "painea lor cea de toate zilele" : Corolla. Nu mai vreau sa amintesc de medelele inferioare care m-au dezgustat inca din show room.



Bottom line?: Toyota sucks!
ozz86651
Mie mi se pare ceva foarte nenatural aici, ne legam de detalii tehnice ca si impozitarea in functie de cilindree. Un producator poate pune oriunde rotile, la extreme sau in mijloc daca vrea smile.gif. Serai 3 natural are rotile mai departate ca are tractiune pe spate dar inauntru + portbagajul e mai mic ca un civic sedan.
T u d o r
Ma indoiesc ca ar fi mai mic Seria 3 decat Civic-ul Sedan in interior. Iar portbagajul SIGUR nu e mai mic, 389 litri pentru Civic vs 460 pentru BMW. In unele reviste auto (ex Quatroruotte) dau si dimensiunile interioare, dar nu am gasit pe net. Daca le gaseste cineva, poate ar fi interesant de comparat cu cifrele in fata. In orice caz, cand m-am urcat eu in Civic Sedan si am dat scaunul cum imi vine mie bine, in spatele meu nu se putea urca decat un copil masochist. La un serie 3 (modelul anterior) a stat o femeie adulta. Nu fara sa se stranga putin, dar a incaput.
HalbaSus
Rebel, it's good to have you back smile.gif

Esti sigur ca la corolla aia ii fugea spatele ?

ozz, nu spun neaparat ca e logica impartirea europeana pe clase... dar o stim de o viata, e ca si cum mi-ar spune acum cineva ca marimea la pantofii pe care ii port nu ar trebui sa fie 44 pentru ca e o cifra care nu are nici o legatura cu marimea efectiva a pantofilor... e o conventie, ce naiba...
T u d o r
Faza e ca masinile devin tot mai mari, clasele urca si din cand in cand, pentru ca cele "mici" nu mai sunt asa mici, mai adauga o noua clasa... mini, nano, pico... biggrin.gif
Un Golf 1 ar face acum parte din clasa mini, ca cea mica a urcat deja la 4 metri lungime.
FAR EASTERN
Singurul producător de top care pare să se miște contra curentului descendent este Volkswagen. Grupul german, al patrulea mare producător mondial, a anunțat pentru primul semestru, un profit operațional de 3,4 miliarde euro, în urcare cu 21,8% față de valoarea înregistrată în aceeași perioadă din 2007, de 2,8 miliarde euro. Aceste evoluții au modificat radical clasamentul mondial în funcție de valoarea de piață, unde, la începutul lunii august, Toyota ocupa locul întâi cu 97 miliarde de euro, Volkswagen se afla pe locul doi, cu 58 de miliarde, Renault-Nissan completa podiumul cu 41 de miliarde, iar locurile următoare erau ocupate de Daimler și Honda.

sursa capital.ro

ozz86651
QUOTE
Iar portbagajul SIGUR nu e mai mic, 389 litri pentru Civic vs 460 pentru BMW.


Originea confuizie poate fi ca eu compar modelul actual de civic cu cel anterior de BMW.
Eu fac naveta 1 zi cu civicul meu (coupe, 2006), 1 zi cu 325ul unui prieten (4 usi, 2001), si din cind in cind cu Mazda mea 6 (2003). Oricum as invirti-o, desi bmwul e putin mai maricel decit civicul meu (in afara de portbagaj care e mai mic), n se compara cu mazda care e clar mai mare decit amindoua.
klm
Scuzati-ma, imi place mult modelul scos de Honda insa de aici si pana la a numi-o sportiva sunt multe mile marine; poate ca gandesc eu un pic mai altfel insa nu vad sportiv un sedan in 4 usi, mai nou si Impreza (unul din exemplele pe care mi le puteti da) e hatch iar impreuna cu Evo (alt exemplu de masina frumoasa) au performante medii pe circuite.
Nu zic ca germanele ar excela insa nu poti pune un M3 de 340 cp langa un Accord de 190 cp si sa te astepti sa castige cea din urma (nu mai zic nimic de Porsche pentru ca am vazut ca cica ar fi mai slabi cei 4-500cp decat cei 190 ai japonezelor, poate caii de la BMW sa fie adevarati tongue.gif); o mare diferenta intre cele doua poluri e faptul ca daca imi spui un model de masina japoneza gasesc macar 2-3 nemtesti care sunt mai bune; la fel, daca-mi spui un model de masina nemteasca iti gasesc un alt model de masina (non germana) mai bun pe un anumit sector. Ce rost isi au orgoliile lipsite de suport logic?!
Spuneam ca imi place mult Accord-ul (si Sorin a demonstrat ca se poate face si mai frumos) insa la banii aia mi-as lua fara sa clipesc un M3, Evo sau Alfa GT (una nemteasca, una japoneza si una italieneasca) iar daca ar fi sa aleg o Honda mi-as lua civicul hatch (pe care nu-l gasesc pe niciun sait ca sa va spun ce model e) si, credeti-ma ca am loc si pt zarzavaturi si pt 2 valize.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.