Viitorul sigurantei rutiere!!! |
This topic is about Viitorul sigurantei rutiere!!!, the author, Alex-F1, wrote about: Mi-a venit acuma in bibilica o idee si am deschis acest topic, in care va invit sa va spuneti parerile referitoare la acest subiect! Ce credeti ca ar ... To read more just scroll down
Viitorul sigurantei rutiere!!! |
May 16 2006, 01:30 AM
Post
#1
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Oricat de ciudata ar parea ideea mea, o sa v-o spun si voua fara nici o rusine! Deci, io ma gandeam asa: toate masinile sa fie echipate cu un limitator de viteza, in asa fel incat sa nu se poata trece sub nici o forma peste limita respectiva de viteza, oricat ai apasa pedala de acceleratie, sa nu poti depasi aceasta viteza (ca si pits speed limit la F1)....adica, sa zicem, in oras 50 sau 60 km/h (zona 1), apoi in afara orasului 90 sau 100 km/h (zona 2), iar pe autostrazi 120 sau 130 km/h (zona 3)! Acuma, inainte de-a face apel la constiinta omului, ideal ar fi ca comutarea acestor zone de limitare sa nu fie lasata la indemama soferului (ca atunci in oras pui limitatorul pe zona 2 sau chiar 3 si gata, te-ai scos), ci soferul sa nu aiba acces la comutarea acestor zone...adica, atata vreme cat masina lui ruleaza intr-o localitate, sa nu poate trece nici in ruptul capului de 50 km/h si tot asa si cu celelalte 2 zone! Tehnic vorbind, varianta asta din urma ar fi destul de greu de aplicat....mai usor ar fi cea in care soferul sa-si seteze singur limitatorul, dar.....cu asta nu prea cred ca s-ar rezolva mare lucru, este? Cumva daca s-ar putea sa fie monitorizat permanent fiecare limitator, sa nu fie setat de catre utilizator la zona 2 sau 3 in oras sau io stiu....whatever....era doar o idee....poate mai adaugati voi alte comentarii pe marginea ei sau aveti alte idei....io zic ca e o problema de mare interes....adica ceva de genul "moartea in accidentele rutiere - pana cand?" Vorbeamos! :wave: -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
May 16 2006, 07:04 AM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 163 Joined: 13-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.181 |
greu de aplicat ce propui tu!
in primul rand mie mi se pare imposibil ce vrei tu! daca observi cu atentie, regulile se respecta mai ales daca exista si un factor de constrangere. Mie mi s-ar parea mult mai eficient din acest punct de vedere, monitorizarea video a traficului si sanctionarea drastica si imediata a problemelor grave din trafic. Nu discut acum despre celelalte implicatii morale de genul lipsa intimitatii, posibilitatea folosirii sistemului de monitorizare video si in alte scopuri....ca de , suntem oameni si este in firea noastra sa cadem in ispita!!! -------------------- Logan Laureate 1.4 - 75 CP
Ford Scorpio 2.0i cutie automata - 123 CP |
|
|
May 16 2006, 07:08 AM
Post
#3
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
o singura varianta iti dau , trebuie sa faci o depasire . ce te faci ?
-------------------- |
|
|
May 16 2006, 08:44 AM
Post
#4
|
|
sofer Group: Membri Posts: 83 Joined: 3-April 05 From: Bucuresti Member No.: 43.839 |
-------------------- Skoda O1 1,9 Tdi
|
|
|
May 16 2006, 08:45 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=5246&start=60 Din nefericire, capetele cubice de la Bruxelles au si ei indoieli in ce priveste discernamantul "supusilor" si prefera sa lase decizia vitezei maxime pe mana unui robot, considerat mai inteligent decat omul. Eu nu sunt de acord, pe de o parte pentru ca asa cum a spus George limitarea vitezei poate fi periculoasa, si pe de alta parte pentru ca ma enerveaza ca un capcaun de politician sa ma considere prea idiot ca sa pot sa aleg singur cu ce viteza sa merg in siguranta. "prezumtia de idiotenie" ma calca pe nervi. E ca si cum ai castra toti barbatii pentru ca o minoritate dintre ei comit violuri sau sunt pedofili. In plus, cum stabilesti limitele constructive? Un veteran de 85 ani si un pilot de raliu de 30 au aceleasi "limite"? -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 16 2006, 08:46 AM
Post
#6
|
|
sofer Group: Membri Posts: 83 Joined: 3-April 05 From: Bucuresti Member No.: 43.839 |
Si daca iti aduci aminte cand sau pus camerele pe Dn1 limita era de 50 Km/h si dupa putin timp limita a devenit 70 km/h, de ce crezi?
-------------------- Skoda O1 1,9 Tdi
|
|
|
May 16 2006, 08:50 AM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 284 Joined: 11-October 05 From: Bucuresti Member No.: 58.019 |
ideea in sine nu este atat de rea sdau atat de noua. nu stiu daca mai tineti minte reportajele despre industria auto americana care incerca sa implementeze pe fiecare autoturism un sistem care sa tina automat distanta fata de autoturismul din fata, iar capul coloanei era ghidat prin satelit sau radio [unde/daca gresesc astept corectari]...dragutz era cand depsaeau impreuna ca un trenuletz..
alta chestie vazuta in drumul spre italia...exista pe autostrazi un fel de grinzi care citesc automat tachografurile de pe camioane, transmitand informatii catre politie si un centru pt decongestionarea traficului. in momentul asta, dupa mine, nu ar mai trebui decat ca aacest tachograf sa comunic ecu ECU-ul masinii...nu? -------------------- i chose not to choose life
i chose something else... |
|
|
May 16 2006, 08:56 AM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 284 Joined: 11-October 05 From: Bucuresti Member No.: 58.019 |
ar mai fi o chestie de precizat: daca s-ar implementa un asemenea sistem, parerea mea este ca timpii d edeplasare in bucuresti ar scadea... pt ca toti s-ar misca fluid si constant..
sigur ca GIGI Jmekeru care depaseset pe contrasens si taie fata tuturor ar face poate mai mult pe drum decat isi propusese..... singurul neajuns al unui astfel de sistem ar fi faptul ca iti rapeste placerea condusului si iti limiteaza decizia.. uneori e rau, alteori e bine.... -------------------- i chose not to choose life
i chose something else... |
|
|
May 16 2006, 10:15 AM
Post
#9
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Ar mai putea fi o solutie, dar nu stiu cum s-ar implementa la nivel de detalii. Este vorba de monitorizarea prin GPS a traficului, ceva de genul obligativitatii de a pune pe masina a unui astfel de dispozitiv. Detaliile le putem discuta daca ideea pare interesanta.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
May 16 2006, 10:30 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
ASta s-ar putea sa fie un atentat la intimitatea personala Unii s-ar putea sa nu vrea sa stie Big Brother ca au parcat in fata unei biserici pocaite sau a unui bordel
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 16 2006, 10:49 AM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
Alex, ce propui tu nu se poate realiza niciodata. Viitorul sigurantei rutiere este in noi si educatia noastra rutiera + infrastructura rutiera de pe tot globul.
|
|
|
May 16 2006, 10:49 AM
Post
#12
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Deh, in epoca noastra oricum daca se straduiesc putin te localizeaza cu suficienta precizie. Gandeste-te doar la telefonul mobil. Oricum, eu cred ca este o problema pe care deja si-au pus-o cei indrituiti, pentru ca circulatia a devenit un infern in multe locuri ale lumii si trebuiesc luate masuri.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
May 16 2006, 10:50 AM
Post
#13
|
|
sofer Group: Membri Posts: 85 Joined: 11-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.291 |
Metode coercitive se pot inventa...dar ele trateaza mai degraba efectul ...reguli cate vrei, problema e respectarea...crezi ca in SUA nu si-ar dori un trafic linistit (prin manhatan)? sau in orice mare metropola?
Problema tine tot de bun simt si educatie...ca si de infrastructura si nr de masini... Eu astept teleportarea... -------------------- |
|
|
May 16 2006, 10:50 AM
Post
#14
|
|
sofer Group: Membri Posts: 85 Joined: 11-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.291 |
Metode coercitive se pot inventa...dar ele trateaza mai degraba efectul ...reguli cate vrei, problema e respectarea...credeti ca in SUA nu si-ar dori un trafic linistit (prin manhatan)? sau in orice mare metropola?
Problema tine tot de bun simt si educatie...ca si de infrastructura si nr de masini... Eu m-am resemnat si astept teleportarea... -------------------- |
|
|
May 16 2006, 11:03 AM
Post
#15
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In privinta traficului, o sincronizare inteligenta a semafoarelor functie de numarul de masini poate face minuni. Nu rezolva problema in totalitate, insa ajuta.
La fel pe autostrada, modificarea limitelor de viteza functie de fluxul de masini inaintea zonelor unde apar gatuiri ale traficului. Insa astea mai trebuie sa fie si respectate... Insa asta nu legatura directa cu siguranta, ci cu fluidizarea traficului. In materie de siguranta, problema e la soferi nu la masini. Nici macar in infrastructura. Or fi drumuri bune sau proaste, nu te obliga nimeni sa mergi mai repede decat iti permite drumul. E adevarat, faci 5 ore in loc de 3, insa asta nu are legatura cu siguranta. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 16 2006, 11:10 AM
Post
#16
|
|
sofer Group: Membri Posts: 85 Joined: 11-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.291 |
QUOTE(MR28673) Nici macar in infrastructura. Or fi drumuri bune sau proaste, nu te obliga nimeni sa mergi mai repede decat iti permite drumul. E adevarat, faci 5 ore in loc de 3, insa asta nu are legatura cu siguranta.
calitatea asfaltului e una...4 benzi pe sens in loc de una, e alta...semafoare sincronizate/pasarele pietoni/intersectii pe nivele diferite/separarea benzilor de mijloacele de transport in comun/autostrazi/separarea traficului greu, etc...deh, infrastructura... -------------------- |
|
|
May 16 2006, 11:15 AM
Post
#17
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Da, dar eu separ problema traficului de a sigurantei.
Cate din accidentele grave de la ora 5 se produc noaptea, pe sosea goala? si cate in oras, in trafic dens la 30km/h? In privinta traficului, cea mai eficienta si mai simpla solutie este si cea mai muncitoreasca: transport in comun, interzicerea masinii, sau interzicerea masinilor cu mai putin de doi-trei pasageri. Insa asta s-ar putea aplica peste vre-o 100 ani, iar primarul care ar avea asemenea idee ar fi linsat. In Londra au bagat niste taxe enorme ca sa intri cu masina in centru si i-a mai calmat, insa nici asta nu e o solutie aplicabila peste tot. (adica unde oamenii si locuiesc in centru, nu doar lucreaza sau se distreaza). -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 16 2006, 11:17 AM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 371 Joined: 26-September 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 56.794 |
Cred ca metoda propusa de tine nu este buna deloc si de asemenea ar fi greu de implemetat.Gandeste-te la un singur exemplu:copilul tau pateste ceva rau si trebuie sa il duci la spital urgent.Ti-ar place sa nu poti depasi 50 si sa iti auzi copilul pe bancheta din spate cum nu mai poate de durere?Stiu ca exista ambulante insa in unele cazuri chiar trebuie sa depasesti viteza.
O solutie care o vad eu cel putin pentru romania ar fi drumuri mai bune.Si aici ma refer la mai multe benzi pe sens,poate marcare liniilor ce delimiteaza benzile cu niste chestii fluorescente etc.Stiu ca sar mari viteza de mers dar macar ai avea loc sa eviti caruta biciclistul sau cealalta masina.Iar prin oras mai multe semafoare, mai putine sensuri unice :bash: (le unele efectiv nu le vad rostul-poate doar ca sa ocololesti), mai multe limitatoare e viteza(nu de cele tip damb peste care trebuie sa treci cu hummeru ci de cele tip mai multe damburi mici -nu mai stiu cum se cheama), mai multe garduri care sa delimiteze asfatul de trotuar(nu ccred ca ar mai traversa atat de multi prin locuri nepermise daca ar avea de sarit un gard(unele trotuare sunt asa de inguste incat de fiecare data cand trece o masina pe langa tine ai ipresie ca o sa te loveasca), masuri pentru incurajarea cuumpararii de masini mai noi(din nou ar creste viteza insa macar ar putea frana la timp si ar avea control mai bun al masinii per total, ca sa nu mai spun ca ar fi mult mai sigure) etc.Masuri sunt suficiente si inca rezonabile.Nu avem nevoie sa fim dusi ca furnicile unii dupa altii la distante de 20 m sau mai stiu eu cat. |
|
|
May 16 2006, 11:22 AM
Post
#19
|
|
sofer Group: Membri Posts: 85 Joined: 11-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.291 |
Eu zic ca infrastructura ajuta si la siguranta...mai multe benzi, pietoni "separat" de trafic, etc...cat priveste accidentele de la ora 5, pe soseaua goala, aia nu tine de siguranta traficului.....tine de inconstienta...pentru alea chiar nu putem face nimic ...
Cu siguranta respectarea traficului si a partenerilor e "buba" numarul unu...iar la noi e...purulenta... :evil: -------------------- |
|
|
May 16 2006, 11:22 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Sensul unic ajuta foarte mult la fluidizarea traficului. Gandeste-te cat e de complicat sa faci stanga pe o strada cu doua sensuri, cat timp stai in intersectie pana prinzi liber si ii blochezi si pe cei din spatele tau. In plus, daca si strada pe care vrei sa intri e cu sens unic e mai simplu sa te asiguri, trebuie sa casti ochii intr-o singura directie. Si ajunge sa fie unul singur amabil sa-ti faca semn ca poti trece, nu doi...
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th April 2024 - 09:34 PM |