Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Viitorul sigurantei rutiere!!!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4
Alex-F1
Mi-a venit acuma in bibilica o idee si am deschis acest topic, in care va invit sa va spuneti parerile referitoare la acest subiect! Ce credeti ca ar trebui facut si de catre cine pt. ca circulatia pe soselele lumii sa fie mai sigura/pasnica/civilizata, cu mai putine victime etc?
Oricat de ciudata ar parea ideea mea, o sa v-o spun si voua fara nici o rusine! Deci, io ma gandeam asa: toate masinile sa fie echipate cu un limitator de viteza, in asa fel incat sa nu se poata trece sub nici o forma peste limita respectiva de viteza, oricat ai apasa pedala de acceleratie, sa nu poti depasi aceasta viteza (ca si pits speed limit la F1)....adica, sa zicem, in oras 50 sau 60 km/h (zona 1), apoi in afara orasului 90 sau 100 km/h (zona 2), iar pe autostrazi 120 sau 130 km/h (zona 3)! Acuma, inainte de-a face apel la constiinta omului, ideal ar fi ca comutarea acestor zone de limitare sa nu fie lasata la indemama soferului (ca atunci in oras pui limitatorul pe zona 2 sau chiar 3 si gata, te-ai scos), ci soferul sa nu aiba acces la comutarea acestor zone...adica, atata vreme cat masina lui ruleaza intr-o localitate, sa nu poate trece nici in ruptul capului de 50 km/h si tot asa si cu celelalte 2 zone! Tehnic vorbind, varianta asta din urma ar fi destul de greu de aplicat....mai usor ar fi cea in care soferul sa-si seteze singur limitatorul, dar.....cu asta nu prea cred ca s-ar rezolva mare lucru, este? blush.gif Cumva daca s-ar putea sa fie monitorizat permanent fiecare limitator, sa nu fie setat de catre utilizator la zona 2 sau 3 in oras sau io stiu....whatever....era doar o idee....poate mai adaugati voi alte comentarii pe marginea ei sau aveti alte idei....io zic ca e o problema de mare interes....adica ceva de genul "moartea in accidentele rutiere - pana cand?" Vorbeamos! :wave:
Meditatorul
greu de aplicat ce propui tu!
in primul rand mie mi se pare imposibil ce vrei tu!
daca observi cu atentie, regulile se respecta mai ales daca exista si un factor de constrangere.
Mie mi s-ar parea mult mai eficient din acest punct de vedere, monitorizarea video a traficului si sanctionarea drastica si imediata a problemelor grave din trafic.
Nu discut acum despre celelalte implicatii morale de genul lipsa intimitatii, posibilitatea folosirii sistemului de monitorizare video si in alte scopuri....ca de , suntem oameni si este in firea noastra sa cadem in ispita!!!
G e o r g e
o singura varianta iti dau , trebuie sa faci o depasire . ce te faci ?
bogdan43846
Decat sa cauti metode de a ingreuna circulatia care este asa de cacao prin monitorizarea traficului. Gandestete ca si asa exista mosi, babe, femei care merg ca naiba, merg incet si nu se asigura asta in proportie de 20% gandestete cu ar fi ca 300-400k de masini cate sunt in Bucurestiu asta sa mearga cu 50 Km/h, ar rezulta ca in Bucuresti vei triplu fata de cat faci acum. Sau mai bine cauta metode sa nu si mai ia toate femeile si toate babele permis, caci daca te uiti la masinile de scoala 75% sunt femei ceea ce inseamna ca la un moment dat vor iesi pe sosea si sa te tii atunci!! Asa mai gandestete pana sa vii cu idei " bune" :puke: !!!
James Kilowatt
Subiectul s-a mai discutat....
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=5246&start=60

Din nefericire, capetele cubice de la Bruxelles au si ei indoieli in ce priveste discernamantul "supusilor" si prefera sa lase decizia vitezei maxime pe mana unui robot, considerat mai inteligent decat omul.

Eu nu sunt de acord, pe de o parte pentru ca asa cum a spus George limitarea vitezei poate fi periculoasa, si pe de alta parte pentru ca ma enerveaza ca un capcaun de politician sa ma considere prea idiot ca sa pot sa aleg singur cu ce viteza sa merg in siguranta. "prezumtia de idiotenie" ma calca pe nervi.
E ca si cum ai castra toti barbatii pentru ca o minoritate dintre ei comit violuri sau sunt pedofili.

In plus, cum stabilesti limitele constructive? Un veteran de 85 ani si un pilot de raliu de 30 au aceleasi "limite"?
bogdan43846
Si daca iti aduci aminte cand sau pus camerele pe Dn1 limita era de 50 Km/h si dupa putin timp limita a devenit 70 km/h, de ce crezi?
mihai58026
ideea in sine nu este atat de rea sdau atat de noua. nu stiu daca mai tineti minte reportajele despre industria auto americana care incerca sa implementeze pe fiecare autoturism un sistem care sa tina automat distanta fata de autoturismul din fata, iar capul coloanei era ghidat prin satelit sau radio [unde/daca gresesc astept corectari]...dragutz era cand depsaeau impreuna ca un trenuletz..smile.gif

alta chestie vazuta in drumul spre italia...exista pe autostrazi un fel de grinzi care citesc automat tachografurile de pe camioane, transmitand informatii catre politie si un centru pt decongestionarea traficului. in momentul asta, dupa mine, nu ar mai trebui decat ca aacest tachograf sa comunic ecu ECU-ul masinii...nu?
mihai58026
ar mai fi o chestie de precizat: daca s-ar implementa un asemenea sistem, parerea mea este ca timpii d edeplasare in bucuresti ar scadea... pt ca toti s-ar misca fluid si constant..
sigur ca GIGI Jmekeru care depaseset pe contrasens si taie fata tuturor ar face poate mai mult pe drum decat isi propusese.....


singurul neajuns al unui astfel de sistem ar fi faptul ca iti rapeste placerea condusului si iti limiteaza decizia.. uneori e rau, alteori e bine....
T u d o r
Ar mai putea fi o solutie, dar nu stiu cum s-ar implementa la nivel de detalii. Este vorba de monitorizarea prin GPS a traficului, ceva de genul obligativitatii de a pune pe masina a unui astfel de dispozitiv. Detaliile le putem discuta daca ideea pare interesanta. smile.gif
James Kilowatt
ASta s-ar putea sa fie un atentat la intimitatea personala wink.gif Unii s-ar putea sa nu vrea sa stie Big Brother ca au parcat in fata unei biserici pocaite sau a unui bordel blush.gif
Skywalker
Alex, ce propui tu nu se poate realiza niciodata. Viitorul sigurantei rutiere este in noi si educatia noastra rutiera + infrastructura rutiera de pe tot globul.
T u d o r
Deh, in epoca noastra oricum daca se straduiesc putin te localizeaza cu suficienta precizie. smile.gif Gandeste-te doar la telefonul mobil. Oricum, eu cred ca este o problema pe care deja si-au pus-o cei indrituiti, pentru ca circulatia a devenit un infern in multe locuri ale lumii si trebuiesc luate masuri.
MARIUSC
Metode coercitive se pot inventa...dar ele trateaza mai degraba efectul ...reguli cate vrei, problema e respectarea...crezi ca in SUA nu si-ar dori un trafic linistit (prin manhatan)? sau in orice mare metropola?
Problema tine tot de bun simt si educatie...ca si de infrastructura si nr de masini...
Eu astept teleportarea... biggrin.gif
MARIUSC
Metode coercitive se pot inventa...dar ele trateaza mai degraba efectul ...reguli cate vrei, problema e respectarea...credeti ca in SUA nu si-ar dori un trafic linistit (prin manhatan)? sau in orice mare metropola?
Problema tine tot de bun simt si educatie...ca si de infrastructura si nr de masini...
Eu m-am resemnat si astept teleportarea... biggrin.gif
James Kilowatt
In privinta traficului, o sincronizare inteligenta a semafoarelor functie de numarul de masini poate face minuni. Nu rezolva problema in totalitate, insa ajuta.
La fel pe autostrada, modificarea limitelor de viteza functie de fluxul de masini inaintea zonelor unde apar gatuiri ale traficului. Insa astea mai trebuie sa fie si respectate...

Insa asta nu legatura directa cu siguranta, ci cu fluidizarea traficului. In materie de siguranta, problema e la soferi nu la masini. Nici macar in infrastructura. Or fi drumuri bune sau proaste, nu te obliga nimeni sa mergi mai repede decat iti permite drumul. E adevarat, faci 5 ore in loc de 3, insa asta nu are legatura cu siguranta.
MARIUSC
QUOTE(MR28673)
Nici macar in infrastructura. Or fi drumuri bune sau proaste, nu te obliga nimeni sa mergi mai repede decat iti permite drumul. E adevarat, faci 5 ore in loc de 3, insa asta nu are legatura cu siguranta.


calitatea asfaltului e una...4 benzi pe sens in loc de una, e alta...semafoare sincronizate/pasarele pietoni/intersectii pe nivele diferite/separarea benzilor de mijloacele de transport in comun/autostrazi/separarea traficului greu, etc...deh, infrastructura...
James Kilowatt
Da, dar eu separ problema traficului de a sigurantei.

Cate din accidentele grave de la ora 5 se produc noaptea, pe sosea goala? si cate in oras, in trafic dens la 30km/h?

In privinta traficului, cea mai eficienta si mai simpla solutie este si cea mai muncitoreasca: transport in comun, interzicerea masinii, sau interzicerea masinilor cu mai putin de doi-trei pasageri. Insa asta s-ar putea aplica peste vre-o 100 ani, iar primarul care ar avea asemenea idee ar fi linsat.
In Londra au bagat niste taxe enorme ca sa intri cu masina in centru si i-a mai calmat, insa nici asta nu e o solutie aplicabila peste tot. (adica unde oamenii si locuiesc in centru, nu doar lucreaza sau se distreaza).
Eduard RO
Cred ca metoda propusa de tine nu este buna deloc si de asemenea ar fi greu de implemetat.Gandeste-te la un singur exemplu:copilul tau pateste ceva rau si trebuie sa il duci la spital urgent.Ti-ar place sa nu poti depasi 50 si sa iti auzi copilul pe bancheta din spate cum nu mai poate de durere?Stiu ca exista ambulante insa in unele cazuri chiar trebuie sa depasesti viteza.
O solutie care o vad eu cel putin pentru romania ar fi drumuri mai bune.Si aici ma refer la mai multe benzi pe sens,poate marcare liniilor ce delimiteaza benzile cu niste chestii fluorescente etc.Stiu ca sar mari viteza de mers dar macar ai avea loc sa eviti caruta biciclistul sau cealalta masina.Iar prin oras mai multe semafoare, mai putine sensuri unice :bash: (le unele efectiv nu le vad rostul-poate doar ca sa ocololesti), mai multe limitatoare e viteza(nu de cele tip damb peste care trebuie sa treci cu hummeru ci de cele tip mai multe damburi mici biggrin.gif -nu mai stiu cum se cheama), mai multe garduri care sa delimiteze asfatul de trotuar(nu ccred ca ar mai traversa atat de multi prin locuri nepermise daca ar avea de sarit un gard(unele trotuare sunt asa de inguste incat de fiecare data cand trece o masina pe langa tine ai ipresie ca o sa te loveasca), masuri pentru incurajarea cuumpararii de masini mai noi(din nou ar creste viteza insa macar ar putea frana la timp si ar avea control mai bun al masinii per total, ca sa nu mai spun ca ar fi mult mai sigure) etc.Masuri sunt suficiente si inca rezonabile.Nu avem nevoie sa fim dusi ca furnicile unii dupa altii la distante de 20 m sau mai stiu eu cat.
MARIUSC
Eu zic ca infrastructura ajuta si la siguranta...mai multe benzi, pietoni "separat" de trafic, etc...cat priveste accidentele de la ora 5, pe soseaua goala, aia nu tine de siguranta traficului..biggrin.gif...tine de inconstienta...pentru alea chiar nu putem face nimic ...
Cu siguranta respectarea traficului si a partenerilor e "buba" numarul unu...iar la noi e...purulenta... :evil:
James Kilowatt
Sensul unic ajuta foarte mult la fluidizarea traficului. Gandeste-te cat e de complicat sa faci stanga pe o strada cu doua sensuri, cat timp stai in intersectie pana prinzi liber si ii blochezi si pe cei din spatele tau. In plus, daca si strada pe care vrei sa intri e cu sens unic e mai simplu sa te asiguri, trebuie sa casti ochii intr-o singura directie. Si ajunge sa fie unul singur amabil sa-ti faca semn ca poti trece, nu doi...
Eduard RO
Nu zic ca nu e mai usor cu sensul unic insa cand e in directia ta. biggrin.gif Cand tu trebuie sa mergi in sens invers e mai nasol pentru ca de cele mai multe ori trebui sa ocololesti chiar binisor.In loc sa faca mai mult trasee de la A la B ca sa nu foloseasca toti acelasi traseu ei le imputineaza. :argue:
Iar despre accidentele cu soseaua goala ei bine asta e.Accidente vor fi mereu si nimeni nu il poate opri pe vreun shumacher sa arate ce masina are prin oras. :bash:
Luka
Mi se pare o idee care nu are ce cauta in traficul normal si in lumea moderna. Acum glumesc smile.gif : de multe ori trebuie sa ma duca cineva de mana la toaleta, la frigider sa iau mancare, la magazin sa-mi iau apa plata si asa mai departe.
Singurele solutii sunt educatia si infrastructura.
James Kilowatt
In plus, cred ca limitarea constructiva obligatorie la 130km/h ar duce datorita concurentei si eficientei economice la masini cu siguranta activa mai scazuta. De ce sa cumperi (si deci sa construiesti) o masina de 1.5t cu 150CP care consuma cat china cand poti cumpara una de 40CP care e de 3 ori mai ieftina, consuma la jumatate si tot cu viteza aia merge? Si la asemenea trotineta de ce ai mai avea nevoie de ABS, TC, discuri ventilate, suspensii ultraperformante? Cred ca limitarea performantei ar duce la stagnare sau chiar la regres tehnologic.
Vlad6
Eu propun sa se interzi ca automobilele ca daca am merge toti cu caruta n-ar mai fi nici un accident sa nu mai vorbim de consum si poluare bicycle.gif
Si acum serios vorbind eu zic ca in primul rand ar trebui sa se lucreze la starea drumurilor, apoi la calitatea soferilor. Tehnologic vorbind cel mai improtant pas ar fi introducerea de "magistrale virtuale" unde folosind gps computerul va putea verifica constant nr. de masini aflate pe o ruta si viteza lor de deplasare dar deja vrobim SF-uri
T u d o r
Ceva de genul asta gandisem si eu. Si de ce sa fie SF-uri? Deja multe masini moderne dispun de GPS, iar in anii care vor veni se va mari numarul acestora cu siguranta. Cat de greu va fi ca printr-un sistem controlat de computer sa se monitorizeze traficul?
Cred ca sunt detalii, in rest se poate rezolva chiar si acum.
f1anatic
Sensuri unice mai multe pe strazi perpendiculare una pe alta. De cind incerc sa propun primariei din Chicago asta ca metoda de rezolvare a congestiei. Chiar si simpla anulare a benzii de parcare pe unele artere din Oras...ar permite fluidizarea traficului.

Viteza excessiva omoara...dar sincer viteza te si poate scapa de la necaz. Aplicarea unor computere care sa itzi limitieze viteza in anumite sectoare de oras...este la fel ca si parcarea automata de la BMW. Adica transport in comun.
Alex-F1
Usor fratilor....nu dati.... :tomato: ....era doar o biata idee....doar asa de deschidere a subiectului....n-am zis io ca ar fi cea mai buna, am vrut doar sa dau tonul cu ea....intelegeti, nu? Vad ca nu prea are sustinatori ideea mea... biggrin.gif ...ma gandeam io c-o sa sariti in sus... :bounce: Oricum io inclin sa cred ca in viitor, neputandu-se "lucra" la constiinta omului, tot se va ajunge la niste metode de a mai tempera pilotul de curse din noi...daca stau sa ma gandesc bine, in filmele SF, cu actiunea in viitor, ati observat ca toate masinile alea futuriste se deplaseaza relativ incet, parca ar fi teleghidate....sau fara pilot, automate.....? :idea:
George intreba de depasiri....iar io intreb: de ce sa depasesti in oras? Daca cel din fata ta merge cu 50, salut depasire, mergi si tu tot cu 50 si gata, ce mare lucru?
Eduard scria: "copilul tau pateste ceva rau si trebuie sa il duci la spital urgent.Ti-ar place sa nu poti depasi 50 si sa iti auzi copilul pe bancheta din spate cum nu mai poate de durere?Stiu ca exista ambulante insa in unele cazuri chiar trebuie sa depasesti viteza" .... sa fim seriosi, asta nu e relevant deloc, nu e o scuza....stiu io f. bine cum sta treaba cu "in unele cazuri chiar trebuie sa depasesti viteza"....la noi cel putin orice e un motiv bun de-a depasi viteza, este? Sau chiar si fara motiv....o depasesti fiindca asa e romanu din ziua de azi (in special bucurestenii) - grabit... :bash: Grabit la ce? E concurs pe sosele? Constiinta romanului nu va putea face multa vreme de acum incolo diferenta intre cazurile in care chiar e nevoie sa depasesti viteza si cazurile cand nu e nevoie....la noi tot taranu e grabit cand e la volan, din motive care de care mai tembele!
Si tot Eduard a scris: "nimeni nu il poate opri pe vreun shumacher sa arate ce masina are prin oras" ..... io acuma intreb: nici acel limitator? biggrin.gif
MR a atins un punct sensibil....suntem in plin avant tehnologic acum, nimic de zis, dar nu se va putea merge multa vreme in ritmul asta...ca si cu calculatoarele....s-a ajuns in prezent la viteze ale procesorului si capacitati ale HD-ului inimaginabile acum cativa ani, este? Cu masinile cum credeti ca va fi? Vorba unui coleg pe alt topic, de ce se fac masini cu sute si sute de cai putere, daca nu avem unde sa le folosim? Da, pe viitor.....poate 50....poate 100....150 de ani io cred ca se va termina cu masinile de sute de cai, cel putin cu cele destinate uzului "domestic"....intr-adevar 130 km/h se pot atinge si cu 40-50 de cai....eventual mai multi cai ar ajuta la accelerare....masini mai mici....mai ieftine....consum mai mic....etc...sa nu uitam ca resursele planetei sunt limitate si acum ne grabim sa facem uz de ele din plin, dar in viitor nu stiu daca treaba va ramane la fel! Asta nu ar insemna neaparat stagnare sau regres tehnologic....in F1 nu vedeti ca au inceput sa le taie elanul? Vorba aia: safety first, nu?
Da, stiu ca e greu de digerat ideea asta....si mie imi vine greu sa-mi imaginez cum ar fi....si daca am propus asta, nu inseamna ca-mi si doresc sa se intample asa....ma intrebam si io doar..... :scratchchin: Daca acum s-ar face un test....sa zicem, prin absurd, ca toate masinile din Timisoara ar avea limitator la 50 km/h....io unu sincer nu cred ca as avea vreo problema cu chestia asta....dar voi? V-ati enerva? :furios: De ce sa va enervati? Fiindca asa "e modelul"....sa fii nervos si grabit? :bash:
F1anatic a zis: "Viteza excessiva omoara...dar sincer viteza te si poate scapa de la necaz"....da-mi un exemplu sau 2....in oras, cu limitare la 50 km/h.....dar relevante, nu de alea SF, care se intampla din an in pasti! Vorbeamos.... :wave:
HalbaSus
Eu am o idee mult mai revolutionara... daca oricum nu putem sa facem oamenii sa mearga mai incet (chiar daca le-am pune noi limitatoare pe masina si am face motoare de 50 cp sunt convins ca 60% din masini ar fi duse prima oara la "modificat" in sensul scoaterii limitarii, instalarii unei turbine, etc... ) de ce nu cream conditii in care sa poti merge repede si in siguranta ? Autobahn-ul e un exemplu, dar principiul poate fi extins, modernizat. Tot se vorbeste de solutii GPS... Daca ai sti coordonatele tuturor masinilor de pe drum, si ai avea suficiente benzi, si ai putea sa faci un sistem care sa tina cont de pozitia masinilor pe drum si "sa nu te lase" sa faci accident atunci am putea avea o super autostrada pe care toata lumea ar circula cu viteze de la 200 km/h in sus... si toata lumea ar fi in siguranta. Desigur, probabil sistemul e mai greu de proiectat si implementat decat un sistem care sa limiteze viteza... dar ar fi un sistem mult mai eficient si sunt convins ca ar avea mult mai multi adepti decat unul care sa te faca sa mergi incet.

Eu in principiu nu sunt de acord ca masina sa fie "condusa" de un robot, pt ca eu vreau sa conduc... prin urmare daca cineva mi-ar da o masina care sa aiba viteza maxima 130 km/h si care sa franeze de cate ori i se pare ei ca e un pericol pe drum probabil as scoate aceste sisteme electronice sau daca nu as putea i-as da foc biggrin.gif... daca in schimb cineva mi-ar oferi o masina pe care in mod normal o conduc eu, cu ce viteza vor muschii mei, dar in caz ca vreau sa fac o prostie, sau vreau sa intru in masina din fata atunci sa preia controlul si sa ma ghideze prin satelit pe o ruta unde nu deranjez pe nimeni... as accepta, si nu as fi tentat sa scot limitarile electrice din ea.
Alex-F1
QUOTE(HalbaSus)
sunt convins ca 60% din masini ar fi duse prima oara la "modificat" in sensul scoaterii limitarii, instalarii unei turbine, etc


Pai treaba asta ar avea o rezolvare simpla: limitatorul poate avea niste checksum-uri fixe, iar orice interventie, cat de mica, sa-i modifice cel putin un checksum, el sesizeaza si din acel moment ... pa, pa... :wave: nu-ti vei mai putea porni masina pana cand nu-i vei reda setarile initiale! biggrin.gif Simplu, nu? arigato.gif
Hehe...nici ideea ta cu mersul repede si sigur nu-i rea (e chiar ideala, desi cu cat creste viteza, creste si pericolul...legile fizicii vor ramane aceleasi), dar, cum ai spus si tu, ar fi cu muuult mai greu de pus in practica decat cea cu limitatorul! Io stiu ca ideea mea suna nasol....e chiar pe dos fata de tendinta actuala....fiecare acum vrea o masina cat mai puternica si rapida, iar cu acel limitator s-ar termina distractia....dar intr-o buna zi tot se va ajunge ca in F1 la solutia cu "slowing down the cars"....noi nu cred ca vom apuca vremurile alea...dar poate copiii sau nepotii nostri.... :angel: Mi-ar placea sa cred ca, atunci cand voi parasi aceasta lume, imi voi lasa copiii intr-o lume in care vor tinde spre zero sansele ca ei sa-si gaseasca sfarsitul intre niste fiare contorsionate! :angel:
Vlad6
Nu sunt de acord cu tine alex nu reducerea vitezei este solutia ci creeare conditiilor necesare pentru a putea circula cu viteza rezonabila in deplina singuranta.
Azi am avur niste drumuri si o prima solutie ar fi garduri electrice in jurul trotoarelor pentru ca unii pietoni trebuie controlati exact ca vitele pentru a nu mai traversa pe rosu sa prin locuri nepermise.
Alex-F1
Eh, eu nu ma supar daca nu esti de acord...n-ai fi primul....aici nu e vorba de-a fi sau nu de acord....e f. corect si ce zici tu Vlad....uite-asa se-aduna ideile....la urma urmei, solutia cea mai rapida, ieftina si tehnic posibila e cea mai buna, nu? Prima ta solutie cu gardurile alea electrice o iau ca pe-o gluma, fiindca se refera la un caz particular....ai patit si tu niste faze, iar acum spui ca aia ar fi prima solutie....poate ca ar fi o solutie, dar in nici un caz prima....dar io vorbeam de solutii globale, pe o scara larga, nu am particularizat nimic! La viteze de max. 50 km/h ai oricum mai mult timp de reactie in caz de ceva neprevazut decat la 60, 70 sau 80 km/h, mai ales in oras, este? Si ca sa fiu si mai rau...masina ar putea avea pe lateral senzori care sa detecteze latimea strazii pe care mergi si sa nu te lase sa mergi cu 50 pe ora decat pe marile bulevarde sau strazile principale, iar pe stradutele mici si inghesuite sa te limiteze chiar la max. 40.... :naughty: ....pai nu mai stie nimeni acele indicatoare pt. limitari de viteza in anumite zone? ...30 sau 40 km/h...huh...alea de ce-or fi puse? ....le mai respecta cineva? NU? De ce? Fiindca pot!!! Dar ia sa aibe masina un limitator care sa le respecte, sa vedeti atunci cum brusc si soferul o sa le respecte, fiindca n-o sa aibe incotro... biggrin.gif Cui nu-i convine...bitzigla....si ramane mai mult loc pt. ceilalti...si-asa va fi problema si cu spatiul.... arigato.gif
HalbaSus
Alex-f1, protectia bazata pe checksum-uri nu e tocmai noua, si nici infailibila (bine, ma refer acum la software)... sunt convins ca daca toti producatorii ar fi obligati sa adopte limitatoare de viteza s-ar intampla 2 lucruri:
1. Toata lumea ar modifica masinile, sunt suficienti oameni destepti "out there" care sa vina cu solutii.
2. Producatorii nu ar dori sa le faca "zile amare" micilor hackeri, pt ca bmw-ul nu ar mai vinde nici o masina daca viteza maxima cu care se deplaseaza ar fi 50 km/h... deci probabil ar lasa intentionat modalitati extrem de simple pt a scoate limitarea vitezei. si chiar daca ar fi obligati sa faca o protectie mai serioasa... sunt convins ca tot ei ar fi aceia care ar lansa "la negru" crack-ul pt masina.

Teoretic, daca un sistem de ghidare prin GPS functioneaza la 50 km/h atunci acelasi sistem ar trebui sa functioneze la fel de bine la 250 km/h, doar ca trebuie sa fie mai performant. Dar ar fi o performanta pt care as fi dispus sa platesc. E frumoasa viziunea de "sa circulam fara sa facem accidente vre-odata", dar daca tot vrem sa o realizam de ce nu tindem la mai mult, de exemplu: "sa circulam repede fara sa facem accidente vre-odata".
Vlad6
Asta cu depasirea limitei de viteza e de compententa politiei si poate daca nu ar tine radarele ascunse ci la vedere oamenii ar fi mai temperati nu doar amendati.
Alex-F1
Hehe....deci HalbaSus = VITEZOMAN bicycle.gif Mi-am dat seama de asta acu' mult timp, chiar din primele tale posturi si pe parcurs din toate posturile tale, dar acum ti-am spus-o pe fata....sper ca nu te-ai suparat.... tongue.gif Si pe deasupra mai incurajezi si cheating-ul.....poate ai dreptate....poate s-ar apuca toti sa "smenuiasca" masinile, dar si problema asta ar putea fi stopata, daca se vrea cu adevarat.... Va sa zica, tu esti pro faster si anti slower.... :scratchchin: Nasol e ca majoritatea soferilor sunt asa si tocmai de aia ar trebui luate masuri...va fi mai greu sa faci circulatia mai rapida si mai sigura in acelasi timp....mult mai usor ar fi in schimb s-o faci mai inceata si mai sigura! La urma urmei io intreb: de ce atata graba? Unde ne grabim? Cred ca subiectul are multe aspecte si e extrem de delicat....putem ajunge si la human nature daca vreti....offf, oamenii astia....stiti vorba aia cu "avem o tara frumoasa, dar pacat ca-i locuita"....
Eduard RO
QUOTE
La urma urmei io intreb: de ce atata graba? Unde ne grabim?

Cand iti petreci cate 2-3 ore pe zi pe drumuri sa vezi tu ce te grabesti. wink.gif
Bogdan54824
În Anglia se lucreaza de câțiva ani la proiectarea unui sistem care să fie capabil să transmită mașinilor din trafic date de telemetrie foarte exacte și în timp real. Asta evident cu scopul final de a crea mașini cu pilot automat. În mod cert englezii nu sunt singurii care lucrează la așaceva și mai devreme sau mai târziu ceva de genul va fi pus în practică, dar din perspectiva generațiilor noastre aș paria pe mai târziu smile.gif
Acum, dacă ne referim la prezent și mai ales la România în primul rând ar trebui aplicate legile care le avem și ne-ar fi tuturor mult mai bine. Este absolut incredibilă nesimțirea și inconștiența în trafic, cel puțin în București. Comparativ cu țările mai la vest de noi, suntem niște maimuțe d'abia coborâte din copac, iar legea junglei este tot ce pricep majoritatea conducătorilor auto din București (și alte câteva orașe).
Îmi pare rău dacă vi se pare exagerat ce am spus, dar nu pot să ajung la altă concluzie când trec, de exemplu, prin intersecția de la podul Grozăvești, sau când văd pe cineva cu copilul în brațe escaladând gardurile de pe linia lui 41 și traversând strada te miri pe unde.
Și alte orașe sunt aglomerate, și acolo lumea se grăbește, dar nimeni nu intră pe contrasens doar pentru că este coadă pe sensul lui, și nici nu ai să vezi 'coadă' în spatele unei ambulanțe care merge cu sirenele pornite pe linia de tramvai pentru că celelalte 3 benzi sunt blocate de trafic. Evident că și acolo oamenii încalcă regulile, dar nu o fac punându-se în mod clar în pericol pe ei și pe alții, sau cu o completă lipsă de respect față de ceilalți.

Întradevăr infrastructura nu este nici pe departe ceea ce ar trebui să fie, dar fără educație nu faci nimic nici cu cea mai bună infrastructură din lume. Așa că revenind la România, după ce o să aplice legile care există, o să putem și noi să începem să discutăm despre alte metode de îmbunățire a siguranței în trafic.

PS: Ar fi minunat dacă singura lege care nu ar fi aplicată în țara asta ar fi codul rutier, dar din păcate cam nici una nu este aplicată, sau sunt aplicate după bunul plac al celor interesați... dar, mă rog, asta este complet altă discuție.
Alex-F1
Just, Bogdan.... :clapping: Sunt total de acord cu tine....le-ai zis f. bine, fiecare cuvant al tau e al naibii de adevarat!!! arigato.gif Treaba cu maimutele coborate din copac a fost dementiala laugh.gif ....dar din pacate e purul adevar si nu-i deloc de ras, dimpotriva... sad.gif Acuma intrebarea e: vom putea noi oare sa facem ceea ce ai zis tu? Si daca da, atunci oare cand??? :scratchchin: Peste 20 de ani? Sau poate 50...100??? Si pana atunci vom continua tot asa ca maimutele??? :disgust: Nasol moment.... :bash:
MARIUSC
Incercati sa conduceti 2-3 luni in Cairo...O sa ziceti de bucuresti ca-i sublim...Daca la noi e ceata de maimute coborate din copaci, acolo e miscare brawn-iana de parameci... biggrin.gif
Sunt de acord ca e dezastru la noi, in special in bucuresti, dar sa nu generalizam...si oricum, se poate si mai rau... blink.gif
T u d o r
Faza cu Cairo este excelent aleasa. smile.gif Dar sa nu uitam ca totusi tarile arabe nu sunt un bun model pentru altii, nici macar pentru noi, romanii. Poate ar trebui sa copiem modele mai evoluate, ca m-am saturat sa invatam doar de la turci, greci si slavi.
In privinta celor spuse de Bogdan, sunt total de acord cu ele, cu un mic amendament... Sa nu transformam discutia intr-o acuza mascata la adresa bucurestenilor. Situatia din Bucuresti, Pitesti si alte cateva orase mari din Romania este cauzata si de aglomeratia infernala, de lipsa infrastructurii adecvate, nu numai de nesimtire si rautate. Desi.. in Bucuresti cel putin ai sansa unica de a gasi din 2-3 soferi la intamplare cel putin unul...biggrin.gif Am condus destul in capitala, stiu de regula pe unde sa merg, si stiu si sa conduc binisor. Cu toate astea, la fiecare semafor sunt claxonat de un "grabit", doar pentru ca numarul meu de inmatriculare este de VL si automat asta ma face in ochii lui un ratacit si un adormit. Daca nu pleci cu scart pe galben in Bucuresti, esti taxat drept "provincial" si "cacait", biggrin.gif Cand am mers cu o masina cu numar cu B, nu am patit astea...

Dar am cam luat-o pe aratura, sa ne intoarcem la oile noastre. smile.gif
Eu in continuare sustin o pozitionare a fiecarei masini cu un GPS, astea ar reduce riscul in trafic de a te intalni cu un altul intr-o curba tocmai depasind, o "harta" gen jocuri video ajutandu-te sa nu ai astfel de surprize.
Din pacate, asta nu ar reduce riscul de a da peste o caruta, betiv, biciclist sau pieton, dar macar e ceva. smile.gif
Bogdan54824
Nu, nu era o acuză mascată la adresa conducătorilor auto și a pietonilor din București, ci era o acuză directă.
Nu am generalizat, există oameni civilizați, și chiar unii binevoitori, dar pentru fiecare dintre aceștia există cel puțin 1-2 'meseriași'.
"Aglomerația infernală" NU este o scuză. Aglomerație infernală există în orice oraș mare din lumea asta, indiferent câte autostăzi, pe oricâte benzi, oricâte pasaje, etc. Dar soluția este foarte simplă: iți planicifi drumul în mod corespunzător sau iei metroul/trenul, nu o faci pe kamikatze și nici nu îți bați joc de ceilalți participanți la trafic.

Revenind la soluțiile pentru viitor, GPSul nu are nici o șansă. Este mult prea inexact și în câmp deschis, să nu mai vorbim de oraș printre clădiri, sau pasaje subterane unde nici măcar nu funcționează. Aici este o explicație excelentă despre cum funcționează.

Sistemul britanic despre care scriam mai sus mergea pe ideea unor transmițătoare radio plantate în stâlpii de iluminare capabile să comunice bi-direcțional și la o viteză foarte mare cu mașinile care trec pe lânga ele. Ideea era ca sistemul să comunice mașinilor date telemetrice exacte despre șosea și celelalte mașini din trafic, iar mașina să poată determina și să comunice înapoi poziția ei exactă. Nu mai țin minte toate detaliile, am citit despre asta un articol acum vreo 2-3 ani, dar știu că o problemă era faptul că o firmă deținea deja patente pe câteva elemente cheie ale proiectului lor.
RUE
In Cairo au indicatoare de circulatie de care nu se tine seama, la semafor se sta doar daca e si politia de fata (uneori nici asa daca se crede unul mai cu epoleti ca garcea).
miscarea aia moleculara o poti intalni si in alte state arabe.. in yemen in capitala lor regula e claxonul si masina mai mare. te asiguri la orice intersectie si e nevoie daca vrei sa treci sa ti bagi putin botul masinii incat cel care vine de la distanta sa si evalueze ca nu poate sa treaca fara sa te lasi.

In emirate e mai decant, 80% respecta circulatia normala, numai ca trecerile de pietoni fara semafor sunt pt pietoni kamikaze. daca nu fugi de pe ea nu mai ai nici o sansa.

aici in orasul socrilor lui Mutu (Santo Domingo) se depaseste pe toate partile. Au prevazut acets lucru si au facut bulevarde cu sensurile separate bine si apoi au trasat 70% numai sensuri unice, mai ales arterele circulate. astfel evita multe catastrofe. multe intersecti nu au indicatoare de nici un fel de prioritate si se cam bazeaza care are strada mai larga.. :bash:
daca nu exista indicatoare va dati seama ca nici strazile care au sens unic nu sunt toate semnalizate si poti sa virezi pe contrasens foarte usor, treb sa te uiti dupa sensul masinilor parcate daca nu e circulata,.
mai sunt niste marcaje ap sterse pe asfalt care te ajuta uneori sa nu ajungi in situatia inversa.

parerea mea este ca in Romania mai putin si se va circula decent, poate nu f civilizat ca in vestul Europei.
Bogdan54824
Nu văd de ce ar trebui să ne comparăm cu cei la care este mai rău... ca să ne bucurăm că se poate și mai rău?
Că doar vrem să ne fie mai bine, nu? și este normal să ne comparăm cu cei la care este mai bine. Nu neapărat să-i copiem, dar să ne fie mai bine.
marius74116
prerea mea este ca in primul rand ar fi nevoie de educatie rutiera,cand vad cate-un pustan care are permis de 2 saptamani si se lauda ca a mers cu 180km ma apuca nervii....deci eu cred ca este mare nevoie de educatie si de puterea fiecaruia de a-si modera putin pasiunea pt viteza si de a fi mai cerebral pe drumurile publice,teribilismul face victime!
James Kilowatt
Chestia cu pilotul automat (si fara pilot uman) e inca indepartata tehnologic. Trebuie supravegheate si contorizat traficul pe fiecare metru de sosea, si nu doar pe arterele principale. In plus, trebuie sa-l instalezi simultan pe toate masinile aflate in circulatie, alfel ar fi frectie la picior de lemn.
In plus, condusul masinii trebuie nu inseamna doar respectarea regulilor de circulatie, ci trebui sa reactioneaze si la copiii/caine/capace de canalizare lipsa/baltoace inghetate etc. Deocamdata, tehnologia e inca depasita de om. Daca ne bate la calcul, inca la recunoastera de imagini ii dam clasa...

A durat mai bine de 10 ani ca sa reuseasca unii sa faca o masina care sa mearga 350km prapaditi in desert de capul ei (la Las Vegas), 0 trafic si a costat enorm de mult, iar viteza medie scoasa a fost sub 60km/h.

Asa ca, Halba, poti sta inca linistit. Si eu la fel beer.gif
T u d o r
QUOTE(marius74116)
prerea mea este ca in primul rand ar fi nevoie de educatie rutiera,cand vad cate-un pustan care are permis de 2 saptamani si se lauda ca a mers cu 180km ma apuca nervii....deci eu cred ca este mare nevoie de educatie si de puterea fiecaruia de a-si modera putin pasiunea pt viteza si de a fi mai cerebral pe drumurile publice,teribilismul face victime!


Pe un topic alaturat este cineva care se lauda cu faptul ca a mers cu un A6 cu 100 km/h prin Bucuresti, facand slalom printre masini. Cred ca tot din categoria asta despre care vorbesti tu face parte. Si iti dau 100% dreptate. Teribilismul, datul mare, inconstienta, sunt din pacate asimilate cu valoarea de catre multi dintre noi. Cu rezultate de multe ori ireparabile. Oare cel cu A6-le stie care e diferenta de distanta de franare intre 100km/h si 50?
James Kilowatt
Probabil aici e diferenta intre un sofer experimentat si un sofer. Sa stii cand poti sa-ti faci de cap in deplina siguranta si cand sa mergi chiar sub limita de viteza daca e nevoie.

Asta e alt motiv pentru care nu sunt de acord cu ideea lui skywalker... nu viteza este pericoloasa, ci viteza neadaptata la conditii. In afara orasului poti merge in anumite situatii cu 120km/h in deplina siguranta (ziua, vara, drum liber) iar in altele sa fie periculos si la 50km/h (noapte+ceata+polei...). Iar daca in plus soferul si are senzatia ca se ocupa robotul de siguranta lui, tare mi-e ca la prima situatie neprevazuta se lasa cu accident.
HalbaSus
QUOTE
Chestia cu pilotul automat (si fara pilot uman) e inca indepartata tehnologic. Trebuie supravegheate si contorizat traficul pe fiecare metru de sosea, si nu doar pe arterele principale. In plus, trebuie sa-l instalezi simultan pe toate masinile aflate in circulatie, alfel ar fi frectie la picior de lemn.
In plus, condusul masinii trebuie nu inseamna doar respectarea regulilor de circulatie, ci trebui sa reactioneaze si la copiii/caine/capace de canalizare lipsa/baltoace inghetate etc. Deocamdata, tehnologia e inca depasita de om. Daca ne bate la calcul, inca la recunoastera de imagini ii dam clasa...


Eu ma gandeam la ceva mai simplut, controlul masinii ar apartine omului, dar calculatorul ar face anumite ajustari. Ex: pe o autostrada hi-tech, cu minim 8 benzi pe sens... te pui pe banda a 4-a, accelerezi pana la 170, masina vede prin GPS ca la 1 km distanta este o masina pe banda a 4-a care merge doar cu 130 si daca nu faci nimic o sa intrii in ea... asa ca nu te lasa sa mai accelerezi si te instiinteaza asupra motivului, schimbi pe banda a 5-a, chiar daca tu te-ai asigurat in oglinda, calculatorul se asigura prin GPS ca nu vine ceva berbec cu bugati-ul la 400 km/h. Apoi te lasa sa schimbi banda... banda e libera... masina accelereaza frumos pana 250 km/h. Incepe sa ploua, calculatorul simte ca pneurile pierd aderenta si te obliga sa incetinesti la 130... etc...
James Kilowatt
E intr-adevar fezabil, insa ramane obligatoriu ca toate masinile sa fie echipate cu GPS si cu echipamentul de comunicatie, ca sa apara toate in "mintea" calculatorului. CE te faci daca cel din fata ta e un Peugeot 205 pe care GPS-ul nu-l "vede"? Urmarirea prin satelit in inca departe de a putea fi facuta la un pret acceptabil, ca sa poata acoperi tot globul. Satelitii sunt inca lansati cu tehnologia de acum 40 ani....
Sau poate, autostrada in sine sa aiba radare din loc in loc care sa urmareasca traficul si sa transmita informatiile calculatoarelor masinilor echipate, insa nu stiu daca ar putea lua decizii mai bune decat tine. Poate tu esti constient ca ai o masina la 1km in fata, si ca din spate vine un bugatti cu 400km/h, insa poate decizia mai desteapta nu e sa franzi ci sa accelerezi, sa depasesti si sa revii pe banda ta inainte sa fii ajuns de bugatti. La capitolul asta de rationament tip "heuristic" omul e inca mai bun si mai rapid decat calculatorul.

In cazul in care cel din fata a facut un accident, calculatorului ii poate veni ideea (buna, la un moment dat) sa franeze in loc sa te lase sa schimbi banda. Si calci frumos peste un ciob sau peste o balta de ulei din accident, caracteristicile de franare ale masinii se schimba si calculatorul da din umeri cu mesajul "ai pus-o", desi initial planul lui era bun iar franarea posibila.

Sau s-ar putea ca din camionul din fata sa cada o cada de baie sau un balot de stofa.... pe alea nu le "vede" GPS-ul. In Belgia asta se intampla zilnic, din fericire sunt anuntate la radio.

De asta spuneam ca la prima chestie neprevazuta accidentul e aproape sigur, pentru ca sunt convins ca multi soferi si soferite ar merge pe mana calculatorului fara sa mai caste ochii la drum. Si la chestii neprevazute creierul uman inca da clasa celui electronic wink.gif
HalbaSus
Pai de aia propun viteze cat mai mari... sa te oblige naibii sa stai cu ochii pe sosea... la 130 iti mai permiti sa te bazezi pe un calculator... dar daca mergi cu 200+ nu cred ca nu te uiti macar "de control" la ce se intampla in jurul tau biggrin.gif. Desigur ideea mea (ca multe din cele enuntate pe acest topic) e prea f_uturista si greu aplicabila in practica... dar era vorba de viitor, nu de prezent. In prezent cred ca solutia e sa ne crestem nivelul de trai si sa ne luam cu totii S-uri biggrin.gif. Solutia tehnica exista, mai trebuie sa gasim posibilitati financiare.
RUE
cine vrea sa faca altceva pe durata drumului sa mearga domne cu trenul, taxi, avionul, autobuzul.. parerea mea.

e doar pionierat in domeniu si schimbarea costa prea mult.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.