IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Viitorul sigurantei rutiere!!!

This topic is about Viitorul sigurantei rutiere!!!, the author, RUE, wrote about: In Cairo au indicatoare de circulatie de care nu se tine seama, la semafor se sta doar daca e si politia de fata (uneori nici asa daca se crede unul m ... To read more just scroll down

9 Pages V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Viitorul sigurantei rutiere!!!
RUE
post May 19 2006, 12:09 AM
Post #41


mashinutza
******

Group: Membri
Posts: 2.410
Joined: 30-April 05
From: Internet
Member No.: 45.702



In Cairo au indicatoare de circulatie de care nu se tine seama, la semafor se sta doar daca e si politia de fata (uneori nici asa daca se crede unul mai cu epoleti ca garcea).
miscarea aia moleculara o poti intalni si in alte state arabe.. in yemen in capitala lor regula e claxonul si masina mai mare. te asiguri la orice intersectie si e nevoie daca vrei sa treci sa ti bagi putin botul masinii incat cel care vine de la distanta sa si evalueze ca nu poate sa treaca fara sa te lasi.

In emirate e mai decant, 80% respecta circulatia normala, numai ca trecerile de pietoni fara semafor sunt pt pietoni kamikaze. daca nu fugi de pe ea nu mai ai nici o sansa.

aici in orasul socrilor lui Mutu (Santo Domingo) se depaseste pe toate partile. Au prevazut acets lucru si au facut bulevarde cu sensurile separate bine si apoi au trasat 70% numai sensuri unice, mai ales arterele circulate. astfel evita multe catastrofe. multe intersecti nu au indicatoare de nici un fel de prioritate si se cam bazeaza care are strada mai larga.. :bash:
daca nu exista indicatoare va dati seama ca nici strazile care au sens unic nu sunt toate semnalizate si poti sa virezi pe contrasens foarte usor, treb sa te uiti dupa sensul masinilor parcate daca nu e circulata,.
mai sunt niste marcaje ap sterse pe asfalt care te ajuta uneori sa nu ajungi in situatia inversa.

parerea mea este ca in Romania mai putin si se va circula decent, poate nu f civilizat ca in vestul Europei.


--------------------
Laureate 1.4 aproape PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan54824
post May 19 2006, 12:37 AM
Post #42


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 190
Joined: 2-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 54.817



Nu văd de ce ar trebui să ne comparăm cu cei la care este mai rău... ca să ne bucurăm că se poate și mai rău?
Că doar vrem să ne fie mai bine, nu? și este normal să ne comparăm cu cei la care este mai bine. Nu neapărat să-i copiem, dar să ne fie mai bine.


--------------------
Corolla 1.6 SOL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marius74116
post May 19 2006, 12:46 AM
Post #43


sofer
***

Group: Membri
Posts: 81
Joined: 19-April 06
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 74.109



prerea mea este ca in primul rand ar fi nevoie de educatie rutiera,cand vad cate-un pustan care are permis de 2 saptamani si se lauda ca a mers cu 180km ma apuca nervii....deci eu cred ca este mare nevoie de educatie si de puterea fiecaruia de a-si modera putin pasiunea pt viteza si de a fi mai cerebral pe drumurile publice,teribilismul face victime!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 19 2006, 08:27 PM
Post #44


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Chestia cu pilotul automat (si fara pilot uman) e inca indepartata tehnologic. Trebuie supravegheate si contorizat traficul pe fiecare metru de sosea, si nu doar pe arterele principale. In plus, trebuie sa-l instalezi simultan pe toate masinile aflate in circulatie, alfel ar fi frectie la picior de lemn.
In plus, condusul masinii trebuie nu inseamna doar respectarea regulilor de circulatie, ci trebui sa reactioneaze si la copiii/caine/capace de canalizare lipsa/baltoace inghetate etc. Deocamdata, tehnologia e inca depasita de om. Daca ne bate la calcul, inca la recunoastera de imagini ii dam clasa...

A durat mai bine de 10 ani ca sa reuseasca unii sa faca o masina care sa mearga 350km prapaditi in desert de capul ei (la Las Vegas), 0 trafic si a costat enorm de mult, iar viteza medie scoasa a fost sub 60km/h.

Asa ca, Halba, poti sta inca linistit. Si eu la fel beer.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post May 19 2006, 10:35 PM
Post #45


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



QUOTE(marius74116)
prerea mea este ca in primul rand ar fi nevoie de educatie rutiera,cand vad cate-un pustan care are permis de 2 saptamani si se lauda ca a mers cu 180km ma apuca nervii....deci eu cred ca este mare nevoie de educatie si de puterea fiecaruia de a-si modera putin pasiunea pt viteza si de a fi mai cerebral pe drumurile publice,teribilismul face victime!


Pe un topic alaturat este cineva care se lauda cu faptul ca a mers cu un A6 cu 100 km/h prin Bucuresti, facand slalom printre masini. Cred ca tot din categoria asta despre care vorbesti tu face parte. Si iti dau 100% dreptate. Teribilismul, datul mare, inconstienta, sunt din pacate asimilate cu valoarea de catre multi dintre noi. Cu rezultate de multe ori ireparabile. Oare cel cu A6-le stie care e diferenta de distanta de franare intre 100km/h si 50?


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 19 2006, 10:54 PM
Post #46


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Probabil aici e diferenta intre un sofer experimentat si un sofer. Sa stii cand poti sa-ti faci de cap in deplina siguranta si cand sa mergi chiar sub limita de viteza daca e nevoie.

Asta e alt motiv pentru care nu sunt de acord cu ideea lui skywalker... nu viteza este pericoloasa, ci viteza neadaptata la conditii. In afara orasului poti merge in anumite situatii cu 120km/h in deplina siguranta (ziua, vara, drum liber) iar in altele sa fie periculos si la 50km/h (noapte+ceata+polei...). Iar daca in plus soferul si are senzatia ca se ocupa robotul de siguranta lui, tare mi-e ca la prima situatie neprevazuta se lasa cu accident.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 20 2006, 10:15 AM
Post #47


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Chestia cu pilotul automat (si fara pilot uman) e inca indepartata tehnologic. Trebuie supravegheate si contorizat traficul pe fiecare metru de sosea, si nu doar pe arterele principale. In plus, trebuie sa-l instalezi simultan pe toate masinile aflate in circulatie, alfel ar fi frectie la picior de lemn.
In plus, condusul masinii trebuie nu inseamna doar respectarea regulilor de circulatie, ci trebui sa reactioneaze si la copiii/caine/capace de canalizare lipsa/baltoace inghetate etc. Deocamdata, tehnologia e inca depasita de om. Daca ne bate la calcul, inca la recunoastera de imagini ii dam clasa...


Eu ma gandeam la ceva mai simplut, controlul masinii ar apartine omului, dar calculatorul ar face anumite ajustari. Ex: pe o autostrada hi-tech, cu minim 8 benzi pe sens... te pui pe banda a 4-a, accelerezi pana la 170, masina vede prin GPS ca la 1 km distanta este o masina pe banda a 4-a care merge doar cu 130 si daca nu faci nimic o sa intrii in ea... asa ca nu te lasa sa mai accelerezi si te instiinteaza asupra motivului, schimbi pe banda a 5-a, chiar daca tu te-ai asigurat in oglinda, calculatorul se asigura prin GPS ca nu vine ceva berbec cu bugati-ul la 400 km/h. Apoi te lasa sa schimbi banda... banda e libera... masina accelereaza frumos pana 250 km/h. Incepe sa ploua, calculatorul simte ca pneurile pierd aderenta si te obliga sa incetinesti la 130... etc...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 20 2006, 11:41 AM
Post #48


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



E intr-adevar fezabil, insa ramane obligatoriu ca toate masinile sa fie echipate cu GPS si cu echipamentul de comunicatie, ca sa apara toate in "mintea" calculatorului. CE te faci daca cel din fata ta e un Peugeot 205 pe care GPS-ul nu-l "vede"? Urmarirea prin satelit in inca departe de a putea fi facuta la un pret acceptabil, ca sa poata acoperi tot globul. Satelitii sunt inca lansati cu tehnologia de acum 40 ani....
Sau poate, autostrada in sine sa aiba radare din loc in loc care sa urmareasca traficul si sa transmita informatiile calculatoarelor masinilor echipate, insa nu stiu daca ar putea lua decizii mai bune decat tine. Poate tu esti constient ca ai o masina la 1km in fata, si ca din spate vine un bugatti cu 400km/h, insa poate decizia mai desteapta nu e sa franzi ci sa accelerezi, sa depasesti si sa revii pe banda ta inainte sa fii ajuns de bugatti. La capitolul asta de rationament tip "heuristic" omul e inca mai bun si mai rapid decat calculatorul.

In cazul in care cel din fata a facut un accident, calculatorului ii poate veni ideea (buna, la un moment dat) sa franeze in loc sa te lase sa schimbi banda. Si calci frumos peste un ciob sau peste o balta de ulei din accident, caracteristicile de franare ale masinii se schimba si calculatorul da din umeri cu mesajul "ai pus-o", desi initial planul lui era bun iar franarea posibila.

Sau s-ar putea ca din camionul din fata sa cada o cada de baie sau un balot de stofa.... pe alea nu le "vede" GPS-ul. In Belgia asta se intampla zilnic, din fericire sunt anuntate la radio.

De asta spuneam ca la prima chestie neprevazuta accidentul e aproape sigur, pentru ca sunt convins ca multi soferi si soferite ar merge pe mana calculatorului fara sa mai caste ochii la drum. Si la chestii neprevazute creierul uman inca da clasa celui electronic wink.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 20 2006, 02:47 PM
Post #49


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Pai de aia propun viteze cat mai mari... sa te oblige naibii sa stai cu ochii pe sosea... la 130 iti mai permiti sa te bazezi pe un calculator... dar daca mergi cu 200+ nu cred ca nu te uiti macar "de control" la ce se intampla in jurul tau biggrin.gif. Desigur ideea mea (ca multe din cele enuntate pe acest topic) e prea f_uturista si greu aplicabila in practica... dar era vorba de viitor, nu de prezent. In prezent cred ca solutia e sa ne crestem nivelul de trai si sa ne luam cu totii S-uri biggrin.gif. Solutia tehnica exista, mai trebuie sa gasim posibilitati financiare.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUE
post May 20 2006, 03:32 PM
Post #50


mashinutza
******

Group: Membri
Posts: 2.410
Joined: 30-April 05
From: Internet
Member No.: 45.702



cine vrea sa faca altceva pe durata drumului sa mearga domne cu trenul, taxi, avionul, autobuzul.. parerea mea.

e doar pionierat in domeniu si schimbarea costa prea mult.


--------------------
Laureate 1.4 aproape PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrey75353
post May 22 2006, 11:37 PM
Post #51


sofer
***

Group: Membri
Posts: 54
Joined: 3-May 06
From: Piatra Neamt (Neamt)
Member No.: 75.346



Eu cred ca ar trebui introdus pe toate masinile senzori ...astfel incat aceshtia sa detecteze toate obstacolele si sa reduca din timp viteza daca se vrea disparitia accidentelor.(deja la S class
au aparut asemenea senzori de evitare)
Cand zic obstacole, asta inseamna totul ...tot ce poate iesi in cale(inclusiv oameni) astfel ar disparea aceste accidente care au loc in ziua de azi....ce e drept ca dak se defecteaza..pericol maxim.

Eu unul sper sa ramana la fel deoarece daca s-ar aplica astfel de reglementari si limitari de viteza..eu cred ca odata cu acestea va disparea PASIUNEA PENTRU AUTOMOBIL ..va disparea placerea de a conduce.....si-asha a cam disparut cand ai o cutie de viteze automata...(de parka as fi handicapat sa nu pot sa le schimb manual) dar ...na ...lenea asta....
Asadar va propun sa conduceti in continuare cu maxima prudenta si placere totodata!!!
CIAO!! :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radu69537
post May 24 2006, 11:04 AM
Post #52


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 123
Joined: 28-February 06
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 69.530



eu am alte idei. parerea mea ca ar trebui lucrat atat la infrastructura cat si la oameni. Astfel, daca prinzi pe unul care e incepator ca a depasit limita de viteza ar trebui sa i se ia permisul si sa fie obligat sa faca din nou scoala si sa dea din nou pt permis, deoarece incepatorii nu au experienta, nu cunosc masina, nu stiu sa se adapteze la anumite conditii de drum, nu stiu cum sa reactioneze in anumite situatii etc. iar toate astea combinate cu viteza excesiva pot fi fatale. Apoi: domnule politist care stai in intersectie sau mai stiu eu ce faci, cand il vezi pe unu ca a trecut pe rosu sau a trecut desi i-ai facut semn sa stea, sau a intors aiurea, sau a facut stanga pe unde nu trebuie, sau a luat-o pe contrasens, sau depaseste pe unde nu are voie, ia-i permisul pentru 3 luni si arde-i o amneda usturatoare, nu-l mai lasa in plata domnului, ca poate data viitoare nu mai face. Legat de pietoni: cand traverseaza pe unde-i taie capul swau pe rosu si de cele mai multe ori fara sa se asigure in prealabil, de ce nu sunt amendati cu cateva milioane (sa el simta ca doar pt soferi asa e, sau ar trebui sa fie). Cand il vezi pe unu ca nu stie cum se acorda prioritate in giratoriu (si din astia sunt o gramada) ia pune-l mataluta sa faca din nou scoala de soferi ca e clar ca are nevoie. De asemenea, parerea mea e ca examenul de permis ar trebui dat periodic, sa zicem la fiecare 5 ani, pentru ca e clar ca unii soferi habar nu au de reguli de circulatie. Inca un lucru: ar trebui luate ceva masuri care sa-i convinga pe soferi sa nu se mai urce la volan in stare de ebrietate sau morti de oboseala. De asemenea, in bucuresti a devenit un obicei ca oamenii sa schimbe banda de mers sau chiar directia fara sa semnalizeze inainte. de ce domnule? va este chiar atat de greu sa dati de o maneta pentru care nu e nevoie nici macar sa luati mana de pe volan?! Daca nu te asiguri macar da semnal ca poate e atent ala de langa tine daca tu nu esti si vede ce vrei sa faci si incearca el pe cat posibil sa te evite daca tu nu esti in stare...


--------------------
fiat albea star
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 24 2006, 10:00 PM
Post #53


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu n-as da prea multe puteri si raspunderi unei politii care inca mai are in componenta militieni wink.gif Poate in Japonia s-ar putea aplica.

Cu discriminarile intre soferi, nu sunt de acord. DAca omul are carnet, inseamna ca e capabil sa conduca. Daca nu e capabil, atunci nu ar trebui sa aiba carnet.

Ar fi foarte simplu si usor e aplicat sa se stabileasca limite de viteza in concordanta cu particularitatile drumului. Pe unele portiuni poti goni fara pb cu 150km/h si in altele poti fi in pericol cu 60. Si poate ar trebui aplicata politica italienilor, care pun radar acolo unde viteza e intr-adevar periculoasa, si nu unde se poate alerga fara pb, ca sa se faca norma la amenzi.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radu69537
post May 25 2006, 03:57 PM
Post #54


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 123
Joined: 28-February 06
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 69.530



nu e deloc discriminare. in ceea ce proveste "daca omul are permis inseamna ca poate sa conduca", asta nu e chiar asa si se poate vedea in fiecare zi. Chiar azi am patit intr-un giratoriu, eu care intram in giratoriu aveam verde iar o blonda cu un audi care era in giratoriu si avea un ditamai CEDEAZA TRECEREA nici macar nu s-a sinchisit sa se asigure, nu mai zic de acordarea prioritatii, ca tot ea sa comenteze si sa bombane cand am claxonat-o. Acum tu crezi ca blonda aia nu avea permis sau vrei sa-mi zici ca poate sa conduca in siguranta? Si asta e numai unul din muuuuuuulteleeeee exemple pe care ti le-as putea da.
Ca sa nu mai vorbin de cei care au permis de numai 2 saptamani si gonesc cu 180km/h. Pai tie ti se pare ca aia sunt niste oameni constienti capabili sa conduca cu viteza aia? Eu personal nu am nimic impotriva vitezei, ba chiar ma consider vitezoman, dar cat am fost incepator, pana am facut si eu vreo 10.000 de km nu am depasit 100 km/h nici macar o data si nu mergeam ca taranul pe banda doi cu lamaia in geam cum fac altii. Tie nu ti se pare normal ca acestor pusti (nu ca eu nu as fi tanar) care gonesc ca nebunii si care habar nu au ce sa faca intr-o situatie de pericol, care habar nu au in ce distanta franeaza masina, cum se comporta pe anumite suprafete etc. sa li se ridice permisul si sa fie obligati din noiu sa faca scoala de soferi? Eu sunt de parere ca asa ar trebui, deoarece este clar ca nu au invatat nimic despre siguranta la volan si reprezinta un pericol atat pentru ei cat si pentru ceilalti participanti la trafic.
Inca o problema pe care am uitat sa o mentionez cred ca sunt parcarile insuficiente, ca sa nu zic absente. Astfel, toata lumea parcheaza pe unde apuca, ocupan o banda sau chiar 2 din carosabil, crean aglomeratie si blocaje, de unde rezulta accidente usoare.


--------------------
fiat albea star
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 25 2006, 09:14 PM
Post #55


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu am depasit 120km/h chiar in ziua in care am luat carnetul smile.gif Si n-am patit nimic. Insa cu alta ocazie, am lovit o bordura si am strambat un brat de suspensie din cauza unui caine desi mergeam mai mult decat regulamentar. A fost pura lipsa de experienta, si nu incalcarea vreunei reguli sau a vreunei limite de viteza...

Sunt de acord ca unele pedepse ar putea fi mai dure, insa functie de circumstante, si nu de "vinovat". In unele situatii poti fi in siguranta la 180km/h iar in altele esti un idiot si daca mergi cu 70.

Am vazut ca un unele zone au inceput sa puna si in Romania damburi care sa incetineasca soferii mai idioti. Chiar daca sunt exagerat de abrupte, cred ca e o idee buna sa fie puse de exemplu in zona scolilor.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skywalker
post May 26 2006, 08:51 AM
Post #56


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.469
Joined: 2-September 05
From: Timisoara
Member No.: 54.800



Cum vad eu siguranta rutiera sau cel putin viitorul ei:
A: in orase
1. strazi perfect semnalizate, iluminate, plane fara fropi, fara treceri de pietoni facute asa aiurea iar strada sa fie delimitata clar de trotuar/pista bibiclisti cu, hai sa-i zic, "gard"
2. semafoare interconectate pentru unda verde permanenta la o vit constanta de 50 kmh
3. toate trecerile de pietoni facute pe deasupra sau dedesuptul partii carosabile iar acolo unde nu se poate construi asa ceva va ramane cea clasica
4. amezi enorm de mari pentru infractiunile din codul rutier unde cea mai mica sa fie de 100 ron. Aici unele infractiuni trebuiesc scoase din cod sau revizuite conform legislatiei europene
5. parcari amenajate, pot fi si cu plata
6. sensuri unice doar acolo unde isi au rostul adica nu se mai poate lati soseaua

B. in afara localitatiilor
1. constructia de autostrazi de minim 2 benzi + banda de ajutor
2. toate drumurile comunale, judetene si nationale reconstruite (anumite portiuni), regandite curbele (cat mai putine sau deloc) si diferentele de nivel
3. latirea soselei la minim 9m pentru DJ; DN
4. toate DN-urile sa evite toate localitatiile in afara de orase unde se va folosi centura (ex pt jud Timis de DN pe ruta TM - Becicherecul Mic - Biled - Sandra - Lovrin - Sannicolau Mare - Cenad - Ungaria, ei la aceasta ruta doar DJ sa faca legatura intre DN si localitate asa cum au nemtii)
5. DJ-urile sa faca legature intre sate si comune acolo unde nu prezinta interes pentru construirea unui DN
6. indicatoare rutiere
7. eliminarea atelajelor trase de animale de pe DN-uri, pe DJ vor putea cilcula doar daca pe nici o parte a DJ nu exista drum de pamant pt. utilaje agricole
8. taierea vegetatiei de pe marginea DN si DJ si astuparea canalelor (ATTN: domnii de la Min. Transporturi, soselele nu se semnalizeaza cu copaci pe margine, se folosesc indicatoare rutiere chiar si iarna cand este zapada mare)

Ei si dupa toate astea se va putea circula mai bine in RO si cu viteza mai mare biggrin.gif iar cine greseste sa plateasca pana n-o mai putea
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radu69537
post May 26 2006, 09:00 AM
Post #57


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 123
Joined: 28-February 06
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 69.530



si eu sunt de acord cu obstacolele puse in zonele aglomerate si in specail in apropierea scolilor, dar nu porcariile alea de damburi de beton in care iti lasi tobele daca ai o masina ma joasa, ci bumi de cauciuc reflectorizanti (ca sa le evzi si noaptea si sa nu intri cu viteza in ele). Am vazut asa ceva in ploiesti la o trecere de pietoni si nu reprezinta un pericol nici pentru masini, oricat de joase ar fi si ii si obliga pe soferi sa incetineasca. Sunt de acord ca sun zone in care poti sa mergi si cu 180km/h in perfecta siguranta, dar ia sa ne gandim la un sofer incepator care merge cu viteza asta si ii iese ceva in cale. chiar credeti ca stie cum sa reactioneze sau cum s-ar comporta masina la o franare brusca si ce trebuie sa faca si ce nu? eu nu prea cred...
legat de calitatea drumurilor in bucuresti: sa vedeti ce am patit ieri: treceam cu masina prin pasajul ala de sub victoriei (nu stiu cum se numeste) si aveam si ceva viteza 70-80km/h (ca toata lumea de altfel) iar in fata aveam un taximetrist care la un moment dat a facut o manvra foarte ciudata, un fel de sicana foarte brusca. ce credeti ca se intamplase? era un canal fara capac. am avut marele noroc ca l-am luat printre roti si nu am nimerit cu o roata, ca in momentul in care l-am vazut nu cred ca mai aveam timp sa fac vreo manevra, mai ales ca in dreapta mea mai era o masina. Domnule, este imposibil asa ceva, nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca nimeream in el. Exista vreo autoritate unde se pot reclama astfel de lucruri? Eventual una care sa fie competenta si sa ia masuri imediate; sa nu mai vorbim de semafoarele de pietoni de la lujerului care au stat mai bine de 1 luna cu becurile de verde arse. chiar sa nu fi observat nimeni asta?! Mie unu' mi se pare strigator la cer...


--------------------
fiat albea star
Go to the top of the page
 
+Quote Post
boty
post May 26 2006, 05:26 PM
Post #58


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 25-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.360



Dupa parerea mea pt o siguranta rutiera sporita sunt necesare cateva hai sa le zicem modificarii:
1. Aspecte ce sunt legate de sofer : ( a nu se citi posesor de carnet ca nu e acelasi lucru)
a) In primul rand toti soferii ( conducatorii auto) ar trebui sa mearga responsabi ,adica ,am vazut pe toate postarile ca problema principala este starea drumurilor foarte proasta s.am.d. dar noi ca soferii constientii de ceea ce facem nu putem sa mergem mai incet si in mai mare siguranta, sa adaptam viteza la conditiile de drum (stiu ca e fraza spusa des de garcea si care ne lasa rece dar e plina de adevar). Daca am merge pe un autoband am putea sa avem si 180 km/h in conditii de siguranta dar pe A1 nu poti merge sigur nici cu 130 km/h legali asa ca mi-se pare normal sa mergem mai incet pt siguranta noastra si a celorlalti.

cool.gif Alta problema este bautura la volan : efectele ei asupra perceptiei de "Zimbru " pe care o are asupra noastra a tuturor cat si reflexele care tind de la foarte intarziate la a fi lipsa. Daca se urca cineva beat la volan atunci doar norocul chior il poate ajuta sa ajunga acasa intreg si fara probleme.

c) Trebuie mentionata aici si starea masinii care e foarte importanta . Daca am o dacie fara stergatoare si incaltata cu "slik-uri" si plec pe ploaie
la drum lung n-ar trebui sa ma mire cand intr-o curba observ cum pierd controlul masinii si ajung in sant sau chiar mai grav in alta masina care probabil mergea regulamentar.

d) Regulile de circulatie nu se incadreaza la capitolul "regulile sunt facute sa fie incalcate" asa ca ar trebui sa le respectam. Daca la regulament scrie ca e interzisa depasirea in curba nu scie asa pt ca a visat urat cu o noapte inainte un gabor care a scris legile ci pt ca in curba nu ai vizibilitate si nu e sigur sa depasesti.

2. Aspecte care sunt legate de autoritatii ( lu' peste):

a)Niste drumuri practicabile , bine semnalizate , fara cratere si guri de canal coborate sau ridicate cu 10 cm sau chiar lipsa , ar trebui sa se ingrijeasca sa aiba si acest viitor stat mermbru al U.E. ca doar de aia platim impozite.

b)Politia romana:
i) in primul rand sa vegheze la siguranta traficului rutier si cand trebuie sa amendeze sau sa salte carnetu sa faca asta nu ca stai ca e ruda cu nu stiu ce colonel si ca ....... nu nene ai gresit ai platit fara discutii si telefoane si pile ( ca doar traim in eterna si fascinanta romanie).
ii) second m-am saturat sa vad pe sosele posesorii de carnete de 150 Euro. Gaboru ala nu isi da seama ca e complice la ucidere din culpa cand da carnetu pe spaga ce naiba, astia ar trebui inchisi in puscarie si sa se arunce cheia .

Sigur mai sunt si alte chestii dar astea ma ardeau pe suflet si trebuia sa le spun.


--------------------
MITSUBISHI COLT CZ3 1.1 SAM MYSTIC BLACK
CITROEN C4 COUPE VTR 1.6i ROSU LUCIFER
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cc77052
post May 26 2006, 09:55 PM
Post #59


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 22-May 06
From: Satu Mare (Satu Mare)
Member No.: 77.045



eu am venit mai nou pe forum. am gasit din intamplare mesajul tau, cautand un topic pentru soferi incepatori. eu zic asa: ce spui tu nu ar fi imposibil. chiar si eu ma gandeam la asa ceva. vezi limitele de viteza, cunosti sanctiunile, dar tot le depasesti. eu ma gadeam asa: sa ai un computer care sa controleze electronic limitatorul, si sa fie la randul sau ghidat de un panou la intrarea pe o portiune de drum, care sa ii dicteze limita de viteza, exceptie facand anumite autovehicule(salvarea, pompierii). ce spui? nu stiu cum suna, dar e o idee. ar veni ca si un radar , dar mai eficient.oricum ar complica mult alte aspecte de circulatie. mai degraba un vehicul zburator, care cu siguranta va avea asa ceva. pana atunci eu ma gadesc ce masina sa imi iau, ca si incepator. bicycle.gif am in jur de 8 000 euro pentru asa ceva. deci, o masina fara probleme, putin rulata cu spatiu interior...stie cineva ceva atractiv?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 26 2006, 10:00 PM
Post #60


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



cc77052: pentru informatii referitoare la alegerea unei masini cauta pe sectiunea versus, sunt multe masini care se incadreaza in suma mentionata de tine, succes si bine ai venit pe forum. :wave:


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Pages V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 06:44 AM