IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Viitorul sigurantei rutiere!!!

This topic is about Viitorul sigurantei rutiere!!!, the author, Eduard RO, wrote about: Nu zic ca nu e mai usor cu sensul unic insa cand e in directia ta. /biggrin.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":D" border="0" alt="biggrin.gif" ... To read more just scroll down

9 Pages V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Viitorul sigurantei rutiere!!!
Eduard RO
post May 16 2006, 11:31 AM
Post #21


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 371
Joined: 26-September 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 56.794



Nu zic ca nu e mai usor cu sensul unic insa cand e in directia ta. biggrin.gif Cand tu trebuie sa mergi in sens invers e mai nasol pentru ca de cele mai multe ori trebui sa ocololesti chiar binisor.In loc sa faca mai mult trasee de la A la B ca sa nu foloseasca toti acelasi traseu ei le imputineaza. :argue:
Iar despre accidentele cu soseaua goala ei bine asta e.Accidente vor fi mereu si nimeni nu il poate opri pe vreun shumacher sa arate ce masina are prin oras. :bash:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post May 16 2006, 01:42 PM
Post #22


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Mi se pare o idee care nu are ce cauta in traficul normal si in lumea moderna. Acum glumesc smile.gif : de multe ori trebuie sa ma duca cineva de mana la toaleta, la frigider sa iau mancare, la magazin sa-mi iau apa plata si asa mai departe.
Singurele solutii sunt educatia si infrastructura.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 17 2006, 09:15 AM
Post #23


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



In plus, cred ca limitarea constructiva obligatorie la 130km/h ar duce datorita concurentei si eficientei economice la masini cu siguranta activa mai scazuta. De ce sa cumperi (si deci sa construiesti) o masina de 1.5t cu 150CP care consuma cat china cand poti cumpara una de 40CP care e de 3 ori mai ieftina, consuma la jumatate si tot cu viteza aia merge? Si la asemenea trotineta de ce ai mai avea nevoie de ABS, TC, discuri ventilate, suspensii ultraperformante? Cred ca limitarea performantei ar duce la stagnare sau chiar la regres tehnologic.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad6
post May 17 2006, 09:37 AM
Post #24


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 472
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.369



Eu propun sa se interzi ca automobilele ca daca am merge toti cu caruta n-ar mai fi nici un accident sa nu mai vorbim de consum si poluare bicycle.gif
Si acum serios vorbind eu zic ca in primul rand ar trebui sa se lucreze la starea drumurilor, apoi la calitatea soferilor. Tehnologic vorbind cel mai improtant pas ar fi introducerea de "magistrale virtuale" unde folosind gps computerul va putea verifica constant nr. de masini aflate pe o ruta si viteza lor de deplasare dar deja vrobim SF-uri


--------------------

Poate mai multi acum....tre' sa o urc pe dino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post May 17 2006, 03:03 PM
Post #25


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Ceva de genul asta gandisem si eu. Si de ce sa fie SF-uri? Deja multe masini moderne dispun de GPS, iar in anii care vor veni se va mari numarul acestora cu siguranta. Cat de greu va fi ca printr-un sistem controlat de computer sa se monitorizeze traficul?
Cred ca sunt detalii, in rest se poate rezolva chiar si acum.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post May 17 2006, 03:48 PM
Post #26


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Sensuri unice mai multe pe strazi perpendiculare una pe alta. De cind incerc sa propun primariei din Chicago asta ca metoda de rezolvare a congestiei. Chiar si simpla anulare a benzii de parcare pe unele artere din Oras...ar permite fluidizarea traficului.

Viteza excessiva omoara...dar sincer viteza te si poate scapa de la necaz. Aplicarea unor computere care sa itzi limitieze viteza in anumite sectoare de oras...este la fel ca si parcarea automata de la BMW. Adica transport in comun.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post May 18 2006, 11:03 AM
Post #27


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Usor fratilor....nu dati.... :tomato: ....era doar o biata idee....doar asa de deschidere a subiectului....n-am zis io ca ar fi cea mai buna, am vrut doar sa dau tonul cu ea....intelegeti, nu? Vad ca nu prea are sustinatori ideea mea... biggrin.gif ...ma gandeam io c-o sa sariti in sus... :bounce: Oricum io inclin sa cred ca in viitor, neputandu-se "lucra" la constiinta omului, tot se va ajunge la niste metode de a mai tempera pilotul de curse din noi...daca stau sa ma gandesc bine, in filmele SF, cu actiunea in viitor, ati observat ca toate masinile alea futuriste se deplaseaza relativ incet, parca ar fi teleghidate....sau fara pilot, automate.....? :idea:
George intreba de depasiri....iar io intreb: de ce sa depasesti in oras? Daca cel din fata ta merge cu 50, salut depasire, mergi si tu tot cu 50 si gata, ce mare lucru?
Eduard scria: "copilul tau pateste ceva rau si trebuie sa il duci la spital urgent.Ti-ar place sa nu poti depasi 50 si sa iti auzi copilul pe bancheta din spate cum nu mai poate de durere?Stiu ca exista ambulante insa in unele cazuri chiar trebuie sa depasesti viteza" .... sa fim seriosi, asta nu e relevant deloc, nu e o scuza....stiu io f. bine cum sta treaba cu "in unele cazuri chiar trebuie sa depasesti viteza"....la noi cel putin orice e un motiv bun de-a depasi viteza, este? Sau chiar si fara motiv....o depasesti fiindca asa e romanu din ziua de azi (in special bucurestenii) - grabit... :bash: Grabit la ce? E concurs pe sosele? Constiinta romanului nu va putea face multa vreme de acum incolo diferenta intre cazurile in care chiar e nevoie sa depasesti viteza si cazurile cand nu e nevoie....la noi tot taranu e grabit cand e la volan, din motive care de care mai tembele!
Si tot Eduard a scris: "nimeni nu il poate opri pe vreun shumacher sa arate ce masina are prin oras" ..... io acuma intreb: nici acel limitator? biggrin.gif
MR a atins un punct sensibil....suntem in plin avant tehnologic acum, nimic de zis, dar nu se va putea merge multa vreme in ritmul asta...ca si cu calculatoarele....s-a ajuns in prezent la viteze ale procesorului si capacitati ale HD-ului inimaginabile acum cativa ani, este? Cu masinile cum credeti ca va fi? Vorba unui coleg pe alt topic, de ce se fac masini cu sute si sute de cai putere, daca nu avem unde sa le folosim? Da, pe viitor.....poate 50....poate 100....150 de ani io cred ca se va termina cu masinile de sute de cai, cel putin cu cele destinate uzului "domestic"....intr-adevar 130 km/h se pot atinge si cu 40-50 de cai....eventual mai multi cai ar ajuta la accelerare....masini mai mici....mai ieftine....consum mai mic....etc...sa nu uitam ca resursele planetei sunt limitate si acum ne grabim sa facem uz de ele din plin, dar in viitor nu stiu daca treaba va ramane la fel! Asta nu ar insemna neaparat stagnare sau regres tehnologic....in F1 nu vedeti ca au inceput sa le taie elanul? Vorba aia: safety first, nu?
Da, stiu ca e greu de digerat ideea asta....si mie imi vine greu sa-mi imaginez cum ar fi....si daca am propus asta, nu inseamna ca-mi si doresc sa se intample asa....ma intrebam si io doar..... :scratchchin: Daca acum s-ar face un test....sa zicem, prin absurd, ca toate masinile din Timisoara ar avea limitator la 50 km/h....io unu sincer nu cred ca as avea vreo problema cu chestia asta....dar voi? V-ati enerva? :furios: De ce sa va enervati? Fiindca asa "e modelul"....sa fii nervos si grabit? :bash:
F1anatic a zis: "Viteza excessiva omoara...dar sincer viteza te si poate scapa de la necaz"....da-mi un exemplu sau 2....in oras, cu limitare la 50 km/h.....dar relevante, nu de alea SF, care se intampla din an in pasti! Vorbeamos.... :wave:


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 18 2006, 11:18 AM
Post #28


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Eu am o idee mult mai revolutionara... daca oricum nu putem sa facem oamenii sa mearga mai incet (chiar daca le-am pune noi limitatoare pe masina si am face motoare de 50 cp sunt convins ca 60% din masini ar fi duse prima oara la "modificat" in sensul scoaterii limitarii, instalarii unei turbine, etc... ) de ce nu cream conditii in care sa poti merge repede si in siguranta ? Autobahn-ul e un exemplu, dar principiul poate fi extins, modernizat. Tot se vorbeste de solutii GPS... Daca ai sti coordonatele tuturor masinilor de pe drum, si ai avea suficiente benzi, si ai putea sa faci un sistem care sa tina cont de pozitia masinilor pe drum si "sa nu te lase" sa faci accident atunci am putea avea o super autostrada pe care toata lumea ar circula cu viteze de la 200 km/h in sus... si toata lumea ar fi in siguranta. Desigur, probabil sistemul e mai greu de proiectat si implementat decat un sistem care sa limiteze viteza... dar ar fi un sistem mult mai eficient si sunt convins ca ar avea mult mai multi adepti decat unul care sa te faca sa mergi incet.

Eu in principiu nu sunt de acord ca masina sa fie "condusa" de un robot, pt ca eu vreau sa conduc... prin urmare daca cineva mi-ar da o masina care sa aiba viteza maxima 130 km/h si care sa franeze de cate ori i se pare ei ca e un pericol pe drum probabil as scoate aceste sisteme electronice sau daca nu as putea i-as da foc biggrin.gif... daca in schimb cineva mi-ar oferi o masina pe care in mod normal o conduc eu, cu ce viteza vor muschii mei, dar in caz ca vreau sa fac o prostie, sau vreau sa intru in masina din fata atunci sa preia controlul si sa ma ghideze prin satelit pe o ruta unde nu deranjez pe nimeni... as accepta, si nu as fi tentat sa scot limitarile electrice din ea.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post May 18 2006, 12:12 PM
Post #29


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



QUOTE(HalbaSus)
sunt convins ca 60% din masini ar fi duse prima oara la "modificat" in sensul scoaterii limitarii, instalarii unei turbine, etc


Pai treaba asta ar avea o rezolvare simpla: limitatorul poate avea niste checksum-uri fixe, iar orice interventie, cat de mica, sa-i modifice cel putin un checksum, el sesizeaza si din acel moment ... pa, pa... :wave: nu-ti vei mai putea porni masina pana cand nu-i vei reda setarile initiale! biggrin.gif Simplu, nu? arigato.gif
Hehe...nici ideea ta cu mersul repede si sigur nu-i rea (e chiar ideala, desi cu cat creste viteza, creste si pericolul...legile fizicii vor ramane aceleasi), dar, cum ai spus si tu, ar fi cu muuult mai greu de pus in practica decat cea cu limitatorul! Io stiu ca ideea mea suna nasol....e chiar pe dos fata de tendinta actuala....fiecare acum vrea o masina cat mai puternica si rapida, iar cu acel limitator s-ar termina distractia....dar intr-o buna zi tot se va ajunge ca in F1 la solutia cu "slowing down the cars"....noi nu cred ca vom apuca vremurile alea...dar poate copiii sau nepotii nostri.... :angel: Mi-ar placea sa cred ca, atunci cand voi parasi aceasta lume, imi voi lasa copiii intr-o lume in care vor tinde spre zero sansele ca ei sa-si gaseasca sfarsitul intre niste fiare contorsionate! :angel:


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad6
post May 18 2006, 12:40 PM
Post #30


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 472
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.369



Nu sunt de acord cu tine alex nu reducerea vitezei este solutia ci creeare conditiilor necesare pentru a putea circula cu viteza rezonabila in deplina singuranta.
Azi am avur niste drumuri si o prima solutie ar fi garduri electrice in jurul trotoarelor pentru ca unii pietoni trebuie controlati exact ca vitele pentru a nu mai traversa pe rosu sa prin locuri nepermise.


--------------------

Poate mai multi acum....tre' sa o urc pe dino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post May 18 2006, 01:08 PM
Post #31


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Eh, eu nu ma supar daca nu esti de acord...n-ai fi primul....aici nu e vorba de-a fi sau nu de acord....e f. corect si ce zici tu Vlad....uite-asa se-aduna ideile....la urma urmei, solutia cea mai rapida, ieftina si tehnic posibila e cea mai buna, nu? Prima ta solutie cu gardurile alea electrice o iau ca pe-o gluma, fiindca se refera la un caz particular....ai patit si tu niste faze, iar acum spui ca aia ar fi prima solutie....poate ca ar fi o solutie, dar in nici un caz prima....dar io vorbeam de solutii globale, pe o scara larga, nu am particularizat nimic! La viteze de max. 50 km/h ai oricum mai mult timp de reactie in caz de ceva neprevazut decat la 60, 70 sau 80 km/h, mai ales in oras, este? Si ca sa fiu si mai rau...masina ar putea avea pe lateral senzori care sa detecteze latimea strazii pe care mergi si sa nu te lase sa mergi cu 50 pe ora decat pe marile bulevarde sau strazile principale, iar pe stradutele mici si inghesuite sa te limiteze chiar la max. 40.... :naughty: ....pai nu mai stie nimeni acele indicatoare pt. limitari de viteza in anumite zone? ...30 sau 40 km/h...huh...alea de ce-or fi puse? ....le mai respecta cineva? NU? De ce? Fiindca pot!!! Dar ia sa aibe masina un limitator care sa le respecte, sa vedeti atunci cum brusc si soferul o sa le respecte, fiindca n-o sa aibe incotro... biggrin.gif Cui nu-i convine...bitzigla....si ramane mai mult loc pt. ceilalti...si-asa va fi problema si cu spatiul.... arigato.gif


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 18 2006, 01:32 PM
Post #32


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Alex-f1, protectia bazata pe checksum-uri nu e tocmai noua, si nici infailibila (bine, ma refer acum la software)... sunt convins ca daca toti producatorii ar fi obligati sa adopte limitatoare de viteza s-ar intampla 2 lucruri:
1. Toata lumea ar modifica masinile, sunt suficienti oameni destepti "out there" care sa vina cu solutii.
2. Producatorii nu ar dori sa le faca "zile amare" micilor hackeri, pt ca bmw-ul nu ar mai vinde nici o masina daca viteza maxima cu care se deplaseaza ar fi 50 km/h... deci probabil ar lasa intentionat modalitati extrem de simple pt a scoate limitarea vitezei. si chiar daca ar fi obligati sa faca o protectie mai serioasa... sunt convins ca tot ei ar fi aceia care ar lansa "la negru" crack-ul pt masina.

Teoretic, daca un sistem de ghidare prin GPS functioneaza la 50 km/h atunci acelasi sistem ar trebui sa functioneze la fel de bine la 250 km/h, doar ca trebuie sa fie mai performant. Dar ar fi o performanta pt care as fi dispus sa platesc. E frumoasa viziunea de "sa circulam fara sa facem accidente vre-odata", dar daca tot vrem sa o realizam de ce nu tindem la mai mult, de exemplu: "sa circulam repede fara sa facem accidente vre-odata".


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad6
post May 18 2006, 01:35 PM
Post #33


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 472
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.369



Asta cu depasirea limitei de viteza e de compententa politiei si poate daca nu ar tine radarele ascunse ci la vedere oamenii ar fi mai temperati nu doar amendati.


--------------------

Poate mai multi acum....tre' sa o urc pe dino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post May 18 2006, 02:01 PM
Post #34


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Hehe....deci HalbaSus = VITEZOMAN bicycle.gif Mi-am dat seama de asta acu' mult timp, chiar din primele tale posturi si pe parcurs din toate posturile tale, dar acum ti-am spus-o pe fata....sper ca nu te-ai suparat.... tongue.gif Si pe deasupra mai incurajezi si cheating-ul.....poate ai dreptate....poate s-ar apuca toti sa "smenuiasca" masinile, dar si problema asta ar putea fi stopata, daca se vrea cu adevarat.... Va sa zica, tu esti pro faster si anti slower.... :scratchchin: Nasol e ca majoritatea soferilor sunt asa si tocmai de aia ar trebui luate masuri...va fi mai greu sa faci circulatia mai rapida si mai sigura in acelasi timp....mult mai usor ar fi in schimb s-o faci mai inceata si mai sigura! La urma urmei io intreb: de ce atata graba? Unde ne grabim? Cred ca subiectul are multe aspecte si e extrem de delicat....putem ajunge si la human nature daca vreti....offf, oamenii astia....stiti vorba aia cu "avem o tara frumoasa, dar pacat ca-i locuita"....


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eduard RO
post May 18 2006, 04:45 PM
Post #35


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 371
Joined: 26-September 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 56.794



QUOTE
La urma urmei io intreb: de ce atata graba? Unde ne grabim?

Cand iti petreci cate 2-3 ore pe zi pe drumuri sa vezi tu ce te grabesti. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan54824
post May 18 2006, 05:47 PM
Post #36


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 190
Joined: 2-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 54.817



În Anglia se lucreaza de câțiva ani la proiectarea unui sistem care să fie capabil să transmită mașinilor din trafic date de telemetrie foarte exacte și în timp real. Asta evident cu scopul final de a crea mașini cu pilot automat. În mod cert englezii nu sunt singurii care lucrează la așaceva și mai devreme sau mai târziu ceva de genul va fi pus în practică, dar din perspectiva generațiilor noastre aș paria pe mai târziu smile.gif
Acum, dacă ne referim la prezent și mai ales la România în primul rând ar trebui aplicate legile care le avem și ne-ar fi tuturor mult mai bine. Este absolut incredibilă nesimțirea și inconștiența în trafic, cel puțin în București. Comparativ cu țările mai la vest de noi, suntem niște maimuțe d'abia coborâte din copac, iar legea junglei este tot ce pricep majoritatea conducătorilor auto din București (și alte câteva orașe).
Îmi pare rău dacă vi se pare exagerat ce am spus, dar nu pot să ajung la altă concluzie când trec, de exemplu, prin intersecția de la podul Grozăvești, sau când văd pe cineva cu copilul în brațe escaladând gardurile de pe linia lui 41 și traversând strada te miri pe unde.
Și alte orașe sunt aglomerate, și acolo lumea se grăbește, dar nimeni nu intră pe contrasens doar pentru că este coadă pe sensul lui, și nici nu ai să vezi 'coadă' în spatele unei ambulanțe care merge cu sirenele pornite pe linia de tramvai pentru că celelalte 3 benzi sunt blocate de trafic. Evident că și acolo oamenii încalcă regulile, dar nu o fac punându-se în mod clar în pericol pe ei și pe alții, sau cu o completă lipsă de respect față de ceilalți.

Întradevăr infrastructura nu este nici pe departe ceea ce ar trebui să fie, dar fără educație nu faci nimic nici cu cea mai bună infrastructură din lume. Așa că revenind la România, după ce o să aplice legile care există, o să putem și noi să începem să discutăm despre alte metode de îmbunățire a siguranței în trafic.

PS: Ar fi minunat dacă singura lege care nu ar fi aplicată în țara asta ar fi codul rutier, dar din păcate cam nici una nu este aplicată, sau sunt aplicate după bunul plac al celor interesați... dar, mă rog, asta este complet altă discuție.


--------------------
Corolla 1.6 SOL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post May 18 2006, 06:03 PM
Post #37


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Just, Bogdan.... :clapping: Sunt total de acord cu tine....le-ai zis f. bine, fiecare cuvant al tau e al naibii de adevarat!!! arigato.gif Treaba cu maimutele coborate din copac a fost dementiala laugh.gif ....dar din pacate e purul adevar si nu-i deloc de ras, dimpotriva... sad.gif Acuma intrebarea e: vom putea noi oare sa facem ceea ce ai zis tu? Si daca da, atunci oare cand??? :scratchchin: Peste 20 de ani? Sau poate 50...100??? Si pana atunci vom continua tot asa ca maimutele??? :disgust: Nasol moment.... :bash:


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MARIUSC
post May 18 2006, 08:49 PM
Post #38


sofer
***

Group: Membri
Posts: 85
Joined: 11-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.291



Incercati sa conduceti 2-3 luni in Cairo...O sa ziceti de bucuresti ca-i sublim...Daca la noi e ceata de maimute coborate din copaci, acolo e miscare brawn-iana de parameci... biggrin.gif
Sunt de acord ca e dezastru la noi, in special in bucuresti, dar sa nu generalizam...si oricum, se poate si mai rau... blink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post May 18 2006, 10:03 PM
Post #39


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Faza cu Cairo este excelent aleasa. smile.gif Dar sa nu uitam ca totusi tarile arabe nu sunt un bun model pentru altii, nici macar pentru noi, romanii. Poate ar trebui sa copiem modele mai evoluate, ca m-am saturat sa invatam doar de la turci, greci si slavi.
In privinta celor spuse de Bogdan, sunt total de acord cu ele, cu un mic amendament... Sa nu transformam discutia intr-o acuza mascata la adresa bucurestenilor. Situatia din Bucuresti, Pitesti si alte cateva orase mari din Romania este cauzata si de aglomeratia infernala, de lipsa infrastructurii adecvate, nu numai de nesimtire si rautate. Desi.. in Bucuresti cel putin ai sansa unica de a gasi din 2-3 soferi la intamplare cel putin unul...biggrin.gif Am condus destul in capitala, stiu de regula pe unde sa merg, si stiu si sa conduc binisor. Cu toate astea, la fiecare semafor sunt claxonat de un "grabit", doar pentru ca numarul meu de inmatriculare este de VL si automat asta ma face in ochii lui un ratacit si un adormit. Daca nu pleci cu scart pe galben in Bucuresti, esti taxat drept "provincial" si "cacait", biggrin.gif Cand am mers cu o masina cu numar cu B, nu am patit astea...

Dar am cam luat-o pe aratura, sa ne intoarcem la oile noastre. smile.gif
Eu in continuare sustin o pozitionare a fiecarei masini cu un GPS, astea ar reduce riscul in trafic de a te intalni cu un altul intr-o curba tocmai depasind, o "harta" gen jocuri video ajutandu-te sa nu ai astfel de surprize.
Din pacate, asta nu ar reduce riscul de a da peste o caruta, betiv, biciclist sau pieton, dar macar e ceva. smile.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan54824
post May 18 2006, 11:38 PM
Post #40


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 190
Joined: 2-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 54.817



Nu, nu era o acuză mascată la adresa conducătorilor auto și a pietonilor din București, ci era o acuză directă.
Nu am generalizat, există oameni civilizați, și chiar unii binevoitori, dar pentru fiecare dintre aceștia există cel puțin 1-2 'meseriași'.
"Aglomerația infernală" NU este o scuză. Aglomerație infernală există în orice oraș mare din lumea asta, indiferent câte autostăzi, pe oricâte benzi, oricâte pasaje, etc. Dar soluția este foarte simplă: iți planicifi drumul în mod corespunzător sau iei metroul/trenul, nu o faci pe kamikatze și nici nu îți bați joc de ceilalți participanți la trafic.

Revenind la soluțiile pentru viitor, GPSul nu are nici o șansă. Este mult prea inexact și în câmp deschis, să nu mai vorbim de oraș printre clădiri, sau pasaje subterane unde nici măcar nu funcționează. Aici este o explicație excelentă despre cum funcționează.

Sistemul britanic despre care scriam mai sus mergea pe ideea unor transmițătoare radio plantate în stâlpii de iluminare capabile să comunice bi-direcțional și la o viteză foarte mare cu mașinile care trec pe lânga ele. Ideea era ca sistemul să comunice mașinilor date telemetrice exacte despre șosea și celelalte mașini din trafic, iar mașina să poată determina și să comunice înapoi poziția ei exactă. Nu mai țin minte toate detaliile, am citit despre asta un articol acum vreo 2-3 ani, dar știu că o problemă era faptul că o firmă deținea deja patente pe câteva elemente cheie ale proiectului lor.


--------------------
Corolla 1.6 SOL
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Pages V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 02:44 PM